Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne slenge meg med dere spreke bestemødre :)/> Jeg er selv 50 år og stolt mommo til 2 jenter på 3 og 1 år <3 Jeg startet mitt nye liv 30.12.12. Da veide jeg 103,6 kg. I dag nådde jeg et nytt delmål som var 89,9. :D/> Neste delmål er 88,6, dvs 15 kg ned. Jeg liker å sette delmål med korte intervaller. Da blir det lettere å oppnå :)Det blir kjekt å kunne jobbe videre mot målet sammen med andre bestemødre :)/> Jeg følger helt vanlig kosthold, ikke noe lavkarbo her i huset, men jeg spiser selvsagt mindre ris og pasta enn jeg gjorde før og jeg har byttet ut brød med knekkebrød. I tillegg spiser jeg mye mer grønnsaker enn jeg gjorde før. Pga diverse helseproblemer har jeg ikke kunnet trene de siste par månedene, men nå er jeg kommet i gang igjen :)/> Støtten jeg fikk fra kursleder og deltakere på maxikurset jeg gikk på, gjorde at jeg ikke gikk opp i vekt, men heller tok litt av i den perioden jeg ikke kunne trene. Må innrømme at jeg er både glad og stolt over det resultatet. Hadde jeg ikke gått på kurs, så hadde jeg lagt på meg i den perioden, så pass godt kjenner jeg meg selv.....

Sommerhilsen fra Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Anniken, fint å få flere på tråden! Og så flink du har vært - mange kilo tapt!! smile.gif

Her sliter vi andre litt for tiden, og har stort sett som mål å holde vekta gjennom sommeren (ikke bare enkelt det heller)laugh.gif For min del er det ganske enkelt å holde fokus i løpet av uka, men i helgene blir det litt for mye kos med nøtter og vinwink.gif Vet at jeg burde ta meg selv i nakken og kutte ut det meste av dette, men så var det kosen da ...... Spesielt når det er fint vær så koser jeg meg ute med rosevin, og da blir det fort flere enn ett glassrolleyes.gifSatser på at det ikke blir like fristende når høsten kommerhuh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Anniken. Hyggelig med flere medlemmer av gruppen.- (Vi veier oss på onsdag).

 

Jeg kom hjem etter 1 uke på hytta. Hadde ikke med PC denne gangen, men smart-telefon som jeg etterhvert lærte meg å bruke. Facebook, mail og andre søk. Men å registere mat og trim gikk litt sakte. Brukte skritt teller og det skjerper meg litt. Har klart nesten 10000 skritt i snitt denne uken, men ingen stryketrening. Reiser ikke i 2 timer for å trene når jeg har ferie.

 

Har begrenset meg til 1 glass vin noen kvelder. 1/2 plate sjokolade i løpet av uken og 1 glass øl. Bakte et lavkarbobrød en dag det var regnvær, har spist mye salat, men føler ikke at livvidden er mindre. Får se på onsdag.

 

5 uker med hverdag nå så får vi se på vljestyrken. Det sitter mellom ørene. Begynte på en bok som heter: Tenk deg slank. Alt det ubeviste som en må bli bevist på.

 

Ha en fin søndagskveld. Får lese noen aviser og legge med tidlig. Sover alltid dårlig når jeg skal på jobb etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var første del av ferien over for mitt vedkommende. 2 uker med både en utenlandstur og 1 uke på hytta. Jeg veide meg på mandag, og det var en skikkelig nedtur, dvs opp i vekt. over 1 kg.

 

Nå skal jeg jobbe i 5 uker og har startet bra. Parkere et stykke fra jobben og går 20 minutter hver vei. Det har jeg tenkt å forsette meg i sommer, med forbehold om ikke altfor dårlig vær. Det er en metode for å klare over 10000 skritt uten å måtte dra meg ut etter middag.

 

Og så må jeg ha gulrøtter i vesken sammen med en flaske vann.

 

Hvordan er det med dere andre? Er det feriemodus og litt slappere tøyler? Holde stabil og så setter vi inn støtet i august.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 87,7

 

Opp i juni 2 kg

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - her går det ikke bra! Opp en halv kilo angry.gifangry.gif

Har ikke vært flink til å føre dagbok de to siste ukene, og i tillegg har jeg ikke vært helt motivert wink.gifMå bare ta tak igjen og skjerpe meg! Kan ikke skylde på andre hellertongue.gif Så fra mandag skal jeg føre dagbok og satse på mere trim. På grunn av ferie er det mindre folk på jobb og da blir det lett litt lengre dager på de som er på jobb. Og da blir det lett å sette seg ned å slappe av etter jobb i stedet for å trimme.

Opp en kilo er ikke ille når du har vært på ferie Toam! (jeg klarer ikke å holde vekta om jeg er hjemme engang!) Og i tillegg har du flotte planer fremover så det kiloet forsvinner nok fort.

Ha en flott helg alle sammen biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og velkommen på tråden, Anniken!1

Er på hytta og blir her i 16-17 dager. Veide meg onsdag og da vr det faktisk ned den sammen halvkiloen som varopp forrige uke. hurra!

Fikk ikke meldt onsdag, var på sykehus med min mann og han fikk en dårlig beskjed, men det var en mild type som ikke gikk i lymfene. Så nå synker det inn over oss og så skal vi roe ned her og kose oss etter lange tider hvor gamle foreldre har stått i sentrum.

 

Harhandlet inn mat og klarte å la søtsakene ligge igjen i butikken..

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vektresultat Mia smile.gifHer har det som du sikkert har sett ikke gått så bra sad.gif, og i dag var jeg til legen og fikk treningsforbud i en uke angry.gifangry.gif Det hjelper nok ikke på vekta at jeg ikke får trimmet, men skal jeg bli bra i låret/baken må jeg vel gjøre som legen sier. Har i allefall begynt å føre dagbok igjen i dag, og etter middag skulle jeg registrere inn det som jeg har spist hittil i dag. Syntes jeg har spist mye, men kom faktisk ikke opp i 900 kcal så det er som jeg har trodd at når jeg ikke fører dagbok har det lett for å bli for lite matinntak. Her har jeg en jobb å gjøre -må bli flinkere til å spise nok, og ikke bare fokusere på sunn (les: mager) mat.

Krysser fingre for at vektpila viser riktig retning for oss alle denne uka biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin sommerdag på Østlandet i dag, nydelig sol og god varme. Gikk en tur over på kjøpesentert i lunchen, måtte ha nytt simkort til telefonen. Burde gjøre det oftere. det blir jo flere tusen skritt av slikt. Men det har jo også lett for å gå litt penger. :)

 

Jeg gikk ned igjen etter ferien, takk og pris. Og så har jeg vært flink. Går 10000 skritt de fleste dagene, og holder meg på mellom 1300 og 1500 kallorier. Drikker vann, spiser salat i lunchen og 1 skive grovt speltbrød med egg, tomat og kaviar til frokost + 1 glass biola skummet melk. Sjekker mot gullklubben så jeg ser at det blir riktig. Virker ikke dette så må jeg få hjep av legen, Sjekke stoffskifte og lign.

 

Det blir lite styrketrening, men skal få til 1 denne uken. Og så får jeg prøve litt hjemme.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,3 BMI på 28,2

 

Tilbake der jeg var før ferien.

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba Toam - det er så hærlig når vi ser resultatersmile.gif. Her gikk det over all forventning, ned 1,6 kg!! Så nå håper jeg at det fortsetter med godt resultat videre fremover! Har vært flink til å føre dagbok, og selv om det ble lite trim har resultatet vært brabiggrin.gif. Var en liten tur på treningsstudioet i ettermiddag, men tok det svært forsiktig. Ble litt lett oppvarming og så bel det styrketrening av overkropp. Venter litt med å belaste bena og håper smerten gir seg. Kjennes faktisk mye bedre nå så jeg håper kortisonsprøyten virkersmile.gif Får vente en ukes tid før jeg vet om den virker - krysser fingretongue.gif.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter, Evig optimist. Var på vekten i dag og den står bom stille. og maven ser ut som om jeg er 7 mnd gravid. :angry:

 

Nå skal vi ha noen helger hjemme, det blir lettere å holde fokus da, og litt mer bevegelse når vi bor i 3 etasjer og flyr opp og ned. Trening kan det også blir. :rolleyes:

 

Den planlagte nedgangen på minst 0.5 kg på uke virker ikke. Nå e det ramadan, så om jeg hadde vært muslim så hadde jeg fastet. Spurte ei på jobben, men hun pleide ikke å gå ned noe serlig. Hun spiser morgen og kveld, og så går vel kroppen på sparebluss.

 

Dette var dagens SUKK. Eller er jeg frisk og sunn, tror jeg. I hverfall vil jeg være det,og det er viktig.

 

Ha en fin mandag, og så veier vi oss på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen fra hytta!

Så snarest innom og beretter om en travel men kjekk uke.

Har hatt msse besøk, fikk besøk av stedatter med mann og barn. Det har gått over all forventning. 5 barn i alderen 8-17 år, og en liten hytte fra 1900 tallet på 45 m2 og et lite skrå loft..

Alt går greit, flatsenger og kortspilling, bading og fisking. Spydlaging og pilkasting..

Ja selv om det var litt småregn om dagen, var vi så heldige at vimkunne grille og spise ute.. :rolleyes:

mat messig går det fint, aner ikke hvordan det ligger an, men har med vilje ikke kjøpt kaker og kjeks og dilldall. Baker litt --lapper med diasukker, det kan alle ha, og vi har noen gjester av og til som ikke skal ha søtt og da trenger jeg ikke tenke så mye på matservering..

Har hatt besøk av 4menninger fra Surnadal som kom for å se hvor oldefaren var født. Vi har huset hvor vår felles tippoldefar bodde da han giftet seg. Mye god historie i veggene her, kjenner ånden av de gamle, men ingen går igjen selv om det var mye tragedie de første 15årene på 1900 tallet..

 

Nå venter vi besøk av sønn og datter med familie til helgen og så drar vi hjem over helgen.. :rolleyes:

 

Dere er flinke og jeg prøver å holde fokus mens jeg har ferie. Var en tur med fiskestanga i kveld og skaffet oss 10 makreller på en halv time.. Så stimen svømme forbi kaien mens vi sto der..

Å det er et godt liv,, nå skal jeg pakke fisken i plast og fryse litt og så skal vi ha fisken til middag i morgen..

 

Ha en fin uke alle venner! Kos dere så godt dere kan,, jeg kjenner det er herlig å være borte litt, gir meg gode følelser og gleder meg til kommende uke.. og å komme hjem neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med fersk makrell, Mia. Jeg skal jammen få mannen min med ut og fiske i ettermiddag. Det har ikke blitt mye trening på meg det siste. Kortisonsprøyten hadde ingen effekt. Nå går jeg på betennelse dempende tabletter og de virker mye bedre. Men det ustabile været her den siste tiden, gjør ikke godt for kroppen. Skal på treningssenteret når de åpner om et par timer. Håper det går greit. Jeg har gått opp 1 kg, så jeg må bare ta meg sammen. Det var utrolig surt å se 90 tallet igjen, nå når jeg omsider var kommet ned på 80. Synes det hjelper mye å komme innom her og få motivasjon av andre. Jeg skal ned igjen under 90 til vi reiser på ferie i slutten av måneden. Det hadde vært veldig kjekt om jeg kunne klare 88, 6. Dvs 15 kg fra nyttår. Det er absolutt mulig å klare. Nå skal jeg passe maten, drikke mye vann, trene det jeg klarer og registrere i dagboken hver dag. :) Stå på damer, tenk på hvor mye bedre vi kommer til å føle oss når vi får vekk dette ekstra vedhenget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hyggelig at det er flere innom selv som det er sommer.

 

Klart det er mulig å gå ned litt før ferien Anniken, Husk at maten er 80% og trening er 20%. Om du klarer å være litt flink med maten så går det bedre. Og når du slutter med kortison så blir det lettere å gå ned.

 

 

Jeg er ganske fornøyd selv om jeg ikke har gått ned mye, Men den sorte dressen som hadde trang bukse i fjor, passer bra i år. Herlig. Spiser lite raske karbohydrater, men tar 1 liten potet til middag. Brød og knekkebrød er veldig grovt og yoghurten er soya eller dobbelt 0%. I dag er magen mindre oppblåst enn i går. Har ikke spist noen gjærprodukter idag.

 

Er spent på vekten i morgen. Ha en fin tirsdag alle bestemødre der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!Har ikke veid meg sist uke for jeg har noen dager ferie og er på campingvogna og da har jeg ikke vekt. Kommer ikke hjem før på søndag så det blir ingen veiing denne uken heller. Føler ikke at det går riktig vei akurat nå - mangler motivasjonhuh.gif. Håper det bare er forbigående, og at jeg i det minste greier å holde vekten og ikke gå opp igjen!!Har planlagt mange fiskemiddager denne uka så jeg er ikke helt utenfor "sporet" biggrin.gifbiggrin.gif. Værmeldingen er lovende så da er det bare å kose seg i sola, og ta noen lange gåturer.

Så flink du har vært Anniken - minus 15 kg er fantastisk! Skulle ønske at jeg hadde vært like flink som degsmile.gif Men her er det stor variasjon på å holde fokus. Noen uker er jeg veldig flink, men så ødelegger jeg hele opplegget og skeier ut og sliter med å motivere meg på nytt angry.gif Satser på at det vil gå bedre når sommeren er over!

Ha en fin uke alle sammen - forhåpentlig med masse sol tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fra østlandet. Det er nydelig vær for tiden, men jeg har klart å gå en tur etter dagsrevyen, når det ikke er så varmt.

Men vekten rikker seg ikke. Dvs at det er +/- et 200 gram, men det er bare vann. SÅ jeg bruker samme oppsett som forrige uke.

 

Nå skal jeg ha fri noen dager og håper å bruke dem litt fornuftig. Har lyst til å komme meg opp på Gaustad toppen, men er redd jeg peser som en hval, og ingen kunne være med. Trene på bakker må være tingen.

 

Ha en god uke/ferie, og så høres vi snart.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,3 BMI på 28,2

 

Tilbake der jeg var tidlig i juni.

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Ikke så lett å skrive dette her, men jeg gjør det allikevel. Jeg var flink frem til 18 mars og etter det har det gått helt galt. Etter en ferie med masse mat, vin og drinker veide jeg torsdag 105kg. Det er helt grusomt at det går an å legge på seg så mye på få måneder, men det har jeg altså gjort. Lovet i juni at jeg skulle komme oftere hit, men det gjorde jeg ikke så nå prøver jeg nok en gang fra mandag av.

Det var ikke noen særlig deilig følelse i ferien da alt strammet. Kan ikke si jeg følte meg helt vel nei. Neste sommer skal jeg ikke ha det slik. Jeg vil bare ikke.

 

Nå skal jeg være alene noen dager. Mannen er reist på hytta med sine foreldre og en lånt hund. Han starter igjen på jobb torsdag mens jeg starter mandag. Litt deilig å være hjemme alene litt, selv om jeg savner han rundt meg.

 

Vet ikke helt hva slags plan jeg skal legge meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kikk, velkommen hjem fra ferie, Det var synd det skulle gå den gale veien, men gjort er gjort og spist er spist. Nå er det bare å brette opp ermene og starte på nytt.

 

Jeg har de siste ukene klart meg tålelig bra. Startet med å spise knekkebrød i stedet for brød. Da merket jeg forskjell på ballongmagen min. Har mistanke om at jeg ikke bør ha gjær og kanskje ikke hvetemel.

 

Siste uken har jeg levd på lavcarbo, spist cottage cheese med litt fløte, hakke mandler og 1 ss havrekli til frokost, salat til lunch, og vanlig middag uten poteter/ris. Jeg føler med mye lettere selv om jeg bare har gått ned 1 kg.

 

Nå skal jeg vurdere andre frokoster, må ha variasjon. Lunch og middag rokker jeg ikke ved.

 

Husk å få i deg nok fiber og vann så stopper det ikke i systemet. Høres ut som om du kan trenge en skikkelig Kick start for å få igang forbrenningen og legge om vaner.

 

Får du beveget deg nok? Det er et problem for meg, selv om jeg sist uken har fått 9 trimpoeng. Det meste fordi jeg hadde sykkeltur på nesten 2 mil på fredag. Nå skal jeg gå i skogen, se etter blåbær.

 

Lykke til og så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i live!!!

 

Har fullt hus hele veien, i morgen blir det bedre. Har overanstrengt meg og går med betennelse i foten--så det er litt tungvint.

 

Kommer tilbake med mer i morgen kveld!

 

Kjekt å se at dere er i farten--vi skal få dette til, snart august og nå er jeg snart på beina.. Da blir det andre boller!!

 

God søndag, nå skal vi på en biltur--hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja nå er jeg i gang og vekta viste 104,2. Håper det går bedre denne gangen. Har et håp om at neste sommer føler jeg meg mye bedre enn sommeren 2013.

Nå er jeg virkelig motiver for å sette i gang. Tar kostholdet litt først, så får trimmen komme etter hvert.

I dag er det første dag på jobb etter ferien, og jeg må si jeg er skikkelig spent på å komme på jobb. De har bygd på et ekstra rom der jeg har en liten kantine. Så nå kan man sitte å spise der og ikke behøve å sitte i klasserom og på gangene. Jeg jobber på en øvingsbane for elever som skal ta glattkjøring. Håper bare ikke strømmen er tatt slik at alle frysevarene mine er ødelagte. De måtte jo ta strømmen da de skulle sette opp nytt anlegg i det nye rommet, så jeg håper alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Mye har hendt siden mitt siste innlegg. Fikk et anfall av TIA (drypp) og har 10 min. Hukommelsestap. Ble sendt med helikopter fra hytta, men ble virkelig tatt godt hånd om på sykehuset siden min sønn hadde et stort hjerneslag for 2 mnd. Siden, og dette kunne være genetisk. Vi er begge i bedre form nå enn tidligere, han i jobb og jeg som bestemor og barnepasser. men siden jeg har hatt en ekkel betennelse i akillessenen har det ikke blitt så mange skritt om dagene. En kortisonsprøyte har bedret situasjonen. Men siste uke med 2 barnefamiler med 4 barn og omgangsyke , har gamla fått stå på, men måtte gi tapt selv i går og delvis idag, så slanking er ikke i mine tanker for tiden.

Nyter mitt glass med rødvin hver kveld.

Er nå hjemom en tur for å vaske klær og proviantere.

Vi møtes vel på forumet når augusten kommer og det blir roligere tider.

 

HA FORTATT FIN SOMMER!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du fikk deg en smell du også, sebedilla. Bra at det gikk i likeste laget.

Vi må vel innrømme for oss selv at vi ikke er helt unge i alderen nå, selv om jeg føler meg som en 30 åring i hodet. Vi er flinke, tenk på alt det vi greier og det vi skal ordne opp i. Heldigvis får vi hjelp når vi trenger det og i august blir det bedre. Da er liksom "ferien" nesten over og vi tenker mot skolestart og høst, da kommer vi i normalt gjenge og dagene blir hverdager igjen. :rolleyes:

 

Og kjære Kikk--du er ikke alene med oppgang, jeg sliter også--får liksom ikke tankene på rett kjøl og jeg vet så godt at jeg spiser feil. Skal veie meg på onsdag, og såfår det være starten i min høstsesong. Jeg skal og vil ikke være sånn som nå. Jeg vil bli mer fast i fisken og litt mer aktiv..

 

Toam -du har erfart det samme som meg, jeg føler meg også mer oppblåst når jeg spiser maat med hvetemel i. I morgen skal jeg bake brød. Ja det skal jeg!!! :P

 

Betty blue--vi tar oss i nakken nå når det blir august..Da legger vi en langsiktig plan-Mange har gode erfaringer med å ha planlagt dagen og så er det bare å lese på lappen hva vi skal gjøre og spise og vi vi skal spise og gjør mister all vedheng rundt kroppen. Enkelt? ja bare vi kommer i gang.

Tenker vi kan gjøre noen avtaler med hverandre her inn epå forumet og bruke litt av tiden på oss selv og planlegge vår hverdag. Henger dere med? Jeg trenger oppbakking og skal gi tilbake det jeg kan.. :rolleyes:

 

Da er jeg tilbake onsdag med veiinga og friskt mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Mia.

 

Jeg er i hvert fall med for planer og avtaler. Jeg er veldig flink å bryte slike avtaler så jeg håper jeg kan bli bedre på den fronten, men da gjelder det å gjøre det og ikke bare si det.

 

En av de største problemene jeg har er når jeg er i lystige sammenkomster og jeg skal ta et glass vin. Det ender alltid opp i mer enn et glass for å si det pent. Det er i hvert fall noe jeg må jobbe med. Fatter ikke at jeg bare kan ta det ene.

 

I går var jeg ikke så flink jeg hadde tenkt. Problemet nå er at jeg har tilgang til is og det er i hvert fall ikke bra.

 

Heretter har jeg tenkt å være ærlig mot meg selv når jeg er inne på forumet for det har jeg ikke vært hele tiden, men det ser dere jo når jeg har hatt slik oppgang på kort tid. Kanskje det hjelper å skrive fadesene ned så blir det lettere å unngå. Vet ikke, men kanskje det hjelper.

 

Jeg må lære meg at her dømmer ingen men faktisk vil hjelpe en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Mye har hendt siden mitt siste innlegg. Fikk et anfall av TIA (drypp) og har 10 min. Hukommelsestap. Ble sendt med helikopter fra hytta, men ble virkelig tatt godt hånd om på sykehuset siden min sønn hadde et stort hjerneslag for 2 mnd. Siden, og dette kunne være genetisk. Vi er begge i bedre form nå enn tidligere, han i jobb og jeg som bestemor og barnepasser. men siden jeg har hatt en ekkel betennelse i akillessenen har det ikke blitt så mange skritt om dagene. En kortisonsprøyte har bedret situasjonen. Men siste uke med 2 barnefamiler med 4 barn og omgangsyke , har gamla fått stå på, men måtte gi tapt selv i går og delvis idag, så slanking er ikke i mine tanker for tiden.

Nyter mitt glass med rødvin hver kveld.

Er nå hjemom en tur for å vaske klær og proviantere.

Vi møtes vel på forumet når augusten kommer og det blir roligere tider.

 

HA FORTATT FIN SOMMER!!!!!!

 

Uff, så uheldig du har vært. Fint at det går bedre med dere begge. Skjønner godt at fokuset ligger et annet sted enn slanking nå. Får virkelig tro at du er ferdig med problemer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...