Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Dette klarer du StinePetrine!! Tenk på alt du har klart å oppnå det siste året med vekt nedgang, trening og sunt kosthold, du klarer garantert å fullføre dette og bli der. Det vil alltid komme dårlige dager,uker og gjerne måneder hvor du har lyst å bare drite i alt,men du kommer deg igjennom det og starter på an igjen.. Jeg er kjempeimponert av deg og håper virkelig at de dårlige dagene dine er over nå og at du får mange fine uker fremover, det har du virkelig fortjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Se her har positiviteten kommet tilbake og kamplysten våknet - så bra! Planene om rapportering hver dag høres super ut og kan nok hjelpe. Det er liksom en ting å skrive noe for seg selv, noe annet når man sier det til "alle"… :) Jeg kommer nok til å være litt fraværende denne uken, skal på reise med jobb etterfulgt av noe sårt tiltrengt sosialt samvær med bestisen på østlandet, så jeg kommer antagelig til å heie på avstand men kommer sterkt tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine, du er altså ikke den eneste som er sprø på denne måten! Men det som er bra, er at etter mange turer opp og ned, så klarer jeg ikke å overspise så veldig lenger. Jeg blir kvalm før, og stopper tidligere. Men mønsteret er der, og jeg kjenner meg godt igjen i det enten-eller du beskriver. Og det kjennes i blant som om bare litt av noe (en smak av noe søtt), kan velte hele lasset for meg. Da har jeg ødelagt den gode flyten, det kan være det samme, også rakner det litt.

 

En tidligere kursleder spurte meg om det var fordi jeg var så flink når jeg var flink, at jeg måtte utagere så veldig. Ikke vet jeg, men jeg er helt sikker på at jeg enda ikke klarer å spise bare en sjokoladebit. Og akkurat nå er flyten så god at jeg ikke skal teste det ut ;) Men en gang skal jeg bli en sånn dame som kan kjøpe god belgisk konfekt på flyplassen og ha den stående i måneder og spise en liten bit hver uke,

 

Uansett, jeg heier på deg denne uken! Du er en fullfører :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Igjen, tusen takk for at dere tar dere tid til å kommentere og oppmuntre meg!

 

Gladmeling, utrolig nok! Vekten min hadde ikke gått opp, men ned, ganske mye faktisk. -1,3 den siste uken. Jeg er fremdeles litt i sjokk, for det hadde jeg ikke trodd. Men jeg sier selvsagt JA TAKK til vekttapet. Jeg ligger fremdeles litt over det jeg var før jul, men det er ikke lenge igjen før jeg er tilbake der =) Motivasjonen øker selvsagt når jeg ser gode resultater, og jeg vet jo med meg selv at det ikke hadde vært en nedgang dersom overspisingen hadde fortsatt etter torsdagen. Så det å ha fokus og kontroll gjør meg godt. Både viser det hyggelige tall på vekten, det gjør meg glad at jeg gjør ting som er godt for meg og trening og sunt kosthold gjør meg generelt mye gladere i hverdagen =) Fordelene er helt klart mange!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det var gode nyheter. Og en liten booster for motivasjonen også, kanskje?

Nå biter vi tennene sammen resten av uken - jeg motiveres nå av dustete ting som å ha 10 i kostholdsscore hver dag. Og jobber litt med meg selv... 9,2 er ikke krise det heller, men perfeksjonisten i meg elsker fine ti-tall på rad. Om jeg holder fokus er jeg under 78 i løpet av uken - og da er jeg over 37 kilo lettere enn for 11 år siden :D/>

 

Ha en fortsatt fin uke, jeg heier videre!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Dagens rapport; Stort sett en veldig fin dag. Jeg har bestemt meg for at jeg trener spinning de dagene jeg har lyst, men jeg skal trene 4-5 ganger i uken. Øktene blir da enten løping og styrke, løping, styrke og spinning, innebandy eller en eventuell joggetur. Ang. mat småspiser jeg litt når jeg lager klar neste dags frokost og lunsj, men ikke noe store saker. Så det går rette veien. Allikevel

 

Sommerivrig: er det ikke rart at vi hele tiden streber etter høyest mulig kostholdsscore, og ønsker å være så flinke som overhodet mulig. Jeg er nok litt som deg, at når jeg er flink, så er jeg veldig flink. Jeg lever meg helt inn i rutinene og alt fokuset mitt dreier seg om mat og trening. Hva som er bra å spise, og hva som er dårlig å spise. Jeg kan bli såpass revet med at jeg synes alle som røren noe usunt er helt gale. MEN, så har jeg jo mine spiseperioder som er langt fra pene selv, så jeg er ikke det spor bedre. Rart det der. Krysser fingrene for at du når målet ditt for denne uken. Selv gleder jeg meg stort til å se ett 7-tall foran på vekta. 3,1kg igjen til jeg ser det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er på track! Jeg smiler av beskrivelsene dine av å tenke at folk som spiser en sjokoladebit på en tirsdag er småsprø, slik har jeg det også. Helt til jeg spiser en hel plate selv! Men seriøst, så skjer det sjeldnere og sjeldnere, og jeg tror det er kroppen som langsomt stabiliserer seg. Kanskje,

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Valget mellom to onder

 

I kveld har jeg tilbrakt mye tid på å tenke på mat.Jeg har vært avgårde med venner, men vært ukonsentrert fordi jeg har tenkt på usunnheter jeg ville kjøpe på butikken på veien hjem. Helt på trynet, jeg vet! Men, på vei hjem tenkte jeg på det at dette er jo ikke den veien jeg har valgt for meg selv. Kveldsmaten var allerede spist, men jeg var sulten. Ikke bare fysen, men sulten. Jeg bestemte meg istedet for å spise ett par skiver nå rett før jeg legger meg. Ja, jeg overskrider det jeg skal av kcal-inntak i dag, MEN det er mye bedre med brødskiver enn godteri, bakverk og andre saker. Så i dag synes jeg at jeg tok det riktige valget, til tross for at jeg går over mine 1750/1800-kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget mellom to onder

 

I kveld har jeg tilbrakt mye tid på å tenke på mat.Jeg har vært avgårde med venner, men vært ukonsentrert fordi jeg har tenkt på usunnheter jeg ville kjøpe på butikken på veien hjem. Helt på trynet, jeg vet! Men, på vei hjem tenkte jeg på det at dette er jo ikke den veien jeg har valgt for meg selv. Kveldsmaten var allerede spist, men jeg var sulten. Ikke bare fysen, men sulten. Jeg bestemte meg istedet for å spise ett par skiver nå rett før jeg legger meg. Ja, jeg overskrider det jeg skal av kcal-inntak i dag, MEN det er mye bedre med brødskiver enn godteri, bakverk og andre saker. Så i dag synes jeg at jeg tok det riktige valget, til tross for at jeg går over mine 1750/1800-kcal.

 

Det synes jeg også! :D/>

 

BRA valg!

 

Flest hverdager ispedd med noen annerledesdager er beste oppskriften, dette er du veldig god på - fortsett å vinne over "godteridemonen" din! La det bli mange kvelder med ekstra brødskiver hvis det er det som skal til, da har du gjort et bra valg og utgangspunktet for videre jobbing/stabilisering er best mulig :)/>

 

Dette vil ta tid, dette prosjektet vårt, StinePetrine og hindre er til for å krabbe over, om enn litt uelegant eller med flere forsøk.

 

Vi har vel ca sammen antall kilo igjen til "mål" - heiagjeng på sidelinja, det er meg! :D/>

 

PS! Har tenkt på mat hver dag, time, minutt hele livet - a leopard can't change its spots, vettu - men gjøre det beste ut av det; tenke på MINDRE mengder av mat, men nyte hver bit, tygge leeeenge og legge gaffelen/matbiten ned en gang i blant - gjerne for å skrive litt mer på et foruminnlegg eller no sånt :D

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramonixia

Hei

 

Jeg er i omtrent samme situasjon. våren 2011 gikk jeg ned i overkant av 30 kg. Kiloene raste av. Følte meg vel og levde ett mer aktivt liv som jeg trivdes med.

 

Men....

 

Av en eller annen grunn snudde mitt aktive liv til å igjen bli stillesittende der god mat og snacks igjen ble en del av hverdagen. Jeg belønnet meg selv med f.eks sjokolade.

 

Jeg så på det første GR kurset som en slankekur som ble ferdig.... å ferdig blir jeg jo aldri.. Vil jo være på roede for allltid.... også etter hold vekten.... må nok alltid tenke på vekten og rett kosthold for jeg legger på meg veldig fort....

 

Nå er jeg i gang med mitt 3 kurs i runde 2. De to først kursene har jeg slitt mye med å komme inn i måltidsrytmen, men den er på plass nå. Har endelig kommet i gang med trening men sliter med å komme meg ut for å gå nå når det er kaldt. Selv om jeg gjør avtaler med meg selv, men det hjelper liksom ikke. Har desverr ingen trimpartner.

 

Jeg er i motsetning til deg veldig sosial. Jeg synes det har blitt ekstra moro da jeg føler jeg blir sterke og sterker psykisk når jeg sier nei takk til en del ting. Som flere har spurt om "skal vi la være å sette fram når du kommer på besøk?" Selvfølgelig ikke sier jeg, jeg blir sterkere og stoltere av å klare å la kakene være. Men selvfølgelig tar jeg kake etc når det er bursdag etc. men da prøver jeg å holde meg til ett "blondestykke"

 

Jeg synes det går veldig smått, men tenker også at det da kanskje er lettere å holde etterpå. Jeg skal ned rundt 55 - 60 kilo.... å bare det å tenke på det er nesten som å miste motet. Har fokus på 5 kilo i gangen for å ha veldig kortsiktige mål og ha bedre forutsetninger for å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramonixia

Hei!

 

For tre år siden gikk jeg ned over 32 kilo etter flere Grete Roede-kurs. Vekten sank fra 109,7 til 77,9, jeg var fysisk sterk, og følte meg bra! Virkelig bra! Nå tre år senere har kiloene sneket seg på, og fått selskap av fler. Jeg kan ikke riktig forklare hvorfor jeg gikk tilbake til mine gamle destruktive metoder, men jeg håper jeg kan ta med meg mine tidligere erfaringer som en støtte i min andre (og forhåpentligvis siste) runde med kurs.

.

Første kursdag viste vekten skremmende 132,5 kilo. Jeg hadde et godt vekttap den første uken, på 3,3 kilo. Jeg merker at det er godt å være tilbake i gamle rutiner. Iallefall stort sett. Jeg merker at mitt "sunne-jeg" er mindre sosial iforhold til mitt "usunne-jeg". Dette med tanke på kcal-inntak. Jeg er 24 år, og har venner som liker å ta seg en øl eller to i helgene, noe jeg nok en gang er mer konsekvent på. Dette er noe jeg får jobbe mer med fremmover.

 

Noen som har vært i en lignende situasjon?

Ha en strålende fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hei dere!

 

Hyggelig at så mange stikker innom og deler sine historier. Det er godt å høre andres fortellinger, sammen kan vi hjelpe hverandre ved å dele historiene våre =)

 

Denne helgen har vært hektisk, mange sosiale ting. En bra helg på alle mulige måter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ser det er mye lesestoff å gå igjennom her etter å ha vært borte fra forumet i underkant av en uke, men jeg har fått med meg det viktigste, nemlig at du gikk ned forrige uke! Hurrah! Skulle ønske jeg kunne si det samme om meg selv denne uken, menmen. ;) Skal prøve å få lest igjennom alt som har skjedd siden sist jeg var innom her senere - skal ikke se bort fra at jeg kan plukke opp et og annet tips selv om det kommer for sent til forrige ukes hotellopphold... *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg er syk om dagen så er litt fraværende her inne. Ligger rett ut med rennende nese, verkende muskler og en slapp kropp, synes kjempesynd på meg selv! Blir naturlig nok ikke noe trim, og jeg har overhodet ikke lyst på fornuftig mat. Vanskelig det her, men jeg gjør mitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bare lurer på hvordan det går med deg - håper formkurven er stigende og at du har kommet deg på beina igjen! Gudene vet at det er vanskelig å holde fokus når man ikke er i form....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest StinePetrine

Hei dere!

Takk for etterlysninger her inne. Det har vært noen tunge uker her, og jeg har holdt meg borte fra forumet en stund. Vekten har hoppet høyt oppover (var på kurs for første gang på noen uker istad), men jeg er egentlig litt likegyldig. Det jeg vil fokusere på nå er å få tilbake gode rutiner i forhold til mat og trening. Det vil ikke bli lett, jeg tror rett og slett jeg må tvinge meg selv inn i gode vaner igjen. Jeg innser og at jeg trenger hjelp til å forstå hvorfor jeg har et så destruktivt spisemønster i perioder, så jeg har blitt henvist til en psykolog. Jeg tror nok ikke det er så dumt.

 

Jeg starter nå i kveld med å planlegge middagene for resten av uken, så skal jeg jobbe hardt for å følge den resten av uken.

 

Jeg leser meg opp på trådene deres i morgen, spent på å høre hvordan det står til med dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er ikke noe hyggelig å høre at du har hatt det vanskelig. Har vel egentlig skjønt det siden du plutselig ble borte… Men - du er tilbake på kurs, du er tilbake her og jeg er fortsatt overbevist om at dette skal du klare! Det er jo i motbakker det går oppover som de sier så fint på TV-reklamen om dagene. :) Ta nå godt vare på deg selv fremover, og skrik ut om du trenger en klagemur! Skulderen min er klar, om enn litt mer beinete enn for et par år siden…. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Takk for etterlysninger her inne. Det har vært noen tunge uker her, og jeg har holdt meg borte fra forumet en stund. Vekten har hoppet høyt oppover (var på kurs for første gang på noen uker istad), men jeg er egentlig litt likegyldig. Det jeg vil fokusere på nå er å få tilbake gode rutiner i forhold til mat og trening. Det vil ikke bli lett, jeg tror rett og slett jeg må tvinge meg selv inn i gode vaner igjen. Jeg innser og at jeg trenger hjelp til å forstå hvorfor jeg har et så destruktivt spisemønster i perioder, så jeg har blitt henvist til en psykolog. Jeg tror nok ikke det er så dumt.

 

Jeg starter nå i kveld med å planlegge middagene for resten av uken, så skal jeg jobbe hardt for å følge den resten av uken.

 

Jeg leser meg opp på trådene deres i morgen, spent på å høre hvordan det står til med dere =)

 

 

Fort gjort å kjenne seg igjen i det mønsteret, Stinepetrine!

 

Les de gamle trådene dine, du har lagt igjen mye av deg selv der og som kan hjelpe deg selv til å forstå hvor skoen trykker! Uansett en stor seier at du fortsatt ER HER (Det er superviktig, uansett hvilken vei vektnåla vipper!) Vi har begge forsøkt en laaaang periode (opptil flere) uten å være her inne, og det er en av grunnene til at vi må hit igjen.

En lang læringsprosess, helt klart, og du har jo hatt en voldsom fart ned, og voldsom treningsiver...nå må du finne en livsstil som er gjennomførbar i lengden. Da tar selve prosessen enda lenger tid, men hvis vi kan en dag stå på egne ben på utsiden av GR, ja, da har det vært verdt den tiden!

 

Lykke til med å finne ut av alt sammen, bra du får samtalehjelp, har virkelig trua på det, ja.

 

God torsdag til deg, håper du fikk planlagt godt ;)

 

Klem fra Juni72 (som også rydder mellom ørene nå i en liten stampe-tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...