Gå til innhold

Trenger noen som trenger positivt gruppepress


Gjest Gullmedaljekandidaten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

Da bestiller jeg time til fotpleie, farging av vipper og bryn - første delmål er straks innen rekkevidde. God følelse og det skal jeg feire litt for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så fornøyd med å sykle i regnet til og fra - og skal sykle imorgen også selv om det er skikkelig dårlig værmelding - har på ganske regntett turbukse og jakke - er faktisk litt løsere enn da jeg begynte å sykle 1. april. 7.5 kg er borte siden 8. april da jeg startet nettkurs. Det er beinhardt tankearbeid hver time, hver dag og jeg planlegger så godt jeg kan. Akkurat nå holdt jeg på å kjøpe popcorn og lettbrus fordi jeg jobber hjemmefra i kveld (butikk like ved siden av huset jeg bor i), men ønsker ikke å avslutte dagen med noe usunt - ble gulrøtter og fun light istedet og det er en bedre følelse.

 

Unner meg selv fotpleie og farging av vipper/bryn i neste uke for å markere at første delmål er nådd. Har bestilt time hos frisør til begynnelsen av juli og håper mitt andre delmål er nådd da (90kg) - det skal jeg jobbe hardt for. Jeg er så ofte sulten om kveldene, men begynner å venne meg til det. Man må ikke alltid spise noe, men det har jeg ofte gjort. Har ofte spist nøtter om kveldene før, særlig når jeg sitter og jobber etter at ungene har algt sseg, men nå er det for mye kcalorier - jeg kunne lett spise 100gram og føle meg sunn, men det er jo skrekkelig mye kcal - ås det har jeg sluttet med. Tar en liten neve med solsikkfrø - det holder - rister det noen ganger også - det stiller litt av 'nøtte'-behovet og det er godt kun i små mengder.

 

Men jeg er supersliten for tiden, må jeg ærlig innrømme. Alene mye med barna, jobber masse, trener i form av å sykle til og fra jobb, går turer fort og leker og løper med barna på ettermiddager og helger. Føler jeg henger etter med det meste bortsett fra at jeg planlegger måltidene bra. Håper på en natt uten avbrudd (minstemann våkner flere ggr om natta, håper han snart slutter å våkne om natta). Imorgen blir det en ny og fin dag - må huske å handle inn til og lage ny porsjon med knekkebrød - de blir supergode med gresskarkjerner i tillegg til solsikke sesam og linfrø. Før når jeg var sliten spiste jeg mye mer - enda mer enn vanlig, ikke så usunt egentlig, men for store mengder av nybakt brød med brunost og denslags eller en gigastor skål med hjemmelaget popcorn - om kveldene. Jeg velger det bort nå, har stort sett greid det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Jeg synes det høres ut som du er kjempeflink. Det å ta de valgene som passer for deg i hverdagen og å gjøre det beste ut av hver dag er lurt. Gjør også mitt beste om dagen. Har ikke klart å komme i gang med trening igjen, men jeg synes matinntaket er fornuftig og vekta fortsetter jo å gå nedover så jeg gjør noe riktig. Vi har kjempefint vær i Finnmark. I går var det 19 grader i skyggen, og det ble grilling på sparket. Gjorde sunne valg, og det å grille oppleves som positivt. Vi hadde gjester så det var mye mat å velge mellom, men jeg gjorde de fornuftige valgene, og spiste ikke mer enn jeg skulle. Det ble riktignok et par pils ved siden av, men det skjer ikke så ofte, spesielt ikke midt i uka.

 

I dag skal vi til byen å ordne med pass til minstemann, og de to eldste skal til tannlegen. Sola skinne og det gjør meg i godt humør.

 

Fortsett den gode jobbinga. Du klarer helt klart neste delmål snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei Metchen - så utrolig bra med den grillopplevelsen med mange valg - man kan da velge sunt. Jeg har alltid en eller flere grønnsaksretter til middag når det bare er oss eller gjester - så kan jeg selv velge sunne alternativer og lett kutte ned på karbohydrater (ris, potet, pasta - velger ofte grove alternativer)...

De beste sausene lages av kraft og grønnsaker. Nydelig.

 

Kanskje det ikke er tiden for hard trening for din del, men får du bevegd deg litt hver dag. Maten er viktigst for meg, hjelper utrolig godt. Og jeg blir enda litt mer glad når jeg får vært fysisk aktiv, ikke begynt med styrketrening enda - skal gjøre det til høsten og zumba, meldt meg på trening i gruppe - nå er det sykling og turer og lek med barna. Jeg danser også masse hjemme.

 

Ha en nydelig dag - snart er det helg igjen - unnder dere nordpå det aller beste mht været! Nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg er ikke helt fornøyd - etter en dag der jeg underviste på et kurs for mange mennesker i 6 timer og ingen pauser - ingen spising og heller ikke skikkelig frokost - da de andre hadde lunsj måtte jeg organisere og fikse ting. Hastet så på tom mage til barnehagen i siste liten - ble 125g blåbær på butikken, men jeg greide ikke unngå å spise 4 kanelgiflar på vei hjem fra barnehagen. Ok middag, men skikkelig popkorn-bonanza (hjemmelaget og noe mer enn jeg har godt av) etterpå på kvelden. Men ingen kveldsmat og heller ingen skikkelig elendig følelse fordi total kcal OK, men elendig innhold. Føles ikke fantastisk - jeg burde vite at jeg har planlagt helt elendig - kunne nå få spist en banan eller noen knekkebrød innimellom, men med såpass høyt stressnivå fikk jeg ikke det til. Imorgen er det meldt godt vær - blir en lang fin tur - og en bursdag - har bestilt bær og fruktsalat og får det til - lite kaker og denslags. Må beskytte meg litt mot å gå berserk i sjokoladekakerester...

Ha en nydelig helg, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som belønner deg selv innimellom med premier. Det fortjener du! Synes du er kjempeflink!

 

Den utskeielsen og den følelsen kjente jeg veldig godt igjen ;) Glemmer man å spise havner hodet plutselig en helt annen plass, og man klarer ikke tenke sunt når magen rumler som verst. Jeg hadde selv noen spekker for ikke lenge siden, godteriposen ble satt foran meg med "bare spis" på et venninnebesøk. Jeg fulgte ordre jeg, og spiste.. og spiste B) Popcorn har også jeg spist mye av før, men hvis det er en trøst så er det ikke det verste man kan spise :)

 

Ny dag idag, nyt den og tenk framover. Håper du får en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

V05 - tusen takk for oppmuntrende tilbakemelding.

 

En fin og aktiv helg - var på stranden med guttene (3 og 6) og de var i fyr og flamme - 15 grader i vannet ingen hindring. Jeg hadde ikke tenkt at vi skulle bade og heller ikke noe bikini som passer meg - så jeg hadde singlet og knelangt litt flagrende lett skjørt - og var en av få uten badetøy på stranden, men det var helt greit, vi var faktisk flere. Ungene storkoste seg hvertfall og vi lekte og var aktive, fanget masse krabber og fikk sol på legger, lår og øvre del av overkropp og ansikt.

 

Maten denne helgen....igår var jeg atter en gang på bursdag og hadde med en kake - men ingen smaking mens jeg bakte, og jeg spiste bare et lite stykke på festen og sa jeg ikke ønsket å ha med meg noe hjem :) så det var perfekt planlegging og gjennomføring. Masse jordbær, bringebær og blåbær om kvelden og 2.5 Pin-Up - iser (nesten 300kcal)...... Men bra totalkcal likevel (1600) Idag har vi vært så aktive at det har blitt bare planlagte måltider, ingen is på meg, men smoothie - og ungene elsker det.

 

Det er siste dag av nettkurset, snikveide meg før helgen og i dag, har gått ned 1.5 kg denne uken og 7.5 kg på 7 uker, skal ta mål imorgen. Jeg tenker å fortsette å registrere mat og trening - og bruke forumet.

Jeg ser lyst på sommeren. Om vektnedgangen bremser opp må jeg ordne meg noe mer forpliktende, som nettkurs eller en fast veieavtale med noen. Ønsker dere en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Sykkelen er stjålet - for en nedtur!

Hadde ikke tid til å gå på jobb sånn på sparket(5.5 km og endel bakker), men kjørte halvveis og gikk 3km , handler blåbær og bringebær på Rema1000 på veien, billig denne uken!

Hvis jeg går tilbake til å kjøre på jobb føler jeg at jeg har tapt - kanskje jeg greier å gå en av veiene - finne tid til det om morgenen? Nettkurset er ferdig - jeg skal ned til neste delmål før ferien og det er 90kg. Det greier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei!

Flott resultat på deg, fortsatt topp motivert, ikke verst :)

Etter et par dårlige uker, gikk forrige uke bra, tilbake på det jevne, og nedgang igjen. Og midjemålet, har gått ned 7 cm nå på et par måneder! Følte jo at det ikke rikket seg. Begynt å trene en del styrke og mageøvelser, så det hjelper med litt stramopp. :rolleyes:

Her nytes sommeren, 2 uker permisjon igjen må utnyttes :D

 

Ha ei flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei littslankere36 - nyt de siste ukene av permisjonen - er jo en perfekt tid til det. 7cm er virkelig mye - så bra - jeg ser for meg linningen på et skjørt!

(5cm på meg og flere skjørt er nå behagelige)

Da er det full fokus på neste delmål som er 90 kg. Eller allerhelst 89.9....

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Da var sykkelen stjålet og jeg organiserte meg såpass bra i dag tidlig at jeg fikk både levert i barnehage (20 min å gå) og gått til jobb (55min å gå fra barnehagen - raskt!) og var på jobb før halv 9. Nydelig følelse og godt å være i bevegelse om morgenen - har fått låne en sykkel fra imorgen og er da 'reddet' - så jeg får min daglige treningsdose på vei til og fra jobb. Har så lite lyst til å kjøpe en ny (dyr) sykkel - så kanskje jeg finner en brukt på nett.

Og når det gjelder maten ser jeg at min redning er hjemmelagde (litt spennende) knekkebrød og grønnsaker til de fleste måltid.... Har de siste dagene hatt mindre søtsug, det hjelper veldig med bringebær, blåbær og jordbær. Gulerøtter også.

Skal gå hjem i dag også - det er mulig når jeg ikke henter i barnehagen - noe jeg stort sett alltid gjør siden samboeren min pendler og jobber mye utenlands...

Planleggig løser det meste. Ha en nydelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Tusen takk koala, i dag fikk jeg fotpleie (betalte jeg for - og det var verdt det) som jeg unnet meg selv for å ha nådd mitt første delmål - det var nydelig og nå er jeg klar for sandaler! Jeg er strålende fornøyd med føtter og legger - snertne og smale. Snikveide meg i dag og var litt over første delmål, men det skyldes mest sannsynlig væskeopphopning i kroppen i forbindelse med mens - det vil mandagens veiing vise sikkert - jeg har vært god på å spise og bevege meg - så jeg forventer å gå ned. Merker at sykkelformen er bedre - har lånt meg sykkel og den er litt dårligere enn min stjålne, men jeg føler at bakkene er lettere. Ikke så mange som sykler forbi meg lengre...

Snart helg igjen - må greie å snike meg til masse fysisk aktivitet. Få litt barnefri noen timer, samboer kom hjem fra jobb i Tyskland og blir hjemme over helgen før han drar igjen.

Utrolig sulten i kveld - tok en liten skje med nugatti (som jeg ALDRI spiser) i søtsugdesperasjon. Patetisk, vil jeg si. Må le av meg selv, det er komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Nydelig morgen - syklet med kjole og sandaler, flagrende hår (hjelmen også stjålet, hang på sykkelen) og sitter på jobb - vannflaske ved siden av meg og så varm og klam, men strålende fornøyd. Dette blir en fin dag - gleder meg til å hente barna - gå og prate og tøyse oss sakte hjemover. Før den tid blir det intens jobbing med medbrakt matpakke ganske uspennende, men det fungerer - fuglemat og kaninmat (hjemmelaget knekkebrød med overdose frø og gulerøtter) samt frukt fra jobbens fruktkurv. Jeg er innom her med jevne mellomrom - ønsker dere alle en superfin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med en slik start på dagen :)

 

Her skinner sola også, gleder meg til å gå ut og nyte dagen. Har trening på planen idag også, vanskelig å gi seg når man er godt i gang ;)

 

Ha en fin fredag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

God morgen V05 - ble det trening på deg i går også?

Har meldt meg på nytt nettkurs med pause på noen uker i sommer, jeg slurver med å registrere mat, men spiser veldig bra - synes jeg selv. Blir fint med 'noen som ser meg litt i kortene' og et av målener blir å komme igang med styrketrening.

Jeg syklet en ekstra tur i går ettermiddag - før jeg skulle møte noen gode venninner som er så matglade. De hadde laget 'lett' mat. Og som alternativ til kake og sjokolode (det var det også) - var det en diger skål med massse jordbær, bringebær og blåbær. Så utrolig hyggelig - 'dette er til deg - for du ville ikke ha kake?' - og da ble det ikke fristende med kaken, jeg smakte ikke engang og sjokoladeskålen var 'ikke min'. Syklet hjem etter midnatt og følte meg sunn og lett i kroppen, hadde ikke vært samme følelsen om jeg hadde spist mektig mat etterfulgt av store mengder av sjokolade og kake. Så koselig med venner som tar litt hensyn i matplanleggingen.

Fant frem noen fine BH'er i dag tidlig som jeg hadde tenkt å kaste frdi de var blitt for små - men nå passer de (nesten). Utslitte amme-BH'er (som er helt formløse) kastes istedenfor, en etter en. Det føles bra.

Ønsker alle en fin helg med aktivitet og få fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med slike venninner! Det gjør det mye lettere å fortsette med sunnere kosthold. Blir nesten irritert når personer som vet at jeg er på diett prøver å gi meg usunne ting og si at "en gjør jo ikke noe" eller "trodde ikke du var så hysterisk på det". Da blir jeg enda mer irriert :lol: I allefall inni meg.

 

Jeg skal på trening idag, har ikke vært på to dager. I går var jeg på kafe med en tidligere kollega, ble en middag med dessert. Spiste små kjøttkaker i brunsaus og et kakestykke som dessert :unsure::) Var stappmett etterpå, så det ble ikke så mye mat resten av dagen. Skulle på trening, men snakket i tre timer med en god venninne på telefonen, så tiden gikk veldig fra meg. Har gått ned 0,8 kg forrige uke, veide meg i går, så motivasjonen er fortsatt tilstede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Var på ny bursdag i går - masse mat - både sunn og usunn, men jeg blir så glad når det er mulighet for å spise salat og fruktfat/bærfat. Så flott når det er sunne alternativer. Ungene går også berserk i vannmelom og bærfatet, de spiser faktisk lite kake.

 

Men jeg smakte litt kake (tynt-tynt stykke) og litt is, en liten kule. Moderasjon er tingen og det føles bra. Jeg nyter det på en annen måte enn når mye inntas altfor raskt.

 

Men vekten sto ikke i forhold til min forventning og jeg ble så skuffet over nedgang på 0.3kg. Nå fører jeg opp alt jeg spiser, veier og står på - og legger inn omveier på sykkel så det blir 70- 80 min sykling hver dag - så er det håp om barnevakt 3 kvelder i uken for å gå tur på 1 time. (Samboer jobber utenlands denne uken og kanskje neste uke også - om de ikke blir ferdige.)

 

Kveldene er så nydelige nå. Gikk en lang og fin tur på kvelden (igpr) i det varme fine været. Bedre å komme seg ut på en liten tur enn å være inne og kjenne på rastløshet, stress og søtsug. Målet mitt er å komme igang med styrketrening. Og finne roen i denne uken som blir veldig hektisk. Jeg skal gjøre så godt jeg kan... for meg selv og mitt viktige prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt skuffelsen! Men husk at noen ganger blir det sånn selv om man har gjort alt "riktig", kroppen trenger å henge med og prøver å holde seg på det den var ved å holde på vann bla. Men tenk på alt du HAR oppnådd til nå og jobb videre mot målet :)

 

Jeg bruker å ta en slik allevo/nutrilett/atkins sjokolade/bar når søtsuget er for stort, som regel en gang i måneden i hvertfall. De demmer opp for sjokoladesuget, metter og er gode :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en god innsats er det ikke alltid kroppen henger med. Jeg har lest at når fettcellene gir slipp på fettet fylles de med vann før de tømmes, derfor kan det fort gå en ukes tid før du merker det på vekten.

 

Aldri vær skuffet over et vekttap! Ned er ned uansett, og har innsatsen vært god har du all grunn til å være fornøyd selv om tallet på vekta ikke tilsier det samme. Fettprosenten kryper nok nedover, og det er jo det som betyr noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Nickii - takk for oppmuntrende ord, jeg håper du har rett -

Jeg er litt sta og inntar noen gulerøtter og lettbrus i kveld, mens jeg jobber og barna sover. Ble ingen tur i kveld - men håper på barnevakt imorgen... (den faste har eksamensperiode). Synes det er utrolig fint å ha en kveld der jeg er litt sulten og sliten uten å spise noe ekstra. Kommer til å sovne fornøyd og våkne enda mer fornøyd.

Havregrøt til froskost - ikke typisk sommermat, men det er særdeles mettende og holder lenge.

Noe hyggelig - en tidligere nabo kom innom på uventet besøk og så på meg og smilte - "du har tatt av og ser helt fantastisk flott ut!"- det var utrolig hyggelig meldig å få - de som ser meg hver dag har ikke merket noe, eller sagt noe. Nærmere 8 kg er ikke så mye når man har endel ekstra, men klærne er løsere og jeg gleder meg allerede til å kaste endel klær evt sy dem litt om - så de holder en stund til før de skal kastes. Kjenner at jeg ikke har så lyst til å ha så løse store mørke klær etterhvert. Farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gå på salg og kjøp lyse fine klær som passer akkurat nå. Da kan man handle litt med god samvittighet selv om en er på vei nedover. Viktig å føle seg fin underveis også;)/> Jeg ser på de to sommerkjolene jeg kjøpte i fjor våres (for ca.10kg siden) at selv om de går an nå i år så føler jeg meg ikke like fin som når de ble kjøpt inn og duger nok mest som strandkjoler i år og til høsten er de hos Fretex! Så nye kjoler er alt innbrakt til 70% avslag, da går det an :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Koala - den følelsen av å gi for store klær til Fretex må være god - mye bedre enn å gi bort klær som er for små... Jeg har ikke kastet de som er for små - de ligger og venter og jeg kan bruke det - litt etter litt - utrolig mye fint og spesielt der - skal supplere med litt underveis, men jeg gleder meg til å nå mitt endelige mål - da skal jeg unne meg endel fine klær - og hvertfall utrolig gode turklær til bruk på fjellet og på skiturer. Men jeg var 80 kg før jeg begynte å gå opp i vekt og det følte jeg var for mye og det er det for meg, så jeg vil nok trenge noen nye basisklær når jeg nærmer meg 70 til neste år - og hvis jeg skal være helt ærlig var jeg mest fornøyd med meg selv da jeg var mellom 65 og 68, men når jeg er nærmere 70 kg tar jeg det valget --- og det er det en god stund til (litt under 25 kg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...