Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Først til Optimista: JA vi MÅ møtes!!!!!

Så til Bam Bam: Du er sååååå heldig og det er det ikke alle som er. Du har funnet kjærligheten i en fantastisk mann. Klart du skal nyte HVER dag!!! Vin - et glass er ikke så farlig, det du KAN er å begrense MENGDEN med oliven og det andre gode. Nå er jo noen oliven ufattelig sunt :) . God middag kan likegjerne være en mandag som en lørdag... jeg tror ikke dette er problemet! Så lenge du holder deg unna kaker og sjokolade i hverdagen og kanskje litt mindre ost og kjeks... (og DET sier JEG - som ELSKER ost og kjeks!!!), invester i en vekt eller bruk målebånd og vær ærlig mot seg selv. Ta rev i seilene med en gang bevegelsen blir for stor... Da går det bra!!! Men jeg tror på at hverdagene også kan inneholde nytelser i form av god mat og drikke, du må bare begrense mengden! Så enkelt er det! (Ha-ha, ENKELT!!! :blink: )

Nå må jeg komme meg i klærne.

 

SÅÅÅÅÅ glad i dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg sier god mat og drikke, mener jeg GOD MAT OG GOD DRIKKE, ikke mat uten smør, fløte eller andre ting som gir den helt spesielle smaken... (det er jo ikke til å komme fra at min manns sauser er bedre enn mine... han bruker SMØR og jeg bruker meljevning...)

 

Har nettopp kommet hjem fra et utrolig interessant kurs... men det jeg skal fram til er at en av mine medkursanter så meg akkurat i det jeg presset meg opp "intervalltrappen" min i går og pusten gikk... hun kommenterte så alle hørte det hvor sprek jeg er :rolleyes: og at jeg har gått ned så masse i vekt :P - jeg var bare "litt" stolt, da.

 

Nå er det husarbeid og selvangivelse som står på programmet ( i omvendt rekkefølge)

 

STOOOOOR klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom på en meeeget travel arbeidsdag..... :blink:

 

Ville bare bekrefte at JA! Vi MÅ møtes! :)

Vi må bare passe på at det er et sted langt fra folk - for det kommer til å bli mye skrål og latter!!! :lol::lol::P

 

Snakkes mer senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladies! I'm back again! B)

 

Enna - du har all grunn til å være stolt! :) Og det er velfortjent at noen sier det høyt!

Man burde egentlig bli flinkere til å gi sine medmennesker komplimenter. Det har jo sånn en enorm effekt! Man løftes! Man føler seg sett! Man fylles av gode følelser! Det er ikke annet en positivt!

Note to self : Gi komplimenter! :)

 

Jasså! Bursdagsjente snart? ;) Husker du bursdagen din ifjor? Noen endringer? ;) Vedder på at du tar deg bedre ut som 49 enn som 48 ! :P

 

Må si du får det til å høres lett ut i innlegget ditt, ja..... <_<

Vet ikke hva det er med meg om dagen, men det er vanskelig. Mangler fullstendig "den gode følelsen" og motivasjonen. Skjønner jo at jeg må ta skikkelig grep om ting igjen før det sklir ut over for lang tid slik at jeg synker for langt ned i den velkjente følelsen av håpløshet, og dermed blir enda vanskeligere å ta tak i. Burde jo vær motivasjon nok at vi skal til Hellas i juni, at vi blir en gjeng på 40 (!) stk i bryllupet. Har jo lyst til å føle meg ok, men jeg er ikke der akkurat nå. Men ikke bry dere om det, det kommer sikkert tilbake. Bare jeg som er teit for tiden.

 

Fikk forresten overraskende besøk på jobben idag - og det gjorde meg så veldig glad! :)

Jeg var i en telefonsamtale, og da jeg avsluttet den og snudde meg rundt, så stod plutselig barnebarnet mitt der! Han bare er mormor sin øyensten! Også mammaen hans da! Med stor kul på maven! Og der var det voldsomt til sprell idag! Bare 3 uker igjen til termin nå!!!

 

Nei, dette får være nok skravling for idag.

Ingen trening idag, og det lir det heller ikke imorgen. (tror jeg) Hvis jeg er flink, så skviser jeg inn en løpetur ute, men i utgangspunktet har jeg ikke tenkt til det.

Det blir en tur til foreldrene mine imorgen for å hjelpe de med å vaske vinduer. Vi skal jo ha trippel bursdagsfeiring der til søndag. ( kanskje jeg skal spise et kakestykke for å feire deg også, Enna?)

 

Ha en fin kveld, jenter!

Håper alt går som planlagt, Optimista! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker bursdagen min i fjor? Jepp, jepp.. da var jeg 12 kg tyngre enn nå... men jeg hadde gode venner på besøk og vi hadde en svært hyggelig dag :)

I år har jeg et annet syn på kroppen min, og får stadig høre det, også :) .

Holdt meg unna vin i går, også... ;) , Løp 7 km på tredemølla i lett motbakke (2%) - da blir det litt mer som å løpe ute... selv om jeg ikke har motvind B) .

Det er 1. mai i dag... Fridag. Mannen min og jeg skal ta oss en "alenetur" til byen på sightseeing. Gleder meg. Det er ikke så ofte vi gjør det.

Når det gjelder den kornblandingen... det blir nok jeg som spiser mest av den. Tror de andre syns den er for lite søt... Og JEG tror jeg stekte den litt for lenge... men jeg liker den, da... :)

Ta vare på dere på denne markeringsdagen. Her borte er det en viktig dag, men de som BURDE ha fri... (alle som arbeider på markedene og i butikkene) jobber som vanlig!

 

Vel, vel..

Stor klem fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en veldig hyggelig dag samman med mannen min. Spiste verdens dyreste laksegrillspyd.... Kanskje ikke verd pengene, men godt... :P Nydelig vær i hele dag.. :)

Avsluttet nå med en løpetur i skogen. Tok noen lange motbakkeintervaller. Skikkelig tungt!!! Men bra for kondis, lår og legger :lol: . Nå har jeg spist finn crisp med makrell i tomat og drikker en kopp te. I morgen er det en ny dag og jeg tenker nå (vel og merke at det er nå jeg tenker det) at jeg skal trene i morgen tidlig.... :rolleyes: . Det er mulig at jeg ser litt annerledes på det i morgen... :P .

Håper det står bra til med dere.

Håper at treningen din på mandag ikke har ført til noe tull, Optimista :o .

 

Stor klem fra enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Du er så flink du, Enna....

 

Været her har vært litt sånn av og på idag. Får liksom ikke helt bestemt seg for om det skal være sol eller overskyet. Og temperaturen er ihvertfall ikke noe å skryte av! :angry:

 

Vi sov lenge idag. Kun takket være at det var lang kø på bensinstasjonen på vei til mamma og pappa, så ble det ikke is på oss.

Da vi kom dit, ble det kaffe og vafler! Jeg elsker vafler!!! :P Og mamma steker alltid en kjempehaug, så man kan virkelig ETE!

Jeg vasket vinduene deres som avtalt, og dro også godt over bandene deres. Rart å oppleve at vi nå gjør det jeg husker fra min barndom at de hjalp min mormor med...... :mellow: Veldig rart.....

 

Var ikke hjemme før i 18- tiden. Hadde egentlig lyst til å løpe idag, prøve ut en ny løype jeg aldri har prøvd før. Men det blåser noe så inni granskauen, og det gjør det så vanvittig utrivelig. Så det ble ikke noen løping.

I stedenfor ble det et par glass rødvin og noen hvitløk - og chilimarinerte oliven før det ble middag. Det var riktignok magre pølser med rotmos. ( Ha! Ha! Som om det hjelper noe så sløv som jeg er om dagen! <_< )

Vinden uler rundt hushjørnene her, og jeg tenker på "Puls- Yngvar" som sier :" Berre gjer da!"

Hadde jeg hatt det minste snev av selvdisiplin, så hadde jeg gjort akkurat det! Da hadde jeg droppet rødvinen og løpt meg en tur. Men sånn ble det ikke. Og sånn blir det ikke heller på en stund.

Passer liksom ikke å gjøre det.

Til helga er det bursdagsfeiring. Mandag og tirsdag neste uke er det seminar med jobben, og neste helg skal vi til Sverige å besøke noen venner. Og tiden går......

Også kommer jo 17. mai..... Og så skal jeg i utdrikningslag, og så er det bryllupsfest for de som giftet seg nå i april, og så er det Hellas- ferie.

 

Passer aldri å være på "slanker'n" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det passer aldr :huh:

I går satt jeg og tenkte på akkurat det. Jeg satt og telte på de berømmelige knappene om jeg skulle drikke vin, eller ei.og jeg HADDE drukket vin om ikke mannen min hadde "kastet" seg på mølla mens jeg var i dusjen etter min løpetur... Og så var det litt seint da han var ferdig. (Nå er ikke jeg prinsipielt motstander av å drikke vin alene... Det bare ble ikke i går).

Vanskelig dette med "å være i modus eller ikke" Akkurat nå går det greit for min del, men det snur jo så fort at jeg aldri skjønner hva som trigger det ene eller andre.

Nå ligger jeg i senga. Klokka her er halv seks og jeg har ligget våken siden 04 :mellow:/ Hvorfor? Aner ikke. Kanskje mensen kommer... Jeg har ofte en dårlig natt i forveien av det...men jeg kjenner ikke helt kroppen min for tiden... <_< .

Jeg vil ikke moralisere, Bam Bam. Det ENESTE jeg ber deg om er at du ikke forsvinner fordi du føler at du ikke bidrar, eller what ever. ALLE svinger i humør/innstilling etc. Gi deg selv LITT slakk(e?), beveg deg det du klarer å "tvinge" deg til og vær heller rimelig fornøyd med det. Tror faktisk ikke at en gang Yngvar ALLTID får gjort det han har tenkt ;) . Det er noe som heter omgivelser, og man skal ikke alltid sette seg selv først - samme hva noen sier.

Ikke gå på akkord med deg selv heller, da. Men senk skuldrene litt..

Jeg har en bekjent som nesten alltid lager ordentlig og "perfekt" middag. Hos meg er det STORT sett sunn mat, men vi har også middager med pasta i saus av gorgonzola og fløtesaus... Og ikke en grønnsak i sikte ... Og pizzaen har sjelden følge av salat.... Men jeg klarer ikke å være "perfekt", og jeg tror ikke det gjør så mye, heller....

Og når det gjelder trening: det er fint med boot camp, core bar og alle andre "hippe" treningsformer, men gange, lett jogg, hagearbeid er vel så viktig! Det sies at intervall er det eneste saligjørende for å øke kondisen... Ja vel, men hva om målet mitt er å klare å løpe f.eks en mil og at det ikke er så viktig for meg at det skjer på 50 eller 70 min.. (Ja da, jeg vet at det kan gjøres atskillig raskere... Har venninner som bruker et sted mellom 35 og 40 min, men der er ikke jeg!) kan ikke jeg da lunte i vei i mitt tempo? Heller lytte på lydbok, musikk eller rett og slett bare la tankene fly...

Masse prat her Bam Bam, men jeg tror du skjønner hva jeg vil fram til! :)

Hold deg her hos oss...

 

Optimista. Jeg tenker på deg! Varm?? Kald?? Slitsom fase <_<

 

Glad i dere

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk nå klarte jeg å slette alt jeg hadde skrevet!

Jeg mister litt piffen når jeg gjør det!! :huh:

Vel - altså, for å begynne forfra, igjen.

Jeg var på markedet for å kjøpe grønnsaker i dag og da var jeg "så" langt fra å gå berserk i tørket-mango-boden.... men jeg klarte meg og gikk videre med hevet hodt!! Var veldig stolt av meg selv :rolleyes: .

Løp en tur i formiddag. Kjente at det bare var 12 timer siden jeg avsluttet i går, men det var deilig, allikevel.

Har også vært ganske huslig, så jeg føler jeg har vært "flink" i dag.

 

Lagde gulrotsuppe for første gang i dag. Enkelt og veldig godt! Serverte nystekte rundstykker til. :lol: Skikkelig hjemmeværende husmor, altså ;) .

 

Håper det er bra hos dere, kjære venner.

 

Klem,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag formiddag.

Har vasket noen usedvanlig skitne vinduer. Det føles alltod godt etterpå. Ikke så fint vær idag. Jeg sliter litt med motivasjonen til å løe en tur. Kjenner at der i dag kan være lettere med en tur på tredemølla. Våknet kl 04 i dag også... Det er såååå kjedelig. Nå skal ikke jeg på jobb, men det er kjedelig likevel <_< .

Nei vet dere hva... Nå tar jeg på treningstøy og løper en tur. Det her går ikke! Sitte å klage til dere når det egentlig ikke er noe å klage på :angry: . Kom meg ut!!! ;)

Tastes seinere!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God morgen, kjære dere!

 

Godt å høre at det er liv i deg, Optimista! Betyr så mye å høre disse "pipene" fra deg! Vet jo at du lusker rundt i pereferien, men godt å få det bekreftet! :)

 

Takk for god tilbakemelding, Enna! :)

Og jeg er så enig - vi kan ikke/klarer ikke/skal ikke være perfekte. Da lever vi ikke, da.

Men mitt største problem (jeg husker ikke om vi har snakket om det tidligere?) er at jeg er så enten eller. <_< Enten så er jeg flink, eller så er jeg det ikke. Og det gjelder alt. Enten så spiser jeg hele sjokoladen, eller så spiser jeg ingenting. Enten så trener jeg fast eller så trener jeg ikke i det hele tatt osv.

Det der med "bare litt" og begrensninger sliter jeg så veldig med, så jeg har alltid løst det på den måten - enten eller.

 

Meningen med å flytte inn i dette forumet, var jo å lære seg akkurat dette med å kunne tillate seg litt innenfor visse rammer.

Det har jeg mislyktes med. :(

De siste 2 ukene har jeg spist som jeg pleier, dvs vært flink gjennom hele dagen og spist de vanlige måltidene hver 3. time. MEN : Jeg har i tillegg spist alt jeg ikke har lov til utenom..... Jeg har spist sjokolade, soft is, kake til en bursdagsfeiring på jobben, vafler hos mamma, peanøtter, pistasjenøtter og potetgull, ost & kjeks osv, osv. Og ingen av de tingene har det vært bare litt av.... :unsure:

Treningen har det også vært litt mindre av, men jeg har trent.

Resultat : Vekta idag viste 65,2 kg. Jeg var et kort lite øyeblikk nede i 63 kg.

 

Konklusjon :

Full skjerpings! :D

 

Erkjennelse :

Jeg kan foreløbig ikke tillate meg mindre fokus. Jeg trenger mer tid. Som jeg har sagt før, så har jeg aldri før klart å "holde ut" så lenge som jeg har gjort denne gangen. (All ære til dere to for det! :) )

Jeg må rett og slett fortsette som vi har gjort til nå!

Og det har jo gått greit, jeg vet jo at jeg klarer det. Det jeg ikke klarer, er å gi hodet mitt litt "slakk" - da kobler det tydeligvis helt ut! :P

 

Vi har jo vært igjennom alle disse månedene sammen, og vi vet vi faller innimellom. Det får heretter være mine utskeielser, ettersom jeg ikke klarer å ha kontrollerte utskeielser.

 

Men èn ting har jeg bestemt meg for : De 10 dagenen vi skal til Hellas, da lar jeg humla suse! B)

 

Men akkurat nå har jeg en planleggingsjobb å gjøre.

Først hvordan komme gjennom trippel bursdagsfeiring på søndag, deretter seminar med jobben på mandag og tirsdag. Fokus! Fokus! Fokus!

 

Ha en god og fornuftig dag videre!

 

Hilsen fra en (i skrivende stund iallefall) motivert og fornuftig Bam-Bam! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt å høre pipene fra både den ene og den andre.

Jeg kom meg ut på en JOGGETUR. ikke mye løping, men jogging. Tok et par turer i min nye "motbakke". Den er seig, altså. Skal si man får opp pulsen i den!!! Resten av turen jogget jeg rolig. Syns det var greit i dag! Trenger ikke løpe raskt hver dag, vel :unsure: .

Nå har jeg spist brødskive med "finhakket laks med sitronpepper" fra Stabburet. Den liker jeg godt :) .

Veldi, veldig glad for å høre fra deg Bam Bam. Var LITT engstelig i dagmorges da det ikke var noen ting fra deg.... Jeg kan jo alt om alt eller ingen ting. Gjett hvorfor jeg holder meg unna godteri... Eller snacks... Det er jo det jeg sliter med når det gjelder nøtter og tørket mango, også.... Og pizza, da ;). Men til mandag... DA skal jeg spise det jeg vil... Til og med sjokolade! Jeg skal kjøpe meg snickers, tror jeg... Og is!!! Gleder meg :lol: .

Nå må jeg få på meg klær som er representative nok til å gå til butikken med...

 

Ha en god fredag. En ekstra klem til Optimista.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Så flink du var som kom deg ut! Det er jo så deilig! :D

 

Og tempo skal man variere, for kroppen venner seg fort til både tempo og lengde. Og den har ikke tenkt til å bidra med noe mer enn høyst nødvendig så lenge den kjenner ruta ut og inn. <_<

Tøft at du får inn en bakke!

 

Jeg har også så lyst til å løpe ute, men sliter som du med motivasjonen. Det har vært ekstra ille og demotiverende nå som våren har vært så sen og kald. I tillegg så har det blåst så mye.... Skikkelig utrivelig vær og skulle ut i!

Og det er da Puls-Yngvar lyder i hodet mitt : "Berre gjer da!" ;)

Det må jeg bare bli flinkere til.

 

Skulle på trening i går, men hadde overhodet ikke lyst.

I tillegg så ringte mannen min meg og lurte på om jeg kunne droppe treninga så vi kom oss tidlig hjem. Det var da ho mor tok et skikkelig magadrag og sa: NEI! Jeg skal trene først - SÅ kan vi dra hjem! (STOLT!)

Og i det øyeblikket du står der i treningstøyet, så er mye gjort.

Bestemte meg for å løpe langløp på mølla, og plutselig stemte ALT! Fart, pust og ben bare fløt i hverandre og jeg løp og løp. Herlig! :)

Ga meg etter rundt 7,3 km for da begynte jeg å kjenne det i knærne. (Enda en grunn til å løpe ute, mølla blir for hard når man skal løpe langt.) Da jeg sluttet hadde jeg følelsen av at jeg kunne ha fortsatt hefra til evigheten - og det var veldig deilig og motiverende!

Idag blir det styrketrening. ( Min mann har for sikkerhets skyld proklamert på forhånd at han kommer ihvertfall til å dra tidlig hjem idag! :P )Greit! Så får han bare komme tilbake å hente meg etterpå!

 

I forhold til trening, så synes jeg det er litt vanskelig å få kabalen til å gå opp. Jeg har vanligvis løpt mandag(intervall), onsdag (langløp), fredag (intervall), mens tirsdag og torsdag har jeg kjørt styrketrening. Problemet er bare det at jeg ofte er så støl i rumpe og lår etter styrketrening, og da blir løpeøkten dagen etterpå ikke helt optimal. :(

 

HA! HA! :lol:

Her har dere konsekvente Bam-Bam i et nøtteskall!

Mens jeg har skrevet her, så har mannen min ringt enda en gang for å forsikre seg om at jeg skal trene og ikke tidlig hjem. Jeg sa at joda, jeg skal trene. Så ringte de fra optikeren og sa at de nye brilleglassene mine var kommet, så hvis jeg kunne stikke bort etter jobben, så skulle de få slipt de inn. De hadde jo tid først 45 min etter at jeg slutter og så tar det 30 min. Der røyk treninga mi idag...... :wacko:

 

...... og sånn går nu dagan.... :wacko:

 

Optimista - kommer tilbake til deg i innboksen litt senere idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mye bedre å springe ute enn på tredemølla. Men det er tyngre, da :) . Men jeg føler meg mer vel etter en løpetur ute enn etter en på mølla. Men når jeg likevelvelger mølla av og til om sommeren er det ofte regn som er årsaken eller tiden... Hvis jeg har knapt med tiid er det enklere... Jeg VET at jeg rekker "hjem" til tiden ;) .

Men styrketreningen... Sukk, der har jeg ingen motivasjon, dessverre :blink: .

I dag skal jeg unne meg litt musserende vin. Gleder meg!!

Ha en fin kveld.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna den gale melder inn.

Nok musserende, MASSE pizza, pistasjenøtter (var i huset, ikke kjøpt inn i går B) ) og SNACKS!! Jeg spiser da ikke snacks! :blink: plutselig bare spiste jeg masse potetgull!! Er'e muuuulig, eller?

Hurra!

Det er alt jeg har å si om den saken... Ja og jammen spiste jeg noen få biter svært mørk sjokolade... Men det fristet ikke til noe fråtsing, for det er jo ikke godt, en gang <_< . Takke meg til melkesjokolade :lol: .

Ok... Jeg håper jeg kan komme sterkere tilbake i kveld... Melde at jeg f.eks har trent styrke og klart 50 push-ups og 20 armhevinger osv, men DET. Ligger nok LITT. Lengre fram ;) .

Glad i dere

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

En liten snartur innom for å si hei og hå og at det går bra her :)/>/>

Fikk litt sjokk og måpte litt da jeg leste siste innlegget ditt Enna - 50 pushups.... og så var det bare noe du skulle kanskje greie i fremtiden... pjuh, jeg ble litt skremt der med en gang - godt jeg leste det en gang til hehe.

 

I går tok jeg meg en laaang rask spasertur - ikke sånn rusletur hvis dere skjønner - og var ute en god time men tror dere ikke det kun ble 8200 skritt?? hadde sånn skritt teller på meg bare for å se hvor "lett" det var å komme opp i 10 000 skritt om dagen, som GR anbefaler... sukk, jaja men nå vet jeg hvor langt jeg må gå/løpe for å få minimum bevegelse :) pr. dag!

Formen er sånn ok, litt småkvalm, men håper det går over. Vindbuksen jeg bruker på mine turer er meget løs og ledig så jeg holder meg i skinnet :)/>/> men det er nok en kilo for mye her så det skal av. Sakte men sikkert!

 

Håper det ikke blåser orkan i kastene og regner vannrett i dag - en frisk tur hadde vært godt for skrotten tenker jeg!

 

Bam-Bam, forsiktig nå med godteriet - du er ikke i faresonen enda, men blir det flere kiloer så kan du fort miste grepet!! :huh:/>/> Og det vil vi ikke ha noe av! Husk det er ikke det vi spiser fra fredag til lørdag som er farlig, men det vi spiser i perioden lørdag til fredag!!! Det var dagens visdomsord. Jeg prøver å leve etter det selv, men må innrømme at rødvin er knakende godt! Har ikke spist nøtter siden forrige helg tror jeg det var, og tenkte jeg skulle prøve å ikke spise noe av den slags fysomheter denne helgen! Vi får se!

 

Ha en fortreffelig dag skjønne ladies! Vi tastes og sees en vakker dag! :)/>/>

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke 50 push-ups, bare 26. Og ikke uten pause, heller... Løp bakkeintervall på mølla grunnet regn (pingla slår til, igjen ;) ), etterfulgt av litt styrke for lår, bryst og mage. Det var regnspikka tvang av viljen som fikk meg i treningstøyet i dag. Hele kroppen er i opprør, mens jeg venter på mensen (som kanskje likegjerne velger IKKE å komme....).

Men det fasinerer meg at jeg evner å tvinge meg til å trene når jeg ikke har lyst, men samtidig ikke klarer å tvinge meg til f.eks bare spise 10 nøtter, eller liknende... Snodig sammenskrudd :blink: .

 

Tror ikke det blir middag i dag. Vi hadde svært sein lunsj med litt av hvert godt representert... Det får holde. Jeg gidder ikke finne på noe i dag. Har ikke noe i huset og oker ikke traske i regnvær for å finne noe, heller...

(Litt la???)

 

Ladies... Småsur, premenstruell hilsen fra meg. Misunner ikke deg kvalmen, Optimista... Hvordan går alle bursdager, Bam Bam?

 

Ha en fin lørdagskveld.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Bam- Bam melder inn!

 

Enna - du har en utrolig evne til å sette ord på alt jeg lurer på! ;) Det du sier om å klare å tvinge seg selv til å trene, men IKKE til å ta bare to nøtter..... Forstå det den som kan. :huh:

 

Optimista - 10000 skritt er faktisk vanskeligere enn man tror. :o Jeg gikk også med skritteller en god periode. Det gir en skikkelig a- ha greie å oppdage at man faktisk må legge litt ekstra innsats i det hver eneste dag for å få det til. Men man blir skikkelig god etterhvert på måter å legge inn ekstra skritt i alt man gjør iløpet av dagen - alt for at den turen man vet man må gå om kvelden for å komme opp i de nødvendige 10000 skal bli litt kortere. ;)

 

Startet dagen med å lage en ny runde kornblanding. ( skjønner ikke at gjengen din ikke synes den er søt nok, Enna? For meg er den iallefall rene godteriet! :P )

Så lagde jeg sukkerbrød som pyntes til bløtkake imorgen, og så bakte jeg en sjokoladekake i langpanne. Imorgen baker jeg en runde med muffins også like før vi drar. De er best ferske. :)

 

Etter det var det en runde rundt i hvor mange butikker? for å finne kjole til 17.mai til 16- åringen. Fant selvfølgelig ingenting, så vi gikk og spiste lunch istedenfor. Vi tok en club sandwich alle sammen, og den lå i maven i maaaaaange, mange timer. Er det mulig å bli så mett???

 

Dere vil ikke tro det, men da vi kom hjem sovnet den ene ett den andre her. Mens mor vasket klær og diverse. Gikk og kjente på at jeg hadde veldig lyst til ut å løpe, men det hadde regnet og blåst hele dagen, så det innbød ikke akkurat til action......

Puls-Yngvar ringer i mine ører: Berre gjer da!

Ja, hvorfor ikke? Hva stopper meg egentlig? Litt vind? Hadde sola stått høyt på himmelen, så hadde vel det vært galt det også, tror dere ikke?

Så jeg berre gjorde da! :D

Jeg løp den løypa jeg har hatt så lyst til å prøve ut. Den går langs sjøen, og den går gjennom skogen. I det ene øyeblikket luktet det fuktig granbar, i det neste tang og tare! Og det beste av alt - det var nesten ikke folk ute! Hadde løypa nesten for meg selv. Møtte kun noen andre joggere + de som var ute og luftet hundene sine.

Følte at jeg løp veldig rolig. I og med at jeg ikke har løpt der før, så hadde jeg behov for å " føle" litt på løypa. Også fordi det er et par bakker der jeg var usikker på om jeg ville orke å løpe opp.

Resultat : Jeg løp hele løypa, inkludert oppoverbakkene. Pulsklokka mi viste etterpå at jeg hadde holdt høyere fart, og hadde hatt lavere gjennomsnittspuls enn da jeg løp langløp på mølla tilsvarende tid på torsdag! Den følelsen var ubeskrivelig! Jeg kunne ha fortsatt uten problem, men løypa var ikke lenger! Det var en vanvittig god følelse etterpå! Jeg kan love dere at det blir mange løpeturer ute etter dette!!! Og det gjorde jo ikke noe at både mann og barn skrøt av meg da jeg kom hjem! -_-

 

Her ble det pizza til kvelds, men jeg orket ikke så mye. Den lunchen idag bare satt så skikkelig! :o

Tror ikke det blir noen kaker på meg imorgen. Er ikke så veldig glad i kaker. Men mamma skulle steke vafler da, og DET er noe jeg vanskelig kan motstå.... Men jeg regner med at jeg tar en løpetur ute morgen også!

 

Optimista, jeg vet jeg må ta grep. Jeg har kontroll nå så det ikke sklir fullstendig ut, men jeg vet jeg må ta et sterkere grep om det for å gå ned igjen en kilo eller to. Men jeg føler ikke at jeg er fullstendig lost akkurat nå, og det er godt å ha kommet opp av den hengemyra igjen.

Jeg er der med jevne mellomrom. Har det noe med syklusen å gjøre, tro? Eller mangel på sådan? <_< Har dere det sånn også?

 

Kjenner at jeg er klar for køya nå.

Ønsker dere en god natt fylt av nydelige drømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk i ørene :lol: . FANTASTISK at du kom deg ut på tur, Bam Bam!! Fantastisk at du bare løper av gårde i full fart opp og ned bakker :D . Nydelig!

Nå skal jeg følge 14-åringen bort på treningsrommet. Man må være over 16 for å få gå inn på egenhånd... Og i går bestemte hun plutselig at hin skulle starte et "nytt og mer aktivt liv", så da stiller mor i treningstøyet og hiver seg med B)

I går ble det mer musserende, men nå er jeg lei av den, så det blir en annen type neste gang... Spiste resten av pistsjenøttene, så nå er det slutt på den fristelsen, også...

At "innstillingen, motivasjonen, gutsen - kall det hva dere vil" kan ha sammenheng med syklusen har jeg stor tro på. Jeg vet hvertfall at min innstilling til begrenset mengde mat svinger i takt med eggløsning osv...

Gleder meg til i morgen, da... Da skal jeg spise litt søtsaker, ta is til dessert el.l :P:rolleyes: . Jadda.

 

Vel, vel. Styrketrening - here we come.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen varke spinnville ladies!

Da jeg våknet i dag tenkte jeg - i dag skal jeg jommen meg prøve å gå gjennom en hel dag kune med positive tanker - ikke noe "æsj for et vær" etc etc...en fin måte å få frem smilet på når man er litt trøtt og har lyst til å krype under senga igjen! :)

 

Det har vært musestille i huset, og jeg har kost meg med en kopp kaffe og et grovt rundstykke mens jeg har lest aviser og konstatert at det er vakkert oppholdsvær og faktisk flere varmegrader enn i går! Og det skal nytes.Og kanskje titter solen frem igjen i dag. Det hadde vært skjønt! Skjønne Bam-Bam; Etter å ha lest hva du gjorde i går Bam-Bam - jeg er mektig imponert og kjempe stolt av deg!! Og for en herlig følelse du må ha hatt etter løpeturen! Trening skal være gøy, lystbetont -:) uansett vær! Vær stolt av deg selv!

 

Har som mål at dagen min i dag skal være en ute-dag - arbeid i hagen (ble ikke ferdig med det jeg skulle gjøre i forrige uke..) så ut og bevege seg - iallefall rask gange om ikke en løpetur, vi får se vi får se, men aktivitet skal det bli!:) Magen har begynt å roe seg, ikke hatt noen "badstue-tokter" heller, så kroppen kjennes litt mer normal ut i dag :)

 

Dagen skal nytes, uansett - sol eller ei.

Ha en fortreffelig dag ladies

stor klem til dere fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive tanker :lol: - fantastisk!

Jeg kom meg gjennom 75 min i trimrommet. Det var ganske artig, faktisk. Kjenner allerede at morgendagen kan bli litt smertefull ;) .

Sitter og ser på TV om ferie på Maldivene... Det feriestedet har nå rykket opp på lista over hvor jeg ønsker å komme.... :P (fikk nettopp en info om en pris på 110 000 pr voksen for to uker.... Vel, da får jeg spare litt til :) )

 

Ha en fin søndag, vakre ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God kveld, dere to flotte damer! :)

 

Optimista - jeg har stor tro på tankens makt! Jeg leste en gang at : Smil! Og se om du klarer å ha negative tanker i hodet samtidig! Det går nemlig ikke! Så smil, Optimista! :D

Og positive tanker føler jeg går hånd i hånd med det å være takknemlig. Og Herre Gud så mye vi har å være takknemlige for, jenter!

Det er jo en kjent øvelse og hver dag skrive ned tre ting du er takknemlig for. Jeg brukte den øvelsen da livet spente ben på meg for noen år siden. Da alt bare så svart ut, så fant jeg allikevel noe å være takknemlig for = en positiv tanke om noe. Det hendte at det jeg var takknemlig for kun var at endelig så var nok en helv...... dag over. :mellow: Men det har med å fokusere på de gode følelsene og det man synes er bra, istedenfor å sutre over alt som er galt. :)

 

Jeg har vært travelt opptatt helt fra morgenen av med kakebaking/pynting. Deretter kjørte vi til mamma og pappa og hjalp de med å dekke bord og gjøre istand.

Vi var vel en 17 stykker, og det var så koselig! :)

Jeg så at mamma var sliten da vi dro, men hun hadde kost seg skikkelig!

Ikke har jeg spist for mye heller. Har spist en pølse, noen vafler og en muffins. Det var vel ikke så verst, vel?

 

Nå skal jeg bare slappe av, men kjenner jeg må få i meg litt ordentlig mat snart også. Kjenner det har blitt ganske så mye kaffe idag også.....

 

Enna, jeg synes du har vær kjempeflink idag! Også er det faktisk gøy å trene sammen med barna sine! :)

Nå kan du velfortjent sette deg i sofaen og bare glede deg til morgendagen! Du har forresten bursdag på samme dag som mammaen min, du. Vi har faktisk ganske mange i min familie med bursdag i mai, og snart kommer en til! Datteren min hadde forresten gått hjemmefra idag og til moren min sammen med 3,5 åringen. ( hun hadde med vogna til han, da) Den turen tar en time, og hun er høygravid! Sprek jente, det!

 

Ha en fortsatt fin kveld, kjøre dere! Og hvis jeg ikke melder inn på et par dager, så er det bare fordi jeg er på seminar. Kommer plutselig tilbake! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Gratulerer med da'n! Gratulerer med da'n! Gratulerer kjære Ennaaaaaaaa! Gratulerer med da'n!! :D:D:D

 

Hipp hurra for deg, vennen!

Håper solen skinner på deg idag og at du får en aldeles fantastisk dag!

Kos deg!

 

Bursdagsklem fra Bam-Bam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Enna - vår alle kjære Enna - og Bam-Bam syng gjerne med nå...

 

Happppy biiiiiirthday to youuuuuuuuuuuu

Happy biiiiiirthday toooo yooooouuuuuuuuu :P/>/>/>

Haaaaaaaappy biiiiiiiiiiiiiiiirthday (sorry stemmen sprakk litt) dear Ennnnnnnnaaaaaaaa!

 

Haaaaaaapppy biiiiiiirthdayyyyyy (pust inn) tooooooooooooooo

youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! B)/>/>/> :rolleyes:/>/>/>

 

Ha en super duper dag vår kjære bursdagsbarn!!

 

Stooooor klem

 

Bam-Bam, skal huske det med tre posistive tanker og smile! Trengte den positive puffen nå!

 

Han en strålende dag ladies! :)/>/>/>

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...