Gå til innhold

Nytt år 2014 - nye muligheter


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Tulla69

God kveld på en søndag!

 

Bronzee, kjipt med stillstand på vekta, men det høres ut som du er superaktiv så det må jo skje noe. Veier du deg konsekvent på morgenen? For min del kan jeg veie opp til 1,5 kg mer i løpet av dagen (ja, jeg drikker nok ganske mye...), så jeg bruker bare morgenvekt.

 

Storbytur høres veldig hyggelig ut, litt av en gulrot i slutten av uka. Jeg må nok nøye meg med Holmenkollstafetten (bedriftslag med ekstremt lave ambisjoner). Skal løpe en etappe på drøyt en km, så det bør være overkommelig. Det blir mitt livs første løpekonkurranse, og antakelig et skikkelig kaos, så jeg er spent! :blink:

 

Magekrympetips har jeg ikke, men hadde vært velkomment her også! :lol: Jeg ser at midjen, som var mitt absolutt smaleste punkt tidligere, slett ikke vil tilbake til "gamle dager". Den er ikke så gal når jeg måler på morgenen (om enn ikke like smal som før, må innrømmes), men magen har irriterende nok lett for å poppe ut utover dagen. Forsøker meg nå med å stå i planke i minst ett minutt to ganger daglig. Har bare prøvd i 3-4 dager foreløpig, og kan ikke si det har blitt noe lettere ennå, så for tidlig å si om det kan ha litt effekt. Hjelper det skal jeg si fra! ;)

 

Hvis du fortsetter mot 66 kg gjør du omtrent som jeg har tenkt, jeg må runde 65 kg før jeg kan si meg fornøyd (du er jo marginalt høyere enn meg). Dvs, jeg håper jeg er fornøyd da. Ser at jeg fortsatt har litt ekstra både her og der, og mitt tekniske vidunder av en vekt anslår 28% fett i kroppen, kombinert med en snikveiing i morges som viste 66,6 kg (er spent på om morgendagens registrering kommer til å likne), og det er vel litt mye. Så det spørs om jeg ikke bør ta av enda litt til, hvis jeg orker da :rolleyes:

 

Ellers har jeg denne uka endelig kommet i gang med å løpe igjen - løp både onsdag, fredag og i dag. Det går litt tungt ennå, men i dag løp jeg drøye 7 km, og er veldig fornøyd med det. Har lurt på om jeg skal løpe i morgen også siden det er meldt den siste fine dagen på en god stund her jeg bor, men jeg får se om kroppen vil være med på det. Uansett deilig å kunne løpe igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det lørdag og jeg kikket på vekten som ikke hadde rørt på seg siden tirsdag. Kjenner at det var skuffende siden jeg trente onsdag, torsdag, fredag og har trent idag lørdag.

Kanskje det er muskler jeg bygger nå når jeg er igang med treningen igjen etter museskritt-ukene?

 

Jeg ser at magen virker ganske oppblåst noe jeg IKKE liker, det er magen jeg aller helst vil ha mindre. Noen gode råd for å få magen flat i en veldig fortgang? Veldig fortgang pga vi(jeg og min mann) skal reise på en storbytur til neste helg - langhelg. En kjekk hopp på tur fordi vi fortjener det, sammen med noen vennepar.

Jeg kunne ønsket å gått ned noen mer til da og har veldig kort tid på meg. så fra i dag skal jeg ikke spise noe snop (har ikke vært flink med det i det siste)

 

Jeg føler selv at jeg ikke er så flink til ikke å putte noe i meg dersom mann eller ungdommene i huset har noe godt. Jeg tror at hovedgrunnen til det er at jeg er så nær målet om å gå ned til 68 kilo. Derfor har jeg lekt med tanken om kanskje jeg skal prøve å gå ned til 66 kilo til sommerferien begynner. Tror og håper at dette setter farten opp og viljen til for meg.

Men nå altså full fokus frem til helgen, så skal jeg kose meg meg god mat og drikke (ikke snop) på storbyturen, så blir det innveiing når jeg kommer hjem og full fokus videre.

 

Ha en fin helg alle sammen.

Hei. Altid vanskelig med den magen. Jeg har samme problemet, men ser det hjelper ofte å drikke en del vann. Men det gjør du sikkert alt.. Skriver du opp alt du spiser? Det har gjort det lettere for meg å være flink til å fokusere. Selv om jeg begynner å bli noe lei.. Har gullmedlemskap ut Juni, så jeg skal stå han av til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Veiedag i dag. Er veldig fornøyd med å se 66-tallet i dag også :D

 

Har ikke telt kalorier forrige uke men prøvd å spise riktig likevel, og det har jeg visst klart. I tillegg har jeg vært mye i bevegelse da.

 

I dag hadde jeg planer om en lengre løpetur, men Mannen sier jeg bør løpe korte intervaller, siden jeg skal delta i Holmenkollstafetten på lørdag :o

 

Kan ikke egentlig tro jeg skal det. Det er for jobben, vi stiller et lag med ekstremt lave ambisjoner, men Mannen sier jeg ikke kommer til å klare å la være å ta meg ut når jeg først løper, så jeg kan like gjerne prøve å få opp farten litt først :blink:

 

Det høres egentlig veldig skummelt ut, kjenner jeg! Har aldri noen gang deltatt i noe løp før, hverken individuelt eller stafett, så jeg får kanskje tro på ham som har... Men har aldri løpt intervaller heller, så nå sitter jeg og lurer på hvordan jeg best skal gjøre det.

 

Mange "problemer" på en mandag morgen... :rolleyes:

 

Ha en riktig god mandag, og lykke til med veiing i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Gratulere med flott nedgang Tulla69 supert, eia var jeg der:)) men skal nok komme der etter hvert:))

Det viser seg igjen og igjen at du blir belønnet når du gjør alt riktig slik du gjør.

 

Jeg veier meg alltid om morgenen.

Jeg vet feilen ang. magen, det er kostholdet for mange frimerker, ja altfor mange, men jeg har sluttet nå. Så full rulle nå med fokus før storbyturen også skal jeg fortsette for fullt når jeg kommer hjem. Tar tiden til hjelp og vil nå målet til sommerferien.

 

Jeg tar også planken osv osv, men treningen er det jeg virkelig kan mens kostholdet er jeg ikke flink nok på. Måltidene er bra, men ikke snopet jeg tar om kvelden. Sånn nå har jeg innrømmet mine synder og lover at til helgen skal jeg kun innta flytende synder :)))

 

Jeg har deltatt i Holmenkollen faktisk 2 ganger med arbeidsplassen. Vi storkoste oss, og tok det heller ikke særlig seriøst før dagen kom, det var mer en festetur. Men veldig gøy å være med på. Jeg målte opp distansen jeg skulle gjennomføre og jogget denne endel måneder før løpet. Lykke til og kos deg.

 

Kulseber jeg vet ikke om å drikke vann hjelper på denne faste magen min nå. Jeg føler den er skikkelig fast, liksom ikke slakt skinn som før, men fyldig og god (ikke) Uff, jaja håper den forsvinner til fredag med bra matinntak, jeg trener tross alt veldig mye.

 

I går syklet jeg og mannen min først 2 mil for deretter å gå tur i 1 time, vi syklet hjem og byttet til joggesko og gikk avgårde. Det var helt deilig å føltes veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg har deltatt i Holmenkollen faktisk 2 ganger med arbeidsplassen. Vi storkoste oss, og tok det heller ikke særlig seriøst før dagen kom, det var mer en festetur. Men veldig gøy å være med på. Jeg målte opp distansen jeg skulle gjennomføre og jogget denne endel måneder før løpet. Lykke til og kos deg.

 

Tusen takk for gratulasjoner! Ja, jeg skjønner du kan trening. :)

 

Når det gjelder magen din høres den litt oppblåst ut. Kan det stemme? I så fall er sikkert fiber og grønnsaker et lurt tips. Selv tar jeg HUSK om dagen (får i helsekost), siden jeg ikke kan risikere at systemet stopper seg etter operasjonen min. Det fungerer iallfall veldig godt. Fås i helsekost, men du kan få litt ekstra luft de første dagene da.

 

Selv er jeg ikke i løpeform ennå, for å si det mildt. I dag har jeg allerede strøket med glans i intervalløping. Gikk altfor hardt ut! :blink:

 

Hadde jo ikke sjanse til å opprettholde tempoet jeg la opp til og dabbet jevnt av, selv om intervallene bare var på 300 m etter råd fra Mannen. Hadde egentlig tenkt 400 selv, men ikke sjanse! Maken til tullkopp! :lol:

 

Da jeg løp hjem etterpå (løp intervallene 2 km hjemmefra) merket jeg også litt vondt foran på ene leggen. Håper ikke jeg har gjort noe dumt nå. Løp jo også i nye joggesko, men de kjentes for så vidt gode ut. De har mer demping enn jeg er vant til.

 

Vel, får håpe det ikke er noe galt. Målet er en intervalløkt til før lørdag, men da i treningsstudio. Må visst ha litt kontroll på tempoet jeg setter opp. Kanskje det er lurt med 4*4 minutter, og så begynne med litt mer fornuftige 11 km/t og øke 0,5 km/t per intervall (hvis jeg klarer da)? Tips mottas med takk! Jeg skal løpe en relativt flat etappe på 1,26 km (nr 5).

 

Har du ellers noen andre tips? Hva gjør man med utstyr man har med seg? Jeg har ingen fra familien med meg. Må jeg alliere meg med den som løper etappen før eller etter meg?

 

Kjempetakknemlig om du gidder å dele erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Tusen takk for gratulasjoner! Ja, jeg skjønner du kan trening. :)/>

 

Når det gjelder magen din høres den litt oppblåst ut. Kan det stemme? I så fall er sikkert fiber og grønnsaker et lurt tips. Selv tar jeg HUSK om dagen (får i helsekost), siden jeg ikke kan risikere at systemet stopper seg etter operasjonen min. Det fungerer iallfall veldig godt. Fås i helsekost, men du kan få litt ekstra luft de første dagene da.

 

Selv er jeg ikke i løpeform ennå, for å si det mildt. I dag har jeg allerede strøket med glans i intervalløping. Gikk altfor hardt ut! :blink:/>

 

Hadde jo ikke sjanse til å opprettholde tempoet jeg la opp til og dabbet jevnt av, selv om intervallene bare var på 300 m etter råd fra Mannen. Hadde egentlig tenkt 400 selv, men ikke sjanse! Maken til tullkopp! :lol:/>

 

Da jeg løp hjem etterpå (løp intervallene 2 km hjemmefra) merket jeg også litt vondt foran på ene leggen. Håper ikke jeg har gjort noe dumt nå. Løp jo også i nye joggesko, men de kjentes for så vidt gode ut. De har mer demping enn jeg er vant til.

 

Vel, får håpe det ikke er noe galt. Målet er en intervalløkt til før lørdag, men da i treningsstudio. Må visst ha litt kontroll på tempoet jeg setter opp. Kanskje det er lurt med 4*4 minutter, og så begynne med litt mer fornuftige 11 km/t og øke 0,5 km/t per intervall (hvis jeg klarer da)? Tips mottas med takk! Jeg skal løpe en relativt flat etappe på 1,26 km (nr 5).

 

Har du ellers noen andre tips? Hva gjør man med utstyr man har med seg? Jeg har ingen fra familien med meg. Må jeg alliere meg med den som løper etappen før eller etter meg?

 

Kjempetakknemlig om du gidder å dele erfaringer! :)/>

 

 

Takk for tips om mer grønnsaker, da blir det gulrøtter i store mengder imorgen:)))

 

Jeg kan nok ikke gi deg gode tips ang. jogging, nå når jeg jogger går jeg 3 minutter og jogger 6 minutt osv osv i 45 minutter. Da føler jeg at jeg har fått en fin treningsøkt, men vet ikke om dette er ideelt i forhold til Holmenkoll-stafetten.

Vondt forran på leggen kan være en begynnende benhinnebetennelse, da bør du ta det litt med ro slik at det vonde går tilbake hviss ikke kan det fort bli verre. Jeg kjenner også på dette av og til med mye jogging.

Vi hadde en heiagjeng med oss som passet utstyret vårt mens vi deltok på stafetten. Kanskje det er noen låsbare skap inne på arenaen du kan leie?

 

Idag har jeg vært veldig flink med mat, dvs ikke noe snop og nå sitter jeg å koser meg med knekkebrød til kveldsmaten. Har vært å handlet meg godt og magert pålegg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Tirsdagsveiedagen min viser hele 100 gram i minus :rolleyes:

Hehe det er jo HV uke, men glad den viste litt ned:))

 

Uansett deilig å komme igjennom mandagen uten noe usunne mat og snop.

 

Ha en fin dag til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Takk for tips om mer grønnsaker, da blir det gulrøtter i store mengder imorgen:)))

 

Jeg kan nok ikke gi deg gode tips ang. jogging, nå når jeg jogger går jeg 3 minutter og jogger 6 minutt osv osv i 45 minutter. Da føler jeg at jeg har fått en fin treningsøkt, men vet ikke om dette er ideelt i forhold til Holmenkoll-stafetten.

Vondt forran på leggen kan være en begynnende benhinnebetennelse, da bør du ta det litt med ro slik at det vonde går tilbake hviss ikke kan det fort bli verre. Jeg kjenner også på dette av og til med mye jogging.

Vi hadde en heiagjeng med oss som passet utstyret vårt mens vi deltok på stafetten. Kanskje det er noen låsbare skap inne på arenaen du kan leie?

 

Idag har jeg vært veldig flink med mat, dvs ikke noe snop og nå sitter jeg å koser meg med knekkebrød til kveldsmaten. Har vært å handlet meg godt og magert pålegg:))

Takk for svar! Benhinnebetennelse hørtes skummelt ut. Det er ikke vondt når jeg beveger meg vanlig i dag, så forhåpentligvis er det ikke så ille. Får kjenne etter på mølla i morgen, i dag hadde jeg uansett planlagt løpefri. Skal prøve 4-minutters intervaller på mølla tenkte jeg, for å finne en fart jeg tror jeg kan leve med på etappen min. Så var det å prøve å begrense seg til den på lørdag da... :rolleyes:

 

Har virkelig skrekken BÅDE for å dovne før første sving OG komme pustende og pesende i 5 km/t mot veksling... ;)

 

Lykke til videre med grønnsaker og fiber, og vær så snill å ønsk meg måtehold og fornuft til lørdagens stafett! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Takk for svar! Benhinnebetennelse hørtes skummelt ut. Det er ikke vondt når jeg beveger meg vanlig i dag, så forhåpentligvis er det ikke så ille. Får kjenne etter på mølla i morgen, i dag hadde jeg uansett planlagt løpefri. Skal prøve 4-minutters intervaller på mølla tenkte jeg, for å finne en fart jeg tror jeg kan leve med på etappen min. Så var det å prøve å begrense seg til den på lørdag da... :rolleyes:/>

 

Har virkelig skrekken BÅDE for å dovne før første sving OG komme pustende og pesende i 5 km/t mot veksling... ;)/>

 

Lykke til videre med grønnsaker og fiber, og vær så snill å ønsk meg måtehold og fornuft til lørdagens stafett! :lol:/>

 

 

Hehehe, må le når jeg leser om dovne før første sving og komme pustende og pesende i sakte fart ved veksling.

 

Kjenner meg litt veldig igjen der ja, jeg hadde skikkelig høy puls når jeg sto å ventet på å få veksle, og satte igang i en svak oppoverbakke i starten som tok hele piften ut av meg mot veksling. Så ja jeg har opplevd begge de delene du gruer til, men det viktigste er jo å delta er det ikke:))) Ps. Vi hadde fester i to dager og 2 netter før vi løp.

Det skal vel ikke du? Da går det nok helt supert for deg. Masse lykke til, du er best og klarer deg utmerket. Jeg heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hehehe, må le når jeg leser om dovne før første sving og komme pustende og pesende i sakte fart ved veksling.

 

Kjenner meg litt veldig igjen der ja, jeg hadde skikkelig høy puls når jeg sto å ventet på å få veksle, og satte igang i en svak oppoverbakke i starten som tok hele piften ut av meg mot veksling. Så ja jeg har opplevd begge de delene du gruer til, men det viktigste er jo å delta er det ikke:))) Ps. Vi hadde fester i to dager og 2 netter før vi løp.

Det skal vel ikke du? Da går det nok helt supert for deg. Masse lykke til, du er best og klarer deg utmerket. Jeg heier på deg:)

Hehe, det hjalp veldig, tusen takk skal du ha. Hvis/når jeg går på den smellen så skal jeg tenke på deg og trøste meg med at jeg iallfall ikke er den eneste! :lol:

 

Det viktigste er definitivt å delta, med større ambisjoner hadde jeg ikke vært der i det hele tatt ;) Og nei, det ser dessverre dårlig ut for to døgns festing i forkant. Men vi er lovet champagne og jordbær i en Oslo-hage etter løpet!

 

Gratulerer ellers med litt nedgang i HV-uken din! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

En fin følelse idag å ta med meg på reisen. Vekten viste 69,9 (ikke veiedag men likevel) dvs jeg har tatt av 800 gram siden tirsdags morgen.

Da skrives ikke igjen før onsdag i neste uke. Da er jeg spent på om jeg klarer å gå av kalorinene jeg inntar i form av mat og drikke i storbyen. Uansett det blir ikke kcaloritelling på noen dager.

En fin helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Forsinket gratulerer med 6-tallet først på vekta igjen! :D

 

Det er supert jobbet, bronzee, og flott inngang til ferien. Håper du koser deg i storbyen! :)

 

Jeg er teoretisk klar for Holmenkollstafett. I praksis tror jeg det er en helt annen sak, jeg gruer meg til kaos og folkemylder. Men sola skinner, og det er større fare for at det blir for varmt enn for kaldt, så slik som været har vært i det siste bør jeg definitivt ikke klage. Det blir sikkert også hyggelig på feiring etterpå.

 

Men det er ikke helt min dag, kjenner jeg... spørs om ikke de røde dagene nærmer seg med stormskritt <_<

 

Ønsker alle en koselig og sånn passe halvfornuftig helg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da har jeg vært på vekta igjen, og opp en kilo igjen.

Skal prøve å legge litt om på treninga. Eller legge til en ekstra joggetur i uka. Så går jeg opp til 1700 kcal om dagen. Håper dette hjelper, for det er frustrerende å ligge å vippe sånn som jeg har gjort i det siste. Har ikke orket å registrere vekt og mål nå. Skal veie å registrere på torsdag. Kanskje jeg legger inn mål også. Hvis jeg får tid.

 

 

Ellers er alt bra. Spennende å føre åssen det har gått på stafetten. Jeg selv moter meg opp til HalvBirken 14 juni...

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei. Da har jeg vært på vekta igjen, og opp en kilo igjen.

Skal prøve å legge litt om på treninga. Eller legge til en ekstra joggetur i uka. Så går jeg opp til 1700 kcal om dagen. Håper dette hjelper, for det er frustrerende å ligge å vippe sånn som jeg har gjort i det siste. Har ikke orket å registrere vekt og mål nå. Skal veie å registrere på torsdag. Kanskje jeg legger inn mål også. Hvis jeg får tid.

 

 

Ellers er alt bra. Spennende å føre åssen det har gått på stafetten. Jeg selv moter meg opp til HalvBirken 14 juni...

 

Ha en fin dag alle sammen.

Hei! Jo takk, det gikk egentlig fint på stafetten! :)

 

Jeg hadde tre mål: Finne den jeg skulle få pinnen fra, klare å løpe til veksling (i stedet for å krabbe utmattet til streken ;)) og finne den jeg skulle gi pinnen til. Fikk til alle tre, og da må jeg jo være fornøyd! :lol:

 

Tiden ble ikke akkurat noe å skrive hjem om, men det hadde jeg da heller ikke regnet med. Det viste seg da vi vel var i mål at de andre følte at vi "konkurrerte" med to andre lag fra samme kommune. Jeg er veldig glad jeg ikke visste det da jeg løp! :rolleyes:

 

Så spennende med halvBirken, det høres atskillig mer ambisiøst ut enn min lille stafett! :lol:

 

Så synd med opp en kilo :( Skjønner at det må være veldig frustrerende. Jeg er også opp 0,9. Hadde egentlig satset på en HV-uke så jeg har spist litt mer, og i tillegg kom mensen og satte sitt preg på tilværelsen. Tror egentlig at jeg er omtrent på stedet hvil, for min fancy vekt anslår rekordmye vann i kroppen. Får se når det nærmer seg helgen, men registrerte i dag. Gårsdagens vekt var enda noen hundre gram høyere... :rolleyes:

 

Jeg merker at motivasjonen dabber nå, og jeg var så fokusert på å komme meg gjennom Holmenkollstafetten at jeg har mistet litt fokus. Mensen hjelper jo ikke. Nå er det på tide å finne et annet mål, og jeg får vel se om jeg klarer å trylle frem et treningsmål, i tillegg til å kvitte meg med de siste par kiloene... Jeg må jo tenke på HV-fasen som kommer, og ha en brukbar plan for å holde treningsformen, for uten trening kommer jeg sakte men sikkert til å gå opp igjen i vekt, det vet jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jo takk, det gikk egentlig fint på stafetten! :)/>

 

Jeg hadde tre mål: Finne den jeg skulle få pinnen fra, klare å løpe til veksling (i stedet for å krabbe utmattet til streken ;)/>) og finne den jeg skulle gi pinnen til. Fikk til alle tre, og da må jeg jo være fornøyd! :lol:/>

 

Tiden ble ikke akkurat noe å skrive hjem om, men det hadde jeg da heller ikke regnet med. Det viste seg da vi vel var i mål at de andre følte at vi "konkurrerte" med to andre lag fra samme kommune. Jeg er veldig glad jeg ikke visste det da jeg løp! :rolleyes:/>

 

Så spennende med halvBirken, det høres atskillig mer ambisiøst ut enn min lille stafett! :lol:/>

 

Så synd med opp en kilo :(/> Skjønner at det må være veldig frustrerende. Jeg er også opp 0,9. Hadde egentlig satset på en HV-uke så jeg har spist litt mer, og i tillegg kom mensen og satte sitt preg på tilværelsen. Tror egentlig at jeg er omtrent på stedet hvil, for min fancy vekt anslår rekordmye vann i kroppen. Får se når det nærmer seg helgen, men registrerte i dag. Gårsdagens vekt var enda noen hundre gram høyere... :rolleyes:/>

 

 

Jeg merker at motivasjonen dabber nå, og jeg var så fokusert på å komme meg gjennom Holmenkollstafetten at jeg har mistet litt fokus. Mensen hjelper jo ikke. Nå er det på tide å finne et annet mål, og jeg får vel se om jeg klarer å trylle frem et treningsmål, i tillegg til å kvitte meg med de siste par kiloene... Jeg må jo tenke på HV-fasen som kommer, og ha en brukbar plan for å holde treningsformen, for uten trening kommer jeg sakte men sikkert til å gå opp igjen i vekt, det vet jeg veldig godt.

 

Hei. Hva mener du med HV-fasen? Du får melde deg på halv birken. Nå er du jo så godt inne i løpemodusen, at det er jo ikke problem å fortsette. Er en ganske lett løype. Er kun 12 km. Stort sett bortover og nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Da var jeg tilbake fra en flott og kjekk storbytur. Vekten idag viste 400 gram opp fra forrige tirsdag og det er helt ok etter mye leskende og god mat + mye trasking og svetting pga varmen:)))

Satser på nedgang til neste tirsdag.

Ser dere andre også har gått opp denne uken, vi kjemper sammen videre.

 

Hørtes ut som du Tulla69 klarte deg bra gjennom stafetten, og Kulseber for å flott mål å løpe halvbirken lykke til. Jeg registrerer ikke mat og drikke så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der, drikker ikke cappuchino.

 

Ønsker dere en flott ute og flott 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Velkommen tilbake, bronzee! Så fint at du hadde en hyggelig tur :)

 

Kulseber, jeg har blitt bitt av forkortelsesbasillen. HV står for "hold vekten"... :rolleyes: Halvbirken var ingen dum ide, men jeg tror ikke jeg skal reise opp til Lillehammer og bruke en helg bare på det. Men et eller annet løp kunne jo være noe, gjerne på rundt 10 km eller drøyt det. Er nok ikke klar for en halvmaraton med det første...

 

En kollega har forresten meldt seg på Birken hun også, men da hele distansen, så det var faktisk snakk om løpet i lunsjpausen i dag.

 

Når det gjelder cappucinoen din består den jo bare av melk og kaffe, så det må du kunne registrere slik du foreslår. Men det er jo kjekt å vite hva slags melk de har brukt for å lage skummet da.

 

Vel, tid for å hoppe i køya. Ha en god innspurt på jobbuka! Selv er jeg klar for helg, men må nok vente et par dager til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yippi.

Endelig løsna det litt. Nå har jeg bare 0.9 igjen til målet mitt.i dag stod det 68.9 på vekta. Har bare spist mere i to dager og la inn en ekstra joggetur i går, men tror nok ikke det er svaret.

men holder 1700 kcal et par uker til, så ser jeg om jeg klarer det siste innen 28 Mai. Det er det planen sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Yippi.

Endelig løsna det litt. Nå har jeg bare 0.9 igjen til målet mitt.i dag stod det 68.9 på vekta.

 

Gratulerer så masse med super nedgang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Må skryte litt her også. Løp en drøy mil i kveld! I lett kupert terreng. Det er så deilig å kunne løpe en mil igjen! :D

 

Ryggbruddet har visst vært godt for noe. Har aldri satt slik pris på å kunne løpe før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Yippi.

Endelig løsna det litt. Nå har jeg bare 0.9 igjen til målet mitt.i dag stod det 68.9 på vekta. Har bare spist mere i to dager og la inn en ekstra joggetur i går, men tror nok ikke det er svaret.

men holder 1700 kcal et par uker til, så ser jeg om jeg klarer det siste innen 28 Mai. Det er det planen sier...

 

 

Så flott Kulseber, dette var virkelig fortjent:)) Håper det går videre i riktig retning slik at du når målet ditt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Jeg ser at vekten min svinger opp og ned som en jo jo, en dag mye ned, neste dag mye opp. Får rapportere inn vekten imorgen uansett.

Det ble en is og god mat på 17.mai, ellers en rolig dag med å stå å se på tog.

Igår og idag ble/blir det derimot trening og bra kosthold.

 

Tulla69 løper du virkelig 1 mil i strekk (uten å gå innimellom) det står det respekt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg ser at vekten min svinger opp og ned som en jo jo, en dag mye ned, neste dag mye opp. Får rapportere inn vekten imorgen uansett.

Det ble en is og god mat på 17.mai, ellers en rolig dag med å stå å se på tog.

Igår og idag ble/blir det derimot trening og bra kosthold.

 

Tulla69 løper du virkelig 1 mil i strekk (uten å gå innimellom) det står det respekt over.

Lykke til med veiing i morgen bronzee! Min vekt har svingt opp igjen, viste det samme i morges som forrige uke, og angir rekordmye vann i kroppen. Jeg merker det faktisk også godt på ring og klokkerem.

 

Takk for ros om løpingen! Jeg hadde en stopp på torsdagens drøye mil, etter at jeg forsøkte å nå makspuls opp en bakke etter 8.5 km måtte jeg hente meg inn ved å tøye et minutts tid før jeg løp videre. Det gikk ikke fort da, gjennomsnittsfarten var 9 km/t (inklusive den lille pausen). Gårsdagens mil gikk i ett strekk, men da løp jeg før frokost, og det føltes mye tyngre og gikk saktere. Målet er å få opp litt mer fart, men da må jeg nok ikke løpe før frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at vi alle sliter med jo-jo vekt... Får håpe at det går litt ned for oss alle.

 

Det er veldig bra å løpe en mil med 9 km/t. Jeg hadde en tur på tredemølla på fredag. Holdt 7,5 med 2% stigning. Ble supersliten etter 50 min. Ser jeg må løpe noen turer til, men nå er det bare 4 uker til Birken, så jeg får være fornøyd med det jeg klarer..

 

Det er et løp i Drammen, om det ikke er så langt for deg. Tror det er til helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...