Gå til innhold

Ned de siste vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Åh, var som å lese om meg selv dette Spliffi, det er jo sånn det er med oss alle, innimellom kommer det perioder hvor slankingen får litt mindre fokus, og livet byr på anledninger til å kose seg, i et bryllup synes jeg virkelig det skal være lov å feire, og hylle både ekteparet og kakefatet :P Det gjelder å hale seg inn igjen når anledningene har blitt mange og lange, og der er jeg nå selv. Lenge siden jeg har hatt en lang sammenhengende god periode nå.

De to ukene du er alene kan du gå ned mye eller alt av de to kiloene, selv om du ikke får trent så mye. Hvor gammel er jenta di? Nå har min jente akkurat lært seg å sykle, så da kan jeg kanskje etterhvert ta henne med på sykkeltur mens jeg jogger ved siden av :D Hun er 7, så litt sent ute med syklingen, men igår klinket hun til og bestemte seg for at det var på høy tid :lol:

Har ikke flere barn, skulle gjerne hatt, men det er en annen lang historie, så det får bli et annet forum ;)

 

Nå er det "Bestemor" som virkelig er inne i en god "stream", det er så utrolig hyggelig å lese, du har jobbet så iherdig og jevnt, det viser at resultatene kommer når man fortsetter, skulle ønske jeg var like flink til å kose meg litt, som deg!

 

Men nå er jeg på riktig spor... u wait and see....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest spliffi

:-) Det er mange ganger jeg leser her inne og kjenner meg igjen i så mange innlegg. B)/> Både i oppgang og nedgang.. he. he! Men trodde da du var inne i en god stream også Solskinnsbolla?

 

Dattera mi er 3 år og ikke helt klar for sykkel enda :rolleyes:/> Og sparkesykkelen er hun ustødig i, så det blir ikke mye trim der heller. Men jeg får være flink med maten, så går det vel :D/>

Har bare et barn selv jeg. Begynte sent og er 40 år nå...hadde jeg begynt litt tidligere ville nok jeg også ønsket meg flere, men, men... Er glad jeg har fått en- og hun er jo (selvsagt) perfekt. (som din regner jeg med... ;)/> ) da er jeg fornøyd ;)/> :)/>

 

I dag slet jeg VELDIG med å finne på noe å ha til middag! Jeg ønsker meg en kjeeeeempe-enkel oppskrift på noe, som tar kort tid og ikke inneholder en eneste (eller iallefall minst mulig) kalorier... Og da tenker jeg ikke på GR- oppskrifter altså. Det har jeg laget masse, masse av....jeg tenker på enklere og hurtigere.... :lol:/> Hjeeeeelp!!! Tips- tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er for sent ute, men når jeg skal ha noe hurtig, ser jeg hva jeg har i kjøleskapet - egner det seg best for koking eller steking?

Så tar jeg å skjær opp det som skal steke eller koke lengst først og har i pannen eller gryten. Kyllingfilet - gangske vist fra fryseren er ofte førstevalget (en boks med bogskinke om det skal gå virkelig hurtig) legger i pannen eller gryten etterhvert som jeg får skåret opp. Suppe og panneretter er mine hurtigalternativer.

Pannerett kan inneholde kylling, løk, selleri, squasj, sjampinjong, og paprika, eller hva jeg har.

Suppe: kyllling, vann, buljongterning, løk, selleri, brokkoli eller blomkål og melk, paprika til slutt, det trenger ikke koke i det hele tatt. Er det hele kyllingebryst er di rå når resten er kokt. Da tar jeg de ut og skjærer de mer opp, purerer det jeg har hatt i gryten først og har i kylling og paprika til slutt - så er det litt å tygge på.

Til et barn kunne jeg finne på å koke litt fullkornpasta som tilbehør til suppen, men jeg vil bare forsyne meg beskedent av den.

Ene barnebarnet mitt er 3 år, men han har 28 matvarer han ikke kan spise, blandt annet alle typer mel, så den suppen med pasta passer bare for eldste barnebarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Takk for tips Bestemor! Du var ikke for sent ute...jeg er stadig helg blank når jeg skal planlegge middag! :-) Går lei av de samme oppskriftene.

 

Jeg abbonerer på bladet Lev Bra, og der er det matoppskrifter fra GR du kan nappe ut- fedig beregnet i kalorier. Fantastisk! Men mange av dem krever at du handler på Meny e.l (varer/krydder de ikke har på Rema eller Kiwi..), de tar lang tid å lage og krever planlegging. Pleier å være flink med å handle en dag og planlegge uka, men av og til er det blankt og tomt... Stod i går og tenkte at Fy søren, så mye enklere det er for de som ikke trenger å passe seg for kaloriene :P/>/>

De kan jo bare kjøpe en ferdigpose pannekaker, pastaretter, gryteretter, frossne pakker med pytt-i-panne...og ja, skjønner? I går var det egentlig bare det jeg hadde lyst til :angry:/>/>

Ja,ja..i dag er dagen planlagt med en deilig GR oppskrift som er enkel og rask å lage :-)

 

Ha en strålende dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Kjenner til den med å være litt oppskriftlei, noen ganger frister det å ta raske sving med armen i butikken og kjøpe noe som er enkelt og hurtig. Men jeg vet også at det å lage en sunn og god middag ikke trenger å ta lang tid, så lenge jeg har planlagt hva jeg skal lage. For meg funker det best å planlegge hele uker, og handle inn mest mulig på en eller to dager. Da føler jeg det som mindre stress å tenke på middag.

Eller så er det jo ganske mye man kan kjøpe av ferdige poser, så lenge man tenker på tilbehør og mengde, en hel pose pytt i panne alene kan være en kaloribombe (og salt og mye annet rart), men en porsjon ved siden av en kyllingfilet eller fisk går jo fint.

Har mange middager jeg pleier å lage, som ikke tar lang tid. Pasta/ris koker på 10 min, ovnene blir varm og fisk og kylling stekes mens grønnsakene kuttes og tilberedes (det er vel kanskje grønnsakskutting som er mest "energikrevende" når man er sulten og blodsukkeret er lavt). Poteter koker jeg iblant i mikroen, og sånt som fiskegrateng og krevende oppskrifter tar jeg bare i helger eller fridager. Kl.16 er jeg så sulten at jeg må ha noe som går fort.

En favoritt er laks stekt i ovn, fullkornspasta, litt carbonarasaus (kjempegodt på laks, believe me!) og masse brokkoli, gulerøtter og løk ("steker"/damper det på stekepanna i litt vann/fond). Tar ca.20 min fra ovnen og pastavannet settes på.

Ellers så er det vel sånn at nye retter tar litt ekstra tid fordi man ikke har innøvd hva man begynner med osv. Går raskere når man slipper å tenke så mye :P

 

Idag blir det skinke- og makaronigrateng, GR oppskrift. Tar litt lenger tid, men er så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiedag igjen. Ned 0,2kg siste uke - bare 100g til mitt mål. Men da jeg ikke er innenfor anbefalt hofte-midjeratio og midjemål, har jeg satt meg nye mål. Her skal det ikke hviles på laurbærene. Jeg trives også her på tråden, med mange gjenkjennbare beskrivelser og fine oppmuntringer selv om vi sliter og gratulasjoner når vi lykkes. Det er godt å ha et sted hvor jeg føler det er andre som er i samme båt.

Jeg bruker veldig lite oppskrifter, men registrerer det jeg lager og synes det går greit.

Mit tidligere valg, når jeg skulle lage hurtigmat var frosen lapskausblanding + litt vann med middagspølsebiter - det var veldig raskt - skar opp pølsen mens blandingen kokte opp og ungene likte det. Dagens variant er litt lapskausblanding, en pose frosne grøntsaker - varierer type, men bare rene grøntsaker, tilsetter rent kjøtt smårettskinke, bogskinke, kyllingbiter eller rester av stek - alt etter hva jeg har og har lyst på. Kjemperaskt og lite kalorier.

Stå på jenter - vi skal klare våre mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp tilsendt link til disse cookies:

http://matvett.no/oppskrift/myke-banancookies/

Disse må jeg prøve en dag, allergivenlige og bare 3 relativt sunne ingredienser. Bananer, havregryn og sjokolade. Med 3,5dl havregryn og 50g Confecta mørk sjokolade med 72% kakao, vil 1 cookie ha 53 kalorier, inneholde 9% protein, 60% karbohydrater og 30% fett (Jeg har beregnet det i Rodeklubben).

Gjett om jeg ble lekkersulten? Huff, det er kanskje ikke slik vi stimulerer hverandre til å spise mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Joda, vi trenger sånne oppskrifter også, Bestemor! Supert å lage gode alternativer, selv om det er litt sjokolade så er det mye bedre enn butikkjøpte cookies. To sånne kjeks til kveldskaffen er sikkert godt :D

 

Og gratulerer så mye med å ha nådd det første målet, jeg bøyer meg i støvet!! :D Ser du har satt deg et nytt mål, og nå kan vi gå den videre veien sammen, vi veier omtrent akkurat det samme, og er like høye. Det er lårene og hoftene mine som er "problemet", jeg er velsignet med et ok midjemål. Jeg vil ned et par kilo til, til 58. Vet ikke om det utgjør så mye forskjell på ridebukselårene mine, men jeg vil ha den bufferen på to kilo opp til 60, og der jeg er nå. Bufferen er brukt opp, derfor må det jobbes nedover igjen. Kunne nok ha satt meg et mål på nærmere 55 jeg også, om jeg kunne tatt de siste kiloene fra bare lårene. Er ikke så lett med sånn punktslanking har jeg hørt.. :unsure:

 

Hva gjør dere damer på 17.mai? Har dere tenkt å bake, spise kake og god mat? Jeg tenkte å kose meg, med måte. Lager en god iskake med philadelphiaost og lyse nonstopbiter, den blir myk og søt og god B) I år er bunaden faktisk litt for stor!!!! Tidligere har den vært i trangeste laget i livet, det har vært flere anledninger hvor jeg ikke har kunnet bruke den. Jeg kjøpte den av ei veninne som fikk den sydd til konfirmasjonen, så den er ikke lagt ut etter det. Men i år sitter den smack on i livet! Men overdelen er vid, på sidene, den buler under armene. Jeg tenkte å prøve å tråkle en pen søm for hånd på hver side. Den er nok sydd til en ungpike, så jeg vurderer å levere den inn til syerske, og senke livet bittelitt. Da kan det hende livet må sys ut litt også, magen blir litt større lenger ned :rolleyes: Jeg har en blå romeriksbunad, som jeg blir mer og mer glad i. Dessverre er den ikke blitt tatt så godt vare på som den fortjener, jeg er dårlig på å rense, lufte, sy og stelle med den når anledningen for å bruke den er over. Den har vært gjennom snøvær, regn, sol og vind, og sømmen er dårlig noen steder fordi jeg har skviset den på meg ved enkelte anledninger. Ai ai, jeg får sette meg ned en kveld til uka og stelle litt med den.

 

God helg til dere, nyt våren og knoppene på trærne, jeg og jenta plukket en stor bukett hvitveis i går, dette er min favorittid på året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo andre alternativer mulig enn sjokolade, men jeg beregnet kalorier ut fra sjokolade, fordi jeg synes det høres godt ut. Jeg vet heller ikke om 50g er passe, men jeg gjettet - har jo ikke prøvd oppskriften ennå. Men om jeg kjøper bananer kan det kanskje være en ekstra småkake til kaffen 17. mai - uten sjokolade for det tåler ikke ene barnebarnet.

Jeg har nå 100g til mitt mål, og 18. drar jeg en uke til Malta, så vi får se hvor jeg står i slutten av månden. Jeg har kraftige lår og rompe også, men det er midjemålet som er med som helseparameter, så det er det jeg fokuserer på. Nytt mål er satt, jeg VIL være innenfor alle helseparametre, som jeg har påvirkning på. På mandag har jeg bestilt ny kondisjonstest, er spent på hvordan det går.

17. mai kommer til å bli feiret med barn og barnebarn - antakelig i en ulldrakt (OL-drakt) - hvis den da ikke er blitt for stor. Den var i trangeste laget noen år, men jeg hadde vel ikke lagt så mye på meg ennå, da jeg kjøpte den, så jeg tror den går - får prøve i helgen.

Matmessig blir det sikkert elgstek, med sopp, poteter, grøntsaker og saus. Etterpå en fromagekake laget på rismelk, gele, bringebær, glutenfri havregryn, melkefri margarin og sukker. Den skal nemlig passe til barnebarnet på 3 som ikke tåler bla melk, gluten, sjokolade - og 26 andre ting.

Her skinner solen - ha en flott dag og helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Hei!

 

Jeg hiver meg med denne tråden jeg også - og håper det er greit! /> Har skrevet på en annen tråd et par mnd, men der skjer det ingenting for tiden. Har lest denne tråden deres innimellom uten å skrive :) Synes den er inspirerende, så nå hopper jeg inn her!

 

Går på nettkurs nå og prøvd litt på egen hånd tidligere. Målet er å komme tilbake til min trivselsvekt som jeg har hatt i mange år - men som jeg sakte men sikkert har forsvunnet fra... Målet har vært å gå ned ca 5-6 kilo, og har nå kommet 2,7 kilo ned siden 18.februar. Dvs jeg er halvveis!

 

Jeg kjenner til GR også fra før - gikk et kurs for 20 år siden, hvor jeg gikk ned 12 kilo og klarte å holde vekta i nesten alle årene etter det.. Vet derfor at opplegget virker og er bra /> . Men orker ikke tanken på å skulle gå ned så mye en gang til. Derfor start nå i år før kiloene blir for mange! Ekstrakiloene tror jeg har kommet pga alder/lavere forbrenning (sukk - 40-årene....) og helseplager som plutselig dukket opp som gjorde at jeg ikke kunne trene og være i aktivitet over en lengre periode. Også selvsagt litt for mye kos med god mat og drikke:)

 

Jeg er en dame på 44 år, har tilsammen 4 barn/stebarn, er glad i trening, fjellturer og friluftsliv - men også hyggelige aktiviteter fra sofakroken som bøker, film, hekling og strikking (men det gir vel lite trimpoeng dessverre....!) :D . Er 158 cm høy. Målet mitt er å stabilisere seg på 54-55 kg. Leser at flere her er +/- 160 cm, så det passer jo fint :D

 

Synes kiloene går sakte av, så drahjelp til de siste vanskelige kiloene er noe jeg trenger!

 

Hilsen Vikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du vil være med oss Viki69. Det er plass til flere i samme båt. Ser ut som du har ganske lik situasjon som flere av oss.

Kiloene blir bare vanskeligere og vanskeligere å bli kvitt. For min del skyldes det nok delvis at jeg tenker at nå er jeg nesten i mål, så nå kan jeg tillate meg ..., selvfølgelig også fordi en mindre kropp forbruker mindre kalorier og stoffskiftet er noe svingende. Var på sykehuset i dag til til ultralyd av skjoldbrukskirtelen- de tok ikke biopsi, men oppdaget flere knuter som jeg må gå til kontroll for.

I går var jeg på kondisjonstest - og jeg hadde litt dårligere verdier enn sist - tross økt treningsmengde og intensitet. Så harmelig - jeg kan tenke meg lettere måter å få dårligere kondisjon på enn den jeg har brukt. Men men, jeg får brette opp ermene og trene mer effektivt - har fått en time til veiledning på treningssentret i slutten av måneden.

Hyggelige aktiviteter i sofakroken skal det også være plass til. Vi skal skape oss et liv hvor vi har plass til alt som gir trivsel, selv om vi må begrense noe mat og være obs på å få nok trim. Selv liker jeg å sy lappeteknikk det er god mentalhygiegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, maimålet er nådd, dagens vekt er 59,7. Da gjelder det å kose seg med måte både 17. mai og til uka, når jeg skal til Malta - håper jeg fortsatt er under 60 i slutten av måneden!

På fourmet Oppskrifter og mat er det en fin tråd: Lette middager, med mye bra forslag til mat også tråden lettvint middag har gode tips.

Stå på jenter vi klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

Velkommen Vikki69 :D

Det blir jo sånn at aktiviteten dabber av inne på flere forskjellige tråder. Enten fordi noen "gir opp", går lei av å skrive eller rett og slett har nådd målene sine?! :)

 

Gratulerer så masse Bestemor! Du har stått på og vært veldig standhaftig syns jeg! Hva skjer nå da? Flytter du deg inn på "Hold vekten"? Hva er planen din framover?

Og hvordan går det med deg Solskinnsbolla? Syns du at du får utbytte av "hold vekten kurs"?

 

HA en strålende dag alle sammen - og det er vel lov til å ta en stk is på 17-mai, ikke sant?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg et nytt mål, skal ned på 55kg for å komme ned på et midjemål som er innenfor helseanbefalingene. Det er mulig at jeg etterhvert kommer til å trene meg opp i vekt igjen, men da skal det være muskler jevnt fordelt og ikke fett rundt mage, rompe og lår. Så jeg blir her på tråden lenge ennå. Om 1/2år er jeg antakelig klar til flytting.

Selvfølgelig kan vi ta oss en is på 17. mai - det er kun 17. mai en gang i året. Det er oss som velger hvilke ting vi vil kose oss med. Det vi velger skal vi nyte i fulle drag.

Ha en strålende 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Gratulerer med vektnedgang, Bestemor, og det hele 2 UKER før målet!! :D

 

Er enig i at vi må unne oss en is eller kakestykke på 17.mai! Jeg er i 17.mai-komiteen på skolen til en av ungene mine, så jeg regner med å fly beina av meg hele dagen der fra tidlig morgen til vi vi er ferdig ryddet ut på ettermiddagen + rigging 16.mai. Så jeg får satse på å at aktivitetsnivået der blir så høyt at det utjevner kaloriinntaket - hehe! Skal på besøk til venner med flere vennfamilier m/barn på kvelden, men da er det koldtbord og enkelt å forsyne seg selv av de sunne alternativene.

 

Var i konfirmasjon i helga, og mitt triks er å trene litt ekstra før/etter jeg skal på slike feiringer. Jogget en runde før vi dro i selskapet, og tenker jeg skal gjøre det samme før/etter 17.mai.

 

Sliter litt med motivasjonen med å trene styrke, enda jeg var kjempeflink i flere måneder fra januar til påske. Men nå har det dabbet litt av... Men i dag SKAL jeg komme meg av gårde på en styrketime på treningssenteret. Herved sagt, og dermed må det gjøres :D

 

Av nick-navnet ditt Bestemor, skjønner jeg du bruker pulsklokke! Er nyskjerrig på hvordan det fungerer, og lurer på om jeg skal investere i en. Har du eller andre noen anbefalinger på type?

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Polar pulsklokke, ble anbefalt både å bruke pulsklokke og Polar av min fysioterapeut. Med pulsklokke ser jeg tydelig hvor hardt og lenge jeg har trent. Jeg skriver det ned, så jeg har en treningsdagbok. Det virker motiverende på meg å se at jeg faktisk gjennomfører det jeg har satt meg for av trening. Likeledes ser jeg ca kaloriforbruk ved de forskjellige treningene. I starten fant jeg også ut at flere av de treninger jeg var på ikke fikk hjertefrekvensen opp på minimum 120, som min fysioterapeut anbefalte - bare når jeg syklet og brukte romaskin kom jeg opp i puls. Det fikk meg til å endre hvilke grupper jeg deltar på - spinning er det jeg får opp pulsen mest på, så det gjør jeg 2 ganger i uken. 1 gang i uken trener jeg for meg selv med tredemølle, sykling, romaskin og enten sirkeltrening eller apparater samt jeg har 2 korte økter i vekttreningsrommet og 2 timer med bodywork (gruppe med vektstang).

Angående nick-namet, så er mitt bilde av bestemødre damer som sitter i godstolen med håndarbeide - ikke damer med pulsklokke og vektstang. Så jeg arbeider med å endre mitt image av bestemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pulsklokken vil jeg ikke unnvære, den oppfatter jeg som et nyttig hjelpemiddel. I går gikk batteriet tomt med en gang jeg begynnte å trene - jeg merket straks panikkfølelsen at nå kunne jeg ikke holde øye med hvor hardt jeg trente. Men med øvelse, tror jeg at jeg har trent omtrent som ellers, det kjennes slik ut på stølheten.

Laks er nydelig, nyt det du som kan.

Nå har jeg begge barnebarna på besøk, min datter ble dårlig, men jeg har strøket klerne deres, funnet fram barnesølje til jenta og flag, så det blir nok en fin dag i morgen.

Ha en Flott 17. mai alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så ble det en flott 17. mai, tross noe regn og et barnebarn med magasyken - min datter var ikke med, på grunn av magasyken. Det er slikt som skjer.

Matmessig har jeg kommet gjennom med skinnet i behold. Alle planer be endret. Sønnen inviterte på middag med tilslørte bonnepiker til dessert og jeg har også spist is. Men alt er med god samvittighet - det er jo bare 17. mai en gang i året.

Da datter og og eldste barnebarn er syke har vi yngste barnebarn på besøk, og i morgen drar vi alle til Malta, min mann, begge barna med en svigerdatter, og begge barnebarna og blir borte en uke. Det gleder vi oss til. Ha det riktig bra så lenge alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikki69

Overlevd både konfirmasjon, 17.mai og pinse - og gått ned 0,5 kg siste uka. Det føles godt! Kun 200 gram fra delmålet mitt :) Merker det på klærne nå, og det gir stor motivasjon! Ryddet i klesskapet og oppdaget at sommerklærne som var for trange i fjor, passet nå! Hurra!

 

Har vært fantastisk sommervær her i nord siste uker, og det har vært sååå deilig. Av pluss har det gjort at jeg har lagd lette, sunne middager og jogget en del:). Men jeg har ikke orket å gå inn på studio for å trene, og lysten på is eller hvitvin har økt i takt med sola - hehe :D. Har brukt frimerker på begge deler, men klart å holde meg rimelig i skinnet heldigvis.

 

Og dere? Hjelper våren på motivasjonen? God lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spliffi

B) Grattis Vikki! :-) Ja, sol og blå himmel hjelper jammen... :-) Grillmat er sunt! :lol:

 

Har ikke trent på tre uker jeg nå...gubben har vært bortreist, og jeg har vært hjemme med min lille... Har heller ikke stått på vekta, men det skal jeg i morgen. Har holdt meg på gjennomsnittlig 1250 kalorier disse tre ukene...men buksa er like trang. Vi får se hva vekta sier i morgen. Nå er jeg egentlig litt lei, jeg... Har lyst til å trappe opp og komme meg i normal forbrenning og få spist mine 2000 kalorier om dagen,- slik vanlige folk kan gjøre :rolleyes:

Men denne tråden heter jo "ned de siste vanskelige kilo", så det er vel en kjentsak at de fleste sliter mot slutten og målet :P

 

Nei, man får holde ut! Jeg veier iallefall inn i morgen. Sånn...nå er det skrevet ned, så da må det gjøres :lol:

 

Ha en fin- fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder stand med stabil vekt. Vårslankingen ble det ikke noe av, gitt! Sånn sett får det være ok at jeg ikke har gått opp i tillegg/i stedet for. Men jammen er det en mager trøst, når klærne strammer og flesket henger over og utenfor alle kanter.... :(. Men jeg er frisk, og det er jammen det viktigste!! :)

 

ala, stabil på rundt 68!! :rolleyes::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg hjem fra Malta, et riktig flott sted og virkelig godt med sol og varme B) . Ekstra godt at slippe unna all regnet som har kommet her på østlandet. Matmessig hadde jeg utfordring nok i å finne mat jeg tåler, så det ble ikke så sundt flere av dagene - og vin hver dag :rolleyes: . Men jeg er tilbake til sund kost og har trimmet i dag. Det gjelder å komme fort tilbake til de gode vanene.

Snikveiing i dag tidlig sa opp 2,1kg - men vi får se onsdag, det er ikke sikkert det er så slemt da - har intrykk av at jeg samler veske på flyturer.

Flott klart Vikki med ned 500g og så gøy at klerne passer igjen. Spliffi 3 uker på 1250kcal for dag er godt klart - jeg pleier å ligge litt for høyt i helgen. Stå på Ala, det må da lykkes etterhvert. Tenk på det du har oppnådd til nå og fokuser på det du får til - det heter seg at det en fokuserer på blir det mer av. Så ikke fokuser på fettet som er igjen, men gled deg over det som er forsvunnet. Du har rett i at det viktigste er helsa og den beddre vi med trim og vektnedgang :D .

Stå på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...