Gå til innhold

Minus 3 kg innen 1. oktober!


Anbefalte innlegg

Velkommen til tråden, gettingthinner! :) Her er det masse motivasjon å hente, inspirasjon til å holde seg selv litt ekstra i ørene og mulighet for å gi støtte til andre i samme slengen - vinn-vinn spør du meg! ;)

 

Har redigert inn ditt tall og også oppdateringene fra dere, May76, ninass og koala :)

 

Takk, takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagsvekta mi sier litt opp fra månedsstart - men etter en uke hvor hverdagene var i fåtall så skulle det bare mangle: 88,5 i dag.

 

Jeg har all verdens tid på å sementere nye rutiner i livsstilsendringen jeg holder på med, så fremad marsj med små skritt - det tar den tiden det tar, så lenge jeg tar de beste valgene jeg kan!

 

Lista oppdateres i kveldinga en gang, tenker jeg - flere på lista med onsdag som veiedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72, Enig med deg, vi har tid- faktisk resten av livet! Dog, hadde vært fint å fått levd noen år med den riktige kroppen :rolleyes:

 

Det er de små endringene vi klarer å holde på som gir resultater på sikt! Hurra for det!

 

Jeg bytter veiedag til fredag jeg nå. Dette fordi jeg hver mandag veier en kg mere enn på tirsdag. Dette til tross for lite utskeielser. Merkelig. Ny vekt kommer fredag. Stå på Juni72 :rolleyes:

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Å, det var fint å lese det du skrev Juni72. Vi har det jo ikke travelt. Jeg fikk meg en nedtur (for ikke å si opptur...) på vekta idag. 500 g opp, og det føles trist og urettferdig. Jeg har vært flink (lover det altså...) og hadde 14,7 trimpoeng forrige uke. Også opp???

 

Mine tall blir da:

Rødt tall: 76,4

Start september (28.8) 67,4

Idag: 67,9

 

Takk igjen for jobben du gjør Juni72, og for at du er flink til å spre oppmuntrende ord og motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg startet september med 69 den første og i dag på veiedag er jeg på 68,6. Min høyeste vekt i denne omgangen var 73 vel, men akkurat det er ikke så viktig syns jeg.

 

Klarer jeg 3 kilo nå i september er jeg midt i trivselsbeltet mitt og skal bare noen gram til ned for å ha litt å gå på til stabiliseringen....men jeg har satt som mål å klare det til 15/10, så jeg føler jeg har greit med tid. Riktignok om jeg klarer å holde meg så flink som nå da ;)

 

Ha en fin onsdag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Jeg har lest litt på denne tråden noen ganger nå, og vil gjerne slenge meg med - selv om det har gått noen dager ut i september. Jeg går for veiedag på onsdager, så veide meg i dag, 72,9 kg. Jeg ønsker å gå ned til 65-67 kg, er usikker på hvor jeg vil trives da det er så lenge siden jeg har vært rundt ønsket vekt. Jeg setter meg et delmål på 70 kg først, og det hadde vært gull om jeg klarte å nå det i semptember :rolleyes:

 

Ellers litt om meg, jeg er 169 cm høy, 39 år og har slanket meg noen ganger før.Etter en sommer med litt for mye godt og et par ekstra kilo på kroppen siden før sommeren har jeg bestemt meg for at nå må det endring til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Å, det var fint å lese det du skrev Juni72. Vi har det jo ikke travelt. Jeg fikk meg en nedtur (for ikke å si opptur...) på vekta idag. 500 g opp, og det føles trist og urettferdig. Jeg har vært flink (lover det altså...) og hadde 14,7 trimpoeng forrige uke. Også opp???

 

Mine tall blir da:

Rødt tall: 76,4

Start september (28.8) 67,4

Idag: 67,9

 

Takk igjen for jobben du gjør Juni72, og for at du er flink til å spre oppmuntrende ord og motivasjon!

 

 

Mye trim kan kortvarig føre til økt vekt fordi musklene binder mer vann, det går over! Dessuten kan det være svingninger i syklusen som spiller inn så selv om du har vært flink kan det gå opp :) Så lenge du ikke gir opp men fortsetter som til nå så får du lønn for strevet til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg startet september med 69 den første og i dag på veiedag er jeg på 68,6. Min høyeste vekt i denne omgangen var 73 vel, men akkurat det er ikke så viktig syns jeg.

 

Klarer jeg 3 kilo nå i september er jeg midt i trivselsbeltet mitt og skal bare noen gram til ned for å ha litt å gå på til stabiliseringen....men jeg har satt som mål å klare det til 15/10, så jeg føler jeg har greit med tid. Riktignok om jeg klarer å holde meg så flink som nå da ;)/>

 

Ha en fin onsdag folkens!

 

Dette greier du! Ser at vi er nokså like, jeg er 42år, 171m høy og mitt mål er 70kg da ligger jeg på BMI 23,7 og det er helt perfekt :) Det er det jeg veide før alle svangerskap og siden jeg er ferdig med slikt er det på tide å kvitte seg med de akkumulert kiloene en gang for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette greier du! Ser at vi er nokså like, jeg er 42år, 171m høy og mitt mål er 70kg da ligger jeg på BMI 23,7 og det er helt perfekt :)/> Det er det jeg veide før alle svangerskap og siden jeg er ferdig med slikt er det på tide å kvitte seg med de akkumulert kiloene en gang for alle!

 

Ja, jeg er ganske sikker på at jeg skal klare det, også er det jo finfint at det kommer til å går bra om jeg ikke når det innen akkurat da og...for jeg er på god vei til målet :)

 

Nå er vi enda likere ;), hadde glemt å oppdatere alder på signaturen for nå har jeg også blitt 42 :)

 

Jeg trenger et par kilo til av for å bli helt fornøyd kjenner jeg, men man er jo forskjellig bygd og jeg trenger å få bort gnisselårene og de forsvinner sånn rundt 66 omtrent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til både nye og kjente fjes - og både damer og menn :D/>/>/>!

Vi er blitt mange også denne måneden, utrolig gøy at så mange vil være med på å vinke farvel til smørpakkene vi har slept rundt på alt for lenge!

 

Sjekk denne'a! :lol:/>/>/>

 

Oversikten:

 

gettingthinner 88,0 (tirsdag)

kikk 102,6 (tirsdag)

TomEik 94,0 (mandag)

Skrulla86 84,0 (fredag)

koala 92,3 81,3 (mandag)

Knaus 73,0 (tirsdag)

Linn77 64,5

jqulin 103,0 67,0 (fredag)

Solvane 71,0

klar-ferdig-gå 83,3

mrstoby 71,3

Betty Blue (torsdag)

ekko76 73,3 (onsdag)

Sommerivrig 82,1 (mandag)

mia-53 97,8

punisher 98,0 (mandag)

Potteplanten 91,0 (søndag/tirsdag)

StinePetrine

sarah

Mai76 82,7 79,8

Krepsen76 67,4 (onsdag)

elshatle (mandag)

ninass 88,8 (mandag)

fineline 83,0 76,3 (tirsdag)

Smom (onsdag)

Benteslo 71,8 (tirsdag)

goassen 81,9

Sabine 78,0 65,8 (søndag)

cockerella 74,4

Henna (søndag)

Juni72 98,9 88,2 (onsdag)

 

De røde tallene helt først er høyeste vekt noensinne (du velger selv om du vil ha det med eller ikke) som er tenkt som en motivasjon i seg selv om du synes vektnåla flytter seg litt tregt eller går litt i feil retning...da er det bare å se på det røde tallet og tenke at der er du i alle fall ikke lenger/dit skal du jamen ikke tilbake til! Meld fra om du vil ha med ditt :)/>/>/>

 

Sammen dekker vi nesten alle ukedagene - så her blir det liv store deler av uka gjennom! Sjekker innom så ofte jeg kan og lager ei liste i ny og ne :)/>/>/> Si fra om tastefeil, bytte av veiedag, endre farge på tall eller annet!

 

Ha en flott tirsdag med mange gode valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Begynte på nytt kurs i går: Grete Roede aktiv "stram opp", og forsøker atter en gang å få kontroll på matinntak og trim som har sklidd ut i sommer.

 

Vil gjerne vere med på å gå ned 3 kg i september!

Skrekkvekta mi er 104 kg

No veier eg 95,4 kg (veid i går på første kurskveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da kan jeg melde om startvekt på 92,4kg. Dette betyr at jeg har som mål å komme under 90 kilo denne måneden =) Mitt røde tall er 132,5 (huttetu). Har veiedag på tirsdager =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kramgod stemning her inne, altså, og det er takket være alle dere fine folka som skriver gode ord og holder fokus i hverdagen! :lol:

 

September er bare akkurat begynt og vi har plass til alle som vil! Velkommen til enda et par nye fjes; gladogslank og Echs2, moro dere vil være med :)

 

Her er oversikten, både med røde tall (høyeste vekt ever), starttall for september og jamen noen finfine innrapporteringer på ukesvekt - da blir differansen grønn og skjønn (og for oss med et bittelite plusstegn foran denne gang...måneden er laaaang og det endrer seg raskt den riktige veien med minustegn - gjennomsnittet som teller i lengden, vøtt!):

 

Oversikten:

 

Echs2 104,0 95,4 (tirsdag)

gladogslank 72,9 (onsdag)

gettingthinner 88,0 (tirsdag)

kikk 102,6 (tirsdag)

TomEik 94,0 (mandag)

Skrulla86 84,0 (fredag)

koala 92,3 81,3 (mandag)

Knaus 73,0 (tirsdag)

Linn77 64,5 (fredag)

jqulin 103,0 67,0 (fredag)

Solvane 71,0

klar-ferdig-gå 83,3

mrstoby 71,3

Betty Blue (torsdag)

ekko76 73,3 (onsdag)

Sommerivrig 82,1 (mandag)

mia-53 97,8

punisher 98,0 (mandag)

Potteplanten 91,0 (søndag/tirsdag)

StinePetrine 132,5 92,4 (tirsdag)

sarah

Mai76 82,7 79,8

Krepsen76 76,4 67,4 - 67,9 (+0,5kg) (onsdag)

elshatle (mandag)

ninass 88,8 (mandag)

fineline 83,0 76,3 (tirsdag)

smom 69,0 - 68,6 (-0,4kg) (onsdag)

Benteslo 71,8 (tirsdag)

goassen 81,9

Sabine 78,0 65,8 (søndag)

cockerella 74,4

Henna (søndag)

Juni72 98,9 88,2 - 88,5 (+0,3kg) (onsdag)

 

Ha en flott onsdag videre, alle sammen! Heia oss i september! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Da kommer min startvekt for september: 88,2 kg!Mitt røde tall er 89,8 kg og jeg har som endelig mål å komme ned til ca. 72 kg. Så jeg har en lang vei å gå ( og så har jeg jo vært langt bortetter denne veien tidligere og snuddangry.gif) Men jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv! Mitt første delmål nå er 85 kg og det hadde vært flott om jeg kunne nå det i løpet av denne mndsmile.gif.

Stå på alle sammen og ha en flott helg med fornuftige valg biggrin.gif

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Siden jeg er en av de med plusstegn denne uken drister jeg meg til å foreslå at plusstallene skrives med orange. Litt sånn uuuups, på tide å følge med og kanskje bremse.

Bare et forslag altså.

 

Takk for fint forslag, Krepsen76! :)

 

Har brukt mye av morgenen på å gruble på orangefargen, faktisk! Kom frem til hvorfor jeg synes grønt er skjønt og fortsatt bør være det for alle uansett resultat (for jeg har nemlig fundert på dette før om både pluss og minus skulle ha samme farge - og også om jeg skulle føre på plussresultater i det hele tatt):

 

Grønt tall i parentes synes jeg symboliserer fokuset vi viser at vi har når vi registrerer vektresultater ukentlig.

For min del synes jeg at også stillstand og bare litt opp er et BRA resultat i løpet av en måned, også vektplatå bør belønnes med lysegrønt håp :)

Med rød høyestevekt i tillegg så er det positivt med grønt i enden...det er dit vi skal!

Siden vi drar lasset sammen, så fortjener vi alle grønt for GO! hver gang vi registrerer inn.

Ser jeg pluss i parentesen min, så holder det i massevis som ekstra påminnelse :)

 

Pluss at det går litt raskere for meg å oppdatere hvis alle har samme farge B) vektpendelen svinger så fort i alle retninger, og ofte i utakt med hvilken vei vi selv tror den skal, hehe (går på vekta hver dag, gjett om den svinger hit og dit - takk og lov for gjennomsnittsgraf) :D

 

Jeg KAN virkelig ikke fatte meg i korthet, altså :) men vi er på nett, to sjeler og en tanke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er ille nok i seg selv å se en + eller en nedgang som jeg ikke er fornøyd med, så jeg liker godt Juni72s flotte måte å oppmuntre oss på, med rødt i den ene enden og grønt i den andre.

 

Men det flotteste er når man merker det på klærne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er ille nok i seg selv å se en + eller en nedgang som jeg ikke er fornøyd med, så jeg liker godt Juni72s flotte måte å oppmuntre oss på, med rødt i den ene enden og grønt i den andre.

 

Men det flotteste er når man merker det på klærne. :)/>

 

Helt enig i det med klærne, Sabine! En stor dag for eksempel når beltespenna kan flyttes til nytt hull i beltet (for ikke å snakke om å få på seg beltet igjen...!). Skinny jeans ligger klare bakerst i skapet, gleder meg til de kan luftes og dras lenger opp enn til litt over knærne, for ikke å snakke om få knappen igjen foran! :D

 

Ja, tror jeg fortsetter med rødt skrekktall (ALDRI MER!) til venstre - og så går vi NED mot lyse(grøn)t allihopa :D

 

Heia oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppdaterer jeg lista vår igjen, gøy med litt liv i leiren! :)

 

Supert at du slenger deg med, Gullmedaljekandidaten ;) September blir knallbra!

Mista tellinga etter jeg kom til at vi var nesten 30 på lista...dette er moro!

Har vi plass til flere - JAAAAA, det har vi! :D

 

Oversikten:

 

Gullmedaljekandidaten 102,5 91,0 (mandag)

Echs2 104,0 95,4 (tirsdag)

gladogslank 72,9 (onsdag)

gettingthinner 88,0 (tirsdag)

kikk 102,6 (tirsdag)

TomEik 94,0 (mandag)

Skrulla86 84,0 (fredag)

koala 92,3 81,3 (mandag)

Knaus 73,0 (tirsdag)

Linn77 64,5 (fredag)

jqulin 103,0 67,0 (fredag)

Solvane 71,0

klar-ferdig-gå 83,3

mrstoby 71,3

Betty Blue 89,8 88,2 (torsdag)

ekko76 73,3 (onsdag)

Sommerivrig 82,1 (mandag)

mia-53 97,8

punisher 98,0 (mandag)

Potteplanten 91,0 (søndag/tirsdag)

StinePetrine 132,5 92,4 (tirsdag)

sarah

Mai76 82,7 79,8

Krepsen76 76,4 67,4 - 67,9 (+0,5kg) (onsdag)

elshatle (mandag)

ninass 88,8 (mandag)

fineline 83,0 76,3 (tirsdag)

smom 69,0 - 68,6 (-0,4kg) (onsdag)

Benteslo 71,8 (tirsdag)

goassen 81,9

Sabine 78,0 65,8 (søndag)

cockerella 74,4

Henna (søndag)

Juni72 98,9 88,2 - 88,5 (+0,3kg) (onsdag)

 

Ha en fin torsdag med best mulige valg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72 og god morgen :)

 

Jeg bytter herved veiedag til fredag. Dette fordi jeg ofte på mandager veier hele 1 kg mer enn alle de andre dagene i uka- allerede på tirsdag er jeg tilbake til gammel vekt. Derfor blir det stor nedgang fra mandag: 63 kg nå og ned over en kg. Dette høres flottere ut enn det egentlig er fordi pga den dårlige vekta sist mandag ble forringe månedsresultat på 0.8 kg tror jeg. Men, ned er ned og jeg har all verdens av tid jeg også.

 

God helg alle flinke jenter og en tøff mann!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,

 

Vekta viste 78,6 kg i dag. Jeg er strålende fornøyd med 1,2 kg ned:-)

Kunne det bare fortsette slik. Jeg har fulgt matregistreringen til punkt og prikke, og synes det går helt fint ( enda iallefall...). Litt mer utfordring i helgene da, men da må jeg evt legge inn litt mer trening.

 

God helg alle sammen og husk å ta riktige valg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...