Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Det jeg gikk ned når jeg var syk kom nok på igjen i ferien. Pleier det, Fort av blir fort på.

 

Det er 2 mnd til 17 mai og jeg håper fremdeles på å komme ned i 80, Bunaden sitter bedre da.

 

Lite trim denne uken, en del familieting som må ordnes opp i, men skal ta det igjen fra fredag av. Må riktignok jobbe 3 dager til uken, men tar korte dager så rekker jeg å trimme litt etter arbeidstid.

 

Matinntaket ser ut til å gå bra. Og har ikke overskredet kosemerker denne uken. Skal legge inn i dagboken nå.

 

 

Resultatet er;

01.01.2013 90,7kg

01.01.2013 88,2kg

Nå 87,1 kg

Målet er 80 til 17. mai.

 

Og under 70 på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra det har snudd, endelig. Ned 2,1kg. Herlig :rolleyes:

 

Jeg har tatt fram målbåndet og målt idag og kjenner at det inspirerer litt -det også.

Jeg gikk internettkurs i mai i fjor og var 94,2 da jeg var ferdig med kurset.

Nå er jeg stolt over at jeg greide å stoppe i tide før kiloene kom på igjen.

 

jeg vil klare dette selv--jeg mener at det er mitt hode og min vilje som må fikse dette med å være aktiv og spise sunt. Det blir for enkelt for meg å slippe alt løst og så ta et kurs når det blir for ille.

Jeg er over 60 år og vil greie dette. Tenk om jeg hadde hatt en sykdom som gjorde at jeg måtte leve med sunt kosthold og mosjon for å leve--jeg tenker at det er bedre å late som om dette er noe jeg må for å ha det bra.

Målet mitt mot sommeren ble ikke som planlagt. Men det er lov å endre underveis.

Jeg satser på 92kg. til 1.juni og det er mulig. kanskje det går bedre --vi får se :unsure:

 

Herlige fiskekaker til middag idag etter å ha vært på vevstua. Vi blir kastet ut fra våre kjekke sentrumsnære lokaler. Kommunen selger unna bygninger og nå er det snart ikke noe igjen til frivilligheten og lag og foreninger.

kikk-detfinnes en kalkulator som beregner kaloriforbruk og der legger du inn alder og trim så får du beregnet kalorier. Skal se om jeg ffinner den-

 

Vi er gode--vi er supre og vi skal i måååål--kom igjen jenter.

idag blir det trimsykkel på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var spenningen over og resultatet ble nok som forventet. Minus 200 gram, men ned er ned biggrin.gifbiggrin.gifGratulerer med flott resultat Mia - kjempehyggelig! Og så er det så motiverendesmile.gifSpiser du lavkarbo Kikk? Det tror jeg ikke hadde passet meg, spesielt hadde jeg savnet vanlig grovbrødtongue.gifToam - neste uke skal du se det går bedre igjen. Ser at du veier det samme som meg, og har også 80 kg som delmål. Jeg har satt 1.mai som måldato, men må nok innse at det nok ikke går wink.gif Jeg har for lite nedgang pr. uke til å lykkes, men da får jeg flytte dato. Avventer en uke eller to før jeg endrer. Jeg har økt mengden trim pr uke, og har også vært flink til å føre dagbok. Føler at motivasjonen er god nå, så jeg er OPTIMISTlaugh.giflaugh.gifHa en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det som står i GR kursbøkene så skal en ha ferre kalorier jo erldre enn blir, men om overgangsalderen har betydning vet jeg ikke.

Men jeg merker jo at jeg ikke trenger så mye lenger.

 

 

Takk for svar. Jeg tror jeg nærmer meg overgangsalder nå. Mensen er uteblitt så da regner jeg med at noe skjer. Gruer meg til hetetokter.

Hvis jeg ikke er gravid da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og den har gått fint sålangt.

Har stekt vafler i ettermiddag fordi det kom en gjeng sultne slektninger. Har spist 2 plater, så heldigvis kan jeg sløyfe kvelds og har nok brukt det meste av dagens kalorier.

Det går heldigvis an å spise salat og grønnsaker , jeg kjemper og klarer å holde fokus -hurra! :rolleyes:

Vi kjemper videre, vi skal redusere vekta ved å fokusere på livsstilsendring.

Yes we can :D

 

Kikk, det som hjalp meg var Femelle, tidligere tofupill.

Det er basert på soya så søk på nettet så finner du god info. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kvikk: Ikke alle får hetetokter. En venninne hadde noen få, og så var det over. Jeg blir aldri kvitt dem.

 

Ikke helt fokus i dag, Var i begravelse til min beste venninne, og falt for fristelsen til litt marsipankake hjemme hos mamma etterpå.

 

Nå er jeg bare sliten. Imorgen kan jeg skjerpe meg.

 

Det er klart det går nedover med vekten, selv om det tar litt tid. Vi gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og den har gått fint sålangt.

Har stekt vafler i ettermiddag fordi det kom en gjeng sultne slektninger. Har spist 2 plater, så heldigvis kan jeg sløyfe kvelds og har nok brukt det meste av dagens kalorier.

Det går heldigvis an å spise salat og grønnsaker , jeg kjemper og klarer å holde fokus -hurra! :rolleyes:/>

Vi kjemper videre, vi skal redusere vekta ved å fokusere på livsstilsendring.

Yes we can :D/>

 

Kikk, det som hjalp meg var Femelle, tidligere tofupill.

Det er basert på soya så søk på nettet så finner du god info. :D/>

takk for tips. Jeg skal notere meg det navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kvikk: Ikke alle får hetetokter. En venninne hadde noen få, og så var det over. Jeg blir aldri kvitt dem.

 

 

 

Håper jeg blir en av de. Tror dere at det kan ha sammen heng med hvor lenge man har mensen? Kansje hvis man har den lenge så slipper man unna. Ikke vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt 30 min spinning i dag før jeg skulle til frisør kl 11. Godt fornøyd med trimpoeng og nyfarget hår. Butikkrunder og en tur til gamle foreldre.

 

Samboeren hadde tatt det meste av huset og vinduer når jeg kom hjem. Jeg må ta stuen i morgen. Skal jobbe de tre første dagene, og så er det hyttetur, om det blir plussgrader.

 

Må legge dødsfallet til venninna og begravelsen bak meg nå.Prøve å komme inn i rutinene med trening 3 ganger i uken, minst.

 

Er flink med dagboken, Selv om ikke scooren blir like bra hver dag så er det greit å få noen påminnelser om hva som går galt.

 

Ha en fin helg alle sammen. Hold fokus, så kommer vi i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er over. Det ble litt mye kake i helgen. Gjester lørdag kveld gikk greit , men fikk plutselig overta selskapet som min gamle mor skulle ha og dermed baking i full galopp. Det ble kakeselskap og ikke sånn jeg ville ha gjort d e t om jeg hadde visstdet igår og hadde fått handlet. Trodde de skulle være et par timer, men det ble 5-6 timer. Heldigvis hadde vi resterfra igårkveld og middagen ble reddet. Etter jeg hadde fått ryddet bort etter selskapet og middag var fortært så ble det sudoku.

Og ikke nok med det- kaker.

Nå er det mandag, jegskriver i morgen i dagboka. :)

 

Ha en fin uke. Spennende her hosmeg i morgen. Mannen skal til sykehuset for undersøkelse prostata. Krysser fingrene og håper d e t er fint. Noen verdier var for høye-men vi får være optimist, det må jo gå bra til sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia:Nå er det mandag, jegskriver i morgen i dagboka.

 

Ja Mia, det er et must. Uten dagboken og vekten går det fort galt. Nå har jeg satt vekten fram på benken.

 

Har også hatt 2 dager med spinning forrige uke, I dag er det bytur med søstern, og så håper jeg på en spinningtime i morgen.

 

Hold fokus, så kommer vi i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!Enig med dere Mia og Toam at det er viktig med dagbok, men jeg skal forsøke uten nå i påskeuken så får jeg se hvordan det går wink.gif Jeg synes det blir litt vanskelig å registrere inn i dagboka når det er så mye ekstra med besøk av familie og venner, og i tillegg skal vi besøke noen. Derfor skal jeg forsøke å være bevisst på hva jeg spiser, og i tillegg satser jeg på mye trim. Oppnådde faktisk 19,9 trimpoeng sist uke men har likevel ingen god følelse når det gjelder minus på vektasad.gif Håper derfor jeg får en positiv overraskelse på onsdag. Har ikke snikveid meg så jeg aner ikke hvordan det ligger an........Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint idag på sykehuset-hurra for livet :)/>

Travel dag idag, fikk et barnebarn på besøk. Da ble det sudoku idag og sjekking av gamle frimerker i en boks. Han ville se i en gammel katalog hva de var verd. Han trengte litt ekstra oppmerksomhet

etter uoverstemmelser med bror og foreldre. Vi har en avtale om at han ringer eller kommer når det er vanskelig for ham, så idag var en sånn dag. Godt å kunne være til nytte. :D/>

 

Tror jeg har klart meg bra idag, var ute og kjørte inn ved 1 times tid. I morgen skal vi hente en ellipsemaskin vi har kjøpt. Prøvde den hos venner og fant ut at det var mer gøy og effektiv trening med den. Skal bli spennende. :)/>

 

Da ønskerjeg dere en fin tirsdag.

Vi står på, vi skal i mål. :)/>

Dere er så flinke, masse trim men som dere andre så er det å få hverdag med familie og alle gjøremål til å g å i hop.

Venter barn og barnebarn i påsken og jeg har greid å i å være å kjøpe sjokolade så langt.

Noe må jeg kjøpe, så vi får se hvordan det blir.

Venter på våren , det er vinter ved minusgrader og kaldt. Sjelden kost på sørvest-landet.

Vi bruker å ha vår første grillfest i påsken, men frister ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god tirsdag.

 

Hva gjør du for å få over 19 trimpoeng Betty Blue? Det er det vanskligste for meg.

 

Bra at sykehusbesøket gikk fint Mia.

 

I går var den Vaffelsen dag, men jeg tok en salat. Følte meg flink, min fikk 20 gram sjokolade av gubben til kaffe når jeg kom hjem.

 

Ser ut til at vi får en snarvisit av barn og barnebarn på hytta i påsken. Bare et døgn, men nok til at jeg må tenke litt annerledes med mat, og gotteri.Har ikke sett de store barnbarna siden jul, de bor 25 min unna og de er så opptatt i helgene. Håper dde kommer.

 

Er spent på vekten i morgen, men vi skal i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god påske så langt.

 

Jeg har ihvertfall ikke god følelse når det gjelder vekt. Vet jeg har lagt på meg så jeg har ikke tenkt å veie meg før etter påske. Vet jeg er feig men slik er det.

I morgen reiser vi til Beitostølen sammen med et vennepar, men jeg orker ikke å tenke for mye slanking disse 3 dagene. Full skjerpings fra søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig at det gikk bra på sykehuset MiaToam - jeg har virkelig lagt meg i selen når det gjelder trimming og har vært på trening nesten hver dag i 1 - 1 1/2 time. Og det er visst bra når jeg så resultater på vekta i dag!!! Ikke topp resultat her!!! Hvordan hadde det sett ut uten alle trimpoeng??!!ohmy.gifohmy.gif Faktisk viste vekta akkurat det samme som sist onsdag, og med bare 200 gram ned uka før går det smått! Men hvem andre kan jeg skylde på enn meg selv wub.gif Er alt for glad i å kose meg! !

Kos deg i påska Kikk og så får vi alle prøve å stramme grepet igjen etter påske rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ned og det er jeg fornøyd med. Og så har jeg endelig ferie. Det betyr hyttetur og litt mindre oppfølging. Skal gå noen runder, men nå skal vi på min hytte ed sjøen. Er ferdig med skiturer for i år. Antagelig er det ikke tørt nok til å begynne i hagen, men jeg tar med symaskin og strikketøy, så får jeg gjort litt som har ligget og ventet.

 

Tenkte vi skulle grille ute og kose oss mest mulig i solen. Trenger D vitaminer nå etter vinteren. Jeg er ikke flink til å være ute, så jeg trenger det nok nå.

 

Ha en god påske alle sammen. Hold fokus så går det bra tilslutt.

 

 

Resultatet er;

01.01.2013 90,7kg

01.01.2013 88,2kg

Nå 86,7 kg

 

Målet er 80 til 17. mai.

Og under 70 på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam - jeg har virkelig lagt meg i selen når det gjelder trimming og har vært på trening nesten hver dag i 1 - 1 1/2 time. Og det er visst bra når jeg så resultater på vekta i dag!!! Ikke topp resultat her!!! Hvordan hadde det sett ut uten alle trimpoeng??!!

 

Betty Blue::

 

Ofte så gå vekten litt opp når en trimmer mye en periode. Musklene holder vist nok på vannet i kroppen. Du merker nok forskjell etterhvert. Utrolig bra gjort med så mange trimpoeng.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske alle sammen

 

Vi reiser snart avgårde. Klarte å få til en liten tur i morges, selv om den var kortere enn jeg pleier. Jeg måtte bare på do og da var det ikke annet å gjøre enn å snu. Jeg et ikke hordan det blir med net tilgang der vi skal, lar det seg gjøre så kommer jeg innom.

I dag har vi bestilt oss bord på en kinarestaurant på beito.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom hjem i går. Har hatt nydelig vær, men ikke mye å gjøre ute på ei hytte ved sjøen når det er snø og tele i bakken.

 

Veide meg i dag, og jeg har klart å holde vekten selv om det ble litt sjokolade. Droppet kakene, men har tatt 1 glass vin hver kveld til TV krimmen.

 

Så får vi se hva den viser på onsdag. Fortsatt god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...