Gå til innhold

Trenger noen som trenger positivt gruppepress


Gjest Gullmedaljekandidaten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kurs i dag og imorgen (er alene med barna - og på kurset holder jeg i tillegg innlegg og det er 45 min å kjøre fra hjemmet og kø i tillegg til å levere to barn i barnehagen) - og det startet kl 9, det greide jeg! MEN jeg greide ikke å få spist frokost for å nå dette heller - og nå er jeg sulten - det er nok frukt i første pause - da får jeg ta for meg. Dette var klønete planlagt, hadde vært enkelt med noen knekkebrød medbrakt eller litt frukt...

Jeg skal hvertfall drikke masse og spise salater og litt sjømat i lunsjen.

Buffet er fint - man kan velge sunn mat i små mengder - og droppe dessertbuffeten.

Det betyr at det ikke ble sykkeltur i dag, men bil - skal gå en tur i lunsjen, hvertfall - spise og være sosial halvtime og gå en tur en halvtime, det blir fint. Og dra litt før slutten og gå en omvei når jeg skal hente barna så lir det hvertfall 70 min rask gåtur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink til å planlegge hvordan du skal få nok mosjon og virker veldig bevisst i det du gjør :) Skjønner fortvilelsen når man er spent og står på vekta og den ikke viser så mye som man synes man fortjener etter en uke med slit.. men tror nok det kan vises på neste veiing.

 

Koselig kommentar fra naboen din, tror ikke alle vet hvor fint det er med slike tilbakemeldinger :) Jeg har gått ned nesten 5 kg siden jeg startet, men tror nok at det er mest jeg selv som merker forandringen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Du er flink til å planlegge hvordan du skal få nok mosjon og virker veldig bevisst i det du gjør :)/>/> Skjønner fortvilelsen når man er spent og står på vekta og den ikke viser så mye som man synes man fortjener etter en uke med slit.. men tror nok det kan vises på neste veiing.

 

Koselig kommentar fra naboen din, tror ikke alle vet hvor fint det er med slike tilbakemeldinger :)/>/> Jeg har gått ned nesten 5 kg siden jeg startet, men tror nok at det er mest jeg selv som merker forandringen B)/>/>

 

V05 - takk for fine ord - ja, du har så rett - det hjelper veldig med fine tilbakemeldinger fra folk. Jeg er så fornøyd med meg selv i dag - ble bare en gåtur i dag - ja og henting i barnehagen - men jeg spiste ikke noe før kl 1, da buffetlunsj med super kontroll og endel nøtter i pausen (jeg ble ikke skikkelig mett av lunsjen) - og resten av dagen har gått helt superbra, ikke rørt is i fryseren og holdt på å lesse på med peanøttsmør på knekkebrød, men satt boksen tilbake i kjøleskapet. Det er nesten som om jeg greier å spørre meg selv om det er verdt det -

 

Å-hvor jeg håper at jeg greier å holde på dette med å tenke meg om flere ganger før jeg spiser. Nå har jeg jobbet helt siden ungene sovnet - døgnet har for lite timer for meg, gleder meg til samboer er tilbake etter utenladsjobbing, fikk akkurat beskjed om at han blir en uke ekstra borte og det er litt tungt med småbarn og barnehage og hente og bringe og full jobb og kveldsjobbing og lyst til å trene skikkelig. Savner å være mer sosial også. Skal kjøpe nye joggesko når feriepengene snart kommer - nye kjempegode. Og klippe meg når jeg når neste delmål på 90 kg om noen uker...

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ny dag med kurs - i dag var det bare frukt og nøtter i pausen (pluss soft-is og popcorn-som jeg ikke engang vurderte å smake på)-lunsjen var en enda bedre buffet enn i går, med masse gode og spennende salater - linse - og bønnesalater. Tok litt av forskjellige salater og masse agurksalat så min tallerken var ganske full med lite kcal - ikke noe brød og ingen dessert. Føles bra - det der med å spise fordi det er mye og "gratis" er en utrolig uting.

Nå skal jeg gå en omvei til barnehagen siden jeg ikke fikk syklet i dag heller.

 

Men pulsklokke skal jeg skaffe meg - leste en utrolig spennende artikkel om å trene i puls-sone 1 og bygge kondis på det og at det er den formen for trening man greier å holde ut - gå raskt eller småjogge så man kan snakke. 90% av treningen med det og 10 med høyere puls. Man skal ikke bli så sliten at man gruer seg til neste gang. Og det artige er når man blir i bedre form og har samme puls ved å jogge som man før hadde ved å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor leste du denne artikkelen? Vil gjerne lese den jeg også. Er hekta på trening med pulsklokke, herlig å se hvordan formen blir bedre og bedre :D

 

 

Ny dag med kurs - i dag var det bare frukt og nøtter i pausen (pluss soft-is og popcorn-som jeg ikke engang vurderte å smake på)-lunsjen var en enda bedre buffet enn i går, med masse gode og spennende salater - linse - og bønnesalater. Tok litt av forskjellige salater og masse agurksalat så min tallerken var ganske full med lite kcal - ikke noe brød og ingen dessert. Føles bra - det der med å spise fordi det er mye og "gratis" er en utrolig uting.

Nå skal jeg gå en omvei til barnehagen siden jeg ikke fikk syklet i dag heller.

 

Men pulsklokke skal jeg skaffe meg - leste en utrolig spennende artikkel om å trene i puls-sone 1 og bygge kondis på det og at det er den formen for trening man greier å holde ut - gå raskt eller småjogge så man kan snakke. 90% av treningen med det og 10 med høyere puls. Man skal ikke bli så sliten at man gruer seg til neste gang. Og det artige er når man blir i bedre form og har samme puls ved å jogge som man før hadde ved å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - skal leite etter link og tipse deg...

Denne helgen har vært mer "passiv" enn ønsket, vært ute hele helgen og ikke sittet i ro et eneste sekund (nesten), men har heller stått mye og badet og lekte med barna, vært på tur i skogen (blir ikke mange hundre meter før noe skal undersøkes og ses på), men det har vært nydelig. Vært utrolig påpasselig med maten og er skikkelig spent på morgendagens veiing. Men ser at kommende uken skal jeg ha fokus på tid til trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en riktig flott og sprek uke ;) Moro at du har koset deg ute med barna, det blir alltid en del trim når man tilbringer dagene med barn. I tillegg er det veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei igjen!

Ser det går bra med deg, synes du virker utrolig flink til å holde fokus:)

jeg har hatt ei ok uke med resultat 0,5 kg nedgang. Har gjennomsnittlig litt i overkant av kalorier hver eneste dag, og lørdagskvelden ble en stor utskeielse med hjemmelaget pizza, potetgull, sjokolade og litt nøtter

Men fikk til 2 gode treningsøkter denne uka, og en del turer ellers.

Har holdt på såpass lenge at jeg ikke er like nøye med å veie og måle alt, som jeg gjorde i starten. Og er litt mer avslappet med det meste. Begynner å bli fornøyd, selv om det er et stykke igjen ennå. Gått ned 15 kg tilsammen nå på nesten 5 mnd!! Og får masse positive kommentarer om hvor slank jeg er blitt, så det er jo herlig. Gitt bort en masse poser med for store klær, og funnet fram mye gammelt nytt, som endelig passer igjen. Venter litt med å kjøpe mye nytt, til jeg er der jeg vil være.

Ha ei flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei littslankere36 - jeg føler virkelig at det har gått bra med meg også, men siste to uker har vist seg å være stillstand og det er faktisk en skikkelig nedtur, for jeg har virkelig stått på. Tatt gode valg, men siste uke med kurs og 'passiv-aktiv' helg (ute hele dagen på lekeplasser og bading, men ikke treningseffekt av det) borte har ikke gitt samme rutinen og maten er tatt på øyemål de siste 4 dagene, så nå er det frem med vekten og øke treningsmengden og sove bedre som er tingen. Men det er fantastisk resultat du har fått, gratulerer! Det må være så fint å finne frem til gamle klær som sitter! Og gi bort det som aldri kommer til å passe igjen. Vi får følges ad fremover - jeg skal være enda mer fokusert, jeg blir så glad når vekten går nedover og trenger fortsatt nedgang - masse - er jo 25 kg igjen til jeg når mitt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg har begynt på videregående nettkurs med pause i sommer - ser at indre motivasjon er bra, men ikke nok (2 uker uten kurs viste: 0.3 kg ned og like mye opp uken etterpå). Jeg har også tenkt på at jeg er en fulltids omsorgsperson, som ser alle andre sine behov og fyller det, mens jeg nedprioriterer mitt ønske om å trene og sette av tid til dette. Jobben kan jeg ikke ta timer fra, det er ikke mulig. Så denne uken skal jeg gi meg selv to kveldsturer om så alene med innlagt jogging, om så med barnevakt. Og jeg skal sove mer, la jobben ligge utenom arbeidstid og ha fri på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Heisann - min gyldne plan om laks og grønnsaker til middag i går ble gjort til skamme da min søster hadde fyrt opp grillen hjemme hos meg og stilte med middag - pølser, lompe, litt salat, frukt og bær til dessert - fordi de vet jeg har hatt litt mye for tiden.... Det var klart da vi kom hjem fra barnehagen - Alle barna var jo glade, jeg var litt skuffet over at jeg ikke kunne følge min plan... Men det var superhyggelig.

Jeg spiste så lite, følte at jeg ikke kunne spise meg mett på pølser og salatblader. Bakte tacosnurrer til kvelden og spiste fordi jeg var så skrubbsulten: 5 stk, 3 mer enn tenkt! Samlet kcal i går på 1500, men det føltes ikke bra fordi jeg avsluttet kvelden med en bombe av karbohydrater - egentlig. Så moralen er å spise skikkelig balansert middag så blir kvelden så lett som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Sommerfest i barnehagen ble karbohydratrik i går, men ikke uten kontroll, kjenner at jeg føler meg mer vel med mindre karbohydrater i kosten. Så det var en motivasjon.

 

Jeg holdt på å avbestille frisørtime om etpar uker fordi jeg er godt unna mitt andre delmål, men så tenkte jeg at jeg ønsker å klippe meg, vil føle meg fin og tror det vil være en like stor inspirasjon som om det var en belønning for oppnådd delmål 2. Derfor blir det frisør og noen fine sommerklær som jeg skal krympe ut av, likevel. Så får jeg finne på noe annet når jeg har nådd delmålet mitt, forhåpenltigvis før ferien.

 

I kveld blir det tur - kombinere å gå raskt og jogge - skal ta tiden og fortsette med samme turen regelmessig 2 ggr i uka i tillegg til daglig sykling til og fra jobb og barnehage. Det må vel gi resultater. Føler meg sterkere allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg kom hjem kl 9 og var ganske sliten, men heiv på meg joggesko - fordi om jeg hadde satt med ned for å slappe av hadde jeg aldri kommet meg ut - og løp ut. Fikk med meg en nabo og da ble det veldig rask gange med masse bakker i stedenfor skogen med småjogging alene, men det ble en fin tur og jeg var ganske sliten etterpå, en lang dag. God følelse! For meg er det fint å legge fra meg jobb og prosjekter om kvelden - da blir jeg litt mer fri til å få til det som er bra for meg. Ønsker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk fullført målet om ut på tur! Kjenner igjen det at har man først satt seg så er det tungt å komme igang :) Merker også at sukker og sjokolade er som gift for kroppen min. Kan spise litt karbohydrater men prøver å unngå raskt omsettelige og ikke spise sukkerholdig godis og kaker. Men det er litt vanskelig iblant og da er det som å være fyllesjuk dagen derpå... Jeg har MS og tror det er derfor jeg reagerer såpass sterkt på sukkeret. Så jeg holder meg stort sett til sukkerfritt gummigodt og sjokoladebars fra nutrilett/atkins/allevo o.l.:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

En fin uke, holdt meg til 1600kcal stort sett, 17 TP (sykling og 2 gåturer i høyt tempo med bakker og masse småturer med barn), veid det meste av maten hjemme og måtehold ute, fått rundt 8 poeng hver dag (lite melkeprodukter og ikke 2 hjertevennlige matsorter hver dag). Men vekten viser bare 0,4kg ned, og det var skuffende. Men ned er ned og jeg skal ha enda større fokus neste uke. Mer trening er nok løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin uke, holdt meg til 1600kcal stort sett, 17 TP (sykling og 2 gåturer i høyt tempo med bakker og masse småturer med barn), veid det meste av maten hjemme og måtehold ute, fått rundt 8 poeng hver dag (lite melkeprodukter og ikke 2 hjertevennlige matsorter hver dag). Men vekten viser bare 0,4kg ned, og det var skuffende. Men ned er ned og jeg skal ha enda større fokus neste uke. Mer trening er nok løsningen.

 

Belønningen er nok rett rundt hjørnet, Gullmedaljekandidaten :)

Ned er ned og hold fokus - det tror jeg er nøkkelen til det hele og oppskriften på suksess ;)

 

Hørte fra en kostholdsekspert at mat er 70% og trening 30% (sikkert noen som er uenige i dét, men akkurat nå så får jeg fine resultater ved å ha hatt full kontroll på kostholdet, men mikroskopisk fremgang med trening, så for meg må det jo ha stemt).

 

Muskler holder på vann, så er du flink til å trene videre også vil du se resultatet litt lenger frem i tid, så bare fortsett med det du gjør og så plutselig kommer det et positivt tall på vekta igjen ;)

 

Heia, heia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Tusen takk for oppmuntrende ord. Nå sykler jeg straks på en kveldstreningstur (akkurat spist en banan), ikke fått tid til å spise middag i dag, har vært på farten hele tiden - håper jeg ikke kollapser før kvelden er omme. Men har på meg en kjole som var veldig stram forrige mnd som sitter bra. da er det bare å håper at den er løs og slaskete om enda en mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

En liten stund etter at jeg begynte å trene begynte vekten å gå nedover i rykk og napp. Ingenting ene uken, for deretter å gå ned 1,2 uken etter. Snodige greier. Og selv om man helst vil at vekten skal gå ned masse hver uke, så er langtidseffekten av treningen vel så viktig å tenke på. Økt muskelmasse, økt forbrenning osv. Må innrømme at det tok laaaaang tid før jeg klarte å tenke sånn.... Så det kommer nok helt sikkert - bare bite tennene sammen (det minte meg på at jeg må ombooke tannlegetimen min, ja. :)) og fortsette i det gode drivet du er i. Det går ihvertfall riktig vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ja, du har rett, veide meg idag tidlig - mindre enn i går, men har bestemt meg for at det er mandager som er tellende. Fikk akkurat en sms om 30% avslag på undertøy i en butikk - drar dit imorgen...du har rett i at å gå med utslitt slaskeri innerst på kroppen ikke gir den beste selvfølelsen. Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

En veldig hektisk dag, syklet til og fra møter på jobb - fått litt gratis treningspoeng der. Spist fornuftlig, fyller på med jordbær og blåbær som mellommåltid og det slukker 'søtsuget', faktisk. Hjemmelagde knekkebrød er også redningen som mellommåltid og om kvelden, men er utrolig sulten nå. Hjelper å drikke masse! Gleder meg til veiing mandag - tenker det gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

 

Kjenner godt den følelsen av å ikke gå ned det man mener man fortjener. Veiedag på mandager synes jeg også er lurt, da har man lagt helga bak seg også. Jeg hadde en periode veiedag på lørdager, men nå går jeg tilbake til mandager. Spent på hva vekta viser :)

 

Du er flink til å trimme og spise det du skal, noen utskeielser tror jeg de aller fleste har innimellom. Styrketrening er å anbefale, vet at man forbrenner mer når man ikke gjør noe som helst hvis man trener styrke jevnlig. I tillegg formes jo kroppen så flott ;) Skal selv fokusere enda mer på styrketrening framover. Tips jeg har lest meg fram til er å trene hele kroppen 2-4 ganger i uka. Gleder meg :D

 

Jordbær og blåbær er nam nam :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

En helg som skulle vært en stor fest fredag - måtte dra fra den fordi minstemann ble syk og forble syk hele helgen og... smittet meg. Har nesten ikke spist, maten smaker ikke (er det ikke ironisk?) og ikke bevegd meg, nesten. Huff, jeg som hadde gledet meg til denne helgen. Nå er den snart over - som et slags vakuum. Håper formen er bra så jeg kan dra på jobb imorgen, sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Var syk i helgen og spiste nesen ikke noe lørdag og lite på dagen i går, men ble så bedre i halsen og spiste normalt utover kvelden. Hyggelig å gå på vekten i dag - var nok litt pga lite mat i helgen pga sykdom, men heller ikke noe bevegelse. Men vekten er nå 92.6, ned 2 kg siste uke og ned 9.9 totalt. Så da gjelder det å ikke gå opp neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, og gratulerer med god og fortjent nedgang!

Her ble det opp 1 kg denne uka, 92,2 er egentlig ikke overrasket, for har ikke hatt nok fokus på maten, og tillatt meg alt for mye. Og vært litt lat på kveldstid, og ikke kommet meg nok ut på tur. Ble ei skikkelig trimøkt med spinn og styrke, og ellers bare små, små turer. Slitsomt å begynne på jobb, og utrolig mange kaker, alle skal ha med seg + avslutninger her og der..

Men oppgang gjør at jeg skjerper meg igjen. Nå er vi nesten helt lik i vekt du og jeg, så får prøve å henge på deg nedover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...