Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk er at Nøtteliten ikke hadde fått en nøtt om han bodde i nærheten av et par av denne trådens innbyggere... Stakkars liten fyr ;) .

Jepp - ny dag, ny uke, nye valg.... Finn crisp med makrell i tomat til frokost... Sparer melken til en diiiiiger kaffe latte på cafe seinere i dag....

Skriver mer seinere, veldig glad for dere... Vekten - say no more!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goooood morgen!

Åååh jeg må få skryte av meg selv nå... gårsdagen DEN var sunn den jenter!

Som jeg nevnte til dere i går, spinning, styrke - kun SUNN mat- husker ikke alt men her er en smakebit ; 2 rugknekkebrød til frokost (ok med brunost men det er så godt!) og mellommåltid, cottage cheese og kesam (lett)og et eple (lunch) salat til middag (stor blanding av masse sunt men dog mettende :)/>/>/> ), masse vann ut over dagen.. og en 1 1/2 timers spassertur (ble svett) med venninne på kveldingen før jeg avsluttet det hele med en varm kopp fruktte. INGEN vin, ingen nøtter, ingen sjokolade!

Herremin hatt jeg er flink! - jaja det var EN dag, får se om jeg er like flink resten av uka... :P

 

Ha en super dag, tastes etter treningsøkten i dag - karate igjen hehe

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Neeeeeeeeiiii, jeg gjorde det igjen.... :mellow:

slo vom mannen i magen..... er det muuuulig! Jeg er så konsentrert å ikke gjøre det og så gjør jeg det likevel!

Bortsett fra det var det en god treningsøkt - først gikk jeg i motbakke i 45 min (oppvarming) så karate. Tror vi begynner å få inn litt teknikk, men vom-mannen da... sukk... og han stammet fram... "de som blir slått av deg i kamp vil nok kjenne det da.." men denne gangen sa jeg bare "sorry" - prøvde ikke å bortforklare som at jeg ikke visste at mangen hans gikk så langt ut etc etc... så jeg har lært litt av mine tidligere feil da...

 

Ellers ladies, hvordan har dagen vært for dere? Jeg sitter fremdeles og venter på svar fra sykehuset og det er til tider tøft, men i dag syns jeg dagen har vært helt ok. Har aktivisert meg og tenkt på positive ting.

Nå er det kveldsmat som venter.

Vi tastes, klem fra meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må være de tøffeste damene på dette forumet! :P Vi gir søren klype meg ikke opp!!! Hurra og STOR salutt for oss, jenter!!!! :D

 

Enna, du har startet uken veldig bra! Nøtteliten øyner håpet i det fjerne om at han kanskje blir tilgodesett med én nøtt neste fredag! :P

 

Optimista, vom- mannen har møtt sin over- kvinne! Og jaggu har du vært flink med maten også! :D

 

Selv har jeg hatt en bra dag! Alt ok med mat.

Trente 30 minutter intervall hvor jeg økte de raske dragene til 11 km/h. 1 minutt rolig, 1 minutt raskt etterfulgt av 30 minutter styrketrening. Er veldig fornøyd med ukas start!

Det ser dog ut til at det er jeg som " drar ned" gruppas høye snitt her..... :mellow:

Vi drakk hvitvin til fisken vi hadde til middag idag. :huh:

MEN! Det var kake på jobben idag. Deilig Pavlova kake! Nok en bursdag som skulle feires, men rørte jeg den??? NEI!!!! Jeg satt der med grovbrød, skinke, agurk, tomat, paprika og en kiwi, og nok en kopp te med ingefær!

 

We rule, girls! :P

 

Jeg skal på vekta til fredag. Veldig spent!

 

I morgen blir det ikke trening. Venneparet vårt gifter seg i morgen, og det er kl. 17.00 , så vi må bare skynde oss hjem etter jobb.

Krysser fingrene for oppholdsvær! De skal nemlig vies ute i bjørkelunden på småbruket der de bor i en humanetisk seremoni. Det kommer til å bli så utrolig vakkert! Er det noen som er som skapt for hverandre - ja, så er det de to! :wub:

Ingen fristelser i den forbindelse imorgen, for selskapet skal de ikke ha før til sommeren. Og det er jo leeeenge til og innen den tid er jeg jo perfekt, eller hva? :lol:;)

 

Ønsker dere en like sterk dag i morgen, jenter! Vi holder sammen - i tykt og tynt!

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vakre, herlige kvinner... det er bare jeg som er en dust, en idiot og en fullstendig mislykka "avholdskvinne" (og da tenker jeg ikke avhold fra vin...)

I går gikk alt så bra, jeg hadde med mellommåltider, var kjempeflink - spiste sunn middag (fikk ikke trent av grunner jeg ikke kunne styre, men i ettertid så jeg at jeg FINT kunne trent hvis noen bare hadde gitt klar beskjed - for da hadde jeg slippet å sitte å vente!!! :angry: )

Vel - sen middag, men det har vi ofte, så ingen unnskyldning det, heller... vin til maten - ikke uhørt, selv om det var mandag MEN nøtter og tørket frukt - ok heller ikke de største mengdene (unødvendige og for mye, men fortsatt ikke det verste).... så det begynner først nå: Jeg ble værende oppe etter de andre for å leite etter den ene katten som var ute... da spiste jeg opp resten av nøttene i skåla OG jeg spiste 8 havrekjeks (noen som er laget her - halvsøte) og omtrent 30 g med Philadelphia sjokoladepålegg!!! HVORFOR I HIMMELENS NAVN GJORDE JEG DET???? Dette er akkurat sånn som jeg har gjort 10000000000 ganger før - spist noe som er søtt bare fordi jeg "måtte" ha noe søtt, eller noe i det hele tatt! Sånn overspising, sånn som gjør at jeg føler forakt for meg selv - og det gjør ikke noe positivt for noen ting, heller.

Nå skal jeg løpe 40 min på tredemølla - det er det jeg rekker før jeg skal i gang med dagens dont. Jeg er drittsur på meg selv!!!

Skriver mer seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Mange timer seinere....

Jeg løp bare 30 min, men løp raskere enn planlagt, så det får være. Har vasket og støvsuget og ryddet litt. Vi får besøk i morgen, og de blir en ukes tid. HÅPER jeg får tid til å trene, men det kan av og til holde hardt når man har besøk... Det jeg frykter mest er kveldene. Jeg skal sette meg å planlegge hvordan jeg skal klare dette, for det SKAL jeg klare, nemlig! Jeg er sjefen over min egen kropp, så enkelt er det!

Maten hittil i dag har gått fint. Middag blir kjøttpølser (bob-bob) med masse grønnsaker. Det blir helt greit. Må få spist ut av fryseren! I morgen lager jeg lasagne med kyllingkjøttdeig. Det er så greit å lage ferdig slik at det bare er å putte den i ovnen :) .

Våren er virkelig kommet... Rundt 16 pluss og det kan jeg like :D Meldt nærmere 20 mot helgen! Jepp, jepp, jepp :lol: .

Har funnet meg en liten, lokal løype. Hver runde er 1 km... Det blir mange runder, men det er ute, så det er bedre enn mølla. Snart er det snøfritt og løpelig i skogen, så da er det bare å løpe i vei :) .

Unnskyld at jeg var så negativ i morges... Jeg var bare så sur over at "den gamle jeg" hadde fått ture fram i går!!!

Optimista... Har du fått noe tidsskjema for videre behandling?? Syns det er fabelaktig at du står på med treningen. Flirer meg skvett ihjel når du forteller om han stakkars vom-mannen....

Vakre ladies. Take care. Ha en fin tirsdags ettermiddag.

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste, flinke Enna!

Jeg er så utrolig stolt av deg! Du er så utrolig flink! :)

 

Du er våken, du er bevisst, du er målrettet, du planlegger, du trener, du er sta, du er standhaftig, du er ærlig, du er tålmodig, du er realistisk! :)

 

Du er kommet så utrolig langt!

Ja, du faller. Det gjorde du før også, men forskjellen er så ENORM! Ser du det?? Nå er du der ned en eneste gang og tar deg selv i nakken! YES! Hvilken seier det er! Jeg er ikke det minste i tvil om at du klarer å fortsette slik som du gjør nå - det er så tydelig som sola! :)

 

Blir en tøff uke for deg nå med besøk, men hold deg til planen din! Fordelen er at du er vertinne. Da er det nemlig mye lettere å snike seg unna farlige situasjoner. Det er bare å reise seg for å ta med noen tomme fat/ skåler/glass ut på kjøkkenet. Må det kokes mer kaffe? Noe som skal gjøres istand til måltidet? Ingen grunn til å sitte pal sammen med resten av selskapet - ingen forventer det av vertinnen. Man er vant til at hun "flyr litt rundt overalt". Hadde vært vanskeligere om det var du som var på besøk en uke hos noen og bare måtte sitte forann alle fristelsene på bordet og se på at vertinna fløy rundt!

Så dette går bra, vennen! :)

 

Kjenner jeg blir misunnelig når du sier det er vår hos deg.

Akkurat nå pøser regnet ned her, og det har vært grått og tåkete i hele dag. Heldigvis var det opphold under vielsen i ettermiddag! Det var utrolig vakkert! Vi kom rett fra jobb, så det ble champagne på tom mage :P

Ingen grunn til ikke å ta seg ett glass rødvin til middag da!

 

Blir nok sittende oppe en stund ikveld. Yngste jenta mi er en av disse noen-og-tyve-tusen gale tenåringsjentene som er på Telenor arena ikveld på Justin Bieber konsert. Må høre at hun er vel hjemme hos pappaen sin igjen før jeg tar kvelden. Hun er bursdagsjente imorgen. 14 år. Minste ungen min blir stor. Altfor stor altfor fort. :(

 

Vel, nok skriblerier for ikveld.

Kjenner jeg har sånne "fyse-tendenser" ikveld, jeg også. Har sørget for at det står en boks cottage cheese i kjøleskapet som trøst på sånne kvelder. Tror det blir spist av den ikveld.

 

Men imorgen er en ny dag med nye muligheter!

Skal ta MR av ryggen imorgen. (Hurra for offentlig kø, ryggvondten var jo i desember/januar)

 

Ha en fortsatt fin kveld!

 

Optimista : Rir du fortsatt på flinkhets-bølgen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Mange kloke og gode ord du skrev der Bam-Bam, og jeg støtter deg i det du sier. Enna, du er et meget godt eksempel på hvordan en sunn livstilsendring kan gjennomføres, og holdes, tross noen tja la oss kalle det "tørket frukt og nøttesprekker" :)/>/> Men sprekk og sprekk fru Blom. Vi skal faktisk leve mange år enda og neimen om jeg aldri skal unne meg et kakestykke ala, gulrotkake... proppet med kalorier ja, men smaksløkene våre skal jo også leve!

Vi er jo en aktiv gjeng og jeg tror faktisk det at vi unner oss litt (eh noen ganger litt mer enn litt) så tro jeg vi vil greie å holde oss der vi er nå, vektmessig sett. Kanskje det er feilen vi har gjort før; spiste vi noe "fy-mat" e.l. så tenkte vi nå har vi gått på en sprekk, er håpløse, greier ikke dette, kan bare gi opp - vi ga opp og begynte og spise masse..." Det å ikke spise noe godt (usunt) og tro at man aldri får lov å spise det igjen, kan søren flate meg gi abstineser til alle og enhver - ikke art det blir panikk spising da med begge hendene!!

 

Hvordand et går meg meg? jo jeg holder meg rimelig bra til sunn matvarer - hittil denne uken. I går ville min mann så gjerne ha pizza - alt for mange kalorier for men tenkte jeg så jeg tok meg litt sunn havregrøt jeg! Mettende og godt var det og mindre kalorier! Og god samvittighet etterpå. "Kvelds" ble et eple (yes, eple, ikke vin - :P/>/> )

Er litt mørbanket fremdeles etter treningen mandag - tydelig at jeg slo fra meg da - (stakkars vom-mannen...) og i dag er det ny økt. Får ei venninne på besøk snart og vi skal ta oss en lag spasertur i lag. Så i ettermiddag er det trening (karate mv) på meg.

Så før besøket skal jeg kaste meg rundt, gjøre litt husarbeid - og nyte en gosd kopp frokost kaffe. 1 1/2 stk grovt (meget grovt) brødskive med honning (det er jo sunt) og brunost (ja ikke så sunt med knakendes godt) var frokost. Føler meg fornøyd.

I morgen får jeg svar på prøvene forresten....

I går fikk jeg forresten årtusenet dummeste kommentar fra en bekjent.. " nå syns jeg du er tynn! Når du er 50 så skal du ikke være slank! Du skal ha noen kilo ekstra både her og der!! Ikke sånn som du er nå!!" Var ikke enig i den kommentaren men dama (passe rund - nesten som ei rosinbolle) holdt på sitt... Misunnelse lenge leve tenker nå jeg...

 

Vi tastes ladies - glad i dere. klem fra Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista : Det var helt tydelig en misunnelseskommentar!!! Ingenting å bry seg om!

Ligner på hun jeg nevnte som "kritiserer" meg også når jeg jeg lar kaka gå rett forbi meg. "Du skal vel ikke bli tynnere du nå?" "Man må jo kose seg litt!" Og samtidig har hun bestilt slankepiller på nettet....

Jeg blir litt lei meg på vegne av disse, for de vil jo egentlig så gjerne det samme som oss, men prøver fortsatt på snarveier og kjappe løsninger, eller sitter fortsatt fast i fornektelsen.

Men for all del; misforstå meg rett! Det finnes jo også de som faktisk er helt fornøyd akkurat slik de er selv om det er med noen kg for mye. Og ære være de for det! Og det er jo det dette handler om! TRIVSELSVEKT!VI SKAL TRIVES SLIK VI ER! :) Og der er vi jo forskjellige, heldigvis!

Vi tre trives ikke med de 10 kg for mye, men vi hadde en livsstil som gjorde at de kom tilbake igjen og igjen. Nå har vi endelig lært/klart å kvitte oss med de på en fornuftig måte. Det de andre ikke ser, det er at vi er ikke lenger på noen slankekur, og vi har heller aldri vært det! Rart at det å velge sunt - noe som er godt for kropp og helse hele tiden kun skal forbindes med slanking!? :huh:

For vi er ikke på slanker'n. Vi nekter oss ingenting. Vi er bare påpasselige med NÅR og HVOR OFTE vi spiser det som er usunt. Vi har jo ikke noe mindre lyst på det enn andre, vi!

Eller jo, egentlig så har jeg det nå, tror jeg. Kroppen venner seg til å føle seg så innmari bra, og derfor tror jeg reaksjonen på "dårlig" mat blir sterkere enn den var før. Og dette ubehaget misliker vi så sterkt, så det koster oss ikke så mye å la være! (Sånn som du igår Optimista, da du valgte havregrøt istedenfor pizza!)

 

Dette ble sikkert mange ord og veldig langt. Vet ikke engang om jeg fikk forklart så dere skjønner hva jeg mener....?? :blink:

 

Men vi fortsetter vår sunne og aktive livsstil, vi jenter - for det kjennes så utrolig godt! :)

 

Krysser fingrene for deg, Optimista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hear, hear!!! Yes vi står på og det ER helt sant at forskjellen på en sprekk nå og tidligere er at vi (jeg <_< ) tar oss inn innen rimelig tid! Om det går noen dager med mer eller mindre dårlig kosthold så blir det desto flere dager med rimelig godt!!!

Ingen vin og bra inntak på meg i går, og så langt i dag. Tror det blir lite TRENING, men har nettopp gått en god tur i den nyyyyyyydelige vårsolen! Må hive meg litt i vaskebøtta og rydde-et-eller-annet før besøket kommer. Dagen i dag ble ikke helt som jeg hadde tenkt tidsmessig.

 

Skriver mer seinere og OM det går noen dager uten "innrapportering" så skyldes ikke det fornektelse, men besøk (Hi-hi, jeg vet at det finnes fristelser, men som du sier Bam Bam... det er jeg som er vertinna og kan bestemme :lol: )

 

Klem fra meg

(og grattis med fjortis, Bam Bam... Beliebers here we come... han kommer hit til byen om et par uker, vi har ikke ordnet billett, da... )

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli " borte" for lenge, Enna.... :(

Jeg trenger disse daglige in- put fra dere.....

 

Egentlig ganske stolt av meg selv idag. Følger et treningsopplegge jeg fant i et blad på hvordan øke kondisen til å løpe 5 km raskere, eller løpe 10 km.

 

Idag skulle jeg løpe 6 km i middels hardt tempo. Vanligvis løper jeg 5 km i rolig tempo.

Idag økte jeg tempoet med 0,5km/h fra det vanlige. Har også vanligvis 2% stigning på mølla, men senket den til 0. Da mølla viste 6 km, viste pulsklokka mi 7,1 km. Vet ikke hvem jeg skal tro på, men det spiller ingen rolle. Det jeg ser, er at jeg økte tempoet og løp lenger enn jeg pleier - og det gikk overraskende lett!!! :P

Det kjennes bra! Det gir meg økt selvtillit til å gå videre i treningsopplegget! Tenk jeg - jeg som ikke løp lenger enn 5 m før! Nå løper og løper jeg!! Det er så herlig!!! :D

 

MEN...... Kan noen fri meg fra å ta et dypdykk i mysliblandingen nå like før leggetid.....?? :o

Nesten latterlig, for Herre Gud - hva er så farlig med litt mysli i forhold til chips og sjokolade, liksom???

Men det irriterer meg vanvittig!!!! Jeg fyser på "noe" , kan ikke definere hva. Dermed går skjeen ned i den hjemmelagde kornblandingen. Gidder ikke å ha det over i en skål engang og helle på melk - neida - spiser det tørt rett fra krukken! :o

Hva mangler jeg/ gjør jeg feil iløpet av dagen som gir slike utslag når kvelden kommer? :(

Jeg spiser jo tross alt klokken 06.15, 09.30, 11.30, 14.30, 17.00 og 19.30. Skulle tro det var nok! Men burde kanskje innføre en kopp te og to stk rugsprø med gulost i 21.30- tiden slik som jeg hadde da jeg skulle ned i vekt? Kanskje bedre enn å spise tørr kornblandingen? Men det er jo så godt da! Ristet i honning og alt mulig!!! :P

 

Kveldens hjertesukk fra Bam- Bam som i bunn og grunn er strålende fornøyd med tilværelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - så ensomt det er her inne ikveld.... :(

 

Dere er jo unskyldt begge to, men jeg savner dere.....

Jeg har hatt en helt grei dag. Dagens trening var en drøy time med styrke. Fornøyd!

Imorgen tidlig tenkte jeg meg på vekta - hvis jeg husker på det, da! ;)

 

Var jo og tok MR av ryggen min i går, og ikveld ringte legen meg. Joda - det var et prolaps. Så vet jeg det. Merker ikke noe til det nå heldigvis. Skal til kiropraktoren igjen til uka også, så får jeg høre hva han mener.

 

Pappa'n min ringte meg idag. Mamma er blitt innlagt på sykehus. :(

Hun sliter en del med maven sin, tror jeg - og igår kveld hadde smertene blitt helt uutholdelige. Ikke fått noe svar på hva det er enda. Begge har vært så utrolig spreke bestandig, så det er så underlig å forholde seg til at noe skjer. Men de er tross alt over 80 år begge to, så det er jo ikke annet å vente.

 

Har tenkt veldig på deg også idag, Optimista. Håper du er ok.

 

God natta klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende morgen..... :(

Jeg har vært skikkelig flink med både mat og trening hele uka.

Det er 2 uker siden sist jeg var på vekta, og hadde håpet at noen av de 800 gr jeg hadde lagt på meg nå var borte. Men neida! :angry: Vekta viste nøyaktig det samme som sist! :angry::angry: Og det er egentlig 1,5 kg unna der jeg aller helst vil være....

 

Jeg er så "ung og uerfaren" -_- når det kommer til overgangsalder, så jeg vet ikke hvor mye det eventuelt har å si?

Det var en periode her tidligere i vinter jeg lurte på om jeg skulle bytte til sommerdyne igjen, for jeg var så varm på natta plutselig. Etterhvert har jeg jo sett at disse varmeanfallene ikke er tilfeldig bare fordi det er litt varmt på toget eller jeg er litt stressa ol. De kommer rett som det er i løpet av dagen også - selv når jeg bare sitter foran pc'en her på jobben sånn som nå.

Så antakeligvis må jeg innse at hetetoktene (eller "hæææætekula" som ei veninne kaller det), er igang. Ja, ja. Det passer seg vel når man snart er mormor for 2. gang! :P

 

Men ikke søren klype om jeg gir meg!

Idag er det pyramide intervall som er planlagt trening :)

 

En fin, fin dag ønskes dere!

Håper du går fullstendig opp i vertinnerollen, Enna slik at du holder deg unna alt som er "ulovlig" ;)

 

Optimista.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lynraskt innom fra meg til dere - jeg klarer meg bra, syns jeg. I går tok jeg med følget på kafe... de spiste kake, jeg drakk kaffe, i går hadde de fete, gode ting til ettermiddagskaffen, jeg tok en løpetur :P , i går kveld drakk jeg godt med vin og spiste LITT nøtter og tørket frukt, men holdt meg i skinnet!!!

I dag spiste vi lunsj ute, jeg var flink - spiste godt, altså og litt brød (Det er såååååå godt!!!), men ikke noen overdrivelse!!

Nå har jeg løpt en 5 km mens de har sovet. VI skal ut på båttur på Moskva-elva :) . Så det går bra, jeg er faktisk ganske stolt!!

Vi tastes videre, ladies.

Fortsett å skrive Bam Bam! Optimista ??

 

Klem

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAA! Enna er her!!!! :D HEI!!!

 

Skikkelig tøft at du gjennomfører så bra! Bevissthet og det å se mulighetene for så å benytte anledningene er du et prakteksempel på, vennen! Skikkelig bra! :)

 

Og min dag idag.....?

Har vært veldig trøtt på jobben idag. Det skyldes at min mann var ute med gutta på byen igår kveld, og jeg skulle hente han på stasjonen når han kom hjem. Klokka ble nesten 01.00 før han kom, så det ble ikke mange timene med søvn.

Da arbeidsdagen var slutt, vurderte jeg temmelig seriøst å droppe treninga. Tenkte at kroppen var for sliten. Dessuten har jeg fått en strekk bak venstre lår etter treninga på tirsdag som ikke helt har lyst til å slippe taket. :(

Men jeg hadde gjort en avtale med døtrene mine om hvilket tog vi skulle ta hjem idag, så jeg tenkte at det ble for mye styr å endre på det. Dermed dro jeg på trening. Og jeg gjennomførte en bra pyramideintervall! Det er bare andre gang jeg løper en sånn type intervall, så jeg er fortsatt litt i prøvestadiet i forhold til hvor fort jeg tør løpe, men er fornøyd. Avslutter med 1 km rolig jogg. Det føles som barnemat etter å ha løpt skikkelig spurt! Det jeg ikke har fått helt taket på enda, er at det i følge ukebladet skal være en morsom måte å trene på. Det er overhodet ikke morsomt! Det er kjempeslitsomt!!! :blink:

Etterpå ble det en halvtimes tid med mave/rumpe øvelser.

 

Vi tok med jentene ut på indisk restaurant ikveld - og himmel og hav så godt!!! Altfor mett.... :wacko:

Nå har jeg funnet sofaen og et glass rødvin.

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå indisk mat - det er bare godt!!! Yummi :D .

Vi hadde en nydelig tur på båten. Startet i solskinn og kom tilbake i stjerneskinn... Vakkert :) .

Ganske så god mat... Salat til forrett ig laks til hovedrett, ingen dessert... Men vin, da og etter båtturen sendte vi gjester og barn hjem, mens elskeden og jeg gikk i baren på et hotell og kooooste oss med litt proseco. Satt igjen med en følelse av at jeg er verdens heldigste kvinne. :lol:

Nå sitter jeg en "årle morgen" alene i sofaen og venter på en leveranse som kommer en gang mellom 8 og 12...

Hadde på meg en av mine nye kjoler i går kveld - knall orange - tettsittende - følte meg ganske fin :rolleyes: .

Jeg kjenner fortsatt på noe vi diskuterte for en god stund siden.... Jeg legger veldig merke til folk... Tenker på hva de gjør for å holde seg slanke, eller evt ikke slanke....

Bam Bam - du er veldig flink med treningen!! Jeg er ordentlig imponert! I går løp jeg så lett og fint og det lå an til å bli en god tid på 5 km min..., men så fikk jeg plutselig skikkelig hold i siden :angry: . Det har jeg ikke hatt på år og dag, så jeg måtte bremse ned litt... Holdt på å gi opp etter tre km, men tvang inn de to siste og etter litt " rolig" innsats gikk siste km " i full fart" ;) .

I dag får vi se... Nå i skrivende stund kjenner jeg at ble noen glass vin i går.... Men kanskje seinere i dag.

Første dagen på lenge at det er såpass overkyet at det ikke er antydning til sol.... Jeg burde bruke anledningen til å vaske vinduer.... Men det blir ikke nå, hvertfall!!! B)

Nå skal jeg lage meg en bedre kopp kaffe og lese litt i boka mi....

Bam Bam, fortsett med å leve sundt og godt.. De 800 gr trenger ikke bety så mye. Viktigere er at du klarer å skjerpe deg før det blir to kg... Og det virker som om vi (selv om vi av og til sukker, klager, griner osv) klarer å ta oss sammen innen rimelighetens tid.... Og det må bety noe, nemlig at vi er blitt bevisste... Og det igjen må jo bety at vi kanskje har skjønt det :lol: ... Så nå kan vi kanskje si at vi er slanke??? :rolleyes:

 

Optimista... Går det bra med deg??

 

Ha det godt vakre kvinner.

 

Enna - den vindrikkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere fantastiske damer.

Er fullstendig i feriemodus... Det betyr vin hver dag... "Heldigvis" er det over i dag og hverdge fra i morgen ;)/> .

Gårsdagen ble rotete når det gjelder mat. Litt sein frokost betående av mat som avkarbofolket ville fått panikk av :lol:/> . Hjemmelagde scones av bare hvitt hvetemel, honning, syltetøy, sjokoladepålegg.... Ja o så ost og frukt, da. :D/> . Det var såååååå godt!!!

Så ble det ganske mange timer til neste, et knekkebrød med gulost... Og småspising av en nøtt her, en tøket frukt og så litt mer... En hjemmebakt kanelsnurr ( å du salige, den var god!!!!). Avsluttet med god GR middag, grov kyllingpai. Og vin .... Og (tør vel egentlig ikke i det, men nøtter og tørket mango.... MEN - kryss i taket - jeg spiste ikke alle nøttene i skåla :)/> . Man kan da måtehold :rolleyes:/>

Mye gåing og tråkking, men ingen trening i går. Ser ut som om det blir noe liknende i dag....

 

Hååååper dere ar det bra, vakre damer.

Tenker på deg, Optimista og håper det går fint.

Bam Bam, du har bare " tatt helgen", håper jeg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en aldeles nyyyydelig "ferie", Enna! :D

Du er bevisst, du feier ingenting under teppet, du erkjenner og går videre! Bra!

Vet du - jeg synes vi klarer oss ganske så bra her inne, jeg! :D

 

MEN.... Og det er alltid et men..... :mellow: Og nå snakker jeg for egen del, vet ikke hvordan det er med dere.

Men det jeg ser, det er det at helga holder på å bli en sånn "3 hele dager til ende" greie igjen.....

Før var jeg ufravikelig på at jeg enten lørdag eller søndag skulle gå 1 times tur. Ikke løpe, ikke trene, bare gå. Det kalles visstnok restitusjonstrening. ;) Men det var i aller høyeste grad medvirkende til at jeg holdt fokus på sunn livsstil gjennom helga. Nå kan jeg ikke huske sist jeg gikk en tur i helga.... :(

 

Denne helga er et godt eksempel :

Fredag ble det indisk. Slutten av uka, vært flink hele uka, syntes jeg "fortjente" det.

Lørdag startet med havregrøt i 9-tiden, men så ble dagen kaotisk. Derfor ble det ikke mat før i 15-tiden igjen, og da ute. Det ble varm mat, og da blir det jo mer enn en brødskive og litt frukt, liksom...

Datteren min lagde sen middag med pasta, kylling og ostesaus, og jeg "stjal" to små biter av en sjokolade. I tillegg ble det vin.

Søndag stekte vi rundstykker, egg og bacon til frokost. Kan ikke huske sist vi hadde det, så det i seg selv er ikke så farlig. Men det er ikke lurt en helg hvor man allerede har skeiet ut litt for mye...

Kjørte til sykehuset for å besøke mamma. Vi var litt tidlig ute, så for å drøye tiden litt, ble det en stopp på bensinstasjonen og is til alle sammen. Sol is må være en av de beste isene i hele verden! :P

Vel hjemme igjen sovnet vi rett og slett, så det ble en ettermiddagslur på nesten 2 timer! :o

Søndager er jo du og jeg Enna kjent for å være dårlige til å planlegge... Enden på visa ble at vi kjøpte take away thai mat. Våkne ble vi jo også i og med at vi hadde sovet, så da ble vi sittende å se en video og tok et par glas vin.

 

Mye lesing dette her, men det beskriver hvor lett en hel helg kan bli fullstendig feil. Og det skjer litt for lett nå, så da er det jo ikke noe rart i at vekta står stille.

Og det er jo forsåvidt bra, for det viser jo at jeg klarer det! :D Jeg klarer å holde fokus på hverdagene slik at vekta holdes stabil, og det var jo det som var målet, var det ikke??

 

Men jeg skulle gjerne bli kvitt 1-2 kg til.

Og idag har jeg kommet til en erkjennelse : Jeg vil det ikke sterkt nok!

Basta!

Det satt litt langt inne å erkjenne det, men det er jo sannheten ; Det finnes ingen annen unskyldning.

Så da er 1000 kr spørsmålet : Er jeg villig til å "ofre" helgene mine igjen for å oppnå målet? Hmmmmmm.... Det er så utrolig godt å kose seg med god mat og vin....

Jeg har faktisk ikke bestemt meg enda.

 

Leste ett sted at hvis man holdt fokus 6 dager i uka, så kunne man ha en dag i uka hvor alt var lov. Da kunne du stappe i deg junk, kaker, godteri, alkohol, ja alt du hadde hatt lyst på hele uka. Men bare den ene dagen! De andre 6 dagene var det ikke rom for det minste avvik.

Egentlig en greie jeg kunne ha klart å leve med. (hvis jeg hadde vært eneboer?) Jeg kan fint vente tålmodig hele uka når jeg vet at jeg får alt jeg har lyst på om noen dager. Men det blir jo litt stusselig for mannen min på fredagskvelden hvis det blir slutt på litt ekstra god middag og vin da.... :unsure:

 

Nei, jeg må nok bare bestemme meg for om jeg vil jobbe for den siste, lille kneika eller ikke. Og hvis ja, ja da må jeg gjøre de grepene som må til.

 

Ble mye rart tankegods idag det her.....

Dere får ha tålmodighet med meg! :rolleyes:

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN DER SATT! Jeg har tenkt akkurat det samme som deg. Jeg kunne strengt tatt gå ned til 65, 64 kg, men holder meg mellom 66 og 67... Men min vekt fra dag til dag kan svinge så mye som 1 kg opp og ned....

I går ble det "god" frokost, igjen og så grillet laks til lunsj (sånn lokal grill uten noe særlig tilbehør på et marked) og til kvelds ble det røkelaks, eggerøre , ost, kjeks(!) og vin - igjen.

I dag tror jeg at jeg skal holde meg unna vin. Er invitert bort på vin sammen med noen venninner i morra, så det får være nok!.

I helgen ble de ikke noe trening, men masse trasking.

Tenkte at jeg kunne løpe meg en tur, nå... har ikke så veldig lyst, men jeg må vel... er litt trøtt, har drevet og fulgt og hentet unger midt på natten, stått opp litt i otta noen dager, sovet dårlig... men det hjelper nok med en løpetur. Trenger ikke løpe så langt eller fort, heller... Viktigste av og til er bare å trene, så man ikke blir for lat :)

Ladies - det er som alltid en ære å være sammen med dere!

Optimista! Du er fantastisk!

Bam Bam - du og jeg er gresselig like, så vi må passe på hverandre slik at det ikke går utfor" på noen måte!!!

 

Ser forøvrig masse skrivefeil i mitt siste innlegg... glipper av og til når jeg skriver på iPaden. Ja, ja... det går vel bra (ser blant annet at "lavkarbofolket ble til avkarbofolket...."

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Gooooood morgen spinnville ladies!

Rister litt liv i dennne støle kroppen - ikke noe "karate-kid kattemyke bevegelser" her i dag nei... :)/>/>/>/> men det er treninga sin skyld og da er det bra. Har faktisk vært litt flink jeg - gått lange turer og i går prøvde jeg meg på jogging og det gikk faktisk rimelig greit - ikke så vondt som i forrige uke.. Det ble rask gange ett minutt og så løpe 3 minutter... sånn gikk jo en hel time.. :)/>/> Kjenner det litt i overkroppen i dag da - øm... men skit au det er 5 uker siden operasjonen nå så dette må kroppen tåle synes nå jeg! Så ble det en times karate... kremt, ja den omtimisten jeg er trodde jeg at en time på mølla (merk motbakke hele tiden!! )ville være en grei "kjapp" oppvarming... vel det jeg ikke tenkte på var at i går skulle vi ferskingene trene sammen med mer drevne folk.... og deeeet var et liiiiitt annet tempo...herreminhatt som jeg svetta. Se for deg blendahvittt antrekk og ketchupfarget ansikt... Vom-mannen han ble bleik om nebbet sitt i går... hehe det var ikke jeg som slo mot han da - det var andre med farge på belte!!! :)/>/>/>/> Nei vi har det morro på trening, og det var godt å kunne presse kroppen litt igjen!

Har ikke gått på vekta, men i sykdomsperioden har jeg nok gått opp en kilo - kjente det litt på levis buksa mi i går. Så det skal av igjen!

 

Nei skjønne ladies! Tror jeg skal forflytte meg fra pc til sofa med kaffekoppen min...og nyte at jeg føler hver en muskel i kroppen! DET må vel kalles " å leve" :)/>/>/>/>

 

Ha en flott dag ladies!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Ladies.

Jeg kom meg ut på en 5-km i går... det var så kaldt å løpe ute!!! BRRRR :blink: . Hadde ikke kledd meg for så kaldt vær... den varme våren vi hadde i forrige uke er byttet ut med ganske mye kaldere vær denn uka. Men nokså fin sol, da...

HAr vært skikkelig turist i byen de siste dagene og det er egentlig ganske artig :) .

I kveld blir det nok litt vin, men skal prøve å holde meg unna evt andre fristelser...

Jeg HÅÅÅÅPER det blir noe mer lettvint å få til trening i dagene som kommer... det har vært litt vrient å få det til. HAr prøvd å putte det innimellom så godt som mulig, men det har blitt for lite!! Fra og med neste uke er det derimot fritt fram :) .

I dag blir det laks med pesto og pasta til middag. Himmelsk godt og semisunt :rolleyes: .

 

Vekt... 67,1 kg... burde jo vært på 66, men sånn går det etter en uke med masse vin og ikke helt faste måltider...

Tenker at jeg bør stramme inn litt. Skal skjerpe meg med mindre alkohol i dagene som kommer (men ikke i kveld :lol: ). Også stramme inn nøtte- og frukt inntaket. Rett og slett la være å kjøpe det på en stund. (Det er besøket som er "skyld" - de er skikkelig nøtte friker, og siden jeg er så "vond og be" B) - når det gjelder nøtter så....

Jeg har ikke spist kake eller godteri, ei heller is... så jeg har vært veldig flink syns jeg selv!!

Ta vare på dere!

Tøft å trene med "proffene", Optimista! Står respekt av det :P

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... litt ost, litt kjeks, litt bruschetta, litt nøtter, litt tørket frukt, 3 (eller var det fire????) glass vin... JADDA

I dag blir det full husvask, massiv klesvask, forhåpentligvis både løpetur og gange tur/retur butikken... Nå er det skjerpings på gang når det gjelder kosthold. Ikke mer "småspising" eller tull og tøys...

Det kan ikke skli ut, heller :mellow:

Ladies, dere er så fantastiske til å trene... jeg må sette inn støtet, nå.. må komme i gang med styrke - ingen vei tilbake. Må finne fram min redcord og trene den til tider litt stive kroppen... merker at jeg er nærmere 50 enn hva godt er! (har l-årsdag om ikke så lenge, faktisk!!)

 

Vel, vel

Dette ble et rotete og tullete innslag. Take care :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista - du er den av oss som holder det gående uansett, du! Du er bare så vanvittig jevnt over flink! :)/> Har inntrykk av at det er Enna og jeg som er jo-joene her.... :unsure:/>

 

Ser jo at ting har sklidd litt VEL ut for deg den siste uka, Enna?? <_</> SKJERPINGS! :angry:/>

Men det er vel ikke så ofte kanskje at du har besøk som blir en hel uke? Skjønner at alt blir satt på max prøve da.

 

Jeg? :rolleyes:/>

Vel - mandag var det intervalltrening. Kjente med én gang at jeg ikke hadde max å gi. Løper 1 minutt rolig og 1 minutt raskt. Gjør dette i 20 minutter, og avslutter så med 1 km rolig jogg. Jeg fullførte de raske dragene, men på de rolige måtte jeg hoppe av mølla å stå 15 sekunder før jeg løp de siste 45. Irriterende, for forrige uke klarte jeg det helt fint. :angry:/>

Igår hadde jeg en knallgod styrketreningsøkt på ca 1 time.

Idag skulle jeg kun løpe 5 km i middels hardt tempo. Sleit skikkelig helt fra starten.... Var så støl i lår og rumpe etter styrketrening igår, så jeg forbannet meg på at jeg aldri skulle trene igjen! :angry:/>

Jeg gjennomførte mine 5 km, men droppet uten snev av dårlig samvittighet både mage - og rumpetrening idag. Dessuten så har jeg lovet meg selv treningsfri imorgen!

 

På vei hjem hadde jeg lyst til å gå innom kiosken og kjøpe meg en Snickers is..... Klarte å motstå. Syntes vanvittig synd på meg selv.....

I butikken for å handle etterpå var det kun takket være at min mann var streng at det ikke havnet både sjokolade, ost og kjeks i kurven...

Jeg var temmelig sur og meggete da vi kom hjem, og lot skjea gå i skytteltrafikk ned i krukka med honningristet kornblanding mens jeg lagde fiskepakker til middag. Min elskede fant det tryggest å servere meg et glass rødvin. :P/>

 

Vet dere - idag kjenner jeg at jeg er drittlei! Jeg har bare så vanvittig lyst til å gi FULLSTENDIG BENG I HELE GREIA!!!!!

 

Derfor beslutningen om å ta treningsfri imorgen. Selv om jeg føler som jeg gjør, så har jeg ingen planer om noe etegilde. Det stikker ikke så dypt. Er bare lei. Men de gode vanene er så godt innarbeidet nå, så de bare gjennomfører jeg uten å tenke noe over det. Det hadde bare kjentes så deilig å dra rett hjem etter endt arbeidsdag for en gangs skyld, og ikke innom treningssenteret først.

Så planen er å gjøre akkurat det. Kanskje ta helgevasken av leiligheten - så kan jeg sløve hele helga! :P/>

 

Hold ut med en håpløs Bam- Bam, kjære dere! Jeg er så takknemlig for å ha dere å klage min nød til!

Optimista : Du ruler!

Enna : Fokus!

Glad i dere to tullerusker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkadag i går - spiste bare tull og tøys og fikk ikke trent! Var så trøtt hele dagen, men årsaker til at det ikke ble trening var at jeg rett og slett gikk inn i bobla og tullespiste og tok dårlige valg! GRRRR - ferdig :angry: .

I dag har jeg spist bra så langt, drukket mye vann og skal ha relativt sunn middag. Besøket dro i går - i dag får vi to jenter som skal bo her til søndag, men de skal for det meste være på skolen, så jeg skal bare lage frokost og middag til dem... No poblem!. Lunsj i forbindelse med en venninnes bursdag i morgen - ikke bra. Den er (dessverre) på en restaurant, så det kan by på problemer. Skal uansett holde meg i skinnet. Helg er helg og dere kjenner meg, men jeg skal i utgangspunktet være veldig flink :rolleyes: .

Trene håper jeg det blir masse tid til...

Jeg syns du er veldig flink også, Bam Bam.... jeg er den verste av oss, tror jeg... Nå skal jeg re opp og gjøre alt klart på rommet til overnattingsgjestene, så tar jeg meg en løpetur på mølla - regnvær i dag... ikke gøy! (skal ikke klage, for vi har - med untak av i går og i dag - hatt utrolig mye fint vær de siste ukene.

 

Ønsker dere en flott dag og ståpåvilje til å holde ut dette livet med stadig å passe på... lurer på når det skal gå helt på vanen .... om det noen gang kommer dit...

Klemmer fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...