Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pastill

Sniker litt for å heie litt min gamle "slankis partner" nueva, heier på deg:))

 

Ser dere diskuterer BH`er, er ikke noen lettvekter selv der, har dere prøvd change? De har skikkelig gode BH`er, bikiner og sportsBH, verdt å sjekke ut om det ikke er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sigridrg

Jeg ser at Pastill allerede har nevnt det, men ja, Change er fantastisk, store (og odde) størrelser til 3-4-500 kroner. Det har vært en ordentlig reddende engel for meg. Den sportsBHen er helt fantastisk, forøvrig, selv mine 80J-daier sitter som limt inntil. Tror kanskje de har en nettbutikk også?

 

Ellers, når det er snakk om barer (som jeg er HELT enig i at er en aller siste utvei, ugh, takke meg til et ordentlig måltid) så er Nutrilett sine absolutt best på smak, det er blant annet en bar med peanøtt/sjokoladesmak, som jeg syns er helt nydelig. (Da jeg var ung og dum jobbet jeg i helsekostbutikk og smakte meg gjennom det som var av spiselige saker og ting) De er ikke like optimalt sammensatt mtp proteininnhold som Atkins sine, vel, men ellers et godt alternativ i nøden.

 

Vi har flyttet denne uka, og det gjør livet litt komplisert. Torsdag og fredag var helt tullete, fredag gikk jeg fra 12 til 23.30 uten en matbit fordi jeg skulle bare, skulle bare før jeg spiste noe. Da vi endelig var ferdige å flytte og skru og skulle lage oss litt mat før vi la oss viste det seg at de som flyttet ut ikke hadde vasket komfyren noe særlig og det ble røyk i ovnen, så i stedet satt jeg på sofaen og gråt (jeg er ekstremt labil både når jeg er trøtt og når jeg er sulten, dere kan tenke dere hvordan det er når jeg er begge deler) og spiste potetgull.

 

Lørdag hadde vi åpent hus og innflyttingsfest og hadde gjester fra tidlig på ettermiddagen til godt utpå kvelden, med grillings og kake og potetgull og greier, og søndag ble det restefest og så spiste vi frossenpizzaen vi skulle ha hatt fredag kveld.

 

Alt i alt gikk jeg ned 200 g denne uka, og det får jeg bare være fornøyd med slik alt utviklet seg. Jeg smugveier jo, så jeg vet at jeg var ned 600 gram torsdag morgen^^ Det er i alle fall greit å ha litt å gå på!

 

I dag har jeg testet den nye sykkelruta til jobb. Den er lengre og ikke så mye rett nedover, så jeg ser det sånn an at tur-retur jobb kommer jeg til å ha rundt 5 trimpoeng - hver dag! Det skal komme godt med når jeg kommer lengre ned i vekt og egentlig må ned i meny :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp, og riktig god morgen :)

 

Hyggelig å høre fra deg, pastill:-) Hvordan går det med deg og vektreduksjonen?

 

Har hatt en fantastisk helg på bytur med hele famen. Vi har kost oss max, og opplevd mye sammen. Når det gjelder maten og meg, har jeg valgt de sunneste alternativene, men jeg har kost meg med litt kinogodteri og en dessert. Deilig å kjenne man klarer å holde seg til avtalen.

Nå har jeg avsluttet godterispisinga, jeg spiser ikke søtsaker lenger. (Jeg får lov litt kake på bursdag lørdag, det er et ledd i planen, men etter det er det slutt på alt!) Kjenner det er deilig å endelig bestemt seg. Når jeg har lest slankehistorier leser man alltid at folk plutselig bestemte seg fordi 'et-eller-annet'. Las et coatch-innlegg i KK for en tid tilbake, der dette var tema. Hun skrev at det handler om å bestemme seg, ta valg og stå for det. "Man merker når man har bestemt seg", skrev hun. Jeg skjønte ikke helt hva hun mente, men det gjør jeg nå. For nå har bestemmelsen satt seg i margen. Det er ikke lenger noe jeg prøver, det er noe som har blitt.

"Nå skal vi klare det", sa mannen min i går. "Klare det? Selvfølgelig klarer vi det, det er dette som er oss nå, vi spiser ikke søtsaker". Har man bestemt seg for noe, så klarer man det. Man prøver ikke lenger, man har endret seg.

Man prøver ikke pusse opp kjøkkenet heller, man GJØR det! Og selv om det tar tid, energi og til tider vil være litt kaos så gir man seg ikke halvveis. Hvordan ville det se ut??? Nå er det kroppen som pusses opp, SKIKKELIG!!!

Jeg har aldri før bestemt meg for metoden jeg skal bruke, har sjonglert x-antall ganger. Har alltid sagt at jeg ikke vil ofre søtsaker, at jeg bil leve et normalt liv. Og det skal jeg. Men under vektreduksjonen kan ikke jeg spise søtsaker. Jeg er ikke typen som klarer å holde meg til litt. Så når vektmålet er nådd, ja da får man ta standpunktet til hvordan man skal gjøre det da. En ting er sikkert, jeg skal aldri bli overvektig igjen når jeg når drømmevekten på 70-blank!

Men nå handler det om vektreduksjonen, og første delmål som er til høstferien. Målet til da er 86 kilo!!

 

Det ble langt....

 

Alle mellommåltidene og proteinøkningen forrige uke, samt måtehold med kosen i helga førte til litt nedgang. 400 gram. Og jeg er tilfreds!

 

Bytur i helga, ja, og litt shopping. Har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til å gå inn i en butikk, se en fin bukse og kjøpe den. Klær generelt, men bukser er veldig vanskelig med den vekta jeg har i dag. Gensere er lettere, men der er det også mye som ikke passer. Det er veldig trist hver gang, men i helgen gikk det veldig bra fordi jeg viste det var siste gang.

 

Haha..må le litt også. Prøvde en sommerkjole i går kveld, som jeg kjøpte for 6 år siden, den gang lå jeg på ca 80 kg. Den var så forferdelig trang, og synet var så komisk at man bare måtte le. Selvironi :D hjelper liksom ikke alltid å bli deppa og felle tårer heller. Den kjolen skal passe til høstferien, og være for stor til neste sommer!

 

Ønsker dere alle en riktig fin uke, jeg taster innom med jevne mellomrom! Tror det er viktig for egen motivasjon, og ta seg noen minutter til forumet her!

 

(Ang BH; det vil også bli lettere med vektnedgang! Jeg fant triumph-bh, og de er skikkelig gode!!

Sports-bh; jeg liker veldig godt pierre robert, syns de sitter veldig godt. Og den i XL er stor i størrels, så den passer nok de fleste av oss. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, nueva vida. Byhelg høres kos ut. Den til Pierre Robert er forresten akkurat litt dum til meg. Den passer over dajene, men er for vid rundt. Luksusproblem kanskje, men like fullt umulig å jogge. Skal prøve Change sin, og nå har jeg bestilt en fra Casall (dyr, men så vanvittig god ut) som jeg er spent på.

 

Her i huset har det gått både opp og ned med spising og snop, jeg har jobba i hagen fra morra til kveld i flere dager nå, og selv om vi spiste hentepizza og drakk cola i går (var på konsert og ble fyllesyk etter to øl på lørdag...lenge siden sist gitt), har jeg likevel gått ned nesten 1 kg denne uka. Godt fornøyd, og hagen er langt fra ferdig, så jeg kan bare jobbe videre. Flaks for meg at jeg elsker det, slapper skikkelig av samtidig som kroppen får kjørt seg. I morra er det møte med treneren på sykehuset, det er jeg veldig spent på.

 

Har også noen sånne kjoler som henger i skapet, målet er at den ene skal sitte pent til neste sommer, og så gjerne bli litt for vid sommeren etter (den er fin likevel, heldigvis-en favoritt kjøpt i london for mange år siden).

 

Denne uka er det mye som skjer, og det blir en del spising ute av huset. Jeg har klart meg ganske bra ved å bare spise litt mindre enn hva jeg vanligvis ville gjort, når jeg ikke har mulighet til å veie maten, og det er planen denne uka også. Kafébesøk er mulig, da velger jeg salater-funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så bra med nedgang til tross for at du unte deg litt, frksnupp:-) grattis!!!!

Hehe..fyllesjuk etter to øl...høres ut som meg, som nyter et glass en gang i skuddåret...

 

Så spennende med treningsopplegg gjennom legen, fortell!!!!

 

Jeg gikk forbi en chenge-butikk i helga, søren at jeg ikke var innom. Neste gang:-)

 

Er i veldig god drive, og spiser MYE mat. Kjennes ikke ut som jeg skal redusere vekten, med alt jeg putter i munnen. Men med riktig kost, kan man gå mett gjennom hele dagen. Gjelder bare å disponere kcal riktig.

 

Jeg er snart klar for gruppetrening. Tenkte å jogge til og fra, da får jeg enda mere ut av økten!

 

Er så lykkelig for tiden, og alt kjennes så rett. Gleder meg bare til fortsettelsen med sunne valg i hverdagen!

Rart dette, når siste puslespillbiten falt på plass og jeg plutselig våknet mentalt klar. Deilig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flott gruppetrening i går, ble veldig sliten. I tillegg joggetgikk jeg til og fra, det ble ca 4 km tilsammen. Jeg skriver joggetgikk fordi formen er så elendig, at jeg ikke klarer å jogge veldig langt om gangen. Kroppen er rett og slett for tung. Men det er jeg jo på tur til å gjøre noe med. Det gjør rett og slett vondt i beina.... :( kanskje ikke rart, med såpass mye kroppsfett.

Men det gode er at jeg jogger mer enn jeg går ;)

 

Kroppsfett ja; tok en scanning, som jeg nevnte. Den har jeg fått svorene av. Ober 40% kroppsfett, og det er helserisiko. Den bør ligge på mellom 20-25. Trist at kroppen er i så dårlig fatning, men jeg har jo vist det. Ser seg jo selv i speilet hver dag. Men det var motiverende å få den beskjeden. Det gode er at scanningen viste at jeg har stor muskelmasse. Og det er godt å vite. Da er det et veldig godt potensiale til å komme i hod form ;)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag -0,7kg, totalt -20,3kg og veier nå 72,2kg

 

Hurra, jeg har passert -20kg, jeg kan nesten ikke tro at det er sant :D

Likefullt, det er fortsatt 12,3kg som skal bort men jeg er ved godt mot!

 

Tusen takk for alle godord, jeg begynner nesten å rødme. Husk dere er ikke noe dårligere, jeg har bare begynt litt tidligere (midten av september 2013)

 

Jeg kjenner meg så godt igjen ifm å klær som er kjøpt tidligere litt trange i den tro at jeg skal få på meg plagget senere. Nå er jeg endelig i den fasen at jeg faktisk kan bruke noen av disse plaggene og det er så gøy. Men jeg har fortsatt mange (ja det er faktisk mange)plagg som jeg aldri har brukt som henger i skapet, men de er kjøpt for mange år siden. Alltid har jeg tenkt at jeg skal bare ta av litt så passer de, men det har jo faktisk skjedd det motsatte, jeg har blitt tykkere og tykkere med årene. Jeg har en bukse som ble kjøpt på slutten av 1990 tallet/begynnelsen av 2000 tallet, nå sitter den ganske stramt. Den har ganske vie bein og den er fersken, den er vel i realiteten litt umoderne, men det hadde vært utrolig kult å kunne bruke den, det er litt symbol verdi i det også ;) Ellers så har jeg en morsom (kanskje mest for meg) treningsgenser jeg kjøpte i USA for 5/6 år siden. Den er knærsj grønn og på ryggen står det "I'm what you want to be". Den har jeg aldri brukt, men planen er å ta den på når jeg ser 65kg blank, igjen symbol for meg, jeg går jo ikke rundt å tror at andre vil være som meg :P

 

Jeg synes dere er flinke og det gjør meg glad å lese at dere jobber så bra, det påvirker meg også til å jobbe godt videre :D

 

Jeg har veid maten min siden jeg startet i september, jeg har vel skrevet om det tidligere, men for meg er det veldig viktig, spesielt i forhold til brød, poteter, ris og pasta, her sniker det fort på for mange gram som igjen blir for mange kcal.

Jeg spiser ikke Nutrilett barer eller andre barer, rett og slett for at jeg ikke liker smaken. Jeg prøver å holde meg til de faste måltidene mine uavhengig om det er helg eller ikke. Når jeg er ute/på besøk spiser jeg konsekvent ikke kaker eller desserter men jeg spiser alltid det øvrige som blir servert. Så langt har dette fungert veldig bra for meg. Ellers så minner min kursleder meg stadig om at når jeg skal over på holdvekten kurs, kan jeg spise dobbelt så mange FRI-merker :D , nesten for godt til å være sant.

 

Da er det bare å gyve løs på ny uke, det blir stort sett i den vante tralten, men jeg skal på en tur med en gjeng damer til Sverige ifm håndarbeide og kunstutstillinger. Jeg aner ikke hva vi vil få servert, så jeg skal holde meg til planen om ingen dessert eller kaker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, damer! :)

Godt jobbet til de som har gått ned denne uken!

 

Her har vi hatt en uvant opplevelse i helgen, da mor & far var alene hjemme over flere dager! Det har ikke hendt tidligere at begge ungene har vært borte hele fem dager i trekk - spesielt, men hyggelig. :P

Det ble derfor grillet biff og annet snadder på grillen flere dager på rad, for det er mat som jentene ikke liker så godt. Veldig godt, og ikke så veldig usunt, tror jeg, bortsett fra noen grove, fete pølser mandag. De vil forresten neppe bli kjøpt flere ganger.

 

Har tenkt lite kosthold den siste uken, men holder vekten selv om jeg egentlig (fremdeles) er litt umotivert for GR... Trøsten er at jeg nærmer meg minus ti kilo, selv om det har tatt meg totalt to år...

Vet at jeg må skjerpe meg en god del mer om det skal bli fart i sakene og vektnedgang. Og det det bli, selv om jeg ennå ikke har fått somlet meg til å kjøpe gullmedlemsskap... :o

 

Har vært litt travel den siste uken, og innrømmer at jeg føler meg uinspirert. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare. Antar det kanskje er fordi jeg har stått stille på vekten trass i iherdig innsats nesten hele juni? Leter nå minst like iherdig etter inspirasjon for å fortsette GR for fullt - men er litt usikker på om jeg finner den inspirasjonen...

MEN jeg er selvfølgelig ikke falt helt av lasset, og skal selvfølgelig ikke gi opp om det føles litt trått en periode. Dette er jo et livsstil-prosjekt, og jeg vil heller bruke tre år på å gå ned 20 seige kilo, enn å gå opp igjen tre kilo på 20 dager... Eller "whatever".

 

Målet er i alle fall å fortsette prosjektet med vektnedgang, selv om jeg sikkert kommer til å gå litt opp i ferien. Forresten er ikke det så sikkert, for i typisk sydenvarme drikker jeg mye vann og spiser egentlig ganske lite i løpet av en dag. Men det vil vise seg.

 

Vi må fortsette å stå på, folkens, selv om jeg selv leter litt etter ekstra inspirasjon akkurat nå... Satser på at den vil komme tilbake!:blink:

 

Ha en flottings uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

GRATULERER CHRISTINEH :):D

Så fantastisk jobba, og det bare siden september! Jeg er veldig imponert! Så utrolig gøy at gamle klær passer, selv om de er umoderne...hehe... Nyt klærne du!!

 

Sundshine: nå må du finne igjen gnisten, den er der et sted. Sett deg ned og skriv ned hvorfor du vil ned i vekt? Hva vil det gi deg av positive ting? Sikkert mange spm du kan stille deg, og se om svarene i seg selv motiverer.

Du har gjort, og gjør fortsatt så utrolig mye riktig. Det går bare litt imot nå, been there, done that... Motivasjonen kommer tilbake, du må bare ikke gi opp!!

 

Jeg har hatt en sunn og fin dag. Sto imot is på besøk i ettermiddag. Tok meg i kveld en joggegåtur. 8 km. Og jeg jogget mer enn jeg gikk, veldig tilfreds med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Her går det veldig bra, skjønner liksom ikke hvor denne plutselige iveren og enorme motivasjonen kommer fra?!?? Men flott at den er her :)

 

I går hadde jeg en fin dag med myyyye sunn mat (føler jeg spiser aaalt for mye), og med en treningsøkt. Syklet til og fra trening, ikke at det blir store greiene, men alle monner drar!

Kjenner jeg begynner å bli sterkere i kroppen, og det er deilig! Da er det bare fortsette trimmen ;)

 

I helga er det bursdage her, og jeg har gitt meg selv lov til å kose meg med kake, men ikke noe godteri skal kjøpes. Det er også siste helga jeg spiser søtsaker. Kjenner jeg er så bestemt på det! Da tenker jeg resultatene kommer også, og de er veeeldig etterlengtet!!!

 

Hvordan går det da, damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ikke trening i dag. Det sies kroppen trenger restitusjon...hehe :D

 

Men har akkurat vært borte i middagsselskap. Lasagne til middag. Det var mye kcalorier!!!! Jeg styrte unna loffen, vel vitende om at den bare hadde gitt meg 200 ekstra!

Jeg sa også nei takk til is og sjokoladekjeks!!! HURRA!!!!!

=> mestringsfølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God søndag ;)

 

En rask update før dagens gjøremål; fotballturnering med barna!!

 

Har hatt en fin helg så langt, men ser at å lage avtaler med meg selv om litt, det går ikke. Det blir ingen grenser på litt, og det blir for mye. For min sin del er cluet å ha totalforbud! Og det kjenner jeg meg klar for. For at jeg skal få lov littegrann, det har jeg ikke karakter til. Det er liksom det skjer en endring av min grense når jeg slipper ppp litt.

Grunnen er at jeg ikke har klare nok avtaler. Jeg bestemmer meg for å kose meg litt, men det er jo relativt. Skulle heller lagd en konkret plan, f eks et marsipankakestykket el l.

Dette vet jeg jo fra tidligere. Men vi gråter ikke over spilt melk. Bortsett fra at litt ble mor mye, holdt jeg meg til avtalen om kun kaker, har ikke spedd på med sjokkis, chips eller annet snop!

 

Men nå er det STOPP!!! Gud bedre som jeg skal kose meg med bær og frukt o sommer, og tenk når høsten kommer med norske grønsaker:-)

 

Fredagkveld lagde vi oss en salat, som vi spiste med litt kesamdressing. Ikke noe brød, pasta el l til. Fy søren så DIGG!!!

 

Ønsker dere en flott dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God mandag ;)

Ny uke, og vi fortsetter det gode atbeidet!!

 

Jeg har tatt av 700 gram og er veldig tilfreds med det :D

 

Blir bare raskt.... Kommer tilbake senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Heisan, folkens! :)

Og flott, flott til deg Nueva Vida - ned 700 gram er jo perfekt ukes-resultat! Kjempebra - tommel opp fra meg til deg! :)

 

Jeg har også gått ned igjen noen hundre gram, og vet at jeg ikke har vært så "lett" på lenge = mange år. Har passert minus ti kilos ila.ca to år - lang tid, men fornøyd med å ha greid det, og fokuserer på det i stedet for at jeg ikke har klart målet om minus ti kilo i dette året. Det kommer ila. høsten, det.

Er veldig fornøyd med å ha gått ned litt igjen. Og veldig forøyd med å ha kommet et stykke lenger ned på vekten i forhold til da vekten stoppet etter GR for noen år siden.

 

Har ikke kjørt noe komplisert opplegg, bare brukt hodet litt og vært veldig forsiktig med alt søtt (sukkerholdig mat) og ellers spist en del grillmat, salat, frukt og bær. Og, må jeg innrømme, is på jordbærene noen dager... Har også hatt mager dressing på salaten, men uten å overdrive noe. Men har styrt greit unne det meste av snop og sjokolade de par siste ukene, bort sett fra litt mørk sjokolade noen få ganger. Da snakker jeg om en eller to biter på ti gram.

Har vel i grunnen kjørt måtehold over hele linjen, og klart meg bra på denne måten, ser det ut for.

Og skal fortsette på denne måten selvfølgelig.

Nå er det tid for å beise hus dersom været skal holde seg bra, og det er alltid noe å holde på meg hvis en eier noe - i mitt tilfelle et hus med en bitteliten hage.

 

Ha en finfin uke, alle sammen! Ikkje gi dokkar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Bare kjapt innom jeg og, her går dagene i ett med oppussing og hagearbeid, vi forbereder navnefest/forsinket ettårsdag for gutten vår med storbesøk over flere dager, så jeg har hundre prosjekter i gang som helst skal være ferdige før de ankommer neste torsdag ;) om ikke annet får jeg lite tid til å sitte i sofaen!

 

Det er 1.juli i dag, og målet mitt var å komme under 100 kg. Jeg har ikke kommet under, men ned til 100-tallet og det er jeg veldig fornøyd med! 5 kg siden mars i år, det føles lite men jeg vet jo at det egentlig er bra. Har ikke målt meg i det siste, men jeg vet at det har krympet noen cm her og der, for nå passer delmålsbuksa mi, iallefall får jeg den på.

 

Hvordan belønner dere dere selv når et delmål er nådd? Eller, gjør dere det? Jeg skrev noen stikkord for hver 5.kg jeg gikk ned, og nå når jeg har nådd 100 kg var planen å kjøpe meg en liten interiørting jeg har hatt lyst på lenge. Men så har jeg egentlig kjøpestopp...skikkelig ilands-problem dette. Jeg får pønske litt til, vi skal en tur til Danmark neste mandag bare samboer og jeg, kanskje jeg skal finne noe fint der i stedet.

 

Jeg har også vært forsiktig med søtsakene, men unnet meg litt mørk sjokolade eller 70% kokesjokolade innimellom, den er så mektig at søtsuget bremses med en gang. Har også kommet meg ut på tur mer enn før, og det hjelper betraktelig på humør og form-vi har ei lysløype ikke langt hjemmefra som er veldig kupert, en runde i den pluss gåtur til og fra tar ca 50 minutter hvis jeg går fort (5-6 km/t), og det er en god trimtur for meg.

 

Ha en fin juliuke alle sammen, sikkert flere som er i gang med ferie allerede :) her krysser jeg fingrene for at temperaturen fra juni kommer tilbake igjen, det var herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flott, sundshine!! Det letteste på mange år, det er godt, tenker jeg! Flink har du vært :D

Jeg tror også det er lurt å holde godisinntaket på et veeeeldig minimum. Jeg for min del har kuttet ut søtsaker nå, og vet at det vil gjøre godt for meg. Vet ikke hvor mange ganger jeg prøver å holde meg til litt, men det har jeg aldri klart over tid. For meg tror jeg det er lettere å være avholds:-) Kose meg med sunne alternativ!

 

Bra innsats, frksnupp! Veldig nærme målet, og uansett om det ikke ble helt nådd, så er det utrolig bra jobba! 5 kg siden mars, er 5 kg på ca et kvartal, det tilsvarer 20 kg på et år. Det er bra jobba!! Du er også veldig måteholden, og det er nok det som er nøkkelen vår. Vi kan ikke spise for mye av alt vi vil, da når man ikke trivselsvekten sin! Flott at du kommer deg på tur litt oftere. Det er medisin for kropp og sjel, uten tvil!!!

 

Selv har jeg og mannen vært på fjelltur i ettermiddag. Veldig, veldig fint og hyggelig. Svetten silte og blodpumpa gikk, så det var virkelig en vinn-vinn :P

 

Med maten går det også bra. Koser meg med mye variert mat, og gleder meg til hvert måltid.

Har i kveld lagd en rask og sunn, og veldig god, tikka masala gryterett. Veldig lite kcal, og knasende godt ;)

 

Nå skal jeg snart skjære opp noen melonbiter, og unne meg litt sofakos:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sigridrg

Godt jobba alle sammen! Dere er så flinke!

 

Min erfaring er at vi er veldig forskjellige på det med godis og sånt. Da jeg begyne på kurs første gang holdt jeg helt igjen gjennom første kurset for å "nullstille", på en måte, mens andre jeg gikk på kurs med målte ut hvor mye av en Melkerull en ukes kosemerker var og helt religiøst spiste det hver lørdag. Det kunne ikke jeg. Jeg syns kosemerkene var alt for lite, så når det var så "trangt" ville jeg heller la det helt være.

 

Nå i det senere er jeg "flinkere" til å bruke kosemerker, og spre dem litt utover, og justere ned øvrig matinntak/trene mer de dagene jeg spiser ut over det jeg skal. Jeg ligger nok fort på 30-40 kosemerker i uka, men tar det jo innenfor ordinært inntak. Det er selvfølgelig ikke kjempeheldig, men det er den eneste måten jeg får dette til å fungere.

 

Jeg har hatt to litt dumme uker nå, en ned 0,2 og en ned 0,4, men føler i kroppen at denne uka blir bedre. Da jeg gikk på kurs før hadde jeg ofte en kjempeuke og en dårlig uke litt sånn annenhver, så spørs om ikke kroppen vil legge seg på samme strategi denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett, det der med kosemerkene. Det går så opp og ned for meg når det fungerer å spise litt, og når jeg må være helt avholds. Nå om sommeren er jeg mye mer aktiv, har alltid et prosjekt i hus eller hage, og da gjør det ikke så stor forskjell om jeg spiser litt snop. Men med en gang vinteren kommer og det sure været, må jeg passe meg for sofaen og snopet igjen ;)

 

Kjedelig med to dumme uker, du skal se det går seg til igjen! Her er jeg litt i hold vekten-modus, ettersom mannen går ut i ferie i dag og vi får storbesøk neste uke, med feiring av sønnen vår (forsinka ettårsdag og velkommen til verden-fest, 17 mnd etter fødsel ;), og da blir det mer kaker og sånn. Samtidig satser vi på grillvær og da er det lett å være sunn-hvis vi bare handler etter liste og ikke på tom mage.

 

Ønsker dere en fin juli, jeg kommer nok til å være fraværende herfra en stund, snakkes igjen over sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei og hå i sommeren!

Holder liv i tråden her vi, vel? :)

Bittelitt opp på meg denne uken, men det regnet jeg egentlig med, da jeg har drukket lite vann og bedrevet forskjellige hjemlige aktiviteter i en foreløpig hjemme-ferie.

 

Har hatt noen ryddeprosjekter, vært litt på farten, og ellers er det tid for beising og maling av hus. Etter noen litt fuktige dager kommer nå (trope)varmen i vest, og jeg må få fullført beise-prosjektet mitt.

Det går egentlig greit med maten - mye grillmat her - og tilbehøret er ikke alltid det rette, men jeg stresser ikke med det. B)

Holder meg omtrent stabil på vekten, og det er det som er viktig nå. Skal nyte sommeren med lite mat og noen få utskeielser, og synes ikke jeg ofrer noe særlig - men må tenke hele tiden: "Skal jeg ta den isen?", eller "skal jeg spise de kjeksene..?" er problemstillinger som dukker opp hele tiden.

Da gjelder å ikke velge galt hver gang, fordi en tror en "fortjener det". Det gjør en stort sett ikke, for mat skal jo ikke brukes som belønning - høhøhø.

 

Sommeren går sin gang, og mitt mål er å holde meg sånn noenlunde stabil på vekten til den virkelige ferien er over i august. Så får tiden vise om jeg lykkes i det - det er uansett feriekilo som forsvinner forholdsvis fort kontra det vektplatået jeg skal jobbe mot herfra... Jeg regner med det må hard og disiplinert utholdenhet til, men jeg var sist uke nesten på et rundt tall jeg har jobbet mot lenge, så jeg vet det er mulig å komme lenger ned. :D

 

Ønsker alle dere andre slitere en fortsatt fin sommer - vi holder ut, og over sommeren er det full innsats igjen - fordi vi fortjener det - en sunnere og bedre helse!

Stå på, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sigridrg

Jeg hadde helt rett i at det kom en god uke etter de kjipe, -1,3 er respektabelt! Da har jeg passert 5-kilosmerket, men jeg er sur på meg selv for at jeg lot meg selv komme over 90 kilo, så det er ingen belønning før jeg kommer ned på 85 kilo. Nå er jeg på 89,1 og SKAL ikke over 90 igjen i mitt liv - banna bein!

 

Denne uken har jeg begynt ferie, og justert ned meny. Jeg sykler til og fra jobb og får ganske mange trimpoeng på det, og har ikke sjans til å få trent så mye når jeg har ferie, så justerer ned inntaket 200 kcal i et par uker og ser hvordan det går. Jeg var redd at det skulle bli vanskelig å justere ned - og ikke å spise konstant når jeg er hjemme med kjøleskapet hele dagen og på butikken hver dag. Heldigvis har denne enorme varmen kommet og dempet matlysten, og det er deilig.

 

Ellers er denne Lollipop Spinn-isen en ordentlig life saver nå. Datteren min på to er veldig opptatt av at alle skal få, så det nytter ikke å bare kjøpe is til henne og ikke meg (og ikke har jeg viljestyrke til det heller), men Spinn har bare 50-60 kcal per stykk, og er en perfekt kosemerkebruk i varmen.

 

Har begynt på Jillian Michaels' 30 day shred (ligger på youtube) som trening, det kan jeg gjøre i den deilig kalde kjelleren etter at frøkna er lagt, 320-350 kcal på en halv time. Helt vilt, helt deilig, og er så støl at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg etter to dager på rad, så tar en pause i dag;)

 

God ferie, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, alle sammen! :)

Antar at mange er i feriemodus nå, men ville dele en flott liten "pep-talk" jeg fant her inne, skrevet av "medlem" til "kamillen":

 

"Jeg har reflektert en del over det at vi bruker mat og snop som trøst, og som belønning. "Fordi jeg fortjener det", som reklamen sier. Jo mere mat og snop vi trøster oss med eller belønner oss med, jo feitere blir vi. Jo feitere vi blir, jo mer tjener kjøpmannen, kioskeieren og godterifabrikanten på oss. Så jeg har snudd litt på begrepet. Har jeg virkelig fortjent at andre mennesker tjener seg søkkrike på at jeg blir feitere og får dårlig helse? Nei, faktisk ikke. Jeg fortjener heller å bli "rik" selv. Rik ved at jeg får en slankere kropp, bedre selvfølelse, mer krefter og overskudd, og mer penger til å bruke på sunn mat, og fornøyelser jeg har glede av. Det fortjener jeg!"

 

Jeg synes det var utrolig godt skrevet, og derfor ville jeg dele ordene med dere, som en liten sommer-inspirasjon, dersom noen trenger det.

 

Med meg får det greit. Har jobbet masse med maling og beising den siste uken - det betyr mange timer hver dag, og en god del bevegelse.

Har ikke tenkt så mye på kosthold, men holdt meg unna snop og alkohol, og kjørt et greit kosthold de fleste dager.

 

Fra neste helg er det ferietur, men jeg skal veie meg før den tid, og har bare som feriemål å ikke legge på meg mer enn et-to kilo. De forsvinner heldigvis fort når en kommer tilbake til vanlig kosthold. Og nå vi lander på hjemlig jord er ferien slutt for min del når det gjelder mat og drikke.

 

Ønsker alle en fortsatt fin juli - nyt sommeren når den er her - til høsten er vi uansett tilbake på rett, sunt spor B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hello, ladies! :)

Håper alt står bra til med dere, og at alle har (hatt) en fin sommertid på alle kanter.

 

Jeg har styrt med maling/beising både inne og ute før ferien, samt flere rydde-prosjekter. Har fått en del ting både i bosset og til gjenbruk. Er faktisk veldig fornøyd med egen innsats - har vært omtrent hyperaktiv de par siste ukene, og hatt lange "arbeidsdager" på hjemmebane. Føles veldig bra nå. :P

 

Nå står straks ferien for døren,og jeg er på mitt "letteste" på mange år. Kom omsider ned i 83 blanke kilo (på tom, sulten mange, men dog ned på 83 blank...), og må si meg fornøyd med det.

Regner med å gå litt opp i ferien, men er klar for full innsats igjen og veien videre nedover. Håpet om 80 blank lever, og det skal være min sterkeste motivasjon når ferien er over og høsten kommer. Så settes de neste delmålene litt etter hvert.

 

Ønsker alle dere flotte, tøffe damer en fortsatt fin sommer, og håper inderlig at vi alle tastes igjen når ferietiden er over - kanskje litt ut august?

Take care, ladies - sammen klarer vi dette!

 

Sommerklem til alle fra Sundshine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så bra, Sundshine-mitt mål på sikt er 75-80 kilo, gleder meg til jeg kommer ned dit. Det må være en fantastisk følelse. Her nyter vi de to siste (snart en) ferieukene til det fulle med bading og kos hver dag, tross at det har blitt mye snop og god mat i ferien har jeg holdt vekta-utrolig nok! Jeg vet jo at det er fordi jeg spiser mindre i varmen, men ikke nødvendigvis sunnere. Så nå er det sukkerslutt her i huset, og i gang med trening igjen. Først blir det hagearbeid-har masse røtter som skal graves opp, og det blir hardt i varmen, men god trim. Mannen er så vidt i gang med sykling og jogging, men det innebærer jo at jeg må være hjemme eller ute med mini, så min trening får komme skikkelig i gang når ferien er over og barnehagen er åpen igjen. Skulle gjerne påstått at bading er trening, men duving i vannet og rolig lek med baby kan vel ikke kvalifiseres som det. Bevegelse, sol og frisk luft er det iallefall-og det er veldig deilig. Har også en baby (snart halvannet, knapt baby lengre) som elsker å smake på nye ting, og foretrekker de sunne fremfor de søte, så vi spiser mye frukt, bær og grønnsaker om dagen. Håper denne sommeren varer lenge enda!

 

Blir spennende å høre hvordan det har gått med dere andre i løpet av sommeren, regner med det blir full aktivitet her til høsten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sundshine

Sjalabais, folkens! :)

Er innom heimen før turen går videre til et bryllup. Har hatt to fantastiske sydenuker med familien, og som den fødte badeløve jeg er, så har hovedaktivitetene bare vært soling og bading - et heeeerlig liv ved Middelhavet - "berre elska da" :D/

(Og nå er det panisk klesvask etpar dager i heimen B))

Har drukket en del øl og spist en del is - og drukket masse vann og cola zero - men har ellers ikke tenkt kosthold. Har ikke spist en enste bit snop på over to uker, og skal fortsette sånn. Litt bakst av forskjellige typer har det vært avogtil, men ikke mye. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med å ha gått opp tre kilo i ferien, og kjenner at fingrene er ganske fulle av vann nå. Fra neste mandag er vi tilbake til normalen her, og med det fullt GR-fokus for min del. I mellomtiden skal jeg kvitte meg med vannet og holde vekten eller gå litt ned.

 

NÅ limer jeg inn noen fra et tidligere innlegg:

En flott liten "pep-talk" jeg fant her inne, skrevet av "medlem" til "kamillen":

 

"Jeg har reflektert en del over det at vi bruker mat og snop som trøst, og som belønning. "Fordi jeg fortjener det", som reklamen sier. Jo mere mat og snop vi trøster oss med eller belønner oss med, jo feitere blir vi. Jo feitere vi blir, jo mer tjener kjøpmannen, kioskeieren og godterifabrikanten på oss. Så jeg har snudd litt på begrepet. Har jeg virkelig fortjent at andre mennesker tjener seg søkkrike på at jeg blir feitere og får dårlig helse? Nei, faktisk ikke. Jeg fortjener heller å bli "rik" selv. Rik ved at jeg får en slankere kropp, bedre selvfølelse, mer krefter og overskudd, og mer penger til å bruke på sunn mat, og fornøyelser jeg har glede av. Det fortjener jeg!"

Jeg synes det var utrolig godt skrevet, og derfor ville jeg dele ordene med dere, som en liten sommer-inspirasjon, dersom noen trenger det.

 

Vi "snakkes" - stå på, alle sammen!

Sommerklem til alle fra Sundshine :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg er ny på forumet, men ikke ny i overvektsverdenen....Startet en tråd i dag - "endelig er beslutningen tatt", men hopper over til denne tråden- Fint å være flere som heier på og støtter hverandre:) Gleder meg til å komme godt i gang. Har bestemt meg for en tilvenningsuke, og så er jeg 100 % fokusert fra neste mandag. Noe av grunnen er en planlagt storbyferie kommende helg, men jeg vil nok tenke mye på å holde meg på "matta"! Flott å gå inn i høsten (ikke riktig ennå, da) med mer overskudd og energi!!Fortsatt god sommer til alle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...