Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Hva er 30 days scred??

 

Jeg har vært hjemme noen dager nå og det har gått greit. Passer på å spise ofte så jeg ikke "ramler inn i " godterifella.

Er veldig motivert og begynner å trene til uka. I dag holder jeg på med husarbeid og det er jo også trim så jeg er fornøyd med det. Spiser hjemmebakt grovt brød med Norvegia, tomat, ekstra lett melk og mye mye vann til frokost og lunsj. Middag er salat, kjøtt, ris/potet og en frukt.

 

Min store last er potetgull men klarte å styre unna da jeg handlet i går, alt man mestrer skal det fokuseres på:)

Ha en fortsatt fin dag dere der ute som er kjempeflinke:) Vi klarer dette og til jul har vi nådd mange av målene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Himmelblå:

Ja ikke sant! :D/>/>/> Nei dt skal vi så absolutt ikke! Her skal vi alle sammen fullføre til vi er i mål, forså holde dt gående! />/>/>

 

JA, det er en god idè!

07.08.13 = -1,5kg

14.08.13 = - 1,2kg

 

Den er litt lettere, også ser vi dato og? Eller ?

Jeg er ikke så flink på sånt..

Eller mente du 2 uker om gangen? At vi fører inn hver 2.uke?

07.08-14.08 = 2.7kg .. Haha jeg er litt treg, å må ha alt inn med t'skje! />/>/>

 

Det er veldig motiverende! Helt enig i den! :)/>/>/>

 

Michmo:

Hehe, det skal ikke være lett alltid! :P/>/>/> Noen ganger er det sånn! haha.. Off jeg merket også, at et veldig grovt brød hadde mer kcal enn kneip? hvorfor å hvordan :o/>/>/> ! haha.. Så da var spm mitt, kneip eller grov?

Bare hyggelig! />/>/>

 

Gerbra:

Off, jeg sliter litt med å spise regelmessig! Spist frokost og lunsj i dag, å kl er 20.13 nå :/ Der må jeg ta meg i skinnet!! Men har laget meny nå, med kl slett, skal og pakke ferdig maten , før jeg går ut å ta med meg på veien!

 

Gikk 2.5 times tur i dag! Opp den bratte bakken, måtte ha 2 stopp i den, dt var helt J**** ! Hadde jo ikke mer pust igjen, begynte å svimle som bare det! Men GUD så deilig å nå toppen! :D/>/>/> Skal ta den samme veien 1 gang i uka.. Og de andre dagene går jeg en annen rute, alltid forskjellig, sånn jeg får variasjon! :)/>/>/> Tenkt å ha minst 1 time hver dag!

 

Så utrolig flink du er! :D/>/>/> ja du har rett i det, alt man mestrer, skal fokuseres på! den likte jeg! />/>/>

 

Det blir utrolig spennende å følge hverandre fremover mot målene våre! />/>/> Vi skal klare dette sammen! Gleder meg å se til jul hva vi har fått til!

 

Som motivasjon, har jeg 100 kr per kg! Så skal jeg ut på shopping etter jeg har kommet helt i mål!! Ellers har jeg etter hver 5kg, så belønner jeg meg med enten treningstøy, undertøy osv! />/>/> Tips til dere for å få motivasjonsboost! :D/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil å være med, har omtrent 20 kilo jeg vil ned før sydentur neste sommer. Første delmål er 10 kilo til jul. Er ikke sikker på hva vekta starter på etter ferien - som går ut denne uka. Men mandag settes endelige mål og vekten stadfestes pr 12. august vil være utgangspunkt.

 

Har sett på gruppen "Slankekrigen" under forumgruppen "motiver meg" Dette ser ut som en grei løsning for å samle vektregistreringen i en egen tråd. Tror det er letter å holde styr på hvordan det går med hver enkelt. En vektregisteringstråd og en skravle/oppskrifts/motivasjons/trim tråd...

 

Så svar til spørsmål angående grovt eller kneip brød.

Off jeg merket også, at et veldig grovt brød hadde mer kcal enn kneip? hvorfor å hvordan :o/>/>/> ! haha.. Så da var spm mitt, kneip eller grov?

 

Selv om de inneholder like mye kalorier gir et grovt brød mer næringstoffer og du blir mer mett av dette en av et finere brød. Velg derfor grovt brød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Vil å være med, har omtrent 20 kilo jeg vil ned før sydentur neste sommer. Første delmål er 10 kilo til jul. Er ikke sikker på hva vekta starter på etter ferien - som går ut denne uka. Men mandag settes endelige mål og vekten stadfestes pr 12. august vil være utgangspunkt.

 

Har sett på gruppen "Slankekrigen" under forumgruppen "motiver meg" Dette ser ut som en grei løsning for å samle vektregistreringen i en egen tråd. Tror det er letter å holde styr på hvordan det går med hver enkelt. En vektregisteringstråd og en skravle/oppskrifts/motivasjons/trim tråd...

 

Så svar til spørsmål angående grovt eller kneip brød.

Off jeg merket også, at et veldig grovt brød hadde mer kcal enn kneip? hvorfor å hvordan :o/>/>/>/> ! haha.. Så da var spm mitt, kneip eller grov?

 

Selv om de inneholder like mye kalorier gir et grovt brød mer næringstoffer og du blir mer mett av dette en av et finere brød. Velg derfor grovt brød :)/>

 

Heei, så kjekt at du og vil bli med! :D Utrolig kjekt når vi er flere! :D

Kjekt at du også "starter" 12.August , med delmål 10 kg til jul! :D

 

Ahh, men dt har ikke noe å si på vekten, om du velger kneip eller grov? :P

Jeg spiser grov, men tenkte hvis kneip (som mannen spiser) har mindre kcal, så var det kanskje bedre! :P Men det var det ikke, pga jeg sliter med å komme opp i kcal ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Okay jenter, jeg har laget en facebook gruppe for oss med 20-30kg !

Tenkte det er lettere, pga der kan vi lage filer for vekt og skravl osv.

Lettere å finne frem, og får varsel osv? Hvis dere vil da! :P

 

Jeg sliter litt her!:P men lærer det nok etter hvert!

https://www.facebook.com/groups/502167923191120/ <--

der er gruppa, lukket, men vil bli hemmelig hvis dere ønsker å melde dere inn, så når alle er inne så blir den hemmelig ;D men kun medlemmer får se innhold uansett, da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Okay jenter, jeg har laget en facebook gruppe for oss med 20-30kg !

Tenkte det er lettere, pga der kan vi lage filer for vekt og skravl osv.

Lettere å finne frem, og får varsel osv? Hvis dere vil da! :P/>

 

Jeg sliter litt her!:P/> men lærer det nok etter hvert!

https://www.facebook.com/groups/502167923191120/ <--

der er gruppa, lukket, men vil bli hemmelig hvis dere ønsker å melde dere inn, så når alle er inne så blir den hemmelig ;D men kun medlemmer får se innhold uansett, da:)

 

Forresten!!:P Nå vet jo ikke jeg om alle her er jenter/damer! :P Kan jo være det er noen gutter/menn også!! *etterpåklok* :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også godt tenke meg å være med! Har ca. 25 kg jeg vil ned før neste sommer. Jeg begynte å trene i slutten av juli og begynte kaloritelling mandag 5. august. Tror jeg skal ha ca 1600 kalorier dagen.

 

Har en hektisk høst foran meg med fulltidsjobb og studier, ved siden av familielivet. Så målet er å få trent to ganger i uka. Og ellers velge trapper fremfor heis, gå litt lengre til bussen etc.

 

Jeg har også tenkt til å motivere meg selv ved hjelp av delmål. Hver 5 kg skal feire :D/>

 

Supert å kunne heie på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhhhh... Da er jeg ferdig med fjerde dag av 30 days shred.. Slitsomt.. Melkseyren gjør føttene mine stive og geleaktige, så klarer ikke å fullføre alle øvelsene. Men regner med det blir bedre etterhvert. Jeg er veldig sikker på at dette fungerer for meg ihvertfall. stiv og støl i mine muskler, samt blit sliten og veldig andpusten!! :) Anbefales!

 

 

 

Babygirl_mira: Hvordan gikk det med pulsklokka? Fikk du testa den i oppoverbakken?

Jeg tenkte bare et slags skjema der vi skriver ned vektnedgang pr uke. Ny rute for hver uke, slik at vi ser utviklingen og får motivasjon:) Og ikke minst at vi motiverer hverandre!!! :)

Jeg er litt usikker på den fb gruppen jeg. Jeg har lyst til å være anonyme meg her inne. Ihvertfall en stund til. Så jeg håper dere vil være her i tilegg da:)

 

gerbra: 30 days shred er en treningsvideo inndelt i 3 level. 1 level skal en gjøre i 10 dager, så andre level i 10 dager og tilslutt tredje level i 10 dager. Da skal en ha mistet mange cm og være i bedre form.

Jeg har akkurat tatt 4 økt (4 dag) av level 1 nå, og jeg er våt av svette her jeg sitter. Jeg synes det er hardt, og vet at dette vil være effektivt på meg. Jeg er veldig dårlig trent nå, så ser på dette som en boost til å komme igang. Hvert level varer bare i noen og tjue minutter, så alle har tid til dette. Jeg skal presse meg selv igjennom denne!!!

 

her er link til level 1 som jeg bruker nå. (ligger gratis på youtube)

 

http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

 

eam: supert at du blir med, jo flere vi er sammen:)

Kanskje det går ann å kopiere fra der du så disse skjemaene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Jeg kunne også godt tenke meg å være med! Har ca. 25 kg jeg vil ned før neste sommer. Jeg begynte å trene i slutten av juli og begynte kaloritelling mandag 5. august. Tror jeg skal ha ca 1600 kalorier dagen.

 

Har en hektisk høst foran meg med fulltidsjobb og studier, ved siden av familielivet. Så målet er å få trent to ganger i uka. Og ellers velge trapper fremfor heis, gå litt lengre til bussen etc.

 

Jeg har også tenkt til å motivere meg selv ved hjelp av delmål. Hver 5 kg skal feire :D/>/>

 

Supert å kunne heie på hverandre!

 

Høres bra ut! :D Jaa viktig å feire delmålene våre!

Gir en ekstra motivasjonboost ! :D

Dette skal vi klare! Er litt utolmodig her!!

Lurer så fælt på hvor vi er om 5 mnd'er! :P hehe..

Gleder meg til å se forskjell på hva vi føler nå, men hva vi føler DA! :D

Har vi kommet noen lunde nær målet vårt, osv!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Puhhhh... Da er jeg ferdig med fjerde dag av 30 days shred.. Slitsomt.. Melkseyren gjør føttene mine stive og geleaktige, så klarer ikke å fullføre alle øvelsene. Men regner med det blir bedre etterhvert. Jeg er veldig sikker på at dette fungerer for meg ihvertfall. stiv og støl i mine muskler, samt blit sliten og veldig andpusten!! :)/> Anbefales!

 

 

 

Babygirl_mira: Hvordan gikk det med pulsklokka? Fikk du testa den i oppoverbakken?

Jeg tenkte bare et slags skjema der vi skriver ned vektnedgang pr uke. Ny rute for hver uke, slik at vi ser utviklingen og får motivasjon:) Og ikke minst at vi motiverer hverandre!!! :)/>

Jeg er litt usikker på den fb gruppen jeg. Jeg har lyst til å være anonyme meg her inne. Ihvertfall en stund til. Så jeg håper dere vil være her i tilegg da:)

 

gerbra: 30 days shred er en treningsvideo inndelt i 3 level. 1 level skal en gjøre i 10 dager, så andre level i 10 dager og tilslutt tredje level i 10 dager. Da skal en ha mistet mange cm og være i bedre form.

Jeg har akkurat tatt 4 økt (4 dag) av level 1 nå, og jeg er våt av svette her jeg sitter. Jeg synes det er hardt, og vet at dette vil være effektivt på meg. Jeg er veldig dårlig trent nå, så ser på dette som en boost til å komme igang. Hvert level varer bare i noen og tjue minutter, så alle har tid til dette. Jeg skal presse meg selv igjennom denne!!!

 

her er link til level 1 som jeg bruker nå. (ligger gratis på youtube)

 

http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

 

eam: supert at du blir med, jo flere vi er sammen:)

Kanskje det går ann å kopiere fra der du så disse skjemaene?

 

Fikk ikke testa den, fordi jeg gikk opp for å kjøpe den!:D hehe, men skal teste den i bakken neste gang, skal gå den veien 1 gang i uka! =) Har forskjellige ruter for hver dag! I dag regnet det jo katter, så jeg holdt meg hjemme, men kanskje jeg går ut en tur senere! Nå sover mini ^^

 

Aah, dt er forståelig!:) Ja tenkte at vi / jeg her både her og der, like mye!:P må lære meg dette forumet hehe.. Tenkte det var lettere der, men hvis vi holder oss til dette innlegget, så klarer jeg å finne frem!:) Var de 2 første dagene jeg sleit med å finne hvor innlegget var :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klesskapet

ja, det er viktig å få "fellesskapsfølelsen". Begynte for en uke siden og kan juble over 2,5kg ned.

Flying start. Men, det er vel mye vann som har gått av. Spørs uka da. Må bare henge i og trimme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i gruppa! Lett å kjenne igjen navnet mitt der om du ser på nicket mitt her, hehe.

 

Kommer selvfølgelig til å være her også da!

 

Gud jeg føler meg mattedum til tider altså. Kommer til å ta litt tid dette her med å greie å lære å regne om til kalorier på ting!

 

Fant forresten ut noe veldig smart nå idag, satt og strevde med å skulle legge inn dette brødet mitt, hehe. matvareguiden.no der kan du søke opp ingredienser, og legge inn mengder og sånt, så får du all informasjon om innhold! Så nå fikk jeg lagt både inn kcal pr 100 gram, og også karbohydrater, protein og fett! Praktisk, så blir det målt inn i dagsrasjonene mine.

 

Også fant jeg ut at jeg spiser ca dobbelt så mye til frokost som jeg egentlig skal, uuups.

 

Kjenner jeg syntes det var veldig smart av meg selv å gi meg en uke tilvenning før jeg starter ordentlig ja... Glemmer hele tiden å legge inn mat (plutselig er det over midnatt og jeg har glemt å legge inn middagen min, og da får jeg ikke gjort det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig fersk i denne formen for komunikasjon... men skjønner det er flere av oss. Jeg støtter de som ønsker å holde seg til en tråd :)

 

Jeg ønsker ikke å være med i Facebook gruppen, FB har tilgang på alt og bruker det for det det er verdt, selv om ikke vennene våre kan se det. Av uante grunner har jeg begynnt å motta mail om slanking/vektreduksjon (reklame) på jobb mail og det synes jeg ikke noe om. Her inne kan vi så vidt jeg forsår det, være anonyme.

 

I dag har jeg hatt en hektisk dag på jobben, og humøret var ikke på topp. Men min kjære foreslo at jeg skulle ta meg en sykkeltur mens han la tvillingene. DET var DEILIG det! Men gud for en kondis... dette må jeg fortsette med! Sykklet i moderat tempo i 40 min. tilsvarer forbrenning av ca 500cal. JIPPI en hel middag :)

 

Til dere som sliter med å telle kalorier, registrer dere maten her på GR sidene? Det er utrolig kjekkt å få oversikt over forbruket. Jeg synes iallefall det er super bra i forhold til første gang jeg gikk på GR kurs for 10 årsiden hvor jeg måtte slå opp i bøker og veie og regne..

 

Nedenfor er en kopi av mitt innlegg i går... trenger ikke svar men tenkte det er fint å dele erfaringer :)

 

 

Skrevet i går, 22:27

Dagen i dag har gått veldig, bra helt til kvelden kom da ble jeg kjempe sulten... Men etter at jeg hadde registrert dagens måltider, her inne, skjønnte jeg hvorfor. Jeg manlglet en del kalorier så jeg kunne med fordel, unde meg et god kveldsmåltid. 4 rugsprø : 2 med cottage cheese og paprika og agurk, og litt pepper. 2 med koktiskinke og paprika og agurk. Det ble jo mye :huh:og så smakfult 215 kal. :)/>

Er forresten velig fornøyd med at matregistreringen kan gjøres på iPad. Så kan jeg skjekke litt underveis på ettermiddag og kvelden :)/>

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

Eh.. vet ikke om det var riktig å starte en ny tråd.. er ikke vant til å være i slike forum... så her blir det litt prøve og feile.

 

Ha en strålende torsdag B)/> [/i]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Hei,

 

Hiver meg på her :)/>/> skal ned 30 kg, og første delmål er under 100 (!!!) 2 delmål er 10 kg til jul :)/>/>

Starta 1. Aug og gikk ned 2, 3 kg første uka -happy :rolleyes:/>/>

Har gått kurs før, men nå tenkte jeg å kun ha GR gull.

 

Utfordringen min er middagsmat: MÅ veies! Jeg klarer ikke å styre meg- ELSKER potet og pasta ...

Og da fyker kcal til himmels :(/>

 

Også må jeg ha mer trim. Har 2 faste økter på treningsenter men det er ikke nok....

 

Så...jeg har litt å jobbe med, men det er en lettelse å være igang-Det blir en fin høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag følte jeg at jeg hadde spist SÅ mye, grua meg til å legge det inn på kalkulatoren... 1400 kalorier :huh: er 200 for lite det! Makan! Fått i meg nok frukt og grønt har jeg og; og dét er en seier for min del! Jeg hadde en tendens til å leve på karbohydrater og kjøtt... Har litt med noen allergier og sånt og gjøre, også er jeg litt kresen og... Hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! :)/>

Jeg teller som sagt ikke så mye på disse kcal enda, men følger litt med på alle måltidnene unntatt middag.

Og det er ihvertfall stor forskjell på hvilket pålegg man velger. Bare det er en stor lærepenge syns jeg.

 

Har nå tatt min femte økt av 30 days shred. Synes det er forferdelig slitsomt.. hoho.. Men, det er vel litt av poenget. Og så er jeg veldig veldig glad når jeg er ferdig!!! :) Jippi!! *stolt*

 

Har bestemt meg for å presse meg selv igjennom alle dagene frem til sydenturen den 2.sept. Så går nok glipp av de siste 3-4 dagene. (Hvis jeg ikke gjør de i sydenland da... hoho)

Da håper jeg at vekta er tosifret og at jeg er noen cm mindre. Det er veldig mange før og etter bilder som ligger ute, og det er mange som har veldig til forandring på de 30 dagene. Håper jeg også får det!! :)/>

 

 

Ellers så har jeg googlet og lett etter tabeller, men finner ingenting jeg.

Hadde vært veldig kjekt med en vekt tabell, slik at vi ser vektnedgangen til hverandre, og oppmuntrer hverandre i gode og dårlige perioder!!

 

Hva med treningsutfordring? Registrere treningene våre, og ha et mål hver mnd. Enten i minutter eller i kcal, eller treningspoeng pr mnd? Det er ihvertfall noe som får fram litt konkurranseinstinkt hos meg.

Bare tanker altså, en trenger ikke å ha det i tråden her hvis dere ikke har lyst. En kan jo ha det i en egen tråd også, men ser bare at det er liten aktivitet her unntatt inn på enkelte tråder.

 

Er sikkert høy på treningsendofiner (er det det det heter?) hehe, så her skravvler jeg i ett kjør(skriveskravvler.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra om jeg dropper treningskonkurransen; kan ikke trene med ME ;P

 

 

Uff jeg hadde en sprekk idag... Greit at jeg ikke begynner offisielt før på mandag, men har jo prøvd å følge det likevel den uka her. Men idag fikk jeg en skikkelig dårlig nyhet på starten av dagen (det ordner seg altså), noe som dytta meg rett ned i kjelleren igjen, og da er det rett tilbake på trøstespisinga. Så idag blei det både brus og is... Jaja, en ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En form for treningskonkuranse hadde vært gøy,

Det er en fin måte å holde motivasjon oppe, super ide :D/>

 

 

Ja, ikke sant :)

Skal vi prøve å lage en som begynner på mandag?

 

Vi konkurrerer jo ikke om mest trening, for det er vi nok alt for forskjellige til, men bestemmer oss for et mål vi skal oppnå hver uke eller hver mnd.

 

F.eks at jeg vil trene så jeg forbrenner xxx kcal på en uke eller mnd

eller trene i f.eks xxx min pr uke eller mnd.

 

Så må vi tilstrebe å oppnå det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra om jeg dropper treningskonkurransen; kan ikke trene med ME ;P

 

 

Uff jeg hadde en sprekk idag... Greit at jeg ikke begynner offisielt før på mandag, men har jo prøvd å følge det likevel den uka her. Men idag fikk jeg en skikkelig dårlig nyhet på starten av dagen (det ordner seg altså), noe som dytta meg rett ned i kjelleren igjen, og da er det rett tilbake på trøstespisinga. Så idag blei det både brus og is... Jaja, en ny dag i morgen!

 

 

Ja, selvfølgelig. Alt er frivillig, er jo bare ekstra boost med litt treningsskonkurranse.

 

(all trening er jo individuell, så hvis du vil kan du bli med på f.eks at målet er å gå en tur på 10 min en gang i uka? Eller annenhver? Jeg vet ikke hvordan din ME er. Det er jo noe du vet best selv. Alle monner drar, og det er viktig å kunne sette seg realistiske mål)

 

Og hvis du ikke føler deg istand til det, så blir du heller ikke med. Det viktigste er at du blir med å skravvler :) Slik at vi alle kan oppmuntre alle :)

 

Huff, kjipt med dårlig nyhet, og bra det ordnet seg. Vet alt om å trøstespise.

Men i dag er det en ny dag med nye muligheter!!! :)

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...