Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Bam-Bam

God morgen! Herlig ide med påskesang, Enna :) Skal komme sterkere tilbake til den.

Og du har rett - jeg har sett mer enn en gang at du og jeg er veldig like på mange ting. ;)

 

Er bare kjapt innom her for å bekjenne litt greier.... :huh: Må gjøre det med en gang, ellers blir det for flaut......

 

I går var vi på dugnad. Vi har et vennepar som for flere år siden kjøpte en bygård, og der var det et råloft på godt og vel 200 kvadrat. Dette har han puslet med på fritiden for å pusse opp til en leilighet. Nå begynner det å ligne noe, så igår skulle alt vaskes. Alt byggestøv og skit skulle ut. Så vi var 7 stk som satte igang - og da gikk det noen øl mens vi holdt på. Dessuten så stod det et enormt påske egg stappfullt av godis der, og det frekventerte undertegnede flittig. Meeeeget flittig... :angry:

Da klokka nærmet seg 21 ble det bestilt pizza. Da hadde ikke jeg spist ordentlig siden kl 14 , så jeg tok ihvertfall min andel, kan man si....

Var så sliten da jeg kom hjem at jeg sovnet tvert.

 

Idag våknet jeg med den erkjennelsen at jeg har egentlig ikke fått til en dritt. :mellow:

 

Joda, jeg har gått ned 11 kg, jeg. Men jeg har lurt meg selv hele veien. For jeg klarer det jo bare hvis jeg har full kontroll på alt! :angry: Les : Hverdager, rutine. Så sant jeg står opp, går på jobb, går og trener og så hjem - da går alt helt greit. Helger hvor det ikke skjer noe spesielt har jeg klart sånn passe bra. Men vik det minste fra dette - og jeg er lost.... :blink:

Da har jeg ingen kontroll, all fornuft forsvinner overbord, da har jeg ingen sperrer, ingen begrensninger (som vi har snakket om før, Enna). Virker som om noe kobler ut? Jeg oppfører meg som en søvngjenger, for det ringer heller ingen varselklokker! :(

 

Så idag er jeg kommet til den erkjennelse at jeg ikke fortjener klapp på skulderen, jeg kan bare klatre ned av min høye hest og begynne å krype langs bakken - for jeg har ikke klart å endre meg.

 

Jeg er bare god på disiplin i hverdagen - og det er jo ikke det vi er ute etter.

 

Dette var dagens morgenkåseri fra Bam- Bam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.... :rolleyes::blink: VI ER LIKE; ALTSÅ!!!

Jeg er akkurat der jeg, også... Jeg kan godt klare en og annen fest, men hvis jeg først slipper opp, så er det 120% oppslipp... Og det er DET jeg må arbeide med, nå!!!

 

Nå skal det være sagt at HELDIGVIS er vi ikke utsatt for slike påskeegg og andre type fristelser hele tiden og - og dette er viktig - vi har lært noe, nemlig hvor viktig det er å si i fra MED EN GANG - ikke sjule det... for det er når vi begynner å "fortrenge" det vi har gjort at det går riktig galt. Jeg har klokkertro på at det er dette som gjør at vi nå vil klare å holde vekten rimelig bra... VI vet hva som skal til, nå...

Si at vi skjeier ut resten av påsken (måtte noen forby :blink: ): OK... tirsdag kommer og det er jobb... buksene strammer litt, mye vann i kroppen som følge av søtt- og saltinntak over normalen.... VI går rett tilbake til 1600 kcal/dag og tar grep og kontroll.... FORDI VI BEKJENNER TIL HVERANDRE UNDERVEIS!!!! Vi vet at dette var fest og ikke hverdag.

Dette her mener jeg at vi får til!!!

 

I går da flyet landet på Gardermoen tuslet jeg gjennom taxfreebutikken. Ville ha litt vin + noe kremgreier... kikket på sjokolade og marsipanegg (glemte å se etter engelsk konfekt B) ), men jeg klarte ikke å kjøpe det... det satt så langt inne å kjøpe godteri til meg selv...

Hi-hi, da jeg kom hjem viste det seg at huset er "fullt" av sjokolade fra julen. Tok EN- 1 - M og den var god, men holdt meg i skinnet. Ikke særlig stolt :rolleyes: .

I dag veide jeg meg på "utgangsvekten" min... og det er ned totalt 12, 2 kg... ganske bra, syns jeg....

Har nettopp løpt 45 min på mølla og nå skinner solen så jeg må ut i solveggen :lol: !!!!

 

Klem fra Enna

Vers 2:

 

Når påskesolen skinner

da blir jeg veldig glad

Da sitter jeg i solveggen og synger tra la la. ;)

Jeg drikker en kopp kaffe,

men spiser ikke kjeks,

for godteriet sparer jeg til kvelden kryper på.

Drikke vann er jammen sundt og godt,

det renser opp i kroppen og får vekk litt godtesug.

trene kroppen litte grann hver dag

er veldig godt for musklene og psyken vår, hurra.

 

(Jeg er for fri prosa :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyåpnet Jarlsbergost..... Vi har ikke sånne i Russland, der er det enten ferdige i skiver, eller man kjøper en bit i ostefisken, og den er alltid litt tørr og kjedelig... Så min utskeielse i går var ganske mye ost... Tror jeg spiste nesten 400 g! Det stod på pakken at den veide over 700 g og i dag veide den bare 350... :mellow: Og to glass vin... Stod med en pose marsipan i hånden i butikken, men la den tilbake... Venter til i morgen.... :)

Nok en nyyyydelig dag. Håper det varer noen timer. Jeg er opptatt fram til ca kl 13.

Møtte en bekjent jeg ikke har sett på et år, i går... Hun hadde lagt på seg. Og jeg vet at hun har gått mye ned i vekt tidligere... Bestemte meg der og da at jeg SKAL klare meg! Aldri mer! Orker ikke dette en gang til... Vil ikke ha trange klær! :angry:

 

Håper det går framover Optimista. Tenker på deg. Og håper du kommer med et bedre vers til sangen, Bam Bam. Rimene mine er ikke akkurat gode :lol:

 

Klem

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Fy søren - snakk om dobbeltmoral! :lol:

 

Idag kommer datteren min og barnebarnet mitt på besøk. Sist de var her, grillet vi pølser nede ved sjøen. Idag hadde jeg planlagt å steke grove vafler og ta med, for det er jo mye sunnere, færre kalorier osv osv og bla bla bla.

For hvem røyk på litt for mye rødvin igår? -_- 100 kalorier x ??? Skulle bare dele en flaske til middag, men så ble vi sittende i solveggen hele dagen hos broren min og kona som har lånt ei hytte bare 10 minutter unna der vi bor..... Det skal sies at vi begynte med kaffe. ^_^

Og hvem satt så godt som med begge beina plantet oppi sjokoladeskåla og nesten freste til de andre som gjerne ville smake en bit? :rolleyes:

 

Jadda! Og sånn går no' dagan! :lol:

 

Så nå går jeg og steker disse sunne vaflene, jeg. Og så passer jeg på å strø rikelig med god samvittighet over, så er nok alt i orden, skal dere se! :P

 

Hadde forresten stor planer om å ta årets første løpetur ute idag også, men tror kroppen har lyst til å protestere på det. Man trenger ikke å ha drukket mange glass vin før det å trene neste dag ikke kjennes ok. :unsure:

Tror kanskje jeg skal gjøre det allikevel. Piiiiiine meg selv gjennom hele løypa som straff for alle utskeielsene, for imorgen blir det ihvertfall utskeielser i alle varianter på meg. Det var i utgangspunktet påskens eneste planlagte utskeielse. Da har vi nemlig den faste påskefrokosten med gjengen( kun voksne) Vi er en 30-40 stk alt ettersom hvor mange som har anledning. Alle har med seg mat til felles bord, og så rett og slett bare koser vi oss helt til vi ikke orker mer utpå kvelden en gang. Alltid utrolig hyggelig! :)

 

Så, Enna - det er som du sier godt vi fortsatt er så bevisst på det vi gjør. Helt sant at det er når vi ikke ser det lenger at det er fare på ferde!

Og for ditt vedkommende føler jeg meg helt trygg. Tenk å veie osten dagen derpå! :lol: Det kaller jeg bevissthet!

 

Vi går trofast videre, vennen! Og mellom oss leier vi Optimista også!

 

Håper dere som jeg har sol idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-Ha Bam Bam !!! DU er herlig!! (Så forøvrig at jeg kjøpte ost i osteFISKEN!!! En av de bedre trykkfeilene :lol:

 

I dag kjøpte jeg et skolebrød på kafe!!! MMMMM det var knallgodt :) .

Nå skal jeg ut å gå meg en tur... eller kanskje jeg skal løpe meg en tur ... det er lenge siden jeg har gjort ute ;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Tuusen takk for latteren :P - har lest innleggene deres og musevisa!Den latteren gjorde godt! Har nå sittet og skrevet lenger enn langt og tror dere pokker meg ikke disse pøslefingrene mine greide å trykke på noe som medførte at ALT jeg hadde skrevet er borte!! Er det mulig?? Helsike og... så her blir det en kort oppsummering...;)

 

Kort status: gått opp og ned i humør og form men det går fremover.. tror jeg er litt frustrert og at jeg ikke har fått trent - det har vært min balsam når jeg har ville kutte ut tanker etc... savner det å svette skikkelig.

 

Har dasset i joggebukse de siste dagene - også på mine små spaserturer så er spent på om yndligsbuksa mi passer nå.... vi skal av gårde på en liten påsketur og besøke noen gode venner - er vel på nett igjen mandag! Jeg er her ladies, har ikke glemt dere, og jeg kommer sterkere tilbake! :)

Ha en riktig god påske nyt påskegodt med måte - vi tastes supre ladies! :)

 

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Ikke det minste rart at du er frustrert, Optimista! :( Noen og enhver kan være det når kroppen ikke fungerer som den skal - og ihvertfall når man har fått en sånn trøkk som du har hatt nå.

Man vil jo helst være fit to fight med en gang igjen, men dessverre? eller heldigvis? så følger ikke hodet og kroppen hverandre til enhver tid.

Så fortsett å gå turer i joggebuksa di, du! Det er 1000 ganger bedre enn at du sitter i sofaen i joggebuksa di! ;)

Godt å høre at det går fremover selv om det går et par skritt tilbake innimellom også. Sånn er det, og det vet man jo, selv om det er enklere å akseptere enkelte dager enn andre. Jeg synes du er kjempetøff!!!!!! :)

 

Jeg må nok skuffe Enna her. :( Har ikke hatt tid til å tenke påskesang, dessverre....

 

På fredag tok jeg på meg joggeskoene og tok vårens første løpetur ute. Og gjett om det var herlig??? :) Det var herlig fordi det var deilig å løpe ute, men også fordi jeg klarte å løpe nesten, nesten hele løypa! Og det er forbedring fra i høst da jeg løp den - så det var kjempegøy! Kan overhodet ikke måle meg med deg, Enna - men fra og knapt orke å løpe mellom to lyktestolper til å løpe drøye 6 km nå - det er for meg en enorm seier!!!! :D

 

Igår var vi på den årlige påskefrokosten. Vi begynte kl. 13 og var hjemme 23.30 ( Masse god mat, mer enn nok vin og opptil flere dype dykk i godteskåla! ) Er så utrolig glad i den gjengen med venner! Alltid like hyggelig! :)

 

Nå står vi på farte for å kjøre til mine foreldre på middag. Det blir også koselig. De er akkurat kommet hjem etter 10 uker på Kanariøyene, så det blir godt å være sammen med de igjen! :)

 

Fortsett og nyt påsken og sola, jenter! Snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladies god kveld.

Etter et par dager med dype dykk i både jarlsbergosten, kakefatet (!) og marsipanskåla, kjenner jeg at det ikke er så farlig med å holde seg unna godteri. Jo da, bevares det er godt, men likevel ikke så godt at jeg egentlig går glipp av noe ved ikke å spise. Dobbeltmoralen i dette er jo at jeg ikke på noen måte klarer å begrense meg når jeg først begynner....

Skal tillate meg påskemarsipan i morgen, også.... Men så er det slutt! Løp ute både fredag og i går. Fredag ble det ca 9 km, men det fikke jeg igjen i form av skikkelig dårlig rygg og vondt i setemuskelen... :mellow: Så i går ble det ikke mer enn 6 km og jeg holdt meg på en våt grusvei... 9 km på asfalt ble for hardt for ryggen, dessverre... I dag har det ikke blitt noe annet enn sitting. Hyggelig dag har det vært, da.... :)

Ta godt vare på deg, Optimista. Støtter Bam Bam... Gå rolig fram i joggebuksa ;) , din tid mot "vommen" kommer når du er HELT klar!

Snart er det hverdag igjen.

 

Glad i dere.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte tidligere i dag på et innlegg til dere, men av en eller anne grunn så hang museplata seg opp og jeg slettet alt jeg skrev hele tiden. Da sank humøret såpass at jeg bare gikk ut. :blink:

HVIS jeg hadde hatt bedre evne til å planlegge hadde jeg rukket å ta meg en løpetur, men i dag har jeg rett og slett hatt så vondt i ryggen at jeg ikke har hatt lyst. (Ikke sammenliknet med sånn du hadde det Bam Bam, men ubehagelig...) jeg har pusset vinduene i stua og det ble sååååå fint :) .

 

Så har jeg vært på shoppingtur med en venninne... det er også viktig.

Nå har jeg fyrt i peisen og funnet fram litt hvitvin... Har jo liksom litt ferie :lol: .

 

Vel så til bekjennelsen:

Har ikke hatt noen kontroll på inntak av godteri!! Spist masse sjokolade og marsipan... mye mer enn jeg hadde tenkt. På søndag spiste jeg til og med peanøtter og chillinøtter... det er jo egentlig ikke "lov" for meg.. for det går under snacks og det skal jo ikke jg spise før til sommeren...

Vel. I dag har det vært helt straight, ikke noe ekstra.. bortsett fra vin, da.... Fant denne påleggslaksen du har snakket om.... mmmm nydelig godt :)

Men jeg merker at når jeg har hatt dager med godteri, så går jeg mer og tenker på det enn jeg gjør til vanlig!! Men har holdt meg laaaaangt unna!!!

Jeg har trent nokså bra i påsken, da. Ikke noe på 1.dag, men i går var jeg ute på litt over 6 km... ikke så langt, men bedre enn ingenting!

Vel.

Håper det står bra til med dere. Syns det er begredelig at jeg ikke har bedre kontroll enn det jeg har når jeg først tillater meg å spise godteri...

 

Mange klemmer fra meg til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goooood mornings ladies!

Påsken er over, og Enna du kan nå legge fra deg godteskåla :)/> Om det er noe trøst så er det ikke bare du som har stått med begge beina opp i snack skåla og forsynt seg som om verdens ende var like rundt hjørnet.. og jeg har ikke fått trent som dere heller! Det lille ekstra med kalorier du har fått i deg av marsipan og nøtter og etc etc - det går fort av - noen løpeturer og styrketrening så er det borte. Det viktigste er at påsken ikke varer helt til jul..

 

Jeg prøvde meg på en treningsøkt i går - vel løpe kunne jeg ikke for det gjør så forbaskade vondt i brystet etter operasjonen så det var rask gange i motbakke (5-7 grader motbakke og 6-7 km/t) i en time. Ikke så kjapt da, men ifølge teknikken svei jeg av 560 kalorier :)/> så litt styrke for magen, så litt karate trening - ja jeg hadde annen form for karate trening i går - ikke med vom-gutten, men med erfarne der jeg kun skulle gå gjennom teknikker (kata heter det) god trening for muskulatur men rolige bevegelser. :)/> Jeg trodde de erfarne var sånne i pensjonistalder med benskjørhet og andre alders svakheter - hehe neida her var det svarbelte karer på 40+... og der sto jeg da med blendahvitt belte...

I dag er det vanlig karate trening - har tenkt meg på det, men tror jeg må ringe sykehuset og høre om det er normalt å være sår så lenge etter operasjonen - hevelser har jeg og...skvulper som den meieribalja..

Men skit au, sola skinner og jeg ser rimelig skapelig ut etter to uker uten trening..

Skal til frisør i dag og få vasket håret - ja dere skjønner jeg sliter med å holde armen over hodet for lenge om gangen... litt luksus må jeg unne meg - hadde jeg skulle prøve å vasket håret selv så tror jeg ikke resultatet hadde vært så lekkert - stivt hår pga sjamporester og floker for ekschempel...

Nei ladies, våren er her nesten, sola skinner iallefall og jeg føler meg i rimelig godt humør. ;)Snart får jeg svar fra sykehuset om videre behandling med det må vi ikke tenke på i dag.. nå skal jeg ut i sola å få meg ei fregne til på nesa.

Ha en super dag ladies - snart helg (og mer vin hihi...) hmm folk som leser våre innlegg må tro vi bor i en vinkjeller - hmm kanskje ikke så langt fra sannheten da :)/> vin er sunt - året rundt! :)/>

Vi tastes ladies

stor klem fra ei som er blitt veldig glad i dere!

Optmista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah, here we go :lol: .

 

Nyyyyydelig vær, og endelig tendenser til varme!!! Jeg har vært hos firsøren i dag, ny frisyre, ny farge, "nye" bryn.... etterpå shoppet jeg.... klær, og mitt andre par med lekre, høyhælte pumps siden lørdag... jeg ELSKER sko!!!! Knall røde!!! Jeg har bare to par røde sko fra før, så det var jammen på tide :D :D :D .

Kjøpte meg en hvit, trang bukse og nye overdeler.... bare "hverdagsklær" og INGEN tunikaer!!!!!!!!!! (Det henger en svart, lekker kjole i en butikk og roper.... mulig den blir min i morgen :rolleyes: .)

Jeg prøvde et par klær fra et av mine favorittmerker, men nå som jeg har blitt slankere så er ikke det merke like fint, lenger.... på meg, altså... jeg krever litt annen type klær, rett og slett :) . GØY!!! Så Bam Bam kom deg ut i vårsolen, gå lang tur og shop deg litt klær!!!

Jeg har handlet så mye som skal være meg tilbake til "østen" så jeg er redd jeg har overvekt!!!! Kanskje bedre å "kjøpe" et ekstra baggasjekolli - heter det forresten ikke et kollo, flere kolli... ja, ja det går nok bra uansett :P .

Nå skal jeg ut på en løpetur... luksusen ved å ferier alene er at jeg ikke trenger å tenke "middag" - kan bare ta dagen som JEG VIL!!! Oh yes!! I like :) .

Hendene har vært langt unna godteskåler og kakefat. Og det skal de fortsette med, helt bortkastet å holde på med i lengden - spise godteri, altså. Foretrekker nøtter. Det er mye fett, men det gir NOE sunt i tillegg... (Ja da, ja da.. jeg vet at to-tre kg nøtter kan være LITT i overkant av sunt, men ...)

Ladies, hvem kan være i dårlig humør når solen skinner og snøen smelter...

 

(Optimista, ring legen din/sykehuset og spør om det der med såret... hva sa de til deg??? Ikke løp hvis det gjør vondt! Løping kan vente, uansett... gange i motbakke er vel så bra!!!)

 

Mange klemmer til dere fra meg :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld kjempet jeg en kamp og vant.... Fikk så utrolig lyst på is! Og det har jeg i fryseren.... Men jeg gikk på kjøkkenet, renset to gulrøtter og klarte meg med det!!! Stolt! Nå ligger jeg i senga og får ikke sove... Sovnet nemlig foran tv'n.... <_<

 

Bam Bam hvor er du??? Lenge siden du har vært innom...

God natt.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :) .

 

Jeg er fortsatt stolt over at jeg stod i mot gårsdagens is-sug.. Men så er jeg litt sur fordi kroppen ikke er helt i slag! Det er fantastisk vær ute og jeg hadde planlagt både det ene og det andre, men jeg er tung i hodet, hoster og harker og svetter for det minste... KJIPT!!! :angry: Skal ut på lunsj nå med en venn og er invitert til noen andre på middag i kveld... får rett og slett ta dagen sånn etter hvert. Blir jeg mer uggen er ikke middagsbesøk noe særlig, hvertfall...

 

Vel, vel.. Dagen går nok uansett min form... B)

 

Ha en god dag, Ladies

 

Gir dere ingen klem fordi jeg ikke vil smitte dere.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Og grattis med din "is"-kuuule viljestyrke Enna! Det kommer seg, det kommer seg! :)/>/> Når du greier det, greier du også nøtteskåla-utfordringen også hehe...

Var på min berømte karate trening i går, tok det rolig, ble svett da, men ikke så ille som ellers - så vom-mannen fikk fred i går - tror han pustet lettet ut og økte dermed vom-omkretsen med 10-20 cm he he..

Ja Enna, har vært til legen - tok en tur til sykehuset i dag og fikk sjekket øvre del, jaja ikke hue da, den er uopprettelig... Intet galt, ikke å anbefale å tømme skvulpeinnholdet. Kroppen vil ta seg av det. Jeg må belage meg på skvulping og ømhet i opp til ett år!!! herreminhatt er det mulig...

Får snart svar på om jeg må ha cellegift. De prøvene var ikke klare, men det er ikke tegn til spredning så det er knall god beskjed. Merkelig, føler meg ikke syk og syns jeg tar opp plassen til de som er syke... jeg kan da ikke ha kreft tenker jeg - og min i så tilfelle er jo snill og ufarlig...

På grunn av skvuplinga vil det ikke være noe behangelig for meg å løpe en stund fremover så da blir det spinning på meg. Har nett meldt meg på time i morgen og søndag. Så tror jeg det er smart av meg å begynne å tenker på hvordan jeg skal håndtere hormonkuren jeg må gå på - den medfører i de aller fleste tilfellene vektøkning og det vil jeg f... meg ikke ha noe av. Så nå lurer jeg på om jeg skal prøve å gå ned litt mer sånn at jeg har noe å gå på... for høre med legen når jeg blir kalt inn. Ikke nok med at jeg kan bli skalla men så kan jeg pokker mg bli rund igjen!! pokker meg så urettferdig at tårene spretter ut i ren frustrasjon! Endelig kommet meg ned til en normal god vekt så skal medisin ødelegge alt!

Vel vel, kjære meg (har til vane å begynne å snakke med meg selv..) må kanskje ikke ta sorgene på forskudd, men tanken er en mare for meg...

 

Ellers ladies, hvordan går det - Bam-bam har du besvimt i påskeresteskåla? Ikke hørt noe fra deg i det siste? Enna skal vi røske tak i henne? du løfter - jeg kiler - kan ikke løfte så mye med ene armen enda - så :P/>/>

Sola skinner enda her, nå skal jeg snart lage supersunn middag, så lade opp batteriene til en beinhard treningsøkt i morgen! Let the game begin!

God bedring enna, og selv om du ikke vil gi klem på grunn av snørr og gørr gir jeg deg og Bam-Bam en stoooor klem :)/>/>

Vi tastes!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å høre at det kan være skvulping og ømhet så lenge, men alltid godt å høre at ting er "normalt"... og at det ikke er tegn (foreløpig) til spredning er bare superbra!!!! Hormoner, ja..

Jeg tror det at du allerede er bevisst og har kontroll gjør at du vet hvordan du setter inn støtet. Begynn med litt hyppiger veiing og måling med en gang du begynner på kuren, og for all del - ikke "lukk øynene", så tror jeg at det skal gå bra. :)

I kveld har jeg vært borte og spist deilig torsk og litt andebryst til middag. Knallgodt!! Sikkert litt kcal, men eksepsjonelt godt!!!! Og vi var tre voksne som delte tre flasker vin... B) jeg drakk IKKE brorparten!! Tok nok min del, men ikke en tredjedel!!!

Har ikke trent i "treningsforstand", men gått ca 7-8 km i et godt tempo (En av grunnene til at jeg skriver her på denne tiden av døgnet er at jeg gikk hjem...og det er et godt stykke :) )

Jeg ser at klokka går veldig fort, nå ... jeg skal snart stå opp, har jeg en følelse av. Får vel bare komme meg i seng.

Har holdt meg unna fristelser i dag. Syns jeg har vært flink. :rolleyes::P

 

Bam Bam ????

 

Hoster, men snørrer lite, foreløpig...

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hei kjæreste dere!!! Jeg er her! :)/>

 

Klokka er nå 10.30 og jeg er på jobb, men prøver å få skrevet litt innimellom slagene. Ser dere har hatt problemer med at ting dere har skrevet er blitt "borte", så kanskje jeg skal poste i etapper iløpet av dagen? (er helt i tråd med IT-avdelingen vår det : Husk å lagre underveis, så blir det ikke borte. Jadda, jadda, jadda :P/> )

 

Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg skal begynne, jeg....

Men aller først vil jeg jo si til deg Optimista at det var godt at alt er som det skal være! :)/> Men jeg fikk jo litt bakoversveis når du sier at du må "finne deg i" skvulping kanskje ett helt år! :o/> Men på den annen side, i den store sammenhengen så er kanskje det en bagatell....?

Skjønner så inderlig godt din frustrasjon i forhold til medisiner! Som Enna sier, så er du jo veldig bevisst på kosthold og trening nå, men det er klart at hvis det bare butter imot og hvis man i tillegg til iherdig innsats ser at man allikevel legger på seg - da er det lov til både å sippe og bli forbanna!

Men en dag av gangen, kjære deg! Dette fikser vi sammen!! :D/>

 

Høres ut som om du har vært riktig så flink, Enna? Bedre å gå berserk i klesbutikken enn i nøtteskåla. ;)/>

Flira forresten godt her da Optimista sa at de som leser tråden vår må tro vi bor i en vinkjeller! :lol:/>

 

Og hva skal jeg så si om meg?

Det kan vel enklest sies slik at jeg har en kropp som ikke spiller på lag for tiden.

I forhold til opplegget vårt, så har jeg klart meg bra etter påskens utskeielser. (vin er lov!!)

Men kroppen har føltes tung, magen oppblåst og i ulage. Det samme som du sa for en stund siden, Enna - som om mensen skal igang, men den kommer aldri. Syklusen er jo bare noe tull blitt - ingenting stemmer lenger.

I tillegg mistenker jeg at jeg har begynt å få en og annen hetetokt.

Og som om ikke det var nok, så har jeg begynt å sove dårlig om natta...

Jeg som alltid har sovet som en stein fra jeg la hodet på puta til klokka ringte!

Det begynte i påsken - våknet flere ganger i løpet av natta, noen ganger varm som bare det - andre ganger iskald. Sovnet heldigvis greit igjen ganske med en gang, men man blir ikke akkurat uthvilt av avbrutt søvn....

Tenkte det hadde sammenheng med at det var fridager og at jeg derfor ikke var like sliten som til hverdags, men det har ikke bedret seg etter at jeg begynte å jobbe igjen etter påske heller..... Mensen har ikke kommet enda heller, og nå er det 6 uker siden sist. (og den kom da bare 1 uke etter at den forrige var ferdig før der igjen. Grrrrrr!)

 

Og ellers har det generelt bare vært travle dager denne uka, så jeg har rett og slett knapt vært innom siden her. :(/>

 

Da var klokka blitt 14.30 Jeg må spise litt youghurt før jeg skal løpe pyramideintervall etterpå.

Men så er det hjem til fedagskveld og rødvin! :P/>

 

Ha en strålende helg dere to!

Klemmer i hytt og pine til dere begge - med eller uten snørr! :D/>

 

Bam - Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh!! Godt å høre fra deg, Bam Bam... alltid litt engstelig når det går noen dager, vet du :P .

 

I kveld tror jeg det blir sushi på meg... Det er godt, det!!! Men ganske "farlig", hver bit er så liten... Vel får bare følge med i timen! Holde igjen :)

Jeg har blitt spurt mange ganger hva slags "opplegg" jeg har fulgt for å gå ned i vekt.. Og noen ihuga lavkarbofans sier jo at jeg sikkert har kuttet karbohydrater... jo, da jeg har det, men jeg har i det hele tatt kuttet på alt, og det jeg har kuttet ut er jo for det meste de TOMME karbohydratene... ikke gulrøtter, poteter osv og jeg har da spist både pasta og ris, for ikke å snakke om brød. Jeg elsker jo det, som dere vet :lol: (PIZZA.....) men når jeg sier det så får jeg som svar at Jo da jeg hører hva du sier, men du må jo ha kuttet ut noe... og så gjentar jeg det, da... Sushi er jo f.eks ikke noe mat for en på lavkarbo pga risen.... men det er definitivt mat for meg!! Samtidig kan jeg styre meg for smør på brødet eller over fisken, eller bacon til egget... som noen tydeligvis elsker... ja, ja.. Gikk forbi en europrisbutikk i dag som reklamerte med smågodt til 6,90 kr/hekto... for et år siden hadde jeg nok kjøpt et kg til meg selv og spist det opp "med hud og hår". Jeg "tygde" litt på følelsen og er glad for at jeg ikke kjøpte noe, men samtidig får jeg jo lyst på smågodt - MASSE smågodt... men jeg savner ikke den følelsen etterpå, når magen er som en sperreballong og det nesten er vanskelig å puste fordi den presser på lungene.. og man sover dårlig og følelsen av at blodsukkeret bare flyr til himmels... Nei takke meg til vår relativt fornuftige holdning...

 

Har da bare fått helt dilla på den påleggslaksen og har spist det på brødskiva hele uka :). Nydelig godt!!!

Nå skal jeg bevilge meg litt søvn før jeg skal gjøre reint.

Dette ble bare rot!! Ha en fin fredags kveld

Klem fra Enna som BARE hoster og har hodepine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goood lørdags morgen ladies!

Godt å se at du er her Bam-Bam, begynte å bli litt bekymra jeg og Enna! Må'kke skremme oss sånn! :o

Hehe ganske morsomt det du skriver Enna om folk som lurer på hvilke "vidunder-kur" du har gått på - selvdisiplin kalles denne kuren egentlig. Sier du det så blir de nok stumme (og hiver seg sikkert opp i godteskåla med begge beina.. :) )

I går fikk jeg tatt emg en spinningsøkt - lenge siden sist, og det var godt å få svettet. Ble nesten 1 1/2 time, så ble det litt situps og planke øvelser etterpå. Litt forsiktig med å belaste brystmuskulaturen - litt fornuftig er jeg jo.

Middagen i går var faktisk mager kylling og masse salat! Og kun 2 glass rødvin :) Ingen nøtter eller sjokolade heller! Og på en fredag!! Våknet faktisk kl 0530 i dag og var skrubbsulten!! haha

Blir ingen trening i dag - kanskje bare en lett spasertur, men i morgen blir det ny spinning time. Gleder meg allerede. Skal ikke mye til før jeg føler at kroppen er spenstig som aldri før - hmm mye psykisk inne i bildet her.. rart hvordan mangel på trening kan ødelegge psyken :)

Har sommerfugler i magen - spenning, det er bare dager igjen til jeg får de siste resultatene etter operasjonen... skal bli godt å bli ferdig med ventetiden og bare forholde seg til fakta, akseptere det, og jobbe seg gjennom det!

 

Nei, ladies, kos dere så masse, hvor dere enn er i dag! NYt dagen og solen (det har vi iallefall!)

Vi tastes, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel.Nøtteliten bor i toppen av et tre....

 

Lille Enna du må ta deg sammen nå

ikke spise mer, la nøtteskålen stå.

Du må lære å beherske deg

for ellers går det galt.

Hold nå hendene i fanget ditt

og tenk på noe fint ( :rolleyes: ).

I kveld så lover du å holde deg i ro,

bare spise sundt av kylling og salat.

Og hopp og sprett en liten tur,

så er det ingen som blir sur ( :lol: )

Og klærne sitter støpt på veldreid kropp! :)

 

Må jeg si mer??

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

HA! HA! HA! :lol: Har du lyst på nøtter, Enna????

Jeg vet det kan være veldi nyttig med et mantra, men det er første gang jeg har hørt noen trenge en hel sang! :P Du er herlig!!!

 

Igår ettermiddag hadde jeg skrevet masse til dere, men da jeg skulle poste det bare klikket alt og det ble borte....! :angry: Så da har vi vært der alle tre.

 

Min mann overrasket meg nemlig igår! :wub:

Han hentet meg på stasjonen etter endt dag og kjørte rett hjem. Jeg prøvde meg med protester om at vi måtte i butikken å handle både det ene og det andre, men han kjørte bare rett hjem. Der ble jeg plassert i sofaen med et glass hvitvin til en forandring. Jøss! Hva skulle det bety??

Ikke lenge etterpå begynte det å lukte deilig fra kjøkkenet..... En snik-titt avslørte hvitløk, chili, ris, kokosmelk, scampi, sukkererter, paprika, kylling ++++

Det resulterte iallefall i et meeeeeget smakfullt måltid!!! Og det ble på en måte dobbelt så godt fordi det kom så overraskende! Sukk.... :wub:

 

Idag har vi faktisk vært litt slemme..... -_- Hi, hi!

Vi har et vennepar som skal gifte seg snart, og særlig han har vært skitnervøs for utdrikningslaget. Gjengen vår er troendes til alt - og det vet han! Men kjære vene - vi er da ikke 20 år lenger, så han burde jo skjønne at det vil bli mer elegant enn om vi var nettopp 20 år.

Men han har vært skikkelig nervøs i flere uker han, stakkars.

Idag fant vi ut at vi skulle skremme han litt!

 

Min mann kjørte hjem til han, hvorpå han ba han om å ta på seg klær han kunne bli møkkete i, for han trengte hjelp til "noe". Bare det var nok til at han trodde at i dag er dagen for utdrikningslaget, for han sørget for å ta med seg en ekstra, ren skjorte også.

Deretter kjørte de avgårde, og han fikk beskjed om at de skulle innom å hente forloveren hans også, for han skulle også hjelpe til. Brudgommen enda mer sikker på at noe var på gang.

Når forloveren er hentet, så kjører de litt rundt i byen, de stopper utenfor et treningssenter ( hvilket er denne mannens store skrekk! Han er stor, kraftig, glad i øl, men absolutt IKKE i trening!) Min mann går inn mens de andre må sitte i bilen. Nervepirrende. Etter noen få minutter kjører de bare videre. Gjør et par andre stopp også for å skape mer forvirring. Til slutt kommer de hit, hvorpå jeg kommer ut og tar over rattet. Han tror jo da at jeg skal sette av de et sted, for så å ta bilen hjem.

Det vi gjør derimot, er å kjøre han hjem igjen. Der får han en øl og en pose sjokolade, vi sier " takk for turen" og så drar vi igjen!

Snakk om å se ut som et spørsmålstegn! Gjett om vi klarte å gi han skikkelig hjertebank?? :lol:

Laget skal ikke være før neste lørdag - men det vet han jo fortsatt ingenting om!

 

Nå hører det med til historien at min mann faktisk syntes litt synd på han, så han hentet han litt senere og tok han med ut på et par øl. ^_^

 

Optimista - jeg er så glad for at du har fått trent litt! Det har virkelig utrolig mye å si for humøret!

Glemte å si til dere at jeg veide meg på fredag. Opp 800 gr på 14 dager. Da jeg ringte min mann og klagde min nød, sa han bare : "Jenta mi, du har jo begynt å trene styrke. Det er bare muskler!" Må jo bare elske den mannen! :P

 

Gleder meg masse på dine vegne ov at ventetiden snart er slutt. Elsker innstillingen din om aksept uansett - det gjør deg sterk! Vet du ikke er helt der hele tiden, men du har holdningen og det betyr alt! :)

 

 

Ha en riktig god kveld, ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smash er også utrolig farlig godt..... :o/>

 

Det finnes mye godt der ute, that´s for sure!!

I går var jeg i stort selskap. Jeg TROR jeg spiste rimelig greit... og da kakebordet kom så stod jeg over. Jeg tok et par - til meg å være - ikke så store håsdfuller med nøtter... det burde jeg ha unngått, jeg drakk tre glass vin... men fredagskvelden spiste jeg ALT for mye sushi og ALT FOR MYE nøtter - derfor sangen!!!

Jeg har gått opp i vekt på den tiden jeg har vært her i Norge, og jeg vet årsaken. Vin hver dag, sjokolade (MYE!!!)i påskehelgen og nøtter .. Det er ikke bra, men jeg regner med at det går bra når jeg er "back in the saddle" i morgen.

 

Jeg har ikke trent så mye som jeg hadde tenkt pga tett bryst og tungt hode, men jeg har gått en del, så HELT hoppende galt har det ikke blitt. Har handlet litt tøy og sko (som tidligere nevnt) + massevis at småtterier jeg ikke finner back east.

 

Ok, Ladies.. har egentlig ikke noe spes POSITIVT å berette angående gode tips til hvordan spise med måtehold osv, for det kan jeg tydeligvis ikke... MEN jeg KAN si at jeg syns det er fantastisk å ha "gamle" Optimista tilbake og jeg har sterk og god tro på at alt blir bedre fra nå.

Bam Bam - kropper i ulage.... grrrr Og som din kjærlige mann sier - muskler er bra :)

Tøft stunt med brudgommen :lol:

VI fortsetter sammen her inne og går igjen som de største vinelskende, gale kvinner som har satt sine sko i dette forum... men INGEN kan si at vi ikke PRØVER, HAR HUMOR og - ikke minst - SELVIRONI:

 

Take care - veldig glad i dere.

Tastes

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloooooen ladies!

"Spreke" Optimista gir livstegn fra seg :)/> nett ferdig med en god spinningøkt og 30 min styrketrening. Har ikke så vondt rundt operasjons sårene i dag så prøvde forsiktig styrketrening på overkropp- skuldre etc. Godt å få i gang blodsirkulasjonen der. Så nå skal jeg ta meg en velfortjent dusj :)/> men må taste noen kloke ord her først :)/>

 

Vin ble det på meg i går, men ikke så mye faktisk - var det 3 glass? ok vinglassene mine er ikke så små da hehe men 3 er 3! ;)/> Sunn middag hadde vi og - ja bortsett fra sausen - fløtesaus med sopp og stekt kyllingbryst nam nam og en haug med knasende brokkoli! Ikke noe sjokolade eller nøtter - slå den! Og på en lørdag! Yes!

 

Nei, nå skal det bli godt å ta meg en laaaang god dusj, så sette meg i godstolen med en god kopp te og gjøre minst mulig - lese en bok eller strikke! Har noen prosjekter på gang der! :)/>

 

Enna, det du eventuelt har gått opp blir du fort kvitt, la ikke det lille ekstra få bite seg fast til skrotten! :)/>

 

Vi tastes ladies! Ha en super søndag - pokker det snør her nå! er det muuuulig??? Hvor er sola?? jaja, blir enda koseligere å sitte i godstolen etter dusjen da!

stor klem til dere fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Riktignok er jeg glad for å se at du er igang med trening igjen, Optimista. Men du trenger vel for fanden meg ikke å G N I det inn på en søndag!!???? <_< Du får da jaggu oppføre deg som folk og holde hviledagen hellig! Er det ikke noe sm heter det? Er det ikke meningen at vi bare skal hvile oss?? :rolleyes:

 

Nei, fra spøk til alvor - det er bare ren og skjær misunnelse for at du har vært i aktivitet, mens jeg selv har forfalt..... Du er kjempeflink!!!!! :)

 

Enna, ingenting positivt fra denne kanten heller.

Som dere kanskje skjønte, så ble det dyttet diverse inn i " trynet " mitt igår....

Dagen idag startet forholdsvis normalt. Noen kaffekoppen og havregrøt til frokost. Tenåringene var ikke spesielt interessert i å gå tur idag, til tross for strålende solskinn. Istedenfor ble vi sittende å se på de to siste episodene av en krimserie vi har holdt på med. :o

Da de var ferdige, rakk vi bare å gjøre oss klar før vi kjørte avgårde til eldstemann og svigerdatter på et avtalt kaffebesøk. Der ble det knasket div kjeks og nøtter.... Da vi skulle dra, ville sønnen sitte på ned til bensinstasjonen da han skulle kjøpe seg røyk. ( :angry: ) Da han kom tilbake, hadde han også kjøpt med en pose Solo- boller, for de var så gode ifølge han at de bare MÅTTE vi prøve. Så gjorde vi det da. ( synes fortsatt at de med sjokolade i er best, jeg.)

Pga dårlig planlegging ( Enna, det var dette med fri - og helgedager og planlegging og deg og meg, da....) så hadde vi ingen middag idag. Dermed ble det kebab...... :unsure:

 

Så her sitter jeg i sofaen med den velkjente, ekle følelsen av nederlag. Kroppen føles uggen pga dårlig mat og ingen bevegelse, og hodet mitt tenker at imorgen! Imorgen skal jeg starte et nytt og bedre liv! :mellow:

Og det skremmer meg at jeg tenker sånn! Det var før det - var det ikke? Jeg har da ting på stell jeg nå? Eller??? :o

 

Men jeg ser jo at jeg er mer " slepphendt" enn før med om jeg spiser dumme ting. Og jeg ser at det fører til at jeg sitter med en følelse hver søndag om at jeg ikke har fått til noen ting i uka som gikk. Og dermed tanken om å "starte et nytt og bedre liv" hver mandag.

Savner følelsen av seier! Savner å kjenne at "jeg klarte meg denne uka også", og gevinsten var ned noen 100 gram. Jeg vil tilbake dit!!!!

 

Tror rett og slett jeg må ta meg selv i nakken og kjøre to- tre strenge uker? Slik vi hadde det før. Veie, måle, passe på. Ikke rom for noe slinger i valsen! ?

 

Hvordan er det med dere, jenter? Kan dere kjenne igjen noe av dette? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...