Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sundshine

Hallaien damer!

Vi skal ikke gi oss, nei! Ny uke og nye muligheter, og vi har livskraft til å stå på videre, ikke sant? :D

Supert med nedgang, frksnupp, fortjent applaus til deg! Stillstand (eller bittelitt oppgang) er ikke noe nederlag så lenge en kommer seg tilbake på den smale kostholdssti. Og så lar vi gårsdagens feiltrinn bli lærdom og ikke anger...

Jeg ha'kke peiling på hvordan jeg ligger an denne uken, men har en positiv innstilling. Så går det som det går.

Dersom det ikke løsner litt, vurderer jeg å investere i gullmedlemsskap for å få bedre oversikt. Samtidig vet jeg jo at det alltid er lett å lure seg selv... B)

For øvrig er jeg veldig enig i det dere sier i de siste innleggene, damer. Og sjokolade er en av mine svakheter, som jeg bare kan nyte bittelitt av noen ganger i uken, nueva vida, ellers går det fort på vekten løs, - eller jeg går løpsk i snopet.... Og akkurat det

holder ikke om jeg vil ned i vekt, det har jeg erfart for lenge siden.

Det eneste jeg ikke "ofrer", forresten, er å kose meg med søndagsmiddag uten å telle for mye kalorier, men heller forsyne meg forsiktig. Men jeg tror ikke den ene middagen i uken gjør utslaget for min del, så jeg kommer til å fortsette med søndagsmiddagen.

 

Jeg har heldigvis ikke vært så stor at det har gått på energien løs, men allergi og medisiner påvirker energien min i perioder, som i pollensesongen... Da blir jeg uforståelig sliten noen dager, men har kommet frem til hva som gjør det, og at kroppen min mobiliserer, og derfor mister jeg energi. Men det er heldigvis ikke mer plagsomt enn at jeg kan leve med det, siden jeg har store unger som ikke krever meg slik små gjør.

 

I dag har jeg vært i by'n (Bergen sentrum) og beskuet fantastisk vakkert blomsterflor i bykjernen, og tenkt på hvor heldig jeg er som kan nyte et slikt syn. (Var på besøk hos en sykehjemsbeboer som ikke kommer så langt fra rommet sitt.)

Jeg er frisk og sprek og mobil - i forhold til mange andre - og kan nyte livet uten store fysiske begrensinger. Og jeg er heldig som kan spise selv, velge hva jeg vil spise, og hvor mye jeg spiser.

JA! Jeg vil bli en bedre utgave av meg selv, selv om det tar litt lenger enn opprinnelig planlagt.

 

Stå på videre, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest solstråle79

Hallois damer :D

Sitter og leser innleggene deres og må si det er mye og være enige med her ;)

Jeg for min egen del vet at om jeg skal ha noe som helst mulighet til å gå ned må jeg føre dagbok hver dag og veie alt.Nå begynte kurset i går med en oppgang på 400 gram.Hipp hurra :blink:

Har bestemt meg for å være supernøye for jeg hadde igrunn ikke penger til kurs nå så da må jeg legge inn en skikkelig innsats!Så nå er det bare og brette opp armene og sette i gang.

Hun kurslederen hadde gjort det litt lurt..vi rekker på en måte ikke bli ferdig med kurset før sommeren så hun har tatt de siste 2 gangene i august :P skulle også sette opp 2 ekstra veiinger i sommer,så nå føler jeg jeg får skikkelig valutta for pengene :D og så får jeg dagboken her i hele sommer også.. for dere som ikke har prøvd registreringen i dagboken med kosthold-skår må jeg si at det synes jeg er inspirerende.Går for toppskår på 10 hver dag.Planlegger kveldsmaten etter hva jeg mangler i kosten iløpet av dagen for og få full pott.Har vært 2 måneder uten det nå,men merker jeg blir flinkere når jeg har den i dagboka

 

Hadde ellers en litt ubehagelig opplevelse i går...gikk en rask tur med barnevogna i bakkene her i går.En runde på ca 40 min.Da jeg hadde siste bakken igjen hadde jeg ikke krefter igjen.Tenkte at nå må du ta deg isammen.Gå på opp bakken,ikke gi deg!Så jeg kjørte på,men kom nesten ikke opp. Holdt på og svime av,blei skikkelig kvalm.Heldigvis hadde minsten sovna.Dro meg opp trappa og stupte på sofaen.Det bare sveiva rundt..Lå en halvtime før jeg kom meg.

Noe så merkelig,,hva var det?lurer på om det kunne være ett blodtrykksfall?Under det første keisersnittet hadde jeg litt samme opplevelsen,og det var visst blodtrykksfall..

 

Ja ja...jeg overlevde :D

 

Angående avokadoen nueva vida så sa kurslederen min det at det bare er pga.det høye kalori innholdet.Det kommer visst automatisk sånn når det er mye kalorier,så hun sa vi ikke måtte henge oss opp i nei merket,bare være obs på at de inneholder mere kalorier.

 

ha en super dag alle flinke damer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nei, klart vi ikke gir oss, sundshine! Spennende med vekta di, når registrerer du igjen?

Så flink du er til å nyte de små tingene i livet, og kose deg med det. Det øver jeg meg på, å bli flinkere til å nyte. Bergen i blomsterprakt må være N Y D E L I G :wub: har vært i Bergen kun to ganger, og det er mange år siden. Men det er et nydelig sted!!

Det er denne mellomtingen og hva som funker for oss. Ser det er flere med meg som ikke kan unne seg veldig mye om man ønsker nedgang. Og JA jeg er villig til å ofre noe for en sunnere meg. Jeg har lagd meg en plan frem til skoleslutt ang godteri og snop. Jeg skal holde meg unna godteri, fordi det er mange bursdager og andre sammenkomster disse ukene, og da velger jeg å kose meg med litt kake på disse dagene, istedet for lørdagsgodt. Tror det er lurt med kortvarig plan, lettere holde den da. Også lager jeg en ny plan og fremgangsmåte når denne dagen er nådd. Slik skal jeg nå målene mine!

 

Solstråle; så heldig du har vært med kurs. Snakk om å få max ut av pengene, nyt det og benytt deg av det :) synd med den lille oppgangen første måling, men det snur seg når du fortsetter i riktig bane!

Vurderer, som sundshine, og evt koste på meg et gullmedlemkap her inne. Og nå sier du at det også er moro med disse kostholdsscorene. Vi får se:-)

Nå registrerer jeg alt jeg spiser, for å få en skikkelig oversikt. Kan være lurt en periode!!! Har også bestemt meg for å opp i 1600 kcal hver dag. Tror det er lurt for å holde blosdsukkeret stabilt og unngå søthunger. Skal ikke tillate meg å ligge på 12-1300. En fristelse jeg har falt for mange ganger før, for å få rask nedgang....

 

Så ubehagelig en opplevelse. Hvordan er formen i dag? Jeg er pedagog, og ikke helsepersonell, men blodtrykksfall høres ikke urimelig ut, kanskje? Håper formen er bedre, og at du ikke ble skremt fra å gjenta turen!

 

Har trent både i går og i dag. I går ble den en skikkelig motbakke, for så å jogge ned igjen. Veeeldig tungt, men deilig!

I dag har det blitt en lang gåtur på en times tid.

Godt med trim :)

 

Unner dere en flott dag :-) moro at dere oppdaterer og holder tråden i gang! Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, folkens!

Jepp - vi må holde tråden i gang, slik at den ennå er her dersom en av oss "detter litt av lasset" noen dager. Akkurat da er det jeg synes det er viktig og godt å logge på igjen, og lese seg opp på andres innlegg og hente mental styrke til å holde koken videre.

 

Ser du har vært i nærheten av kollaps, solstråle, og det første som slår meg er om du hadde drukket nok (vann) den dagen?

Jeg er selv bare fotballmamma og hobby-trimmer, men vet at nok væske er veldig viktig, så tenk over det, så håper jeg du holder koken helt til topps neste gang du kjører samme runde. Take care! :)

 

Det høres veldig smart ut med en snopeplan, nueva vida - jeg låner kanskje den ideen - må tenke bittelitt på det først.

 

I dag føler jeg faktisk et lite nederlag: Hadde opprinnelig tenkt å gå mosjonsløpet Jentegangen i ettermiddag, men ville vente med å melde meg på til jeg så værutsiktene. (Jadda - jeg er en pingle når det gjelder slikt...) Men da jeg ikke fikk noe respons fra den/dem jeg trodde også skulle gå den marsjen, endte jeg opp med å ikke melde meg på i det hele tatt... :o Angrer jo egentlig på det nå, men får heller se fremover og gjøre andre ting senere. Men hadde faktisk ikke lyst til å gå rundt i by'n i treningstøy alene = uten noen å "henge med", selv om det sikkert er tusen andre damer ute... Jaja, gjort er gjort, og det fins verre ting å angre på. Det gjelder å se fremover :)

 

Jeg så et program om en amerikansk (selvfølgelig) fyr på 32 år forleden, som veide 330 kilo!!! Og jeg har grunnet mye på hvordan det er mulig å vokse seg stor uten at noen reagerer tidligere... Han bodde selvfølgelig hjemme hos mamma, og far og søster var døde grunnet sykdom relatert til overvekt. Men det var virkelig skremmende å se og høre om både mat og livsstil!

Velvel - det endte i alle fall med at han gikk ned over 20 kilo, tok slankeoperasjon, og deretter tok av over 70 kilo, pluss fjernet over 30 kilo løs hud! Året etter hadde han totalt gått ned over 150 kilo, og det er jo to voksne personer - virkelig noe å tenke på selv om det var i USA.

Har også fulgt litt med på Slankekrigen på Fem, og det er tankevekkende hvordan enkelte lever i USA. Er glad jeg lager min egen mat hver dag, og aldri kjøper middag som er junk-food laget i frityrgryter - grøss...

 

Jeg veier i morgen tidlig, og er ikke optimist, selv om jeg i bunn og grunn er evig optimist. :P Føler meg tung og sliten akkurat nå, men håper jo å se litt nedgang likevel - håpet må en alltid ha! :D (Og jeg smugveier nesten aldri.)

Var med på en tråd om å rapportere ukentlig vekt en stund, men vet dere; det føltes etter hvert nesten demotiverende, for noen raser jo virkelig ned i vekt hele tiden, og da føler en seg ganske teit med nedgang på 400 - 700 gram per uke... Selv er jeg fornøyd så lenge det er nedgang, og kommer til å fortsette å være det, uansett hvor mange gram ned det er per uke. Og dette gjør jeg for meg selv, og ikke for andre.

Nå ble det for langt innlegg igjen, men skitt, jeg poster likevel.

 

Heier videre på dere alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Spennende med vekta i dag, sundshine!! Lykke til :)/>

 

Disse amerikanske slankeprogrammene er så ekstreme, nesten groteskt, men likevel realiteten. Det er trist! Har selv vært i USA og jeg har aldri sett så mye tykke mennesker. Jeg ble liksom normalvektig med mine 20 for mange. For det var så mange som meg, og de ble liksom ikke tykke fordi det var så mange som sikkert var både 150 kg og verre. Helt forferdelig. Men ikke rart, heller. Mye fattigdom. Og en big mac meny (ekstra stor) koster mindre enn litt grønsaker....

 

Jeg likte veldig godt tv2 sporty, følte jeg kunne identifisere meg mer med dem enn de amerikanske. Og det var inspirerende å se hva de faktisk fikk til med vanlig norsk mat og mer aktivitet!

 

Kcalinntaket mitt i går kom på over 1800..ops... Det var litt i overkant, menmen...

 

Godteriplanen min håper jeg holder inn, har bestemt meg så da er det bare å holde seg til det!

Men ser at det blir mange av disse selskapsdagene i mai-juni... Men det er bare lage en avtale med seg selv før hvert selskap. Bestemme seg for hva man skal spise og hvor mye. Også kan man gjøre de andre måltidene de dagene så magre og sunne som mulig. Kanskje putte på en ekstra treninhstur?!

 

Man klarer det hvis man vil!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei og hå, damer!:-)

Opp 200 gram (til), og skjønner egentlig ikke hvorfor og hvordan - men skjønner det likevel...:-(

Har nok generelt vært alt for sløv med "kosemat" og snop den siste uken, samt spist både for lite og for mye noen dager. Og det straffer seg jo, helt klart. Jeg kan ikke spise snop flere ganger i uken, is og kaffekake også flere ganger, samt for mye smør på skivene og potetsalat til grillmaten, uten å merke det på vekten. Dessuten har jeg nesten ikke spist frukt, men en god del salat. Så jeg har vel bare fått som fortjent, men det er likevel surt. Tar det som en nødvendig lærepenge!

 

Burde vite at det skal lite til før jeg går opp i vekt, men nå er det allerede skjerpings.

Ellers er det ikke så mye festligheter på programmet her bortsett fra nasjonaldagen, da jeg har tenkt å spise rømmegrøt med spekemat til. Så håper jeg saltet forsvinner fra kroppen i løpet av få dager, for akkurat den dagen skal jeg kose meg litt.

Ellers er det min datters bursdag i juni, men hun er så stor (blir 15) at hun fikser det aller meste selv når hun skal ha noen venninner på besøk - sikkert til taco og kake.

 

Skal kutte smøret på brødskivene, eller spise knekkebrød også til frokost, og generelt skjerpe meg og ha Grete i bakhodet når jeg har lyst på noe ekstra eller noe "godt"... I går kveld ble det en (stor, men dog) porsjon mager cottage cheese med eple og vanilje, og bittelitt frokostblanding på toppen, og det har jeg reddet meg på som kveldsmat/kos mange ganger. Veier faktisk ikke mengden da, men slenger så mye jeg har lyst på i en liten dessertskål, og spiser med god samvittighet. Tror egentlig jeg ligger godt an kalori-messig, og at jeg heller spiser for lite og feil, og ikke for mye.

Tror det er lurt med ekstra trim når en skal spise borte, neuva vida, eller evt. spise mye sunne grønnsaker før en drar i selskap/kakebesøk. Og ha en plan om hva og hvor mye en kan tillate seg av godsaker - og ikke hver dag...

 

Nå må jeg sette inn støtet og gå ned igjen de hektoene jeg har gått opp, samt fortsette mot feriemålet som egentlig var minus ti fra nyttår til juli. Tviler på om jeg når det, men skal i alle fall jobbe mot det - minus åtte er bra, det også, har jeg funnet ut. Bikinien fra i fjor passer uansett, og gleden over sommerferie i sydligere strøk kan ingen ta fra meg, det er garantert.:-)

 

Stå på, alle sammen - til slutt er vi ved målet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sniklest her en liten stund, og nå melder jeg meg og vil gjerne delta :) Mye godt skrevet her og jeg kjenner meg igjen i masse av det. Noen kjente nick fra tidligere.

 

Er en gammel traver her på forumet, men ikke vært så aktiv de siste årene. Var litt aktiv i fjor vår her på forumet og det var god hjelp. Men så stoppet det opp for meg. Ingen god forklaring på hvorfor. Vekten stod stille, jeg følte jeg kunne spise hva som helst uten at den rikket på seg og jeg ga vel igrunnen opp. Vekten har holdt seg stabil på rundt 90 kg, men jeg vet jo at det gjør den ikke i all evighet. Ikke at jeg spiser så fryktelig usunt, men det blir gjerne litt store middagsporsjoner, litt småsnacks på kvelden, inaktivitet og så har man det gående.

 

Jeg er en 38 år gammel, mor til 3, gift og har hatt vektproblem stortsett siden førstemann ble født for 14 år siden. Det går opp og ned. Det er ikke så mye som er endret siden ifjor vår egentlig. Jeg tror jeg mangler litt det sjokket du fikk Nueva vida da du ikke klarte å nå toppen. Jeg ser at jeg igrunnen trenger et slikt sjokk. Men kan jo ikke gå og vente på å få sjokk, så her er det bare å brette opp armene og starte på ny. Neste år fyller jeg 40 år, og da har jeg lyst å være i bedre form. Har ikke noe konkret mål i vekt, men ideelt bør jeg gå ned 20 kg. Men er glad for all vektnedgang og bedre form.

 

Jeg hater virkelig å trene, men det er jo fordi jeg er i så dårlig form. Har alltid mange unnskyldninger for å la vær å trene. Er klar over dem selv, men likevel så blir det ikke noe endring.

 

Det jeg har startet med helt konkret nå er å veie maten. Kan jo alt om dette, har gått på noen GR kurs etterhvert. Startet på søndag som var å registrere all mat. Det skal jeg gjøre i 3 uker første omgang. Trening/mosjon kommer etterhvert. Har lært at det er lurt å ikke begynne for hardt med en gang, men ta det gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Hei hei damer :P

Ja formen er på topp igjenn den nueva vida.Kjenner jeg ikke har tort å presse meg helt enda for det var såpass ubehagelig opplevelse,men jeg skal prøve,kanskje i morgen ;)

Jeg hadde drukket ca en liter vann før turen,(turen var ca halv tolv på formiddagen)så skulle vel tro det ikke var så aller værst..?

 

Velkommen i gjengen Sonar :) Ser ut som du passer ypperlig her :P

 

Da er vi flere som har tatt skikkelig tak i registreringen om dagen og det kan nok lønne seg.da blir man mere bevisste på hva man putter i munnen når det skal skrives ned..iallefall gjør jeg det ;)

Kurslederen ville at jeg skulle prøve og ligge på 1400 kalorier pr.dag nå og se,siden jeg har vanskelig for og gå ned.Jeg får jo anbefalt 1900 når jeg registrerer inn,så vi får se hvordan det tar i vei..

 

Flink du er som kutter snopen nueva vida!det er skikkelig bra gjort.Kjenner jeg ikke er helt klar for det enda.Planen er og finne ut hva jeg har"råd"til og kjøpe inn bare det ;) Ungene får alltid godtet før meg og mannen min så det er jo egentlig greit.Får bare kjøpe noe til gubben med nøtter i som han elsker og jeg ikke tåler.Hehe..

Er igrunn glad for at 17.mai er på lørdag for da kan man kose seg litt med barna.Om det blir med måte ;)

 

Nå får jeg prøve og komme meg ut på tur B)

Ha en super dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solstråle79: jeg ligger på rundt 1400 kcal nå ser jeg. Jeg blir nok liggende der en stund og se om det gir resultater. Så får jeg heller øke noe på kcalmengden når jeg kommer i gang med trening igjen. Nå tar jeg et steg av gangen. Disse kiloene, eller grammene, de sitter utrolig godt på meg.

 

Jeg var på en totimers tur igår. Ikke rask gange, men deilig å gå i fjellet med gode venner. Det ga meg så mye energi. Vi gikk nesten 9 km. Etterpå var det god mat. Det ble nok litt mer mat enn jeg egentlig hadde tenkt å spise. Og da har jeg det med å gi blaffen i registrering også dagen etterpå, og plutselig så er det prosjektet mitt over. Men idag tenker jeg at det igår var helt greit. Jeg starter igjen idag med registrering og planlegging av matinntak, og ingenting er ødelagt selv om igår ble en annerledes dag. Unntak vil det komme hele veien og jeg må lære meg å takle det uten å stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Sonar:Ja du ligger på 1400 du også ja.Jeg tenkte også at jeg holder det en stund og ser om det blir resultater.Jeg har også fryktelig vanskelig for å gå ned i vekt med diabetes type 1 og dårlige nyrer bla.som lager krøll for meg ,så gjør nesten hva som helst for å lykkes :P

Fantastisk flott at du ikke lar være og registrere selv om du inntok litt mere enn planlagt i går!Innimellom skjer det ting uten at det er på planen og da er det bare å starte på ny frisk med en gang igjenn.Hørtes ut som du fikk en lang og god tur da!

 

Jeg tilbrakte kvelden i går på legevakt og rønken på sykehuset med dattera på 8.Slo armen sin kraftig så vi lurte på om den var knekkt.Heldigvis var den bare kraftig forstuet.Er jo ikke mere enn 2 måneder siden vi tok av gipsen på den andre armen :lol:

 

Fyser utrolig i kveld så lurer på hva jeg skal finne på og spise..får ta meg ei gullerot :D

En flott kveld til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ååå...så gøy det er å logge inn å se at tråden lever hver dag:-)

 

Velkommen, sonar! Jeg "kjenner" deg. Vi var i samme tråd en gang tidligere, og her er vi igjen?!? Litt trist, men dog. Nå er vi godt igang med endringer. Så bra at du til tross for pausen har holdt stabil vekt. Hjertelig velkommen til oss ;)

 

Så synd med litt oppgang, sundshine, men det virker som du både vet årsaken og ikke minst har startet endringen, det er ikke annet å gjøre. Du har så rett, vi kan ikke unne oss mye, men likevel faller vi for fristelser gang etter gang... Og det vises oftest på vekta!

 

Så bra formen er bra, solstråle! Ikke sikkert det var noe mer enn at pushet deg litt i overkant mye!

Bra du er igang med registreringen og har kontroll der!

 

Flere som registrerer ser jeg, jeg har også gjort det noen dager. Men jeg orker det ikke mer. Jeg blir så stressa og får så unaturlig forhold til det jeg spiser og måltidene.

Jeg har vært i gamet så lenge at jeg vet hva fleste matvarene inneholder, det er ikke det det går på. Så nå dropper jeg registreringen. Spiser det jeg vet jeg kan i moderate former, og klarer jeg det vil det gi resultater!!

 

Har skikkelig PMS-uke. Er så oppblåst og elendig i magen, og smugveiinga viser skikkelig oppgang. Vet at det vil nøytralisere seg. Er noen ganger slik under mens. Må bare la være å bli deppa pga det. Er bare veske og oppblåst kropp som gjør det!

 

Ønsker dere alle en riktig fin helg og nasjonaldag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, alle flinke damer! :)

Og velkommen til deg, sonar - kjekt av vi holder tråden (og prosjekt sunnere livsstil) gående i fint fellesskap her inne.

 

Ser det er flere som sliter litt/er litt usikker på kalorinivå de skal legge seg på. Da er det godt å vite at en kan prøve seg frem.

På lokalt kurs begynte jeg på 1800 (eller 1900?), men gikk etter råd fra kursleder ned. La meg på rundt 1600, og da gikk jeg ned. Nå ligger jeg et sted mellom 1300 og 1400, da jeg synes det blir litt for lite mat med 1300.

Kan legge til at jeg er fiskeallergiker og ikke spiser noen fisk eller sjømat, og jeg innførte sunn omega 3+6-olje da det var gått en tid ut i kurset. Jeg tro det hjelper på min vektnedgang, tro det eller, men sunne fettstoffer trenger vi, og det fikk jeg for lite av.

Men viktig at en ikke spiser for lite når en er i aktivitet/trener - da får en veldig fort for lite energi på 1300-1400 tror jeg. Så pass på, damer.

 

Jeg registrerer heller ikke lenger, men dersom jeg ikke fortsetter nedgangen må jeg nok kjøpe meg gullmedlemsskap. Skal prøve litt til, for jeg satser definitivt på nedgang til neste veiing.

 

Jeg tror definitivt et det dummeste en gjør, er å gi opp og la det skure fordi en har falt litt av lasset og spist feil og for mye èn dag.

Da er det aller, aller viktigste at vi henter oss igjen med en gang, og ikke lure oss selv ti å fortsette utskeielsen "bare en dag til". Det er jo det som har ført oss dit vi er - i alle fall gjeler det meg... :huh:

 

Hold ut, damer, og stå på videre!

Vi unner oss en liten feiring i morgen, men søndag er det tilbake på den sunne sti igjen - fordi vi fortjener å bli sunnere og gladere.

HA en fin dag, og en riktig fin nasjonaldag, alle sammen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Hei hei damer :)

Håper dere alle hadde en fantastisk fin dag i går.Det hadde iallefall vi.Var heldige med været i år også så det hjelper godt på stemningen B)

Gårsdagen gikk ganske fint med tanke på kaloriene men kom nok litt over 1400 men det var som forventet ;)

Er i gang med føringen og har akkurat luftet stavene min en time i skauen her.Det var utrolig slitsomt og varmt,men nå er det deilig og ha gjort :D

 

Ha en flott dag videre så får vi se hvordan det står til med vekta i morgen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper dere har hatt en like fin feiring som jeg har, min sønn på 14 mnd og kusina hans på 11 mnd har storkost seg, de klarte seg fint gjennom to tog og sjarmerte de fleste ;)/> vi har fødselsdager tett i mai i tillegg, så det har blitt litt kake. Jeg har gått opp 1,9 kg siden sist uke og det er ganske kjipt, men ned 1 cm rundt midjen så jeg velger å fokusere på det målet i stedet. Det betyr at jeg har gått ned 8 cm siden starten i mars, det er jeg godt fornøyd med!

 

Det har blitt litt lite bevegelse også, og litt snop her og der, så nå må jeg i gang med registreringa igjen. Da er det lettere å holde seg unna syns jeg.

 

Håper alle får fine vårdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, mine damer ;)

 

Så bra at folk har hatt en fin nasjonaldag! Her var vi også heldige med været, og alt var kjempefint!

 

Nå er det hverdag igjen, frem til neste festdag. Her er det veldig mye fra nå og frem til skoleslutt. Gjør det beste ut av det!

 

Veide i går, og jeg har gått ned (OVERASKENDE!!!!) 500 gram! Tilfreds med nedgang, selvfølgelig, men går nå ned samme kiloene som i april, og det er dritt! Men bare min egen feil.....

Nå er målsettingen å ta av 5-700 gram i uka. Og det skal jeg klare! Det krever disiplin og hard jobbing, men det gir samtidig rom for litt kos!!

 

Nå må jeg komme meg opp fra sofaen, og bort fra paden. Skal ta en trimtur i det nydelige sommerværet. Tenk å trimme i shorts og singlet!!! DIGGER DET!!!!

Så er det et hus som skal beises, så det er bare brette opp ermene, og komme igang!!!

 

Ønsker dere alle en fin dag, og uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

God tirsdag B)

Her gikk gårsdagens veiing ikke så veldig bra.Opp 400 gram :( men jeg velger og tro det er litt vann i kroppen for jeg er iallefall 600 gram lettere i dag enn i går :) og målene den siste uka var -7cm tilsammen..

Håper med god innsats at vekten snart løsner ;) nøye må jeg være iallefall det er helt sikkert!

 

Grattis med nedgangennueva vida!Supert med 500 gram ned når det har vært 17.mai :P 500-700 gram i uka høres ut som ett bra mål :)

 

Jeg håper på å komme under 100 til ferien.Det er 2.5 kilo,så det kan fint gå det bare det løsner litt...

 

Kjedelig med oppgang *frksnupp* men siden du har mistet en cm er det nok en forbigående oppgang ;) Superflott med 8 cm siden du startet!Lykke til med føringen.Da vet du iallefall at inntaket er riktig..

 

Nå får jeg komme meg ut på tur B) Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei og hopp, damer!

Og vel overstått feiring av nasjonaldagen til alle :)

 

Her ble det 500 gram ned denne uken, og jeg er veldig lettet for at det igjen løsner for kroppen min. Som du sier, nueva vida, så er det noe dritt å gå ned de samme kiloene som i april... Men jeg trøster meg med at det i alle fall ikke er oppgang, slik det var før påske....! Og det er jeg kjempeglad for. Dersom jeg nå ikke hadde gått ned igjen, hadde jeg ikke skjønt så mye, tror jeg, og hadde i alle fall måttet investere i gullmedlemsskap, noe jeg nå ikke gjør. Ser at jeg har gjort mye rett sist uke, og satser på å gå ned også til neste uke. Det er ennå håp om feriemålet, og jeg skal i alle fall gjøre et hederlig forsøk på å nå det.

 

Det er ganske enkelt "bare" å brette opp ermene og STÅ PÅ! Og det har jeg allerede gjort.

 

Ønsker alle en finfin dag med sunne og gode valg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai helgen ble det ikke veid eller skrevet ned noe som helst. Og litt treg ut i uken også.... Men tok ikke helt av, og prøver å ta gode valg. Eks igår hadde vi lettvint middag med hotdogs, da spiste jeg kyllingpølser. Byttet ut lettmelken med ekstra lettmelk. Gradvis bytter jeg ut produkter til lettprodukter. Noe opp etter helgen, men det er greit kjenner jeg.

 

Neste fokus må være aktivitet. Har blitt spurt om å delta på innebandy ikveld. Jeg er i tenkeboksen. Høres jo litt gøy ut, samtidig kjempeskummelt. Skal ta avgjørelsen først i ettermiddag kjenner jeg. Ikke nå, for da blir det nei.

 

Ønsker dere alle en flott og lett uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG GJORDE DET!!! Er så glad for at jeg turde delta på innebandytrening igår. Bestemte meg 30 min før treningen startet. Det var kjempegøy!! Kondisen var eh ikke eksisterende, men konkurranseinstinktet var intakt. Mål ble det også! Storkoste meg hele timen. Dette kommer jeg garantert til å delta på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

JEG GJORDE DET!!! Er så glad for at jeg turde delta på innebandytrening igår. Bestemte meg 30 min før treningen startet. Det var kjempegøy!! Kondisen var eh ikke eksisterende, men konkurranseinstinktet var intakt. Mål ble det også! Storkoste meg hele timen. Dette kommer jeg garantert til å delta på igjen.

Heia, deg Sonar! :D

Jeg bøyer meg i støvet over ditt konkurranseinstinkt og at du tok utfordringen og utfordret komfortsonen din på den måten - jeg er kjempeimponert!

Stå på, damer, oh ha en finfin dag, uansett resultater - vi jobber videre mot målet, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Ja det var superflott gjort sonar!Da får du kanskje lyst til og bli med neste gang også.Jeg spilte også litt innebandy på hobby-basis for 3 år siden og det var gøy!Formen kommer etterhvert ;)

 

Her har det blitt litt mye møter om dagen og derav for lite trim..Skal i konfirmasjon på søndag så må prøve å få inn litt mere trim i dag og i morgen kjenner jeg.

 

Var hos legen i går og fikk resept på vanndrivende så da får vi se om det hjelper litt :) Er helt oppblåst nå som varmen er kommet :(

 

Ha en super dag videre med sunne gode valg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Heisan, alle!

Har hatt en travel helg, men har gjort sunnere valg enn på lenge, og er veldig glad for det. I går var jeg lite hjemme, og spiste vel egentlig for lite i løpet av dagen da jeg var "hit og dit og rundt omkring", men spiste rundstykke med omelett til sen lunsj. Og da kvelden kom klarte jeg meg nesten uten lørdagsgodt - tok fire små sjokoladebananer og en stor håndfull peanøtter og lot det bli med det - en stor og velgjørende seier. Så godt å kjenne når en er 100% på sporet igjen.

Sier selvfølgelig ikke dette for å hovere, men for å vise at det er håp for oss alle etter dårlige resultater!

Og at det er mulig å gå fra dårlige uker med lite nedgang, til å finne tilbake til motivasjon og små, sunne seire i hverdagen.

 

Vi talast igjen når helgen er over - og det er alltid håp, husk det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann ladies B)

 

Jeg er her, er bare så forferdelig hektiske dager om dagen. Og det er gøy med alt som skjer!

Kan dessverre ikke skilte med noe bra ukesresultat :( har hått opp 800 gram. Men det er ikke rart. Jeg har null kontroll. Og summen av alle disse månedene etter jul, nærmer seg nesten ikke noe nedgang. Og det var ikke planen.

Har gunnet frem sommerklærne, og de er like trange som i fjor sommer. Dvs.... Jeg har ikke kunnet kjøpe sommerklær i mindre størrelse enn de jeg har liggende.

 

Vet liksom ikke hva jeg skal si, det meste er sagt både om anger, mål og nytt tankemønster. Jeg får det aldri til. Har nedtur på nedtur, og får meg noen A-HA opplevelser, men dog... Skjønner det ikke!!!

 

Har fortsatt målet mitt til høstferien, og det langsiktige målet om 70kilo. Men dit kommer jeg ikke i dette tempoet!!!

 

"Nå skal jeg ta meg sammen", "nå er det nok", "jeg begynner på nytt"... Alt dette er kjedelige, oppbrukte fraser!

 

Gidder ikke noen unnskyldninger eller noen drømmer om en slank fremtid. Jeg vil jo ikke, viser det seg! Jeg elsker sjokolade, sukker og fet mat høyere enn jeg elsker meg selv og min egen helse....

 

#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*

 

Nok om meg!!!

 

Så flinke dere har vært. Grammene og cm raser av, og dere har kontroll!!!

Så stolt av dere!!!

 

<3<3<3<3<3

 

 

Heretter skal jeg innom dere hver kveld, uansett!!!

 

Ønsker dere alle en riktig finfin uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Vet liksom ikke hva jeg skal si, det meste er sagt både om anger, mål og nytt tankemønster. Jeg får det aldri til. Har nedtur på nedtur, og får meg noen A-HA opplevelser, men dog... Skjønner det ikke!!!

 

Gidder ikke noen unnskyldninger eller noen drømmer om en slank fremtid. Jeg vil jo ikke, viser det seg! Jeg elsker sjokolade, sukker og fet mat høyere enn jeg elsker meg selv og min egen helse....

Kjære deg, Nueva Vida, jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si, jeg heller! Det føles ikke kjekt å være fornøyd med sitt eget positive "drive", når jeg kjenner så godt inni meg akkurat hvordan du har det nå. :( Får lyst til klemme rundt deg og prøve å trøste så godt jeg kan... Og så vet jeg at det ikke hjelper mer enn akkurat i øyeblikket, og slett ikke på vekten.(Sender deg den klemmen uansett, jeg.)

 

Jeg har jo også en laaang karriere som "periode-slanker". Opp og ned en tre-fire-fem-seks kilo, sånn uregelmessig og i ny og ne. Og innrømmer glatt at her ligger mye psykologi begravet, uten at jeg har hatt en veldig fæl barndom osv.

Det jeg vet, er at min gamle mor aldri var fornøyd med slik vi unger var bygget; verken (vår/min) vekt eller kropp var noen gang bra nok i hennes øyne og jeg har maaange ganger lurt på hvor stor skade hun egentlig gjorde på oss jenter med sitt merkverdige syn på kropp, og hvor kroppsidealet hennes kom fra... (Hun vokste opp før og under andre verdenskrig, og de fikk sikkert lite mat osv.)

 

Kort sammenfattet har jeg aldri fått psykologhjelp, men har lest og tenkt maaange dype tanker rundt hvorfor hennes kroppsideal var så langt fra det oppnåelige. Og jeg har grunnet mye hvorfor jeg ikke har fått til å "forbedre meg" da jeg var mye yngre, samt hva jeg egentlig prøvde å leve opp til, og hvordan jeg skulle gjøre ditt og datt for å komme dit jeg ville. (Og var det hun eller jeg som ønsket det...?) OG hvorfor alt dette var så vanskelig?

Og hvorfor skulle jeg liksom forsøke å forbedre meg, når alle mennesker i utgangspunktet er bra nok som de er - i alle fall som barn - tenker jeg nå.

 

Kunne stilt mange flere spørsmål, men kan ikke gi noen gode svar. Jeg vet bare at jeg nå - omsider, etter fylte femti år - vet at jeg gjør dette for meg selv, og ikke søker verken aksept eller anerkjennelse fra noen andre enn meg selv. Og at jeg må være så sterk i meg selv at jeg kan leve med det fakta, og aksepterer at selve endringen (og vektnedgangen) er "premie" og anerkjennelse nok for akkurat meg selv....

(Og ja, jeg er fremdeles glad i god, fet og usunn mat! Jeg brukte mesteparten av fjoråret til å motivere meg selv for å gjøre meg klar for videre livsstil-endring og varig vektnedgang. Og jeg har aldri vært utholdende, men heller veldig utålmodig, og ofte satt meg selv i siste rekke - "Det er ikke så nøye med meg..." Men kroppen og helsen vår er faktisk særdeles "nøye"...!)

 

Har lest i en eller annen tråd om selvsabotasje, og det fikk meg til både å tenke og gav meg aha-opplevelser - ikke nødvendigvis hyggelige...

Her er et lite klipp om tankefeltterapi (TFT):

 

"Selvsabotasje:

Har du noen gang fundert over hvorfor noen mennesker mislykkes i å bli frisk enten kroppslig eller psykisk? Hvorfor noen individer ikke responderer på behandling?

Hvorfor noen mennesker hele tiden mislykkes i livet, og blir omtalt som “den fødte taper†?

Hvorfor enkelte mislykkes med alt de foretar seg, i jobbsammenheng, i kjærlighet, i sport, i vennskap, selv om de har evne til å lykkes?

 

Terapeuter vet at noen klienter har en selvsaboterende natur. De sier de ønsker å bli frisk, men motarbeider behandlingen. De har en negativ holdning til livet, negativ personlighet, selvsaboterende oppførsel. Alle lider av et fenomen som kalles †Psykologisk reversering†, (PR)

 

Psykologisk reversering (PR) ble oppdaget av dr Roger Callahan i 1980, som den gang jobbet intenst med å finne ut hvorfor noen mennesker var så selvsaboterende.

 

Hva er psykologisk reversering?

Psykologisk reversering er en tilstand som blokkerer og hindrer effektiv behandling til å virke.

Alle er reversert av og til."

 

Jeg har ikke leste det som står på den siden, men her er en link om motivasjon og vektnedgang:

http://motivasjonsenteret.no/ned-i-vekt/.

Helt sikkert nyttig lesning for flere av oss, så nå skal jeg ta meg tid til det, siden jeg har fri i dag og likevel er hjemme.

Jeg tror det kan være bra for meg å lese den. Kom gjerne med tilbakemelding hvis dere finner noe interessant - og jeg tror ikke alt er like hyggelig lesning - jeg regner med å mæte meg selv i døren så det synger...!

Send meg en personlig melding her inne om du ønsker, Nueva - men ikke gi opp, du kloke, gode menneske! :)

 

Alle gode tanker og ønsker til de som har en dårlig dag - ta vare på dere selv og se fremover! Oppmuntringsklem er sendt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...