Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Marlena

Bah!

Vet dere hva som er "oppskriften " for meg? Mindre brød og pasta og mer knekkebrød! Idag har jeg spist to brødmåltider + pasta til middag, og det tror jeg ikke gjør underverker for vekta mi....Lander på 1550 kcal i dag, og det er greit nok, men mye brød gjør at jeg føler meg "deigete". Pluss varmen selvfølgelig B)

Note to self; knekkebrød it is!!

 

Stålkontroll i morgen og så vekta på mandag ( iiik !!! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jeg bli med dere jenter?

 

Jeg ble så glad, på mine vegne, og litt trist på deres vegne, når jeg fant denne tråden. Jeg husker deg, Soleia, som en stor inspirasjon i forrige runde med den berømte olabuksa di. Jeg har lurt på hva som skjedde når du plutselig forsvant fra hold vekten. Jeg fryktet at det var oppgang.. Jeg er i eksakt samme situasjon. Jeg må bare bare ta tak i disse omigjenkiloene for n'te gang. Jeg har seriøst mistet tellingen :(

 

Jeg har klaget på vekten helt siden videregående, men det var først under første graviditet det ble ille. Gravid, kvalm (det eneste som hjalp var å spise), oppussing, flink-pike på jobb og masse stress. Jeg gikk ned mesteparten, men så kom ny oppussing, ny graviditet og en enda mer stressende hverdag. Jeg var nesten 90 kilo etter fødselen, og tok grep noen uker etterpå. Jeg var kjempeflink en god stund, ned til ca 65 kg. Så ble det mye tull, men etter nok en skjerpings var jeg nede i 60 kg ifjor våres. Jeg var kjempefornøyd, men så dro vi på badeferie.. Jeg så meg i speilet med bikini, og var ikke fornøyd. Kroppen var slapp, lårene fremdeles disset og jeg skjønte at jeg ville ned et par kilo til. Jeg veide nærmere 50 kg uten å være for tynn når jeg var 20, så jeg er veldig spebygd.

 

Ihvertfall så ble det mye mat på den turen, og siden har jeg vært JO-JO med store bokstaver. Godt hjulpet av konflikt på jobb som gjorde at jeg gikk, arbeidsledighet, smådeprimert og en mann i mine øyne takler alt perfekt, så jeg har følt meg mindreverdig. Og det har igjen gått utover forholdet. En småkrangel vi hadde her om dagen åpnet øynene mine. Jeg klaget over at jeg var feit, stygg, uten jobb, ingen klær og ikke noen stillinger å søke på -igjen. Pluss manglende oppmerksomhet fra mannen. Hvor han svarer: det er ikke så morsomt å prate med deg for tida. Du prater jo bare om 2 ting: kropp og ingen jobb. Det er ingenting annet i hodet ditt. Det ble det berømte sparket bak.

 

Så her er jeg jenter -igjen. Nærmer meg 70 kg, og vil ned til 58 kg. Jeg er forresten 38 år, gift, 2 nydelige jenter og bor på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei kjære Mai, og velkommen til oss !!! :blink:

Her er det støtte å finne vet du !!

 

Ja, jeg er desverre her. Men jeg er stolt av at jeg tok tak før jeg la på meg alle 23 kiloene igjen. Jeg er fortsatt 14 kilo lettere, og er nå veldig motivert for å komme meg i mål - igjen. Ingen vits i deppe ( men sint på meg selv...?? JA!!) - her skal det jobbes.

 

Du har sikkert lest at jeg for tiden sitter med et ankelbrudd så jeg har litt utfordringer ifht det...men det skal ikke stoppe meg ;)

 

Trist å lese at du sliter ifht jobb/forhold/vekt, håper du kan finne litt støtte her inne- her er det bare å øøøse ut !!! B)

 

Ha en fin kveld, klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Kan jeg bli med dere jenter?

 

 

Velkommen Mai01 :)

 

 

Jeg må si meg fornøyd med min egen innsats i dag!

Har klart og holde meg ganske greit i matveien i dag, og når det ENDELIG var snoptid, så orket jeg kun 1 -en- liten bit med melkesjokolade??? Jeg hadde ikke lyst på mer??? :unsure:

Fantastisk!!!

 

Og halv 10 i kveld kom min fantastiske mamma og passet barna mine mens jeg fikk meg en joggetur! og joggeturen i dag gikk så lett og bra! Ser ut som om jeg kan komme i rute til jenteløpet :D

Glemte og få med første gangen: Når jeg jogga så løp jeg forbi både liljekonvall og syrinbusker.... Det lukter bare så fantastisk godt!!! :lol:

 

Ellers må jeg bare fortelle at her kom mammapusen vår med 4 nydelige små nøster i dag! De er jo bare så ufattelig søte!!! Sukk....! :wub:

 

Og Soleia: Satt og nikka så veldig til innlegget ditt i sta, jeg kjenner meg så igjen! Jeg har måtte kutte ut poteter (især), ris, pasta og brød.. Jeg kjenner at magen eser... Og jeg får vondt i magen.. Kjenner ris går ganske greit, men skal ikke være altfor mye!

Hvis ikke har jeg oppskrift på ett skikkkelig godt brød... En brødskive av det, gjerne med ett kokt egg til eller noe, så er jeg supermett leeeeenge! Og ikke får jeg vondt i magen heller! Ikke noe mel eller andre ulumskheter i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Mai, og velkommen til oss !!! :blink:

Her er det støtte å finne vet du !!

 

Ja, jeg er desverre her. Men jeg er stolt av at jeg tok tak før jeg la på meg alle 23 kiloene igjen. Jeg er fortsatt 14 kilo lettere, og er nå veldig motivert for å komme meg i mål - igjen. Ingen vits i deppe ( men sint på meg selv...?? JA!!) - her skal det jobbes.

 

Du har sikkert lest at jeg for tiden sitter med et ankelbrudd så jeg har litt utfordringer ifht det...men det skal ikke stoppe meg ;)

 

Trist å lese at du sliter ifht jobb/forhold/vekt, håper du kan finne litt støtte her inne- her er det bare å øøøse ut !!! B)

 

Ha en fin kveld, klem.

 

Tusen takk :)

 

Ja, jeg har lest så og si hele tråden idag, og jeg er vannvittig imponert over pågangsmotet ditt. Jeg tror jeg hadde spist og spist, og tenkt at det går jeg lett ned når jeg kan bevege meg igjen. Noe som var måten jeg takla overspisingen under graviditetene. Men det er riktig som du tenker, hvis du ikke tar tak nå, så kommer resten på fortere enn du aner. ;)

 

Jeg tror jeg kan få mye støtte av den gjengen her. Dere virker som en fin og aktiv gruppe, med mange likhetstrekk til min livssituasjon og slankehistorier..

 

Dette er bare min skyld, og det er godt å vite at jeg skjønner hvorfor. Selv om jeg også kjenner den sinnafølelsen på meg selv, at jeg kunne la det gå så langt som 10 kg opp. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Da lander jeg på 1460 kcal i dag. Ikke dårlig. Men jeg må innrømme at jeg er veldig spent på vekta i morgen. I løpet av denne uka er jo målet å få se 82-tallet.

 

Lykke til i morgen, alle dere som skal på vekta, inkl meg selv :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på 1420 kcal idag, og er meget fornøyd med det. Klarte og å få til en halvtime gåter med barnevogna før minsten ville "gå selv". Jeg er stuck med begge ungene for tida, mannen er på reise, så trim begynner jeg med 1.juni.

 

Jeg tar veiedag på fredager! Lykke til imorgen, jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hurra !!!

 

Offisiell veiing: 83,6. Det er grei nedgang det :) Det betyr ihvertfall 82, et eller annet uten gips og annen stash. Og det kjøper jeg !!! Målet om å se 79 innen Kreta 2 aug er så absolutt innen rekkevidde jenter !!! :D

Fortsetter å gå på stram line med tunga rett i munnen. Og knekkebrød er tingen jenter :)

 

Ha en fin dag alle sammen. Her er det litt overskya etter en uke med soooool, men fortsatt 18 grader klokka 09!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hurra !!!

 

Offisiell veiing: 83,6. Det er grei nedgang det :) Det betyr ihvertfall 82, et eller annet uten gips og annen stash. Og det kjøper jeg !!! Målet om å se 79 innen Kreta 2 aug er så absolutt innen rekkevidde jenter !!! :D

 

Gratulerer Soleia! Og målet ditt er jo sååå absolutt innen rekkevidde da ja :D Så gøy!

 

Her er jeg forvirra over hva jeg skal sette som vekt.. Vekta mi er så snodig.. Den viser to forskjellige tall.. Første gang jeg går på viser den 68.5, og andre gang viser den 67.6... Og 3., 4. og 5. gang jeg går på viser den også 67.6... :unsure:

 

Men uansett er det nedgang.. Alt fra 300 gram til en kilo...! :)

 

Og jammen er det noen cm borte rundt mage og rumpe og! Men lårene står still!

 

I dag håper jeg vinden stilner så vi kan få oss en båt/fisketur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei camkir !!

Da ville jeg stolt på den siste vekta, som tross alt kom opp fire ganger ;) Haha, jeg ser deg for meg, der du entrer vekta hele fem ganger... ( har gjort det selv også, altså.... :P ) Kanskje den trenger nye batterier? Min viser ganske møyaktig det samme fra gang til gang.

 

Ha en fin dag. Håper vinden løyer så det blir en tur i båten !!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bra nedgang, både Soleia og camkir :D. Jeg er spesielt imponert over deg Soleia, som i tillegg har null aktivitet nå. Og camkir, jeg også hadde en slik vekt. Ble så frustrert at jeg kasta'n, og nå har jeg ikke det problemet.. Jeg er også veioman, må opp både morgen og kveld. Har prøvd å slutte, men det er så mange andre kamper å ta, at den har jeg gitt opp :P . Forholder meg offisielt til veiing på fredager.

 

For en fantastisk dag :D. Jeg renner over av motivasjon og pågangsmot. Jeg har troa denne gangen. Prøver ikke å høre på den onde stemmen i hodet som hvisker "den trua har du hatt ørten ganger før". Men som jeg sier til meg selv hver gang: En gang må jeg lykkes og det skal være denne gangen!!

 

Jeg kommer til å kjøre stramt opplegg fram til 29.juni, da drar vi på ferie. Til Tyrkia, som resten av gjengen her B). Skal ikke skeie ut, men trenger litt mer slack på ferie.

 

Idag har det blitt ca 1200 kcal, også blir det nok noe frukt på kvelden. Jeg har også fått trent, jogget i nesten en time. Fikk mulighet til å snike meg vekk, så istedenfor å gjøre fornuftige ting i huset, så ble det joggetur :D . Det ble 480 kcal, og godfølelsen deluxe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Velkommen til deg Mai!

Alltid moro med enda en dame på laget. Jeg blir i alle fall veldig motivert av støtte og aktivitet her inne.

 

Jeg har vært lat de siste dagene. Lørdag rakk jeg rett og slett ikke å trene. Søndag var det konfirmasjon. På kvelden var jeg altfor mett og sliten til å trene :/

I dag har jeg jobbet kveld, og har heller ikke rukket trening.

 

MEN.. i morra.. Da skal jeg få til en skikkelig økt! Da blir det også å fortsette med registreringen av maten.

Håper jo fortsatt på å vippe under 70-tallet før jeg reiser på ferie.. Samtidig vil jeg også sørge for å stramme opp kroppen. Så hvis den minsker en del cm fra uke til uke, så kanskje jeg ikke skal henge meg sånn opp i at kiloene går smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at det er mye liv i tråden. Da er det mye inspirasjon å hente også.

 

Har hatt en super helg, det drømmeværet. Har vært på hytta og bare kost meg. Mannen var ikke med denne helgen så jeg var alene. Hadde selskap av søster og en venninne og vi koste oss verre på terassen og på stranda. Følte jeg spiste lite, men litt alkohol ble det om kveldene. Ikke trimmet i det hele tatt og det gremmes jeg over for det jo dette fine været jeg har gledet meg til i vinter når jeg har jogget på snø og i isende vind. Men fra i morgen er det slutt da er det ut å slite asfalt igjen.

 

Får ta kvelden nå, har dødspennende bok som venter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Etter litt innloggingsproblemer er jeg endellig tilbake! Måtte lage ny profil...

Så flinke dere er! Soleia: Utrolig du klarer å holde motet oppe, jeg tviler jammen på jeg hadde klart det altså..

 

Her går det trått.. :unsure: Ned 200 g på to uker-blæ! Men har nesten ikke trent, så jeg vet jo egentlig grunnen. Men føler jeg har vært flink med maten, så håpte jo på litt mer nedgang...

Så da er det bare å brette opp ermene og komme seg på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Wow- her var det liv !!! :lol: Moro altså...Nå nærmer deg st seg sommerferie for mange av oss, så nå gir vi jernet noen få uker, eller hva jenter.???!!!

 

Takker for ros, jenter. Det er rett og slett tvingende nødvendig for meg å gå ned i vekt selv om jeg sitter her "stuck " med gips. Så¨det har egentlig gått greit hittil. Men fortsatt to og en halv uke igjen, da, mye kan skje....

Håper og satser på 82 innen mandag, men kan jo fort hende at kroppen bestemmer seg for å bremse litt igjen snart. Denne kroppen er nemlig ikke kjent for å la kiloene gå altfor lett, må vite :P

 

Ha en flott kveld. Jeg skal ta meg en deilig dusj ( sittende på en stol- som en sykehjemspasient- se det for dere !! ) og i morgen tidlig er det fysio.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å være med på en tråd hvor det er så mange engasjerte og motiverte jenter :D

 

Jeg er klart med og gir jernet noen uker nå. Det trenger jeg virkelig, og faktisk, så synes jeg det er lettere å slanke seg om sommeren. Grilling med rent kjøtt og masse grønnsaker er kjempegodt, jeg kan spise masse frukt og er i mye mer aktivitet. Det kan være litt vanskeligere å telle kcal og spise regelmessig..

 

Idag har jeg spist ca 1200 kcal, og er veldig fornøyd. Snikveiing viser gode takter, må de bare vare til fredag. Jeg er superfornøyd med valg jeg har tatt idag: sagt nei takk til både potetgull og is. Spiste middag ute, og holdt meg unna de supergode pizza'ene. Bestilte istedenfor pasta bolognese for å ha litt mer kontroll med inntaket. Jeg er i siget :D

 

Prøvde forresten å kjøpe meg en ny sportsbh idag, men det er jo umulig å finne store størrelser som sitter godt.. Jeg må ha E eller F cup. Har noen gode råd? Tips til steder/modeller. Den jeg bruker kjøpte jeg når jeg veide nærmere 90 kg, så utstyret dingler inni den.. MÅ ha ny :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Høres ut som du er veldig "i dytten " mai 01 :)

 

Ellers, jeg har meldt meg inn i en Facebook-gruppe som heter nedover. Den er lukket slik at ingen av vennene dine ser at du er medlem.

Masse inspirasjon å finne der!

Gå inn på ned 20-30 kilo- forumet og les i tråden som heter "slankegruppe på facebook". All støtte og tips man kan få av andre er gull :) Så er det selvfølgelig ikke alle som vil fronte sitt virkelige navn, og det er en ærlig sak det også!

 

God natt

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg prøvde en ny saltime i går. CoreBar. Veldig tungt, men kjentes også ut som en effektiv time. Jeg er veldig støl i dag.

Svett og høy puls, i tillegg til styrke og at du bruker mange muskler som er i ro ved andre type treninger. Ser for meg at det er en time jeg skal gå mer på. Skal dessuten være veldig effektiv for flatere mage. Noe jeg kan like.

 

Ellers går det bare bra med registrering av mat. Eneste dagen jeg er usikker på hva jeg endte på er søndagen hvor det var konfirmasjon.

 

Lørdag er jeg bortreist, så jeg får ikke veid meg. Men lørdagen deretter igjen skal jeg gjøre et nytt forsøk. Håper så inderlig at jeg skal klare 69-tallet til jeg reiser på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei frktrulte :) Så flink du er til å trene! Kan nesten ikke vente til jeg kan trene igjen...går på krykker så svetten siler og musklene verker, og trener opp kneet hos fysio. Men det er ikke det samme som SATS... <_<

 

Når reiser du på ferie da? Var det Tyrkia du skulle? Eller blander jeg deg med en annen nå tro...? Håper du klarer å se 69-tallet innen da ( akkurat som jeg skal se 79-tallet innen min ferie... B) )

 

Ha en topp dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

*skriver visst litt for meg selv her innimellom, men så er jeg sykmeldt også da...* :rolleyes:

 

I dag har ( og er ) jeg vært veldig fysen. Egentlig for første gang siden jeg fikk bruddet ( 3. mai ). Når jeg forsøker å finne ut av hvorfor så finner jeg jammen en årsak også. I går spiste jeg 50 g toppris-sjokolade. La det inn i regnskapet, så jeg gikk ikke over kvota, men likevel. Som den sjokoholikeren jeg er så blir dagen derpå helt grusom. Jeg piner meg gjennom dagen og forsøker å ikke bukke under for sukkersuget. Note to self; ikke mer sjokolade på lenge!!

 

Ellers er jeg en sucker for å sette meg mål ! Tirsdag 20.8 skal jeg tilbake på Grete Roede-kurs. Innen da skal jeg veie 78. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, jeg også :)

 

Idag har vært nok en bra dag! Jeg spiste lunsj ute, men valgte kyllingsalat med dressing på siden. Rørte lite av krutonger, ost og dressing, så jeg klarte meg bra! Jeg ble allikevel stappmett fordi de var ikke gjerrige på verken kylling eller tilbehør, deilig.

 

Ellers kom mannen hjem tidligere enn beregnet, så jeg fikk meg en treningstur i skogen :D. Slet litt med dørstokkmila, men så deilig når jeg først hadde kommet igang. Hadde faktisk ikke lyst til å dra hjem, men lovte bare å være ute en time. Det ble 550 kcal på klokka!

 

Nå skal unger legges, og jeg i dusjen, før huset skal ryddes, klær vaskes, oppvasken bugner på benken og vi voksne skal prøve å få litt alene-tid før mannen drar igjen imorgen :P . Vi er vel typiske småbarnsforeldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Soleia: Er nok ikke Tyrkia vi skal til.. jeg skal til Tanzania sammen med samboeren :D Nesten uker. Safari på Serengeti og badeferie på Zanzibar. Gleder meg noe helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

WOW!

 

Så flinke dere er til og trene og spise bra!

Jeg ser etter registreringen hver dag at jeg faktisk spiser for lite.. Det må jeg gjøre noe med!

 

Ellers fikk jeg til en aktiv dag i går med både jogging og rockeringen!

I dag har det vært ett arrangement på skolen til datteren min, og jeg ble satt til og selge pølser, vafler, kaker og kaffe!

Vaffel og pølselukt i 6 timer...!

Og alt jeg spiste var ett vaffelhjerte, en kant av ett kakestykke og to pølser (glemt matpakke og såå sulten)

Ikke verst! :)

 

I morra bærer det løs meg litt jogging og rockering igjen før jeg tar meg ett par ego timer på senteret og prøver og finne meg noen nye klær :D

 

I går ble det ny frisyre, så nå er det på tide og få litt nye klær og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...