Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Så flott resultat du har oppnådd første uken, Dutchy!! Dette er en veldig bra start!

 

Har man mann, barn og jobb - har man en hektisk hverdag. Men hva med oss selv? Vi har en tendens til å stille opp for alle andre - og sette oss selv sist. Jeg har nå laget en "timeplan" for månedene frem til jul, hvor jeg løpende plotter inn jobbreiser, familieting osv, for få oversikt, slik at jeg også kan booke inn tid til trening. Det har de siste årene alltid vært salderingsposten. Men jeg har innsett at hvis jeg skal få trent, så må jeg prioritere det og planlegge det.

 

Jeg er suuuuuperfornøyd i dag. Gikk på vekta og den viste 89,5!!! Det betyr at jeg har gått ned 0,9 kg siden mandag og jeg har passert delmålet på 90 kg! :D Da kan jeg begynne å fokusere på neste delmål på 85 kg. Det føles fantastisk!

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin vektnedgang Dutchy og FrkT!!!! Dere har vært flinke!!!

Skal begynne å skjerpe inn på kosten på september jeg også. Etter sydenturen vår. Så frem til da blir det bare trening. (+ tenker litt over kosten nå også)

 

 

 

Sitter nå her og slapper av litt etter en hard økt på 30 days shred. I dag var det økt 12/30.. Puhhh.. Slitsomt, men så utrolig deilig når jeg er ferdig!!! Hoho

Faktisk så gikk det bittelitt bedre i dag enn i går. Level 2 er megaslitsom for kroppen min. Er mange øvelser som går på å holde kroppen oppe med hendene (armhevingsøvelser) Og det er tungt det når man veier alt for mange kg.. Men det kan da da bare gå en vei... :)

Men 400 kcal ble forbrennt ifg pulsklokka, så det er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IdaJackson

Mira, det går nok fint, så lenge du får i deg nok grønnsaker i tillegg (paprika eller tomat oppå pålegget på skiva f.eks.) og holder deg til kaloriene du skal ha! :)/>

 

 

Får ikke til å regne ut kaloriene på brødet mitt jeg, hehe. Regna ut at til sammen er det 2242 kalorier i det (!) og selve brødet veier 875 gram... Men jeg skjønner ikke åssen jeg skal få til kalorier pr. 100 gram på det :blink:/>

 

Hei! Angående kalorier i brød og tilsvarende: Jeg har slitt med det samme, og har gjort det på følgende måte! Somebody.no har en oppskriftskalkulator der du kan legge inn oppskriften din og få ut kaloriene for 100 gram. Du må kjøpe en måneds medlemmskap, men da kan du ta kalorier pr. 100 gram og overføre til Grete Roede igjen etterpå! Somebody har ellers et dårligere system enn Grete Roede - blant annet fordi du ikke kan registrere treningen din, men oppskriftskalkulatoren er genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

jojo veiedag og -0,0 kg denne uken også... og ikke noen fine cm tall å komme med heller

 

jeg er litt fortvilt nå- jeg spiser 16-1700 kcal og reg all mat. ligger på kostscore på 6,5 + i gjennomsnitt. mellom 7 og 13 tp i uka..

 

HVA er galt??

 

veldig fort å skli ut når det blir slik, men jeg skal klare å holde fokus ( enda i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda: Spiser du variert nok, nok grønnsaker og sånt? Kan hende du må ned på en av de lavere menyene...?

 

Gratulerer med fin vektnedgang Dutchy og FrkT!!!! Dere har vært flinke!!!

Skal begynne å skjerpe inn på kosten på september jeg også. Etter sydenturen vår. Så frem til da blir det bare trening. (+ tenker litt over kosten nå også)

 

 

 

Sitter nå her og slapper av litt etter en hard økt på 30 days shred. I dag var det økt 12/30.. Puhhh.. Slitsomt, men så utrolig deilig når jeg er ferdig!!! Hoho

Faktisk så gikk det bittelitt bedre i dag enn i går. Level 2 er megaslitsom for kroppen min. Er mange øvelser som går på å holde kroppen oppe med hendene (armhevingsøvelser) Og det er tungt det når man veier alt for mange kg.. Men det kan da da bare gå en vei... :)/>

Men 400 kcal ble forbrennt ifg pulsklokka, så det er bra! :)/>

 

Vel, jo mer du veier, jo mer effekt får du av armheving og sånt, se på det på den lyse siden :D Myyyye tyngre å løfte på 100 kilo enn på 60 tross alt ;)

 

Hei! Angående kalorier i brød og tilsvarende: Jeg har slitt med det samme, og har gjort det på følgende måte! Somebody.no har en oppskriftskalkulator der du kan legge inn oppskriften din og få ut kaloriene for 100 gram. Du må kjøpe en måneds medlemmskap, men da kan du ta kalorier pr. 100 gram og overføre til Grete Roede igjen etterpå! Somebody har ellers et dårligere system enn Grete Roede - blant annet fordi du ikke kan registrere treningen din, men oppskriftskalkulatoren er genial!

 

Jeg fant som sagt samme greiene til slutt på matvareguiden.no, det er helt gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo veiedag og -0,0 kg denne uken også... og ikke noen fine cm tall å komme med heller

 

jeg er litt fortvilt nå- jeg spiser 16-1700 kcal og reg all mat. ligger på kostscore på 6,5 + i gjennomsnitt. mellom 7 og 13 tp i uka..

 

HVA er galt??

 

veldig fort å skli ut når det blir slik, men jeg skal klare å holde fokus ( enda i alle fall)

 

 

Oj, Linda! Nå skjønner jeg godt at du er frustrert!! For du har all grunn til å forvente resultater. Det som er den store prøvelsen for deg nå er det mentale - det å ikke gi opp, men fortsette det gode opplegget du holder på med.

 

Det blir nesten som å klatre iet fjell mot toppen. Man forventer etter hvert at når man kommer over kneika, så er man fremme, men så er det bare en ny kneik igjen.... Da er det viktig å ikke snu og gå ned igjen, men fortsette. Du er nærmere en du tror!

 

Jeg tror det er en eller annen prosess på gang i kroppen din. Det kommer til å løsne og da kan det vær at du raser ned noen kg.

 

Jeg tror likevel jeg ville vurdert å redusere kcalinntaket litt - kanskje forsøke å ligge på 1400-1500 i et par uker. Se også nærmere på hvordan du fyller opp dette hver dag - er det mye ferdigmat eller lager du maten mest fra bunnen av? Ferdigmat inneholder jo fryktelig mye salt og salt binder vann i kroppen. Så det kan være slike småting, som gjør at du får synlige resultater på vekten.

 

Hold ut - dette kommer til å løse seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Oj, Linda! Nå skjønner jeg godt at du er frustrert!! For du har all grunn til å forvente resultater. Det som er den store prøvelsen for deg nå er det mentale - det å ikke gi opp, men fortsette det gode opplegget du holder på med.

 

Det blir nesten som å klatre iet fjell mot toppen. Man forventer etter hvert at når man kommer over kneika, så er man fremme, men så er det bare en ny kneik igjen.... Da er det viktig å ikke snu og gå ned igjen, men fortsette. Du er nærmere en du tror!

 

Jeg tror det er en eller annen prosess på gang i kroppen din. Det kommer til å løsne og da kan det vær at du raser ned noen kg.

 

Jeg tror likevel jeg ville vurdert å redusere kcalinntaket litt - kanskje forsøke å ligge på 1400-1500 i et par uker. Se også nærmere på hvordan du fyller opp dette hver dag - er det mye ferdigmat eller lager du maten mest fra bunnen av? Ferdigmat inneholder jo fryktelig mye salt og salt binder vann i kroppen. Så det kan være slike småting, som gjør at du får synlige resultater på vekten.

 

Hold ut - dette kommer til å løse seg!

ja, kanskje jeg skulle gått ned på inntaket.. Når jeg legger inn alle tall på energikalkulatoren så skal jeg spise 1900 (!), Og når jeg gikk på kurs i fjor spiste jeg 1600+100 Men ingenting fungerer. Jeg prøvde 1900 for noen år tilbake men vekta rikka seg ikke da heller. Så kanskje jeg skal gå ned. Må prøve alt :o/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en fin artikkel på Dagbladet som kanskje kan være nyttig for dere andre? Oppskrifter på masse sunne mellommåltider!

 

http://www.dagbladet.no/2013/08/20/tema/helse/klikk/dagbladet/oppskrifter/28805408/

 

For meg hvertfall var det nyttig å få litt inspirasjon til mellommåltider, for det er helt klart der jeg er dårligst!

 

Ellers har jeg hvert altfor slapp med å registrere denne uka... Jeg veit jeg har spist bra altså, antagelig fortsatt litt lite. Men har glemt å registrere hele tida... Skjerpings på det fra mandag av, lite ork denne helga her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Michmo! Her var det mye godt! Tror jeg skal forsøke noen av dem :)

 

Linda - kalkulatoren er bare et teknisk verktøy til veiledning og greier ikke å ta høyde for individuelle forhold. Kanskje du har litt lavere forbrenning en det kalkulatoren har tatt høyde for? Lykke til med å redusere antalll kcal - håper det gir resultater :)

 

Jeg var på hotell fra fredag til lørdag. 4 retters på fredagen, med fast meny. Men den tror jeg var rimelig grei. Små porsjoner - og sunn mat (med unntak av desserten).

 

På lørdag morgen hoppet jeg i bassenget og svømte i 20 min. Flink ift frokosten helt til jeg stekte meg en vaffel....

 

Lunchen var helt utrolig ift utvalg. Jeg var veldig flink til å velge veldig lite av det jeg valgte, slik at jeg skulle få smake litt forskjellig, men burde hoppet over runde nr 2.

 

Da jeg kom hjem på kvelden var jeg så lysten på noe godt. Spiste da en pose med tortillachips :angry: :angry: :angry:

 

I dag nye muligheter! Nytt fokus. Reiser i dag til Nord-Norge ifm et møte i morgen og må overnatte på hotell. Valgte helt bevisst et hotel med treningsrom. Så i kveld skal jeg ta litt igjen for i går :)

 

Ønsker dere en fin avslutning på helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten på helga. Har vært litt slappere med registrering denne uka, men jeg har tro på at jeg har gått ned iallefall - selv om det ikke er så mye. Har tro på registrering og å følge nøye med, det hjelper meg til å bli mer bevisst. Er så lett å lure seg selv og tenke at joda dette kan jeg spise og litt til osv... MEN det er jo derfor jeg sitter her med et mål om å gå ned 25-30 kilo.

 

@Linda: hvor mye trener du? Hvis du trener mye så trenger du mer mat. Hvis du spiser altfor lite i forhold til aktiviteten din så går du ikke ned. Du mister muskler og med det så vil forbrenning din bli påvirket.

 

@FrkT: lykke til med hotellopphold og ny jobbuke.

 

Lykke til på veiedag imorgen alle sammen. Skal ut på en skikkelig gåtur med bikkja idag og det blir godt for oss begge to :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!!!!!!!!!

 

Har sjekket inn på hotellet i Tromsø. De hadde plassert treningsrommet i 10. etg!!!! Med en fantastisk utsikt!

 

Jeg tok en økt på tredemøllen og i dag "funket" kroppen og jeg syntes løpeopplegget gikk ganske greit. Så jeg fant ut at på den siste løpesekvensen skulle jeg se hvor lenge jeg faktisk kunne greie å løpe... Det lengste jeg har løpt sammenhengende tidligere er 8 minutter. I dag løp jeg 23,5 minutter!!!! Jeg kom inn i en god løperytme + at jeg pushet meg selv ganske bra.

 

Så superstolt! :D

 

Ha en fin-fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Ser at vi er flere som følger denne tråden, men ikke fullt så mange som skriver seg opp på registreringa for augustgjengen... :huh: Håper det blir flere etterhvert!

 

Har veiing igjen i morgen og tror det går fint!

Lite trim denne uka, men kan bare skylde på meg selv...

Har falt for mager vaniljekesam, og det må jeg bare ha i kjøleskapet :D

 

Ønsker dere alle en fin uke! Stå på og lykke til!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vaniljekesam er supert! Jeg har super munchies akkurat nå og hadde hjulpet såå mye om jeg hadde hatt kesam for å lage meg noe som var søtt og sunt... Men glemte å kjøpe mer i går! Er helt stressa nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, plass til en til? La dette inn på registreringslinken.

 

Tenkte at nå var det på tide å poste et innlegg, har fulgt litt med på denne tråden. Flinke dere!

Dette er meg:

Første gang på roede kurs, men en ordentlig jojo, det er meg. Aldri slanket meg sammen med noen før, så det å motivere hverandre og dele frustrasjon med noen kan kanskje være tingen...

 

Startdato nettkurs Maxi 12.aug-13.

Veiedag mandager.

 

5.aug-13: 105,4

12.aug-13: 104,1

19.aug-13: 103,3

26.aug-13: 102,7

 

Livmål nå 118 cm (startet med 123,5 cm).

 

Trivselsvekt (eller kanskje heller drømmevekt) 78 kg.

Første delmål nå er magiske 99 kg.

 

Ha en flott mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Jeg begynner også nå i august. Veier 90 kg på mine 170 cm og er lei i at vekta hindrer meg i å leve det livet jeg har lyst til. Ønsker å fått bedre forhold til egen kropp (bli kvitt dobbelthaka, kosemagen og kotelettene), bli i bedre form og på sikt våge meg ut på sjekkemarkedet (lei av ufrivillig singelstatus, men skummelt å date som overvektig, når en er redd for å bli avvist).

 

Er veldig klarer å ta i et tak! Flott at vi er flere i samme situasjon. Tror det er viktig med støtte underveis.

 

Frodig81 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kan være med i denne tråden og i registreringstråden som motivasjon?! Er 174 på strømpelesten, 42 år og har igrunnen omtrent 20 kg for mye, dvs 97 kg på starttidspunktet som snart er tre uker siden. Utfordrende uker med besøk hos foreldrene mine, oppstart av studier med dertil hørende dårlig planlegging av matpakker osv.

 

Men; dette vil jeg jo ettersom jeg som flere av dere ikke er fornøyd med hvem jeg er, men den som er inni her et sted. Vil gjerne være med på ting sammen med ungene uten å tenke at jeg begrenser dem, og vil ikke minst være snill med meg selv og leddene mine, har en ankelskade som er operert for andre gang som sikkert ville sette pris på å bli noe redusert!

 

Har ikke nok tid til å gå på kurs, med heltidsjobb, deltidsstudier og onger som skal følges opp blir det vanskelig å si at det er en bestemt kveld som skal settes av til meg, men jeg har i alle fall regnet meg fram til kcal-inntaket mitt via gamle kursbøker, og skal være på omtrent 1900 kcal pr dag, det sliter jeg litt med å få til.

 

Så da "melder jeg meg inn" her, og registrerer en oppstart i den andre tråden! Har veiedag på onsdag, og håper intenst at det skal bli utslag selv om det har vært utfordrende uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye!!!

 

Veiedag igår. Gikk ned nye 0,5 kg. Totalt 1,5 kg! Er strålende fornøyd, selv om jeg har ramlet utpå et par ganger, men med litt ekstra trening og fokus så gikk det bra allikevel.

 

Var på hotell idag med stooor buffet lunsj, dessert og softis maskin tilgjengelig hele dagen. Hvem fant på det egentlig??? Iallefall synes jeg lunsjen gikk bra - valgte riktig osv.. Tok heller ingen dessert, men softisen ble for vanskelig å si nei til. Føles som en halv seier. Vanligvis ville jeg ha spist masse mat, dessert OG softis. Så alt i alt ikke så verst. Da ble det lørdag idag isteden.

 

Ønsker alle lykke til videre i kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Velkommen til dere nye :) kjekt med flere :)

 

jeg er i gang med mine 13-1400 kcal, som er noe uvant. må legge om, og legge ny stategi... vanskelig

 

og til helga skal jeg på hotell weekend- noe som skjer en gang pr skuddår- så da skal jeg kose meg å ikke tenke kcal (håper jeg..)

 

ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har tittet innom. Det har vært hektiske dager, med jobb, studier og halsbetennelse :blink:

 

Jeg har fortsatt ikke klart å finne en god rutine for trening.Det har forsvunnet litt i hverdagen...men jeg vet jo at det er plass til trening også. Må rett og slett piske meg selv litt der tror jeg.

 

Hadde tredje veiedag i går og vekta viste jammen -2 kg. Woohoo! Tusen takk halsbetennelse :lol: Det betyr at jeg har gått ned 5,8 kg de siste 3 ukene. Tror det nesten ikke selv...Nå viser vekta 80,6 kg. Kommer jeg under 80 har jeg nådd første delmål og kan feire med en liten premie. Ha en god uke alle sammen! Supermotiverende å lese her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Er det flere som har erfaring med at kursleder er sen med å svare? :huh: Hadde veiedag i går. Hadde regnet med å få et svar i ettermiddag.... Litt irritert, for det koster jo en del... Regner med at jeg hører noe snart da... Men hva er vanlig responstid på sånt?

 

Frodig81 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det halsbetennelse som er tingen:) Fantastisk nedgang da, gleder meg på dine vegne.

 

Uansett halsbetennelse eller ei, alle gram vi ikke går OPP er jo ett gram i riktig retning. Stå på folkens!

 

Off, jeg har oppdaget Snack a Jack Chili som er deilige miniriskaker med masse krydder. Siden jeg er så glad i potetgull og slike tabu salte nytelser, så tenkte jeg i et svakt øyeblikk her en kveld at det skal jeg smake på. Burde ikke gjort det, for det ble både to og tre poser. Så det anbefales å ligge unna!

 

Ha en fin dag i morra med mange bra valg og gode trimpoeng alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Sorryy har fått familie besøk, hatt en del å gjøre nå, mens vi har bil!:P

Så glemt litt ut her !

 

Snikveide meg, å e utroli SKUFFA å grue meg til å veie meg i morgen!:( :(

Tallet viser OPP!! å eg vet ikke hvordan? for har ikke oversteget kcal inntake!

Kursleder sa jeg skal ligge på meny 2, som er 1600 kcal..

 

Jeg har ligget på ca 1000 - 1400 kcal, pga jeg sliter litt med å få det opp..

Nettopp hatt tanterød på besøk (mensen!) Men den er jo ferdi, så burde vel ikke være derfor? :S Har ikke spist noe usundt heller -.- ! IRRITERT!!

 

 

Ser det er et par nye som har kommet inn, Velkommen til dere!:D

SÅ kjekt å se at vi er blitt en hel haau!:D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...