Gå til innhold

Nytt år 2014 - nye muligheter


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Tulla69

Klarte meg ikke uten sjokolade i helgen, tanken var god men viljen ikke sterk nok. Idag er det bollesøndag og vi er invitert til boller og brus selskap, en stor utfordring for min del, jeg liker ikke boller med krem så godt også er det uhøflig å si nei når vi blir invitert til selskap og uhøflig til å komme å ikke spise. Så vi skal i selskap og jeg håper at bollene er delt i to slik at jeg slipper å spise mer enn en halv bolle med krem.

 

Jeg drikker ikke brus så det blir vann for min del.

Treningen går veldig bra, men ser fremdeles at vekten ikke rikker på seg det er kun 100 gram ned/opp annenhver dag..

 

Antar jeg legger meg på 68 kilo som mitt mål, da har jeg 2 kilo igjen og det er ikke mye men såååå vanskelig å bli kvitt. Vet at jeg var 69 kilo 10 år i strekk så kanskje kroppen min stagnerer litt her for her trives den?

 

Mulig litt fasting ville vært tingen, er det ikke nå vi spiser oss opp før faste?? Kanskje 5-2 dietten?? Eller det enkleste ville vært en slankepille som gjorde at fettet rant av meg og at jeg ikke kjente meg sulten.... Deler litt tanker med dere.

 

Ha en fin uke alle sammen og lykke til med vekt og mål til uken.

Uff, skjønner du er frustrert bronzee. Vet ikke hvorfor det står stille for deg, det hadde vært fint med en slankepille som virket og ikke hadde bivirkninger, men mirakler har en tendens til å utebli ;)

 

Jeg har hatt en god uke. Månedens plage inntraff fredag, så jeg hadde nok litt ekstra vann forrige uke, men likevel er jeg svært godt fornøyd med en kilo ned, det er den beste nedgangen jeg har registrert siden jeg begynte. Dermed noterer jeg 71,0 kg på kursvekta, mens hjemmevekta begynner å nærme seg 69 kg. Merker jeg begynner å lure på hvordan jeg skal registrere vekta når kurset er over... :blink:

 

Men jeg har en snill kursleder som gir meg to ekstra uker pga ryggskaden, så jeg har fortsatt tre ganger igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Så flott nedgang for deg Tulla69 gratulere. Kjekt å høre at kursleder gir deg 2 uker extra pga ryggskaden, det er service det:))

 

Jeg tenker at jeg vil prøve selv noen uker til og dersom det ikke løsner melder jeg meg på ett kurs, ser GR anbefaler/reklamerer med 1 kg vektnedgang pr. uke.

Men jeg skal ikke klage, kroppen føles sterk og god, målte meg i dag og 3 cm var borte rundt magen, 1 rundt lår og dessverre 1 rundt bryst (brystene er passe slik de er så vil ikke ned på de <_< ) men det er ikke lett å gjøre noe med :D men det kan jo være fett rundt ryggen som har kynpet 1 cm og ikke puppene:))) :D

 

Ønser dere fine dager med sunne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Så flott nedgang for deg Tulla69 gratulere. Kjekt å høre at kursleder gir deg 2 uker extra pga ryggskaden, det er service det:))

 

Jeg tenker at jeg vil prøve selv noen uker til og dersom det ikke løsner melder jeg meg på ett kurs, ser GR anbefaler/reklamerer med 1 kg vektnedgang pr. uke.

Men jeg skal ikke klage, kroppen føles sterk og god, målte meg i dag og 3 cm var borte rundt magen, 1 rundt lår og dessverre 1 rundt bryst (brystene er passe slik de er så vil ikke ned på de <_<) men det er ikke lett å gjøre noe med :D men det kan jo være fett rundt ryggen som har kynpet 1 cm og ikke puppene:))) :D

 

Ønser dere fine dager med sunne valg.

Takk bronzee :) Og ja, det var kjempehyggelig med ekstra service fra kursleder! I går fikk jeg jammen en kokebok i "treningspremie" også. Hun ville belønne de som sto på hardest sa hun, men det var nok den brukne ryggen som gjorde meg til vinner i går... ;) Når det er sagt tok jeg meg virkelig skikkelig ut, og det var godt å tørre det igjen! Det går jevnt og trutt fremover med meg, og jeg prøvde rockeringen igjen i dag. Bare helt forsiktig først, et par minutter hver vei for å se hvordan det funker. Kjente ingenting i ryggen! Det er super holdningsgymnastikk som jeg virkelig har savnet, så det blir mer av den! :D

 

Ser dessverre at du fortsatt noterer stillstand på vekta (kanskje den har hengt seg fast på 69,9?), men jeg synes det er lurt at du fokuserer på styrke og kroppsmål i stedet for vekt - det er tross alt det som synes og merkes! 3 cm ned rundt magen er jo flott! :D

 

Kanskje et kurs er det rette for deg for å få ting til å løsne? Tror imidlertid 1 kg i uka er i meste laget å forvente, det gjelder nok først og fremst de som er en del tyngre enn oss, men minst en halvkilo bør det jo kunne bli.

 

For min del har jeg hatt mest nytte av den utvidede registreringen på nettsidene her som følger med kurset (eller med gullmedlemsskap, som jeg har tenkt å fortsette med), i tillegg til at kursleder har hatt veldig gode spinningøkter som har vært motiverende. Det har blitt veldig lite prat, siden kursleder bruker mye tid på innveiing, deretter har vi spinning og så kanskje noen få minutter tema/prat helt på slutten. Vi har ikke utvekslet resultater og har hatt svært få av de annonserte temaene. Men det varierer sikkert veldig fra kurs til kurs. Ser noen av de mer erfarne deltakerne er fornøyde, andre ikke så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den flotte vektnedgangen tulla69! Til deg bronzee det er kjedelig når vekta ikke rikker seg. Men som du selv er inne på kanskje et kurs .vil gjører susen Selv har jeg bare positive erfaringer med det. Det er vanskeligere å gå ned på egen hånd. Det er så mange fallgruver..

 

Selv er jeg kommet i siget igjen. Vekta viste 1,3kg mindre enn sist. Men jeg må jo også huske på at jeg gikk opp noe sist uke. Det ble alt for mye godsaker på hytta. Vekt terskelen som jeg møtte er forhåpentlig overstått.

 

Har problemer med ladere til PCen, så jeg vet ikke helt om jeg kan komme med innlegg her på forumet den nærmeste tiden, men jeg kommer til å følge opplegget mitt. Håper det ikke er for lang tid før jeg er på nett igjen. Lykke til alle sammen Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med den flotte vektnedgangen tulla69! Til deg bronzee det er kjedelig når vekta ikke rikker seg. Men som du selv er inne på kanskje et kurs .vil gjører susen Selv har jeg bare positive erfaringer med det. Det er vanskeligere å gå ned på egen hånd. Det er så mange fallgruver..

 

Selv er jeg kommet i siget igjen. Vekta viste 1,3kg mindre enn sist. Men jeg må jo også huske på at jeg gikk opp noe sist uke. Det ble alt for mye godsaker på hytta. Vekt terskelen som jeg møtte er forhåpentlig overstått.

 

Har problemer med ladere til PCen, så jeg vet ikke helt om jeg kan komme med innlegg her på forumet den nærmeste tiden, men jeg kommer til å følge opplegget mitt. Håper det ikke er for lang tid før jeg er på nett igjen. Lykke til alle sammen Stå på!!

Tusen takk for gratulasjoner og gratulerer med flott nedgang til deg også Skautravern! :D

Tenkte nok det ikke ville gå lang tid før du var "back on track" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vært noe opptatt i det siste. Har ikke vært innom her på en stund. Beklager det. Gikk på vekta i går, og den viste 0,3 opp;( . men gikk jo ned 1,3 sist, så det stoppet vel litt opp nå. Har ikke mye igjen til målet nå, så det er vel som de fleste sier: vanskelig de 2 siste kiloene. Må legge opp en

plan på trening framover. Vil "bygge" muskler, nå som mye av fettet er borte. Fint å stramme opp litt.

God natt alle sammen. Snart tilbake.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei! Lite aktivitet her nå. Hvordan går det med dere andre? Skautravern har kanskje nettproblemer og må nøye seg med å lese, men håper dere andre fortsatt er her? Er spent på hvordan det går med dere!

 

Synd med 0,3 opp sist Kulseber, men som du selv sier var det jo veldig mye ned sist, og det er kanskje bare snakk om mer eller mindre vann i kroppen?

 

For meg ble det ned 0,5 kg til 70,5 denne uka. Skjønner ikke så mye av det, siden jeg snikveide i morges på hjemmevekta og mente jeg lå an til et par hundre grams oppgang? Må si meg fornøyd selv om jeg stoppet en halv kilo unna det opprinnelige målet mitt, siden jeg presterte å brekke ryggen midt i kurset... Minus 8 cm i midjen er jeg iallfall veldig fornøyd med, det er der jeg har gått ned suverent mest, og det trengtes!

 

Ellers avtalte kursleder og jeg at jeg skal prøve en uke på 1800 kcal i stedet for 1600, siden jeg stort sett er konstant sulten. Så får vi se hvordan det går. Gleder meg til å spise litt mer kjenner jeg. Om vektnedgangen går saktere kan det hende jeg likevel velger å fortsette dersom jeg får litt mer overskudd av det.

 

Håper dere andre lar høre fra dere! Spent særlig på hvordan det går med bronzee, som har hatt litt motbakke i det siste - håper du har fått litt medgang nå! Lurer egentlig på om du spiser nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er her. Har bare hatt utrolig masse å gjøre i det siste. Må innrømme at jeg har vært litt slapp med å skrive også. Er veldig såent på hva vekta sier i morra. Snikveide på fredag, og da viste vekta 70 kg... Er veldig fornøyd med det, men etter en relativ kalorifylt lørdagskveld, og påfølgende dagen derpå på søndag, er jeg ikke sikker på åssen resultatet er. Jeg er bare fornøyd om jeg ikke har gått noe opp...

 

Tulla 69:

 

0'5 er jo bra det. Er jo det de anbefaler i uka.. Hvor mye trener du? Litt nysgjerrig, for jeg har lagt inn 10 trimpoeng i uka, og spiser 1500 kalorier. Men er nok oftest på rundt 7-8 trimpoeng.

Kan jo være hva du spiser. Jeg har ofte med salat til lunsj. Og gulerøtter til knask. Så spiser jeg en skyr om dagen.

 

Er ganske mett hele tiden, men føler jeg spiser noe hele tiden...

 

Spent på å høre. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Hei hei, jeg er og her men har hatt en stressende uke. Kjekt at du er spent på vekten Tulla69 men jeg går 200 gram ned og 200 gram opp igjen annen hver dag, idag var jeg 70 blank, for to dager siden var jeg 69,7. Jeg er utrolig flink til å holde vekten, har vel gjort det hele dette året.

 

I helgen spiste jeg ingenting sjokolade, og var aktive i form av husarbeid og diverse + trening hele dagene. Jeg regnet helt ærlig talt med vektnedgang denne uken. Ja mulig jeg spiser for lite, skal ta en test igjen å se, men er stort sett mett nå hele dagene. Jeg får mer lyst til å sulte meg for å få fortgang på de siste kiloene, men vet jo at det ikke er slik det virker.

 

Gratulere så mye med vektnedgangen Tulla69 du er virkelig flink og på veldig rett vei. Nå blir det skikkelig konkurranse oss imellom:))) ønsketenking fra min side i hvert fall.

 

Jeg blir bortreist fra torsdag til søndag kveld, vi skrives etter hvert. Dere er flinke, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei hei, jeg er og her men har hatt en stressende uke. Kjekt at du er spent på vekten Tulla69 men jeg går 200 gram ned og 200 gram opp igjen annen hver dag, idag var jeg 70 blank, for to dager siden var jeg 69,7. Jeg er utrolig flink til å holde vekten, har vel gjort det hele dette året.

 

I helgen spiste jeg ingenting sjokolade, og var aktive i form av husarbeid og diverse + trening hele dagene. Jeg regnet helt ærlig talt med vektnedgang denne uken. Ja mulig jeg spiser for lite, skal ta en test igjen å se, men er stort sett mett nå hele dagene. Jeg får mer lyst til å sulte meg for å få fortgang på de siste kiloene, men vet jo at det ikke er slik det virker.

 

Gratulere så mye med vektnedgangen Tulla69 du er virkelig flink og på veldig rett vei. Nå blir det skikkelig konkurranse oss imellom:))) ønsketenking fra min side i hvert fall.

 

Jeg blir bortreist fra torsdag til søndag kveld, vi skrives etter hvert. Dere er flinke, lykke til.

Hei bronzee! Hyggelig å høre fra deg, og tusen takk for gratulasjoner med vektnedgang! :) Ikke så hyggelig at du fortsatt står på stedet hvil :( Jeg kjenner jeg virkelig blir litt nysgjerrig på om du spiser for lite - hvor mange kcal har du lagt deg på, og hvor mange trimpoeng per uke? Er ikke du temmelig aktiv?

 

Ja, vi satser absolutt på litt spennende konkurranse, hvor vi alle får god vektnedgang. Nå kan det jo hende jeg sakter tempoet også, ved å prøve å spise mer en ukes tid for å teste ut hva som skjer.

 

Håper du skal noe hyggelig i helgen når du reiser bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei. Jeg er her. Har bare hatt utrolig masse å gjøre i det siste. Må innrømme at jeg har vært litt slapp med å skrive også. Er veldig såent på hva vekta sier i morra. Snikveide på fredag, og da viste vekta 70 kg... Er veldig fornøyd med det, men etter en relativ kalorifylt lørdagskveld, og påfølgende dagen derpå på søndag, er jeg ikke sikker på åssen resultatet er. Jeg er bare fornøyd om jeg ikke har gått noe opp...

 

Tulla 69:

 

0'5 er jo bra det. Er jo det de anbefaler i uka.. Hvor mye trener du? Litt nysgjerrig, for jeg har lagt inn 10 trimpoeng i uka, og spiser 1500 kalorier. Men er nok oftest på rundt 7-8 trimpoeng.

Kan jo være hva du spiser. Jeg har ofte med salat til lunsj. Og gulerøtter til knask. Så spiser jeg en skyr om dagen.

 

Er ganske mett hele tiden, men føler jeg spiser noe hele tiden...

 

Spent på å høre. God natt.

Hei Kulseber! Ja, 0,5 kg er bra, men jeg stoler ikke helt på at det er reelt, siden morgenvekta har holdt seg jevn stort sett hele uka, og faktisk veide jeg mer på hjemmevekta denne mandagsmorgenen enn jeg gjorde forrige mandag, så jeg forventet faktisk en liten oppgang. Lurer på om jeg rett og slett hadde litt mer vann i kroppen på kurset forrige uke.

 

Hovedgrunnen til at jeg vil prøve justere spisingen er likevel at jeg er lei av å være sulten støtt - vi skal jo ikke det! - og at jeg føler jeg mangler overskudd i hverdagen. Det var litt slik jeg følte det før jeg justerte opp den gangen jeg gikk ned sist, men jeg har jo spist mer nå, og også gått ned bedre enn da, så jeg er veldig usikker.

 

Jeg hadde 16 trimpoeng forrige uke, men har ofte ligget på 13-14, med unntak av ukene etter ryggbruddet da. Bruker ikke pulsklokke, men vet av erfaring at jeg tar meg skikkelig ut når jeg trener, og pleier da også å komme ganske raskt i form når jeg først gjør en innsats.

 

Når det gjelder spisingen blir det mye fiber i form av sunne kornblandinger, grovt knekkebrød og Ingers rugbrød. På kornblandingen bruker jeg Cultura naturell, som pålegg går det en del i peppermakrell/makrell i tomat (for å få fett), Vita leverpostei og liknende. Jeg gumler også mye gulrøtter som mellommåltider/snacks, og varierer med småtomater, sukkererter og liknende. Generelt blir det mye grønnsaker. Til middag er det også mye grønnsaker, passe med kjøtt/fisk og litt pasta, ris eller potet, men det kutter jeg mye ned på.

 

Jeg har trøbbel med å se hvordan jeg kan spise mer mettende enn jeg gjør innenfor de tillatte kaloriene og får stort sett alltid kostholdsskåre over 9, men tar gjerne mot tips hvis du ser et forbedringspotensial! Kjenner jeg blir temmelig misunnelig når både du og bronzee skriver at dere blir mette på det dere spiser... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kulseber! Ja, 0,5 kg er bra, men jeg stoler ikke helt på at det er reelt, siden morgenvekta har holdt seg jevn stort sett hele uka, og faktisk veide jeg mer på hjemmevekta denne mandagsmorgenen enn jeg gjorde forrige mandag, så jeg forventet faktisk en liten oppgang. Lurer på om jeg rett og slett hadde litt mer vann i kroppen på kurset forrige uke.

 

Hovedgrunnen til at jeg vil prøve justere spisingen er likevel at jeg er lei av å være sulten støtt - vi skal jo ikke det! - og at jeg føler jeg mangler overskudd i hverdagen. Det var litt slik jeg følte det før jeg justerte opp den gangen jeg gikk ned sist, men jeg har jo spist mer nå, og også gått ned bedre enn da, så jeg er veldig usikker.

 

Jeg hadde 16 trimpoeng forrige uke, men har ofte ligget på 13-14, med unntak av ukene etter ryggbruddet da. Bruker ikke pulsklokke, men vet av erfaring at jeg tar meg skikkelig ut når jeg trener, og pleier da også å komme ganske raskt i form når jeg først gjør en innsats.

 

Når det gjelder spisingen blir det mye fiber i form av sunne kornblandinger, grovt knekkebrød og Ingers rugbrød. På kornblandingen bruker jeg Cultura naturell, som pålegg går det en del i peppermakrell/makrell i tomat (for å få fett), Vita leverpostei og liknende. Jeg gumler også mye gulrøtter som mellommåltider/snacks, og varierer med småtomater, sukkererter og liknende. Generelt blir det mye grønnsaker. Til middag er det også mye grønnsaker, passe med kjøtt/fisk og litt pasta, ris eller potet, men det kutter jeg mye ned på.

 

Jeg har trøbbel med å se hvordan jeg kan spise mer mettende enn jeg gjør innenfor de tillatte kaloriene og får stort sett alltid kostholdsskåre over 9, men tar gjerne mot tips hvis du ser et forbedringspotensial! Kjenner jeg blir temmelig misunnelig når både du og bronzee skriver at dere blir mette på det dere spiser... :rolleyes:/>

 

Hei. Er jammen ikke sikker på hva som er best, men jeg spiser to skiver til frokost. Så spiser jeg frukt, eller gulrot etter et par timer. Så spiser jeg en stor bolle med salat til lunsj. Etter det spiser jeg ofte en Skyr etter et par timer. Så mulig et knekkebrød. Spiser så middag. Spiser en del ris, kylling, laks, og grønt. Og så spiser jeg et par skiver til kvelds.

Blir mye mat i en god salat, og lite kalorier. Bruker ikke avokado eller nøtter.

Vet ikke om det hjalp noe?

 

 

Jeg har alltid spist for lite, så derfor har jeg altid gått på sparebluss, merker nå at om jeg ikke spiser nok, blir jeg svimmel, så nå er forbrenningen i gang.

Jeg hadde gått opp en kilo siden fredagen da jeg veide meg i dag. Men etter en hard trening i går, hadde jeg nok en del vann i kroppen. Får håpe det snur, for jeg kjenner jeg begynner å bli litt matlei.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei. Er jammen ikke sikker på hva som er best, men jeg spiser to skiver til frokost. Så spiser jeg frukt, eller gulrot etter et par timer. Så spiser jeg en stor bolle med salat til lunsj. Etter det spiser jeg ofte en Skyr etter et par timer. Så mulig et knekkebrød. Spiser så middag. Spiser en del ris, kylling, laks, og grønt. Og så spiser jeg et par skiver til kvelds.

Blir mye mat i en god salat, og lite kalorier. Bruker ikke avokado eller nøtter.

Vet ikke om det hjalp noe?

 

 

Jeg har alltid spist for lite, så derfor har jeg altid gått på sparebluss, merker nå at om jeg ikke spiser nok, blir jeg svimmel, så nå er forbrenningen i gang.

Jeg hadde gått opp en kilo siden fredagen da jeg veide meg i dag. Men etter en hard trening i går, hadde jeg nok en del vann i kroppen. Får håpe det snur, for jeg kjenner jeg begynner å bli litt matlei.

 

Lykke til

Hei! Takk for svar! Vi spiser nok ganske sammenliknbart, og jeg tror ikke din diett gir mer metthetsfølelse. Forskjellen er antakelig at jeg slett ikke gikk på sparebluss tidligere. Jeg har ikke forsøkt å slanke meg siden jeg sist fulgte GR for seks og et halvt år siden, og lå nok på godt over 2200 kcal per dag før jeg begynte å slanke meg. Da er det kanskje ikke så rart jeg er sulten nå som jeg til og med har begynt å trene... :rolleyes:

 

Så kjedelig med oppgang i dag, men jeg tror nok absolutt du kan ha vann i kroppen etter treningen. Det er utrolig hvordan det tærer på motivasjonen å se vekta gå gale veien når en ikke synes en har fortjent det!

 

Men, vi får finne fram alt vi har av viljestyrke og pågangsmot videre også. Det er som bronzee sa, vi skal trives i bikini i sommer, og det har jeg stor tro på at vi skal få til alle sammen! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Kulseber takk for beskrevelsen av matinntak pr. dag, syns det er bra å sammenligne, jeg må prøve noe nytt siden jeg står så stille. Har du dressing ol på salaten, spiser du kun ren salat eller tar du fra salatbar hvor det er mye spennende blandinger? Det er jo mange skjulte kalorier der tenker jeg derfor har jeg kuttet ut dette.

Vann i kroppen viser utrolig godt på vekten, foreslår at du snikveier deg om noen dager igjen.

 

Tulla69 Jeg hadde vært takknemlig om du også vil beskrive i detaljer mengde mat slik Kulseber gjorde.

 

Tror ikke dere er interessert i min meny, den kan dere få når vi er på HV forum hehehehe. Jeg spiser mye knekkebrød i form av Sport+, synes den metter godt. Jeg mener når magesekken blir vant med mindre mat så føler vi mindre sult etterhvert, vet ikke hvorfor du Tulla69 føler deg sulten. Kanskje du skulle prøvd havregrøt, den er sunn og mettende.

 

Tulla69 det er ikke så spennende tur jeg skal på men litt avkoblink i hverdagen blir det.

Vi fikser litt opp på hytten så det blir jobbing og jobbing, men synes det er gøy da det blir fin forandring. Greit å ta jobben nå før sommer og sol, slik at vi kan nyte dagene der da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Tulla69 Jeg hadde vært takknemlig om du også vil beskrive i detaljer mengde mat slik Kulseber gjorde.

 

Tror ikke dere er interessert i min meny, den kan dere få når vi er på HV forum hehehehe. Jeg spiser mye knekkebrød i form av Sport+, synes den metter godt. Jeg mener når magesekken blir vant med mindre mat så føler vi mindre sult etterhvert, vet ikke hvorfor du Tulla69 føler deg sulten. Kanskje du skulle prøvd havregrøt, den er sunn og mettende.

 

Tulla69 det er ikke så spennende tur jeg skal på men litt avkoblink i hverdagen blir det.

Vi fikser litt opp på hytten så det blir jobbing og jobbing, men synes det er gøy da det blir fin forandring. Greit å ta jobben nå før sommer og sol, slik at vi kan nyte dagene der da:)

Høres fint ut med hyttetur med fiksing - håper du får en god helg! :)

 

Jeg kan godt ramse opp hva jeg har spist i dag, for det var en ganske typisk dag:

Frokost: 65 g frokostblanding (Go'dag blåbær), 270g Cultura naturell, litt under 2 dl appelsinjuice. 5 ml tran.

Lunsj: 100 g Ingers rugbrød (2 ganske små skiver, det er et kompakt brød), 1 80g-boks peppermakrell, ca 200 g gulrot. Jeg bytter ofte ut Ingers rugbrød med 3 Sport+ knekkebrød (jeg liker dem også), og varierer makrelltyper.

Mellommåltid: Ca 100 g småtomater (hadde planer om litt mer, men det var alt jeg rakk)

Middag: Ca. 200 g kyllingfilet, en del salat med tomat og mango og en olje/eddikdressing og ca. 100 g ovnsbakte poteter.

Kveldsmat: 50 g frokostblanding og 210 g Cultura.

Dette ble 1700 kcal og 10 i kostholdsskåre.

 

Nå roper senga på meg. God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Å ja - og i dag var jeg forresten ikke så sulten. Ikke i går heller. Og jeg har ikke fått til å spise 1800 kcal noen av dagene, i går endte jeg på rundt 1650. Virker foreløpig som om bevisstheten om at jeg "får lov" tok bort litt av trangen til å spise så mye - tror jeg er ganske sær :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fint ut med hyttetur med fiksing - håper du får en god helg! :)/>

 

Jeg kan godt ramse opp hva jeg har spist i dag, for det var en ganske typisk dag:

Frokost: 65 g frokostblanding (Go'dag blåbær), 270g Cultura naturell, litt under 2 dl appelsinjuice. 5 ml tran.

Lunsj: 100 g Ingers rugbrød (2 ganske små skiver, det er et kompakt brød), 1 80g-boks peppermakrell, ca 200 g gulrot. Jeg bytter ofte ut Ingers rugbrød med 3 Sport+ knekkebrød (jeg liker dem også), og varierer makrelltyper.

Mellommåltid: Ca 100 g småtomater (hadde planer om litt mer, men det var alt jeg rakk)

Middag: Ca. 200 g kyllingfilet, en del salat med tomat og mango og en olje/eddikdressing og ca. 100 g ovnsbakte poteter.

Kveldsmat: 50 g frokostblanding og 210 g Cultura.

Dette ble 1700 kcal og 10 i kostholdsskåre.

 

Nå roper senga på meg. God natt! :)/>

 

Hei. Jeg har ikke noe dressing på salaten, men bruker litt balsamico eddik. Og litt krydder. Chili explotion er favoritten. Jeg lager salaten selv hjemme, og tar med på jobb. Bruker tomat, salat, ruccola, vårløk, blomkål, smårettskinke, eller stekt kyllingfillet, søtpaprika og agurk. Det hender jeg har med en tortilla lefse av grov type for å spe på. Blir en ganske stor boks, og jeg er god og mett etter den.

 

Har du sett på sukkernivået på frokostblandingen din? Syns jeg husker noen av de Go'dag blandingene er ganske søte. Mulig det er som Bronzee sier at det er mere mettende med havregrøt.

Kjøpte noe spennende på Meny i går. Topping mix. Frysetørret jordbær og bringebær. Er 334 kalorier pr 100 gram, men det veier ikke noe, så jeg tror det kan være greit. Smakte veldig godt sammen med cottage cheese og banan.. Ble en proteinbombe etter trening i går, men trenger litt ekstra etter trening.

Jeg bruker Biola istedenfor melk i kornblandinger, men det er mest forde jeg ikke tåler rein melk.

 

Jeg har snikveid, og litt ned var det, men ikke helt ned til 70 som jeg var på forige fredag...

 

Vi får stå på sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på nett igjen :)/> Jeg fikk ikke ladet opp PCen da jeg klarte å ødelegge ledningen som lader opp <_</> Selvfølgelig hadde ikke butikken den på inne så jeg måtte bestille den.

 

Sist mandag gikk jeg ikke på vekta med hensikt. Hadde feiret bursdag noen dager for mye! Nå har jeg kommet inn i rutinen igjen og håper at jeg er tilbake på 78,8kg som jeg var på ved forrige veiing! Det kan holde hardt, men det er målet. Har ikke fått trent så mye som tidligere, men fra neste uke er det full fart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei igjen! Skautravern, så hyggelig å "se" deg igjen! Håper bursdagsfeiringen var hyggelig, selv om du "betaler" for den i form av ekstra gram... ;) Bra PC-problemet er løst, og du ordner nok kjapt opp med vekta også. :)

 

Kulseber, jeg har god oversikt over frokostblandinger, siden jeg synes det er så godt. Jeg vet godt at mange er skrekkelig søte, men Go'dag blåbær er den minst søte frokostblandingen jeg kjenner til av de som i det hele tatt har tilsatt noe søtt. Den har 5.9 g sukkerarter per 100 gram, 2.4 g fett (rapsolje), 68 g fullkorn og 13 g kostfiber. Sammen med Cultura naturell synes jeg den metter bedre enn havregrøt, i tillegg til at det smaker så godt. :)

 

Vekten min ser for øvrig ut til å stå stille, jeg klokker stadig inn på mellom 69 og 69,5 morgenvekt på hjemmevekta. Synes jeg har gjort det lenge nå, selv om kursvekta altså var ned en halvkilo fra forrige uke. Jeg lykkes heller ikke særlig godt med forsettet om å spise 1800 kcal, men det ble drøye 1700 i dag også, så litt har jeg jo økt. Tror ikke jeg helt tør å ta skrittet fullt ut... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Skautravern, så hyggelig å "se" deg igjen! Håper bursdagsfeiringen var hyggelig, selv om du "betaler" for den i form av ekstra gram... ;)/> Bra PC-problemet er løst, og du ordner nok kjapt opp med vekta også. :)/>

 

Kulseber, jeg har god oversikt over frokostblandinger, siden jeg synes det er så godt. Jeg vet godt at mange er skrekkelig søte, men Go'dag blåbær er den minst søte frokostblandingen jeg kjenner til av de som i det hele tatt har tilsatt noe søtt. Den har 5.9 g sukkerarter per 100 gram, 2.4 g fett (rapsolje), 68 g fullkorn og 13 g kostfiber. Sammen med Cultura naturell synes jeg den metter bedre enn havregrøt, i tillegg til at det smaker så godt. :)/>

 

Vekten min ser for øvrig ut til å stå stille, jeg klokker stadig inn på mellom 69 og 69,5 morgenvekt på hjemmevekta. Synes jeg har gjort det lenge nå, selv om kursvekta altså var ned en halvkilo fra forrige uke. Jeg lykkes heller ikke særlig godt med forsettet om å spise 1800 kcal, men det ble drøye 1700 i dag også, så litt har jeg jo økt. Tror ikke jeg helt tør å ta skrittet fullt ut... :unsure:/>

[/

Hei. Ikke lett å finne ut av. Men du går på kurs? Har ikke kurslederen noen tips tile deg? Skjønner det er frustrerende. Har ei venninde som har begynt på et litt annet konsept. Hun spiser et vist anntall kalorier i løpet av dagen, men spiser større måltider av gangen. Før spiste hun 6 ganger om dagen, men nå er det kun 4. Samme antall kalorier, men hun syns det er lettere å få til, og hun trenger ikke planlegge så mye. Tror det er ganske proteinrik kost, men eller er det som grethe roede. Kanskje kurslederen din kan noe om dette?

 

Jeg for min del svinger på en kilo opp og ned i løpet av uka. Ser jeg veier mere på mandag enn fredag. Kan ha noe med inntaket i helgene. Er ganske sløv da, men må kose meg litt.

Er spent på åssen vekta er på tirsdag, da jeg var ute og drakk noen øl i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei. Ikke lett å finne ut av. Men du går på kurs? Har ikke kurslederen noen tips tile deg? Skjønner det er frustrerende. Har ei venninde som har begynt på et litt annet konsept. Hun spiser et vist anntall kalorier i løpet av dagen, men spiser større måltider av gangen. Før spiste hun 6 ganger om dagen, men nå er det kun 4. Samme antall kalorier, men hun syns det er lettere å få til, og hun trenger ikke planlegge så mye. Tror det er ganske proteinrik kost, men eller er det som grethe roede. Kanskje kurslederen din kan noe om dette?

 

Jeg for min del svinger på en kilo opp og ned i løpet av uka. Ser jeg veier mere på mandag enn fredag. Kan ha noe med inntaket i helgene. Er ganske sløv da, men må kose meg litt.

Er spent på åssen vekta er på tirsdag, da jeg var ute og drakk noen øl i går.

Hei! Takk for tips og forsøk på å hjelpe til! Tipset fra kursleder var å forsøke å spise litt mer, siden jeg manglet overskudd i hverdagen, og legge meg på ca 1800 kcal.

 

Ellers har jeg tittet nærmere på min fancy hjemmevekt som jo har historikk, og ser at det egentlig har gått jevnt og trutt nedover med ca en halv kilo i uka siden januar, så det er godt mulig jeg har laget storm i et vannglass. Det varierer veldig hvor mye vann jeg har i kroppen, og jeg kan ha latt meg narre av det.

 

Jeg har forresten gått ned 5 kg på den vekta, siden jeg tjuvstartet en uke før kurset begynte. Og uansett hva vekta viser i morgen har jeg iallfall registrert 3 cm nedgang fordelt på målepunktene denne uka, så målebåndet forteller iallfall at noe fortsatt skjer. Totalt på de seks målepunktene har det forsvunnet 28 cm siden kursstart, og det må jeg jo være fornøyd med. :)

 

Tror jeg rett og slett skal legge meg på 16-1800 kcal og prøve å ikke tenke så mye. Hvis 1600 blank hadde vært mer ideelt får jeg bare tåle en litt langsommere nedgang, så enkelt er det. Merker at når jeg tillater meg selv å runde 1700 kcal får jeg en kveldsmat som tilfredsstiller bedre, og da er mye gjort. :)

 

Vel, nå må minsten i seng, og da må mamma være mindre selvopptatt og trø til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Kjekt å lese meg opp etter en langhelg på hytta. Det ble mye jobb, men også mye sosialt med kjekke naboer:) litt vin, god mat og litt gotterier ble det og.Vi gikk også tur 1,5 time 2 av dagene.

Har snikveiet meg og ligger fremdeles på 69,7 til 70,3 kilo.

I høst lå jeg også lenge på HV før det plutselig løsnet og da gikk jeg ned ca 6 kilo. Nå skal jeg kun ned 2 kilo for å være fornøyd. Jeg tror for min del at det er viktig å ikke stresse og bli bekymret uke etter uke når det står stille.

Neste uke tenkte jeg å øke ytterligere matmengden for å se om dette kan hjelpe, tror jeg tester ut 1700 kcal.

Ja jeg er aktiv med trening 4 - 5 ganger pr.uke, men jeg har en sittestillende kontorjobb.

Jeg har nylig lest at du går ikke ned i vekt bare med å trene, det aller viktigste er å spise riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Kjekt å lese meg opp etter en langhelg på hytta. Det ble mye jobb, men også mye sosialt med kjekke naboer:) litt vin, god mat og litt gotterier ble det og.Vi gikk også tur 1,5 time 2 av dagene.

Har snikveiet meg og ligger fremdeles på 69,7 til 70,3 kilo.

I høst lå jeg også lenge på HV før det plutselig løsnet og da gikk jeg ned ca 6 kilo. Nå skal jeg kun ned 2 kilo for å være fornøyd. Jeg tror for min del at det er viktig å ikke stresse og bli bekymret uke etter uke når det står stille.

Neste uke tenkte jeg å øke ytterligere matmengden for å se om dette kan hjelpe, tror jeg tester ut 1700 kcal.

Ja jeg er aktiv med trening 4 - 5 ganger pr.uke, men jeg har en sittestillende kontorjobb.

Jeg har nylig lest at du går ikke ned i vekt bare med å trene, det aller viktigste er å spise riktig.

Så hyggelig å høre at du hadde en fin langhelg! Det høres topp ut synes jeg - praktisk jobbing, sosialt samvær, god mat og drikke og til og med noen turer. :D

 

Du skriver at det viktigste for å gå ned i vekt er hva du spiser, og det er det selvfølgelig ingen tvil om. Treningen gjør ikke så stor forskjell, men den bidrar litt, og hvis en trener mye trenger en å spise litt ekstra. 10 trimpoeng mer i løpet av uka betyr f.eks. 300 kcal ekstra forbrent per dag, og selv om det ikke er all verden, må det med i regnestykket.

 

Når det gjelder vekt og det å tåle stillstand skal jeg prøve å bruke deg som forbilde. Har nemlig svært små forhåpninger til kveldens resultat etter snikveiing denne uka - det kan til og med godt hende vekta viser oppgang. Har ikke lyst til å registrere det, kjenner jeg... Men, jeg har nå stort sett gjort det jeg skulle. I går fikk jeg ikke registrert mat siden vi var ute med venner mesteparten av dagen, men jeg holdt meg på matta, selv om jeg nok fikk i meg noen flere kalorier enn jeg skulle.

 

Jeg merker forresten også at jeg ikke er like langt unna idealvekt nå, og det gjør også noe med motivasjonen. Det å skulle ta av litt til er jo bare for å se bedre ut, ikke fordi jeg blir så mye sunnere av det. Men jeg tenkte nå likevel å prøve å holde ut til jeg når det opprinnelige målet mitt, dvs. en 4-5 kg til. Vi får se om jeg lykkes med det! Det blir iallfall lettere hvis vi fortsetter å sette mot i hverandre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Så hyggelig å høre at du hadde en fin langhelg! Det høres topp ut synes jeg - praktisk jobbing, sosialt samvær, god mat og drikke og til og med noen turer. :D/>

 

Du skriver at det viktigste for å gå ned i vekt er hva du spiser, og det er det selvfølgelig ingen tvil om. Treningen gjør ikke så stor forskjell, men den bidrar litt, og hvis en trener mye trenger en å spise litt ekstra. 10 trimpoeng mer i løpet av uka betyr f.eks. 300 kcal ekstra forbrent per dag, og selv om det ikke er all verden, må det med i regnestykket.

 

Når det gjelder vekt og det å tåle stillstand skal jeg prøve å bruke deg som forbilde. Har nemlig svært små forhåpninger til kveldens resultat etter snikveiing denne uka - det kan til og med godt hende vekta viser oppgang. Har ikke lyst til å registrere det, kjenner jeg... Men, jeg har nå stort sett gjort det jeg skulle. I går fikk jeg ikke registrert mat siden vi var ute med venner mesteparten av dagen, men jeg holdt meg på matta, selv om jeg nok fikk i meg noen flere kalorier enn jeg skulle.

 

Jeg merker forresten også at jeg ikke er like langt unna idealvekt nå, og det gjør også noe med motivasjonen. Det å skulle ta av litt til er jo bare for å se bedre ut, ikke fordi jeg blir så mye sunnere av det. Men jeg tenkte nå likevel å prøve å holde ut til jeg når det opprinnelige målet mitt, dvs. en 4-5 kg til. Vi får se om jeg lykkes med det! Det blir iallfall lettere hvis vi fortsetter å sette mot i hverandre her inne :)/>

 

 

Ja helt enig med deg i det, jeg føler også at jeg er Ok i kropp og figur nå, men det vil bli enda bedre med -2 kilo til. Men jeg må nok innrømme at jeg ikke er like motivert nå som for 5-6 kilo siden nettopp pga jeg egentlig er nokså fornøyd tror jeg.

 

Lykke til med veiedagen imorgen:) er du ferdig med kurset?

Jeg vurderer 2 måneder med gullmedlemskap.... tenke litt til på det.

 

Jeg blir her inne jeg, jeg trenger dere alle selv om det ikke har gått min vei noe jeg hadde håpet på når jeg åpent denne tråden. Jeg vil tro at jeg hadde gått opp i vekt om jeg ikke var her.

 

Testet kcal forbruk den siste uken og ser jeg har ligget på rundt 1600-1700 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for tips og forsøk på å hjelpe til! Tipset fra kursleder var å forsøke å spise litt mer, siden jeg manglet overskudd i hverdagen, og legge meg på ca 1800 kcal.

 

Ellers har jeg tittet nærmere på min fancy hjemmevekt som jo har historikk, og ser at det egentlig har gått jevnt og trutt nedover med ca en halv kilo i uka siden januar, så det er godt mulig jeg har laget storm i et vannglass. Det varierer veldig hvor mye vann jeg har i kroppen, og jeg kan ha latt meg narre av det.

 

Jeg har forresten gått ned 5 kg på den vekta, siden jeg tjuvstartet en uke før kurset begynte. Og uansett hva vekta viser i morgen har jeg iallfall registrert 3 cm nedgang fordelt på målepunktene denne uka, så målebåndet forteller iallfall at noe fortsatt skjer. Totalt på de seks målepunktene har det forsvunnet 28 cm siden kursstart, og det må jeg jo være fornøyd med. :)/>

 

Tror jeg rett og slett skal legge meg på 16-1800 kcal og prøve å ikke tenke så mye. Hvis 1600 blank hadde vært mer ideelt får jeg bare tåle en litt langsommere nedgang, så enkelt er det. Merker at når jeg tillater meg selv å runde 1700 kcal får jeg en kveldsmat som tilfredsstiller bedre, og da er mye gjort. :)/>

 

Vel, nå må minsten i seng, og da må mamma være mindre selvopptatt og trø til! ;)/>

Det er jo kjempe bra resultater det. Er det ikke det de sier på kurset? Halvkilo i uka? Syns det høres fornuftig ut å bruke litt tid. Da tror jeg det holder seg mere stabilt når du er kommet i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...