Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Oi! Her var det mye aktivitet siden jeg var her sist - flott at det blir litt "liv" på tråden vår igjen, håper det hjelper på min motivasjon smile.gif. Har vært litt opp og ned i det siste, er flink en uke og tar av litt og så er de samme grammene på plass igjen uka etter angry.gif. Og jeg ser av innleggene her at det er flere som sliter litt med samme problem. Jeg tror jeg gjør som deg Mia og starter på ny veiing denne uka og så glemmer jeg det som har skjedd tidligere i sommer. Har egentlig hatt torsdag som veiedag, men denne uka må det bli onsdag for jeg reiser bort onsdagslvelden og er ikke tilbake før søndag. (ny utfordringlaugh.gif) Matmessig er jeg ganske fornuftig og tenker hele tiden på hva som ikke er bra å spise, men jeg har ikke ført dagbok og da vet jeg av erfaring at jeg inntar alt for lite mat. Når jeg tar en sjekk og kontrollerer ser jeg at inntaket er på 800-900 kalorier og det er alt for lite. Har fornyet mitt gullmedlemskap og vil starte med dagboken igjen fra neste uke. Så krysser jeg fingre for at jeg blir litt mere skjerpet. Mitt største problem er at jeg er så glad i vin, og da blir det (som også Kikk sier) ikke bare ett glass! I tillegg er det lett å spise litt snop (nøtter og potetgull) og det er heller ikke særlig lurt. Så det er vel bare å innse at jeg vet akkurat hva som skal til for å ta av, problemet er bare å ville det nok!!!

Men nå tar vi skjeen i en annen hånd jenter, og så satser vi på oppbacking her og at vi får et flott resultat utover høsten biggrin.gif

Håper det går bra med deg Sebedilla og så kommer du tilbake her når du er klar for det. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk: Jeg må lære meg at her dømmer ingen men faktisk vil hjelpe en.

 

Vi er her for å hjelpe hverandre. Det er en avheninghet vi har å dytte i oss når vi koser oss. Kos = mat og drikke.

 

Min kursleder på GR kunne ikke drikke vin det året hun gikk med i vekt. Noen kan og andre kan ikke, det må du finne ut av og hva som er viktig for deg. Vinflasken eller en slank midje.

 

Jeg har vært veldig moderat med vin i sommer, og har i hvertfall fått noe uttelling.

 

Hold ut, sett en dato for når du skal sette inn støtet, og så går du for det noen måneder. Så kan du se om det har vært verdt det. For meg så skulle jeg bruke tiden fra St. Hans til 1. oktober.

 

Da skal jeg i et selskap og vil ikke vise meg slik jeg så ut før sommeren. Det er min gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for nøyd med resultatet denne uken, men det har vært hard jobbing. mange lange turer og 2 ganger på treningsstudio. og ikke noe sukker eller gjærbakst. Vesentlig lavkarbokost i 2 uker nå. Det hjelper. Merker at det stopper fort opp om jeg putter feil mat inn i munnen.

 

Denne gangen må jeg få det til. Skal ha 2 uker ferie uten vekt fra mandag. Det blir spennende.

 

Hva med dere andre?

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 85,1 BMI på 27,3

 

ned over 1 kg.

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny start idag--97,4kg.

 

Jeg starter nå, glemmer det som var og har fokus på framtiden. :rolleyes:/>

 

Planlegge, ja det skal jeg.

Middag idag? ja det var det da-sjekker litt i ei gammel GR-bok fra da jeggikk på kurs.

 

Vi skal greie noen kilo til jul-starter nå og så blir det mer aktivitet når foten blir bra..

 

ha en fin onsdag :rolleyes:/> snart tilbake

og god ferie, toam. Du greier det-tenk langsiktig og unn deg noe godt, men det går an å velge det som er mindre kalorier i..(Lett for meg å si) :D/>

 

Så flott resultat, toam --over 1 kg. det var snadder det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toam: Grattis med over 1kg ned

 

Betty Blue: Godt å lese at det ikke bare er meg som har vinproblemet

 

Når det gjelder vin skal jeg forsøke å ta det litt mer med ro. Jeg håper og tror at jeg kan ta litt og allikevel gå ned. Skal prøve meg frem. Blir nok noe lørdag da jeg skal på hytta i Sverige å besøke min vinglade venninne.

 

Jeg startet mandag men da var jeg ikke flink siden jeg spiste noen is og åt litt sjokolade, så jeg begynte vel for alvor i går og jeg hadde en fin dag. Førte dagbok over det jeg putta i gapet og det har jeg gjort i dag også. Jeg har utdelt 1660 kalorier. Skjønner at det er viktig med dagbok for å følge med ellers hadde jeg spist for lite.

Jeg har fortsatt litt problemer med å forstå at det er bedre å spise såpass enn rundt 1000kal. Husker mitt første GR kurs i 1986. Da skulle vi ha 1200kcal pr dag. På det kurset på 8 uker gikk jeg ned 18kg, men da var jeg yngre og hadde ikke hatt så mye jojo kurer.

 

Denne gangen må og skal jeg ned. Orker bl.a ikke å se meg selv i prøverommet for å kjøpe klær.

 

Nå skal det kjempes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende resultat Toam - du er flink! Vi andre kommer sterkere tilbake :P/>

 

Jeg har gjort som Mia, satt strek over det som har vært og ser fremover og kjenner en gryende motivasjon! Blir litt til og fra med føring av dagbok i neste måned også på grunn av mye reising i jobbsammenheng, og så har jeg også en del ferie som skal tas. Men jeg satser på å være fokusert på sunn og riktig mat, og forsøke så godt det lar seg gjøre å innta anbefalt kalorier. Har vært litt lite flink med trimmen også en periode, men der skal det nå tas tak! I tillegg skal jeg redusere vindrikkingen og som deg Kikk forsøke om det kan kombineres med vin i mindre mengder og vektnedgang ;)/>

 

Jeg mistrives med meg selv som jeg er nå så nå MÅ JEG BARE GJØRE NOE!!! Så utover høsten skal små gram bli til kilo i minus på vekta :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg også MISTRIVEStil de grader, men jeg kjenne motivasjonen er der så jeg håper bare den forblir der i mange, mange måneder.

 

Har nå planlagt dagen matmessig og ført alt inn i dagboka, så da er det bare resten og det er å følge planen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også legger inn i dagboken fra morgenen av og så er det bare å holde det. Dukker det opp noe uventet som gjør at meg MÅ endre så endre jeg også dagboken senere på dagen.

 

Akkurat nå går det veldig bra. Ser ut til at litt mindre frukt, ingen gjærbakst og minimalt med sukker gjør susen. Blir spennende når jeg blir uten PC i 2 uker. Synes det er tungvint å registrere på telefonen.

 

Skal veie meg på søndag så jeg rapportere før jeg reiser på mandag.

 

Flinke er dere som har funnet igjen motivasjonen. Det sitter i hodet vet dere. Og det er bare vi selv som kan gjøre noe med det. Har dere sett på "Ekstremt vekttap" på TV Norge på onsdager, Samme konseptet som Kari Jackeson hadde i vinter. Det har inspirert meg til å gå tur hver kveld. Ikke langt, men jeg oppnår nesten 10000 skritt hver dag nå.

 

Ha en fin torsdag og hold fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIKK;

Jeg har utdelt 1660 kalorier. Skjønner at det er viktig med dagbok for å følge med ellers hadde jeg spist for lite.

 

 

Jeg fikk også utdelet meny 2, men når jeg tok vekk trimpoengene så ble det meny 1 og det viser seg å holde for meg. Du kan jo prøve deg på å endre menyen for et par uker så ser du om det virker, Men under 1300 kcal må nok ikke gå. Da blir det sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja nå er jeg i gang og vekta viste 104,2. Håper det går bedre denne gangen. Har et håp om at neste sommer føler jeg meg mye bedre enn sommeren 2013.

Nå er jeg virkelig motiver for å sette i gang. Tar kostholdet litt først, så får trimmen komme etter hvert.

 

Hei, Kikk!

 

Har jo fulgt deg litt på en annen tråd, så tenkte jeg kunne bidra litt hvis det kan hjelpe ;)

 

Ja, kostholdet er der du må begynne. Hold deg så godt du kan innenfor de 1660 kcal du er tildelt, i alle fall i snitt per uke. Jeg har nå "testet" GR-kosthold siden starten av mai, og ikke vært den sprekeste, men registrert så mye som mulig av matinntak. Kontroll på maten, lite trim (8 gåturer per måned, ca) - likevel har jeg gått ned nesten ni kilo. Jeg er ikke noen ungjente heller, ble 41 i sommer.

 

Sjekket GRutregning og 1,5 dl rødvin (1 glass) er 105 kcal. Nei-mat, men pytt, kalkuler det inn i totalen på 1660. Jeg spiser majones innimellom, men gidder ikke bruke det som kosemerker. Vær ærlig, dog, is og sjokolade tapper dagskontoen din voldsomt raskt. Unn deg heller 1 bit eller 1 skje, regn det også inn i dagsrasjonen, så ser du hva du ellers kan spise (etter hvert kan det hende at du ser hvor lite du får igjen for den isen/sjokoladen...og ja, det er nok en av grunnene til at bikinien ikke er så fin i år).

 

Gi deg selv god tid til å få endringene på plass - og følg registrering så slavisk du bare kan til du vet hva som er passelig til hvert måltid (pluss inkludert kos :) som er LOV, fordi du har regnet det inn).

 

Det viktigste sa du selv: det er på tide å GJØRE det, i stedet for bare å TENKE på å gjøre det!

 

Stå på, jeg heier fra sidelinja!

 

Heia oss alle :D

 

Klem fra Juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt du kom innom Juni72.

 

Det er også inspirasjon for meg og takk til alle dere som nå ser ut til å våkne av dvalen vi har vært i.

Vi gjør så godt vi kan. Begynte idag å registrere på telefonen, men det var litt tungvint, synes jeg..

 

Jeg skal skrive i morgen. Nå er det ikke flere gjester igjen, idag for de siste.

Bursdag på lørdag, men jeg må være flink og planlegge, så skal det gå bra. :rolleyes:

 

Vi står på, vi skal ta små viktige gram utover høsten og vi begynner nå så smått.

 

Jeg får ikke trimmet, men det blir bedre etterhvert..

ha en fin kveld og på snarlig gjenhør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha for svar.

Juni: Veldig bra resultat

 

Jeg har ført dagbok nøye denne uka med unntak mandag. Den ble bare halvveis. Da jeg hadde spist all isen gadd jeg ikke mer, men de andre dagene har jeg skrevet og jeg har holdt meg under. Det er egentlig bra med mat jeg kan spise hvis jeg spiser lovlig mat. I går spiste jeg to konfektsjokolader, men jeg la det inn i regnskapet og kom ikke over det jeg skulle ha allikevel. Jeg må si jeg føler meg ganske gira akkurat nå. Måtte det bare vedvare.

I går fikk jeg en aha-opplevelse. Jeg hadde skrevet 20g røkt laks i dagboka. Jeg tok en skive og tenkte jeg skulle veie den. Jeg trodde den var 20g. Men den var jo neste dobbelt så tung. Det var da jeg forstod at vekt er viktig, så heretter blir alt veid. Blir vanskelig i morgen da jeg skal reise bort. Kansje jeg kan ta med vekta, hvis ikke det virker for dumt?

 

I dag skal jeg til Stavern sammen med min niese. Hun er nyutdanna sjåfør og skal prøvekjøre en bil og jeg skal reparere min egen bil. Må skifte bremseskiver og ha oljeskift. Må ha bilen i orden til neste fredag for da skal jeg og min bror til Skøvde i Sverige og gå på Gyllene Tider konsert. Vi skal også overnatte. Vi har aldri vært på tur sammen bare vi to så det gleder jeg meg skikkelig til.

 

Ha en flott fredag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen.

 

Må bare melde meg med en positiv melding om gårsdagen.

Min første dag på leeeeeenge uten is.

 

Isbilen snudde i gården tirsdag kveld og jeg gjemte jeg meg inne. Skulle ikke kjøpe mer is, hadde mange pinner i fryseren til barnebarna. Så tok min kjære mann grep om saken og vinka og hoia og dermed måtte jeg luske ut og kjøpe kroneis som han er så glad i..

Det har som regel gått inn et par kroneis til dagen når det har vært så varmt. Og i går sto jeg av hele greia og klarte meg uten.. :rolleyes:

 

Idag har jeg skrevet i dagboken og middag idag blir terteskjell med fiskeboller og masse grønnsaker..Fikk tak i fiskeboller med masse fisk i (ca.60%) og da smaker det litt..

 

ha en fin fredag alle venner på tråden og dere som tilfeldig detter innom..

Vi skal bli så spreke og flinke, og nå er vi litt i gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er også en bestemor med for mange kilo. Det gikk bra fra oktober i fjor til mars i år :) - så bar det utfor igjen :angry: . Jeg har min egen tråd i forumet ned 30-40kg ("Over 50 år"). Kikker innom her etter tips fra Kikk :) Ser at vi er mange som får det til i perioder. Men pokker så vanskelig å få det til å vare... :angry:

Mitt motto er at jeg ER FLINK og jeg SKAL KLARE DET!! Litt vanskelig å tro på det nå når det har sust oppover i feil retning. Men likevel - jeg holder på å motivere meg og trenger å få bort den tjukke magen som er kommet tilbake. :huh:

Det er faktisk ikke mer enn noen måneder siden jeg fikk komplimenter for at jeg hadde slanket meg... bare så synd at jeg gikk opp igjen!! :( Men nå er det nye sjanser og nye gevinster!! Ønsker oss alle lykke til videre mot de nye målene våre!! :) ...og velkommen innom tråden min om dere skulle få lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ent, hyggelig at du stikker innom.

 

Jeg reiser på ferie i morgen og blir borte til neste fredag, og har bestemt meg for å ikke ta med PC. Telefonen får klare seg disse to ukene. Men jeg kommer ikke inn på Forumet med telefonen.

 

Veide meg i dag og har gått ned til 84,5kg Det er en BMI på 27,6, Da går det rette veien,

Nå blir det 2 uker med mange fjellturer og forhåpentlig lite sukker. SÅ får jeg håpe at den riktige utviklingen fortsetter.

 

Lykke til og så snakkes vi om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er også en bestemor med for mange kilo. Det gikk bra fra oktober i fjor til mars i år :)/> - så bar det utfor igjen :angry:/> . Jeg har min egen tråd i forumet ned 30-40kg ("Over 50 år"). Kikker innom her etter tips fra Kikk :)/> Ser at vi er mange som får det til i perioder. Men pokker så vanskelig å få det til å vare... :angry:/>

Mitt motto er at jeg ER FLINK og jeg SKAL KLARE DET!! Litt vanskelig å tro på det nå når det har sust oppover i feil retning. Men likevel - jeg holder på å motivere meg og trenger å få bort den tjukke magen som er kommet tilbake. :huh:/>

Det er faktisk ikke mer enn noen måneder siden jeg fikk komplimenter for at jeg hadde slanket meg... bare så synd at jeg gikk opp igjen!! :(/> Men nå er det nye sjanser og nye gevinster!! Ønsker oss alle lykke til videre mot de nye målene våre!! :)/> ...og velkommen innom tråden min om dere skulle få lyst :)/>

Heisann ent

Så fint å høre fra deg.. vi er mange i samme båt..

Det er så vanskelig å holde seg stabil, jeg går opp og ned og nå har jeg startet på en nedtur..

Høyeste vekt var 103,7. Gikk ned 17kg. Så opp til 100og ned til 92,8.. Nå er jeg oppe i 97,4 og det som jeg må feste meg med er at jeg greier å snu før det blir tilbake til det jeg var på det meste..

Lykke til videre du også, jeg kommer innom deg en gang og vi er jo som sagt i samme båt..

 

Skal bli flinkere til å lese andres tråder, og gi en oppbacking..

Tusen takk og vi står på. Vi er jo så fine og skal bare ta litt grep så blir vi lettere på foten også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jeg er virkelig gira nå

 

Argh! Er inne med tlf, skulle trykke plusstegnet for "liker", men kom borti minustegnet og så går det ikke å rette opp??!! 😔Bare å beklage, jeg skulle inn og gratulere med nedgang og heie på deg videre!

 

Stå på videre!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Ja denne uka gikk det veien, men jeg er ikke så sikker til mandag da jeg vet at jeg skal på tur fredag og hageparty lørdag. Jeg skal forsøke så godt jeg kan å tenke meg om alikevel. Gleder meg skikkelig fredag til å se Per Gessle på scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og det ble bare ned 0,2. igår var det 0,6 men så spiste jeg saltere mat enn jeg pleier og spiste seint samt sliter med å få ut det jeg putter inn.

Jeg er iallfall igang og så velger jeg å ikke henge meg opp i vekta, den skal ikke få overtaket.

Er litt bedre i beinetog klarer meg flere timer uten krykker før jeg får vondt. Det lysner og er stadig optimist. Skal i barneselskap idag og håper det blir taco--da kan jeg lettere styre tilbehøret og så er det kaker da. Jeg velger å ta et lite stk av det som er.

En kursleder sa en gang at vi må ikke si at vi ikke skal spise kaker.

Hjernen oppfatter ikke ordet"ikke" og da sier jeg heller at jeg skal spise et lite stk av det som er.. :)

 

Hvordan har det gått med dere andre idag??

Vi skriver det som er fakta og støtter hverandre og akkurat nå er jeg på offensiven enn så lenge..

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...