Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Har forresten nå utført min sjette økt av 30 days shred. Svetten renner. Jeg er superfornøyd, fordi jeg har aldri klart å presse meg til å trene før.

 

Og nå har jeg presset meg 6 dager på rad!!! Happy happy.

Jeg skal til sydenland i begynnelsen av september, og det er nok det som gjør at jeg har en ekstra boost på å fullføre.

Tok bilder av meg selv på mandag. Har aldri gjort det før, og det er grusomt å se. Så ved å se på disse bildene med jevne mellomrom, så klarer jeg å presse meg selv litt mere.

Jeg skal skal skal klare å fullføre 30 days shred! Jeg har ingen unnskyldninger da det bare tar 20 min hver dag.

 

 

 

Hvordan går det med treninga hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink Himmelblå! Stå på!

 

 

Mulig jeg ser resultater allerede, før jeg i det hele tatt har begynt 100%! Men er litt vanskelig å si, for det er lenge siden jeg har veid meg på morran; sist gang jeg veide meg var på ettermiddagen. Men da veide jeg hvertfall 92.2, og når jeg gikk på vekta med en gang jeg stod opp idag, lå jeg på 90.8. Så selv om jeg nok egentlig ikke har gått ned, bare at jeg veide meg på morran istedetfor ettermiddagen, så var det en liten boost, og en god start på at idag skal bli en bedre dag, og at dette skal jeg greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

Jeg har ikke vært flink i matveien!

Spiser når dt passer meg (som vil si, ganske sent)

Har gått tur hver dag, minst 1 time.. Den lengste på 2,5..

 

Gleder meg til kursstart, 2 dager igjen!:D

Håper hun hjelper med hvordan en dagsmeny kan se ut, for trenger litt inspo!

 

Har dere skrevet noe ukesmeny eller dagsmeny? Del gjerne!:)

Treningskonkurranse er jo bare bra, får litt press på å gjennomføre da!:D

 

Så flink du er, Himmelblå!! 30dayshred er haardt, begynner selv på mandag! Håper på å fullføre denne gang, sist jeg gjor det, så tok jeg halvparten, så droppa jeg det :/ .. Så håper på å fullføre!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

michmo: Så kjekt med vekt boost :) Er ikke lenge til du ser 8 tallet først heldiggrisen!!

Jeg skal juble den dagen jeg ser 9 tallet først jeg..

 

Babygirl_mira:

Er ikke så flink i matveien jeg heller, men har blitt mye flinkere denne uken. Null godteri, og prøvd å tenke litt på hva jeg putter i munnen. Men når naboen kom innom her på torsdag med kjekse, så spiste jeg 2 stk... :S

 

Du har jo virkelig vært flink med trimmingen din da. Det er jo veldig bra å gå hver dag! :)

Trimmingen hos meg har også gått bra. Både 3o days shred og gåturer.

Har idag gått topptur etter 30 days shred. ( En veldig enkel topptur, så den teller egentlig ikke som topptur, men vi gikk en omvei, så det ble 3 km. Bedre enn å sitte på rompa ihvertfall. Og før det var det jo 30 days shed, så er fornøyd med dagen min.

 

Så du har prøvd 30 days shred du også ja? Jeg synes det er knallbra trim, men begynner å kjenne litt ømhet i knærne, så håper det ikke blir værre. Bruker sko med god demping, så satser det ikke blir værre. Jeg SKAL SKAL SKAL fullføre..

 

 

 

 

Ellers så har vi spist en ikke så sunn middag nå, og har kjøpt sjokolade til i kveld.. Er lørdagskveld, så da må vi ha litt kos. Dette er noe jeg får stremme litt mere inn på etterhvert, men vi har bare en pose med sjokolade da, så skal ikke ta helt av.

 

God lørdagskveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Ja, ikke sant :)/>/>

Skal vi prøve å lage en som begynner på mandag?

 

Vi konkurrerer jo ikke om mest trening, for det er vi nok alt for forskjellige til, men bestemmer oss for et mål vi skal oppnå hver uke eller hver mnd.

 

F.eks at jeg vil trene så jeg forbrenner xxx kcal på en uke eller mnd

eller trene i f.eks xxx min pr uke eller mnd.

 

Så må vi tilstrebe å oppnå det. :)/>/>

Jojo det må være egne mål, ellers går det nok ikke. Xxx tp, xxx skritt . Ganske mye å velge i, men tror vi må ha en egen reg tråd, da blir det enklere å følge med, eller?? Mandag er alltid en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er flere som starter ordentlig i morgen, syntes jeg vi kan lage en registreringstråd der! Hvor vi i denne tråden kan poste en gang i uka om trening og vekt/mål. Syntes dere det høres ut som en god idé? Resten av skravlinga skal foregå her, men hadde vært praktisk med en egen tråd synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på en egen tråd for registrering av div :P

 

Selv har jeg siste dag av første uke med kaloritelling. Det har kun blitt en ordentlig treningsøkt denne uka, og målet foreløpig er to. Så neste uke må jeg rett og slett passe på å flette inn minst en til.

Kaloritelling og registrering har gått veldig fint egentlig, men så har jeg også hatt fri denne uka og massevis av tid til både planlegging, innkjøpe og tilbredning av måltider. Har ikke helt klart å komme meg opp på 1600 kalorier hver dag, så det blir veldig spennende å se om vekten har flyttet på seg på veiedagen i morgen. :o

 

Føler meg motivert og har ikke hatt søtsug i det hele tatt. Noe som egentlig er [veldig/b] ulikt meg. Kan det være kromtablettene som virker?

 

Nå er det bare et bursdagsselskap mellom meg og sannheten i morgen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl_mira

 

Babygirl_mira:

Er ikke så flink i matveien jeg heller, men har blitt mye flinkere denne uken. Null godteri, og prøvd å tenke litt på hva jeg putter i munnen. Men når naboen kom innom her på torsdag med kjekse, så spiste jeg 2 stk... :S

 

Du har jo virkelig vært flink med trimmingen din da. Det er jo veldig bra å gå hver dag! :)/>

Trimmingen hos meg har også gått bra. Både 3o days shred og gåturer.

Har idag gått topptur etter 30 days shred. ( En veldig enkel topptur, så den teller egentlig ikke som topptur, men vi gikk en omvei, så det ble 3 km. Bedre enn å sitte på rompa ihvertfall. Og før det var det jo 30 days shed, så er fornøyd med dagen min.

 

Så du har prøvd 30 days shred du også ja? Jeg synes det er knallbra trim, men begynner å kjenne litt ømhet i knærne, så håper det ikke blir værre. Bruker sko med god demping, så satser det ikke blir værre. Jeg SKAL SKAL SKAL fullføre..

 

 

Ellers så har vi spist en ikke så sunn middag nå, og har kjøpt sjokolade til i kveld.. Er lørdagskveld, så da må vi ha litt kos. Dette er noe jeg får stremme litt mere inn på etterhvert, men vi har bare en pose med sjokolade da, så skal ikke ta helt av.

 

God lørdagskveld!! :)/>

 

 

Ja jeg må si meg fornøyd med gåturene, spesielt med tanke på at jeg vanligvis kun sitter hjemme i sofaen. Så er vanskelig å omstille seg til å gå fra helt totalt latskap, til å faktisk bevege seg :P (har ingen bekjentskap her, utenom mannen min som jobber fra mand-fred! =/ )

 

Huff jaa, jeg begynner i morgen på 30.dayshred! dt er veldig bra trim, jeg sliter litt gjennom økta faktisk :P hehe. Dette klarer du, du er jo så flink :D bare tenk at du har nå gjort det hver dag, så da skal du jammen klare de neste også (Y) Det jeg synes er bra motivasjon med 3ds er at det kun tar 20/+ min å gjennomføre.

 

Huff jeg var ikke klar over at det var lørdag! så det var temmelig tomt i kjøleskapet i dag! :/ Om du forstår frimerke? mener de 50kcal på uansett hva vi vil ha? :P kan det være en sjokoladebit som tilsvarer 50kcal, en isklump som tilsvarer 50kcal?? (som i hver dag?) Ikke at jeg trenger det hver dag!:P Men tenkte på litt is, når vi får besøk om 2 uker!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter egen registreringstråd for vektnedgang og trim jeg også. Noen som vil fikse det?

 

I dag er jeg sliten. Har gått en hard gåtur i høyt tempo i dag. Blanding mellom asfalt og i marka. Gikk sammen med ei supersprek venninne. Pressa meg selv veldig, da jeg ikke ville vise hvor dårlig form jeg var, så jeg pressa meg veldig. Puhhh. Stiv i hele kroppen, samt ømme legger og knær. Men veldig fornøyd etterpå, selv om det ikke frister til gjentakelse.. Hehe

Så måtte skippe 30 days i dag. Men i morgen blir det dag sju.

Har faktisk gått 6 gåturer og hatt 6 treningsøkter med 30 days denne uka. Det er bra til sofagrisen meg det. Har trent hver dag faktisk, og 5 av de 2 ganger.

Fortsetter dette er det superbra. Og jeg skal fortsette!!

 

Fikk mensen i dag, så gruer meg til veiing i morgen. Oppblåst og full av vann.. Buhuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg er begynt på Maxi i dag, og har lyst til å være med på dette. :)/>

Er noe uvant med sånne fora, men håper å få til dette med å skrive og kommentere sammen med dere andre :o/>

Vet ikke hvor aktiv jeg kommer til å være her, men har lyst til å bruke tråden innimellom.

Håper det er greit?

Jeg har ca 20-21 kg som skal bort, men har ikke satt meg noe dato for det. Første delmål er ned 6 kg. :D/>

 

Ha en fin dag!

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg få henge meg på hos dere? Jeg startet opp igjen i dag og trenger et forum hvor det er mye skravling og høy aktivitet.

 

Har lest gjennom innleggene deres og dere er jo så flinke og så motiverte!! Dette kommer det til å bli gode resultater av!

 

Jeg har gått på GR-kurs for mange år siden og vet at det fungerer. Å veie og telle er en god måte å bli bevisst på hva det faktisk inneholder, det man spiser. Ofte tror man at det ikke er så ille og så får man seg en skikkelig vekker hvis man registrerer. Vi pleier å spise lasagne på lørdager. Regnet så ut en gang hva en porsjon med lasagne, salat, lettrømme og hvitløksbaguetter utgjorde... fikk bakoversveis, synes å huske at jeg havnet på rundt 1400-1500 kcal. Og ofte hadde jeg en tendens til å bare skulle ta en "liten" bit til... Så der ble det endringer med å bl.a. kutte ut hvitløksbaguttene og salaten utgjør nå over halve tallerken.

 

Jeg har en travel jobb og mye reising og det er vel kanskje min største utfordring. Det har vært vanskelig å finne tid til trening og kombinerer man det med for mye og feil mat, så blir resultatet deretter.

 

Den 1. januar i år startet jeg også opp på nytt. Har siden det gått ned 6,5 kg. Gikk veldig radig i starten, fordi da var jeg så fokusert, men så mistet jeg fokus og gikk så opp 2-3 av de kg jeg hadde gått ned. Hadde tenkt å "starte på nytt" i sommer igjen, men det ble heller ikke så enkelt pga mye reising og farting. Som dere skjønner har jeg ikke problemer med å finne unnskyldninger...

 

Men, for 12 dager siden, dro vi på den siste ferien denne sommeren og jeg hadde som målsetting å gå nå ned 1,7 kg i løpet av denne ferieturen. Litt småambisiøst å gå ned i vekt mens man er på ferie, men jeg ble så stolt i dag da jeg gikk å vekta og den viste en nedgang på 1,4 kg! :D Så det gir supermotivasjon til å skulle klare å prioritere det i hverdagen også, selv om den er hektisk. Men det er den jo for alle.

 

Veide i dag 90,3. Første delmål nå er 90 og så 85 (dvs. hvert 5. kg nedover).

 

Ift trening så har jeg dvd-pakken til Jillian og ønsker å komme i gang med den. Men mitt viktigste fokus nå er å komme i gang med 30 min økt på tredemølla hver morgen.

 

Da jeg skulle gifte meg for 10 år siden hadde jeg PT og det funket veldig godt. Men den viktigste ingrediensen der var at jeg fikk beskjed om å gå raskt 20 min hver morgen før frokost. Det var jeg veldig standhaftig på og ifølge PT'en var det den viktigste faktoren for resultatet.

 

Holder for tiden på å trene opp kondisen med opplegget til C25K - som gjør at jeg i løpet av 9 uker (?) skal kunne greie å løpe 5 km sammenhengende. Og jeg hater egentlig å løpe. Det virker veldig bra så langt.

 

Så målet mitt er å trene kort om morgenen og så 2-4 treningsøkter i løpet av uka - avhengig av hvor travel uka er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kjempebra!!! Supert at du fikset det, og at du linket til trådene! :)

 

Kunne tenkt meg at det hadde vært en slags tabell som vi kunne ha plottet inn vektendringene for hver uke, slik at det er mere oversiktlig etter som ukene går, men den var super denne også altså! :) (Jeg kan ikke lage sånn tabell, så jeg skal ikke si noe jeg.. hehe

 

Veldig kjekt å se endringene til hverandre, slik at vi kan pushe og skryte av hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg er begynt på Maxi i dag, og har lyst til å være med på dette. :)/>/>/>

Er noe uvant med sånne fora, men håper å få til dette med å skrive og kommentere sammen med dere andre :o/>/>/>

Vet ikke hvor aktiv jeg kommer til å være her, men har lyst til å bruke tråden innimellom.

Håper det er greit?

Jeg har ca 20-21 kg som skal bort, men har ikke satt meg noe dato for det. Første delmål er ned 6 kg. :D/>/>/>

 

Ha en fin dag!

Lykke til alle sammen!

 

 

Supert at du blir med. Velkommen! Lykke til på maxikurset. Kanskje du kan komme med litt tips etterhvert. :)/>

Selv går jeg ikke på kurs, skal prøve på egenhånd i første omgang. Mulig jeg tar et kurs etterhvert.

 

 

FrkT: Velkommen hit du også. Skravvling er bra :)/> Kjekt at vi er flere sammen om å kjempe kampen mot kiloene.!

 

 

 

 

Jeg begynnte jo min sunnere livsstil på mandag som var. Og denne uken har faktisk gått veldig bra!

Jeg begynnte med trening, og kutte snop. Det er en bra start mener jeg selv.

Begynnte med 30 days shred. Hard trening det for en utrent person som meg. I tilegg har jeg gått tur 6 av 7 dager. Varierende hastigheter og lengder, men alle monner drar. Alt er bedre enn sofaliv mener jeg.

Er ganske så stiv og sliten i kroppen nå, men det må en vel regne med sånn i begynnelsen.

 

Jeg har faktisk gått ned 3,3 kg denne uken!!!! Juhuuuuu !!!! :)/>

 

 

Ha en fin fin kveld damer!!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelbkå: WOW! Knallbra!

 

FrkT: Velkommen! 20 minutter gåtur før frokost?! Hadde jeg aldri greid, selv før jeg blei syk :lol: Er morragretten som fy, så hadde bitt hodet av alle jeg gikk forbi, også er jeg så sulten når jeg står opp at jeg knapt nok greier å stotre meg ut på kjøkkenet :lol: så creds til deg som greier det!!!

 

 

Kjempebra!!! Supert at du fikset det, og at du linket til trådene! :)/>

 

Kunne tenkt meg at det hadde vært en slags tabell som vi kunne ha plottet inn vektendringene for hver uke, slik at det er mere oversiktlig etter som ukene går, men den var super denne også altså! :)/> (Jeg kan ikke lage sånn tabell, så jeg skal ikke si noe jeg.. hehe

 

Veldig kjekt å se endringene til hverandre, slik at vi kan pushe og skryte av hverandre. :)/>

 

Skal prøve å få til en tabell også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vekta viste 90 kg i dag. Bli en lang vei ned til 70 - men skal klare det! Tok trappene (6 etg) til lunsj, skal se om jeg får meg en treningstur i morgen :). Har ikke store håp for første uke, da den avsluttes med festival - hvor det nok blir alkohol fra fredag til søndag - og særdeles usunn og uregelmessig mat. Men men det er bare en gang i året. Skal prøve å være flink hele uka. I dag har det gått veldig bra. Teller ikke kalorier, men tenker på hva jeg spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du blir med. Velkommen! Lykke til på maxikurset. Kanskje du kan komme med litt tips etterhvert. :)/>/>

Selv går jeg ikke på kurs, skal prøve på egenhånd i første omgang. Mulig jeg tar et kurs etterhvert.

 

 

FrkT: Velkommen hit du også. Skravvling er bra :)/>/> Kjekt at vi er flere sammen om å kjempe kampen mot kiloene.!

 

 

 

 

Jeg begynnte jo min sunnere livsstil på mandag som var. Og denne uken har faktisk gått veldig bra!

Jeg begynnte med trening, og kutte snop. Det er en bra start mener jeg selv.

Begynnte med 30 days shred. Hard trening det for en utrent person som meg. I tilegg har jeg gått tur 6 av 7 dager. Varierende hastigheter og lengder, men alle monner drar. Alt er bedre enn sofaliv mener jeg.

Er ganske så stiv og sliten i kroppen nå, men det må en vel regne med sånn i begynnelsen.

 

Jeg har faktisk gått ned 3,3 kg denne uken!!!! Juhuuuuu !!!! :)/>/>

 

 

Ha en fin fin kveld damer!!.

Fantastisk Himelblå! Dette er jo helt suverent. Trening gjør susen.. Jeg må selv, skjerpe inn mye her. Selv har jeg gått ned 2 kg. på en uke og er strålende fornøyd med starten. Nå går det nedover. Merket ikke noe på cm. men de første kg. er jo vann så det kommer nok. Synes det går fint.

 

Mannen i huset er god støttespiller. I kveld har har laget laget Blomkålsuppe og Kålrabistappe i God GR ånd bare enda magrere for de han bruker grønsakskraften i steden for melk. Så deilig å få støtte hjemme i fra også er det mye lettere å lage raske og sunde middager i enn ellers travel hverdag når man forbereder en dag eller to i forveien :)

 

Helgen min hadde mange usunne utfordringer, boller og kjeks, is og kaker, ble servert og fet lasagne, men jeg stryte unna alt uten om lasagnen, den spiste jeg litt av, men forskynte meg med masse saltat. Helgen var super uansett. . Men ett glas hvit vin unnet jeg meg med god samvittighet :)

 

Flott at det er flere som henger seg på! Inspirerende å følge med dere alle :)

 

Aim for the moon, you might reach the sun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Himmelblå!! 3,3 kg først uka er jo en kanonstart!!! Minner litt om tallene til de som er med i Biggest Loser :D

 

Det viser jo at all aktiviteten din har gitt resultater!! Det gir motivasjon til oss andre også, når man sitter å lurer på om man skal trene eller om man skal se neste program på tv'en. Ingen grunn til å være i tvil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute en liten tur idag; en runde på kjøpesenteret... Det er det samme som en mils joggetur for meg det :rolleyes: hehe.

 

Kjenner det vanskeligste med mat for min del blir når jeg ikke er hjemme... Da veit jeg jo ikke hva maten veier eller noenting! Gikk og var skrubbsulten den siste timen på kjøpesenteret fordi jeg visste ikke hva jeg skulle spise! Jeg er allergisk mot endel frukt, så jeg kan ikke bare gå og kjøpe meg en banan eller en smoothie heller. Men jeg kjøpte meg hvertfall ikke en bolle sånn jeg vanligvis vile gjort; ventet til jeg kom hjem og spiste en ordentlig lunsj der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Michmio! Det er sånn selvdisiplin som teller og som kommer til å gjøre utslag! En stor seier å vinne over vante rutiner og boller er livsfarlige ift kcal :D

 

I vinter var jeg på jobbreise og hadde holdt på hele dagen. Var veldig flink å smurte niste som jeg hadde med i bilen og unngikk bensinstasjonmaten underveis. Da jeg var nesten hjemme, måtte jeg ta ferje, som tar 30 min, så 20 min kjøretur hjem. Da var jeg supersulten, men ble sittende i bilen i stedet for å gå opp i kafeen på ferja - for da hadde jeg sprukket.

 

Det føles veldig godt når man opplever at viljestyrken holder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til Frk T og Mitchimo. Kjenner meg godt i gjenn i situasjonene. Tips... Bensinstasjonene selger også knekkebrød, som regel... Det måtte jeg ty til i helgen . Skrubbsulten og skulle kjøre en time før jeg kom hjem. Wasa havre knekk harr ca 68 cal. og det metter med 2-3 stk. :) Og masse vannn !

 

We can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Ja, jeg er superfornøyd! Selv om sikkert endel er vann, men har jo vært veldig aktiv denne uken så det beviser jo at aktivitet funker! Kjenner jeg er sliten i kroppen av å være så aktiv, men det blir sikkert bedre etterhvert når formen blir bedre.

 

Har bare trent en økt med 30 days shred i dag. Ingen gåtur, men er fornøyd med det også.

 

 

michmo: Så bra med kjøpesentertur! :) All aktivitet er bra. Alt er bedre enn sofasitting.

 

twin mum: Knallbra med 2 kg nedgang! En blir jo så glad når en ser at tallet går nedover! :) Ja, endel av det vi gåpr ned første uken er sikkert vann, men tallet sier -, og vi er strålende fornøyd!

 

 

FrkT: hihi.. Biggest looser ja.. Har ikke sett det programmet på mange år, men ja, det viser nok det at aktivitet gjør susen. Så det skal jeg fortsette med, om ikke like mye som denne første uken, så ikke langt unna. Aktivitet, aktivitet, aktivitet.. hoho

 

eam: Så bra du gikk opp alle de trappene!!! Sånne ting gjør susen. 20 kg vektnedgang skal vi klare ja. Sammen er vi dynamitt!!! :)

 

 

 

 

OG TIL OSS ALLE I DENNE TRÅDEN!!!!!!!!

 

 

HEIA HEIA HEIA!!! DETTE SKAL VI KLARE!!! :)

 

 

Det er aldri forsent å snu. Har vi en dårlig dag, eller uke, så kommer det alltids en ny dag og uke med nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...