Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld folkens,Har tatt en fridag i morgen og kommet oss på hytta - på fjellet! Det gir en helt spesiell ro i kropp og sinn! Det gir og god anledning til å tenke gjennom de mentale innstillinger og koder - som du, nueva vida, så fint skriver om i innleggene dine.Jeg sto nettopp ute og så på den fantastiske stjernehimmelen som viser seg i kveld, og tenkte: For snart fem uker siden sto jeg akkurat her og tok beslutningen om å endre livsstilen min... Ukene har rast avgårde - og det har jamen kiloene også :)/> Så hva er endret ? For min del er det noen få enkle grep: Beslutningen holdes ved like ved gjentatte påminnelser gjennom dagen - den er festet som et anker i min indre bevissthet. Det positive er at den virker motiverende og ikke - som noen ganger tidligere - som en slags kjedelig plikt som jeg bare utsetter. Kanskje er det dette som kan kalles indrestyrt motivasjon.... Det andre jeg gjør er å loggføre alt jeg spiser og drikker og trener - innført som god rutine. Da holder jeg kontrollen - og kan glede meg hver gang over at jeg har oversikt på daglig regnskap. Det tredje er å kutte potetgull, peanøtter og sjokolade, bortsett fra en 30 g sjokolade på lørdager.( Jeg smugspiste MYE sjoklade og MYE potetgull til inntil for 5 uker siden) Det fjerde er å være aktiv på forumet - det gir styrke og motivasjon, og er uvurderlig!! Det femte er mer aktivitet hver dag.Det er herlig å merke at det går lettere for hver dag å bevege meg mer :)/> Oppsummert handler det hele tiden om å ta valgene i forhold til beslutningen. Det vet jeg veldig godt at kommer til å bli mer utfordrene når den første lykkerusen over gode resultater er blitt litt blekere.., men det er da det er viktig å minne meg selv om hvorfor jeg i det hele tatt startet dette prosjektet - jeg vil jo så inderlig mye endre livsstilen for å få en bedre hverdag. I morgen er en ny dag, og da er det på nytt de fem små grepene som teller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest nueva vida

Takk for flott, og motiverende svar!

Du har liksom landet alle tanker og drømmer, og klart å lage det til nye rutiner i hverdagen. Det er virkelig fantastisk.

 

Kos deg på hytta :D

 

Høstværet er virkelig flott. Jeg har hatt to dager i fjellet på blåbærsanking. Flotte turer, og mye godt syltetøy i fryseren!!

 

Nå er helgen her, og da gjelder det å skjerpe seg ytterligere. For det er nå fristelsene kommer. Også er det de vanene som er gamle, man skal kose seg når det er helg. Og det skal jeg holde ved like, men nå skal det virkelig skje i veldig moderate former.

I kveld blir det blåbærkos, med kesam eller litt vaniljesaus. Litt vaniljesaus bikker ikke kcalregnskapet, tenker jeg.

Godteridagen er i morgen, lørdag. Usiker på hva jeg skal kose meg med, for det er slutt på hauger med smågodt, sjokkis og chips - alt på en gang. Nå skal jeg velge det ene jeg ønsker å kose meg med! Sjokolade tenker jeg ;)

 

Ønskere dre alle en riktig flott dag, og helg!

 

Håper flere glytter innom.

 

Nå er det frokost, husvask, en treningsøkt og så tenker jeg å nyte solen p verandaen, med en god tekopp og lunsj!!

 

Klem til dere alle!

 

Husk; at vi klarer dette het, fordi vi fortjener det, og fordi vi ønsker å få kontrol på livet vårt!!!

 

LETTERE VEKT - STERKERE SELVBILDE

og husk; selv om vi har mislykket mange ganger tidligere med vektreduksjon, har vi greid veldig mye annet bra i livet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, Takk for det, nueva vida! Så fint at du plukker så mye bær - resultatet med full fryser er jo bare supert - og bær i seg selv er jo toppers sunt ( litt vanilje saus setter en deilig prikk over nytelsen...men bare litt, da..)

En flott helg på fjellet går mot slutten. Det har vært fantastisk å oppleve høstfjellet fra sin beste side :)/> I tillegg har det vært en opptur å kjenne at kroppen er lettere, turene går som en lek...Det gjør meg faktisk kjempelykkelig!! Vinterveden er lempet inn og stablet pent i skjulet - god mosjon og også litt godskriving på kontoen styrketrening..

Jeg har kost meg, til og med med vafler, brunost og jordbærsyltetøy - alt innenfor rammen av daglig kaloriinntak på 1600. Opplevde en liten seier da bestemmelsen om kun en vaffelplate holdt! Hadde det vært i sommer ville både tre og fire plater glidd ned uten motstand...En sjokolade ble det også plass til på lørdag - mm..mm! Hvordan ble det med lørdagsutskeielsene deres da?

I morgen er det veiedag for mitt vedkommende - alltid spennende det.. Lykke til alle sammen, med ny uke og stadig nye muligheter :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og velkommen til en ny uke!!

 

Nå er det deilig høst ute, så den må vi allemann bare nyte. Både på treningstur og bærtur.

For min del ble det en tyttebærtur i helgen, samt en trimtur med staver. Alt i skogen ;) Deilig for kropp og sjel!!!

 

Så bra at du har hatt en fin helg, minsker'n. Fjellet er alltid flott, alle årstider. Men fargene nå er jo som et kunstverk!

Jeg har også kost meg med vaffel, fikk det servert borte på besøk, men holdt meg til en! Jeg er også stolt!!

Vedlemping er det trim i, så det er bare forberede vinteren og stable i vei :P

 

Jeg har også kost meg med litt trollkrem, lagd av sukker og eggehvite, så kcalinntaket der var ikke skremmende. Det går det faktisk fint an å kose seg litt med. Det vil jeg unne meg, tross alt bare denne tiden man kan kose seg med den rosa desserten!

 

Lørdagsgodteriet er jeg veldig tilfreds med. For å ha sagt det; før var helgekosen fredag-søndag, med potetgull, sjokolade og smågodt. I enorme mengder!!!!! I helgen har vi gjort som barna, det ble litt smågodt lørdagskvelden. Alt etter planen!

Godt å ha kontroll, og kjenne at man selv bestemmer. Det gir mestringsfølelse. Så det er bare fortsette, for denne mestringsfølelsen er noe jeg kan bli vant til. Det gjør at man kjenner seg utrolig god!!!

 

Vekten har mistet 1,4 kilo, så jeg er selvfølgelig happy for det.

 

Og med denne godfølelsen, som er en blanding av kontroll og mestring, går eg inn i en ny uke!

Noen utfordringer byr den på, bl a en bursdag og møter. Planen er klar; ingenting på møtene og litt på bursdag. Anten to små kakestykker, om jeg ikke klarer å velge, eller 1 normalt stykke av yndlingskaken:-) Vi får se hva som blir servert!!

 

Ønsker dre alle en flotters uke!!

 

Spent på vekten din, minsker'n, og til dere andre!!

 

Er det litt stille her??? Håper dere glytter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte visst hele forumet i forrige uke. Jeg gikk bare ned 0.1, så var nok litt sur og lei. Men jeg har jo hatt fin vektnedgang ganske lenge, så det var vel bare et spørsmål om tid før det flatet litt.

 

Jeg husker ikke om jeg nevnte det tidligere, men har flyttet veiedagen min fra mandag til onsdag, fordi måltidene blir så forskjøvet i helgene, jeg spiser så mye så seint, at jeg føler at vekten ikke helt "tells" helt mandag morgen. Men denne uka ligger jeg an til å endelig bikke akkurat nedtil eller under 85.0, og det er så deilig!

 

Minsker'n: WOW. Du er så flink, og har jo hatt noen fantastiske resultater! Grattis med det!

 

Kjempeflott resultat denne uka nueva! Knall, faktisk! Deilig å kjenne at man er i gang! Den gangen jeg gikk på "ordentlige" GR-kurs, sa kurslederen min (den skjønne og flotte Hanne Berg, hvis noen holder til i Trondheim og vil på fysisk kurs, tror hun holder på der oppe enda) til det kjedsommelige: "Ikke la tanken på målet skygge over gleden ved å være underveis!" Det er så mye sant i det! Jeg merker selv at jeg kan være i perlehumør både en og to og tre dager over et godt resultat på en ukesveiing, og det å vite at man er "i farta", liksom, det er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp, uka er snart halvert og høstdagen skinner opp med høstsol B)

 

Så fantastisk deilig det er nå!!

 

Jeg har hatt to skikkelig fine dager, og begynner på den tredje i dag. Kjenner at søtsuget er borte, er liksom noe jeg ikke spiser annet enn lørdag. Det er denne tankegangen vi skal ha ;)

Mandag ble det en god treningstur, oppover på asfalt og grusvei, nedover i skogen på jogg ;) litt over en time. Skikkelig deilig. Men gnagsårene som var halvgrodd, åpnet seg igjen, så den fine turen endte med tårer i dusjen og en bitter ettersmak nå, over sår som er vonde. Men de gror vel ila et par dager. Derfor ble det ikke trim i går, men i dag skal jeg plastre dem skikkelig igjen, og prøve meg på en gåtur i kveld.

 

Ellers prøver jeg å ikke tenke over hvor lenge det er til hovedmålet er nådd, prøver å ikke tenke på at selv om jeg har endret livsstil er buksene fortsatt trange, formen fortsatt dårlig. Det er slike tanker som er destruktive, og som jeg prøver å holde meg unna. Prøver å fokusere på at endringene er igang, og jeg har startet en prosess. Og det fortjener man kred for ;)

En ting er å holde seg til sunn mat og trim, men tankene kan virkelig ødelegge for en. Det er der jeg syns jeg må jobbe hardest. Når jeg er på en treningstur og føler meg fresh, for det gjør man jo, og kommer inne og ser fettet henger utover linningen på den nye swix-buksen, og dommelthaken som fortsatt skjemmer det en gang pene ansiktet. Da må man holde seg hart fast og tenke at det er dette jeg skal endre. Og en endring er ikke gjort på en dag, det tar tid. Men etterhvert vil man begynne å merke endringer, og det er vel det som skal gjøre at vi holder koken over tid. Men de første ukene er litt tunge, men fortsetter man vil man merke endring ganske så snart. Og da blir det gøy :)

 

Setter seg mål, og faktisk når dem! Belønner seg med noe som ikke inneholder kcal..hehe...

 

Gleder meg, og er litt utolmodig, på å merke endring. Men de kommer!!

 

Viktig det kurslederen din sa, siggen. Det syns jeg var godt sagt! Målet er så langt fremme, og det er underveis som skal føre oss dit!!

 

Siggen; er det ikke rart?! Går det litt skeis så er det ikke veldig stas å innpå her. Men fint at du likevel kom tilbake, og jeg er spent på vekten din i dag. Er du under 85? Evt hvor nærme?

 

Håper flere glytter innom:-)

 

Uansett; ha en vidunderlig høstdag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bare på 85, nueva, men på 84,2! Måtte veie meg tre-fire ganger i dag tidlig for å være sikker på at jeg ikke så syner.

 

Så da fikk jeg det helt vanvittige (etter 17 uker på GR) ukesresultatet 1,6 kilo, og da et resultat på 1,7 fordelt på to uker. Ikke bare blåste jeg da forbi første delmål på 85 kilo, men knakk også AKKURAT forbi 10 kilo i minus! Det belønnes med et par sko til jobbtur til Canada som var "littegranne" dyrere enn jeg hadde tenkt å dra på med. :rolleyes:

 

Det var jaggu meg god motivasjon til å forsøke å holde meg på den smale sti (pun intended) på jobbtur i neste uke! Får ikke veid meg på veiedag, men håper på minst stillstand og helst bittelitt ned på de to ukene som går til jeg får registrert igjen. Tar med meg joggesko, treningstøy og badedrakt, det er både treningsrom og svømmebasseng på hotellene vi skal bo på :D

 

I går kveld kom også ideen til hvordan jeg skal belønne meg selv når jeg kommer endelig i mål, forhåpentlig omkring bursdagen min i april (utenom selvfølgelig klær i min nye størrelse, da). Jeg vet ikke om dere har sett at Apple har lansert en klokke? Den er såååå fin og har så masse stilig funksjonalitet, og så kommer den ikke ut før på nyåret så jeg kan ikke gå og fristes av den så aaaalt for lenge før jeg får lov å kjøpe. 19,2 kilo igjen!

 

Det som er veldig deilig for meg, nueva, når det gjelder sånn underveismotivasjon, er at jeg har sånn timeglassfigur, og de "siste" kiloene jeg legger på meg kommer i ansiktet og på midjen. Dermed er de også de første som forsvinner, så jeg føler meg ganske deilig ganske fort, selv om jeg fortsatt har mye igjen.

 

Jeg tenker også at det er viktig å være nøye og måle i tillegg til å veie (her synder jeg mye), sånn at man vet hva som skjer og kan feire de små seierene underveis litt. Jeg har som antydet lagt meg på enten klær/sko eller ulike spabehandlinger som delmålspremier. En annen ting jeg har gjort av og til er å unne meg en "gratisdag" der jeg spiser hva jeg vil. Loff med ost til frokost, eggerøre til lunsj, og en god middag og potetgull på kvelden. Ikkenoe grønnsaker, ingen hjertevennlige valg, nesten ikke noe melk, ikke frukt. Bare mat, mat, mat og godis. Da må man selvfølgelig holde seg i skinnet resten av uka og ikke spise potetgullrestene neste morgen, men det pleier å gå bra for meg. Jeg merker også at jeg orker mindre enn før, så det har skjedd en justering her og gratisdagene blir ikke like ekspansive lenger.

 

Flott at du er i positivt sig, nueva! Godt å ha med seg de gode dagene når det butter litt imot igjen. Gnagsår er vi godt vant med i denne businessen her;) (Anbefaler Compeed gnagsårplaster hvis du ikke har det fra før. De er dyre, men ingenting slår dem. Bare sett på og la det stå på til det detter av av seg selv. Det går ganske mange bokser med sånne hjemme hos oss i året (vonde skisko).)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Wow!!! Så fantastisk deilig, siggen!! Så flink du har vært :)

Tenk; nådd første delmål og har tatt av 10 kilo!!! Det fortjener virkelig belønning!!!

Det er viktig å belønne seg selv innimellom, når målene er nådd.

Det er belønning i segs elv å bli i bedre form, å bli slankere, å bli sunnere osv.... Men å unne seg litt andre ting, som man kanskje elers ikke hadde kostet på seg, er en fin gulrot underveis!

 

Var på en joggetur i hår, var vel ikke veldig motiverende på en måte, men på dena ndre siden var det vel egentlig det. Har ALDRI kjent meg så tung på joggetur før, det var rtt og slett ikke gøy. Det var en trist opplevelse og kjenne at kroppen er for tung og formen for elendig. Men det var motiverende i det at man får en wake-up; dette skal ikke fortsette, jeg vil ikke misbruke kroppen min lenger. Nå er det virkelig på tode med omsorg og pleie.

Og uansett tungt og jævlig; veldig tilfreds med at jeg klarte å holde det på jogg i 30 minutter. Det ble bare 4 km, så tempo var vel nærmest snegle-jogg, men JEG GJORDE DET :D

Ingen selvdestruktive tanker er tillatt hos meg, de har dt vært nok av, så her tenker vi positivt og plukker frem rosende ord!!!

 

Gnagsår; etter gårsdagens joggetur ble de jo enda verre. Trodde det var på tur til å gro. Satte på compeed, trodde de skulle være gull verd. Men de sitter jo f*** ikke :angry: noe så innmari dårlig! De glir liksom av i kantene, så kommer man hjem med et plaster som er halvt løsnet, og sitter halvt fast med lynlim!!!! Ingen gode erfaringer med de her, altså :(

 

Nå må bare hælene få fri til det virkelig har grodd!!

 

Nærmer seg jammen helg igjen også, en uke går skrekkelig fort.

Ha en finfin dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nueva vida.

Jeg taper over Compeeden med 3M micropore-tape, sånn tynn papirlignende tape, du vet. En ting er at de løsner i kantene, men verre er at de klistrer seg så forbasket fast i sokkene. Umulig å få av i vask, må bare kaste dem etter bruk. :angry:

 

Jeg er så imponert over dere som jogger! Prøvde det da jeg var noe yngre, men fant ut at det ikke var min greie. Men det verste av alt, jo mer jeg leser om alle dere som jogger, alt fra 30 sekunder til 30 minutter (wow!) i strekk, så får jeg faktisk lyst til å prøve. :mellow: Hittil har jeg greid å kvele den tanken, men den sniker seg stadig frem, og hvisker at "det blir stadig mørkere om kveldene, kanskje du skal prøve en kveld når alle er ferdig med å lufte hunder, og sitter foran TVen." ;) Så hvem vet, kanskje jeg kommer så langt at jeg forsøker... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Har samme compeed-opplevelsen :(

 

Jogging; det er vel bare hive seg uti det! Jeg har ikke tenkt å gjøre det ofte, rett og slett fordi jeg er så tung :blink: men innimellom, til vekten har sunket noe, da vil jeg satse på jogging som treningsform. Det er litt gøy, pluss at det er mye trening i få minutter, i forhold til gange f.eks.

Når jeg jogger nå, prøver jeg å gjemme meg... Ser jo veldig malplassert ut :P

 

Har akkurat vært i bursdag. Og holdt meg til planen: to små kakestykker ;) veldigVELDIG tilfreds :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Endelig helg, og den skal nyyyytes:-)

 

Nydelig vær, så her satser vi på uteaktiviteter!!

 

Har akkurat handlet inn for uka, og ser at vi velger mye sunn mat. Selv på helgekosen tar vi noen sunne grep.

 

I kveld blir det grønsaker og dip, kose oss litt! Har kjøpt inn mye gode grønsaker, og gulerøtter finner vi ute i egen åker ;)

 

Noen som har smakt de små smootiene fra bama? Ulike smaker. Finnes kanskje i store flasker også..?!?!

Vi kjøpte den gule; mango, passion, banan, eple og appelsin. Fantastisk god!! Ca 120 kcal på en liten flaske, full av vitaminer og naturlige råvarer. Den var en fin og sunn nytelse ;)

 

Ønsker dere alle en riktig god helg, hold dere i skinnet, men kos dere litt!!

 

Litt selvskryt også i dag: var hos en venninne i dag og ble bydd kake. Vet dere hva jeg sa? "Nei, takk!" Det ble et glass pepsi max, og en stor dose god samvittighet!!!

Den følelsen tar jeg med meg inn i helgen!

 

Jeg kan, vil og skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og god mandagmorgen!

 

Her ble ukesresultatet ned 200 gram, noe jeg syns er et litt lite ukesresultat, men ser jeg på helheten er det 1,6 kg på to uker. Og det er jeg tilfreds med ;)

 

Har hatt en fin uke, med tre treningsøkter og mye sunn mat. Ikke så veldig mye å forandre på, egentlig.

 

Så planen fremover er å fortsette som nå. Målet til høstferien er 92-blank, og det er jo innenfor rekkevidde :)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Goood mandag!

Ble brått lenge siden jeg var her inne igjen gitt.Skjedd så mye at jeg ikke føler jeg har sitti på 3 uker,men nå har jeg lest meg opp igjen ;)

Kort fortalt:farmora til mennen min døde så vi måtte reise til sørlandet i begravelse osv.

-hadde en maratondag på sykehuset med 3 timer på en dag.De klarer ikke å hjelpe meg med blodsukkeret,så nå er de tomme for råd.siste utvei er å transplanteres så, det skal jeg inn og diskutere med legene fredag 26.

-vi er i gang med utredning av eldste dattera som ble 9 nå på fredag på bup og ppt.Hun sliter fryktelig med både skole og hjemme stakkar.Er en kolosal jobb for hun nekter og gå på skolen hver dag.

-hatt 3 bursdags selskaper i helgen,både fredag,familiebursdag lørdag og klassebursdag i går.

 

Jada så jeg har hatt nok og henge fingrene i det siste.

Vekta har da ikke hatt så mye fokus det siste men har vel gått ned 500 gram de siste ukene.

 

Grugleder meg til i morgen... pappan min synes det er få fælt at jeg ikke får til å gå ned noe særlig så han har bestilt 6 timer med personlig trener til meg :blink: Og jeg som aldri har vært på treningssenter engang!!Gubban noa det blir spennende :wacko:

 

Koselig og se deg igjen nueva vida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle sammen! :)

Jeg har vært taus lenge nå, og har ingen god forklaring på det. Men jeg

sliter enormt med å få noe mer jobb enn kortvarige vikariater. Og det blir en ganske sliten av, på en måte. Både mentalt og økonomisk... (Er passert 50, som dere vet, og ingen ansetter kvinner i femtiårene uten en master i ett-eller-annet.)

Dette påvirker meg veldig, og blir et stort og negativt element i hverdagen. Og da orker jeg ikke å lese om hvor fine resultater dere får her inne... :o

 

Trenger INGEN "gode råd" om jobbsøking og nettverk, og vet selv hvordan akkurat de tingene fungerer. Anbefaler de som lurer, å lese en artikkel i Norsk Ukeblad fra sist uke der en "helt normal og oppegående" dame over femti hadde søkt over 800(!) jobber uten å få napp. Jeg er et godt stykke unna det tallet, men at det sliter, det kan jeg i alle fall skrive under på :(

 

Vekten holder seg sånn noenlunde stabil, men jeg har ikke ork til å "starte på nytt mot et sunnere liv" nå. Kanskje hvis jeg får noe fornuftig å gjøre på litt sikt - vi får se. Skal ned minst 20 kilo herfra, men får bare se hvordan ting blir etter hvert.

Ønsker dere alle en riktig fin høst med gode resultater - stå på, alle sammen! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei solstråle og sundshine!

 

Trist å høre at livene deres byr på disse utfordringene. Jeg kan ikke gi annet råd en å prøve å tenke positivt, og fokusere på det gode i livet.

 

Spennende med pt, solstråle:-) det vil jeg tro blir motiverende. Og husk på at du har gjort veldig mye riktig, det er nok kroppen din som ikke spiller jelt på lag. Og det er det nok veldig gode grunner for at den ikke gjør, med tanke på alt du sliter med.

Jeg ønsker deg riktig alt godt, og unner deg kun det beste! Både for deg og datteren din!

 

Skjønner at situasjonen din er frustrerende sundshine.

 

Det jeg lurer på, er om det fortsatt er interesse for denne tråden eller om folk faller bort?

 

Da er det evt like greitt å avvikle den, slik at den gradvis dør ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så flinke dere er alle sammen, både med trim og vektnedgang. Her har det gått litt tregt, vekta står ganske stille, men cm minsker- 41 totalt siden 5.januar, det må jeg være fornøyd med- og 10 cm rundt midjen! Nå er det 10 kg (og 10 midjecm) igjen til der jeg var før jeg ble gravid-målet er å komme ned dit før jul. Har innsett at jeg ikke klarer det på gullmedlemsskap, så det blir en dyr nedgang, men verdt det. Prøver å ta et halvår av ganga, så nå tenker jeg bare frem til 31.desember 2014 :)

 

Har sittet mye stille i det siste-vi var en snau ukes tur på ferie for en stund siden, og etter den var jeg så sliten, blir det av å bo i koffert hjemme hos andre. Men trimmen er jeg i ferd med å få gang på, selv om det kanskje ikke blir jogging 30 min til jul, men til sommeren (som deg nueva vida syns jeg det er for tungt-fordi jeg kjenner meg for tung, enda).

 

Kjenner det på klærne at jeg er blitt mindre, og syns jeg kan se det så vidt også, bare så frustrerende at vekta ikke viser det. Skylder på graviditetskiloene osm sitter limt, men det er vel kanskje muskler som veier? Aner ikke jeg, samme det bare jeg blir mindre og i bedre form! Skal prøve å være mer aktiv her inne nå, det motiverer og hjelper veldig å prate med andre om veien nedover. Minsker´n (tror det var du som skrev det?beklager hvis jeg tar feil, har bare skumlest siden forrige gang jeg var innom); her har det vært en del smugspising av snop og chips, så jeg vet jo egentlig hvorfor kiloene sitter ;) men-du motiverer med flott nedgang, så jeg skal holde meg på matta. Lettkakao fra Freia har funka bra, det er ikke mange kaloriene og demper søtsuget på kvelden, mye bedre enn Eventyrsjokolade som jo faktisk kan velte hele nedgangen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så flinke dere er alle sammen, både med trim og vektnedgang. Her har det gått litt tregt, vekta står ganske stille, men cm minsker- 41 totalt siden 5.januar, det må jeg være fornøyd med- og 10 cm rundt midjen! Nå er det 10 kg (og 10 midjecm) igjen til der jeg var før jeg ble gravid-målet er å komme ned dit før jul. Har innsett at jeg ikke klarer det på gullmedlemsskap, så det blir en dyr nedgang, men verdt det. Prøver å ta et halvår av ganga, så nå tenker jeg bare frem til 31.desember 2014 :)/>

 

Har sittet mye stille i det siste-vi var en snau ukes tur på ferie for en stund siden, og etter den var jeg så sliten, blir det av å bo i koffert hjemme hos andre. Men trimmen er jeg i ferd med å få gang på, selv om det kanskje ikke blir jogging 30 min til jul, men til sommeren (som deg nueva vida syns jeg det er for tungt-fordi jeg kjenner meg for tung, enda).

 

Kjenner det på klærne at jeg er blitt mindre, og syns jeg kan se det så vidt også, bare så frustrerende at vekta ikke viser det. Skylder på graviditetskiloene osm sitter limt, men det er vel kanskje muskler som veier? Aner ikke jeg, samme det bare jeg blir mindre og i bedre form! Skal prøve å være mer aktiv her inne nå, det motiverer og hjelper veldig å prate med andre om veien nedover. Minsker´n (tror det var du som skrev det?beklager hvis jeg tar feil, har bare skumlest siden forrige gang jeg var innom); her har det vært en del smugspising av snop og chips, så jeg vet jo egentlig hvorfor kiloene sitter ;)/> men-du motiverer med flott nedgang, så jeg skal holde meg på matta. Lettkakao fra Freia har funka bra, det er ikke mange kaloriene og demper søtsuget på kvelden, mye bedre enn Eventyrsjokolade som jo faktisk kan velte hele nedgangen min.

 

OG: en ekstra klem til sundshine og solstråle79!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann frksnupp! Du har hatt en fin nedgang dette året, beldig ly å se!

Viktig med cm ;)

Moro med større klær, det gleder jeg meg også på!

Ferieturer kan noen ganger slå beina under en, men uansett deilig med en liten pause fra hverdagen!

 

Jeg har hatt en flotters dag;

Ble en veldig god trimøkt i skogen på 1,5 time. Ble litt jogg på flat mark og nedover. Moro drive i akogen, for der er det ingen aom ser meg! Også ble det noen dl tyttebær, så da ble det litt trollkrem til kvelds:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Onsdag, og uka er halvert.

 

Har fortsatt motivasjonen og instillingen på plass, skulle kanskje bare mangle etter 2,5 uke. Men denne uka kjenns det ikke som om det har tenkt å løsne noen gram. Har ikke veid meg, men kjennes liksom slik ut....

 

Har spist mye sunt, og har trent to økter. Deriblandt en styrkeøkt i går. Noe jeg gjør veldig sjeldent, men har bestemt meg for å komme igang med. Det er viktig både for kroppen generelt, og iallefall for oss som jobber oss ned i vekt!

 

Hadde en god styrkeøkt med kettlebell i går, noe som virkelig kjennes i dag. Er ganske støl, kan du si :P

 

Spiste pannekaker til middag i går, kanskje derfor det ikke kjennes som jeg slanker meg... Har sagt det før; det er noe vi sjelden spiser, men barna vil ha det en gang i blandt, og det får de. Og nå var det veldig fristende med alt det ferske, hjemmelagde syltetøyet vi har i kjelleren!

 

Blir kylling i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfit og 20 min gåtur i går kjennes veldig godt i kroppen i dag, men veldig gøy der og da. I kveld har vi barnevakt og skal gå en tur, ca 3 km-ikke så langt, men veldig deilig å kunne gå i eget tempo uten barn på rygg eller i vogn. Har en utfordring på gang med kursleder, minimum 7 trimpoeng denne uka. Jeg har et mål om 10- til nå har jeg 3,9 og tenker at turen i dag pluss henting i barnehagen gir et par ekstra. I morra skal jeg svømme med ei venninne, så det lover godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

10 TP klarer du om du vil, frksnupp ;) Og det ser ut som det er innenfor rekkevidde!

Det er moro å samle trimpoeng, og det er moro å trene. Selv om øktene er heavy, og man kjennes som verdens største og tyngste blubbe i joggesko, er det veldig godt etterpå! Og jeg må si det; jeg elsker stive lår og ømme coremusklet :D

Det er så fantastisk å kjenne at kroppen har vært brukt!

 

Hadde en joggetur i går (gikk oppoverbakke), ca 5 km på 40 minutter. Det går veldi tungt, men målet er at det skal hå lett, og da må man jo bare jobbe seg gjennom detteher!!! Man begynne der man er, så greitt er det! Også prøver jeg å skyve selvdesktruktive tanker ut av hjernen, og fokuserer positivt!

 

Jeg er med i utfordring her inne på 10 kg til jul, dvs at jeg skal være 83 kg til jul. Vet jeg klarer det, hvis jeg vil! Jeg har tenkt å belønne meg selv med nytt juleantrekk HVIS jeg når målet. Hvis ikke blir det "gamle filler" fra skapet!!

 

Første målet mitt er under 92 til høstferien, og det ser ut som jeg skal klare!

Det blir veiing neste fredag, også går ferden ut i verden på høstferie B)

Hadde vært moro å nå målet sitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 TP klarer du om du vil, frksnupp ;)/> Og det ser ut som det er innenfor rekkevidde!

Det er moro å samle trimpoeng, og det er moro å trene. Selv om øktene er heavy, og man kjennes som verdens største og tyngste blubbe i joggesko, er det veldig godt etterpå! Og jeg må si det; jeg elsker stive lår og ømme coremusklet :D/>

Det er så fantastisk å kjenne at kroppen har vært brukt!

 

Hadde en joggetur i går (gikk oppoverbakke), ca 5 km på 40 minutter. Det går veldi tungt, men målet er at det skal hå lett, og da må man jo bare jobbe seg gjennom detteher!!! Man begynne der man er, så greitt er det! Også prøver jeg å skyve selvdesktruktive tanker ut av hjernen, og fokuserer positivt!

 

Jeg er med i utfordring her inne på 10 kg til jul, dvs at jeg skal være 83 kg til jul. Vet jeg klarer det, hvis jeg vil! Jeg har tenkt å belønne meg selv med nytt juleantrekk HVIS jeg når målet. Hvis ikke blir det "gamle filler" fra skapet!!

 

Første målet mitt er under 92 til høstferien, og det ser ut som jeg skal klare!

Det blir veiing neste fredag, også går ferden ut i verden på høstferie B)/>

Hadde vært moro å nå målet sitt :-)

 

Jeg har også et mål om 10 kg før jul, eller egentlig 90 kg innen 31.12.14, belønningen min blir nok nye sko eller en treningsbag; har kjøpestopp på klær (unntatt sko, undertøy og basis hvis det er helt utslitt) så min ulitmate belønning når jeg klarer ytterligere 10 kg er å passe Acnebuksa mi igjen.

 

Jogging er jo tungt, og iallefall når man ER tung. Treneren min sier at det beste utbyttet når det gjelder vekttap og jogging, får man hvis man jogger så seint at man kan prate samtidig. Det er jo mye tyngre enn å jogge med lange skritt og raskere, men visstnok effektivt, særlig hvis formen er dårlig fra før. Så kan man trappe opp med å gå i bakker og jogge på flatmark osv. Har enda ikke prøvd, men liker godt raske gåturer, så jeg skal utfordre meg selv litt. Joggemålet mitt om 30 minutter sammenhengende før jul innser jeg er for ambisiøst, men hvis jeg kan klare det til sommeren, så får heller Sommerløpet vente til 2016 :)

 

Forresten enig i at det er deilig å kjenne at kroppen er brukt, stive muskler er godt (så lenge en greier å reise seg og sette seg ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hehe... Ja det er absolutt en fordel å klare sette og reise seg :D

Men etter harde styrkeøkter er kan det være ganske smertefult å gå trapp :o

 

Jeg liker å trene, selv om det går tungt. Motivasjonen er at det skal lettere og lettere. Jeg skjønner ikke hvor gøy det er å ta en joggetur med 22 kilo mindre! Det er faktisk mer motiavsjon for meg nå enn å passe inn i klær, men det henger jo sammen!

Jeg har så lyst til å være med på handballtrening for voksne, men er ikke i form til det... :angry:

 

Vært på bursdag i dag, og bestemte meg, som sist, for to kaker. I dag ble det også det tredje :angry: det var lite da!! Men litt mistilfreds med at det ikke var etter planen, menmen...

Blir en "strafferunde" i morgen..neida... Trening skal ikke fungere som en straff, men en kompensasjon. Det er vel slik man må gjøre innimellom, for å holde regnskapet ca likevektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og god høstsøndagðŸ‚ðŸ„

 

Jeg har hatt en knallflott helg, her jeg sitter ved høgs dag søndag. I går var hele familien på fjelltur! Kjempehyggelig, også så nydelig som det er i fjellet nå!!

 

I dag tok vi alle sammen på oss treningsklær og utførte bakkeintervallðŸ‘

Målte opp passende lengde for barna, og alle tok ti runder. Vi voksne målte opp 100 meter. Løp opp, og gå ned. Jeg klarte dessverre ikke å løpe men 2 hele tunder, så ble det 5 med halvt løp/rask gange og 3 med rask gange. Var så forferdelig sliten etterpå at jeg har ikke ord!!

Nå er jeg nydusja, og skal spise lunsj! Deilig nå😌

 

Helga har ellers vært fin, også matmessig. Blir litt ekstra kos lørdag, men gjør den så sunn vi klarer. Så var det litt fjellturgodis, nøtteblanding, på tur og smågodt til kveldskos. Det jeg er minst tilfreds med, er at det ble et lite kakestykke og litt is på besøk fredag. Det var virkelig ikke etter planen. Slike situasjoner må jeg jobbe mere med mentalt!!!

 

Folk må nesten få servere dt de vil, også må jeg bestemme hva som puttes innenfor mine tenner👄

 

Ha en fortsatt fin søndag!

 

Tastes med vektoppdatering i morgen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...