Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Goood mandags morgen ladies!

Jeg ler meg skakk Bam-Bam, hehe gnnnnnnniiiiiir inn at jeg trente på en hviledag! :lol:

Men fra spøk til alvor - begynner du ikke å få litt for mange sprekker nå? (streng Optimista! <_< ) Du merker selv om vekta går opp, og hundre gram her, hundre gram der, plutselig er det 5 kilo... men på den andre siden hvis vekta di er stabil så tåler kroppen din sprekkene. Det viktigste er at du er ærlig med deg selv nå. Vi vil - ingen av oss - tilbake til gamle vekta. Vi vet hvor jævelig vi følte oss da! Og den ugne følelsen du hadde i går, husk det er den ugne følelsen du hadde hver dag før du tok tak i nakkeskinnet ditt!

Men jeg skal rose deg veldig for en ting Bam-Bam og det er din ærlighet! Og sånn sett tror jeg ikke du lurer deg selv om din nåværende vekt. :) Eller?

Ja jeg har også sprekker, men prøver å stoppe før magen sprekker av all usunn ikke-GR-mat...nøtter er vel min svakhet og jeg har greid å trøkke i meg en sånn mega stor familiepose sånn på rekordfart.. og følte meg ikke så smart etterpå. Unødvendige kalorier. Det jeg prøver å gjøre nå er å spise litt usunt - og da mener jeg litt - 3 tvist eksempelvis i stedet for hele posen! Det gjorde jeg i helgen. Jeg må lære meg at det går an å nyte sånne gode saker uten å tømme posen helt alene...lære meg at det går an å gå forbi en godteskål uten å trøkke nevene mine oppi.. takler sjokolade rimelig greit nå syns jeg, men nøttene de sliter jeg noe j...lig med.. derfor kjøper jeg ikke dem så ofte.

Men Bam-Bam, vi har alle våre svake tider, og du skal ikke gi opp av den grunn! Det jeg tror er viktig nå er vi må lære oss kunsten å holde oss på vår vekt og ikke gå opp. Det er det vi ikke har greid før. Men regner med at du skal svette mer enn meg i dag - trening ikke sant? Og knask kun en gulrot etterpå, ikke noe tomme kalorier! :angry:

Skal selv på min berømte karate trening i dag, håper kroppen tåler det bedre enn forrige uke. Det går iallefall fremover med helsa føles det ut som - og psyken, selv om den er som en berg og dal bane til tider!

 

Nei huff - dette innlegget var mye pekefinger mot deg Bam-Bam, men er blitt glad i deg og vil ikke at du skal miste grepet! :mellow: Og det er jo derfor vi er her - for å trøste, juble, skjenne og riste litt i hverandre når vi fortjener det! :)

Enna hvordan er det med deg da? Ikke si du momser nøtter? :unsure:

 

Uansett skjønne damer, ha en superfin mandag! Vi tastes

Stooooor god klem til dere begge to

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna har holdt seg godt i skinnet siden hun stod opp i går :) . På flyplassen var jeg liiiiike ved å kjøpe meg et glass vin, men lot det være. Det var kake på matbretter vi fikk servert - jeg smakte ikke en bit. I dag har jeg holdtmeg til knekkebrød. Kjøpte en boks med sånn "Option" sjokoladepulver og har tatt en kopp... 38 kcal pr 11 g pulver. Skal ha et par uker med noterin av inntak, igjen. Men har funnet ut at siden det STORT SETT er hverdager når det er hverdag, så kan jeg leve med å spise sånn rundt 1600-1800 kcal på hverdager og heller spise ekstra i helgene.. Siden den/de kg jeg KUNNE gå ned nå ikke gjør så mye fra eller til, så holder jeg meg rimelig greit et sted mellom 66 og 68, og da passer alle klærne jeg har kjøpt.

Men det å øve på å spise EN eller TRE biter... Det er snart på sin plass.

Gir meg selv treningsfri i dag, også. Nå snørrer jeg nemlig så inmarig...

 

Take care dere to fantastiske damer. Spreke er dere, også... Ser forøvrig ut som om våren er kommet hit, også.... Sol og snøen forsvinner :lol: . Jeg bare tar i mot med takk :D.

 

Tastes

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Har følelsen av å stå slukøret og flau med bøyd hode og bare ta imot all velfortjent kjeft........ :(

 

Og jeg skammer meg. Tenk å ta så lett på det igjen!! :o Det er jo akkurat her jeg har trått feil hver eneste gang før! Hallo???? Hvor tett i pappaen går det an å bli? Hvor tunglært er jeg egentlig?? Er det fordi jeg er blond?? :P

Målet er nådd - og da er man liksom ferdig! Kjære vene - tenk om det hadde vært så lett.....

 

Nei, jenter. Jeg ser nå at dette kommer fortsatt til å være beinhard jobbing med fullt fokus - akkurat som vi hadde underveis.

En lekse er herved lært : Man blir ALDRI ferdig!

 

Kjenner at jeg ble litt deppa nå..... ALDRI ferdig? :huh:

Skal man slite sånn resten av livet?

 

Egentlig kjenner jeg litt på den gamle trassen! :angry:

 

" Skal det være så jæv..... vanskelig, så kan det jaggu være det samme! "

" Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på - det er det f***** meg ingen andre som har noe med! "

" Hvis andre bedømmer meg for hvordan jeg ser ut, og ikke for hvordan jeg er, så kan de ha det så godt! "

 

Men til syvende og sist, så er det jo ingen som bryr seg! Har lest det flere steder, forresten. Det gjelder alle komplekser vi har. Hvem tror vi egentlig at vi er som tror at alle andre bruker så mye av sin tid på å tenke på hvordan JEG ser ut? Alle har da jaggu nok med seg sjøl!

Så slutt å tro at det spiller noen rolle for noen andre enn deg selv hvordan du ser ut! :wacko:

 

Så da er vi jo ved kjernen igjen, da. Det er jo JEG som ikke vil føle meg så elendig! Det er jo for MEG jeg gjør dette her! Den følelsen det gir meg at jeg føler meg ok og har en kropp som fungerer!

Det er da ingen andre som tvinger meg til det?

 

YES!

Dette ble kveldens lille pep- talk til meg selv! Fornøyd!

 

Optimista : Takk for at du rister meg - det setter jeg utrolig stor pris på! ( hadde jo bare gått opp 800 gr, men selv om min mann så smigrende sa at det sikkert var muskler siden jeg har begynt med styrketrening, så er det jo ikke sikkert....? -_- Og det er helt sant at det fort kan bli 100 til og så 100 til osv. )

Jeg hadde jo aldri kommet så langt som dette ( og det inkluderer tiden det tar å komme til erkjennelser) hvis det ikke hadde vært for dere to! TUSEN TAKK!!!!

Det å se noe skrevet, det å " snakke" med noen - det gjør jo at man ser ting fra flere sider. Det er sunt å få tilbakemeldinger på det man sier, tenker og gjør. Det er jo det som har gjort dette til den prosessen det har vært - og fortsatt definitivt er!!!

Jeg kommer til å være " her inne" leeeeenge! Og det skal dere også!!!! :P

 

Til slutt, bare så det er sagt : jeg har klart meg bra idag. Hadde laks til middag. Det var litt hvitvin igjen, så det tok vi. Var bare ett glass, og det skal sies at det var jeg som tok det. ^_^

Dessuten så har jeg straffet meg selv på trening idag.

Løp intervall, og økte tempo idag slik at jeg hele tiden lå utenfor komfort- sonen min. ( peste som en fisk på land!)

Crunch- serien øker jeg jo jevnt uansett. 3 dager med x antall rep pr øvelse, pause 1 dag, 3 nye dager med x antall reps, så 1 dag pause. Hver gang jeg starter på 3 nye dager, øker jeg med 2 rep pr øvelse.

Kjørte flere rep enn vanlig med planke/sideplanke + chins med mer motstand enn før.

JADDA!!!

 

Nyt våren dere flotte damer, og fortsett å øve dere på 3 twist biter! Jeg er ikke så moden enda, så jeg får ta den øvelsen senere når jeg er klar for det.

 

Klem fra Bam- Bam som har fått av skylappene og nå tar nye grep! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Bam-Bam.

Glad i deg! Og Enna og jeg er her - vi er her for hverandre.

klem fra Optimista :)/>/>/>

 

Goood morning!

Tirsdag - sola skinner og vi nærmer oss vår!

Ble litt trening på meg i går, men må desverre skuffe dere hvis dere hadde håpet på å få noen flere morsomme karate stunts historier fra meg i dag. Jeg må holde meg forholdsvis i ro (les - ha kontrollerte bevegelser) en tid fremover .. vom-mannen er nok glad for det da... Men i dag tenkte jeg å ta en god treningsøkt - spinning med litt styrke kanskje. :)/>/>

Nei, får hive meg rundt og gjøre meg klar til å ta imot denne nydelige vårdagen som bare venter på meg! Vi tastes ladies!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag, vakre ladies :)

Her skinner sola, men det er ikke varmt... såvidt over 0 grader.

Det hjalp å skjerpe seg. Det var nok mye vann som samlet seg sammen med vinen og (litt uvant for meg, faktisk...) SALTE cashews. Jeg pleier å kjøpe de naturelle - da er samvittigheten bedre, for det skal være "så mye sunnere" :rolleyes: . Vekten er omtrent der den var før ferien..

Formen er stigende, men fortsatt tung i hodet... det kan godt skyldes lett jetlag.

Nå skal jeg kle på meg å komme meg ut i solen for en liten tur... Har også en god del husarbeid å ta tak i... det merkes når mamma er borte fra resten av familien!!! :P

 

I morgen skal jeg på en større lunsj med mye god mat og.... vin. JADDA!! Det går bra til slutt B) .

Fantastisk å høre at dere er så flinke til å trene. Jeg kan ikke fordra å være ute av form! Det føles HELT feil ikke å løpe en tur - om så bare 5 km omtrent daglig. Jeg koste meg så veldig på løpeturene mine i Norge... (Det hjelper også at jeg hørte på en kjempespennende krim!!! :lol: )

Ha en glitrende dag!

Vi tastes og tastes - og JA vi er her for hverandre!!!

Du sier at det er sånn det har gått tidligere - at du liksom "er ferdig"... men du har forandret deg, for nå sier du fra!!! Og det er så bra, det er det eneste som hjelper meg, også!!! Jeg sier fra og melder inn... og vi tar grep tidlig, før det får festet seg!! Det er og blir det viktigste. Julen er julen, påsken er påsken... Ikke hele året!!! Og så kommer sommeren og det går bra da, også!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooooo

musserende hvitvin og sushi ble det til middag.... og jeg har også spist noe tørket frukt!!! Hmmm vinen kom litt "brått på", men du slette tid så godt det var :rolleyes: (det var en feiring, altså....)

Det virker som om formen er brått stigende, så i morgen håper jeg det kan bli noe form for trening til tross for at det blir litt vin til lunsj. Torsdag er det hvertfall INGEN unnskyldning!!!

Håper dere andre har bedre treningsresultater å vise til enn meg i dag.

 

Klem fra den gale der øst.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Øm skulpende pupp - støl bak- og lårmuskulatur etter karate trening i går (nye øvelser - himmel og hav....) og en knall beinhard spinningøkt i dag... ja da fortjener jeg et glass med noe rødt i :)

 

I morgen er det karate igjen og forhåpentligvis er stølheten litt mindre, hvis ikke så kan mine spark ut mot usynlig fiende bli svært så underholdende.....

 

Bra du er på bedringens vei Enna - Bam-Bam, kjære snille du, hvordan går det med deg da? La ikke en lite nedtur ødelegge alt - :) vi skal greie å holde vekta, vi skal lære av hverandre!

 

Ha en fortreffelig aften ladies! Vi tastes

 

stor klem fra Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekjenner to ting:

Ikke trent - det ble ikke tid og nå er det litt seint for meg.. hvertfall i dag.

Jeg hr spist litt mye mat i dag, men det ble ikke vin til lunsj.. lot det være.

Så i morgen må jeg spise mindre...

 

I skrivende stund baker jeg knekkebrød - jeg har smakt det en gang hos svigerinnen min - det var knallgodt!! Så nå prøver jeg. (Det skal visstnok være veldig sundt, da... ikke noe mel!)

I morgen skal jeg trene - LOVER!!!

 

Bam Bam - snakk med oss. Jeg gjør feil hele tiden, men gir aldri opp! Skal ALDRI tilbake til overvekten!!! Det skal ikke du heller!! Det vet jeg at du ikke vil - innerst inne....

 

Glad i dere.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Et lite livstegn fra meg - trening ble det i dag, støl som en hesje staur så hvordan jeg greide å sparke foran og bak må gudene vite, ømt har det iallefall vært. Men godt for psyken å konsentrere seg om trening og ikke sykdom og elendighet ;)

 

Hatt en tung dag i dag - fått noe mer info på sykehuset. men hatt en veldig god prat med en veldig god kollega og det gjorde godt. Så nå vil jeg ikke tenke mer på sykdom og elendighet, grått mine tårer i dag. I morgen er ny, og den blir garantert mye bedre enn i dag. :)/>/>

 

Bam-Bam, savner deg her - Enna og jeg er her for å støtte deg når du har det litt tungt. Husk det!

 

Tusen takk for at dere er her. Glad i dere.

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere vakre sjeler!

Jeg er her! :)

 

Onsdag idag - hvordan oppsumere uka hittil?

 

Mandag : Klarte meg bra. Trente hardt!

 

Tirsdag : Klarte meg bra frem til trening. Kjørte hardt på styrkeprogram i 1 time og 15 minutter. Var klar for omelett og salat da jeg kom hjem, men hadde da en mann som hadde mye mere lyst til å gå ut og spise fish&chips..... Så det ble det.... :unsure: Trøsten er at jeg lot han ta en øl til, så kjørte jeg hjem. Sparte iallefall litt kalorier, men maten lå som en tung klump i magen resten av kvelden....

 

Idag : Klart meg bra. Trent langløp idag. Var ikke enkelt, for jeg var ganske støl i låra etter styrketreningen igår. Men jeg gjennomførte som jeg skulle!!! Hadde litt pep-talk med meg selv underveis : "Det du ikke dør av gjør deg sterkere" Det du ikke dør av gjør deg sterkere!" Jeg VET jo at det skal mye til før jeg segner om på trening, så det handler bare om å klare å hente det lille ekstra når man egentlig bare har lyst til å synes synd på seg selv.

Kveldens utskeielse har vært 1,5 glass vin.

 

I morgen blir det ikke trening. Må "ofre" meg og være sjåfør for 16-åringen som er på jakt etter ballkjole. "She is only sixteen, only sixteen tra-la-la-la!" Jeg savner ikke den tiden, men får jo en fornemmelse av hvor fort - altfor fort tiden går.... De var jo babyer igår.... :mellow:

 

Glad du har gode venner rundt deg, Optimista som er der og fysisk kan gi deg en god klem.

Skulle så gjerne gitt deg en, men vet at du kjenner den allikevel!

Og som du sier - imorgen er en ny dag!

Men jeg vet også at man av og til skulle ønske at natten ikke tok slutt, at den velsignede, befriende søvnen bare varer og varer slik at man får "fri" fra alt som er vanskelig. :(

Og så er det det der med kontraster, da. Man vet ikke hva kaldt er hvis man ikke har kjent varmt. Hva lyst er hvis man ikke har opplevd mørke. Hva glede er hvis man ikke har opplevd sorg. Vi får alle en dose av alt, dog noen mer enn andre har jeg inntrykk av.

 

Uff nei - dette ble for alvorlig.

 

Temaskifte : Knekkebrød! Enna - det er supergodt!!

Lagde mye av de før, men nå er det lenge siden jeg har hatt de. Skal høre med mannen om han har lyst på de igjen til en forandring. :)

 

Stort mer er det vel ikke å si fra denne kanten.

Jeg biter tenna sammen og synes jeg mentalt er tilbake der jeg burde være. Kjenner jeg har litt mer av den "fighte" følelsen igjen - og det kjennes bra! Oppgittheten er borte. Lurer på om det har sammenheng med at maven og kroppen har slappet litt av igjen også? Mensen kom ikke denne mnd, og kroppen har sluttet å tro at den er på vei. Så da er vel alt rolig til neste gang den tror det er noe på gang. <_<

 

Klem og god natt fra Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA-HA... gik på vekta i dag og det var liksom ikke måte på.. opp 1,5 kg fra i går.. Jeg tenkte at jo,da.. jeg spiste mat i går, men... så gikk det en time og jeg fikk en anelse om hvorfor verden har vært litt tung og grå og matlysten litt over vanlig... Mensen kom... jeg vet jo aldri når den kommer, lenger... så da har jeg en liten forklaring, hvertfall. Nå har jeg kommet så langt i dette "tullet" at nå kan den bre slutte helt... for nå er det bare tull og rot.

 

Knekkebrødene ble svært godt mottatt hos tre av fire mulige (jeg visste at de var gode)... yngste syns frø er oppskrytt B) .

Har sittet med ordbok og prøvd å finne ut hva hirseflak og sesamfrø er på russisk... så får vi se om det finnes i butikken. (Fiberhusk har jeg med fra Norge og det varer en stund ;) )

 

Har tenkt en del på dette lavkarbohysteriet... Det er sikkert vel og bra, men etter mine begreper, så handler det å gå ned i vekt og endre livsstilen om å ta bort det usunne i hverdagen. Så når lavkarbofrikene (Jeg er litt stygg nå, men jeg blir litt sprø når jeg hører at du ikke kan spise kokte gulrøtter fordi det er så mye KARBOHYDRATER i det....) snakker om hva de kan og ikke kan spise, så tenker jeg... de spiser jo rimelig vanlig mat de, også... Poenget er jo å kutte ned på karbohydratene som ikke gir noen sunn energi til kroppen, som kaker, godteri og potetgull.... Så kan man begrense hvitt mel, ris og pasta, men hvis man skal pøse på med smør... da blir mengden mat så liten at jeg føler meg snytt...

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gå så til de grader i grøftene når vi skal endre litt på livsstilen... hvorfor kan man ikke kutte ut det som "ALLE VET AT VI IKKE TRENGER HVER DAG"??? INGEN trenger kake og godteri hver dag. Det er ikke sunt noe sted, ikke for tenner, blodsukker, beinbygning - INGEN TING!!! Hvorfor kan vi ikke ganske enkelt si at det er så enkelt??? Nei - folk vil ha en KUR - så man kan si at man har "sett lyset" ...

 

Uff - jeg burde sikkert slette dette, for det kan være noen som blir sure på meg, men jeg er bare så lei. Vi tre er jo bevis på at det går an å leve på vanlig, sunn og relativt MAGER kost i hverdagen. Jeg har spist brød hele tiden - variert med knekkebrød og finn Crisp osv, men... jeg har spist karbohydrater - og det er faktisk en vesentlig del av de tre energikildene våre: Fett, karbohydrater og proteiner... VI må ha ALT!!!

 

...Hurra for en litt oppgitt Enna (er det mensen som ligger under her, tro???)

Det er et nyyyyyyydelig vær her, i dag. Jeg må komme meg ut på tur. De fine stedene å løpe er fortsatt dekket med klissvåt snø, så treningen får være innendørs... men tur i solen mens jeg lytter på en Harlan Coben-bok.... kjempespennende (og han som leser er så flink!) det kan gjøre susen for irriterte hoder :P

 

Bam Bam - du er jo sterk som en bjørn, nå... jeg MÅ bare sette i gang med styrketrening!!! DU kommer til å slå meg ned i støvlene på spurtetappene med de lårmusklene!!!! (Optimista - du har knust meg for lenge siden, så jeg ligger som en liten våt klut bakerst i løypa!!!)

 

Er sååååå glad i dere!! Og er egentlig ikke sur... bare engasjert :rolleyes::o

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Goood morning ladies!

Kjapt innom denne flotte formiddagen for å si hei på dere og til deg Enna, ikke slett siste innlegg!! Jeg er så enig så enig med deg ang. kur-hysteriet og ja alle slags "beste måten å gå ned i vekt på". Jeg sier å gå ned i vekt betyr at man må bruke mer energi enn det man putter i munnen, enkelt og greit egentlig. Og hvis man tenker på eks. en sjokoladeplate - si den har 500 kalorier - du må bevege deg littegrann for å forbrenne de kaloriene der - og det er tomme kalorier som kommer på toppen av vanlig matinntak... ikke noe vanskelig regnestykke egentlig. :)/>/>/>/>

Nei dette er livstilsendring ladies! Og vi er langt på vei inn i den endringen! Syns vi er flinke jeg! :)/>/>/>/>

Og Bam-Bam, ble så glad når jeg så at du fremdeles var her, og ikke bare det, men du har jommen meg trent godt og! Supert!!

 

Nei, nå skal jeg la kroppen hvile litt - skal jo ta meg en god treningsøkt i ettermiddag/kveld.. men nå venter vårsolen på meg!

 

Tastes ladies!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA! HA! HA! :lol: Jeg liker når du freser, Enna!!! :P

 

Og jeg er så enig med deg!

Til syvende og sist så handler det om å spise sunt, variert og med måte. Det er det eneste som fungerer på sikt.

 

Jeg tror også det er slik du sier, Enna; alle er på jakt etter en "kur", aller helst skal det være en tryllekur hvor man ikke trenger å gjøre noe selv. Det skal bare virke.

 

Jeg har en kollega her på jobben. Hun bemerker veldig høyt hver gang jeg ikke forsyner meg med kake når vi feirer en bursdag ol. Sjokoladeskåla lar jeg også bare gå rett forbi, for det har vi hele tiden her.

Hun forsyner seg, og proklamerer høylydt at "man må jo kose seg!"

Samtidig "hakker" hun på meg og et par til som da prøver så godt vi kan å gå ned/holde vekten.

Når jeg har frisk ingefær i teen min for å øke forbrenningen, bare fnyser hun! "Du trenger da ikke gå ned noe mer i vekt du", sier hun. "Nei", svarer jeg, "men jeg må jobbe hele tiden for å holde meg der, og akkurat nå har jeg lagt på meg 800 gr som jeg skal ned igjen." Mer fnysing. "HerreGud - 800 gr er vel ikke noe å bry seg om!"

Osv, osv, osv.....

 

Den samme damen er nå helt fortvilet fordi slankepillene hun har kjøpt og betalt på nett ikke er kommet frem, til tross for at det er flere uker siden hun bestilte de.... :wacko:

Forstå det den som kan, men da er det noe som ikke stemmer i mitt hode. Hun har lyst til å gå ned i vekt, men ønsker ikke å gjøre noe med det. "Nei, sånn orker ikke jeg å holde på", sier hun bare. Da VIL du egentlig ikke, spør du meg! :angry:

 

Det å spise sunt, variert og med måte ved siden av fysisk aktivitet, er jo ikke bare for å gå ned/holde vekta.

Det er jo som jeg sa tidligere her også, at kroppen vår er huset som sjelen vår bor i. Og den må vi ta vare på.

Selv om vi hadde kunnet ta en pille og gått ned i vekt, så hadde jo kroppen vært helt elendig allikevel hvis det vi spiste var bare, rett ut sagt : Dritt!

 

Så vi fortsetter i samme spor vi, jenter - og bryr oss ikke med hva andre sier/gjør. Vi har fått det til, vi har kropper som fungerer og har det bra og en livstil vi kan leve med! Vi kan spise ALT vi vil - trenger ikke forsake noe bare vi gjør det med måte. Og det er jo overhodet ikke vanskelig! :)

 

Så nyt dagen og maten, mine kjære! Det skal nemlig jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uken har bare ikke vært "min".. hver ettermiddag har gått med til noe skoleprosjekt, formiddagene har gått til andre ting, så det har blitt MINIMALt med trening. Bare noen gåturer... Jeg liker ikke det, men har STOR tro på at det snur fra og med i dag :lol: . (Navnet ditt Optimista, er et godt navn!)

Knekkebrødene jeg bakte her om dagen er borte, så i skrivende øyeblikk er en ny porsjon i ovnen. Bakte brød i går som også var veldig godt :rolleyes: . Føler meg skikkelig huslig - særlig siden jeg gjorde reint i går, også! :lol:

Det gikk greit med maten i går, holdt meg unna tørket frukt! I dag er det fredag, igjen og hjemmelaget pizza er bestilt. Og de skal ikke bare ha EN type, nei... det er en med pesto, en med tomat, en med rømme... noen vil ha kylling på, noen skal ha serranoskinke, noen liker kjøttdeig... HURRA for smaken!!!

Min utfordring i dag er jo selvfølgelig å spise med måte og holde fingrene fra nøttefatet.

Jeg SKAL ha meg en løpetur i dag!!! Og nå som jeg har klart 14 push-ups, så er utfordringen 20 til sommeren!!! (Så du ser Optimista, jeg ligger laaaaaaangt bak deg!) l som nevnt i går - Bam Bam ditt råskinn! Du har lårmuskler som en skøyteløper, snart :D .

Ladies - ha en fortreffelig fredag!

Takker dere igjen og igjen for at dere er her - jeg er redd høstens store innsats ikke hadde vært så vellykket om dere ikke hadde vært der, og denne vinteren - jeg tør ikke tenke på hvor jeg hadde vært nå om det ikke hadde vært for dere.

 

OPTIMISTA: Dette går fint selv om det blir tøft! Jeg sender energistråler fra meg til deg!!! DU er fantastisk og hvis det er noen hjelp/trøst/velg ord selv - du har to venninner her "i rommet" som tenker på deg masse!!!

Varme klemmer fra Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg føler meg litt sånn som deg idag, Enna.... :(

Ikke min dag idag....

 

Forsov meg (det skjer bare ALDRI!), så det ble en elendig start på dagen.

Fryktelig uvant! :o Alle rutiner som vanligvis bare går på autopilot, ble jo bare kaos. Da jeg endelig kom meg på jobb, så husket jeg ikke engang passordet mitt til pc'en! :blink:

 

Og sånn har dagen vært. Føler meg helt elendig. Brygger jeg på noe? :(

Vil bare hjem å sove videre....

 

Idag er det intervalltrening som står på programmet, men jeg kan ikke med min beste vilje se hvor jeg skal hente energi fra for å gjennomføre det.

Men hvis jeg ikke drar, så blir det skikkelig nedtur, for jeg fikk ikke trent igår i og med at vi var med 16-åringen for å finne ballkjole.

( Fant kjole da! Og kjære vene! Ung dame!!! :) )

 

Så lykke til idag, Enna med alle dine utfordringer fra en som også sliter tungt. Tror du Optimista kunne dele navnet sitt med oss idag???? :huh: Kanskje det hjelper litt?

 

Zzzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzz

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

zzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mange kjepphester... men en er: Ikke tren hvis du er syk... Det er ikke alltid det å trene er det riktige. Nå kan det hende at du har vært og trent og har kommet hjem i god form.... , men av og til har man lov til å høre på "lysten". Du trener jevnig og skulker sjelden unna... da kan du skulke av og til.

Jeg har trent i dag - endelig!! Først en rask tur på ca 50 min og så bakkeintervaller (pyramide - inspirert av Bam Bam :lol: ) etterfulgt av mage og bryst!

Nå er det tid for å lage pizza... Blir nok vin i kveld B) - jeg GLEDER meg!

God bedring (?) Bam Bam og god kveld til deg Optimista.

 

Klem

Enna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at man skal la vær hvis man ikke er i form. Man skal høre på kroppen sin!

 

Jeg bestemte meg dog for å dra på trening idag.

Bare det å komme i treningstøyet gjør noe med deg! Man kommer liksom i en annen, hva heter det? Mood?

 

Kjørte 30 minutter pyramideintervall ( med høyere tempo enn jeg noen gang har gjort før!) , så 30 minutter med mage/ rumpe øvelser. Gjett om jeg følte meg bra da jeg dro derifra??? !!!! :P

Så grattis til deg og meg, Enna! Vi er flinke vi!!! :lol:

 

Det hører med til historien at jeg lagde indisk karri kylling til middag. Fordelen er at den var så sterk, så svetten piplet både på overleppe og i øyebryn. Dermed er vel forbrenningen på topp! ? :) Men.... det er også utrolig godt med naanbrød..... :rolleyes: Spiste selvfølgelig altfor mye..... -_-

Men skitt au - det er fredda'n! :)

Og i morgen er det lørdag og ( endelig!?) utdrikningslag for disse som skal gifte seg om bare noen få dager! Skal nok klare å holde meg unna snacks og snop, men vin blir det! Og en bedre middag! Gleder meg masse til det! :)

 

Hadde tenkt til å ta en skikkelig økt med styrketrening her hjemme imorgen formiddag. Ser ut til at det går i vasken. Min kjære har fått skikkelig tannverk ikveld, så jeg må få han til tannlegen imorgen. :( Da røyk de formiddagstimene.

 

Dette var kveldens ganske så oppmuntrende rapport fra Bam-Bam ( verre med han i sofaen ved siden av) som føler seg vel til tross for en dårlig start på dagen. :)

 

Håper dere får en fin, fin helg dere to som jeg er blitt så glad i!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyktes med å unngå nøtteskål, spiste ikke snacks slik som resten av fam, men jeg spiste formye pizza og så spiste jeg ..... tørket mango. Jeg drakk vin, også...

Ser at jeg skrev "rask tur" i går.... det var gange, altså.

Jeg har alvorlig trøbbel med det å begrense meg. Jeg har ingen erfaring i hvordan jeg skal være "passelig" mett.... Sånn på hverdager og når jeg spiser lunsj, frokost, kvelds osv.... da har jeg ofte lagt ferdig mengden. Og da spiser jeg den, og er omtrent aldri fornøyd... Kunne alltid spist det dobbelte, så når det står framme og man forsyner seg, og det er mer.... da har jeg ingen som helst følelse av at jeg er mett eller fornøyd, eller noen ting. Så jeg må bare bli bedre til å TVINGE meg selv til å ta to eller tre biter og så bare ikke ta mer.. Jeg syns akkurat dette er et mareritt!

Optimista - jeg sier det igjen, det virker på meg som du er den av oss som bare får det til. Kan jeg spørre om du kan dele med oss din sunne fornuft?? Er dette noe du bare klarer eller er du superbevisst HELE tiden?

Sukk!!!

Her er det nok en dag med nydelig vær! Kjipt at det er så vått i skogen enda, for det er ikke like artig å gå tur langs veien som langs elva eller i skogen... Men snøen driver og smelter, så det er mye vann!

Ladies, beklager at jeg klager og maser og sutrer... Er VELDIG glad i dere!

 

Klem fra Enna i øst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Noen dager siden ejg var innom her ser jeg - ble ikke trning på meg på torsdag, hadde litt mer vondt i bryst enn det jeg satt pris på. Kanskje fornuftig å ta det litt med ro... men satser på ny treningsøkt i morgen.

 

Hvordan greier jeg å ikke overspise? tja jeg blir stapp noen ganger jeg og da, men nei jeg vet ikke... jeg kan tømme en godteskål på ny verdensrekord alene uten å tenke på mine medmennesker som også kunne tenke seg å få en liten smakebit. Men jeg har det kanskje ikke så ofte da, kanskje det har noe med vitamin og/eller mineral mangler i kroppen, kanskje det er det som gir oss sånn kick noen ganger..Kan hende at jeg har et litt mer stabilt mineral/vitamin nivå enn de som får ofte kick?

Skal vi sette ned en forsker gruppe på det? hehe

 

Sånn i forrige uke, spiste jeg litt twist - men det ble tre twister fra en skål. Kanskje jeg greier det da jeg ikke sitter å ser og lukter på skåla haha, vet ikke...

Vin derimot, der har jeg totalt mangel på drue-mineralnivå i kroppen og den må til stadighet fylles opp!!! :) :)

 

Nei ladies, la oss nyte denne vakre lørdagen!

Vi tastes! :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig lørdag er over. Gått tur med mannen, løpt en tur i solskinnet, ryddet liit, est litt , kst meg og spist hjemmelaget gulasj... God!!! Ikke spist nøtter eller tørket frukt, men koooost meg med vin :)

Har rett og slett vært flink i dag! De andre har spist både snacks og sjokolade, og på tur kjøpte mannen is, men nøyde meg med svart kaffe :P . Bare litt stolt B) .

God natt.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel gjennomført lørdag, Enna! Stolt av deg! :)

 

Vet du, jeg tror du og jeg skal slutte å lure på hvordan/hvorfor noen mennesker klarer å ta to-tre biter av noe, for så å la vær og ta mer.

Jeg tror det må være en medfødt greie. Noen bare er sånn, mens du og jeg - vi er definitivt IKKE sånn. :unsure:

 

Jeg innser ( selv om noe inni meg skriker etter en enklere løsning ), at dette er noe vi må akseptere. Jeg tror ikke det finnes en metode som med litt trening kan avvenne sånne som oss med å ta for mange biter av noe/tømme skåla. Dessverre. Jeg er overbevist om at det vi må øve på - er regelrett bevissthet og disiplin! :o

Vi må øve på å være så til stede i situasjonen HVER ENESTE GANG vi kommer opp i den, at vi rett og slett lar være å smake? Kanskje det er det beste? For akkurat nå så ser ikke jeg at jeg noen gang vil klare å komme dit at jeg har så kontroll/disiplin at jeg klarer å ta bare litt. Tryggere og MYE lettere å la det være helt.

Jeg vet ikke om noen jeg kjenner som er som meg, og jeg synes det er regelrett flaut! :huh: For får jeg først smaken på hva det nå enn er jeg ikke burde ta, så er løpet kjørt. S¨å godt kjenner jeg meg selv.

 

Så Enna, jeg har bestemt meg for ikke å lære meg hvordan ta litt, men jobbe steinhartd med disiplinen slik at jeg ikke tar i det hele tatt!

 

Høres nesten litt trist ut. Høres ut som om jeg aldri skal kose meg med noe igjen. :(

Men det er jo egentlig ikke det. For hvis man tenker over hva det er vi snakker om her, så er det jo ting kroppen ernæringsmessig overhodet ikke har noe bruk for. Kaker, sjokolade, vingummi, snacks osv.Det tilfører ikke kroppen vår noe positivt. Så hvorfor være lei seg for ikke å spise det da?? Nøtter inneholder jo noe bra da, men da får men inkludere de i oppskriften bruker til middag. Jeg spiser f eks mandler hver dag. I form av 1 ts hakkede mandler som jeg har i havregrøten min til frokost. Dermed får jeg det gode fettet de inneholder. Selvsagt ikke like godt som å maule i seg en stor neve med nøtter, men ser dere hva jeg mener?

 

Så var det vin da, Optimista! -_-

Denne vidunderlige drikken vi tre er så skjønt enige om at vi "fredet" fra første stund vi traff hverandre!

Jeg hadde vært bekymret hvis dere drakk for mye, men ser dere - når det gjelder vin, så tilhører vi plutselig den gruppen mennesker som kan ta litt (og litt mer noen ganger! :P ),og så ikke ta mer. Vi stopper, slik noen stopper etter tre biter sjokolade. Derfor kan vi tillate oss det all den tid vi aksepterer de ekstra kaloriene det gir oss.

 

Jeg klarte meg ganske greit igår. Er alt i alt fornøyd. Var på restaurant, men spiste fornuftig. Der var dagens utskeielse : Dessert. Jeg vurderte for og imot, og tok et bevisst valg på at jeg skulle ha dessert.

Var mest fornøyd med at jeg fikk lagt inn en kjapp treningsøkt med styrke i en ellers veldig travel lørdag! :)

 

Idag er det regn og skikkelig grått, og vi har ikke vært ute på tur. Jeg har brukt mesteparten av dagen på å vaske leiligheten, vaske klær og lage en ny porsjon frokostblanding slik at vi er klare for en ny uke.

For vi fortsetter da med friskt mot, ikke sant jenter? :)

 

En riktig så avslappende kveld ønskes dere fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallaisen ladies!

 

I dag syns jeg har vært riktig så flink (begynenr med det positive før jeg kommer til alle mie synder...)

En beinhard spinning økt med påfølgende styrketrening - dog ikke så meget men tilstrekkelig å kjenne at jeg har muskler i både ermer, rumper mage og rygg...

 

Så var det å dure av gårde til en messe (sportustyr) og kjøpte meg nye joggesko - til en meget kunstig pæng. Svett var jeg men jeg passet jo så inderlig inn i de ulike sportavdelingene.

 

Spist sunt i dag har jeg og, og snart skal jeg på en liten rusletur med ei veninne.

 

I går, ja i går.... jeg begynte så fint, ikke trening det ble det ikke, men spiste sunt og fornuftig til min kjære mann kom hjem med tre (ja 3) hele store nøtteposer..... den ene tror jeg pinadø jeg greide å trøkke i meg sammen med ja ble det tre glass rødvin? Er det pokker meg mulig?? jeg spiste og spiste og greide ikke å holde fingrene av fatet! Jeg ble så forbanna på meg selv at jeg tok en neve til! Og da kan man tro jeg var forbanna! <_< Tror jeg har slått knockout på dere to når det gjelder å trøkke i seg usunne ting... Ikke en gang Enna gjør sånt med nøtter!

Så jeg er så enig så enig med deg Bam-Bam vi må bare lære oss å holde pølsefingrene langt i fra slike og tilsvarende fristelser! Men jeg forbrente litt av skammen i dag da, men absolutt ikke nok til å bøte på mine synder i går.

Denne uka har jeg bestemt meg for å virkelig ta meg sammen. Syns den ene levisbuksa mi begynner å stramme litt i livet og det betyr en kilo på kroppen det! Pokkers så irritert på meg selv - ok jeg har ikke greid å trene så mye i det siste, men da må jeg jo f... meg ikke trøkke i meg så mye heller da!

 

Jeg kjefter på meg selv som dere skjønner - men jeg lover dere nå skal jeg ta meg selv i nakkeskinnet og riste meg kraftig tilbake til der jeg skal være! Behagelig levisbukse skal på uten å stramme noen plass! Basta!

 

Det ringer snart på døra så jeg må gjøre meg i stand! Vi tastes ladies!

nyt søndagen, og la den bli sunn som en brokkoli! :) knask...

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at ost.... Ja, jeg kan jo si det slik at dagens kvelds bestod av mye ost, finn crisp og hjemmelaget knekkebrød..... + vin... Her må man virkelig stramme nakkeskinnet, altså!!! Løp en 5 km ute.. Burde løpt 2 mil for å bøte på litt av det her.... Har holdt meg unna nøtter og tørket frukt, men det er også det....

 

Tulletupper! Det er det vi er! Bedre i morra

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista: Jeg skal døpe om denne tråden til Nøtteliten, NØTTELITEN og Bam-Bam på nye veier! :P

 

Glad i dere to!

 

Hilsen fra Bam- Bam som har fått et par glass med vin, men INGEN nøtter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...