Gå til innhold

Motivasjonstråd for Oktober!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg tenkte at i stedet for/ i tillegg til å kjøre de trådene med minus 3 kg på en måned, der det kun blir rapporteringer om vekt fra uke til uke, kunne vi prøve med en såkalt motivasjonstråd. Her tenker jeg at alle som vil kan skrive litt hvordan det går med mat, trening, nedgang, oppgang, motgang, medgang!

 

Dette for å få fokuset mer på hva vi GJØR for å nå våre mål - og ikke bare om hvordan det går, selv om det selvfølgelig er flott å rapportere vekten og cm underveis også!

 

I starten av måneden kan vi for eksempel si; "Denne måneden skal jeg ned 2 kg, eller i hvertfall 3 cm i midja. For å klare det skal jeg gjøre slik og slik". Også rapporterer vi litt underveis hvordan det går. Og henter inspirasjon av hverandre :)

 

Håper noen blir med - de som er nettopp startet såvel som de som nærmer seg sine mål!

 

Håper på en aktiv tråd :)

 

Sunnyside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempefint trådforslag Sunnyside! Jeg henger meg på allerede nå og slenger ut hva jeg skal i oktober, Jeg skal i mål! Har en kilo igjen, men den skal jeg visst få sloss med :P ! Har begynt med en oktoberutfordring allerede på mandag som var, null snop før oktober er ferdig! Jeg trenger det for å komme meg i mål, for snopingen har sklidd litt ut for å si det sånn.... Og jeg vet at sånn kan jeg holde på når jeg har kommet meg i mål og skal holde vekten,men ikke på veien ned! Skal klare det i oktober og ikke dra den kiloen ut i flere månder! Hurra! Klar ferdig gå! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! God idé! :) I'm in!

 

Jeg er litt der hvor Missoki er nå. Skal ned et par kilo til, til målstreken.

 

Så mitt mål for oktober: komme ned på 60 blank.

 

Har en deal med meg selv om at jeg skal klare det til 14. oktober. Men i skrivende stund stiller jeg meg svært tvilende til det. Føler at jeg står på stedet hvil. Har nylig beseiret dørstokkmila etter en liten treningsstopp og er i gang med jogging igjen. Men det virker som det hjelper lite når jeg går rundt og har lyst på sjokolade konstant - og gir etter. Kroppen er innmari i hamstre-til-vinteren-modus. Den vil bare pøse på med fett, grave seg en lun grop og gå i dvale der for resten av vinteren. Jeg tror jeg var en bjørn eller noe i mitt forrige liv... :rolleyes:

 

Men altså: i oktober skal jeg gå ned 2 kilo. Og det skal jeg klare ved å fortsette å jogge 3-4 ganger i uka, ta mageøvelsene mine hver kveld og prøve så godt jeg kan å overbevise meg selv om at jeg ikke er en bjørn, men et menneske med selvdisiplin og at jeg ikke trenger å hamstre fett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en kjempebra ide :D:D:D

 

Dette vil jeg også være med på! Jeg har mange kilo som skal av og det går i rykk og napp. Trenger motivasjon og det har jeg ikke fått så mye av i det siste :(

 

Jeg må tenke litt på hva målet mitt skal være og kommer tilbake til det! Veldig spennede :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg også. Minst 2 kg skal bort i oktober, og innen 1.desember skal jeg være i mål ;)

 

Jeg jogger 3 dager i uken ca 10 km hver gang. Og selv om hverdagen er svært travel med full jobb og 3 barn med mange aktiviteter, så er disse joggeturene svært høyt oppe på prioriteringslista. Planlegger før hver eneste uke hvordan jeg skal greie å få presset inn treningsøktene mine.

 

Matmessig prøver jeg å ligge på ca 1600kcal. Gidder sjelden å registrere maten lenger, men tar alt på feelingen og det har fungert bra. Over 11 kg er borte nå. Spiser ikke godteri hver uke, men de gangene jeg spiser det nyter jeg det med god samvittighet. Drikker sjelden alkohol også, mye pga kalori innholdet, synes liksom det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere er med! Her føler jeg meg på stedet hvil for tiden. I dag var vekta 64,5. Har vippet mellom det og 65,5 i en måned nå ca. Føles så meningsløst, men så må jeg jo huske at jeg gikk ned tre kg forrige måned - klart jeg ikke klarer det hver måned!

 

Men litt langsommelig og frustrerende blir det læll. Man vil jo helst at det skulle skjedd i går. Skeier i grunn aldri ut i helgene, jeg er ikke så fristet av godterier, sjokolade osv, men det hender jo at jeg tar meg en real fest. Og det vises jo på vekta....høhø :)

 

I tillegg trener jeg mye. Jeg følger meny 2, har grete roede gull og de mener det er korrekt. Men føler akkurat for tiden at jeg må gjøre NOE for at ting skal løsne litt her. Noen av dere som har erfaring med å øke/minske inntaket en uke? Om det hjelper? :) Er fristet til å prøve en av dine fastedager Bijou, men har liksom skole hver dag...må evt bli en søndag da. Hmmm!

 

Målet mitt for oktober er i allefall: 2 kg ned, og helst veie 63 kg 10.oktober. Det har vært et mål lenge og hååååper jeg klarer det! Til jul skal jeg være på 60 kg. Og det skal jeg jammen klare! Har holdt på siden april, startet på 73,6 kg, og har gått ned jevnt og trutt. Artig å se at man kan, bare man bestemmer seg skikkelig!

 

Vel. I dag har jeg kickstarta denne tråden med 3 (!!!) kakestykker på jobb (forbaskede folk som alltid må bake!) og grandiosa til middag...men som unnskyldning har jeg hatt en rævva dag på jobb. Noen folk altså...Jaja. Ordner seg alltids :) I morgen er en ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekta 64 kg, så forhåpentligvis er jeg over platået nå og kan komme meg videre ned. Tenk, 4 kg igjen! Iiiik, så deilig!. Har vært fæl til å veie meg ofte i det siste, men...er liksom så redd for å miste kontrollen hvis jeg kun trør på vekta en gang i uka nå! Så får bare være litt kontrollfreak :)

 

I dag har jeg vært på laaaang bytur, mye kjøring og gåing. Lite vann og mat. Ble et stykke kake og en latte på kafé, og en pølse som nødproviant. Til middag blir det taco og så, for en gangs skyld, bittelitt smågodt til kvelden. For i dag hadde jeg faktisk lyst på :) Kalorimessig kommer jeg nok godt ut av det, for det har ikke blitt stort mer enn det der i dag, men fordelinga utover dagen er jo gruuusom. Velvel. Alle dager kan ikke være like gode :)

 

Men det som fungerer veldig bra er treninga. Har oppdaget det siste halvåret at jeg faktisk er veldig glad i å trene! Elsker spinning, løping, step, styrke, alt! Elsker å bli sliten og pushe meg selv. Pulsklokka er alfa og omega i så måte - har kommet i langt bedre form med den enn jeg ville klart uten. I tillegg har jeg investert i en rockering på 1,5 kg. Guri så blå jeg var i starten, men nå går det bedre :) Artig!

 

Nå er jeg litt bilsyk, så skal helle nedpå med vann og slappe av før det blir taco. Håper dere har en flott helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lest tidligere tråder å lurer på om jeg kan få være med i oktober?

Har gått opp og ned noen ganger før både med og uten kurs, men det som er nytt denne gangen er at jeg skal gå ned på egenhånd og melde meg på holdvekten kurs etterpå, det tror jeg blir bra! :) En annen ting jeg skal gjøre annerledes er å ikke trene mer enn jeg kan fortsette med etter at idealvakten er nådd, dvs 3 ganger i uka i tillegg til at jeg går på kurs i mindfullness, må jo trene sinnet også. :)

Jeg er 28år småbarnsmor til 2 og jobber fullt. Vekta denne gangen starta på 71,35 å er nå nede i 67,6. Har veiedag på mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hiver meg med jeg også. Gikk ned en del i fjor, men har hatt pause fra slankinga siden jul. Har klart å holde vekta stabil, men nå har jeg bestemt meg for at de fem siste kiloene skal bort. Klarte 1,2 kg i september, så målet for oktober må bli ca 2 kg. Hvis jeg klarer 2 kg i november også, er jeg i mål før jeg skal inn i selskapskjolen i desember :D Jeg sykler hver dag til og fra jobb, i tillegg til at jeg jogger 2-3 ganger pr uke, så treningsmengden er jeg fornøyd med. Det største problemet mitt er at jeg er så glad i mat, og særlig på kvelden. Blir fort litt ekstra til kvelds - når dagens kalorier egentlig er spist opp allerede. Så målet må vel være å ikke spise kosekvelds utenom helgene, og ikke kjøpe vaffel i kantina hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 1.oktober her. Og siden målet mitt var ned minst 2 kg, så blir målet 69 kg innen måneden er omme. Må si jeg gleder meg veldig til jeg ser det 6-tallet først på vekta. :) Er jo på 60-tallet jeg egentlig vil være.

 

Trim mål for uka: 3 joggeturer- tirsdag, torsdag og lørdag.

Utskeielser: ingen (brukte vel opp kvoten for minst 3 uker helga som var...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt er 67,2 og målet blir å gå ned 3,1kg i løpet av oktober.

Slik ser nedgangen ut siden start for 4 uker siden:

 

Start: 71,35

Uke 1: 70,0

Uke 2: 69,15

Uke 3: 67,6

Uke 4: 67,2

 

Jeg er veldig fokusert når jeg skal ned å tillater meg selv ingen utskeielser utenfor budsjettet. Samtidig er jeg veldig ekstrem den andre veien også når jeg er "ferdig", men nå skal jeg altså endre på det ved å melde meg på hold vekten kurs. :) 1,5år med noen som følger med må vel føre til en livsstilsendring?!

 

Ønsker alle sammen lykke til med sine prosjekter i oktober! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, oktober here I come! ;)

 

Må tydeligvis revidere månedsplanen min en smule, etter diverse utskeielser siste dagene. Både antall kilo og dato jeg vil i mål.

 

Vekt 1. oktober: 63,4 kilo.

 

Mål for oktober: ned 3 kilo. Være på 60-og-noe innen 1. november.

 

Hvordan komme dit: skjerrrrrrpings! I matveien, først og fremst. Og ved å fortsette å jogge 3-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

1.oktober og jeg fikk ikke veid meg i dag, men skal det i morgen! Jeg har falt tilbake på gamle synder, så nå må jeg skjerpe meg!!

 

Mitt mål er 2 kg denne måneden, ca 0,5 hver uke.

 

Og jeg har tenkt veldig på å melde meg inn på et helsestudio i nærheten så kanskje det også skal være et mål :)

 

Et annet mål er å trene 3 ganger i uken (hvis jeg sykler til jobb(1 mil) blir det som trening.

 

Håper jeg får motivasjon tilbake og at dere blir min motivasjonsfaktor nr 1 :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Så bra at dere blir med!

 

Her har jeg hatt en helg helt utypisk meg. Lørdag med ujevn mat og snop, og deretter mye godter istedet for mat på søndag. Har ikke kjøpt inn snop og hatt det i helgene siden april, så i dag var jeg heeelt ødelagt. Kjenner med en gang sukkerets effekt på kroppen. Utslitt! Tåler ikke sånne blodsukkersvingninger, det er helt sikkert. Måtte sove på sofaen etter jobb i dag og kom meg dermed ikke på trening. Så; ikke mer snop i helgene, i hvertfall ikke slike mengder. Det funker ikke :)

 

Men det som var interessant: Søndag veide jeg 63,7, og det etter snopmaraton! I dag har jeg ikke veid meg (veiedag onsdag), men føler meg lett i kroppen. Så kanskje det måtte til for å løsne fra platået. Håper bare det holder inn til onsdag, da!

 

I morgen blir det iallefall trening igjen, og sukkerfritt. Hurra for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei hei,

 

jeg er splitter fersk her inne og skal bli kvitt mengder av svangerskapskilo...

Er 29 år og veier for øyeblikket 78,6 kg - har gått ned fra 93,2 kg som var vekta da fødselen satte igang i april...

Har styrt for meg selv, jeg, og ikke vært særlig flink når det gjelder kaloritelling. Jeg er nok HELDIG at vekta har gått nedover istedenfor oppover, så usunn som jeg har vært til tider. Men jeg har trent masse da, det veier nok opp for en del...

 

Jeg har veeeldig lyst å nå mitt første delmål før november, altså 74,5 kg. Kommer jeg dit, er jeg ute av "feit"-bmi (for de som regner bmi), og er "bare" overvektig.

 

Trivselsvekta mi er lavt på 60-tallet, så jeg har et godt stykke igjen å gå...

 

Idag er første dag jeg logger mat, og har klart meg med 1651 kcal (følger 1600-menyen) Det er jeg stolt av, men jeg er veldig SULTEN nå... men det får bli vann og atter vann utover kvelden. En uke til med dette, så har kanskje kroppen vendt seg til den nye kalorimengden..?

 

Jeg vil også være ute av 70-tallet til jul, så jeg har satt meg noen strenge mål! Men jeg håper det skal være motiverende å ta opp kilo-kampen SAMMEN med andre.

 

Heia oss! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, veiedag og 64,3 kg. Skjønner jo at må slutte å veie meg så ofte, blir skuffa når tallene IKKE er på min side på selve veiedagen :(

 

Veier mindre i helgene alltid, mon tro om det har noe med at jeg sover lengre da? Jaja, ikke vet jeg, men jeg må moderere mitt første mål: Neste onsdag skal jeg ned på 63 tallet, uansett om det er 63,7 eller 63,0 (høyst usannsynlig).

 

I går løp jeg iallefall i en time, og i dag tror jeg at jeg skal gå en tur. VIL videre! Så kjedelig å stå på stedet hvil når man både trener og teller kalorier...mon tro om jeg må ned i kaloriinntak? Hmmm...tenketenke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojojaja

heisann!

 

Jeg slenger meg på. Var på en annen tråd, men tror jeg var den eneste igjen nå.. :blink:

Da jeg begynte på grete roede kurs i septembr var startvekten min på 83.1 kg fordelt på 170 cm :P Jeg fikk et stoooort sjokk da jeg innså at jeg hadde lagt på meg 9 kg siden jul.

Det er nå 5 uker siden jeg begynte og jeg er 5 kg lettere!!

 

så nå ligger jeg på 78.1. Mitt mål for oktober er 74. Vet det er kanskje litt mye å håpe på, men da har jeg tatt av meg de kg jeg hadde lagt på meg siden jul. :lol:

 

neste mål er 70 kg og til slutt 65 kg!

 

Jeg har blitt veldig glad i spinning. får med meg alle de timene jeg klarer å rekke,, ca 3 i uka. I tillegg har jeg verdens søteste hund som lufter meg 45 min hver dag ;)

Nå lurer jeg på å få med meg styrke & core timen etter spinningen på mandager :)

 

Ellers holder jeg meg til 1600 kcal om dagen :) funker som bare det!

 

Ha en fin onsdag! Måtte vektreduksjonsguden være med dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, skikkelig trøtt i dag, og da melder snopelysten seg med det samme. Har bevæpnet meg med gulrøtter og lett-yoghurt, men jammen snek det seg ikke inn en liten vaffel likevel. Jaja. Skal sykle en ekstra tur i kveld, så det går kanskje bra.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings i matveien, joggetur + 1 fastedag senere spiller kroppen endelig på lag igjen her. Puh! :)

 

Viktige huskelapper til meg selv: masse vann og fiber, kontinuerlig! Det holder magen igang. Glemmer det likevel rett som det er i hverdagen. Men må, må huske!

 

Ukas 2. joggetur står på skjemaet ikveld, uansett om det regner eller ei. Akkurat nå bøtter det ned her... <_<

 

Ha en fortsatt fin onsdag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Hei

 

Slå meg sammen med dere. Gikk ned 2,5 i tråden for ned 3 kg til 1 oktober. Setter meg som mål ned 3 kg til 1 november. Merker at motivasjon er litt på og av, men mest på for tiden.

 

Mine største fiende er meg selv og at jeg ikke kan si nei ved litt festlige anledninger. Det blir mitt psykologiske fokusområdet mitt nå i oktober samt det å komme skikkelig i gang med treningen :D :D :D

 

Da jeg startet i slutten av august veide jeg 87,9 kg og nå i dag veier jeg 81,2 kg. Jeg har gått på kurs og har meldt meg på et Grete Roede aktiv kurs som begynner om ca tre ukers tid.

 

Dersom jeg setteropp konkrete mål for oktober 3 kg skal jeg per 1 november være 78.2 kg - hipp hurra. Gleder meg for øvrig til mileælen "å komme under 80" og se 7 tallet. Videre derfra har jeg mål 2, 75 kg og til slutt 70 kg som er drømmevekta = trivselvekt. Er 174 ca høy og dette vil nok passe meg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne være med, har prøvd i mange uker og måneder å motivere meg og fant en tekst på nett som fikk meg igang igjen og som må henge på kjøleskapet mitt framover! Jeg faller så lett i mariekjekspakken og ungenes godterirester etter lørdag, på kveldstid, til kaffen og helst når ingen ser meg. Jeg trenger å endre tankegangen min, så dette er en god start for meg, kanskje for deg også?

"Når du tar deg selv i å falle inn i gamle mønster og tankebaner, rett opp ryggen, pust dypt inn i magen og tenk ‘ Nei. Dette er ikke meg. Jeg vil, jeg kan og jeg skal. For om du vil og kan, hvorfor tviler du på deg selv? Utfordre deg selv, ikke tvil. Se om du kan før du lar vær å prøve. Tro litt mer på de rundt deg enn de klarer selv. De viktigste løftene i livet måles ikke i kg, det er løftene som hever de du er glad i og du bryr deg om. Du skylder deg selv å ha det bra, og når du har det bra er det større sjanse for at de rundt deg har det bra også. Livet skjer her, nå. Du har ikke tid til å IKKE prøve, og ikke tid til å IKKE kose deg. Gjør deg selv en tjeneste – skap og følg din egen lykke. Du finner ikke plutselig ut hvem du er – du er konstant, dynamisk utvikling. Du må ikke, men du kan".

Jeg trenger drahjelp og håper på å finne #krefter# her ilag med dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, tre dager ut i oktober, har vært superflink men vekten står. Er vel en god kombinasjon av et aldri så lite vektplatå og unskyldninger og skylapper rundt dette! Har holdt meg unna snop og spist sunt, men "siden vekten ikke går ned uansett så kan jeg liksågodt unne meg en ekstra skive i løpet av dagen" syndromet ligger i mellom ørene blir ikke kaloriunderskuddet det det skal være. For å prøve å rette opp i dette er derfor planen frem til mandag å registrere alt, få tallene svart på hvitt, og så se hva som må justeres! Hurra! Sender gode vibber til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mange vi var blitt her inne og masse aktivitet. Det liker jeg :) Trenger et ekstra dytt nå, for motivasjonen har vært laber denne uka. Har faktisk blitt sjokoladekake 3 dager på rad nå, og det er vel ikke akkurat heldig for vektnedgangen. I dag slo jeg til og kjøpte tørket mango også, skulle bare smake litt og så dele med resten av familien. Spiste vel opp sikkert halve pakken selv før jeg kom hjem, huff.... Nei, sånn skal det ikke gjøres og det vet jeg utrolig godt. Så hva tuller jeg med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Jeg er fæl til å spise kjeks eller kokesjokolade og andre slike ting som man kanskje ikke setter seg ned og koser seg med, men bare gomler i seg i et hjørne i kjøkkenet når viljestyrken har pause.

 

For å få til å leve på 1900 kcal dagen (jeg fullammer, så jeg har fått tips om å ligge opp til 300 kcal over det jeg i utgangspunktet lå på når det gjaldt meny. Takk og lov for det, tarmene har skreket av sult i tre dager...) kutter jeg gjerne opp frukt og grønnsaker som jeg stapper i tupperware og har stående klar i kjøleskapet. Når jeg blir godtesyk, kan jeg med god samvittighet ta en slik liten boks og hive innpå, kaloritallet som får plass oppi der er 50-100, alt etter om det er frukt eller grønnsak.

 

En annen ting jeg gir meg lov til å skeie ut med, er sjokolade i kaffen. Jeg lager en stor kaffekopp, den kan gjerne romme 4 dl, og så har jeg 1-1,5 dl lettmelk oppi, 1 teskje nesquick sjokoladepulver, to suketter og litt kanel. Det smaker kjempegodt, og koppen er så stor at den faktisk metter, og stopper sjokoladesuget mitt for flere timer.

 

I løpet av en dag drikker jeg opp til 3 slike kopper. Slik får jeg i meg den anbefalte mengden melk (jeg er nemlig ingen melkedrikker ellers) og jeg føler at jeg får kost meg litt, uten at det får farlige konsekvenser.

 

1 teskje nesquick-pulver er ca. 6 gram (med mindre du tar teskje med fjell), og da er det ikke snakk om mange kaloriene, egentlig. Husker ikke ehlt nøyaktig, men tror det ligger rundt 20.

 

Disse oppskårne frukt og grønt, samt kaffiene, logger jeg som mellommåltid. Så jeg har kanskje 4-5 mellommåltid i løpet av dagen på den måten, men alt logges jo under samme overskrift i matloggen. Da er jeg ikke kjempesulten når det er middags-, lunsj- og kveldsmattid heller, og unngår å gafle nedpå altfor store porsjoner. Jeg synes selv at dette er en lur løsning ;-)

 

Kanskje verdt å prøve hvis flere av dere er som meg, og føler at dere bare MÅ ha noe å knaske på eller kose dere med utover dagen...?

 

Hvis noen andre har noen andre gode tips, så del gjerne!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode tips, Frøken Klee! :)

 

Her ble det ikke noe jogging igår. Feiget ut pga. alt regnet. Grrrrr! Men idag har jeg lovt meg selv å komme meg ut. Må få unnagjort de 3 turene, som planlagt. Så da får det heller bli jogging både idag og imorgen.

 

Har fått magen på gli igjen etter helga og 1,6 kilo har ramlet av siden mandag. Puh! Men veldig spent på førstkommende helg. Da skal jeg reise bort og besøke en venninne som feirer bursdagen sin. Så da blir det både middag ute (indisk), kaker, snop og masse godt å drikke.

 

Slagplanen: jogge 2 turer før avreise og legge meg lavt kalorimessig disse to dagene. Kose meg i helga, men prøve å begrense. Smake litt på alt.

 

Akk ja, samme helge-planen, om att og om att! ;) Men kan jo ikke la være å prøve likevel, gang etter gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...