Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Camara_

Jeg veier meg også hver dag så og si... :rolleyes:

Jeg lurer også på hvilken meny jeg skal legge meg på. Jeg har ligget på meny 2, men nå har jeg fått en mye mer stillesittende jobb... Men så gikk jeg ned 0,9 kg sist uke.. Det var muligens mye vann da. Jeg tror jeg vil se hvordan denne uka går, og evt prøve noen uker med meny 2.

 

Jeg lå på meny 2 for et år siden også, og da gikk jeg ned 9,5 kg fra februar til juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Marlena

Haha, vi er en gjeng med "veie-galskap" her inne :lol:

 

Camara, ser ut til at meny 2 funker fint for deg! Det var da et veldig flott vekttap du hadde i fjor...

 

God natt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Haha, vi er en gjeng med "veie-galskap" her inne :lol:

 

Camara, ser ut til at meny 2 funker fint for deg! Det var da et veldig flott vekttap du hadde i fjor...

 

God natt!!!!

Veie-galskap ja- det er oss! :PB) Veier meg ofte både morgen og kveld jeg...HYSJ! B) Rart hvor mange gram som "forsvinner" i løpet av natta...

 

Jo, er veldig fornøyd med vekttapet, men det varte jo ikke lenge :huh: Men jeg har fått ny jobb siden da, med mye kontortid... Og da trente jeg flere ganger i uka, nå klarer jeg ikke det pga ryggvondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hepp!

 

Jeg ligger på rundt 1600 kcal. Rett og slett fordi jeg trener såpass mye. I tillegg har jeg i lengre tid spist altfor lite.. noe som definitvt ikke har funka. Så nå konsentrerer jeg meg om å ha full fokus på registrering, slik at jeg vet at jeg får i meg det jeg skal.

 

Er sliten denne uka. Har nå jobba 8 dager i strekk. Har 3 til før jeg har fri på fredag. Da skal jeg pleie meg selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Just do it !!!

 

Jepp- det er mitt slagord for denne nye prosessen! Bare gjør det.

Uten dikkedarer og snikk-snakk og unnskyldninger. Bare gjør det.

 

Ha en strålende dag!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just do it !!!

 

Jepp- det er mitt slagord for denne nye prosessen! Bare gjør det.

Uten dikkedarer og snikk-snakk og unnskyldninger. Bare gjør det.

 

Ha en strålende dag!!

 

:)

Eller som han fra Voss i Pulz på TV sier : "Berre gjer det".

Det har også vært mitt slagord når jeg ikke har hatt lyst å jogge. Etterpå har jeg ikke angret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Enda bedre- berre gjer det !!! :lol:

Helt herlig Henna!

 

Eller du kan tenke som meg her jeg sitter med benet i gips: fy søren så heldig den er, som kan trene !!!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært ute på jogg/gåtur. Skulle jogge men merket at jeg var litt sliten siden jeg jogget i går også så det ble begge deler. Nå har jeg hatt knekkebrød mens jeg tok hårkur. I dusjen ble body peeling så her får kroppen virkelig fornyet seg.

 

Har bestemt meg for et gold medlemskap etter at kurset er ferdig. Det virket veldig bra.

 

Nei nå blir det TV resten av kvelden med en god kopp te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten snikleser som titter innom her.. Og hverdagsveier!! :)

 

Tenkte jeg bare skulle kommentere kcal inntaket. Jeg har erfart at om jeg ligger for lavt har jeg ikke noe å gå på med tanke på trening. Og energi på trening er et mest for meg hvertfall. Så jeg har pleid å regulere litt etter aktivitetsnivå. Og hovedsaken er jo å forbrenne mer enn man inntartar.

Så flinke dere er til å pleie dere selv, det skulle jeg også ha gjort. En vintertrett kropp som skriker etter oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei Linni- så hyggelig med innspill :)

 

Jeg legger meg på meny 1 nå ettersom jeg sitter her i ro med ankelbrudd. Når jeg starter opptrening vil jeg nok gradvis øke til meny 2..mer aktivitet= mer sult B)

 

Det blir spennende å se hvordan kroppen responderer. Jeg er jo en dagsveier ( og du også Linni.... :lol: )så jeg forventer resultater ganske snarlig. Det trenger jeg gitt.....

 

Kom gjerne innom igjen Linni !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i siget:-)

 

Igår var nok en bra dag i forhold til matinntaket. Jeg var borte på kvelden, men jeg hadde spart noen kcal, så jeg kunne ta et lite kakestykke. Jeg klarte å holde meg til det!

 

Jeg har derimot ikke fått trent de siste dagene, men ikveld håper jeg å få tatt meg en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei damer!

Melder i fra at det også går bra på denne fronten. Registrerer matinntaket, og merker at jeg har mye bedre kontroll når jeg ikke jobber kveld og helg. Da er det ikke alltid like lett å ta de pausene man trenger osv.

 

Har bare fått en økt hittil denne uka, var på core bar i går. I dag hadde jeg planer som step/styrke, men har rett og slett ikke overskudd i kroppen. Og da tenker jeg at jeg skal lytte til den. Har altfor ofte dratt meg avgårde og blitt helt dausliten.

 

Men jeg har fri på fredag og skal få inn minst to solide økter til denne uka. totalt vil jeg nok ende på rundt 15 trimpoeng. Så lenge summen blir bra, så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing de siste dagene har vist 1 kg opp !!!! Jeg forstår ingenting. Har trimmet og spist sunt hele uka. Det er demotiverende. Det er derfor jeg aldri skulle veid så ofte så kunne jeg vært lykkelig uvitende om det. Får håpe det er salt mat eller vann i kroppen. Nå VIL jeg nedover. 4 uker på samme vekt er kjedelig.

 

I kveld var også jeg sliten og det ble en rusletur/snusetur for hunden. Etterpå fikk jeg litt energi og malte alle krukkene mine med svart bengalakk. De ble knallfine :rolleyes:

 

Har ikke vært så flink å registrere maten men kanskje jeg skulle ta en uke og telle kalorier og se om jeg da får noe bedre resultat.

 

Ha en flott onsdagskveld her på vestlandet ble den nydelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her god og svett, skal straks inn i dusjen. Har nettopp vært på en kjempedeilig sykkeltur. Jeg hadde en flott runde, og jeg orket mer enn jeg har gjort tidligere :D

 

Maten idag er helt i rute. Jeg har ca 100 kcal igjen, så jeg skal kose meg med en kopp kakao etter dusjen. Jeg har kuttet ned drastisk på Pepsi Max forbruket mitt, og det tror jeg hjelper veldig. Jeg har ikke det samme suget på kveldene etter noe søtt, og den dramatiske sultfølelsen er også borte. Det er et eller annet som bare føles veldig godt med ikke å være avhengig av den svarte gugga. Jeg drakk faktisk litt igår, og det smakte ikke sånn som jeg husket. Og jeg som drakk ihvertfall 2 liter om dagen.. Ble nesten sur hvis venner ikke hadde kjøpt inn det når jeg kom på besøk. :rolleyes:

 

Henna: ikke gi opp. Enten så er det vann av en eller annen grunn, og hvis det ikke er det, så hadde jeg telt ordentlig øye kcal en uke eller to. Jeg var ihvertfall veldig flink til å lure meg selv. 100 kcal fra eller til tenkte jeg litt for mange ganger om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Så flinke jenter det er i denne tråden!! :rolleyes:

 

Henna; jeg har opplevd det samme som deg, opp en kilo. Veldig tungt. I det jeg var i full fart på vei mot 82-tallet, så er jeg altså nå på 84... <_<

Men jeg får bare fortsette i det gode spor. Noterer alt jeg spiser, men det er nok den lave aktiviteten min som "tar kverken" på opplegget.

Åh, som jeg gleder meg til å begynne å røre på meg!! :)

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Skjønner ikke helt hvor dagene blir av :-)Det går så unna om dagen! Det blir dessverre altfor lite trim, men får ta det igjen neste uke!

Og jeg er så glad om dagen! Vekta har gått såpass ned at buksene er blitt for store, og kroppen begynner og ta form :-) Endelig! Og jammen har andre begynt og se det og kommentere det! Herlig!!!

 

MEN.... Vet dere hva jeg gjør da? Joda, jeg går hjem og døtter i meg usunne ting....????!? Er det mulig?

 

Her er det bare og holde stø kurs, jeg er da ikke i mål enda! Og selv om jeg hadde vært, så er det fortsatt viktig og fortsette gode vaner!

 

Blir motivert av og lese om dere! Flinke er dere!!!

 

Ikke gi deg Henna! Det løsner snart, men kjenner følelsen altfor godt! Det er langt fra alright!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en bra dag :)

 

Jeg ligger innenfor kcalmessig, har ikke søtsug og føler meg sunn og fresh!! Jeg er veldig spent på veiing imorgen.

 

Etter middag idag gikk jeg en liten tur med minstemann, deilig å kjenne sola varme :D. Nå er det TV'en som gjelder!!

 

Stå på jenter, og sett dere mål for helgen. Jeg skal klare å komme meg igjennom denne helga også med glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Blir rett og slett i godt humør av å komme inn her og lese! Dere er så flinke og positive! :P

Her føles det også bra om dagen! Har kutta alt snop, og det merkes på kroppen! Deilig å ikke ha det søtsuget lenger! Maten går det bra med,blitt flink til å spise knekkebrød og salat, i stedenfor brød. Føler magen er mindre oppblåst.. :) Trening håper jeg å få til fra neste uke pga rygg som ikke samarbeider for tiden. Spent på veiing på lørdag! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Juhuuu!

 

Jeg fant fram sommerklærne igjen fra i fjor, siden det nå er bare 17 dager til avreise :D

Prøvde en av shortsene, for stor. Prøvde en annen, for stor. Prøvde en tredje, også for stor. Trallalala. Det er jo veldig motiverende. Og et veldig tydelig bevis på at jeg HAR blitt smalere det siste året, selv om det har gått veldig smått med kiloene.

 

Veldig motiverende!

 

Jeg har en etterlengtet fridag i morra, og skal rette mye av fokuset på meg selv. Skal shine opp kåken, rydde litt.. og så dra på en ørliten shoppingrunde :D

Må jo ha litt klær til ferien ;)

 

Har brukt kvelden i dag på en liten "fjelltur" og svidde av 630 kcal. På lørdag skal jeg og samboeren på topptur. Gjelder å benytte seg av det finværet som er her i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Hei damer :)

Jeg er også på vei ned under 10 kilo. Startet på 78 i mars. Jeg sluttet å røyke da (hurra) og vet at det er en deal breaker for meg å legge på meg, da begynner jeg å røyke igjen. Så da fant jeg ut at jeg like gjerne kan søke ned til min drømmevekt som er rundt 70 kilo. Da har jeg ingen unnskyldning for røykesprekk ;)

 

Nå er jeg snart nede på 74 kilo, etter å ha tracket maten her inne i ca 6 uker. Har aldri gått GR-kurs, men føler jeg kan en del om kosthold, og har gullmedlemskapet her inne, så jeg lærer litt også. Normalt trener jeg 3-4 ganger i uka, men akkurat nå er jeg oppe i 5-6 ganger, etter hva jeg får til fordi jeg ikke jobber. Trener bare vekter, og det blir man jo litt tyngre av.

 

Har ikke vært med på noen sånne tråder her inne i forumet, men tenkte kanskje det kunne hjelpe meg videre, og dere virker som en flott gjeng som hjelper hverandre frem. Så jeg slår følge en liten bit, om det er greit.

 

Til dere skapveiere (som meg) har jeg et godt råd. Har dere Iphone eller android-telefon, last ned appen "True Weight". Jeg bruker den og er superfornøyd. I motsetning til meg tror den ikke at man kan gå ned 1 kilo på et døgn, og ikke opp heller. Så den regner ut et snitt som forandrer seg litt hver gang man legger inn ny vekt. For meg er det fint at når jeg veier 72,5 dagen etter at jeg veide 74, så forteller appen meg at jeg EGENTLIG veier 73,9. Da blir det ikke en nedtur når jeg veier 73,4 dagen etter - jeg ser jo at det fremdeles trekker snittet riktig vei. Den viser også utvikling over tid - jeg har brukt den et par år.

Og ser at jeg er på vei i samme rute som siste to år: Ned i vekt før sommeren (bikinigrøss) og opp igjen på høsten med en topp rundt jul. Så nå skal støtet settes inn til høsten.

 

Leste forøvrig i Aftenposten at man må ha vektfokuset i 5 ÅR etter at man har gått ned, for å unngå "tilbakefall". Så her er det bare å ha lange perspektiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D :D :D

 

Jeg kan ikke tro det, idag var det 64,6 kg, altså 1,6 kg ned den siste uka!! Det er bare litt for godt til å være sant, så jeg regner ikke med så veldig mye nedgang neste uke.. Uansett, så har jeg vært kjempeflink dene uken. Ikke en stor utskeielse, og har fått 10 trimpoeng, pluss at jeg har prøvd å være mer aktiv i hverdagen. Det er så deilig at det fungerer når jeg sluttet å lure meg selv :D.

 

Dette gir meg motivasjon til å komme meg igjennom helgen! Jeg skal kose meg med ungene, trene og boble litt i karet. Pluss søke på et par jobber...

 

frktrulte: Det å oppdage at klærna har blitt større, er bare så motiverende og gir så god følelse. Gratulerer så mye!! Jeg selv følte kniven på strupen når jeg gjorde det samme tidligere i mai. Og da var de ikke for løse, så det er derfor jeg er her med en gigainnspurt fram til 29.juni. Jeg er halvveis, og det har gått strålende! Mål er ned 2,6 kg de neste 3 ukene..

 

Cecilie1: Takk for tipset, skal sjekke den ut. Kjenner meg såå godt igjen i beskrivelsen din, så derfor tar jeg den store nedgangen min med en liten klype salt. Jeg veide 64,9 igår.. Men uansett, jeg kjenner det på klærna, jeg har det bedre, liker bedre speilbildet mitt og har mer energi.

 

Da ønsker jeg alle en strålende helg med masse sol. Jeg sitter på kontoret og gleder meg til arbeidsdagen er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mai, det må føles godt. Under 65 er jo et av mine mål også. Jeg har også troen på at når en noterer og er nøye så kommer resultatene. Er fullt klar over det, men jeg kjenner sånn motvilje mot å gjøre det.

 

Velkommen Cecilie på tråden, den app. skal jeg se om jeg kan finne for den hørtes nyttig ut.

 

Nå i dag var siste dag på kurs og jeg hadde gått opp 200g. Det er jo litt irriterende men det får så være. Nå kjenner jeg at jeg vil ha en liten slankestopp i sommer. Målet får bli å holde vekta på noe med 67 gjennom sommeren. I september vil jeg så ta grep om de siste 4 kiloene. Å holde vekta kan også være en kunst når en skal på to ferier. Jeg skal også jogge mye å få tatt noen gode turer med hunden.

 

Ellers har jeg tatt av 3 cm i livet og 2 cm på hvert lår og det kjennes jo ganske godt.

 

Ha en fin helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Gratulerer Mai :-) (og om du skulle blitt litt lurt på dagens vekt - har du jo uansett gått ned rundt 1 kilo på en uke, det er jo masse!!)

 

Henna: Når du skal holde vekta i ferien, kjører du da kaloriinntakk=basisforbrenning+evt. aktivitet? Tror jeg også skal kjøre stabilisering i ferien, men vet ikke helt hvordan. Vil absolutt ikke gå opp, men heller ikke kjøre 1600 kalorier, det blir litt stramt akkurat de ukene...

 

Hvordan pleier dere andre å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hurra for nedgang damer!

 

Jeg har offisielt skifta veiedag til fredagene, og gikk derfor på vekta i dag. Den stoppet først på 69,8. Men etter at jeg trippelsjekka, så ble det til slutt 70 blank. Altså det samme som sist fredag.

 

Kan i grunn si meg fornøyd med det. Har trent mer styrke de siste dagene, så det kan jo ha innvirkning. Satser derfor på å se 69-tallet neste fredag :D

 

Har vært veldig deilig med en fridag i dag. Selv om jeg har fylt den med rydding og husarbeid. Det var et behov. Og så føles det ganske deilig når man er ferdig med det. Så nå lener jeg meg tilbake og ser fram til en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Cecilie (heter forresten det samme selv). Jeg kommer til å fortsette som før med sånn ca 16-1800 kalorier til dagen + 4-5 ganger trim i uken. Trim er 3-4 ganger jogging og ca 1-2 lange turer med hunden hvor jeg går fort. Det er feriene som ødelegger for meg for da kommer det alltid på 1-2 kilo og så må jo disse slankes bort igjen. Omatt og omatt kilo er kjedelige. Jeg var jo 67 til jul så disse kiloene jeg har slanket bort i vår er bare omattkilo. Kjeldelige greier.

 

Da jeg kom hjem fra jobb i dag og skulle skifte klær hoppet jeg på vekta (igjen !!!) og da viste den 66.8!!! utrolig ned 1/2 kilo siden i morges. Men nå får det vente og se til neste fredag men nå har jeg ikke lyst å veie meg på evigheter for nå vil jeg nyte følelsen av å ha vært under 67 for da begynner NYE kilo og det GØY. Men som sagt stabilitet i sommer så får vi ta de nye kiloene til høsten.

 

*God fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...