Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Gjest Babygirl_mira

I dag har jeg storhandlet, for en uke!:)/>

Kun sundt og godt så er i kjøleskapet nå!

Eneste jeg glemte var frukt! -.- ..

Men kjøper det i morgen!

 

Jeg har troa på at jeg skal klare kostholdet veldig bra, for jeg passer på at jeg spiser samtidig som sønnen min. Rett etter jeg har mata han, så har jeg skivene klar!:)/>

 

Men værre med treningen!! :P har ikke trent på 2 dager nå, æsj!!!:( Jeg er litt frem å tilbake, gir veldig lett opp når d kommer til det aktive! Fysj

 

Elsker at vi kan ete skive, for det er så lett å gjøre i stand, samtidig som vi kan ta en gulrot eller en frukt i hånda!:)/> No excuse for dårlig tid!

 

Er det noen her som blogger om nedgangen?=) Hadde vært kjekt å lest / sett!

 

Så flinke dere er, å så kjekt at vi blir enda flere! :D/> det mer vi er, d sterkere blir vi!:)/> Det ser ut som det er en lang vei å gå, for å nå målet vårt! Men tro det eller ei, uke ette uke, så vil det gå kjappere enn vi tror!:)/> Vi må bare ikke fokusere på tiden det vil ta, men ta dag for dag, så går vi sakte men sikkert rett ned!^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det babygirl_mira skriver om å ikke fokusere på det der fremme, men ta en dag om gangen er så utrolig sant!

 

Men det er også vanskelig - fordi vi er jo gjerne litt utålmodige ift hva vi vil oppnå - jeg er i hvert fall slik.

 

Men jeg har lært at i de periodene hvor jeg fokuserer på en dag om gangen - hva kan jeg velge i dag? - hva kan jeg gjøre av fysisk aktivitet i dag? så bygger jeg sten for sten og til slutt står den store grunnmuren der. Tenker man på hele grunnmuren som skal bygges, kan man bli sliten og gi opp.

 

Det er likevel utrolig lurt å gjøre som babygirl_mira og handle inn for en uke - det gjør det lettere å gjøre de riktige valgene hver dag.

 

Da drar jeg på jobbreise i 2-3 dager. Skal prøve å komme innom her likevel. Jeg pakker i hvert fall med meg tights, joggesko og pulsklokke. Vurderer å ta med meg Jillian også - så hvis hotellrommet er egnet, kan det være at jeg kan forbrenne noen kcalorier der :D

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mannen i huset er god støttespiller. I kveld har har laget laget Blomkålsuppe og Kålrabistappe i God GR ånd bare enda magrere for de han bruker grønsakskraften i steden for melk. Så deilig å få støtte hjemme i fra også er det mye lettere å lage raske og sunde middager i enn ellers travel hverdag når man forbereder en dag eller to i forveien :)/>

 

 

Glemte å kommentere dette i går! Uten mannen hadde jeg slitt og altså. Han er generelt en uuverdelig støttespiller for meg; når jeg er så dårlig at jeg ikke greier å gå rundt i leiligheten engang, så ordner han alt for meg. Han har vært hjemmeværende ganske lenge pga sykdom han og. Og han er 110% støttende for at jeg skal på GR! Han elsker meg som jeg er, for ham spiller det ingen rolle hvor mye jeg veier, men han vil at jeg skal være lykkelig, og det er jeg ikke på denne vekta her, så han er der for å hjelpe meg når fristelsene kommer og holder motivasjonen oppe når den svikter! Det er så deilig :wub: Fine mannfolka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

SÅ GØY :)/>/> med registreringstråd ! Det hjelper så på motivasjonen å se at andre jobber... kan jo ikke gi meg da.. Det går igrunn veldig greit enda men alle dager er ikke lik.

Men jeg registerer alt og er veldig Flink :)/>/>

 

Ganske imponert over alle dere som er så flinke ! Dere jobber virkelig. Utrolig bra.

 

Etter en lang dag på jobb, blir det dag 3 av 30dayshred :huh:/>/> hadde en "kviledag" i går da jeg var på treningssenter... jeg klarer ikke begge deler på en dag! Så de to/tre dagene jeg trener på treningssenter her jeg gitt meg fri fra jillian ( Jippi ! :lol:/> )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

har nettopp meldt meg inn etter lang tids jobb med motivasjon. Den kom idag når jeg så meg selv i helspeil. Var på handletur med 14 åringen i huset og ventet utenfor prøverommet. Utrolig hvordan man kan lure seg selv tynn - men jeg så sannheten idag. Kjøpte ny vekt og dro hjem for å melde meg inn. Målet er 30 kg ned. Har gått flere GR kurs tidligere, senere easylife og nå GR igjen da det er det som har funka best før. Har sagt mange ganger - nå er det siste gangen jeg skal gå ned... men ender alltid opp med å gå opp igjen etter kurs. Har ikke tenkt å gå kurs nå, men kun bruke forum som støtte og håper vi kan støtte hverandre her. :D/>

Gleder meg til bli kjent med dere her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

har nettopp meldt meg inn etter lang tids jobb med motivasjon. Den kom idag når jeg så meg selv i helspeil. Var på handletur med 14 åringen i huset og ventet utenfor prøverommet. Utrolig hvordan man kan lure seg selv tynn - men jeg så sannheten idag. Kjøpte ny vekt og dro hjem for å melde meg inn. Målet er 30 kg ned. Har gått flere GR kurs tidligere, senere easylife og nå GR igjen da det er det som har funka best før. Har sagt mange ganger - nå er det siste gangen jeg skal gå ned... men ender alltid opp med å gå opp igjen etter kurs. Har ikke tenkt å gå kurs nå, men kun bruke forum som støtte og håper vi kan støtte hverandre her. :D/>/>

Gleder meg til bli kjent med dere her inne

 

 

Velkommen:)

Jupp, utrolig hvordan man kan lure seg selv tynn... Men så ser en bilder av seg, eller en ikke får på seg klær i str hest... Ja, da får en seg en påminnelse.

 

Gleder meg til å kjempe sammen med deg og de andre. Vi skal vinne denne fettkampen!!! Tjohoooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Dutchy!!!

 

 

Herre, jeg sliter virkelig fortsatt med å få i meg nok mat altså... Idag har jeg spist frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds, og havnet på 1000 kalorier... Og jeg pleide å leve på frokost og middag! Er jo ikke rart jeg ikke gikk ned; kroppen gikk jo på sparebluss deluxe.

 

Må forresten dele et morsomt bilde med dere... Hehe. Tok dette bildet tidligere idag, for å skryte på FB over hvor langt håret mitt er blitt :P og se så utrolig merkelige proporsjoner kroppen min har fått da! Ser ut som om jeg har slank midje og de feite skuldrene! *ler* Merkelige saker! Er ikke sånn jeg ser ut altså :P haha. Er litt mer balansert enn det heldigvis!

 

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1170872_10151783265481830_1880817816_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg er ny her, og begynte på mandag med regulering av kostholdet og trening. Kjekt å lese innlegg her, lettere når man er flere.

 

Har gått på Roede kurs tidligere, men etter en slapp periode var kiloene tilbake git ;)/>

Lykke til alle sammen :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carrie!

 

 

I dag er jeg rådvill. Skal spise middag hos et vennepar og aner ikke hvordan jeg skal få registrert det. Kan dere som har gått GR før gi meg noen tips kanskje? Jeg kan ikke akkurat ha med meg vekta og veie opp ting mens de andre sitter og spiser... Vet ikke hva vi skal ha og spise heller. Vennene mine er veganere, så da er det mye andre ting enn det jeg spiser til vanlig, så er ikke så lett å sammenligne med ting jeg har registrert før heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Velkommen Dutchy!!!

 

 

Herre, jeg sliter virkelig fortsatt med å få i meg nok mat altså... Idag har jeg spist frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds, og havnet på 1000 kalorier... Og jeg pleide å leve på frokost og middag! Er jo ikke rart jeg ikke gikk ned; kroppen gikk jo på sparebluss deluxe.

 

Må forresten dele et morsomt bilde med dere... Hehe. Tok dette bildet tidligere idag, for å skryte på FB over hvor langt håret mitt er blitt :P/>/> og se så utrolig merkelige proporsjoner kroppen min har fått da! Ser ut som om jeg har slank midje og de feite skuldrene! *ler* Merkelige saker! Er ikke sånn jeg ser ut altså :P/>/> haha. Er litt mer balansert enn det heldigvis!

 

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1170872_10151783265481830_1880817816_n.jpg

nøtter,mandler og avokado hjelper meg når jeg får for lite ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har fulgt med på dere og lurer på om jeg får bli med :-) jeg trenger noen å prate med for å opprettholde motivasjonen. Jeg skal ned nesten 30 kg og vil gjerne komme i mål til sommeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuhuu..

Supert at det enda kommer nye til og at vi alle slanker oss på vår egen måte. Så lenge det fungerer så er det ikke så viktig. Jeg holder fortsatt på med det å få opp aktiviteten min, og det har jeg virkelig gjort føler jeg.

 

I dag er nok ei økt med 30 days shred unnagjort. Er veldig fornøyd.

Var litt ekstra tungt i dag av ukjent årsak, men jeg gjorde det!

Sliter litt med knærne. De er stive og litt ømme, så jeg har kuttet ut den verste hoppingen med joggeøvelser. Greit å være litt føre var. Og etter den så dro jeg ut på shopping. Alt er bedre enn å sitte i sofaen. Så opp med rompa er mitt motto om dagen... haha

 

Ellers så er matinntaket mitt det samme som tidligere. Ingen registrering enda, men tenker litt mere over hva slags mat jeg spiser. Prøver å tenke litt sunt.

 

Har kjøpt manualer i dag, så da må jeg bare trene mere.. hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

rapport fra dag 1. Strålende start og superfornøyd med meg selv. Går ikke så hardt ut fra start. Tenker kun kosthold nå i starten. Treningen kommer av seg selv etterhvert - det vet jeg. Må tenke langsiktig og finne en strategi som jeg kan leve med over tid.

Noen som har erfaring med gresk yoghurt? Registrere gresk yoghurt og det kom opp som NEI mat. Ble overrasket over det? Er ikke den ganske fettfri og uten sukker???

 

Dutchy #kjempervidere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om motiverte folk og gode resultater! Det motiverer!

 

Godt med partnere som støtter opp! Jeg har også et slikt eksemplar :P en fantastisk fyr som alltid får meg til å føle meg bra, uansett! Vi sluttet begge å røyke for 1,5 år siden og da kom det noen ekstra kilo på, så han også er motivert for sunn livsstil - selv om han ikke teller kalorier som meg.

 

Forrige uke var en skikkelig boost. 3,4 kg ned, selv om mesteparten nok er vann. Denne uken er jeg tilbake på jobb, og det blir en ekstra utfordring å spise riktig og regelmessig. Men det skal gå!

 

Fikk til en treningsøkt på mandag og satser på minst en til denne uka.

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå er jeg litt stolt! Jeg har greid å bryte en barriere! Jeg er på jobbreise, reiste i går (mesteparten av dagen gikk med til reising eller jobb), sittet i møte i hele dag og var litt skuffet på morgenen over at jeg ikke fikk tatt en økt med Jillian (forsov meg) og skulle ha første møte kl 0800. Rakk møtet, men ikke treningen.

 

Men da jeg var ferdig med møtet, tok jeg på meg treningstøy, joggesko og gikk i vei. Skulle treffe en kusine jeg ikke hadde sett på 18 år! Hun tilbudte seg å komme å hente meg, men jeg takket nei - og gikk i stedet 1 time rask gange :-)

 

Så på Biggest Loser i går og temaet denne sesongen er "no excuses" - og det traff meg så til de grader! Jeg har alltid en unnskyldning - lite tid, mye jobb, sliten, hektisk osv. Min store unnskyldning tidligere har vært jobb og reising. Jeg har tidligere også hatt med treningstøy på jobbturer, men jeg har ikke gjort noe - det har ligget ubrukt i kofferten.

 

Så den barrieren er nå brutt! Heretter skal tights, joggesko og pulsklokke alltid følge med meg!

 

Michmo - jeg skjønner frustrasjonen din ift at du ikke får veid. Jeg har tidligere vært så fokusert på å veie at hvis jeg ikke fikk veid og registrert - så "ødela" det litt dagen og motivasjonen for opplegget. I løpet av en uke vil det alltid kunne være noen måltider man ikke får veid og registrert. Jeg greier nå å ikke la meg påvirke av det. Enten kan man legge inn et antatt kcalori-inntak eller så lar du det bare være. Det viktigste i den situasjonen - er de valgene du gjør når du spiser. Får man servert "feil" mat, kan man begrense mengden. Har man mulighet til å velge - så velg det som du vet er riktig.

 

Kjempegøy at vi er blitt så mange! Det gjør at aktivitetsnivået blir høyt. Det er alltid motiverende når man logger på og det har "skjedd noe" siden sist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var FrkT! Det er jo supert!

 

Jeg er nå mest engstelig for å ikke få i meg nok mat jeg da; synes det er vanskelig å ikke vite hvor mye burde spise til kveldsmat. Middagen i seg selv var sunn som bare det; vi hadde tapas, så masse grønnsaker, og jeg og mannen som er kjøttetere spiste rømme og fetaost i tillegg. Synes det er fint å ha bestevenner som er veganere; gjør at vi får variert veldig fra hva vi spiser til vanlig!

 

 

 

 

Hei hei,

 

rapport fra dag 1. Strålende start og superfornøyd med meg selv. Går ikke så hardt ut fra start. Tenker kun kosthold nå i starten. Treningen kommer av seg selv etterhvert - det vet jeg. Må tenke langsiktig og finne en strategi som jeg kan leve med over tid.

Noen som har erfaring med gresk yoghurt? Registrere gresk yoghurt og det kom opp som NEI mat. Ble overrasket over det? Er ikke den ganske fettfri og uten sukker???

 

Dutchy #kjempervidere

 

Gresk youghurt kan ikke jeg skjønne skal være fy-fy heller? Merkelige saker. Hva brukte du den til? Som vanlig youghurt, eller til saus/dip? Jeg har nå erstattet nesten alt av sånne melkeprodukter med kesam jeg da! Masse, masse proteiner, og generelt lavere på kcal enn rømme, creme fraiche og yoghurt. Også smaker det godt! Har laget meg egen fruktyoghurt av ekstra mager vaniljekesam som jeg kjører i stavmikseren med bær, kjempedigg. Smaker bedre enn alle andre yoghurter jeg har smakt (er ganske kresen jeg da... hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Velkommen til nye medlemmer, å så kjekt at dere også blir me!:D

Eg forsto ingenting, i dag ble maten kun på 700 kcal, så jeg måtte ty til mer brødskiver, 1 yoghurt og et glass juice, å fikk det opp i 1000 :o Håper ikke det gjør noe..

Men matplanen endra seg, da jeg har en mann med en SYKELIG appetitt, der han virkelig spiste 6 poteter , 2 laksefiletter, et halvt brød!!! Jeg måtte en ny tur på butikken, så jeg har mat i morgen og!:P haha (jeg handla jo for 1uke! -.- ) Men nå har jeg mat for flere dager. En smule irriterende, ja!:P

 

Treningen går dårlig nå!:P Haha, men jeg venta på det! Får håpe det blir bedre med tiden! Men sjekket vekta i dag, å den viser faktisk 1.6kg mindre (jeg vet at dette ikke teller, men hvis det ikke hadde funka, så hadde det jo vist mer.. å dette var etter kvelds idag!:D men fremdeles så må jeg vente til mandag, før jeg bekrefter nedgang. Men fikk bekreftet at jeg ikke går OPP i vekt, av all denne maten, som jeg forventa!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, har vært en smugtitt på vekta jeg og ja... Men stoler ikke på hva den sier enda; kan bare være naturlig variasjon. Når jeg ser 8-tallet, da skal jeg begynne å tro på det ;) Er jo bare 1.3 kilo ned fra startvekta, så burde ikke være så umulig det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert FrkT! Stå på!

 

 

 

Jeg har bestemt meg for enda en gulrot idag :D For hver kilo jeg greier å gå ned, så skal jeg spare 100 kr. Så om jeg greier å gå ned 25 kilo, så har jeg 2500 rett i hånda som jeg kan gå og shoppe nye klær for! Vi har ganske dårlig råd, så er veldig sjeldent jeg kan kjøpe klær nå. Så det er dobbeltbonus: Både være tynn nok til at det å gå ut og kjøpe klær ikke er en prøvelse, også kan jeg kjøpe masse på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan dere!

 

Fint å se at vi er flere som er her i samme båt og som kjemper sammen! :D/>/>

Jeg er her enda og er innom hver dag og leser og sjekker hva som er nytt!

Spennende at vi har forskjellige dager og utfordringer.

Min utfordring er trimming og helger i campingvogna.

Men når det er sagt så har disse første dagene på Maxi gått kjempebra! ;)/>/> Egentlig over all forventning! Nå er jeg bare fokusert på helga og vi drar i vogna i morgen.

Fint med ekstra fridag i morgen, da blir det litt forberedelser med mat og sånt for å ta med.

 

Har faktisk fått trimmet mer enn jeg tenkte med 3 dager med vedkapping og vedstabling sammen med min kjære! I tillegg en trimtur like etter arbeidstid i går, og nå har jeg vel lagt lista for ukene framover? :rolleyes:/>/>

 

Jeg er spent på veiing på mandag!

Dere får høre ;)/>/>

 

Ønsker alle lykke til og en knakende flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er ANO, som planlegger og forbereder deg. Det er kanskje en av de viktigste faktorene for å lykkes. Så bra at du har fått en god start på kurset!

 

Michmo - så kult at du belønner deg selv på den måten. Klær er en viktig motivasjonsfaktor for meg også. Det skal bli utrolig deilig å kunne gå inn i hvilken som helst butikk og handle det jeg har lyst på, uten å tenke på om de har stor nok størrelse. I tillegg gleder jeg meg til å få på meg bunaden igjen!

 

Jeg er hjemme igjen etter jobbreisen og er kjempefornøyd med at jeg fikk trent to ganger i løpet av de dagene og valgene jeg gjorde ift mat og drikke. Fikk ikke veid og registrert her i GR, men jeg vet at kcalmessig så var det ikke så ille :)

 

Da står helgen for tur - så da får jeg planlegge litt, slik at jeg blir fornøyd med vekta på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

utrolig deilig å lese innleggene her. Blir motivert av det. Nå kommer det som er vanskeligst for meg, nemlig helgene. Den første uka har gått over all forventning og jeg merker at "noe skjer". Fokus er å finne alternativ "kosemat". Tips mottas med takk :-)

 

Mandag er det veiedag - den første og det blir spennende. Resultat legges ut mandag!

 

Ha en god GR helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...