Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marlena

Hei alle flinke damer- her bugner det over av rockeringer, joggeturer, kyllingsalat og vafler som får ligge i fred! Imponert!! :) Er det "sommeren-rett-rundt-hjørnet- innsatsen jeg ser? Det kan jeg like"

Selv holder jeg meg i tøylene, men synes ikke det kjennes ut på kroppen som jeg går ned. Du som jeg gleder meg til å kunne begynne å røre på meg.... :blink:

 

Frktrulte: Tanzania, det var noe ganske annet enn Tyrkia ja! Fy fader for en kul ferie- da må du fortelle når du kommer hjem!!

 

Ha en fortsatt fin dag. Her er det kamper på gutta etterpå, som vanlig. Leksehjelp og middag først- i det hele tatt akkurat som dere andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest camkir

Ohhh... For en dag!

 

skulle egentlig begynne dagen med og jogge, men jeg hadde virkelig ikke lyst...

Så da tok jeg heller sykkelen fatt og bestemte meg for og sykle til nærmeste tettsted med butikker osv..

T/r er det ikke mer enn en drøy mil.. Men jeg holdt på og ombestemme meg flere ganger på veien.. Lårene VERKET..... :blink:

Men under turen tenkte jeg som så at dette måtte jeg bare klare når jeg dytta i meg to striper med Firkløver i går kveld :D

(Og de to stripene gjorde meg kvalm... Juhuuuu!! Det har ALDRI skjedd før)

 

Når jeg endelig kom fram hadde B Young posesalg, og jammen klarte jeg og finne meg 6 plagg :-)

 

Ellers har jeg hatt litt egotid og bare kost meg i eget selskap noen timer! Shoppet og kost meg på senteret, og vært innom Elkjøp og reservert en liten ting til meg selv!! :D

 

Nå roper rockeringen :-)

 

God kveld videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camkir; det hørtes bare sykt deilig ut. Kjenner jeg blir litt småmisunnelig, jeg savner alenetid!! Men imorgen er det min tur.. Da skal jeg ikke jobbe (har for tiden et kort engasjement), ungene skal i barnehagen og jeg skal være ALENE. Har riktignok en smørbrødliste med ting som skal ordnes, ringes og kjøpes (bare fornuftige ting til hus og unger), men uansett, gleder jeg meg :D

 

frktrulte; mannen og jeg hadde samme runden for et par år siden, det var bare fantastisk. Ord kan egentlig ikke beskrive opplevelsen. Bare et godt råd, bestill lodge på safari'en. Koster selvfølgelig litt ekstra, men er bare såååå verdt det. Å, jeg kjenner at jeg vil tilbake :o

 

Jeg har hatt nok en bra dag. Har spist litt lite, så skal spise et par knekkebrød nå. Ikke noe trim, men jeg har ikke sittet ned i det hele tatt idag. Nå er beina slitne, men bare litt til, så kan jeg sløve litt foran tv'en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Alenetid er ikke å forakte nei :rolleyes:

 

Ellers havner jeg på 1378 kcal i dag, og i morgen er planen å ende på 1328. Vi får se om jeg klarer å holde meg til en meny som er satt opp på forhånd....

 

Kanelknekkebrød fra Sverige ( 60 kcal ) toppet med litt eplesyltetøy ( 30 kcal ) er min nye "dille". Supergodt, demper søtsug og metter i magen.

 

Ha en topp kveld, og i morgen er det atter en helg! Noen som har spennende planer? Vi skal på fotballcup lørdag, ellers rolig.

 

Lurer litt på om jeg skal ta en sneak- a- peak på vekta i morgen tidlig for å se hvor dette bærer....hm... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting spennende her i gården i løpet av helga. Jeg er alene med ungene, mannen er på jobbreise. Jeg satser på litt avlastning fra bestemødre :). Jeg har planer om trening, alenetid på badet med boblebad og full pakke. Klargjøring for bikinisesongen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra!! Må bare kjapt innom og rapportere :D:D

 

Vekta viste 66,2 kg idag!! Altså 3 kg ned i løpet av 2 uker, og det beste er at målene viste samme tendens :D. Fikk tilmed på meg en bukse idag, som jeg ikke klarte å få på meg forrige gang jeg prøvde. Jeg har selvfølgelig fått litt hjelp av vann i starten, men uansett, så er jeg kjempefornøyd, det ble bedre enn håpet.

 

Det hjelper å være stram, og ikke å skeie ut i helgene, som har vært min store utfordring. Ny helg på vei, og jeg skal være flink!! Jeg skal sitte på søndag kveld og være stolt av meg selv.

 

Mål er 3 kg ned i løpet av juni. Jeg skal veie 63 kg når jeg drar på tur. Målet da er å være stabil i løpet av ferien, før jeg tar fatt på de resterende kiloene etter sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Mai: Hurra for nedgang. Du er flink. Tror nok du helt fint klarer å nå målet ditt før ferien :)

 

Jeg måtte bare snikveie meg selv i dag, siden jeg er borte i morra hvor jeg egentlig skal veie meg.

Vekta viste først nesten 73, så 70,9, så 71, så 72.. skifta batteri (siden det strengt tatt er over to år siden jeg kjøpte vekta). Da viste den plutselig 71,2.. kjente at nedturen kom. Gikk på vekta igjen. 70 blank. Dobbeltsjekket, 70 blank. Trippelsjekket, 70 blank!

 

Tør derfor å håpe på at 70,0 er det rette tallet. Det betyr ned 0,5 den siste uka. Nå skal jeg også passe på å bruke fredager som veiedag framover.

Kjente jeg ble veldig glad. Endelig har det rørt seg litt i riktig retning!

 

Jeg skal jobbe i helga, så det blir ikke så mye avslapping på meg. Til gjengjeld har jeg fri neste fredag. Det gleder jeg meg veldig til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hurra, hurra!! Må bare kjapt innom og rapportere :D:D

 

Vekta viste 66,2 kg idag!! Altså 3 kg ned i løpet av 2 uker, og det beste er at målene viste samme tendens :D. Fikk tilmed på meg en bukse idag, som jeg ikke klarte å få på meg forrige gang jeg prøvde. Jeg har selvfølgelig fått litt hjelp av vann i starten, men uansett, så er jeg kjempefornøyd, det ble bedre enn håpet.

 

 

Gratulerer Mai01 :-) Du er utrolig flink! Det er så gøy og få på seg klær som før ikke har passa :-) Det gir en utrolig god følelse og en skikkelig boost til og fortsette!

 

Her skal jeg avgårde og hjelpe til med og vaske, så da får jeg se på det som dagens trim :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

 

Tør derfor å håpe på at 70,0 er det rette tallet. Det betyr ned 0,5 den siste uka. Nå skal jeg også passe på å bruke fredager som veiedag framover.

Kjente jeg ble veldig glad. Endelig har det rørt seg litt i riktig retning!

 

 

Så flott frktrulte :-)Så godt at det rører seg og går nedover! Ser ut som om vi alle klarer oss bra om dagen, og det inspirerer til og fortsette :-)

 

Kjenner jeg blir litt frustrert over de digitale vektene innimellom.. De kan svinge voldsomt... Jeg får alltid to forskjellige resultater når jeg veier meg.. Men så har jeg bare kjøpt billigvekter og da, så da kan jeg vel kanskje skylde meg selv litt også :D

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det helg igjen og nest siste dag på kurs. Vekta viste ned 300g og det er litt surt for jeg hadde håpet på å se 66 tallet. Men nå skala jeg gi jernet denne uka for siste gang skal jeg være noe med 66.

 

Mål for Juni, 0 kaker, snacks, snop og trening hver eneste dag.

Det er tre uker til ferie og jeg må ha litt å gå på da.

 

Gratulerer mai med 3 kg, det er jo helt utrolig. Så mye kjekkere å veie 66 enn 69. Det vet jeg alt om for jeg er jo der selv.

 

Gratulerer også til frk. Trulte, neste gang ser du 6 tallet, et helt nytt titall. Det er inspirerende.

 

Hoppet du på vekta Soleia ? Fristende. Nå har jeg bestemt meg at jeg ikke skal på denne hersens vekta på en hel uke. Nå har jeg sagt det og jeg SKAL IKKE veie meg. :angry:

 

I dag reiser vi på hytta og hurra ungene vil være med (17 og 21) Det skal bli kos. Jeg gleder meg for det er ikke ofte de vil være med nå.

I morgen skal jeg i champanjelunch. Alltid noe i helgene som ødelegger slankekuren. Men jeg gleder meg jo.

 

Ha en flott helg alle inspirerende slankevenner :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei !!

 

Her var det jammen meg nedganger over hele fjøla gitt :D

Grattis, flinke er dere.

 

Jeg hoppet ikke på vekta (angrer litt nå...) Jeg hadde dårlig følelse da jeg stod opp i dag- etter vonde drømmer- og da hadde jeg ikke lyst til å gå på vekta i tilfelle jeg fikk et "dårlig tall". Jada, litt rar er jeg :blink:

Får se hva jeg gjør i morgen.

 

Ønsker dere alle en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, oj, oj. Her var det mange gode resultater og gode vibber :D

 

En ting jeg prøver å si til meg selv, veioman som jeg er, at jeg må ikke bli for opphengt i nummeret på vekta. Det er så mye som kan lagre vann, som salt mat, stølhet, varme og mensen. Jeg har gang på gang brent meg på at jeg har spist som en tulling fordi "jeg er jo ikke ned uansett" for så dagen etter utskeielsen kan jeg være ned 0,5 kg, og da tenker jeg "hvor mye hadde jeg ikke gått ned uten denne utskeielsen??". Belønningen kommer bare man holder på jevnt og trutt, og ikke skeier ut til stadighet. Jeg holdt på et helt år med å være kjempeflink i uka, for så å skeie ut i helgene. Resultatet ble masse slit, og ingen nedgang. :angry:

 

Idag har jeg hatt en veldig bra dag. Har ikke gjort noe av det jeg skulle, men skitt au. Jeg har hatt en "dette fortjener/trenger jeg"-dag. Jeg begynte på den lange lista mi, men etter å ha kommet hjem med masse mat og gjort et par ærrend, så kasta jeg meg rundt og dura til byen :D . Først, så klipte jeg meg. Jeg ble helt kort, med helt ny farge. Vet ikke helt hva jeg synes, men annerledes ble jeg. Minstemann sa til meg: mamma, du ble rar.. :lol: . Deretter spurta jeg rundt i byen og kjøpte: baby foot til føttene, neglbåndskrem, knallrosa neglelakk til tærna og sportsbh (fikk endelig tak i!! Ikke helt riktig størrelse, men den beste so far).

 

Nå er middagen nettopp fortært, og jeg skal rydde huset og legge unger, før jeg låser meg inne på badet med full rulle av overhaling. Jeg gleder meg!!

 

Kos dere i helga, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Så utrolig flinke og positive dere er! :P

Veldig motiverende å komme her!

 

Har ikke fått vært så aktiv, først innloggingsproblemer, så uten pc, men nå satser jeg på å være her for fullt! :)

 

Lørdag er min nye veiedag, glemmer rett og slett å veie meg på mandager.. Så idag viste vekta 74,9- ned 0,9 kg denne uka! JIPPI! Endelig litt nedgang! Føler det har gått trått denne gangen, så trengte virkelig en opptur! Så nå er jeg motivert som aldri før- vil ned noen kilo til før sommerferien!

Vi reiser til Tyrkia i to uker, all inclusive, gleder meg masse, masse! Men all inclusive er farlig... la på meg tre kilo på to uker i fjor!

 

Nå skal jeg og jentene ut på sykkeltur! Og imorgen blir det tur i skogen. Det får bli helgas trening, så satser jeg på mer trening neste uke- denne uka har trening vært ikke-eksisterende.. :blink:

 

GOD HELG ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med 0,9 kg ned, camara, perfekt nedgang!

 

Jeg begynte denne dagen veldig bra, våknet opp uthvilt og fin :). Dro rett ut på en sykkeltur, og brente ca 600 kcal. Deilig!!

 

Så dro jeg til en vennine på lunsj.. Say no more. Det ble litt mye mat og kake til dessert. Estimert idag, så ble det 1850 kcal fortært. Kunne vært verre, men jeg hadde ikke planer om det. Dagen er nesten godkjent, men jeg klarte å stoppe kakespisinga før det gikk over styr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Vel overstått helg jenter!

 

Huff, selv har jeg slitt litt i går og i dag. Var på fotballcup med minsten og var superflink og rørte ikke noe annet enn min medbrakte matpakke. Men da vi kom hjem kl 19 var jeg skrubbsulten og spiste aaaltfor mye... :unsure: Endte vel opp på 1900-2000 kcal tenker jeg.

 

I dag er jeg på 13-1400. Foreløpig. Og jeg er sulten. Og maten jeg har spist er "feil". For meg. For mye brød....usj, blir så misfornøyd.

 

Men- i morgen er en ny dag! Hopper i dusjen og drar til fysio kl 11. I morgen er det full rulle igjen.

Men først må jeg på vekta...Håper på 82,9 ( men kommer aldri til å skje ), satser på 83-tallet og frykter 84-tallet....

 

Håper dere andre har en bedre følelse enn meg akkurat nå !! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Ikke så bra helg for meg heller... Har rett og slett ikke spist nok.. Og i kveld legger jeg inn en real sprekk- 75 g sjokolade! Jeg har bestemt meg for å ikke spise godteri fra imorgen til 6.juli! Så da "må" jeg bare ha litt i kveld for å kose meg "en siste gang". :blink:

Men utenom det har helga vært grei. Var på en times tur i bratt terreng i dag, deilig å kjenne kroppen jobbe litt! Men sliter med ryggen, så kjenner det godt i den nå i kveld. Håper den bedrer seg raskt, så jeg får kommet skikkelig i gang med treninga!

 

Krysser fingrene for at vekta viser under 83 imorgen, Soleia2! :) Og lykke til dere andre og som snart har veiing! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg søndag kveld og gjør opp status over helgen. Er jeg stolt av meg selv? Ja, faktisk, så er jeg det. :D. Jeg sitter her og koser meg med et lite glass vin alene foran tv'en. Jeg har nettopp satt meg ned etter dagens runde med kveldsmat, legging, rydding, bretting av klesvask og klargjøring for uka.

 

Idag har jeg også vært utsatt for fristelser, og stått imot. Vi ble bedt bort på vafler, og jeg nekter å takke nei til ting pga at jeg teller kcal. Jeg tok en smoothie før vi dro, så jeg var mett. Jeg tok en vaffelplate, som jeg delte til ungene når de ville ha mer. Jeg spiste selv et lite hjerte av høflighet, men ellers sto jeg imot.

 

Så status over helga er en forholdvis liten utskeielse igår, ellers har jeg gjennomført som planlagt. Jeg har trent, og hatt en full sommerklargjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Oh welll..jeg visst det vel egentlig.

For lite fokus de siste tre dagene, med store middager, mye brød og sjokolade. Og- som dere vet- null aktivitet.

Så det var opp en kilo siste uka. Foreløpig har jeg altså kun gått ned 700 gram siden ankelbruddet.

Men som dere vet; jeg gir meg ikke! Får håpe denne oppgangen sitter løst....Her er mine tiltak som jeg vet virker for meg.

 

1. Veie meg hver dag. Gir full kontroll over hvor jeg er på vei.

2. 1400 kcal max. Mye knekkebrød. Små middager.

3. Fra 15. juni: gradvis mer aktivitet...

 

Håper det har gått bedre med dere andre! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status for helgen.

0 snop/snacks/kaker selv om jeg har vært omgitt av det hele helga. Har vært vanskelig men jeg tenkte bare på løftet jeg hadde gitt meg selv. Så var det også deilig å våkne dagen derpå å vite at jeg ikke hadde sprukket. Det ble litt vin/øl men noe må en kose seg med.

Fikk en god lang joggetur på lørdag men søndag ble det ingen trim. ja ja i dag skal jeg nå komme meg ut på tur enten det blir jogging eller gå.

Klarte ikke å holde meg vekke fra vekta. Blir så sur på meg selv, men det er så mange kamper som skal tas at jeg rett og slett gir opp. Jeg er så hekta at jeg bare må veie meg hver dag.

 

Nå er det ny uke. Bare 4 dager til så er GR kurset over. Men jeg fortsetter jo. Tre uker til ferie og vil gjerne ned litt å ha å gå på.

 

Dere er flinke alle sammen her inne. Du skal se det kiloet går raskt av igjen Soleia. Helger er kjempevanskelig synes jeg så om vi går litt på trynet i helgene er det heldigvis flest hverdager. Tenk på slankekuren som en hinderløype. Det er mange hinder en skal over. Noen jumper en lett over men av og til tryner en skikkelig. Det er da det er ekstra viktig å børste litt støv av seg og fortsette mot MÅL. Ikke falle for fristelsen å gå tilbake til start igjen. Slik tenker jeg av og til når jeg har skeiet litt ut. Hvis en er flink lenge nok så kommer en til mål.

 

Ha en flott mandag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei Henna!

 

Tusen takk for oppmuntrende ord, ja dette er en vei med både humper og dumper, men i mål skal vi !!!

 

Klem til en vekt-hekta fra en annen !!! ( jeg gidder heller ikke å ta den kampen, jeg veier meg hver dag...)

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også veier meg hver dag.. Sånn er det bare :rolleyes:

 

Idag var jeg faktisk ned 300 gram fra fredagen. Jeg tror det er 3. helgen siden jeg startet på denne livsstilsendringen at jeg faktisk har veid mindre på mandag enn fredag. Det gir meg motivasjon til å komme meg igjennom neste helg også. Det verste er at det var ikke noe stort offer i det hele tatt. Det eneste jeg savnet litt var lørdagskosen på kvelden foran tv'en.

 

Jeg burde ha trent idag, men jeg kjenner energien er på bånn etter at jeg la meg sent igår og en unge som mista smokken flere ganger i natt <_<. Jeg merker at det faktisk ikke er lurt å trene idag, det er ihvertfall det jeg sier til meg selv :P . Matmessig ligger jeg bra i rute, 1100 kcal til nå, og da har jeg litt til kveldsmaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Kan jeg få spørre hvor mye kalorier dere andre ligger på?

Jeg skjønner jo at det varierer etter hvor mye man veier og aktivitetsnivå osv, men likevel? Jeg kjenner jeg er en skikkelig vingle-petter! Noen ganger ligger jeg på 13-1400 og lurer på om jeg skal øke, andre ganger ligger jeg på 1600 og lurer på om jeg skal senke inntaket. Jeg har en BMI på 27 og skal ned ca 8 kg til ( da er jeg på BMI 24 )

 

Innspill? Hva opplever dere at det er lettest å få gode resultater med?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke så mye kalorier men forsøker å spise regelmessige måltider. Har funnet en plan som gir sånn ca 16-1700 kalorier. Vet det er mye, men det må jeg ha så får det ta så lang tid det vil. Det viktigste for meg er å få på plass gode rutiner som jeg kan ha etter kurs og videre. Synes jeg er godt i gang og spiser jeg noe ekstra så tar jeg det inn på neste måltid osv. eller jeg bare lar det passere.

 

Det er godt at det ikke er bare meg som er veie guri her.

Nå i kveld har jeg hatt meg en god joggetur, lang dusj med peeling og skal nå ha et fotbad og pleie beina. Litt velvære på en ganske enkel mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte å slanke meg rett etter fødselen, så lå jeg på 1600-1800 kcal. Deretter sluttet jeg å registrere så nøye, og dermed gikk jeg i prinsippet ikke ned noe på en lang stund. Dessuten merket jeg at kroppen sannsynligvis hadde behov for mindre kcal ettersom jeg ble tynnere. Nå ligger jeg på Meny 1 og 1300 kcal, har lite hverdagsaktivitet på jobb. Nå er jeg kjempenøye med å registrere alt, og det gir resultater :D.

 

Jeg har nå en BMI på 24,5 og skal ned til 21,5. Jeg har også 8 kg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Takk for tilbakemeldinger!

 

Da har jeg bestemt meg- da er det nazi !!! Innføring av hver eneste kalori og et max inntak på 1350 kcal per dag. Det er nok dette som gir resultater nå....med så godt som 0 aktivitet. Så kan jeg heller øke noe når jeg får begynt å røre på meg/trene igjen :)

 

Well girls. Begynner i morgen!

 

ps. Mai, tenk at vi er 8 kg unna målet begge to! Heia oss!!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...