Gå til innhold

Minus 3 kg innen 1. oktober!


Anbefalte innlegg

Juhuuu på en fredag! :)

 

Bare en helg og litt til igjen av denne måneden, gitt - tida flyr fort mot jul, dere!

 

Stemningen heller mot ny tråd også for neste måned, så moro :)

Kjempesupert med mange innspill, så prøver en "plukk og miks"-variant fra alle sammen! Likte ideen med å visualisere sitt eget mål, samt å fortsette synliggjøringen av "skrekktallet" - dit vi aldri skal igjen. Grubler litt til i helgen og legger nok ny tråd ut i løpet av mandagen, tenker jeg - velkommen til alle!

 

Nå er det mange oppdateringer siden sist - og kom gjerne med "sistenoteringer" i løpet av neste uke også, hvis det løfter septemberresultatet enda litt mer (hvis ikke, dropp det og start på ny frisk i neste tråd! :D)

 

Her er'n igjen:

 

Oversikten:

 

nyttogbedreliv 77,4 - 78,6 - 76,9 - 77,2 (-0,2kg) (søndag)

Kristi44 83,1 - 80,9 - 80,7 (-2,4kg) (lørdag)

millemi 56,8 (onsdag)

Gullmedaljekandidaten 102,5 91,0 - 90,9 (-0,1kg) (mandag)

Echs2 104,0 95,4 - 94,3 - 95,2 (-0,2kg) (tirsdag)

gladogslank 72,9 - 72,2 - 72,2 - 71,9 (-1,0kg) (onsdag)

gettingthinner 88,0 (tirsdag)

kikk 105,8 102,6 - 99,8 - 99,6 - 99,0 (-3,6kg) (tirsdag)

TomEik 109,8 94,0 - 94,6 - 94,4 (+0,4kg) (mandag)

Skrulla86 84,0 82,3 - 82,2 - 82,0 - 81,0(-3,0kg) (fredag)

koala 92,3 81,3 - 80,8 - 79,6 - 79,8 (-1,5kg) (mandag)

Knaus 73,0 - 72,5 - 72,3 (-0,7kg) (tirsdag)

Linn77 64,5 - 63,0 - 62,9 - 63,0 (-1,5kg) (fredag)

jqulin 103,0 67,0 - 66,0 (-1,0kg) (fredag)

Solvane 71,0 - 71,2 - 70,9 - 71,2 (+0,2kg) (mandag)

klar-ferdig-gå 83,3 - 83,9 - 83,0 (-0,3kg) (mandag)

mrstoby 71,3

Betty Blue 89,8 88,2 - 87,8 - 86,7 - 86,7 (-1,5kg) (torsdag)

ekko76 73,3 - 72,9 (-0,4kg) (onsdag)

Sommerivrig 116,0 82,1 - 80,9 - 80,4 - 79,2 (-2,9kg) (mandag)

mia-53 97,8 - 97,5 (-0,3kg) (mandag)

punisher 98,0 - 98,5 - 98,0 - 97,2 (-0,8kg) (mandag)

Potteplanten 92,5 91,0 - 89,0 - 88,8 (-2,2kg) (søndag/tirsdag)

StinePetrine 132,5 92,4 - 92,0 (-0,4kg) (tirsdag)

sarah

Mai76 82,7 79,8 - 78,6 - 78,2 - 77,7 (-2,1kg) (fredag)

Krepsen76 76,4 67,4 - 67,9 - 67,5 - 65,8 - 65,7(-1,7kg) (onsdag)

elshatle (mandag)

ninass 88,8 - 87,2 (-1,6kg) (mandag)

fineline 83,0 76,3 - 75,6 - 74,4 - 74,4(-1,9kg) (tirsdag)

smom 69,0 - 68,6 - 68,5 - 68,2 - 68,4 (-0,6kg) (onsdag)

Benteslo 71,8 - 71,8 (0,0kg) (tirsdag)

goassen 92,2 81,9 - 83,1 - 82,9 - 82,1 - 81,4(-0,5kg) (mandag)

Sabine 78,0 65,8 - 66,3 - 63,9 - 63,7 (-2,1kg) (søndag)

cockerella 74,4

Henna (søndag)

Juni72 98,9 88,2 - 88,5 - 87,3 - 86,3 - 86,2(-2,0kg) (onsdag)

 

Gratulerer med liten eller større nedgang - og ikke fortvil for noen smågrammer opp - stå på videre alle sammen! Fokus=veien til målet (og veien er selve målet!) :D

 

Ha en strålende fredag og en flott helg med masse gode valg! Kos deg med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyttogbedreliv

Jeg har mest lyst til å gråte. Jeg har begynt å trene to ganger i uka, ganske hardt, og føler meg kjempeflink. Har alltid hatt kjempevanskelig for å trene. Har ikke vært like flink med dietten, men hadde vel trodd at vekta kanskje skulle stå stille, jeg har IKKE gasset i meg masse mat. Og likevel - 79,4kg, OPP 2,2kg PÅ EN UKE! :( :( :(

 

Jeg fatter det ikke. Jeg er nå nesten på null igjen. Er vel ikke annet å gjøre enn å kutte dramatisk i matinntaket her, går jeg ut fra. :( Utrolig demotiverende, dette. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyttogbedreliv

Har prestert ikke å legge merke til at dette er månedens siste veiing, ser jeg, så det er ikke annet å gjøre enn å konkludere med at september har vært en skikkelig krisemåned for min del, og at jeg bare må skjerpe meg maksimalt i oktober. :( :( :( I stedet for ned 3kg har jeg gått opp 2! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a meg nyttogbedreliv. Skjønner deg så godt, samme situasjon her. Virker helt umulig å gå ned i vekt, helt umulig å holde seg på 1300 kcal, er såååååå sulten hele dagen! De to kg opp nå trenger ikke å sitte så hardt fast. Om du er skikkelig motivert for oktober så klarer du å gå ned de to kg og kanskje ett kg til? Har begynt å trene jeg også, holdt på i tre uker uten at det har hjulpet noe. Ja ja, eneste trøst er at antall kg opp hadde vært mange flere og jeg ikke holdt meg litt i ørene. Det er lov å være skuffa men ikke gi opp! :) Hilsen Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttogbedreliv: husk at variasjoner i vekta ikke er helt unormalt! Hvor mye spiser du, da? Vi er jo omtrent like tunge, jeg har 15 TP/uke og spiser 1900 kcal/meny 3. Jeg har mange erfaringer med at trening i seg selv ikke er nok, og at stålkontroll på matinntaket egentlig er det viktigste. Dessverre, for jeg er så veldig glad i mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest lyst til å gråte. Jeg har begynt å trene to ganger i uka, ganske hardt, og føler meg kjempeflink. Har alltid hatt kjempevanskelig for å trene. Har ikke vært like flink med dietten, men hadde vel trodd at vekta kanskje skulle stå stille, jeg har IKKE gasset i meg masse mat. Og likevel - 79,4kg, OPP 2,2kg PÅ EN UKE! :(/> :(/> :(/>

 

Jeg fatter det ikke. Jeg er nå nesten på null igjen. Er vel ikke annet å gjøre enn å kutte dramatisk i matinntaket her, går jeg ut fra. :(/> Utrolig demotiverende, dette. :(/>

 

Nyttogbedreliv, det er jo kjempeflott at du har begynt å trene! Det vil du uansett få uttelling for helsemessig på sikt. Men om du trener hardt, lagrer kroppen kanskje også mer vann? Kanskje er det også den tiden på måneden som gjør at kroppen din lagrer ekstra mye vann? Det går gjerne litt opp og ned, men det gjelder å holde ut og fokusere på det du har klart. Teller du kalorier, eller tar du det mer på feelingen? Det vet jeg selv at jeg er veldig dårlig til, så om du gjør det, kan det kanskje være lurt å telle. Hva slags type mat spiser du? Det er jo kalorier inn som er viktig for vekta, men kanskje kan du gjøre små grep for å få mer metthet ut av kaloriene? Masse råkost har vært løsningen for min del. Hva kan fungere for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest lyst til å gråte. Jeg har begynt å trene to ganger i uka, ganske hardt, og føler meg kjempeflink. Har alltid hatt kjempevanskelig for å trene. Har ikke vært like flink med dietten, men hadde vel trodd at vekta kanskje skulle stå stille, jeg har IKKE gasset i meg masse mat. Og likevel - 79,4kg, OPP 2,2kg PÅ EN UKE! :( :( :(

 

Jeg fatter det ikke. Jeg er nå nesten på null igjen. Er vel ikke annet å gjøre enn å kutte dramatisk i matinntaket her, går jeg ut fra. :(Utrolig demotiverende, dette. :(

 

Hvis du ønsket å gå ned 3kg i løpet av september, så skjønner jeg at du føler deg skuffet nå - og kanskje også at du føler du har bommet med fem kilo i differanse...men glem nå nedgangen som ikke skjedde, først og fremst. Ny måned og ny mulighet til å se resultater er rett rundt hjørnet!

 

Du har begynt å trene hardt to ganger i uka, da har musklene dine fått seg litt "juling" og stølheten du opplever i en eller flere dager etterpå er muskler som reparerer seg selv igjen (dette er naturlig og sånn det skal være). Da samler musklene på vann, som igjen gjør at du vil veie litt mer inntil de slipper på dette vannet igjen (og vann er IKKE fett!!). Du bygger muskler med trening, og muskler veier mer enn fett - men forbrenner mer kalorier igjen, så på sikt (tålmodighet!!!!gi dette tid!!!) så vil de ta unna litt mer av inntaket ditt hvis du fortsetter å trene og være like flink med det.

 

Men, som du har fått et par kommentarer på allerede...det er ikke til å komme bort fra at kostholdet teller mer enn trening når du skal ned i vekt. Hvis du har kontroll på trening og ikke kostholdet, så vil det ta mye lengre tid å gå ned!!

Samtidig så bør du holde fokus på så få områder av gangen som du klarer, målet er å gjennomføre det du har begynt med - så hvis du nå får til trening og synes det er gøy - så skal du fortsette og skryte masse av deg selv for det du får til!!! Trening og bygging av muskler er viktig for alle!

 

3kg i løpet av én måned er et superhårete mål for de aller fleste og for min del kun ment som en motivasjonsfaktor til å holde fokus (feks på å klare å gjennomføre kostholdsendring - ja, jeg også er sulten innimellom (det er høst, kroppen skriker etter mer kalorier og sikkert ekstra fett) og egentlig er jeg en kronisk slukhals som resten av livet må kontrollere porsjonsstørrelser for ikke å ryke på'n igjen og gå opp alt jeg har nå gått ned)). Siden jeg åpenbart ikke klarer å trene jevnlig, så jeg ha fokus på kostholdet og gjennomføre det, kronisk slukhals eller ikke.

 

Når du trener hardt så må du også legge inn det i beregningen av din totale forbrenning daglig, kanskje skal du gå et par hundre kalorier opp daglig for at kroppen ikke går i sparebluss fordi du har for stort underskudd og den tror at dette er en sulteperiode (mellom 500-800kcal underskudd daglig er anbefalt).

Det tar uansett tid å venne kroppen til mindre mat enn før...gi deg selv like lang tid til å gå ned som du har brukt på å gå opp i vekt - det er ingen snarvei til målet og prosessen frem dit man ønsker er viktigere enn resultatet!

 

Din vei til målet er din egen, ikke andres. La deg ikke stresse over raskere fremgang hos andre, hold fokus på din egen vei (regn på daglig kaloriinntak, så ser du hvor du bør/kan gjøre noen små endringer og på sikt vil du også se hvor mye du kan forvente av nedgang per måned

- og i neste månedstråd som starter opp nå så velger du selv hva målet ditt skal være, velg et oppnåelig mål, ikke et hårete et!).

 

Din oppgang på slutten av denne måneden skyldes delvis trening (som er bra!!!!) og kostholdet (som bør være neste fokusområde når treningen er på plass) :)

 

Stå på videre - så kommer belønningen i form av nedgang! Vi heier på hverandre videre, alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke å gi tilbakemelding på vekten på fredag, men jeg gikk opp 0,1 kg. Jeg har vært bortreist i helga, og må innrømme at jeg har kost meg litt vel mye med både vin og mat.. Nå er det full fokus framover igjen.

Ha en fin uke alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg ser at jeg har vært veldig dårlig til registrere her inne. Noterer ukene i september her 92,0 (-0,4), 90,8 (-1,2), 90,4 (-0,4). I dag var det -1,7! Jeg er kjempeglad, og slipper å se 90-tallet på vekta. 88,7 i dag =) Jeg har egentlig veiedag på tirsdag, men fikk komme og veie meg i dag ettersom jeg reiser til fjells i morgen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller siste septemberdag for i år, dere :)/>/>/>/> Måneden har vært fin, hva?! Sikkert noen som har alt fått mulighet til å skrape is av frontruter og fyre litt i peisen, høstaktiviteter som skaper varme :D/>/>/>/>

 

Får på plass de siste innmeldte resultater - husk at ny måned, nye muligheter allerede er i gang fra og med i morgen av! Så, er du ikke helt fornøyd med september, så blir kanskje oktober måneden hvor du reiser kjerringa (eller gubben)?! :D/>/>/>/>

 

Hyggelig om du blir med videre i neste månedstråd - som har fått nytt navn denne gang for å favne vidt og bredt (for å (for)bli smal og lekker): Minus 1-2-3kg eller hold vekten innen 1. november!

Jo flere glade fokusdeltagere, jo mere liv blir det!

 

Siste update, altså (bare å komme med tall i etterkant av denne oppdateringen, så redigerer jeg det inn her):

 

Oversikten:

 

nyttogbedreliv 77,4 - 78,6 - 76,9 - 77,2 - 79,4 (+2,0kg) (søndag)

Kristi44 83,1 - 80,9 - 80,7 (-2,4kg) (lørdag)

millemi 56,8 (onsdag)

Gullmedaljekandidaten 102,5 91,0 - 90,9 (-0,1kg) (mandag)

Echs2 104,0 95,4 - 94,3 - 95,2 (-0,2kg) (tirsdag)

gladogslank 72,9 - 72,2 - 72,2 - 71,9 (-1,0kg) (onsdag)

gettingthinner 88,0 - 85,0 (-3,0kg) (tirsdag)

kikk 105,8 102,6 - 99,8 - 99,6 - 99,0 (-3,6kg) (tirsdag)

TomEik 109,8 94,0 - 94,6 - 94,4 (+0,4kg) (mandag)

Skrulla86 84,0 82,3 - 82,2 - 82,0 - 81,0(-3,0kg) (fredag)

koala 92,3 81,3 - 80,8 - 79,6 - 79,8 (-1,5kg) (mandag)

Knaus 73,0 - 72,5 - 72,3 - 73,0 (0,0kg) (tirsdag)

Linn77 64,5 - 63,0 - 62,9 - 63,0 (-1,5kg) (fredag)

jqulin 103,0 67,0 - 66,0 (-1,0kg) (fredag)

Solvane 71,0 - 71,2 - 70,9 - 71,2 (+0,2kg) (mandag)

klar-ferdig-gå 83,3 - 83,9 - 83,0 (-0,3kg) (mandag)

mrstoby 71,3

Betty Blue 89,8 88,2 - 87,8 - 86,7 - 86,7 - 85,1 (-3,1kg) (torsdag)

ekko76 73,3 - 72,9 (-0,4kg) (onsdag)

Sommerivrig 116,0 82,1 - 80,9 - 80,4 - 79,2 - 79,1 (-3,0kg) (mandag)

mia-53 97,8 - 97,5 (-0,3kg) (mandag)

punisher 98,0 - 98,5 - 98,0 - 97,2 - 97,1 (-0,9kg) (mandag)

Potteplanten 92,5 91,0 - 89,0 - 88,8 (-2,2kg) (søndag/tirsdag)

StinePetrine 132,5 92,4 - 92,0 - 90,8 - 90,4 - 88,7 (-3,7kg) (tirsdag)

sarah

Mai76 82,7 79,8 - 78,6 - 78,2 - 77,7 - 77,8(-2,0kg) (fredag)

Krepsen76 76,4 67,4 - 67,9 - 67,5 - 65,8 - 65,7(-1,7kg) (onsdag)

elshatle (mandag)

ninass 88,8 - 87,2 (-1,6kg) (mandag)

fineline 83,0 76,3 - 75,6 - 74,4 - 74,4 - 74,8(-1,5kg) (tirsdag)

smom 69,0 - 68,6 - 68,5 - 68,2 - 68,4 (-0,6kg) (onsdag)

Benteslo 71,8 - 71,8 - 71,3 (0,5kg) (tirsdag)

goassen 92,2 81,9 - 83,1 - 82,9 - 82,1 - 81,4(-0,5kg) (mandag)

Sabine 78,0 65,8 - 66,3 - 63,9 - 63,7 - 62,9 (-2,9kg) (søndag)

cockerella 74,4

Henna (søndag)

Juni72 98,9 88,2 - 88,5 - 87,3 - 86,3 - 86,2 - 85,3(-2,9kg) (onsdag)

 

Gratulerer med litt eller mye ned, fortvil ikke for litt eller mer opp - så lenge vi har fokus så vil det på sikt gå rette veien!

Det er en seier i seg selv å være her inne, vi gjør noe positivt for oss selv - heia oss alle sammen!!!

 

Velkommen med i neste tråd, sammen legger vi best mulig grunnlag før jul- og nyttårssesongen :D/>/>/>/>

 

Takk for supert følge så langt :lol:/>/>/>/>

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! B)

 

Ja, så var det tilbake til start. Veier 73,0kg i dag, det er surt at jeg starter denne måneden på det samme som sist måned, og det jeg har tatt av har komt på igjen.

Ja, jeg har en anelse hva som er feil. Har spist lite den siste uka, og

har nok fått kroppen til å gå i spare modus.

Det er berre å stå på igjen, dette skal vi greie sammen :)

 

Takk Juni72 for at du orker dette :P

 

Hilsen Knaus.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke veid meg i går (siste dagen i september), så kommer med oppdatert vektinfo i dag heller...

 

Badevekten stoppet på 74,8 i dag. Det vil si OPP 0,4 siden sist uke. Jeg er ikke akkurat forundret... Fra å starte med godt mot på septemberutfordringen, så har det gått treigere og treigere jo lengre ut i måneden vi har kommet. Og nå er det altså oppgang. Hva som er grunnen tør jeg ikke engang gjette på, for jeg har da i det minste prøvd. Jeg tror ikke jeg har gjort de store forandringene fra de forrige månedene heller.

 

Men jeg skal uansett i mål, og har en fantastisk samboer som applauderer mitt minste litte skritt på veien til målet. Og guuu det har jeg trengt nå :)

 

Jeg har tidligere sagt at jeg takker for meg inne på denne utfordrings-føljetongen. Meeeen jeg tror jammen meg at jeg har ombestemt meg. Jeg er med videre, jeg!

 

Takk for den utrolig fine innsatsen, Juni. Du legger ned en del tid i dette, til glede for alle oss andre. Og ikke minst, så er du god til å oppmuntre og dele ut herlige kommentarer enten man sliter litt eller det går så det suser. Så heldige vi er!!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Benteslo, Knaus og Fineline :)

 

Takk for hyggelige ord - det gir meg masse inspirasjon og motivasjon å holde på med disse trådene - takket være alle de flotte folkene som er med på å dra lasset sammen! Uten dere hadde det bare vært meg som suset rundt for meg selv, hvor moro er det da, liksom? :rolleyes: Jeg er også utrolig heldig!

 

Ny måned, nye muligheter - det høres ut som dere har gjort opp regnskapet for måneden som har gått og forsont dere med "gjort er gjort og spist er spist" og nå er det bare å fortsette videre med gode valg - bra innstilling!

 

Så utrolig gøy at dere blir med videre - jeg synes den nye vrien på neste tråd ser super ut og inviterer til mestring på høyt plan for flest mulig :D Takker igjen for flotte innspill, samarbeid er tingen!

 

Redigerer inn tallene deres i oversikten ovenfor - sees i 1-2-3-tråden ;) Juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72!

 

Jeg har veiet meg i går. Resultatet er flott: 85kg.

Jeg er ganske fornøyd med nedgangen.

 

Men livet er ikke nødvendigvis enkelt. For 11 dager siden ble jeg operert og er nå fortsatt sykemeldt (og kommer til å være det i 2-3 uker til). Jeg må ikke trene sir legen. Det er greit jeg orker det ikke likevel. Matlysten og syltfølsen er ikke helt våknet fra narkosen ennå. Man skulle tro at det er en fordel for slankingen. Men ikke når man har en mor som mater en ;-)

 

Javel. Juni72 du ser alltid positiv på livet og utfordringene (ikke problemene, sånn har ikke vi). La meg prøve det også. Derfor sir jeg: I de minste er jeg nå operert - noe som måtte gjøres. Jeg besvimer ikke lenger og jeg er hos foreldrene mine. Jeg er gått nett 3kg i september. Det er jo ikke så ille likevel?

 

Jeg blir med i oktober-utfordringen også. Startvekt blir da 85kg.

 

Hilsen,

gettingthinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72!

 

Jeg har veiet meg i går. Resultatet er flott: 85kg.

Jeg er ganske fornøyd med nedgangen.

 

Men livet er ikke nødvendigvis enkelt. For 11 dager siden ble jeg operert og er nå fortsatt sykemeldt (og kommer til å være det i 2-3 uker til). Jeg må ikke trene sir legen. Det er greit jeg orker det ikke likevel. Matlysten og syltfølsen er ikke helt våknet fra narkosen ennå. Man skulle tro at det er en fordel for slankingen. Men ikke når man har en mor som mater en ;-)

 

Javel. Juni72 du ser alltid positiv på livet og utfordringene (ikke problemene, sånn har ikke vi). La meg prøve det også. Derfor sir jeg: I de minste er jeg nå operert - noe som måtte gjøres. Jeg besvimer ikke lenger og jeg er hos foreldrene mine. Jeg er gått nett 3kg i september. Det er jo ikke så ille likevel?

 

Jeg blir med i oktober-utfordringen også. Startvekt blir da 85kg.

 

Hilsen,

gettingthinner

 

Wow! For en positiv innstilling du velger å ha nå, gettingthinner! Imponerende holdning til det å ha gjennomgått en operasjon (og det du må ha gjennomgått frem til du måtte ha en!). Glad for å kunne være til inspirasjon, men har da mine stunder med gruff jeg også som alle andre - noen her inne kalte det "en del av LIVET", for det går både opp og ned i løpet av det...og vi må velge hvordan vi takler begge deler.

Du skal være stolt av hva du har fått til og ikke minst - stolt av hva du har satt deg fore!

 

Riktig god bedring i rekonvalenseringstiden, få mor til å mate deg med bare gode valg og masse omsorg, det fortjener du! :)

 

Vi ses i neste tråd!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...