Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Framgang for noen, litt motgang for andre, men det gjelder å holde ut!

 

Har veiedag på onsdag, vekta viste -0.3 kg siden sist jeg hadde en "tellende" veiing, totalt 1 kg på tre uker. Sliter litt med å være fornøyd med det, men har lest meg opp, både gjennom denne tråden og i kursbøker fra 2010, så nå har jeg justert ned kcal- nivået til 1600 pr dag og håper det skal gjøre susen litt mer enn det så langt har vært!

 

Ha ei god uke alle sammen, resultatene kommer sakte, men sikkert, bare vi holder ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye! :)

 

Og utrolig bra jobba, til dere som har fått så flotte resultater :)

 

Jeg har vært på vekta og den viste 89,0! :D Dvs at jeg har gått ned 0,5 kg. Pleier vanligvis ikke å bli så jublende glad for en halvkg, men det var en supergod følelse å nå "89-blank" og spesielt denne uka hvor jeg hadde forventet å gå opp en halvkg i stedet.

 

Til dere som ikke trener, så anbefaler jeg på det sterkeste å komme i gang med det. Det er de tre første ukene som er tøffest. Da må man ofte pushe seg selv hver eneste gang, men plutselig rundt uke 3 så løsner det, men merker fysiske resultater, motivasjonen kommer lettere av seg selv og man merker at man blir flinkere/at det flyter bedre. Og det er hen herlig opplevelse.

 

På søndag reiste jeg til Tromsø, ifm jobbmøte mandag morgen. Da jeg skulle sjekke ut treningsrommet, viste det seg at hotellet ikke hadde gjemt det nederst i kjelleren slik mange gjør, men plassert det i 10. etg med en fantastisk utsikt over fjord og fjell! Helt utrolig nydelig.

 

Jeg gikk på tredemølla full av begeistring. Jeg holder på med løpeprogrammet til C25K (hvor man går/løper i bestemte sekvenser og målet er å til slutt løpe 5 km sammenhengende). Jeg hadde akkurat hatt en uke med løpesekvenser på 1,5 min. Etter noen sekvenser, føltes kroppen utrolig lett og god og jeg tenkte at jeg på siste sekvens kunne se hvor lenge jeg kunne løpe.... forventet kanskje 5-6 min. Det lengste jeg noen gang har løpt sammenhengende på tredemølle er 8 min... Jeg "koblet ut", lyttet til musikken, nøyt utsikten og lot rytmen overta. Det endte med at jeg løp 23,5 min sammenhengende!!! Det var en helt sykt god følelse!

 

Jeg fikk så kick at jeg stod tidlig opp neste morgen og trente før møtet også!

 

Da er jeg klar for en ny uke. Ser at det "tetter" seg veldig til med jobb, så utfordringen denne uken er å holde fokus, finne "hullene" i timeplanen hvor det er mulig å snike inn noen treningsøkter. Jeg skal ned på 88-tallet neste torsdag!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

joho ! torsdag og veiedag og i dag jubler jeg :) ned 0,7 kg :) :)

superglad :)

 

Jeg begynner¨å få kontroll på 1400 menyen og hvis jeg begynner å miste kg nå så GLEDER jeg meg til høsten :) ukene går ikke fort nok nå :)

Er så spent på om dette fungerer..

 

i helga skal jeg prøve å la vær å tenke grete roede, men det er ganske så innarb så jeg vet det blir vanskelig. i å med det er super skjeldent jeg er på hotell har jeg lyst å prøve å nyte det litt.

 

 

GOD HELG alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda, FrkT, Karlsson, Shine24, Dutchy og flere til; Gratulerer med fantastisk deilig og fortjent vektnedgang da:) Fortsett slik!

 

Babygirl_mira; Stå på, den neste uken din kan bli MAGISK, ikke mist motet!

 

Jeg har klart å la være å snikveie meg denne uken, veldig ulikt meg som gjerne veier meg hver morgen i mine tidligere slankeperioder. Problemet før har jo akkurat vært det at slankingen foregår kun i perioder. Nå har vi jo alle startet en ny livsstil som skal vare. Dette skal vi klare sammen, på hver vår måte ja:))))

 

Frodig81 ; fikk du kontakt med kurslederen din?

 

Ha en flott morgendag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så kjekt at enda flere joiner:)

 

Jeg har blitt syk. Bihulebetennelse. Passet veldig dårlig, men sånn er det. Så her har jeg ikke fått trent så mye de siste 2 dagene. Gikk tur i dag da, pustet og pedet selv ved rolig gange.

 

Blir ikke noe trenings før jeg blir frisk, og med sydenland nedte uke, så blir det vel ikke trening før om 14 dager. Kommer til å gå turer i sydenland også, men det blir nok bare spasering.

 

Har heller ikke veid eller målt meg, men kommer tilbake til det etter turen. Vekta vår har gått tom for batteri, og har ikke villa målt meg, for vil ikke måle meg før jeg er ferdig med level 2 av 30 days shred.

 

Så det blir en liten pause her, men lover å komme sterkere tilbake!

 

Men jeg er her,er bare litt passiv nå.

Føler virkelig at jeg har kommet inn i en bra treningsstim, og enda bedre skal det bli:)

 

Ser at dere er flinke med kosten, og at det gir resultater!!!! Jeg er imponert!! Dere er fliiiinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelblå - god bedring og god tur! Håper du er helt frisk når du reiser av gårde, slik at du kan kose deg + at da er det også lettere å være aktiv i ferien.

 

Linda - så utrolig bra at du nå merker nedgang på vekta!! Det gir supermotivasjon til å fortsette. Du har vært mentalt sterk som ikke har gitt opp - så det må du ta med deg.

 

Her blir det hektisk med jobb og barnebursdag i dag. Men jeg skal gjøre mitt ytterste for å snike inn en treningsøkt, slik at jeg ikke kommer ut av rytmen.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Så godt det må være og komme ned på 80- tallet frkT :) Godt når det går nedover på vekta. Jeg må veie meg på et beinhard brukket ankel, så vet jammen ikke om det blir nøyaktig. Ta målene som motivator. Den siste uka har jeg gått ned en cm rundt halsen ( :) ), en cm rundt rumpa ( :( , den vil jeg gjerne beholde) og en cm rundt hoftene ( :) ). Dessverre ingenting rundt magen enda. Er epleform, så den som plager meg mest, foruten dobbelthaka.

 

Ellers noen som har treningstips på krykker? Jeg trener litt styrke av overkropp (med en-kilos vekter, men må starte et sted), går også i fysio et par anger i uka nå. Ellers blir det ledig mye sitting på rumpa... Jeg var ganske inaktiv i utgangspunktet, men litt mer motivert nå. Lyst til å melde meg på SATS etter hvert, men litt redd for å skille meg ut blant de tynne og trente... Der kommer den pesende hvalen liksom... Andre som går på treningssenter? Hva er deres erfaringer med å være overvektig på et sånt sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Frodig81 : meld deg inn på sats du !! Du vil syns det er litt rart og ubehagelig til å begynne med, men plutselig blir du en del av innventaret ;) snakker av erfaring ;)

 

Jeg begynte sammen med en venninne men nå kan jeg gå alene og det gjør meg ingenting :)

 

men jeg anbefaler en time med personlig trener, slik at du får innføring i hvordan apparatene virker ( følte meg lite lur når jeg måtte stå å lese på apparatene og enda verre når jeg måtte spørre andre om hjep.... ) og slik at treningen gjør nytte

 

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Takk for svaret, Lina! Merker at jeg nok har noen fordommer mot treningssentre. At det bare er de tynne og vellykkede som trener der. Da får jeg kaste meg ut i det, så snart beinet blir bedre... Og kanskje ta et par timer med PT. Merker at tanken skremmer meg litt, men fortsetter jeg å være innaktiv vil det jo merkes på vekta.

 

Godt å høre at du har hatt så positive erfaringer :) Håper jeg opplever det samme. Så får jeg trosse angst og skam... De fleste har forhåpentligvis litt nok med seg selv og egen trening på sånne steder. Jeg håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse_M

Hei hei alle dere som allerede er flinke og i gang!!

Fikk en mld om at jeg kunne få bli med i gruppen deres (så koselig!)

 

Så her er jeg! Helt ny her inne på sidene, og begynner på kurs på mandag. *skummelt*

Har en start vekt på 85kg på mine laaaange 169cm :) så målet er ned 20kg, noe som kommer til å ta tid! Prøvd å trene med PT i 2 år uten å gå ned mer enn 5 kg... Så det er maten det ligger på...

 

Prøver å registrere maten som jeg skal, men det blir jo ikke nøyaktig føler jeg. Og at jeg skal spise 1900 (!!!) kcal er jo sykt... kommer ikke over 1400kcl... skal jeg fylle på med sjokolade som er min aller verste fiende da??? Håper at denne kurslederen kan gi meg svar på dette... men vil jo være flink når jeg først har bestemt meg....

 

Blir så glad av å lese at flere av dere har gått ned så mye på en mnd.... det er inspirende!!

 

Er det bare jeg som tenker på mat HELE tiden... hva er bra, hva er dårlig, kjenner det rumle i magen uten at jeg er sulten, drømme meg bort i tanker om sjokoladekaker..... UFF!! ikke bra!!

 

Håper jeg kan få litt tips fra dere underveis.... Så here we go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Hei Prinsesse-M :)

 

Tviler på at du kan bruke de siste 200 kalorier på sjokolade, selv om det hadde vært fristende ;)

Jeg er sjokoman selv, men på selvvalgt detox i 14 dager... Hun kurslederen min er opptatt av mellommåltider, spiste fem måltider om dagen denne uka istedenfor tre. Det funker for meg og har fjerna noe av søtsuget. Kurslederen er mest opptatt av at jeg ikke skal ligge under 1400 kcal, går på 1600 kcal diett. Skal øke kaloriinntaket når jeg kan være mer aktiv. Litt uvant synes jeg og tenke på hva ting egentlig inneholder. Fikk litt sjokk av at en 100 grams melkesjokolade inneholder 550 kcal, nesten en tredjedel av daglig kaloriinntak...

 

Før spiste jeg kun frokost, litt lunsj, på vei hjem sjokolade og myyyye middag. Nå er maten mer jevnt fordelt. Jeg har troa på dette...

 

Før året er omme er vi i mål :)

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse_M

punkt 1: Jeg skal ikke dytte i meg en mikrobit av en sjokolade for å dekke opp kaloriene.... Men det er fristenede :) tror jeg må på sjoko-detox som deg.

 

Har noen av dere prøvd kromtabeltter?

 

Straks helg og den første store fristelsen... vin.... :) Hvordan løser dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved høy alkoholprosent på vinen, får vi i oss flere kalorier enn om vi velger en med lav prosent. Og jo tørrere vin, dess færre kalorier sa hun på polet. Jeg spurte i sommer.

Så et glass tørr hvitvin 12% bør jo ikke være så verst da.

Eller alkoholfri øl da, Hansa 0% smaker veldig likt ordentlig øl, testa det ut i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! skrev et innlegg igår, men det ser ut til at det ble borte. Typisk når man skriver et langt innlegg;)

 

Iallefall: har dere plass til meg og? Starta i går etter flere vankelige dager hvor jeg har følt at jeg burde starte men ikke har klart det.

Min utfordring er ikke mat, men godis/snacks! Spiser enorme mengder, har gjort det siden jeg var liten - men da var jeg jo syltynn.

Da jeg ble gravid med største for 4,5 år siden veide jeg 61-62 kg, nå veier jeg 84 kg!!!Over 20 kilo opp på 4,5 år:( Har fått 2 barn da, men det er ikke greit fordet!

Jeg hater virkelig kroppen min, men klarer ikke å slutte med godteriet. Tror jeg har litt spiseproblemer ifht at jeg trenger alltid godis/snack for å forsterke alle følelser. Må slutte med det!

Har kommet til et punkt hvor jeg innser at hvis jeg fortsetter slik så blir jeg alvorlig overvektig etterhvert... og er redd for å miste det jeg har ved å fortsette med dette.

Har så lyst til å gå ned i vekt, og målet mitt er 60 kilo som var vekta jeg trivdes på(er 165 cm). Må altså 24 kilo ned, det er mye, men skal SKAL.

Har prøvd å gå ned i vekt flere ganger før, så føler at dette er min siste sjanse! Ellers kommer det aldri til å gå:(

Håper vi kan hjelpe hverandre på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper jeg kan være med i denne tråden?. ..var på god vei til å passere 90 og har vel sikkert bikka 90 - men vekten har vært stuet langt inn i skapet. Startet et langt løp mot et lettere og sprekere liv for en uke siden. Forrige lørdag hadde jegangst da jeg gikk på vekta og var deppa og sur i resten av den dagen.

Har vel etter hvert innsett at jeg er en person som alltid må tenke gjennom hva jeg spiser. Er glad i god mat og søte saker ... Har en kronisk sykdom som lett fører til et passivt liv og dertil vektøkning. For å toppe det hele knakk jeg ankelen tidlig i vår. I en lengre periode nå har jeg rett og slett gitt opp og vekten har økt jevnt og trutt. Nå er det nok! Er optimist akkurat nå .. men vet at det kommer tunge dager og da kan det være greit å være sammen med flere i samme situasjon. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sympati fra annen ankeloperert, det gjør vondt å brekke ankelen! Det positive er at du får litt styrketrening på krykker, jeg har godt ned to etterlengtede cm rundt overarmene etter at jeg ble operert ;) Hadde veiedag i dag. Bare godt ned en halv kilo, men er da i det minste et lite steg i riktig retning. Har også gått ned en cm rundt magen (hurra), en cm rundt lårene (det er jeg også glad for) og en cm rundt rumpa (som jeg gjerne ville beholde). Ønsker at min epleformede kropp blir litt mer pære. Liksom ikke helt epleformede heller jeg. En del fett på lårene også, selv om magen er det største problemet. Drømmer om å få et midjemål ned på nittitallet. Akkurat nå måler jeg 105 cm rundt magen. Fortsatt 17 cm over det som er anbefalt for ikke å ligge over den berømte liv- hofte ratioen...

 

Håper også på å gå ned noen cm rundt halsen. Noen som vet hvor lang tid i uker det vil ta. Føler jeg mister fett litt ujevnt. Drømmer om ikk å ha dobbelthake. Det hadde vært noe ;)

 

Håper alle har en god søndag og at vekta viser seg å være i godhjørne... :)

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye:) Sammen skal vi ALLE gå ned og BLI DER, ikke sant?

 

Frodig81, en halv kg ned er jo kjempebra!!! Vær superfornøyd.

 

Grugleder meg til veiing i morra, har vært flink med maten denne uka 1600 kcal, gikk på 1900 forrige uke men skulle prøve noe nytt for jeg er ikke så aktiv.

Men spiser for lite på dagtid, så det blir mye inntak på kvelden rett før legging, skikkelig dumt. Og blitt altfor lite trimpoeng denne uka, kun 3,4. Full fokus neste uka.

Krysser fingrene for de som skal veies i morra, tvi tvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Er det mulig å slenge seg med i gruppa deres?

Jeg er ei jente på 38, har planer om å ta av ca 26 kg innen mai 2014.

Har meldt meg inn som gullmedlem, men har gått på kurs tidligere.

For 14 år siden gikk jeg ned 27 kg på kurs, og for 10 år siden tok jeg av noen svangerskapskilo på kurs.

Dessverre har kiloene kommet på igjen, og jeg trenger hjelp og støtte for å komme ned i trivselsvekt igjen :)

Jeg har ikke planer om å gå kurs denne gangen, men tenkte jeg kunne hente støtte og inspirasjon her inne på forumet.

Er det plass til en september-etterslenger???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse_M

Hei alle dere :)

 

Flinke dere har vært! Her venter jeg i spenning på mitt aller første kursmøte i dag.. og ikke minst veiing. Spennende og skummelt på en gang! Men jeg ser at dere klarer det, så da er det mulig også for meg :)

 

Hadde første helg på evigheter uten alkohol (som singel er det lett å bli med ut for å ta noen glass, som blir til mange) og godis/potetgull (som også henger sammen med at man er ute fredag og lørdag), og vet dere... Jeg har aldri vært så opplagt på en mandag før! Så dette virker oppmutrende, og frister til gjentakelse. :)

 

Men jeg lurer på en ting som dere kanskje kan hjelpe meg med.... Hva spiser dere til mellommåltid på jobb? Jeg sliter litt med å få til dette... Er det lov å spise Wasa ferdig påsmurt knekkebrød? Ser at frukt får jeg for mye av....

 

Ellers må jeg skryte litt av meg selv; Første treningsøkt på 2(!!!) mnd i går, med 707 kcl forbrent!! Ja, jeg er støl i dag... men det var så verdt det!!

 

Solen skinner og man kan jo drømme seg til neste sommer allerede, da vi ALLE ser smashing ut på stranden :)

 

Ha en super mandag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen!

Da er en ny dag igang! Var heldig idag å fikk sove til 0645 før eldste våkna, også kosa vi oss i senga mi til minsten våknet kl 0745:-D Deilig start på dagen altså!

Jeg var litt redd for at min utskeielse igår skulle ødelegge alt. Vi var nemlig hos min tante og hun hadde bakt verdens BESTE kringle til oss. Fylt med masse vaniljekrem! Jeg skulle ta 1 stykke men endte opp med 3-4:( Ble litt sint på meg selv, men var sååååå godt.

Så jeg gikk på vekta idag selv om veiedagen ikke er før fredag, og gjett hva: ligger på ca 1,3 i minus siden sist fredag(altså for 3 dager siden)!!!! Så nå har jeg masse motivasjon for å gå ned i vekt:-D

 

La inn maten jeg skal spise idag for å se an hvordan det ser ut i registreringa. Jeg trodde kanskje jeg skrev opp litt mye mat, men endte bare på 1000 kalorier. Så må få litt mer på, bytte ut knekkebrød med brødskive kanskje?!

La inn lapskausen vi lagde igår og skal spise idag som eget måltid, men kan det være riktig at det kun er 64 kalorier per 100 gram? Burde ha regnet riktig men det høres så lite ut! Den inneholder buljongvann, svinebog, gulerøtter, poteter, purre og kålrot. Det er ca 1/3 kjøtt, 1/3 grønnsaker og 1/3 potet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Cath, kjenner meg igjen med det med kveldsspisinga :) Akkurat nå er jeg sykemeldt og da er det lett å spise jevnt utover dagen. Blir nok mer utfordrende når hverdagen kommer. Ofte har jeg lyst til å kose meg på kvelden etter jobben, og da har det blitt mye småspising ;)

 

I går var jeg forresten på Kaffebrenneriet med mamma og da ble det nesten tusen kalorier bare på et besøk. Sukkerdetoxen fikk seg også en pause for en stund. Kaffe latte (riktignok med lettmelk), muslibolle med smør og brunost, og sjokolade cookie. Var nesten verdt det, for koste meg veldig, men fikk sjokk når jeg registrerte kaloriinnholdet etterpå. Før kunne jeg jo kose meg med noe søtt etter jobb nesten hver dag. Sikkert 500 kalorier pluss, pluss på toppen av vanlig mat. Nesten en vane å stoppe på Narvesen etter jobb. Da var jeg sliten, skulle kose meg litt og selvdisplinen var på sitt laveste, siden det var så lenge siden lunsj...

 

Må planlegge små mellommåltider når jeg er tilbake i jobb også. Øve meg på å si nei til fredagskaka, selv om jeg så veldig gjerne vil...

 

Kos har så lenge vært knytta til mat for meg. Øve meg på andre, sunnere måter å kose meg på. Grønnsaker med dipp, en tekopp...

 

God mandag! :)

 

Frodig 81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, ned 1,1kg til 101,6 kg. Gledelig!

Men dette midjemålet mitt er voldsomt enda, 116 cm på avslappet utpust... Startet på 123,5 cm så er jo bedre nå da, men dette tar tid ja. Hadde vært gøy å ha en midje igjen, mange år siden sist.

 

Lurer på om det hadde blitt enda bedre tall på vekta om jeg hadde rørt litt mer på meg. Blir mye med tanken den treninga nå for tiden. Rykk og napp. Skal bruke 20 min på meg selv i morra før jobb og trene styrke. Litt er bedre enn ingenting, heter det. Håper jeg ikke finner en unnskyldning i morra tidlig for å slippe unna.

 

Men klarte meg med å bruke kun 4 frimerker denne uka og det var faktisk ren refleks/uvane. Ante ikke at jeg puttet innpå snop engang. Det positive her er at jeg i alle fall stoppet opp og tenkte meg om. Vanligvis ville jeg kjørt på med mere snop og tenkt at nå har jeg jo spolert alt sammen likevel, så da er det fritt frem på godteinntaket. Men nå var det å slutte umiddelbart og frem med registreringa for å sette det inn i dagstabellen.

 

Ha en fin dag i morra med gode valg for deg selv og din kropp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i dag, til tross for at jeg ikke skal veie meg mer enn en dag i uka (søndager). Har gått opp 300 gram, første dag av mensen. Kan det ha en sammenheng? Kjipt å gå ned 500 gram, for så å gå opp 300 gram. Håper liksommat det kan skyldes vannvekt pga mensen :huh: , men på ingen måte sikker. Kan det virkelig være vanlig, at det varierer sånn fra en dag til en annen? :(

 

Andre som har opplevd tilsvarende endringer fra en dag til en annen, mensen eller ikke....? Jeg vil så veldig gjerne ned i vékt. Håper på å krympe sakte, men sikkert både her og der... Men går liksom med museskritt...

 

Begynt å trene en del styrke for overkropp nå, i håp om det kan bidra til å stramme litt opp. Følte meg litt nedfor i dag, men skal ikke trøstespise... Heller se litt nett-tv og kanskje sitte ute i sola på terrassen.

 

God mandag!

 

Frodig81 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse_M

Hei Frodig81!

 

Jeg varierer i vekt om jeg har mensen eller ikke.. så du er ikke alene! Men tenk at når den er ferdig vil du jo ha noen "gratis" gram å gå på. Så ikke trøstespis pga det! Ta heller en gå tur i solen (om du har det sånn som vi har her i Oslo nå :) )Eller sett deg med en god bok og en kopp te.

 

Jeg hadde mitt første kursmøte i går, og er overrasket over hvor mye jeg skal spise! Skjønner ikke hvordan jeg skal få i meg så mye sunn mat for å få nok kcl. (men dette har dere vel vært gjennom allerede, bare jeg som henger noen uker etter dere).

 

Det som var positvt var at jeg hadde gått ned 1 kg siden jeg meldte meg inn for en uke siden. Så det er klapp på skulderen til meg :D

 

Jeg har ellers bestilt boken "Kom i form på 7 uker" fra nettbutikken her, og er spent på det opplegget. Jeg vet at muskler veier mer enn fett, men den oppstrammingen må til. :rolleyes:

 

Kan jeg spørre hvor i Norge du bor?

 

Ha en fin dag! Vit at vi er flere om dette her!!! Keep up the good work! B):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...