Gå til innhold

Motivasjonstråd for Oktober!


Anbefalte innlegg

Gjest sarabernard

Hei :) Lurte på om jeg kunne få joine dere? Har lest gjennom tråden deres, og finner masse inspirasjon, dere har virkelig vært flinke hele gjengen!

 

Selv begynte jeg med full innsats i kampen mot kiloene rett etter påske, altså i april. Går ikke kurs, er kun medlem av Gullklubben. Gikk ganske greit ned ca 13 kg før sommerferien, men etter det har det gått litt trått syns jeg. Total nedgang er nå 15 kg, men har enda et godt stykke igjen på min ferd... Skal ned til ca 80 kg. Er 1.76 høy, og trives på ei vekt rundt 75-80 kg. Veier nå 96,8 kg, så er vel endel større enn de fleste av dere, men håper ikke det gjør noe? Har vel de samme utfordringene uansett hvor langt i prosessen vi har kommet?

 

Ellers er jeg 30 år, mamma til fire, og for tiden hjemmeværende med en liten en på 1,5 år :)

 

Setter meg et litt forsiktig mål for resten av oktober, og sier at jeg vil og SKAL ned en kg før vi går inn i ny mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Frøken Klee

Hei :) Lurte på om jeg kunne få joine dere? Har lest gjennom tråden deres, og finner masse inspirasjon, dere har virkelig vært flinke hele gjengen!

 

Selv begynte jeg med full innsats i kampen mot kiloene rett etter påske, altså i april. Går ikke kurs, er kun medlem av Gullklubben. Gikk ganske greit ned ca 13 kg før sommerferien, men etter det har det gått litt trått syns jeg. Total nedgang er nå 15 kg, men har enda et godt stykke igjen på min ferd... Skal ned til ca 80 kg. Er 1.76 høy, og trives på ei vekt rundt 75-80 kg. Veier nå 96,8 kg, så er vel endel større enn de fleste av dere, men håper ikke det gjør noe? Har vel de samme utfordringene uansett hvor langt i prosessen vi har kommet?

 

Ellers er jeg 30 år, mamma til fire, og for tiden hjemmeværende med en liten en på 1,5 år :)

 

Setter meg et litt forsiktig mål for resten av oktober, og sier at jeg vil og SKAL ned en kg før vi går inn i ny mnd!

 

Hei på deg, velkommen skal du være!

 

Jeg er også en fersking i dette forumet, har bare vært med siden starten i forrige uke, og jeg synes det er utrolig inspirerende å "kjempe" sammen med flere!

 

Jeg startet på 93,2 kg, og skal ned til 62 (aller helst) så antall kilo vi slåss mot, er ganske så likt, selv om vi er i ulike størrelser. Jeg er veldig lav, kun 157cm, og da viser de ekstra kiloene veldig godt igjen...

 

Klarte meg godt forrige uke, men lurer på hvordan denne blir. Ikveld skal jeg nemlig på venninnebesøk, og da blir det både god mat og vin. Det har jeg bestemt meg for at jeg får lov til, og så får jeg bare se hvilke følger det får ;)

 

For å hjelpe balansen litt, skal jeg av sted på treningssenteret nå - målet er 3 trimpoeng før jeg kommer hjem igjen.

 

Vi snakkes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, sarabernard! :-)

Og så flink du har vært, 15 kg siden påske er ikke til å kimse av! Jeg begynte også etter påske nemlig, med et mål om å gå ned ca 12 kg... Gikk vel ned ca 6,men de kom på igjen i løpet av sommeren. Så jeg beundrer deg som har klart deg så bra!

 

Jeg skal på kafé med en venninne i kveld, og ble veldig fornøyd nå da jeg oppdaget at jeg så langt i dag kun er oppe i 1100...kanskje jeg kan unne meg noe gøy til kaffen...? :-) hehe, vi må jo kunne kose oss, eller hva, frøken Klee? ;-) Jeg må i hvertfall gjøre det, om jeg skal holde ut dette i lengden.

 

Ha en fin kveld, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Helt enig, labbis, vi må kunne kose oss!!!

 

Jeg klarte 3 trimpoeng igår, og hadde i tillegg holdt kaloriene på 950 totalt før jeg gikk på vinkvelden, så der holdt jeg ikke mye tilbake, for å si det sånn. Det ble focaccia, gode oster, kjekser og masse annet snask. Og rødvin, så klart ;)

 

Det var en veldig kjekk kveld, og jeg er glad jeg skeiet ut litt. Jeg følte jeg hadde fortjent det, og koste meg med god samvittighet. Og det er den beste matkosen - når du virkelig ikke har et fnugg av dårlig samvittighet for hva du putter i munnen! :D

 

Nå er det imidlertid ny dag, nye muligheter, og jeg skal straks av sted på treningssenteret, på timen "trim med baby". Der koser vi oss sammen, sønnen min og jeg :)

 

Ha en god fredag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg krabbet bittelitt ned siste dagene, til 61,6. PMS-sukkersug til tross. (Har gitt etter litt hver dag.) Men har bare fortsatt med treninga og håper jeg har reddet meg inn litt der. Har bl.a. begynt med en mageøvelse som heter planken og den river noe skikkelig. Var superstøl etter første økta på tirsdag. Tydelig at jeg bruker noen dypere muskler der som jeg ikke har brukt i de andre øvelsene mine. Tok ny økt igjen igår. Klarer jo nesten ikke holde den noenting, men øvelse gjør mester, satser jeg på.

 

Har lagt en plan for helga, om å holde meg stabil. Og skal prøve meg på tilnærmet godtefri helg. Wish me luck! ;) Skal bare unne meg 1 nøye uttenkt godbit lørdag kveld, som jeg allerede har funnet ut hva er. Så får vi se om jeg klarer å holde meg til det. Det er i alle fall utfordringen.

 

(Jo, det blir muligens en vaffelplate eller to iløpet av helga også. Har invitert svigermor på vafler.)

 

Good luck til alle dere andre også! Og god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Takker for koselig mottakelse :)

 

Her har denne uka gått ganske greit syns jeg, og har fått inn 10 TP til nå, og flere skal det bli. Syns det kan være vanskelig å finne ut av helt det med balansen mellom hvor mye en trener og hva en da skal ha av ekstra kalorier osv. Føler ikke jeg blir mer sulten av trening, og da blir det liksom feil å skulle spise mer også. Men kan jo være årsaken til at det har gått litt sent i nedgangen i det siste, at kroppen holder igjen litt...

 

Beundrer dere som klarer godtefrie helger,skulle gjerne hatt litt av den vijen der :unsure: Min store svakhet er nemlig sjokolade og chips. Hva brus angår, går det kun i pepsi max, og den drikker jeg med god samvittighet, noe må man da unne seg og føle det er lovlig :rolleyes:

 

Håper alle får ei god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har uka også godt bra. :) Har greid å holde søtsuget i sjakk, og har foreløbig klart meg helt uten utskeielser. Foreløbig har jeg bare rukket 1 løpetur, og hadde planlagt de to siste i dag og på søndag. Nå har ryggen min blitt fryktelig vond, så jeg er usikker på hvordan det blir. Men jeg skal iallefall gjøre et forsøk. Det kan jo bli bedre også. ;)

 

Skal prøve meg på en helg helt uken utskeielser denne uka. Forrige uke sklei jo helt ut, så jeg har liksom litt å ta igjen. Hadde vært kjekt å komme tilbake til 71 igjen til mandag slik at jeg kan ta fatt på helt nye kilo.

 

Riktig god helg til hele gjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Juhu, der ble det 3 trimpoeng idag også!!!! Kjempebra, da får jeg kanskje hentet inn litt av utskeielsen fra igår :rolleyes:

 

Hvor lenge står du planken, Bijou? Jeg synes også den er en skikkelig værsting-øvelse, men jammen er den effektiv! Har så vidt begynt å snuse på den igjen nå, etter svangerskapet, og kjenner jeg må øve litt, ja :) Jeg står max 1 min. om gangen, jeg, der er det over for meg for øyeblikket ;)

 

Jeg håper jeg kan holde meg litt "streng" nå i helga, slik at jeg får reddet meg selv litt etter torsdagskvelden min. HELT GREIT å ha sånne kvelder, så lenge en er innstilt på at da må man jobbe litt ekstra for det etterpå. Synes jeg.

 

God helg og tvi tvi, alle sammen!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planken i ett minutt høres da veldig bra ut, synes jeg. Her går det mer i 20-30 sekunder foreløpig. Synes øvelsen er et mareritt, men det vel nettopp derfor jeg bør fortsette med den.

 

Jeg sprakk litt i går. Jobba sent, og kjøpte mcdonalds cheesburger (!) på vei hjem. 300 unødvendige kalorier... Og da jeg kom hjem hadde mannen besøk, og det bugnet av godterier på bordet. Ble noen biter sjokolade da, gitt. Hadde ikke mye lyst til å legge det inn i regnskapet...hehe. Endte på 2200 kcal. Så det er jo ikke krise i forhold til antall kalorierr når man ikke skal ned. Men i det minste trente jeg i går, legger inn trening i dag og for å bøte på den dårlige samvittigheten :-)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Idag må jeg ha trilletur-maraton!!!

 

Igår hadde jeg en veldig travel dag, og måtte ut av huset uten frokost... Det endte med masse tullete raske kalorier, i form av cookies, pepperkaker og take-away pizza...

 

Hva skjedde med flinkisen???

 

Nå har jeg hatt to dager denne uka med store utskeielser... tror ikke jeg skal håpe på et veldig høyt vekttap for denne uka, nei. Og det eneste jeg kan gjøre for å bøte på en dårlige samvittigheten jeg sitter med idag, er å passe på at dette blir en veldig aktiv dag ;)

 

Samtidig må jeg la dette være sønnen min sin dag, han er 6 mnd idag!!! Det betyr ekstra masse leking sammen - og ja, trilleturmaraton :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med trilleturmaraton, Frøken Klee! Her blir det også en ekstra innlagt joggetur på tampen av uka! ;)

 

Selv om lørdagen gikk noenlunde etter planen, da. Utskeielsene ble 2 vaffelplater og 2 scones. Og deretter den planlagte godbiten på kvelden, med Cola til. 1695 kalorier totalt den lørdagen. Ikke det mest eksemplariske, men det beste til å være meg, på en god stund!

 

Litt opp på vekta idag og det vil jeg jo ikke, til imorgen. Stabil var målet. Så.... tjohei! På med joggeskoa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er visst dagen for å være aktiv. :) Selv bestemte jeg meg for å utfordre meg selv litt, og valgte en lang løype med stort sett bare bakker. Har aldri løpt den løypa før og den ligger i et område jeg ikke er så kjent, så kikka på kart før jeg dro for å være sikker på hvor jeg skulle løpe. Dessverre er ikke hukommelsen helt 100 % så et godt stykke uti løypa kom jeg til et veiskille der jeg ikke visste hvilken vei som var rett. Den ene så ut til å gå i helt feil retning, og den andre så mer ut som en traktorvei. Valgte traktorveien fordi den iallefall gikk i den retningen jeg hadde tenkt meg. Etter en liten stund stoppet veien og jeg var midt ute på et jorde. Så veien jeg skulle løpe på et stykke foran meg, så fortsatte å løpe over jordet. Plutselig oppdaget jeg en masse kyr på jordet og ble en smule små nervøs for jeg hadde jo rød jakke på. Så for meg de verste scenene fra filmer der folk blir jaget av okser og blir stanget i baken. Heldigvis skjedde ikke dette meg, men jeg kom meg velberget hjem. :)

12,6 km ble det og over 1100 forbrente kalorier. Bra innsats på en vanlig søndag det. Helgen har vært helt snopfri også, så nå håper jeg på uttelling på vekta i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Dette er visst dagen for å være aktiv. :) Selv bestemte jeg meg for å utfordre meg selv litt, og valgte en lang løype med stort sett bare bakker. Har aldri løpt den løypa før og den ligger i et område jeg ikke er så kjent, så kikka på kart før jeg dro for å være sikker på hvor jeg skulle løpe. Dessverre er ikke hukommelsen helt 100 % så et godt stykke uti løypa kom jeg til et veiskille der jeg ikke visste hvilken vei som var rett. Den ene så ut til å gå i helt feil retning, og den andre så mer ut som en traktorvei. Valgte traktorveien fordi den iallefall gikk i den retningen jeg hadde tenkt meg. Etter en liten stund stoppet veien og jeg var midt ute på et jorde. Så veien jeg skulle løpe på et stykke foran meg, så fortsatte å løpe over jordet. Plutselig oppdaget jeg en masse kyr på jordet og ble en smule små nervøs for jeg hadde jo rød jakke på. Så for meg de verste scenene fra filmer der folk blir jaget av okser og blir stanget i baken. Heldigvis skjedde ikke dette meg, men jeg kom meg velberget hjem. :)

12,6 km ble det og over 1100 forbrente kalorier. Bra innsats på en vanlig søndag det. Helgen har vært helt snopfri også, så nå håper jeg på uttelling på vekta i morgen. ;)

 

Wow, så flink du har vært!!!

Og for en begivenhetsrik løpetur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Så flinke dere er! Og for en innsats på deg snupsipups :D Gleder meg til jeg også takler en såå lang løpetur!

 

Her hadde vekta krøpet ned 300 gram, så er da noe, men håper snart på et større hopp nedover. Har gått ganske fint i helga både i matveien og også i trimveien. Endte på 15 TP og er fornøyd med det. Denne uka skal det gjøres en enda bedre innsats, starter nå med en lang og god trilletur i øs pøs regn, og faktisk så gleder jeg meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogginga (med kyrne) og en helg uten snop ga uttelling på vekta: 70,5 kg i dag. (Ned 1,8 kg fra forrige mandag, ned 0,5 kg fra tidligere laveste). Veldig fornøyd med det resultatet. Det beste med å ha vært litt usunn en periode er at vekta går fort ned etterpå. ;) Har egentlig merket det før også at vekta får et skikkelig hopp ned etter en utskeielse (går opp en del først da, før den går ned). Mener å ha lest en plass at forbrenninga går opp hvis man spiser ca 500 kcal mer enn man trenger, så det kan jo være en grei metode å bruke dersom man står litt stille. For min del betyr det at jeg kan unne meg smågodt en gang i blant uten å bekymre meg for vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra innsats, Snupsipups! Føler selv at jeg er i rimelig bra joggeform, men 12,6 km er veeldig langt! Særlig med motbakker. Kjenner at jeg har noe å strekke meg etter nå.

 

Var veldig lite fornøyd etter fredag kveld, med altfor mye vin, og lørdag med kosemat og milkshake og ingen trim. Men i går dro vi på fjelltur hele familien, og på kvelden ble det grønnsakssuppe i stedet for pizza eller noe annet skummelt, så i morgest var vekta nede på 68,8 kg, som vel er det jeg veide for to uker siden, og som også er den laveste vekta jeg har klart i denne slankerunden. Lavere har jeg ikke vært de siste seks årene, så nå vil jeg gå ned i uka som kommer også. Om så bare 100 gram! For å kjenne at jeg har brutt den barrieren, liksom. Har innsett at motivasjonen ikke er så høy at jeg klarer 1 kg eller mer i uka, men jeg får gjøre så godt jeg kan.

 

Ha ei fin og aktiv uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hurra!!!!!

 

Veiedag idag, og jeg er nede på 75,4 kg - det betyr ned 1,2 kg siden forrige mandag!!! Jeg er LETTET!!!! Jeg hadde en stor utskeielse på torsdag, da barselgruppa møttes uten babyer for å drikke vin og spise ost og kjeks (...) og jeg hadde ENDA en utskeielsedag på lørdag, da blodsukkeret hoppet som en jojo fordi jeg spiste cookies og pizza istedenfor skikkelig mat...

 

Heldigvis var jeg veldig flink de andre dagene, og jeg hadde nesten 15 trimpoeng til sammen, jeg også, så det må ha vært det som hjalp meg ;)

 

Nå er det nøyaktig ÉN KILO igjen til første delmål, og det blir gulerota for denne uka. Jeg får bare stå på og være kjempeflink!!!

 

Så kjekt å få så gode resultater! Det må nytes så lenge jeg kan, for plutselig kan det flate ut ;)

 

Gratulerer med gode resultater, snupsipups, du har vært helt rå!!!!

 

Vi er rå, alle sammen, når jeg tenker meg om ;) For en flink gjeng vi er, og for en herlig dag dette er! Jeg er glad glad GLAD!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle dere som har gått ned! :)

 

Her er ikke stemningen så innmari happy-happy... Klarte å holde meg stabil hele PMS-uka mi igjennom, før jeg la på meg hele PMS-kiloen igår alene. Så opp fra 61,8 forrige mandag til 62,7 idag.

 

Vet jo av erfaring at det som kommer fort på, går fort av igjen. Men likevel akk så demotiverende! Føler at jeg aldri kommer meg noe videre her.

 

Men gir f*** ikke opp!! Grrrrrrr! Jeg SKAL i mål!

 

Ha en fin, standhaftig uke alle sammen! ;)

 

P.S. Jo, det ble totalt 4 joggeturer og styrkeøvelser hver kveld forrige uke. Så det er jeg i det minste fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Tilbake fra reise, var ikke borte-borte, bare hjemme i min hjemby en tur. Nå er jeg tilbake i hybelen og syns det er ganske trasig :(

 

Ble alvorlig mye mat hjemme, var så unntakstilstand når jeg var der. Men pytt pytt, skal veie meg på onsdag og se hvor stor skaden er. Har kosa meg!

 

Skal ned i inntak nå en periode for å se hvordan det arter seg. I dag håper jeg å gå en lang tur, her har vi nyyyyydelig høstvær! Og kanskje en tur i morgen, før det må bli løping på onsdag. Tenker 4x4 intervaller. Og skal innføre mageøvelser HVER dag, nå har jeg skikkelig bestemt meg og fører også treningsdagbok. Blir supert! :) Ha en fin uke alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekta 64,1. Platå platå platå!

 

MEN: Jeg skal ikke surke og klage. Jeg tar grep. Fra nå av blir det null søtsaker, kaker, vin på meg! Helt til det løsner en del. Målet mitt var 62 kg til 1 november, det kommer til å bli vanskelig! Får ta så mye som jeg klarer. Biter tenna sammen nå. Her er ingen kjære mor!

 

SKAL SKAL SKAL!!!

 

Og Bijou: Vi heier deg inn og vet at du kan! Neste mandag er vekta på din side. Kjør på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med morgenens innsats - intervalltrening ute i skogen. 2 minusgrader i dag - brr! Må kjøpe meg noe varmere treningstøy nå som vinteren er på vei. Var veldig stiv i kroppen i dag. Vet ikke om det var kulda eller mandagskveldens trening som satt i, men jeg klarte da å presse meg opp bakken 13 ganger, og det er ny rekord for min del. Er optimistisk på denne ukas vegne. I morgen er det kakedag på jobb, men da får jeg prøve å holde meg i skinnet. Ellers byr ikke helga på de store fristelsene, så jeg håper at dette skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnsyside: Takk for heiaraop! :)

 

Men da har jeg altså byttet veiedag igjen, fra mandager til fredager. (Slik jeg opprinnelig hadde da jeg startet her inne på GR.) De feite mandagsveiingene er bare så himla demotiverende...!

 

Så dagens vekt er 62,2 kg. Som betyr ned 0,5 kg siden mandag. Og det er jeg strålende fornøyd med, siden jeg verken har trimmet noe denne uka eller vært så flink i matveien.

 

Satser på ukas første joggetur i kveld! :) Og så skal jeg prøve meg på samme helgeplan som sist uke, med kun 1 nøye uttenkt godbit lørdag kveld. (Men minus fråtsesøndagen jeg hadde dagen etterpå...)

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vekta er uvenner for tiden. Jeg har gått opp nesten 2 kilo siden mandag uten at jeg skjønner helt hvorfor. Håper frihelg hjelper på. Jeg veier ofte mindre på mandag enn på fredag. Tror kroppen samler vann i løpet av uka og at den slipper vannet når jeg er mer i ro.

 

Ellers jobbet jeg nattevakt forrige natt og våknet med et vanvittig søtsug. Men gjett om jeg var fornøyd da alt som skulle til var en kopp med kaffe mocca. Der har det iallefall skjedd noe med kroppen de siste månedene. Før måtte jeg ha en stor sjokolade eller masse smågodt for å døyve suget. Og jeg var ikke fornøyd før jeg var kvalm eller det var tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle!

 

Her har jeg ny friskt mot og satser på at det skal løsne. Håper, håper, og jobber for å fortjene det!

 

I dag var det en knallhard spinningstime, og deretter tacofredag ;) Deilig! Ellers kjøres det mageøvelser og har ligget på ca 1300 kcal denne uka. Litt lite, men det blir sånn skikkelig enten eller med meg. Må prøve å komme meg på 1500 og ligge der.

 

Håper veiing onsdag ENDELIG blir en positiv opplevelse!

 

God helg alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gikk ikke helt som planlagt. :unsure: Det ble istedet å spise av hjertes lyst.

 

Men jogging fredag og søndag, pluss vann og diverse andre knep reddet meg fra 1 kilo pluss denne helga. Det ble opp 400 gram istedet, til 62,6, og det kan jeg leve med!

 

Ny uke, nye sjanser! Her prøver vi, igjen og igjen, til det går!

 

Ha en strålende uke, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...