Gå til innhold

Trenger noen aktive som kan slå følge


Gjest camkir
 Share

Anbefalte innlegg

Godt nytt år alle sammen :) Då var fridagane over, men kjenner at det skal bli godt å begynne på igjen etter 11 dagar fri. No skal det bli godt med faste måltid og rutiner igjen :) I morgon er det tilbake på jobb :)

 

Veginga gjekk som forventa i går :( 90 kilo og det betyr en oppgang på 2,6 kilo :angry: Trur nok det meste av dette ligg i tarmane og håper det går fort av igjen, men surt er det!

 

Har heldigvis komt i gang igjen med treninga :) 1 time langrenn i dag, og i morgon blir det treningssenteret igjen. Må prøve spinningskoa eg fekk med min kjære til jul :)

 

Håper det ikkje har gått like ille med vekta til dokke andre :) Venter spent på statusrapport frå dokke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var vi igang igjen med hverdagen. Dag 3 nå uten sjokolade.

Trente (jogget) så mye i juleferien at jeg har fått en betennelse i foten og går på betennelsesdempende tabeletter. Kjenner at jeg har fått hovne fingre og antar jeg har fått vann i kroppen av tabelettene??? Uansett jeg må ta ut kuren for å bli god igjen.

 

Idag er planen 1 time trening som skåner foten, og sunn og god mat.

 

En fin torsdag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bli med :) Er 26 og veier 73.3 kg. Det har gått helt skeis både før og etter jul. La faktisk ikke på meg så alt for mye, men vanene er på bånn. null trening og snop hver dag.

 

Målet er 65 kg til påske, det store mellommålet er å komme under 70 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Velkommen Chrix, det er alltid koselig med flere i forumet :)

 

Bronzee, så utrolig kjedelig med betennelse, ihvertfall når det er fordi du har vært så flink til å trene. Jeg slenger meg på sjokoladestoppen.

 

Jeg har forresten også mange andre ting jeg skal stoppe med. 0 kake, 0 sjokolade, 0 potetgull og minimalt med hvete og kun 0,5 l pepsimax på lørdag. Hvis jeg skal kose meg så er det med sunne alternativer.

 

Nå er jeg tilbake i danmark og det er mye lettere å spise sundt, da det bare er meg som styrer maten. Det har vært alt for mye god mat og mange fristelser i julen og jeg har hoppet i med begge ben. Så kan vel si at vekttapet i desember har gått litt opp i opp med julens fristelser. Men jeg har da tross alt trent hver dag bortsett fra juleaften, mye styrke så der ser jeg allerede forskjellen.

Syntes det er lett å gå tilbake til de gode vanene jeg hadde før jul. Var på butikken å handlet sunn mat til den store gullmedaljen i går, så jeg håper på noen gode resultater.

 

I dag har jeg også tatt bilde av meg selv for å se forandringer og å bruke som motivasjon. Så håper jeg det blir noen forandringer i løpet av mnd som kommer. ;)

 

Det blir nok et par dager uten trening nå ettersom jeg har blitt litt småforkjølet, men regner med at det går fort over. Er så godt i gang, så det er kjedelig med en pause.

 

Håper alle er flinke med oppdateringer framover, med gode tips til både mat, trening og masse av motivasjon :) Dette skal vi klare!!

Har dere noen spesielle mål eller forsetter for 2013?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

Er det plass til en dame til her? Jeg er 44 år, mor til to på 10 og 14. Vil veldig gjerne være med i en aktiv tråd, for det var jeg våren 2010 da jeg gikk ned 10 kilo. Nå er min historie lik veldig mange andres, det vil si at 6-7 kilo har sneket seg på igjen. Da jeg rundet 70 kilo nå før jul, bestemte jeg meg for å ta tak igjen. De ekstra kiloene gjør at jeg kommer i kategorien overvektig, og siden jeg kommer fra en hjertebelastet familie, må jeg gjøre noe nå før det er for sent.

Jeg ønsker å være et godt eksempel for jentene mine, og har i skrivende stund ikke spist sjokolade eller godteri siden nyttåraften. Sukkerabstinensene er verst de første dagene, men jeg er reddet av stavmikseren! Har laget meg noen gode, søte og mettende smoothies, og det har gjort susen mot søtsuget. Sunt er det også, og så snart ungene hører lyden av stavmikseren, kommer de løpende for å smake. Super måte å spise frukt og bær på! :D

 

Mine mål/forsetter for denne våren:

-Ta kontroll over godteri- og matinntak

-Passe bunaden til 17. mai

-Passe alle favorittklærne og slutte med tights og vid tunika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen chrix og giraffe kjekt å bli flere aktive i forumet:))

 

Det ser ut som vi alle har noe felles, nemlig søtbehov/sukkertrang. Felles er og at vi vil gjøre noe med det og at vi gjør noe med det.

Veldig kjekt at vi er flere som ønsker å slutte med snop.

 

HannaMontana så kjekt at du blir med på sjokoladestoppen, det er lettere når vi gjør det sammen:) Ja det er lettere å holde fokus når vi er tilbake til hverdagen og kan styre over maten. Håper du snart er kvitt forkjølelsen.

 

Mål og forsett for meg er nettopp å kutte ut sjokoladen, ellers spiser jeg sundt og har gode treningsrutiner:)

 

Idag var jeg å handlet og gikk veldig raskt forbi store handlekurver med marsipan til halv pris......

 

Kanskje vi kan dele tips til søttrangen med hverandre?

Jeg spiser valnøtter, mandler og noen rosiner eller druer. Jeg passer også på å spise kveldsmat ett lite og magert måltid. Hjemmelaget knekkebrød er lurt å ha i huset eller i vesken. Mandariner metter også litt.

 

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bittelite tips mot sjokoladesuget, nemlig lett sjokodrikk fra Toro eller Regia. Med en liten sukett oppi gjør den susen! Den inneholder kunstig søtstoff (ikke så sunt, men dog ikke verre enn sukkerfri brus...), og inneholder ca. 40 kcal pr. kopp. Søt og god med smak av deilig sjokolade, og svært god å ty til i sofaen foran tv når sukkerabstinensene tar overhånd.

 

Ønsker alle lykke til i helga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Tror det her har vært de lengste dagene i mitt liv. Er tilbake i Danmark og er fortsatt syk, og så skuffet over at jeg ikke får trent. Jeg har heldigvis ikke noe søtsug, så jeg ligger på 1200-1300kcal pr dag og drikker masse og håper snart at jeg er på beina igjen. Savner å være sosial.

Skal prøve meg med en liten gåtur i dag for å få litt frisk luft. (syntes synd på meg selv) :P

 

Hvordan går det med dere andre? Har dere klart dere bra igjennom helgen?

 

Er det noen som har et treningsmål i løpet av året, eller når dere skal nå deres vektmål?

 

Jeg vurderer å løpe Copenhagen Marathon :D Løp også i fjor og det var en stoor opplevelse. Er det noen som er med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg HannahMontana :) Ikkje kjekt å starte det nye året med sjukdom.

 

Elles kjekt å sjå at aktiviteten på tråden begynner å ta seg opp igjen :)

 

Her har eg begynt å få orden på sakene igjen :) Har fått trena 3 gongar denne veka og vann-inntaket er igjen på akseptabelt nivå. Har fortsatt litt å gå på matmessig, men no er alle fristelsar ute av huset og då er det lettare å halde seg til dei sunne matvarnen :) Frå i morgon av er det fullt fokus :)

 

Så får vi sjå kva vekta seier i morgon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt fokus, ja! I morgen er det veiedag for meg, og jeg er spent! Har klart meg sånn noenlunde gjennom helga, så jeg tør håpe på nedgang.

Fikk lagt inn to gode treningsøkter i uka som gikk, og satser på 2-3 denne uka også. Trening gjør meg sulten, men også glad og motivert. Så får jeg kanskje spise et par knekkebrød ekstra til kvelds..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er ett helt nytt år så ønsker jeg å ta en ny start ang vektnedgang. Jeg var på vekten idag og hadde gått opp nesten 1 kilo siden julaften. Nå er det full fokus.

 

Jeg trener som før veldig bra hver eneste uke, men er veldig søtsugen om kvelden og har vel ikke klart å holde meg helt nei dessverre.

 

Bra du har fått inn gode vaner igjen Ole Brum, da går det nok din vei nå fremover.

HannaMontana: håper du er frisk nå, hører det er mange som er syke for tiden. Bra at du ikke har søtbehov da.

Giraffe: helt enig i deg med at trening gjør oss sultne, men da må vi ha noe sundt og mettende raskt tilgjengelig. Lett å skrive men vanskelig å forholde seg til!!!! Lykke til med vekten.

 

Mitt mål er å kutte ut sjokoladen og etterhvert finne enda sunnere alternativer enn hva jeg idag finner.

 

Hvor er dere andre som var med i dette forumet? Jeg savner dere og Håper dere og hiver dere på igjen.

 

Ha en fin tirsdagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Det er flere av oss som nok har gått opp litt siden juleaften, men man skal også ha lov og kose seg litt. Men nå er det nytt år og nye muligheter, og målet skal vi helt sikkert nå! :)

 

Og ja, nå er formen endelig bedre og jeg har vært på trening i dag. Først en rolig spinningtime og litt styrke etterpå, det var skikkelig godt!! Det smakte også ekstra godt men en god sunn middag etterpå.

 

Jeg har ikke gått noe ned i vekt siden sist, har heller gått opp 0,6 kg. :( Mange timer uten aktivitet har gjort at forbrenningen ikke har vært på topp, og jeg har litt mer væske i kroppen på denne tiden av måneden. Men nok unnskyldninger! :) Neste uke skal jeg ned!

 

Som motivasjon for å trene så har jeg laget noen lapper. På lappene skriver jeg hva jeg har lyst til å trene i løpet av uken, og når en av treningene er gjennomført så tar jeg lappen ned. Så når uka er over så skal helst alle lappene være borte. Kjøleskapet er også ganske synlig.

 

Bronzee - kjempebra at du trener så mye. Jeg anbefaler virkelig styrketrening, det gir bra resultater :) - større muskler forbrenner mer, og kroppen strammes opp!

Giraffe - hvordan har det gått med deg denne uka? Du er flink som trener, og jeg liker at du kommer med tips.

 

Håper også at flere kommer med innlegg etter hvert, det er lettere når vi er flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det stillstand. Jeg er sur og bitter fremdeles, for jeg synes jeg har vært så flink! Det positive er at jeg har gått ned noen centimeter rundt livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

giraffe - så er det jo ikke vekten du skal se på denne uken. cm sier jo mye mer om dine resultater. Jeg sier bare Gratulerer!! Stå på videre, så skal nok resultatene vise seg på vekten også. Det er ingen grunn til å være sur og bidder. Dette klarer du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaMontana så kreativt med lappene:)) du er oppfinnsom:) Ja styrketrening gir resultater helt enig i det. Jeg trener veldig variert både styrke og kondisjon. Ikveld ble det zumbatime. I går var det en time veldig hard styrke som kjennes godt i musklene nå:)

 

Giraffe, veldig bra å gå inn i cm, da har du nok bygget muskler denne uken:))

 

Jeg har klart meg uten sjokolade nå noen dager, men må innrømme jeg kjenner et stort sug etter søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Høres veldig bra ut med treningen bronzee :)

 

Nå er det fredag og endelig helg. Har hatt en spisedag idag, da jeg ellers har trent en del denne uka og spist litt lite i forhold til aktivitetsnivå. Jeg håber veldig at jeg får noen positive resultater på tirsdag. Men har ellers vært sukkerfri i 10 dager, og har heller ikke hatt lyst på noe ennå. Nesten litt overrasket :) hehe.. er ellers avhengig av sjokolade. :rolleyes:

 

Har dere noen spennende planer for helgen? :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får stå på videre og håpe på vektnedgang på tirsdag HannaMontana. Du er flink som har klart deg uten sjokolade, jeg har hatt noen små sprekker, men er med deg videre nå for fullt. Vet at sjokoladebehovet avtar mye for hver dag uten.

 

Ingen store planer for helgen utenom trening hehe, det ligger alltid i planen for helgen. Er klar for fest til neste helg og da hadde det vært perfekt om jeg var 1 kilo mindre:))

 

Ønsker dere en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt seint ute med rapporteringa denne veka. Var på vekta mandag og den viste 89,4 og 0,6 kilo ned :) Fornøgd med det :)

 

Veka starta som normalt med jobb og trening, men mandagen enda ikkje heilt bra. Fekk akutte rygsmerter under treninga, og har hatt vondt resten av veka. Det har betydd heimedagar frå jobb, 2 turar til naprapat og kun ein liten gåtur denne vaka. Har elles syntest veldig synd på meg sjølv og trøsta meg med sjokolade :angry:

 

Men nok syting! Er bedre, men ikkje heilt bra. Skal prøve med jobb og trening igjen i morgon, og har hanlda inn berre sunne ting til veka som kjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det ikke mangler noe på motivasjonen her, og det er bra å høre! Selv går det litt opp og ned,-jeg har kommet meg noenlunde helskinnet gjennom helga, har spist søtsaker men prøvd å begrense meg. Noen gode treningsøkter har det blitt, så jeg er spent på tirsdagsveiing.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi alle strever litt extra nå etter jul for å komme skikkelig i gang.

Selv har jeg kuttet sjokoladen, men funnet flere usunne erstatninger. Føler jeg er sulten hele tiden.

 

Jeg har et forslag om vi alle gir 100% fokus på sunn mat og trening denne uken, er dere med? Vi starter på mandag. Også er det viktig å være aktive her i forumet for å dele gleder og frustrasjoner.

 

Kjekt om dere som var i forumet før jul og blir med igjen.

 

Camkir hvordan går det med deg? har du klart deg uten sjokolade gjennom julen?

 

Håper ryggen er bedre OleBrum.

Hvor mange kcal spiser dere til dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,igjen!

 

Denne uka har snittet mitt ligget på over 1900 kcal. Jeg har hatt tre greie treningsøkter, men over 1900 er for mye. Det er det helgeutskeielsene som har skylden for. Jeg leste på et annet forum at det er viktig med proteiner for å unngå søtsug. Det er lurt å velge proteinrikt pålegg og velge magre produkter med mye proteiner. Det skal jeg tenke på denne uka. Søtsuget (som er der fra jeg står opp om morgenen) fører ofte til at jeg tar syltetøy på skiva. Det er det null proteiner i.

 

Av tidligere erfaring med vektnedgang vet jeg at jeg går fint ned i vekt (0,5-1,0 kilo) med et snitt på ca. 1800 kcal daglig, forutsatt at jeg oppnår minst 7 trimpoeng. Nå vil jeg gjerne tenke mer over hva jeg faktisk får i meg av karbohydrater og proteiner.

 

Jeg er med på 100% fokus på sunn mat og trening denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Giraffe, det skal jeg jammen fokusere på. Fant dette når jeg søkte på matvarer med mye proteiner:

 

Tunfisk

Kylling

Laks

Egg

Ørret

Biff

Erter

Bønner

Ost

Nøtter

Makrell (Brødskiver med makrell i tomat er ypperlig etter trening)

Cottage Cheese

Melk (Mye protein til å være drikke)

Kesam

Stort sett alle typer kjøtt og fisk

Havregryn (Havrevelling til frokost er skikkelig mat for treningsfolk)

Soya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Jeg er i full gang igjen med treningen og har fått 15.1 trimpoeng fra tirsdag til i dag og da er det kun trening på treningssenter som regnet med og ikke sykling og gåing til og fra forskjellige ting. Fire av treningsøktene har vært styrke, og resten spinning og løp. Så det er jeg fornøyd med. Ellers ligger jeg på 1600kcal nå, og da holder jeg meg mett og glad. Jeg holder meg fortsatt 100% sukkerfri, bortsett fra det sukkeret jeg får naturlig fra frukt og andre sunne matvarer. Jeg hadde spisedag på fredag og det kommer jeg nok til å fortsette med, for å få opp forbrenningen litt igjen. Spiser fritt valg av middagsmat og litt mer enn en vanlig dag.

 

Bra forslag bronzee!! Jeg er helt med på 100% sunn mat og terning denne uka. Blir nok restitusjonsdag for meg i morgen. Har snart eksamen, men skal prøve å få beveget meg like mye som denne uka.

 

Jeg håper også på mange innlegg og god inspirasjon fra alle sammen, da er det så mye letter å holde fokuset å være motivert! :D

 

Lykke til - og masse av motivasjon til dere alle! :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryper skamfull inn, og kan notere følgende....

 

Opp 3 kilo, og flere cm rundt mage,rumpe og lår igjen...

Slutten av desember ble litt tøff med brudd med kjæresten, to syke barn, tre uker med våkennetter og jul og greier...

Trøst- SJOKOLADE og alt annet usunt jeg klarte og dytte i meg... :angry:

 

Har ikke fått lest meg opp enda, men ser dere har vært aktive og sikkert veldig flinke!

Godt og "se" dere :D

 

Mon tro om jeg ikke har fått meg med at det har kommet en ny ihvertfall?

Giraffe?

 

Vekt: før 65,9, nå 68.2

Null sjokolade fra i morgen av igjen :D

 

Bronzee?

Hvordan går det med deg og sjokoladestoppen?

 

Gleder meg til og lese meg opp i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...