Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Har sittet her og kost meg med alle våre innlegg og konkludert med at vi er helt normale - tre superperfekte gale damer som nyter livet :)

Vi trener - tror jeg - mer enn gjennomsnittet, har ståpåvilje og galgenhumor og vi når våre mål med nøtter og vin i glasset! :) Vi lever!

 

Ingen gal kostholdsfanatiker vil få meg til å gå gjennom livet med en stanselleri i neven hvor jeg må si neitakk til vin, nøtter, et kakestykke i ny og ne - god saus til en herlig biff... ok nå slutter jeg for jeg ble knall sulten... har faktisk tenkt å lage noen supersunne scones nå - fant oppskriften i et - jajaja... et sunnhetsblad på sykehuset. Ja om jeg ikke er fanatiker så kan jeg smuglese litt i blada da :)

Må lade opp batteriene, skal på spinning i kveld. Siden jeg er i den helsesituasjonen jeg er i har jeg ikke plassert skrotten på vekta, men frykt intet mine kjære venner - jeg prøvde noen bukser her i formiddag - og de er løse og ledige som før, ja kanskje har jeg en kilo for meget rundt baken men det skal nok forsvinne som dugg for solen :)

Jeg nyter hverdagene, ser lysere på helsesituasjonen min, gleder meg til våren og sommeren - det regner, men pyttsann tenker jeg, når solen kommer frem igjen DA er det vår! Tenk på hvordan naturen vil bare begynne å leve igjen da - masse farger, frodig og grønt! Ingenting er så gale at det ikke er godt for noe sies det! :) Og tenkt hadde ikke vi slitt med vekta før i tiden hadde ikke vi truffet hverandre her heller!

 

Ha en super dag ladies, spis med måte, tren med glede, og smil til regnet hvis dere har det og! :)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren er deilig, ja!! Her har mye skjedd den siste uken!

Av alle idiotiske ting som kom på i dag... Jeg rakk ikke å trene frdi eg ble sittende å vente på skolejentene i 1,5 timer! Hadde jeg are visst det, så add jeg jo att plenty med tid til å løpe! :angry:

Litt sur der, kan man si!

Men da blir det i morgen, vær dere sikre!

Gått greit med maten i dag, heldigvis. Ikke noe vin heller.... ;) . Vin blir det vel i morgen, da B) .

Har dere kommet dere ut på trening - forresten Bam Bam, du har treningsfri i dag :) .

Jeg er så enig med deg, Optimista.... Vi må ikke bli fanatikere, det er ikke artig. Vi bare passer på litt. Går det for lenge med usunt, så strammer vi inn igjen. Vi er flinke, vi :rolleyes::lol: .

Ha en fin kveld... Jeg skal legge meg.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

lekkert, lekkert - dette er bare lekkert...

Var på en beinhard treningsøkt - spinning - gjennomsvett. Helsestudio er ca 3 km unna bopel... så kommer jeg hjem - og min kjære sier "oj, dusja du ikke på helsestudio?" Eh, nei, jeg dusjer alltid hjemme svarte jeg...

 

Våtsavietter here we come. Naboen vår har greid kunststykket å få megalekk i vannledning som går til ALLE husene her - ergo null vann til i morgen!! er det muuuuuuulig! :angry:/> :angry:/> :angry:/> :angry:/> :angry:/> :angry:/> gi mannen et lynkurs i "hold deg unna vannrør"....sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så glad jeg er for å ha truffet dere to her inne!!

Det er så utrolig godt å høre deg så optimistisk, Optimista! Du formelig stråler idag! :D

 

Og vi er så enige, jenter! Vi LEVER! ( Fy søren - jeg skulle ha likt å treffe dere! ) B)

Vi har gått ned de kiloene vi skulle - tenk det! Respekt!

Nå er vi i en situasjon hvor vi for første gang (? Ihvertfall for min del, skjønner jeg) skal lære å holde vekten. Og jeg synes vi er flinke! Vi prøver, vi feiler og vi går videre. Og det takket være at vi har hverandre! :D For nettopp derfor kommer vi så greit tilbake når vi faller denne gangen, og det er så vanvittig fantastisk at jeg ikke kan få takket dere nok!!!!

 

Idag - idag har jeg en ( ) takket være dere!

Ja, jeg har treningsfri. Deilig!

Etter jobb gikk jeg og kjøpte meg en is og en dunk med vin. Ikke fredag før imorgen, men hvorfor vente? Sendte sms til min elskede om at jeg koste meg, og at det ventet vin når han kom hjem. Og han ble så glad! Jeg hentet han på stasjonen når han kom sånn i 19- tiden. Vi dro innom butikken og kjøpte Stange kylling ( vår desiderte favoritt!!) Den surrer vi bacon rundt og hiver den på grillen. Vi griller også potetbåter til og har tzatziki ved siden av. En favoritt hos oss! Mens dette ligger på grillen drikker vi vin, spiser pistasjenøtter og mørk sjokolade ( som jeg ikke har kjøpt på så lenge jeg kan huske! ) Vi har hatt en nydelig kveld, vi har hatt noen "dype" samtaler, jeg føler at jeg maler som en katt og kjenner at jeg er så vanvittig forelsket i mannen jeg er gift med! :wub:

Vet dere - idag har vært et deilig avbrekk fra alle hverdager! Imorgen vet jeg at det er tilbake til rutinene igjen. Maten er ikke noe problem, og det er pyramideintervall som står på programmet på treningen. Og jeg gleder meg! :)

 

Snakket med mammaen min på tlf idag. Hun er kommet hjem fra sykehuset nå. Min yngste datter har akkurat hatt bursdag,og min nest yngste har i neste uke. Det har mammaen min også, og vi planlegger å feire de alle tre sammen den 5. mai. Litt vemodig..... Vet dere hva mamma ønsket seg i bursdagsgave? At noen vasket vinduene hennes..... Den har jeg aldri hørt før..... Vi har avtalt at vi tar med oss bøtta på onsdag 1,. mai når det er fri. Hun koker kaffe og i vasker vinduer. Fine mammaen min! :wub:

 

Optimista - mannen min spør: " Er det kvinneforumet igjen? ;) Hvordan går det med hun som var syk? Hils henne så masse og ønsk henne alt godt og god bedring! " Jeg har videreformidlet til han at jeg fikk sånne ordentlige, positive vibber fra deg ikveld. - og det gjorde meg så glad! :D Herved er også hilsen overbragt!

 

Ha en fortsatt fantastisk kveld dere to!

Enna - du sover vel din søteste søvn ; du er helt fantastisk! Jeg setter utrolig stor pris på deg! :P

Optmista - du er noe for deg selv! Og idag sporet jeg en helt annen tone hos deg - og det var så utrolig godt!!! Fortsett!!! :)

 

Hilsen fra Bam- Bam som er så takknemlig for " tilfeldighetene" som førte oss i kontakt med hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna - oppskrift på kornblanding. Det er den han Puls- Yngvar har i boka si " Kom i form med Yngvar"

 

1 pk havregryn eller havrekli

1 pose mandler eller hasselnøttkjerner ( eller 50-50) jeg bruker 50-50.....

1 dl sesamfrø

1 dl solsikkekjerner eller gresskarkjerner

2 står malt kanel

2 ta ingefær

4 ss honning eller brunt sukker

200 ge rosiner

 

Skru ovnen på 180 grader.

Bland alt unntatt rosinene sammen i en stor bolle.

Du kan evnt hakke nøttene grovt. ( jeg gjør det, 50/50)

Bre blandingen utover en langpanne dekket med bakepapir. Etter omtrent halve steketiden bør du røre gjennom blandingen for å sikre jevn steking. Det vil ta ca 30 min. Når blandingen er fin og fylle lar du den avkjølt før du blander inn rosinene. ( jeg rører gjennom blandingen hvert 10. min i ca 40 min, men det er min ovn da.... )

Oppbevar blandingen i beholder med tettblokk

 

Kjempegodt!

Bruker den blandet i naturell youghurt som mellommåltid. Når det bli varmere i været regner jeg med at jeg bytter ut havregrøten til frokost med denne blandingen med melk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he! Ser at jeg hadde pølsefingre igår og at Ipad'en ikke samarbeidet helt. :D

Det skal være ts både på kanel og ingefær og gr på rosinene, men det skjønte du sikkert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VÅTSERVIETTER ETTER TRENING, fantastisk!

Tusen takk for oppskrift :) Den skal jeg prøve.

I skrivende stund er det nyyyyydelig vær ute :) håper det kan vare utover dagen, for jeg skal gå til den bursdagslunsjen og de skolejentene jeg har på overnatting (de kommer fra 26 grader +!!!!) skal være mye ute i dag...

Nå sitter jeg og teller på knappene om jeg skal kle på meg å løpe ute eller inne... Burde vel benytte sjansen mens det er fint vær til å løpe ute..

Ja dere ladies. Vi har det ikke så verst når det kommer til stykke... Vi ler og gråter, spiser og trener...

Syns vi er veldig heldige - tross alt. Vi har tydeligvis gode menn, vi har venner og jammen har vi hverandre også :D . Det HADDE vært artig om vi møttes!!!

Ha en fin fredag... Kan godt hende jeg " stikker innom" etterpå ;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp meg en 5-km imtervell i dag. Løp ca 800 m raskt og 200 m kombinert gange/jogg. Siste del av intervellet var en trapp med trinn som gjør at man enten må ta små rske, eller lange trinn - utfordrende :) . Totaltiden ble lavere enn sist jeg løp samme løype, så det hjelper med litt spurtintervaller :lol: .avsluttet med litt for mage/rygg/bryst. Så gikk jeg tur/retur lunsjen som ble tot ca 40 min. Lunsjen var sikkert energirik, men gresselig god! Masse gode småretter. Yummi! Umulig å si noe om innholdet, annet enn at det var godt :P .

Satser på en god løpetur i morgen, også. Tror jeg skal prøve meg langs elven.... Det er så fint der.

 

Ha en fin fredagskveld, Ladies.

Er VELDIG glad i dere!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Enna - you rule!!! jeg er mektig imponert!

Mens du har løpt og svetta har jeg kosa meg med rødvin og en dæsj (hikk) med nøtter...hikk ... schkåål! :)/>/>

 

nå skal salatschkåla frem...hikk.... og litt....hikk killing....hikk ...sorry menter kYlling.....

 

Og Bam-Bam, tusen takk for hyggelig melding - hils din kjære og si "jau, det går bra med Optimista! Noen gang nede i kjelleren, men siden det er så gørr kjedelig der nede kommer hu seg opp igjen, sånn lynkjapt og er Optimist!" Dette skal gå bra! Men noen ganger tillater jeg meg å være lei meg. men nå, rødvin med min kjære, schkål! hikk...

ha en nydelig kveld damer!

vi er konger på haugen!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innom for å avlegge dagens innrømmelse, så er det gjort..... :unsure:

Jeg skulket trening idag.

Avspaserte siste timen på jobben, dro hjem og sov i 3 timer. Var kjapt innom noen venner og hentet en DVD- serie. Nå ligger kjøttet og potetene på grillen og rødvin er i glasset. Var også innom en innvandrerbutikk og kjøpte sterke pepper fylt med feta, hvitløksmarinerte oliven med chilli og dill, tzatziki og fetaost. Vi har også kjøpt ost og kjeks, pistasjenøtter og mørk sjokolade.

 

Litt beskjemmet sier jeg bare :

Snakkes imorgen..... -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning :lol: ..Vin, nøtter, salte kjeks med philadelphia sjokoladepålegg (Det var utrolig godt!!!), hjemmelagde knekkebrød med gulost.... det spiste jeg i går!

 

Har nettopp løpt 5 km, var lett i kroppen og kunne godt løpt lenger, men fikk så vondt i magen og ble litt redd for at jeg plutselig måtte finne en do... ikke lett langs kanalen midt i en by.... <_< så jeg avsluttet noen km før jeg hadde tenkt... :angry:

Better luck next time :)

 

Nå skal jeg ha en lunsj med min elskede - bare her hjemme... huset fullt av ungdommer til kvelden... da blir det pizza :rolleyes:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 7 km ute idag, og det gikk lett som ingenting!!

 

 

Det var utrolig deilig etter en meget sløv helg! :)

Det fortsatte med vennelag i en lavvo - innvielse kan man si!

Meeeer enn nok vin :P , vi grillet og stappet i oss potetgull og peanøtter.

Gitarspill og allsang! Kjære vene! Det låt bra sikkert bare for oss ;) , men vi hadde en utrolig hyggelig kveld, da!!!

 

Helgen er uansett reddet ved at jeg tok den løpeturen før idag. Har hatt en skikkelig møkkahelg når det kommer til mat, men de 7 km gjør at jeg går videre med hevet hodet. :) Rart egentlig, for kalorimessig veier det nok ikke opp, men bare det at jeg har vært ute og løpt gjør mye! :P:lol:

 

Nå er vi klare for køya...

I morgen blir nok brukt til støvsuging og vask av leilighet. Alt vi skulket unna idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbevist om at lavvosangen var en kunstnerisk opplevelse vel verdt å ha med seg :lol: Matmessig tullehelg her, også. Løping både fredag og lørdag gjør likevel livet lettere - helt enig der, Bam Bam...

Ene katten min har vært syk og i går var han hos dyrlegen og fikk behandling. Ny katt i dag!

I går kveld regnet det noe helt fantastisk mye! Så i dag er det ganske vått for å si det mildt. En teoretisk mulighet for at det blir tredemølla og ikke uteløping i dag, men jeg får vente å se... kanskje inspirasjonen til å bli sølete oppover leggene kommer når jeg har våknet litt mer ;)

Vel - en rotete morgenvisitt her inne.. vi "ses" nok seinere i dag :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

 

Det er 1 kg i havregrynpakkene, og ja - en pose mandler er 250 gr.

 

Litt " slækk" i topplokket idag etter gårsdagens lavvovisitt..... B)

Vi tenker oss ut å gå nå. Har en sånn fin runde langs sjøen som tar akkurat en time å gå i raskt tempo. Spent på å se om hvitveisen har dukket opp der enda, for hele området pleier å være dekket, og det er så vakkert!

Så får vi ta husarbeidet når vi kommer hjem igjen.... <_<

 

Vi var ute på lunch igår med det venneparet vårt som skal gifte seg i Hellas til sommeren. Hun har jo holdt på lenge allerede på diett og hard trening med personlig trener. Hun har alltid sett godt ut, og nå ser hun jo bare enda bedre ut! :) Hun har virkelig vært flink!

Men hun drømmer jo om utskeielser hun som resten av oss! ;) Mens vi satt der spurte hun om jeg hadde smakt smash iskake. Det had jeg ikke. Hun sa hun hadde så lyst til å prøve å lage den.

Idag tidlig tikket det inn en middagsinvitasjon inkludert prøvesmaking av smash iskake! :P

Kunne jo ikke si nei til det - så det blir en liten utskeielse idag også.....

 

Gårsdagens 7 km rommer sikkert plass til den også!! :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 km i boks... Fin løype langs kanalen :) Smashiskake høres hysterisk godt ut!!! :P

Her blir det nok "bare" rosevin i dag ;) . Fikk en flaske i går og jeg har hørt at rosevin og hvitvin ikke er lagringsviner :rolleyes: ...

Ha en fortsatt fin fin søndag.

500 g havregryn er notert.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 km i boks... Fin løype langs kanalen :) Smashiskake høres hysterisk godt ut!!! :P

Her blir det nok "bare" rosevin i dag ;) . Fikk en flaske i går og jeg har hørt at rosevin og hvitvin ikke er lagringsviner :rolleyes: ...

Ha en fortsatt fin fin søndag.

500 g havregryn er notert.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig tid - må komme tilbake senere :o

Men 1 kg = 1000 gr, ikke 500 gr, Enna! ;) Hvor var hodet ditt nå?

 

And by the way ; smash iskaka var kjempegod! :P Ganske søte greier egentlig når man ikke er vant til å spise så mye søtt lenger....

 

Pliktene kaller - ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen unnskylding for å tenke feil... jeg leste 1 kg og hadde på forhånd bestemt meg for at det sikkert var 500 g i posen :lol: ... jeg kan tydeligvis være bestemt av og til... ;)

spiste manchegoost i går... gresselig godt!!! Drakk godt med vin, også... sukk... nå får jeg bremse litt på den vindrikkingen.

Det blir bokstavelig talt litt smalhans her i huset noen uker. Mange dager med overnattingsgjester, unger som skal på skoletur og div andre arrangementer tærer på lommeboka... så derfor blir det ikke kjøpt inn noen nøtter med det første... så det var flott med oppskrift på egen kornblanding... (oppdaget at den jeg har kjøpt her borte har palmeolje i seg og det er jo en av de verste miljøsynderoljene.... likte ikke det :angry: )

(Jada har russisk, men palmeolje har til nå ikke vært i vokabularet.... ;) )

Ok. Jeg må hoppe i klærne, skal av gårde .... tror jeg skal våge meg på en litt sommerlig legglang bukse til tross for ikke gresselig varmt vær... Det er SOL! Den buksa er et kapittel. Kjøpte den for to-tre år siden . Sist sommer kom den ikke over baken... da je gkjøpte den var den trang og kunne ikke brukes uten en vid topp over, for det bulet over buksekanten... nå er den så løs og behagelig og sitter riktig fint. (Det er nemlig ikke en pølseskinnbukse - selv om den var det til meg..) Jeg har blitt helt "allergisk" mot den pølsa over buksekanten etter at jeg har gått ned i vekt. Tidligere hadde jeg nesten ikke noe valg, det var ikke større bukser - uten at jeg skulle går i VIRKELIG storavdelingen... nå passer jo buksene :D . EN herlig følelse!

HA en god dag, Ladies.

Optimista - det blir en god uke uansett!!! Lykke til med alt! Bam Bam - hverdag, deilig, trygt og vi har kontroll :rolleyes:

Yummi søtsaker.... ;)

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det er kveld. Sunn og bra dag i dag. Løp intervall i dag. Hardt, men greit nok. Tok i så jeg nesten kastet opp på toppen av "intervalltrappa". Vel, vel... med ondt skal ondt fordrives osv ;) .

i skrivende stund er jeg ufattelig trøtt og tror jeg skal gå rett i seng. I morgen må jeg vel få klikket ok på selvangivelsen, også... har egentlig glemt den litt.

Om en uke har jeg bursdag... da blir jeg 49.

Lagde kornblandingen - den er allerede prøvesmakt og funnet ok av familiemedlemmer :P , så takk for den. Står det noe om energinivå i den Yngve-boka??? Omtrentlig innhold av kcal/100g... kan jo regne det ut, men det er så kjedelig :blink: .

Håper dere har hatt en grei dag.. jeg tenkte en liten stund på at jeg ville ha et glass vin i kveld, men så kuttet jeg det ut. Det kan jeg heller spare til en annen gang. Tok en kopp Yogi-te. Cinamon spice. Knallgod :) .

Føler plutselig at jeg er litt i siget til kanskje å tenke på å komme ned en kg... 67,2 i dag, burde vært 66... eller aller helst 65 som var målet, men så var det det med "skrapet" fjes, da... føler meg egentlig ganske ok på 67. Men det bør ikke over 68. Og 66 er enda litt bedre. Hvis jeg holder meg i skinnet denne uka, så kan jeg jo "skeie" ut litt med div på bursdagen min. Har kanskje tenkt at jeg skal unne meg litt sjokolade den dagen..

Planlegger å trene litt hver dag, denne uka. Jeg har ikke så store planer og så vidt jeg vet er det ingen andre i familien som har så store planer at det "ødelegger" for noe...

Vel, vel - mye prat og litt lite innhold :mellow: .

Jeg vil bare si igjen at dette er en sann glede... være her med dere, ha gått ned de "hersens" kg som var for mye. føle meg vel i hverdagen - og ikke minst... kunne handle klær som sitter fint, ikke kjøpe for trange klær fordi det er "flaut" å gå opp i str... Og kunne kjøpe ettersittende overdeler...ikke bare tunikaer!! DET er virkelig deilig!

 

Ha det flott, Ladies. VELDIG glad i dere.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies! Karate kid is here....

 

Jupp, det har vært trening i dag - først på mølla, det gikk greit å løpe - ikke noen vondt - så hadde en fin oppvarming til karate timen... og det gikk så det suste,karaten altså - bokstavelig talt - endte med at en ny (ja han har drevet på en stund) bommet litt på et slag, og det traff meg midt der det IKKE skulle..... fy f.... så vondt, midt på operasjons området - herreminhatt så vondt det var (og fremdels øm)... instuktøren så hva som skjedde, ble dønn fortvila... frem med ispose - "og ut med puppen.." jaja det lille som er igjen... kan ikke huske når jeg hadde det så vondt sist! Og jeg er blå nå ser jeg.... håper bare det ikke har blitt noe blødning som medfører utsettelse av behandlingen som begynner denne uken... krysser fingrene at det ikke blir hevelse i løpet av kvelden...

 

ja snakk om hevelse ladies - jeg skulle jo prøve meg som mega baker her den andre dagen - scones skulle jeg lage - og jeg så for meg luftige, saftige sunne grove scones..... de var pinadø like paddeflate som puppen... er det muuuulig!! skal nok kjøpe sånn dere cupcake former neste gang... de smakte ikke så ille, men så aldeles uappetittelige ut... men min kjære han er sååå høflig - "mmmmm nyyyydelig" jaja hva gjør og sier man ikke for husfreden hihi :)/>/>

 

Pillene jeg tar begynner å gi noen bivirklinger - dere har snakket om hetetokter - og i dag var det nummeret før jeg løp naken ute - gud bedre for en varme økning i kroppen!!! kjentes ut som om jeg satt i badstue! så gikk det ett minutt eller noe sånt (hvem pokker ser på klokka når kroppen koker?!) så var jeg tilbake som den mega frysepinnen!!! er det muuulig? Bare jeg ikke begynner å legge på meg, det er min frykt - syns jeg ser ut som en dårlig hevet hvetedeig, men tror det er hjernen som spiller meg et puss.... Spiser sunt og alt det der, men jaja det er vel noe som skjer med kroppen nå!

 

Enna - skål til deg som ikke valgte vin i dag! (Hi hi måtte bare!)Te er sunt - året rundt!

 

Jeg har forresten kommet frem til en konklusjon etter lang og grundig filosifser... pokker hvordan staver man det... whatever sånn tankevirksomhet.... vi MÅ treffes en gang!!

 

Ha en super kveld ladies, beklager at jeg er litt av og på her inne, men tror dere forstår meg :)Men syns humøret jevner seg ut nå - sånn positiv :)/>/>

klem til dere begge

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna .....

Hverdag? Ja, men ikke kontroll. :(

 

Jeg slites så veldig akkurat nå mellom nytelse og fornuft....

 

Min elskede og jeg vet ingenting som er bedre enn når vi kommer hjem fra jobb, så tar vi oss et glass rødvin og litt snacks i form av ost og kjeks eller fetaost og hvitløkmarineret oliven, eller grønn, sterk pepper fylt med fetaost eller you namn it!

Vi pusler rundt med vårt. Rydder litt, setter på en vaskemaskin, leser aviser, klør katta, sjekker mail, sjekker forumet ( :P ), spiller god musikk - alt samtidig som vi lager middag og koser oss med hva-det-nå-enn-er- vi- har å kose oss med + rødvin.

Vi virkelig koser oss da! Det er hele den settingen, den avslappende atmosfæren.

Men greia er at dette er ikke bare en sånn fredags- greie. Nei! Vi holder på sånn akkurat nå, og det er så godt! :wub:

Jeg klarer ikke å velge bort å nyte! Det er helt klart ikke forenelig med å gå ned i vekt, og veldig vanskelig i holde- vekten- perioden. ( Som jo ikke er noen periode, men resten av livet...)

Og så kommer de som vil løfte pekefingeren ( fornuftige meg inkludert) : Man får kose seg èn kveld i uka, sånn må det være. Hva da med de andre 6 kveldene???? :o

Om jeg blir påkjørt av en buss imorgen og blir liggende med sondeforing resten av livet, skal jeg da i tillegg angre på at jeg ikke nøt livet hvert sekund jeg hadde mulighet??? :huh: Hører jo sjøl hvor teit det argumentet er, men skjønner dere eller....? Jeg vil bare nyte alt som er godt, elske, leve! Og det er bare så jæ...... vanskelig å være så forbasket fornuftig hele tiden.....

Det er mandag i dag. Vi har hatt lammestek med fløtegratinerte poteter og grønnsaker til middag. Musikk av Jan Garbarek flyter ut i rommet og livet er så utrolig godt! Ja takk! Jeg vil ha mer sånn!

Ha meg unnskyldt hvis vi cottage cheese, tomater og salatblader ikke står så veldig høyt i kurs ikveld.

Treninga idag var også noe herk - men som den pliktoppfyllende, snille jenta jeg er, så gjennomførte jeg.

HerreGud - kan noen få meg i balanse her????

 

Frustrasjon fra Bam- Bam ikveld..... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens jeg har brukt hele kvelden sånn av og på til å knote ned innlegget mitt, så har dere to effektive vært innom og postet allerede..... Ja, ja - sånn er det når man bare går rundt og koser seg på en mandagskveld, da blir man forbikjørt i svingene! :P

 

Enna - det står ingenting om kaloriinnhold i oppskriftene til Yngvar. Han sier han ikke er opptatt av å telle kalorier. Hans filosofi ( eller filofiseri eller hva enkelte her inne kaller det :lol:) er å leve jevnt over sunt, og ha 3 timer trening i uka med fullstendig fokus og innsats. Og èn dag i uka er det lov til å skeie ut. Det er der Yngvar og jeg ikke helt er på talefot lenger.... ^_^

Men er du i siget nå, så kjør på! :P

 

Optimista - alltid godt å høre fra deg! :) Skjønner kvelden har vært alt annet enn god for deg, men vi får krysse fingre og tær for at det går bra! Og din kjære viser nok en gang at han leste det med liten skrift dengang han gikk inn i et forhold med deg! Bravo! :P

Og velkommen i badstu-gjengen, forresten! Gøy - ikke sant? <_<

Har heldigvis vært litt roligere dager for mitt vedkommende akkurat nå, men kroppen sliter kjenner jeg. Uvant dette her....

 

Ønsker dere to nydelige damer der ute en veldig, veldig god natt. Dere har virkelig gjort en forskjell i mitt liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...