Gå til innhold

Trenger noen som trenger positivt gruppepress


Gjest Gullmedaljekandidaten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

Folkens - jeg tror på dette, min plan er 30 kg ned, det vil ta tid, akkurat nå vet jeg ikke hvor lang tid, men jeg tror ikke jeg greier det alene. Om 1 uke starter jeg nettkurs - gleder meg, gå på vekten som kanskje er i underkant av 100kg, ikke veid meg på 1 mnd. Skal veie meg 080413

 

Kanskje flere som har vært superspreke, men som etter svangerskap og tid uten skikkelig trening er blitt noen skikkelig trulter, som meg - kan ikke lenger lene meg på min historie som friluftskvinne, skigåer, toppturkvinne, jeg er blitt en passiv overvektig person, skal finne tilbake til hun som var så sprek og orket alt. Jeg er glad og positiv, vet det blir enda bedre med en sprekere kropp.

 

Er det noen andre som starter nettkurs og som vil med på å dytte seg selv og andre opp denne trappen av masse delmål. Nå starter sykkelsesongen her i Oslo hvertfall - jeg håper å greie å sykle til jobb hver dag - noe som innebærer å levere to barn i barnehagen - og hente - så enkelt og raskt (OG PASSIVT) med bil. Jeg har tro på faste rutiner for fysisk aktivitet.

 

Blir du med? Dette kan bare bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei sann :)

Jeg blir gjerne med og øver litt gruppepress. Jeg går ikke på noe kurs, men registrerer mat og vekt her inne. Jeg startet opp i slutten av januar da minstemann var blitt 6 mnd, blitt 8 mnd. nå da.

Jeg er nå 98,9, stått stille i påska, startet på 106,7. Ammer fortsatt, og har meny 4, 2200 kcal. Ca 7-10 trimpoeng i uka. Er fortsatt hjemmeværende, og da er det enkelt å planlegge måltider, og ikke minst registrere, som tar litt tid.

Går noenlunde greit i hverdagen, men sliter i helger og ferier, da blir det for mye av alt...

Aldri vært supersprek, men godt å komme seg ut på tur! Blitt mye mer aktiv nå igjen, har gått litt i bølger de siste årene. Trener og på treningssenter en par dager i uka med ei venninne, mest spinning.

Ellers er jeg 38, og har 3 barn og samboer.

vi snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei!

Dette skal vi klare - så god du er til å trene da, jeg syklet til jobb idag. Nydelig følelse, selv om folk syklet fra meg i en slakk bakke (samtidig som det er så deprimerende å være i elendig form, bukse som strammer, trang jakke, rød i ansiktet, men jeg velger å ha positivt fokus). Lang bakke hjem, skal ikke gå av sykkelen, er planen.

Jeg begynner på nettkurs, rett og slett fordi mannen min pendler og barnevakt til kurs en gang i uka er vanskelig, håper det fungerer fint. Jeg tror jeg skal gå på nettkurs - om det fungerer for meg - til jeg har nådd mitt mål: 70kg.

 

Jeg har gjort feil når jeg skal ned i vekt, lager meg uoppnåelige mål, for raskt, og bruker mye tid på å tenke negative tanker om alt jeg ikke får til, utrolig hvor mye tid jeg har brukt på dette. Negative tanker. Skremmende å oppleve at jeg noen ganger unngår situasjoner der jeg skal pynte meg - rett og slett fordi jeg ikke føler meg noe fin. Ikke bra.

Derfor skal jeg denne gangen ikke ha faste tidsmål, men være glad for all fremgang og alt jeg får til. Hvertfall skal jeg prøve. Jeg er 45, har to barn under skolealder.

 

Ha en nydelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, tøft gjort å ta den første sykkelturen ute! Jeg må innrømme at jeg syns det er greit å gjemme seg bakerst i spinningsalen. Føler meg ikke så vel på utesykkel nei, men jeg starter jo på jobb om en par mnd, samboern har permisjon, og da har jeg jo sjansen til å sykle til jobb jeg med, ca 5 km hver vei.

Tenke det, ville det, gjøre det.. Men det er jo det vi er igang med nå gjennom Grete Roede! Livstilsendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - du har hvertfall gått ned en god del allerede, så bra, jeg skal på vekten på mandag og skal bare veie meg en gang i uka. Aldri prøvd nettkurs før, håper det blir bra.

Jeg sykler mye, greier den lange tunge bakken på vei hjem uten å gå av, men duverden for en sneglefart. Nye mål, må måle meg mot meg selv somjeg er nå, ikke som jeg var før. Det er vel det å gjøre det jevnt som er løsningen - gyldne middelvei, ikke for mye, men regelmessig over tid. Men i svømmebasseng går jeg altså ikke, selv om det trolig er mest skånsomt for kroppen.

Gleder du deg til jobb?

 

Ha en nydelig helg - den skumle vekten viser de harde fakta på mandag - uansett er det en motivasjon å få de harde fakta på bordet. Det skal bare gå den riktige veien nå. Grensen er nådd.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på gruppepress, altså, i ordets aller beste forstand :)

 

Her i Trondheim er det desverre ikke sykkelvær ennå, og siden jeg bor 3 mil fra jobb må jeg nok regne med å fortsette å ta buss. Men jeg skal være mye flinkere til å slenge meg på kveldstreninger med mine gode (og ekstremt spreke) venninner og forhåpentligvis manne meg opp til å begynne å jogge igjen nå som kveldene blir lyse.

 

Dette skal vi få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - du er god om du greier å jogge om kveldene - det er en utrolig tidsbesparende treningsform, jeg holder meg til å sykle og gå - fort - og finne bakker for å få litt treningseffekt, men det er deprimerende å være såpass dårlig form. Treningsstudio mislykkes jeg med, det er vanskelig å motivere meg. Jeg gleder meg til resultatene! Deres, og mine. Kanskje du skal gå av bussen noen stopp før jobb? God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe "greier å jogge" er vel å ta i. Jeg jogget endel for leeenge siden, men er ikke spesielt glad i det. Hadde et par turer i høst, da var det like mye rask gange som jogging, for det var alt jeg klarte...

MEN det må jo være mulig å få det til igjen. En halvtime jogging utgjør mye, og det er jo så enkelt og tidsbesparende som du sier.

 

Å gå av bussen tidligere har jeg vurdert, men det funket dårlig. Måtte ta en buss tidligere, og fra før av drar jeg hjemmefra før 0645, så det orket jeg rett og slett ikke :D På vei hjem er det barnehagehenting, så da kan jeg jo heller gå en ekstra runde med poden på vei hjem de dagene man har tid! Alt ekstra hjelper jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ett stopp ekstra greier du - trapper på jobb - gå en ekstra runde med ungen din - snik til deg bevegelse ved enhver anledning - blir fort 1 times aktivitet pr dag av det. Rapporter helgens aktivitet på mandag? Det skal jeg. Helt ærlig. I dag blir det linsesuppe på meg, skal jobbe sent - heldigvis ikke kafe eller butikk i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og for meg er det viktig å være flink å gå, ikke ta buss, når jeg skal små ærend rundt om kring i byen! Der har jeg mye å hente etter jeg fikk busskort og ble lat :D

 

Akkurat nå er jeg sykemeldt i 3 uker etter en mindre operasjon, så da er det jo veldig fint å være ute på dagtid og få litt forståelse og kontroll på dette matgreiene. Er jo vant til å bare ukritisk stappe i meg det meste jeg har lyst til :P

 

Har ei venninne som sverger til å ha forskjellige treningsøvelser knytter til forskjellige rom i leiligheten, feks alltid ta 5 knebøy når hun går inn på badet osv. Kanskje jeg må innføre noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei dere!

God ide å rapportere fra helgen, fort gjort å bli litt latere da. Men dette har vært en kjempebra uka, over 10 trimpoeng allerede, 2 ganger på spinning, og gått minst en halvtime hver dag. Babyen min sover godt ute, så må ta duppen ute. Og hunden går på veggen, om den ikke får seg en luftetur.. Fint ute nå, men bløtt og skittent her. Håper det tørker opp litt snart. Blir mye gulvvask.

Gleder meg til å komme igang med jobb igjen ja, men syns det er godt å være heime og. Dagene går unna likevel, Enda en par måneder til å nyte permisjonslivet.

Dere får ha ei god helg! Har veiing på mandag jeg og, så da kommer en liten oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å trene, littslankere!

Jeg var på spinning idag jeg og, og fikk trent litt styrke etterpå. God samvittighet da, får bare passe på at det ikke fører til at jeg plutselig får i meg alt for mye lørdagsgodt :D

 

Hei dere!

God ide å rapportere fra helgen, fort gjort å bli litt latere da. Men dette har vært en kjempebra uka, over 10 trimpoeng allerede, 2 ganger på spinning, og gått minst en halvtime hver dag. Babyen min sover godt ute, så må ta duppen ute. Og hunden går på veggen, om den ikke får seg en luftetur.. Fint ute nå, men bløtt og skittent her. Håper det tørker opp litt snart. Blir mye gulvvask.

Gleder meg til å komme igang med jobb igjen ja, men syns det er godt å være heime og. Dagene går unna likevel, Enda en par måneder til å nyte permisjonslivet.

Dere får ha ei god helg! Har veiing på mandag jeg og, så da kommer en liten oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Helgerapport - vært ute nesten hele helgen, men ikke blitt skikkelig trening, litt sykling og leking med barna, rydding, 1 time tur ene dagen og bare en halvtime andre dagen. Laget grønnsakssuppe til middag og hadde også laget boller til gjester - spiste 3 selv - to mer enn jeg hadde planlagt. Men jeg er for dårlig på å planlegge å ha nok mat på jobb - jobbet lenge på fredagen, lengre enn jeg hadde tenkt - så jeg ble utrolig sulten og hadde ikke noe etter en supe var spist kl 15. Kl 21 gikk jeg desperat inn på et møterom og fant ballerinakjeks - som jeg ikke engang er noe glad i og spiste 4 stk, nesten like mye kcalorier som en middag - så her skal jeg ordne meg masse sunne matreserver på jobb, for følelsen av å 'miste kontroll' er ikke noe hyggelig.

Imorgen skal den harde sannhet frem - veiing. Utrolig motiverende uasnett hvor ille det er.

Og så er det sykling, igjen.

Ha en nydelig uke, dere. Blir imponert over dere som får trent så bra. Skal prøve å få en rask gå-avtale noen kvelder i uka. Hjeper meg å ha en avtale somikke kan brytes når jeg er sliten på kveldene - man blir jo så glad av å være aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært masse ute og i bevegelse da, det hjelper masse på!

Og noen sprekker går man alltid på, men det tar du igjen :)/>

 

Jeg har vært supermotivert hele helgen, det eneste godiset jeg har spist var 50 g nachochips lørdag kveld, sammen med litt hjemmelaget guacamole og salsa. En liten porsjon, men Å, så godt! I dag kjøpte samboeren soft is da vi var ute på tur, og jeg klarte å la vær å smake. Veldig fornøyd med det! Hjelper mye at jeg er flink og spiser hyppig, er som du sier når man blir sulten det er lett å ta dårlige valg.

 

Lykke til på veiing imorgen, det blir spennende!! Og god sykletur til jobb :)

 

Hørtes forresten kjempelurt ut med fast tur-avtale på kveldstid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, da viste vekten over 1 kg ned!, det er jeg fornøyd med. :)

ble hele 11,8 trimpoeng forrige uke, og det er ny rekord, da fikk jeg trimmet litt hver dag.

I helga ble det bare halvtimes gåtur i går, og 30 min. rask gange på lørdag. Holdt på med litt maling innendørs, + leste ei spennende bok, så ble litt rolig inne.

Var ute og spiste lørdag kveld, og da ble det rekesmørbrød med masse majones. Hadde i tillegg spist middag tidligere, så ble litt over kalorimessig. Men siden jeg ammer ble det pepsi max til, samboeren drakk 4 øl og dessert attpåtil, så han fikk i seg en god del mer.

Spiste 10 gram marsipan og en håndfull potetgull, ble 19 frimerker denne uka, og det er lite til meg å være. Men føler jeg har bra kontroll nå!

Høres ut som helgen gikk bra for dere andre, med å være mye ute og mye i bevegelse. Ikke alt som måles i trimpoeng, kan jo bli bra svett av å leke med barna og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Heisann dere!

En skrekkelig dag, måtte gå 5(!) ganger på vekten - trodde ikke mine egne øyne - den er 102.5! 5 kg mer enn jeg fryktet. Og 7 kg mer enn etter jeg hadde født yngstemann for 3 år siden og 22 kg opp på 6 år, veide ca 80 da jeg var gravid med eldstemann for 6 år siden - og da følte jeg det var altfor mye. Jeg er glad jeg har meldt meg på kurs, ikke rart jeg har følt meg litt langt nede utseendemessig. Tok med målebånd på jobb - helt skrekkelige mål - men det blir bedre. Sakte-sakte. Nå gir jeg meg ikke før jeg er nærmere 70, men første mål er 95.

Syklet til jobb og skal gå en halvtime raskt i lunsjen - kanskje jeg får det til nesten hver dag?

Jeg går for gullmedalje, jeg. Jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en kjip start på dagen med en sånn veiing. Men om du fortsetter med syklingen OG gåtur i lunsjen så er du jo veldig godt i gang.

 

Du klarer det her, vet du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Takk - så hyggelig melding. Ha en skikkelig fin dag og uke!

Regner med at jeg kommer med en meget hyggeligere rapport om nøyaktig 1 uke! Lagde knekkebrød i går, utrolig godt, masse frø - ungene liker det også. Har nå en boks stående på jobb, grønnsaker og kyllingfiletpålegg + egg i kjøleskapet. Dette kan og må jo bare bli bedre. Jeg skal bruke viljen min på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du tilrettelagt ting godt for at denne uken skal bli bra :)

Er lenge siden sist jeg bakte knekkebrød nå, kanskje jeg skal få lagd en porsjon jeg og.

 

Er så fint her inne, får inspirasjon og motivasjon hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Ja, dette klarer du Gullmedaljekandidaten! Uff, jeg og har tidligere ikke veid meg på lange tider, og fått sjokk, når jeg først har gjort det. Det er nok enklest å stikke hodet ned i sanden, og tenke at det ikke er så ille, fortrenger vekt og mål i hodet.

Særlig når man får barn, kommer de lett i første rekke, og mindre tid til å tenke på seg selv,

Men nå får du mer energi og mere overskudd etterhvert, som kiloene renner av og formen blir bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Takk 'litt slankere'!

Brukte lunsjen til å gå, kjenne at det finnes muskler. Nå er det full skjerpings her. Det hjelper faktisk at det er noen der som forstår litt hvordan det er - du er hvertfall veldig godt igang! Har du gitt deg selv små påskjønnelser når du har nådd dine delmål? Jeg gleder meg til å handle fine turklær og nytt undertøy (det er et sorgens kapittel - utslitte amme-BH'er er ikke det man føler seg fini....)når jeg er i mål, men underveis tenker jeg på fotpleie, frisør, denslags. Ikke klær. Kan heller finne frem masse fint som ligger i venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig imponerende at du kom deg ut i lunsjen også!

Veldig gode ting du hadde på "belønnings-lista" di! Tror jeg skal stjele den fotpleie-premien. På min står det Leppestift når jeg har gått ned 7,5 kg (trenger en fresh og ny en til sommeren) og nye pensko når jeg har gått ned 10. Etter det er jeg litt usikker... Får se hvordan det går med de to første delmålene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Lill

Hei :)/>

 

Jeg trenger så absolutt også å være med på gruppepress,da jeg skal ned 25 kg,og sliter litt.

Jeg er bare registrert her inne foreløpig.

Jeg gikk kurs for mange år siden,og har gjort dette på egenhånd ett par ganger.

Gikk veldig bra da,raste ned 10 kg på 9 uker.Men var litt anderledes med maten da.Feks.50 g brød og 20 g pålegg,90 g ris eller potet,og husker ikke på kjøtt,men var mindre enn det som er nå.

Mitt problem er at jeg er så dårlig på å telle kcal,hvordan gjør jeg egentlig det?

Ellers spiser jeg 4 måltider om dagen med 4 timers mellomrom.

Så prøver jeg og få trent hver dag.Danser da Zumba og trener styrke her hjemme alt fra 1-1 1/2 time.Og Zumba er gøy

Jeg er 40 år,og har en sønn på 9,og jeg er gift(snart 12 år)

Håper ihvertfall med dette og bli skikkelig motivert til å fortsette,og det er vel også lettere når man er flere om samme problem,som nettopp vekta B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kanskje nettkurs er tingen for å komme inn i kcaloritelling og måltider og sammensetning av mat? Det er skikkelig motiverende for meg at noen faktisk bryr seg om hva jeg inntar, at jeg får tilbakemelding på om jeg har feil sammensatte måltider. Jeg skal registrere hva jeg spiser, hvordan jeg trener og sende vekten og mål ukentlig. Men du ser selv, du er hvertfall supervelkommen til å utøve gruppepress på sunnhet og vektnedgang og det skal du få tilbake, positivt. Lykke til - ikke gi deg, skriv om dårlige dager, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Lill

Har tenkt litt på dette med nettkurs etterhvert.

Men tror jeg er på rett vei og har gjort noe riktig,for jeg har gått ned 1.1 kg den siste uken.Har ikke målt enda,siden jeg skal ha mitt månedlige,og da blir jeg alltid veldig oppblåst :blink:

Men jeg skal følge med her og gi lyd i fra meg.

Har vært litt rubdt på det forskjellige her,men kommer ikke inn på reg.av mat,måling osv.så jeg fører bare opp i en stor blokk så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...