Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Stor klem til deg Nueva Vida, det er så kjipt med de tankene der! og takk for link Sundshine! Her har det stått stille den siste uka, dvs ned 700 gram men cm rundt midjen er de samme. Jeg vet godt hvorfor, det har -igjen- blitt mye snop, is og litt øl. Men jeg har iallefall ikke gått opp, og det er jeg fornøyd med.

 

Jeg har tenkt å prøve meg på en lavkarbo/paleo-variant og kort sagt kutte ut sukker, brød (korn, hvete osv) og kunstig søtning. Det er flere grunner til at jeg vil prøve det; jeg har et søtsug som ikke likner noen ting, og jeg vet at jeg får bukt med det hvis jeg kutter ut karbohydratene (og sukkeret) over en periode. Det er hardt i starten, men jeg vet også at jeg går lettere ned i vekt og føler meg friskere når jeg spiser sånn som dette. Er det noen av dere som har prøvd dere på liknende? Forskjellen mellom paleo (steinalderkost) og lavkarbo er vel at paleo også kutter melkeprodukter, men bruker bittelitt nøtter, frø og liknende. Så planen er å spise kjøtt, fisk, egg, kokosolje, olivenolje, grønnsaker som vokser over jorda og litt melkeprodukter-er spent på om det funker med en kombinasjon eller om kaloriinntaket blir for høyt, har ikke tenkt å registrere i første omgang men prøve meg frem og se hva jeg blir mett av.

 

Ellers-sol og fint vær er topp, men en på 15 mnd som tester grenser er nokså utmattende. Han begynner i barnehagen om en uke, og selv om jeg syns han er litt liten (hønemor), men tror han kommer til å kose seg. Er det lov å glede seg litt til å få friheten litt tilbake? ;) (er sykmeldt og kommer til å være hjemme en god stund til, så han får rolig start med korte dager). Håpet er at jeg kan få trent litt når han er i barnehagen, nå er jeg for trøtt etter en intens dag med en aktiv og skjønn liten type-men jeg savner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest solstråle79

Varme klemmer til nueva vida ja :) Dette er bare en fase og snart er du på rett spor igjen.Ikke gi opp!Vi er her for deg :rolleyes: Kjenner meg også igjenn i mye av det du skriver.Kurslederen sier at når vi står ovenfor en fristelse skal vi gi oss tid til å tenke..er det verdt det?Og hvor mye må jeg jobbe for å forbrenne det jeg vil spise..vil jeg jogge en halvtime for den sjokoladebiten?

Det værste med meg er at i enkelte tilfeller kan jeg tenke at ja det er verdt det.Grusomt og være så glad i søtt :( Og med diabetesen min som er så ustabil tror jeg det nesten er umulig og bli kvitt søtsuget.Når blodsukkeret er lavt skriker kroppen etter sukker for å overleve.Prøver å spise sunnere sukker da som banan og skummet melk..

 

MEN VET DERE HVA??I DAG HADDE JEG ENDELIG LITT MEDVIND I VEIINGA!!Minus 800 gram :P Hurra!!Ser frem til en sunn og aktiv uke :)

 

masse lykke til til alle mine slankevenner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk for svar sundshine, frksnupp og solstråle!

 

Først; utrolig hyggelig at dere er med i tråden, og holder den oppdatert med jevne mellomrom!

 

Gratulerer med nedgang, både frksnupp og solstråle!! Flott jobba ;)

 

Vi får tro det er en kort fase, der jeg er nå. Og jeg vet at det handler om tankene mine. Endre tankemønster. Velge å tenke positivt, og også ta positive valg for meg selv. Det er det ikke alltid jeg gjør, og det er det som gjør meg deppa. Hvorfor klarer jeg aldri å gjøre det beste for kroppen min?Slutte med psykologisk reversering! Takk for fint og motiverende sitat, sundshine. Jeg skal sette meg med tekoppen min, og lese linken din nå!!

Takk for flott peptalk, og tusen takk for syberhug :wub: de er gode å få!!

 

Frksnupp: har ikke prøvd den "dietten" du skisserer, men det høres jo ut som et spennende opplegg. Litt streng etter min smak, så jeg tror ikke det hadde passet for meg. Men prøv det ut. Hadde jo vært gull å fått bort søtsuget. Sliter også veldig med det, og jeg vet at beste måten å få det bort på er å holde meg unna sukker!! Er bare så utrolig vanskelig, også syns jeg det er trist. Det er en rar følelse, liksom, ikke sant? Syns litt synd på meg selv dersom jeg skal kutte ut godisen, men det er jo en destruktiv tankegang. Og, nok en gang, mitt valg å tenke de rette tankene!

Og du; din lille pode kommer til å få det så bra i barnehagen. Barnehagene er veldig gode på å legge til rette for de minste barna. Det kommer til å bli så bra for dere begge to. Nyt dagene alene du, og nytt dem godt! Vi må tenke at det som er sunt valg for oss, er sunt valg for våre nærmeste!!

 

Solstråle; ENDELIG nedgang!!! Så bra!!!! Takk for sitert kursleder, og det hadde jo vært supert om man hadde klart å ta seg noen sekunder der man hadde tenkt seg om. Men jeg er nok som deg, hehe... Ja det er verdt det, vil jeg tenke da!!!!

 

Nå sitter jeg å nyter noen rolige morgenminutter med en tekopp med malk og honning! Et roede-tips jeg las i et blad, som skulle hjelpe på søtsuget. Nå har ikke jeg søtsug kl 0800 om morgenen, hehe..., men tenkte den koppen ville hjelpe meg med min såre hals. Vet ikke når sist jeg hadde så sår og hoven hals. Våknet i natt til og med, fordi det var vanskelig å svelge <_< håper det går over FORT!! Har ikke tid til (domt sagt, vet det, for vi har aldri tid til å bli syke) å bli syk nå, med husbeising og en treningsplan! Pluss tusen tilstelninger som skal skje kommende måneden! Det er en hektisk måned, men alt er bare gøy :rolleyes:

 

I går hadde jeg en flott trimtur. Jeg er så heldig at jeg kan gå ut døra, gå hundre meter på asfalt, finne meg en stig som kan følges helt opp til over 1000 moh. I går satte jeg på klokka og bestemte meg for å gå 30 minutter oppover. Neste gang skal jeg gjøre det samme, men da skal jeg nemlig et hakk høyere opp :) så jogget jeg nedover. Det var moro i terreng. Hoppe fra stein til stein, slippe opp litt fart for så å ta det roligere de bratteste stedene. Var god trim!!

 

Nå skal jeg spise en god frokost, gjøre litt husarbeid før jeg skal ta en sykkeltur. Og med overskyet himmel er det perfekt vær for beising, så det er vel bare brette opp ermene....

 

Ønsker dere alle en god dag!!!

 

Nå skal jeg lese om vektnedgang og motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da var 1,2 mil på sykkel unnagjort, og turen tok to minutter kortere tid må enn forrige gang:-)

Ble noen situps, push-ups og knebøy da jeg kom inn igjen!

 

Nå er det brødskive med majones (jepp...litt mange kcalories, men sunt fett) og laksrester til lunsj, også selvfølgelig tekoppen med melk og honning B)

 

Fortsatt fin dag til der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et bra trimopplegg, nueva vida! Misunner deg den stien altså. Så bra med nedgang for alle!

Det er gode turmuligheter her også, men jeg må gå litt for å komme til dem. Heldigvis har jeg trilleavstand til barnehage (og samme rute vi går når minsten skal sove luren sin), riktignok tar det bare 5 minutter en vei, men den turen går jeg fire ganger til dagen, så der er litt gratis trim.

 

Foreløpig har det gått greit med ingen sukker/brød-dietten, jeg fant oppskrift på kaffe latte med egg istedet for melk (høres funky ut, men det er godt!) og så har jeg masse god te i skapet. I tillegg hjelper kokosolja godt mot søtsuget, smaken er jo noe en enten elsker eller hater (heldigvis elsker jeg kokos), og egg med majones redder mye. Middagene er greie nå som det er så fint vær, det meste kan grilles og mannen kan lage poteter/rotmos etc til seg og mini i tillegg. Han er egentlig veldig grei, han tilpasser seg det jeg spiser og så spiser han brød og sånn på jobb. Mini er veldig glad i å smake på nye ting, og elsker brokkoli (enn så lenge) og eggerøre, så vi har hatt en koselig frokost i dag-ikke så mye som slår å få lov til å spise eggerøre med gaffel selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i mye som skrives her. Jeg begynner så bra og føler meg omtrent som en verdensmester. Dette klarer jeg, jeg klarer å ta gode valg for meg selv og jeg går en lettere tid i møte. Så kommer det noen hindringer på veien (denne gang som 17. mai, sommerfest på jobben) og jeg klarer ikke hente meg inn igjen. De negative tankene kommer om at dette går ikke, jeg kommer aldri til å klare det. Hva er vitsen? Jeg kan like godt heller prøve å bli glad i den kroppen jeg har. osv. Men jeg vil jo ikke ha det slik! Helsen min kan jeg ikke gamble med, og det er jo det jeg gjør nå.

 

Flott nedgang, solstråle og frksnupp! Nueva, vi kommer videre. Det tar tid å endre tankemønstret og mye sitter der.

 

Sundshine: jeg skal ta meg tid til å lese den linken. Men jeg kjenner at jeg skal være i rett modus før jeg tar fatt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, alle sammen!

 

Huffoghuff, jeg tror jeg ligger dårlig an denne uken også - får bare håpe jeg tar feil i den antakelsen... :huh:

 

Her var masse bra i innleggene, og jeg ha'kke tid til å kommentere nå, MEN vil si noe om søtsug: Min kursleder anbefalte på det sterkeste at vi ikke begynte dagen med søtt pålegg på brød eller knekkebrød - ikke en gang brunost. Hun mente det da trigget søtsuget for resten av dagen. Og generelt holdt oss unna søtt så sant vi kunne klare det.

Jeg vet ikke hva som er mest effektivt, men har holdt meg så å si unna den deilige brunosten etter det - nå blir det kanskje avogtil knekkebrød med brunost til kaffen.

 

Har hørt at tilskudd av krom skal være bra mot søtsug, og generelt at vi husker multi-vitaminer eller lignende tilskudd. Vanskelig å generalisere for alle andre, men kanskje noe å ha i bakhodet.

 

Frksnupp; interessant det du sier om kosten du vil prøve ut. Jeg er (dessverre) innbitt skeptiker til alle former for "kjappe og lure løsninger", og grunnen er så enkel at jeg lurer på hva som skjer når en går eller sklir tilbake til vanlig kosthold...? Som med den mye omtalte 5:2-dietten for oss som faktisk har et vektproblem, og ikke bare 6-7 kosmetiske kilo. Når vi går tilbake til annet/vanlig kosthold, får vi kanskje virkeligheten midt i fleisen igjen - og så var vi i gang med overvekts-problematikken igjen....

MEN ønsker deg selvfølgelig lykke til - bli spennende å høre om det funker - tvi-tvi! :)

 

Jeg skal lese linken om motivasjon hver dag, har jeg bestemt meg for, og fyre meg selv skikkelig opp før jeg prøver sommerklær litt ut i neste måned - for noe MÅ bare passe ordentlig...! B)

 

Me snakkast! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann B)/>

 

Sitter her med tekoppen min med honning og melk. Håper halsen blir bedre snarest!!!!!!!!!!

 

Sonar; det er AKKURAT sånn det er jeg også tenker. Det er så selvdestruktivt, både det jeg tenker og gjør. Men det handler om å endre tankene sine, velge å tenke positivt og stadigvekk være påkoblet så vi tar de rette valgene!

 

Jeg må virkelig ta meg sammen, om jeg skal nå målet mitt til høstferien. Dessuten hadde det vært topp å gått ned noen kilo før juli. Utfordringen min er at juni er spekkfull av div feiringer. Men det er jo her tankene kommer inn igjen. Jeg tenker så ofte at når jeg slipper opp litt, slipper jeg opp helt. Dersom det er en bursdag en torsdag, og jeg unner meg litt har jeg liksom flyttet en grense, slik at det endre med en matorgie hele helgen. Også begynner jeg bare på nytt mandag, vet dere!!!

Mene n ting er sikkert; det jeg ikke klarer i dag, klarer jeg ikke i morgen!!!

 

Uka mi har begynt bra både med mat og trim hver dag. Pluss mye hverdagsaktivitet. Det kjennes jo så uendelig godt. Selv om jeg syns treningen er veldig tung, og det er jo ikke rart når man tenker på antall kilo denne kroppen bærer på. Det er stor forskjell å jogge med 93 kilo, mot de som spretter rundt med 70 kilo på kroppen! Jeg har bestemt meg for det, at når jeg har tatt av alle kiloene jeg vil, dvs når jeg er 70 kilo. Da skal jeg på fjelltur, og fylle opp sekken med 27 kilo!!! Lurer på om jeg kommer meg opp da???!!!!

 

Jeg syns vi er veldig flinke, selv om vi møter motgang og blir litt negative innimellom.

 

Derfor adopterer jeg en facebooktrend, og håper dere tar utfordringen:

Vi rapporterer 3 positive ting hit inn hver kveld i noen dager! For å endre tankemønsteret vårt, og selvtilliten. Minst en av tingene MÅ bære noe direkte om oss selv. Alt av positiv tenkningen er viktig, og det er fint å holde fokus på alt positivt, som solen, familien, en venn, et husarbeid etc... Men en av tingene skal feks være; jeg var flink som trente i dag, unngikk is, valgte hvitost, selv om jeg hadde lyst på brunost....

Er dere med?

Flott med positiv tankegang, og jeg tror vi alle trenger en booster der nå!! Dette er en tråd for alt, og vi skal fortsette å dele det negative og det som er tungt i hverdagen med prosessen vi er inne i. Men tre positive ting SKAL vi klare hver dag!!

For å sparke det igang, tar jeg tre ting fra i går:

# jeg gjennomførte en trimtur på sykkel, 2 min raksere enne sist

# jeg var på et veldig positivt og flott møte

# jeg har en flott familie, som stiller opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei til alle! :)

 

Har akkurat lest litt på en annen tråd, der dama har gått ned rundt 30 kilo, til å holde på med stabilisering rundt 85... Vannvittig bra, og det beviser at det faktisk ER mulig å gå mye ned i vekt!

Og ja, vi er flinke, for vi gir ikke opp - og det skal vi heller ikke gjøre! Litt motgang og oppgang er fortsatt bare en liten omvei til målet, og dit kommer vi til slutt, alle sammen! :)

 

Takk for et godt innlegg, Nueva, og jeg er selvfølgelig med på det med tre positive ting :D

Har forresten glemt å rapportere om ukens vektresultat, som ble fabelaktige hundre!! gram ned!

Har egentlig ikke ord, utover at jeg fortsatt skal stå på, for før eller senere må innsatsen gi utslag på vekt eller cm. Gikk ikke i kjelleren over resultatet, men ble heller litt forbanna, og tenkte på de som påstår de drikker øl og spiser chips og snop hver helg, og likevel går ned et-to kilo per uke.. Lurer på om de spiser noe resten av uken, da...? :D

 

Gårsdagens tre positive:

x Gjorde en kjempegod innsats på jobb i går, der det var kjempetravelt

x Gjorde et godt lunsjvalg, da jeg spiste kjøpelunsj - stort grovt "runstykkebrød" med pålegg

x Feiret min mors bursdag med bare et liiite stykke snickerskake

 

Me snakkast, folkens!

 

PS:

Brukte sitatet ditt på jobb, i går, Nueva, om at "alt er mulig, det umulige tar bare litt lenger tid" - og sjefen ble imponert over positiv innstilling*fnis*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois damer! Kjekt å lese det dere skriver. Det er kjedelig med liten vektnedgang, men det står jo stille i perioder for alle-kanskje en mager (høhø) trøst, men sånn er det jo. Lavkarbo/paleo/et eller annet-prosjektet mitt går greit, jeg har prøvd å gjort det litt enklere for meg selv ved å kutte ut sukker og brød/potet/pasta/ris. Utfordringen er å balansere fett, grønt og proteinkilder men jeg syns det blir lettere for hver dag. Jeg registrerte litt kalorier for å se hvor jeg havnet et par dager, og da hadde jeg fått i meg litt for mye av fettet, så jeg justerer på den måten.

 

I dag har jeg prøvd cottage cheese med eple, pære og kanel-men den var altfor søt og vammel for meg (den gikk an når jeg blanda inn blåbærene da). Kanskje den kan brukes i noe bakst i stedet? Iallefall, litt blåbær og noen få frosne jordbær har letta søtsuget her, og farris med sitron eller lime i gjør at det føles litt mer luksus å pøse på med vann hele dagen (drikker vanlig vann også, pluss kaffe og te).

 

En bra ting med dette kostholdet akkurat nå er at alt kan grilles! I går hadde vi pølser av kylling og kalkun, ørretfilet, og grilla blomkål og brokkoli med litt olje og krydder over-utrolig godt. I dag skal jeg prøve meg på grilla nykål og hjertesalat, pluss spyd med sopp/tomat/kyllingpølse/paprika.

 

Som du sier Sundshine så er det ikke så lett å tro på at sånne endringer i kosten vil vare, men jeg har lenge ønska meg at jeg kunne være flinkere til å spise mer variert (og kutte brødskivene). Jeg vil ikke bli fanatisk, men jeg vil gjerne fortsette med å spise salater med kjøtt/middagsrester/mer proteinrik mat og heller spise litt bakst/brødmat av og til. Jeg har gjort det før og gikk ned noen kilo, men aller best var det at kroppen fungerte mye bedre, jeg sov bedre og jeg var mer opplagt og magen var god. Så jeg tenker at det er en del av prosjektet mitt om å bygge meg opp igjen både fysisk og psykisk etter noen tunge år med sykdom, og veien mot en sunnere livsstil som jeg ønsker meg.

 

Takk for tips om søtt pålegg-det er jo en lur ting å ta med seg. Jeg har forresten av og til lagd pannekaker av cottage cheese, egg og banan-det er veldig godt til frokost hvis en bare MÅ ha noe søtt, med blåbær til. Ida Frosk har en bra oppskrift mener jeg å huske. Den er ikke lavkarbovennlig, men veldig god uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hallois, folkens! :)

 

I dag feirer datteren min bursdagen sin med jentebesøk i kveld, og hun har bakt og vært kjempeflink med forberedelser.

 

Jeg har bestemt meg for å ha som mål å stå i ro på vekten til neste uke.

Har ikke skeiet spesielt ut, men ser jo at kroppen min ikke er villig til å gå ned i vekt akkurat nå. Tar derfor et hvileskjær mht. til forhåpning om vektnedgang frem til godt over helgen. Skal smake på "hentepizza'en" jentungen har ønsket seg, og kanskje litt kake.

Og fra tirsdag blir det full innsats igjen, i håp om at en delvis ukepause kan gi litt fart i vektnedgangen.

 

Sonar, jeg ser du ikke liker cottage cheese'n som jeg eeelsker, men jeg blander den alltid med den andre magre, og frukt, og da smaker den nydelig, Vil tro den også er god i kaker og desserter. Heldigvis er smaken vår forskjellig, ellers ville det blitt fryktelig kjedelig :)

 

Er invitert på hyttetur etpar dager i pinsen, og tenker det skal gå noenlunde bra. Vil tro at det blir litt grillmat, og ellers ganske vanlig mat. Så får jeg takke nei til vin dersom jeg klarer det - tror det er bra for meg å ikke drikke noe etter å ha vært nesten tørrlagt så lenge ifm.slankingen - da tåler en ganske lite etter hvert... :o

 

Her blir det finvær også i dag, så jeg ønsker dere alle en strålende og sunn dag!

Stå på, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ned er ned, sundshine! Men skjønner litt frustrasjonen, selv om vi vet det både er vanlig med vektplatå eller at man evt vet hva man gjorde feil, så er det surt! Kan være lurt med en pause, og så komme på rett spor fra tirsdag!! Lurt!!!

 

Syns du er tøff, frksnupp! Prøver ut noe som er mye vanskeligere og arbeidssomt enn GR. Det er viktig å finne den metoden som funker for seg selv!!

 

Svarer fra tlf, som ikke er så lett, alt blir så smått..... Så det blir et easkt svar glr jeg skal ut gjøre hagesyssler i det nydelige sommerværet🌞 solkrem, barføtt og hagekos🌱🌻ðŸ‰

 

Jeg kom med en utfordring, og har ikke vært inne siden... BEKLAGER!!! Dagene går i ett, men jeg er her og holder koken🚴ðŸƒ

 

POSITIVE TING FRA I GÅR

🌸 nydelig utedag i det fineværet

🌸 fikk til en morgentrimtur med mannen

🌸 er snart ferdig med fasadeprosjektet på hus

 

Ha en strålende søndag🌞â¤ï¸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp, solen skinner og en ny uke står for tur!!!!!!

 

Håper dere har hatt en god uke, og er ved godt mot?!

 

Jeg har veid meg, og har tatt av 600 gr denne uken. Veldig tilfreds med det!! Målet mitt er å komme på 89,4 til skoleslutt om tre uker... Tror det skal holde hardt, men jeg prøver! Det er 3,5 kg, og med den livsstilen jeg har hatt siste ukene, tviler jeg. Men nå er jeg i god drive, og med enda mer innstramminger hva maten angår, så skal det gå!!

Hadde vært veeeeldig gøy å vært under 90 ;)

 

Her er det så nydelig bær, at jeg skal hoppe i treningsshortsen og ta en trimrunde! Så skal jeg beise litt, og så skal solen nyyytes B)

 

Vet dere hva jeg har gjort???

Har meldt meg på et fitcamp-opplegg! Det begynner i morgen, og jeg er så utrolig spent og redd, men gleder meg! Bodyscanning med fettprosent er jeg redd blir en nedtur. Men jeg vet jo tross alt om kroppen min, og jeg har bestemt meg for å bruke tallene jeg får til motivasjon!! Gleder meg til å få noen nye treningstips som kan være lure utifra hvilken mål jeg har!

Spennende!!!!!

 

Nå skal kroppen trimmes!!!!!

 

Ha en fantastisk dag!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fin uke! Jeg har gått ned 1,1 kg siden siste uke og er kjempefornøyd! Ingen cm, men det går seg vel til. Det funker visst, dette lavkarbogreiene-på tross av av jeg spiste litt mørk sjokolade i helgen, bacongull OG en kule bringebærsorbet i går, har jeg gått ned, så jeg fortsetter sånn. I dag er siste dag av permisjonen min før mini begynner i barnehagen, det er både vemodig og spennende (og litt deilig) på en gang. Planen er å levere han i barnehagen og så gå en ekstra runde hjem, evt gå en runde før jeg henter på ettermiddagen. Selvfølgelig skal jeg forsøke å få trent mens han er der, men det er lettere hvis jeg tar det på veien-da er jeg jo ute likevel og så er jeg ferdig med det for dagen.

 

Så-tre positive ting for i dag (egentlig i går):

 

* Å ha badeland nesten for oss selv i finværet, og utebassenget var nærmest Sydenaktig-deilig

*Fin kafétur med god venninne som flytter

*En blid mini som sjarmerer alle cruiseturistene fra Italia (E bambino! Bella!), han er en gutt da, men har litt langt hår (lysblondt) så da ble det visst ei lita Bella i deres øyne

 

I helga har vi handlet maling, jeg skal pusse opp den bittelille og ekstremt upraktiske entreen vår, med lys grå vegger og lys sitrongul dør (bare innvendig). Det er ingen vinduer der, så jeg tror gulfargen vil lyse godt opp-i tillegg er den helblank så den vil reflektere lys fra lampa og glassdøra inn til stua. Kjekt med sånne prosjekter.

 

Seinere (etter barnetv og frokost) skal vi til byen og kose oss med min bror som er i pappaperm og minis kusine, og deretter besøke mormor på jobb. En fin dag til alle, og lykke til med vektnedgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Oyoy, frksnupp!!!

Fantastisk ukesresultat!!! Blir inspirert av deg, kanskje det ikke er så dumt å kutte ned på karboene?!!

Flott jobba!!

 

Glemte mine positive ting: (i går)

* hadde besøk av verdens beste tantebarn

* jeg var flink og æfikk en del hverdagstrim med trilletur, maling, hagearbeid

* hadde to varme, svette og møkkete barne som jeg dusjet i går kveld. Lykken er virkelig barn som leker, er aktive. Barn man putter i seng og vet at både de og oss har hatt en flott dag, SAMMEN!!!

 

Fikk besøk, jeg, hatt en hyggelig stund på verandaen, så det ble ikke trimtur... Jaja, hyggelig sosialisere seg også :) vi får se hva resten av dagen bringer, etter lunsj nå er det beising på skyggesiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, damer!

Så flott at dere har hatt fin nedgang! Aldri feil at innsatsen gir bra resultater - hurra! :)

 

Jeg har smakt bittelitt på jentunges "bursdagmat" i helgen, men langt fra noen fråtsing eller at det ble store mengder. Om det gir utslag på vekten aner jeg ikke - noen ganger må en jo leve litt mer vanlig også, og lørdag (litt søndag) ble det for min del.

I dag har det igjen vært fokus på vanlig mat og vanndrikking.

Har dessverre hatt veldig vondt i den ene hoften de siste dagene (og nettene!), men håper det er noe (infeksjon f.eks.) som kroppen ordner opp i på egen hånd. Har derfor tatt det veeeldig rolig de siste dagene og ikke gått noen særlig mer enn jeg har vært nødt til. Vil helst bli bra uten for mye dilldall, men får se hvordan det går i morgen når jeg skal på jobb.

 

Dagens positive:

* bra fokus på sunn mat og vanndrikking

* deilig vær med litt soling

* bare smakt et liite stykke brownie som var igjen etter bursdag-feiringen.

 

Ha en finfin uke, alle sammen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

God mandag :)

Gratulerer med flotte resultater og mange gode valg de siste dagene dere!

 

Jeg har vært litt fraværende fordi jeg har hatt svigerinne,svoger og tante gutt på besøk i 4 dager.Ble litt lite tid til og være her inne merk jeg.Har ikke styrt med vekt osv. disse dagene men tatt det på øyemål.

Hadde en dårlig dag når det gjelder veiing i dag.Opp 0,9 men det tror jeg er mest fordi tante rød kom i går.Hadde minka 5 cm da så det er iallefall positivt ;)

 

Må si jeg er elendig på og finne positive ting men prøver :P

 

*Er fullt fokusert og i gang med mat-registreringen etter 4 dagers pause.

*Har gått en tur på 1.5 time i dag med stavene mine(og katten :) )

*Hatt en hyggelig lunch hjemme hos mamma

 

Ønsker alle en flott kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God tirsdagsmorgen B)

 

Sundshine: ser ut som du har full kontroll i matveien, det er tross alt lov å unne seg litt innimellom. Virker virkelig som du har kontroll! Moro å lese!!

 

Solstråle79: du er skikkelig 'rar' :rolleyes: vektnedgangen i kilo er så som så (????), men cm krymper sammen. Det må jo strengt talt være muskler???!!!

 

Med meg går det bra. I går hadde jeg et litt for stort inntak av kaker på bursdag.... :P hadde ikke samme kontroll som deg, sundshine! I dag er ny dag, og nye muligheter!!!

 

Har ikke blitt tid til mye trim, tror ikke jeg får det til i dag heller. Vi er i innspurten av beiseprosjekt, og ser at all ekstra tid går til det. Men det får bare være sånn, nå er jo ferdig på noen dager!!

 

I kveld begynner jeg på et fireukers gruppetreningsopplegg. Skal ha kroppscann, noe jeg gruer litt for. Spent på resultatene der! Gleder meg til å få litt mer inspirasjon!

 

Positive ting fra i går;

;) hadde en flott bursdag

;) fikk gjort unna en del småtteri med beising

;) nydelig sommervær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem fra Italia. Kort oppsummert så ble det mye mat og vin. Mye kalorier inn og relativt lite ut. Har ikke tenkt meg på vekten denne uken. Men fra idag er der fokus på kostholdet og bevegelse igjen. Føler meg skikkelig oppblåst. Men det var fantastiske dager sammen med svigerfamilien. Ungene har også kost seg hjemme hos barnevakten. Godt å ha gode venner som kan ta seg av våre tre barn.

 

Jeg kommer tilbake til de positive tingene senere idag :) ville bare innom å si hei. Prøvd å skrive et innlegg fra Toscana, men det var dårlig dekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Hehe... ja jeg er bare rar nueva vida :P Jeg svinger som høy-vekta på Tangen(som vi sier i Drammensdistriktet)Kommer vel fra gamledager da de veide høy på "sving-vekt"med lodd.Haha..

 

Hyggelig overraskelse på vekta i dag igjen..2 kilo ned fra i går morgen.Ikke til å bli klok på.Suger til meg vann som en svamp tror jeg ;) så er bare og fortsette og være flink så kanskje jeg går i null til uka :P

 

Hyggelig å ha deg tilbake fra Italia sonar!høres ut som du har hatt en nydelig ferie.Vent med og veie deg til uka du så får du kommet ordentlig i gang ^_^

 

Får ut på tur vel?kommer tilbake med de 3 senere i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Velkommen hjem, sonar! Håper ferien har vært flott!! Vent litt med registrering, du. ;)

 

Så flott, solstråle79 :D 2 kg ned!!!! JIPPI!!!!!

 

Jeg er litt dum, jeg da!!! Har tatt en pause fra sunn mat de siste dagene! Rett og slett min tankegang som er så utrolig, fantastisk feil!!! Når jeg ikke får trent (pga alt arbeidet med huset...) så driter jeg litt i maten også, har iallefall gjort siden lørdag. Så da ble det 4-dagers helg.... :o En annen grunn er at jeg i går skulle jeg begynne på et fitcamp-opplegg, og da så jeg for meg i mitt eget hodet at det ble en ny start, og dermed unte jeg meg litt ekstra.... Hørt noe så tullete!!!!

Vel, i går var det første kveld der vi fikk info og tok en kroppscann. Vi fikk ikke svar på den, får det neste gang. Kjenner jeg gruer meg for det. Men et tall så jeg, og det var min metanolske alder... 46!!!!!! Det er vel i overkant når jeg er bare knappe 30!!

Neste gang skal vi ta en fysisk test. Vi får et treningsopplegg som skal gjennomføres hjemme, samtidig som det er to gruppetreninger i uka. Opplegget går på fire uker. Etter endt opplegg tar man ny scanning og test. Så dette blir veldig spennende!!!

Kjenner det motiverer til en sunnere hverdag!!

Har vært flink med trening, egentlig , i det siste. Men jeg har mye å hente på mat, fortsatt!!

 

Positive ting fra i går;

# fin og hyggelig sykkeltur med eldstebarnet

# syns jeg var flink som gikk på fitclub og tok scanning, og har bestemt meg for å gjennomføre dette opplegget

# fint og nydelig vær som innbyr til flotte utedager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sigridrg

Hei dere,

 

Jeg slenger meg med her jeg om det er ok?

 

Jeg er 27 år og har hatt cirka 30 kilo for mye i mange år. Jeg var 94,5 kg da jeg begynte på GR-kurs i 2007 fordi jeg skulle gifte meg. Gikk ned nesten 20 kilo før bryllupet. Etterpå gikk jeg over en periode opp igjen cirka 6 kilo og har ligget på 79-82 siden, der lå jeg også da jeg ble gravid i 2011. Gikk opp lite i graviditeten og tok det fort av igjen, men da jeg begynte på jobb, kuttet amming og ikke trillet tur i over en time hver dag mer blåste det kjapt på 10-12 kilo og jeg endte opp på scratch igjen. Sist helg var jeg 94,3 kilo og bestemte meg for å gå i gang igjen, endelig. Målet er 65 kilo, men fordi jeg ikke aner hvordan jeg vil se ut på den vekta er utgangspunktet at jeg uansett tar en pause og tenker meg litt om på 70 kilo, selv om jeg da fortsatt er litt overvektig iflg BMI-regnestykket. Målet i første omgang er i alle fall å gå ned så mye som jeg bare kan før jeg skal være "maid of honor" og toastmaster i et bryllup i USA i begynnelsen av oktober.

 

Første uke gikk over all forventning og jeg gikk ned 1,4 kg! Kan nok ikke ta æren for alt alene, i midten av uka fikk jeg lov å slutte på en medisin som nok har bidratt til at jeg havnet så høyt i utgangspunktet, tok inn vann som et svensk krigsskip *g* Men dette er likevel kjempepositivt!

 

Positive ting fra i går:

*Spiste nok grønnsaker og vel så det

*Koste meg skikkelig med litt snop, så det ble ikke topp kostholdsscore, men holdt meg godt innenfor kalorigrensen!

*Fant noen utroooolig gode fiskeburgere på Rema:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei alle sammen - og velkommen til deg, siggen1! :)

 

Jeg synes det høres spennende ut med fit-camp og kropsscann, Nueva - og kan berolige deg med at jeg garantert hadde vært minst 10 år eldre i en sånn test. Og da er jeg i så fall godt over 60 - hehe - bra at vi stadig er unge mellom ørene da! :D Ikke gå i kjelleren etter scanningen, men gyv løs på oppgaven(e) du får!

Solstråle: Jeg er kjempeimponert over flott resultat!

 

Jeg har ikke noen gode råd å komme med som inspirasjon, men vet at måtehold i hverdagen må til for min del. Dersom ikke, så går jeg opp i vekt, og det skal veldig lite til. Har (nesten) lært meg å leve med det. For meg er det kun jevn jobbing som gir resultater, og det er ikke noe "hokus-pokus" som biter på denne kroppen, tror jeg. Må i så fall være å faste en uke eller to, og jeg klarer neppe èn dag, en gang*leravmegselv*.

 

Var litt uinspirert sist uke, og var jo bestemt på bare å stå i ro på vekten fra forrige til denne uken, noe jeg har klart. Men fyttikatta, etter å ha ligget og vaket rundt de samme hundre grammene i tre uker nå, synes det begynner å bli nok....! Kan veldig godt tenke meg å klatre nedover på 83-tallet nå etter hvert, siden målet mitt opprinnelig var 80 før ferien, noe jeg tviler på om jeg kommer i havn med.

Skal prøve å miste en halvkilo til neste uke, så får vi se om jeg lykkes med det. Det har muligens vært lurt å ta det litt rolig et par uker nå, etter å ha levd strengt etter GR i snart et halvt år...

Har ennå håp om noen flere uker med litt nedgang, før ferietur med bikini- og badeliv. Men da må jeg både jobbe for det, og ikke ha særlig med utskeielser.

Håpet kan i alle fall ingen tas fra oss! :D

 

Heier fortsatt på oss alle, og ønsker alle en finfin forsommeruke!

Stå på, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, mine damer!!!!

Er nok flere enn meg som har hektiske dager, men vi har en glytt innimellom til å skrove noen ord!!

 

Velkommen til deg, siggen! Så synd at kiloene er kommet igjen, men vi fokuserer fremover :) Flott at du har tatt tak igjen, og du vet jo at du kan. Det kan du bruke som motivasjon!! Flott start med 1,4 kilo!! Thums up!!! Hyggelig at du vil være sammen med oss!!

 

Kom igjen, sundshine! Bi jobber mot målene våre!!! Jeg er, som su, litt lei av å ligge rundt de samme grammene. Men det er jo min feil, som ikke gjør noen skikkelig innsats.

 

Da er jeg igang med fitclub-opplegget. Alle tester er tatt, men har ikke hatt samtale enda, så jeg vet ikke helt hvordan scanningresultatene er. Men den sysiske testen i går vet jeg jo, men om det er bra eller ikke.... Er vel ikke bra! Men jeg er veldig motivert for at dette :-)

 

Ønsker dere alle en riktig fin pinshelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hallaien, damer! :)

Her begynner pinsen med blandet vær, fotballkamp for jentungen på en helligdag, (grrr; men en kriseløsning pga. kampflytting) samt en mann på krykker.

Men-men - så travelt som vi har hatt det i det siste er det i grunnen greit å være hjemme i pinsen.

Er glad min bedre halvdel ikke har brukket noe, men "bare" en kraftig strekk/forstuing, og han er ikke en type som syter, men han må nok for det meste ligge på sofa'n ut neste uke i alle fall. Og siden "shit happens" av og til, så har vi senket skuldrene og forholder oss til virkeligheten slik den er nå. Ingenting å stresse med, for det er ting som går over.

 

Jeg håper det blir noen grillmiddager i pinsen - liker utrolig mye bedre å grille maten enn å lage den på komfyren.

Pleier å lage pakker med grønnsaker som jeg griller som tilbehør - og det kan anbefales på det varmeste:

Kutt opp og pakk inn squash, løk, eple, purre/vårløk og ellers hva du har lyst på (paprika kan puttes oppi til slutt, den blir ellers litt bløt.) Tilsett bittelitt olje i foliepakken, og glem for all del ikke urte- eller Provence-krydder på toppen. Det smaker helt nydelig, synes jeg, selv om det kan være litt jobb å kutte opp alt på forhånd. Faktisk liker jeg det så godt at jeg kunne klart meg uten kjøtt eller kylling.

Evt.kan grønnsakene få surre på grillen i en folieform - prøv hva du liker best, men pass på så de ikke blir brent.

Klarer ikke å holde meg unna potetsalaten, men velger en mager type og blander den litt med naturell yoghurt, og spiser etpar-tre spiseskjeer til middagen. Så får en liksom litt av alt uten å overdrive.

 

Har egentlig ikke "tre positive" å komme med, men har jo masse likevel!

* er frisk og rask og på vei til et sunnere liv

* sparer litt penger på å kjøpe veldig lite snop nå

* gleder meg over at sommeren er kommet også i år.

 

Ønsker alle en superhyggelig pinse!

Vi står på videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...