Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Gjest morena

Tulla: Jeg blir så glad for å lese om fokuset og pågangsmotet ditt. I mine øyne er du en skikkelig tøffing. Og det er godt gjort å la være å søke på nettet - men helt klart et smart valg. Ingen har vel godt av å lese alt man kan finne der.

Og det er godt at du "gir litt blaffen" - som å ta en joggetur i stedefor å gå på jobb. Sånt liker jeg - vi kan ikke være så himla hengiven til jobben vår i enhver situasjon. Hurra for deg!

 

Jeg føler meg jo litt ussel som kun kan klage over mangel på minus-kilo og et vondt kne. Det kan jo ikke sammenlignes med hva du er gjennom nå. Men allikevel, det var jo slanking, kosthold og trening som "første oss sammen". Regner med du forstår hva jeg mener...?

 

Jeg syklet til jobb i dag også. Men kjenner altså på et vondt kne. For mange år siden - den gang jeg var skikkelig aktiv idrettsutøver, fikk jeg påvist for mye brusk under kneskålen - men uten at de ville gjøre noe med det (kommer gjerne bare ny brusk...). Dette fører da til låsninger for nesten hvert eneste tråkk. Derfor bytter jeg ut spinning med løping på tredemølle i dag. Det belaster på en annen måte. Men jeg vet jo egentlig hvorfor jeg fikk kjenning på dette nå. Har nok tøffet meg med for mye vekter på knebøy... :blink: Var DET vits, liksom?

 

Frokost i dag var en 14-yoghurt. Jeg har allerede fått i meg nesten en liter vann (løper jo på do i tide og utide), og har knasket i meg nesten 200 g gulrøtter.... Hvis ikke den vekta snart gjør et byks, kommer jeg til å kaste den!! Når jeg ser på oversikten min, så har jeg faktisk ikke gått ned noe på 1 mnd! Det er jo katastrofe, frustrerende og utrolig demotiverende. Jeg håper så inderlig på en liten lysning i tunellen før vi reiser, så jeg kan få en ekstra piff!

 

Ok - nok klaging fra denne kanten (det var jo mer en nok, faktisk!Sorry!!)

- med ønsker om en bra dag!!! :D:rolleyes:

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Tulla69

Tusen takk for rosende ord, morena! :)

 

Sant å si kom de veldig godt med akkurat nå, jeg har vært på MR og følte meg alt i alt litt laber - og slett ikke tøff ;) Fikk litt vondt i bruddstedet i ryggen etter løpingen i går, og det skremte meg litt. På den positive siden fikk det meg endelig til å trene litt mage og rygg igjen i kveld. Jeg har glemt det fullstendig den siste uka, og det er nok det som straffet seg :(

 

Ellers er det jo slett ikke sånn at bare fordi jeg har blitt alvorlig syk skal alt dreie seg om meg. Tvert imot er det fint for meg å kunne fokusere på helt dagligdagse bekymringer i stedet. Kan ikke ha drama hele tiden vet du! :P

 

Kneet ditt hørtes ikke godt ut. Og jeg er nok enig i at tunge knebøy ikke virker som den mest fornuftige øvelsen du kan ta. Men skjønner godt at hvis du har vært aktiv idrettsutøver må det være frustrerende å ikke kunne ta i ordentlig! Jeg har aldri konkurrert, men er glad i å ta meg skikkelig ut når jeg trener kondisjon, og derfor pleier formen å komme ganske raskt når jeg først går i gang. På styrkesiden derimot... :rolleyes:

 

Ellers er jeg virkelig genuint usikker på om du spiser nok. Er du helt sikker på det?

 

Ha en riktig god kveld/dag (alt etter når du leser...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla: håper denne dagen blir MYE bedre :)

 

Jeg har tatt ditt spørsmål til etterretning - ang. matinntak. Nå har jeg gått gjennom dagene mine i registreringen. Jeg tror det er for lite stabilt. Noen dager for lite, noen for mye. Som i går - da jeg innbilte meg at jeg hadde spist lite. Når jeg registrerte alt på kvelden så var jo det feil. Hadde tatt noen dårlige valg gjennom dagen, og var oppe i nesten 1500. Det var jo ikke bra - og forklarer vel en del. Andre dager kan jeg ligge på rundt 1100... Hm... Sånn går det når man slurver med registreringen, rett og slett.

 

Fikk løpt i nesten en time i går + en god halvtime styrketrening (hoppa over knebøyen!), og det funka fint. Kjente det litt i kneet de første 10-15, men når jeg ble skikkelig varm gikk det fint. La inn noen spurter på slutten også. Herlig :P

 

Bonusen var at vekta viste 59,0 i morges. Hele 0,1 ned der altså (!!!?). Men hvis jeg er verdens flinkeste i dag, så kan jeg vel håpe på å se 58-tallet i morgen tidlig før vi suser av sted.... (håpe, håpe).

 

Nei - nå må jeg gjøre en ærlig innsats her på jobb før jeg endelig kan ta ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter - og spesielt deg Tulla 69!

 

Jeg logget meg på for å sutre over 1,2 kg + til tross for en deiig, slapp ferie med mine aller kjæreste og nærmeste...

 

Men så leste jeg hva som har skjedd deg, Tulla 69, og det fikk meg til å tenke; hva er det vi driver med?! Fokus er ofte så feil plassert...

 

Jeg burde vite dette bedre enn menge, som har en mann som er ca 6 mnd etter en tøff cellegiftkur på Radium. Vi har levd med frykten tett på - og dessverre er det flere år til noen kan fortelle oss de hellige ordene: NÅ ER DU FRISK!

 

Du skal vite, Tulla69, at jeg vet mye om hva som venter. Jeg har sett ekspertisen på nært hold. Englene (sykepleierne) i hvitt <3. Jeg har en mann sm pr. definisjon er kreftfri nå! :-)

 

Det er mye frykt og en altoverskyggende periode med "udyret" kreft som venter deg. Når du kommer så langt som vi har kommet nå, vil du muligens føle deg klokere, sterkere og tappet. Ta frem all god energi og gjør deg klar: Dette klarer du!

 

Jeg håper du holder kontakt til tross for at slanking plutselig ikke er top of mind lenger.

 

Ønsker deg og de andre i gruppa alt vel og er glad for å være tilbake i hverdagen.

 

Kommer tilå logge meg på videre som en håpefull slanker.., - men også som et medmenneske og støttespiller.

 

Bruk meg! Take Care!

 

Klem

(jobber stadig med å bli) Strammere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Tusen takk for deltakende ord, Strammere! Jeg prøver å ta en dag av gangen, fokusere positivt og holde meg i form så lenge jeg klarer. Skal prøve å få en hyggelig sommerferie før behandlingene må i gang.

 

På den ironiske siden: Jeg har nå fått beskjed om at jeg bør holde den vekten jeg har, men har på halvannen uke gått ned over en kilo. I dag nådde jeg 10-kg-merket, men det skulle jeg jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg kommer visst ikke igang med gode rutiner etter ferien... Kom hjem fra ferie forrige torsdag og er helt på tur fortsatt, sånn matmessig altså...

 

Tror ikke helgen blir lettere. Skal prøve litt sånn halvhjertet å ikke overdrive og spise sunt og lite. Pokker'n også!

 

Ha en god helg!

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hmm, du får visst stramme inn litt, Strammere :lol:

 

Kos er deilig, men husk hvorfor du strever med dette! Får du trent? Det hjelper bestandig meg å holde fokus! Hyggelig lite spark herved oversendt ;)

 

Vi koser oss på hytta i helgen før det braker løs til uka. Hadde en deilig dag på stranda i går. Med en kjapp løpetur torsdag kveld og i morges er samvittigheten også i orden :)

 

Lykke til med å komme i gjenge igjen, og kos deg i helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra syden ferie - 2 uker, lest meg opp opp på liten motivasjon hos dere, relitetssjekk, sykdomm :-( og masse oppmuntring :D

 

Jeg er opp 1,5 kg, men det er helt ok. Har ikke trent, hadde tenkt å trene når mannen min kom - men den dagen ødela jeg foten og kunne ikke trene...grr..... Men har spist masse potetgull, drukket øl og vin akkurat som jeg har ønsket. Har styrt unna de fleste desserter og spist en del grønnsaker til frokost.... Men nå er jeg hjemme igjen og klar for matregistrering og fortsatt vektnedgang. Jenter.... sommerferien er vrien ....men hverdagen DEN skal vi få orden på ;-) Jeg gleder meg til å komme i gjenge igjen!!!

 

Fortsatt god sommer og god bedring til de det gjelder. Kos dere med de dere er gladest i og nyt de små vidundre i hverdagen!

 

Nå ut i hagen og rydde opp etter 2 ukers forsømmelse B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra syden ferie - 2 uker, lest meg opp opp på liten motivasjon hos dere, relitetssjekk, sykdomm :-( og masse oppmuntring :D

 

Jeg er opp 1,5 kg, men det er helt ok. Har ikke trent, hadde tenkt å trene når mannen min kom - men den dagen ødela jeg foten og kunne ikke trene...grr..... Men har spist masse potetgull, drukket øl og vin akkurat som jeg har ønsket. Har styrt unna de fleste desserter og spist en del grønnsaker til frokost.... Men nå er jeg hjemme igjen og klar for matregistrering og fortsatt vektnedgang. Jenter.... sommerferien er vrien ....men hverdagen DEN skal vi få orden på ;-) Jeg gleder meg til å komme i gjenge igjen!!!

 

Fortsatt god sommer og god bedring til de det gjelder. Kos dere med de dere er gladest i og nyt de små vidundre i hverdagen!

 

Nå ut i hagen og rydde opp etter 2 ukers forsømmelse B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Sitter på sykehuset og her blir det visst masse venting, så da skravler jeg litt :P

 

Hørtes ut som en flott tur, Aninemor, men synd med foten din! Håper den er bedre nå! Vektnåla peker snart i riktig retning igjen :)

 

Jeg var 0.5 kg opp i dag, men det var jo meningen, for en gangs skyld. Litt merkelig å tenke vektbelte i stedet for nedgang... Jeg hører jo ikke til her engang, men håper jeg får skravle med dere likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på sykehuset og her blir det visst masse venting, så da skravler jeg litt :P/>

 

Hørtes ut som en flott tur, Aninemor, men synd med foten din! Håper den er bedre nå! Vektnåla peker snart i riktig retning igjen :)/>

 

Jeg var 0.5 kg opp i dag, men det var jo meningen, for en gangs skyld. Litt merkelig å tenke vektbelte i stedet for nedgang... Jeg hører jo ikke til her engang, men håper jeg får skravle med dere likevel! :)/>

 

Veldig hyggelig at du er innom og skravler ;-) Foten ble bedre, men i går ramlet jeg ned en skråning i hagen....så nå fikk jeg ny fotskade ....gleder meg til å få på turskoene igjen - og vektnålen skal nok ned igjen ja ;-)

 

Lykke til på skehuset Tulla <3 Bra du legger på deg litt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Takk for gode ønsker, de kom nok godt med for jeg er bare kjapt innom for å si at dette ser bra ut :)

 

Men stakkars Aninemor, det var da veldig så uheldig du var da! Må være mer forsiktig du, virker det som! Håper du raskt er bevegelig igjen!

 

Nå venter en god middag på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til hverdagen du også Aninemor! Godt å høre at det er flere enn meg som er flinkest i hverdagene ;-)

 

Jeg er ikke helt tilbake på rett spor enda med hensyn til slanking, men jobber med tanken... Skal prøve å komme inn i riktig takt og mønster så snart som mulig, for det er jo egentlig vanvittig deilig å være i fin flyt med opplegget!

 

VELDIG stille på jobb og lysten på å stikke ut å kjøpe noe digg er mye sterkere nå enn på travle dager. Skumle greier! I dag ble det til alt overmål en stor softis med nøtter... - neida, såda...

 

Men, jeg går lang morgentur og skal kutte ut leken "Lørdag hele uka!" snart. Har to ferieuker til, som skal innløses snart, og leker med tanken å jogge en tur hver dag i ferien... Må også sjekke inn på Elixia snart, som dere ser: de riktige tankene er der. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakst innom jeg også, må til legen med såret mitt. Må gå på Antibiotika pga betennelse rundt såret. Må innom legen i morgen og muelig til legevakten for å snitte opp såret og tømme betennelsen,,,,blir ikke mye trim ut av dette, men gleder meg til alt er i orden og jeg kan gå ut på tur!! Blir spennende å sjekke vekten når jeg om 2 uker ska veiei igjen :D

 

Nyt fortsatt de gode dagene :DB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Heisann jenter!

 

Aninemor, så dumt med betennelse i såret ditt! Håper du blir raskt bedre av antibiotikaen. Nå er det på tide du får lov til å komme i normal gjenge igjen.

 

Strammere, hvordan går det med innstrammingsprosjektet? ;) Er du fortsatt på jobb, eller har du tatt ferie? Her jeg bor er det iallfall virkelig ferievær!

 

Ellers går det ganske bra med meg. Har litt småplager etter operasjonen, men sårene ser bra ut. Vi har vært på Dyreparken-tur med minstemann, sammen med et vennepar. Travelt og hyggelig, men maten var ikke helt etter GR-boka og løpe har jeg jo ikke kunnet, så jeg er i øvre del av vektbeltet mitt nå.

 

Nå er vi imidlertid hjemme igjen med litt mer styr på kostholdet, og jeg prøvde meg på min første løpetur i går kveld - da hadde det gått en uke etter operasjonen og jeg skulle få lov til å prøve. Jeg trengte det virkelig for psyken også - blåser ut en del negative tanker med joggeskoene på beina. Mannen og jeg løp 5-6 km se-ent på kvelden (det var først da det ble levelig temperatur), og etterpå følte jeg meg langt bedre. Ser ut som om det har gått greit ift. operasjonssårene også, selv om jeg må innrømme at intensiteten ble litt høyere enn jeg hadde fått råd om :rolleyes:

 

I dag er planen stranda med minsten, men nå streiker hun og sier at hun vil være hjemme. Det vil ikke jeg, så vi får jobbe med saken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger i strikken, Tulla 69 ;)

 

Er ikke så flink som jeg ønsker, men det er heller ikke helt krisegælent.. Jeg spiser for mye grillmat og alt for mye vin. Is blir det også litt av. Har ikke lagt på meg så mye, men er ikke helt der jeg var før ferien. Sier til meg selv at jeg skal starte for full maskin igjen ved skolestart. Da er det nye ark og fargestifter lissom! :unsure:

 

MEN, jeg løp en flott runde i dag. 50 minutter. Uten pause! Nydelig var det - litt friskere luft. Skal prøve å ta meg en ny runde i morgen, hvis jeg orker. :blink:

 

Jeg har nettopp begynt på siste bolk av ferien min. 2 uker fri - uten særlig store planer. Deilig form for ferie!

 

Kom du deg på stranda med minsten?

Godt å høre at du kan jogge litt igjen og at formen er bra!

 

Snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jenter!

Jeg som sa jeg skulle innom her i løpet av ferien, har rett og slett ikke fått tid! Har hatt 3 supre ferieuker i vårt vakre lang. Noen fjellturer, noen få joggeturer, masse svømming og bading, 2-dagersmaraton i Dyreparken, litt styrketrening i skog og mark. MEN: øl og vin hver eneste dag, et par gode konsert-fester (da snakker vi fort noen enheter!!). Inntak av mat har vært uregelmessig og lavt. Inntak av vann har vært høyt.

 

Nå er hverdagen her igjen - og fokus må settes på nytt. Skal bruke dagen i dag på å gjøre meg skikkelig klar. Tungt å begynne på jobb igjen, i alle fall. Vet ikke helt hvor jeg skal starte, derfor skravler jeg heller litt med dere... :P/>

 

Jeg stiger på vekta i morgen (for første gang på over 3 uker) + tar målene. Er veldig spent, kjenner jeg, men håper det ikke er så alt for ille.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammere: Nye ark og fargestifter er ikke til å spøke med! Jeg følger deg i den tanken - bare at jeg starter denne uken! Bra med 50 min joggetur, da! Jeg var på treningssenteret i går, og løp også ca 1 time + litt styrke. Jeg greide rett og slett ikke å være ute i varmen.. B)

 

Tulla: Godt du er innom og oppdaterer oss - du er jo liksom en del av gjengen! Og jeg er glad for å lese at operasjonen ser ut til å ha gått bra. Ble det standa, forresten?

 

Aninemor: så kjedelig med den betennelsen. Håper det fikser seg fort!

 

Godt å være tilbake, kjenner jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei flotte damer! Hyggelig å se litt aktivitet her igjen :)

 

Vi kom oss på stranda! Og selvfølgelig trivdes minsten da vi kom dit. Hadde forresten samme sjau i dag :rolleyes:

 

Morena, hvordan gikk det på vekta i dag? Strammere, så bra du trener selv om du ikke er ordentlig i gang igjen!

 

Mannen og jeg løp igjen i går kveld, og i forgårs. Puppen har nok får litt hevelse, men det går vel tilbake på sikt, og jeg trenger å trene. Rocker ring og tar planke også. Matta har blitt igjen hjemme, så jeg strever litt medå få til andre mage/ryggøvelser.

 

kostholdet? Litt slapt. Hvem vet, kanskje jeg må bli med her igjen på ordentlig etter ferien? Men jeg prøver å ikke ta av, og håper det balanserer. Dyreparken-turen ga nok et ekstra kilo på kroppen.

 

Mandag får jeg "dommen" om videre behandling. Jeg vet dessverre allerede at jeg må rett i overgangsalder etter at behandlingene er overstått :( Det blir nok litt av en høst (og vår?) dette. Får gjøre mitt beste med kosthold og trening for å prøve å holde kroppen i gang så godt det lar seg gjøre.

 

Jaja, enn så lenge er jeg jo sprek, og det er sommer, sol og ferie! Det gjelder å nyte dagene. Etterpå skal eldste datter og jeg gå en tur med innlagt "vannhull" for å tåle påkjenningen - brus og dessert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg.....

Gikk motvillig på vekta i går, og den viste + 1 kg. Dvs at jeg atter en gang ser 60- tallet (60,1 for å være pinlig nøyaktig...) På cm var det ca + 2.

Så her er det bare å brette opp armene og ta et skikkelig tak. Ingen alkohol fra søndag - fredag, sundt kosthold, slutt på is og knask.

Ønsker veldig å se 59-tallet igjen til neste uke. Det 60-tallet gjør meg deprimert!

 

Og bare for å ha sagt det... det er ganske deprimerende å være tilbake i jobb også..... :angry: Fy fader så tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Føler med deg, Morena! Tilbake på jobb og dårlig nytt på vekta var ingen kjekk kombinasjon. Men du er tøff og får kjapt kontroll på kostholdet igjen. Jobben må du kanskje holde ut med? :lol:

 

I morges har jeg vært gretten. Dårlig søvn pga rygg, fikk ikke stukket på morgentur siden minsten våknet, og magen er i ulage etter et lite solstikk for et par dager siden. Blæh!

 

Men frokost og kaffe virker å hjelpe på humøret, så satser på stigende humør videre i dagen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Morena! Tilbake på jobb og dårlig nytt på vekta var ingen kjekk kombinasjon. Men du er tøff og får kjapt kontroll på kostholdet igjen. Jobben må du kanskje holde ut med? :lol:/>

 

I morges har jeg vært gretten. Dårlig søvn pga rygg, fikk ikke stukket på morgentur siden minsten våknet, og magen er i ulage etter et lite solstikk for et par dager siden. Blæh!

 

Men frokost og kaffe virker å hjelpe på humøret, så satser på stigende humør videre i dagen... ;)/>

 

Åh - dager som ikke starter (eller blir) som planlagt og ønsket er ikke noe stas. Håper du får sove bedre denne natten og at magen kommer i lage igjen.

 

Jeg håper å få sving på kostholdet igjen kjapt. Nå har regnet kommet til min kant, og temperaturene har sunket. Jeg merker faktisk at det hjelper litt på å holde fokus. På det varmeste har jeg hatt dårlig matlyst... Men det som er dumt, er selvfølgelig at mannen min er på jobb igjen nå, og det betyr lite trening. Tenkte meg ut å kjøpe rokkering i dag :P -og neste uke bruker jeg nok litt avspasering på å få dratt å trene mens ungene er på SFO og barnehage. Det gjør nok susen!

 

Overordnet mål er altså å se 59 neste uke. Det VIL jeg så veldig gjerne klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Takk for sympati, Morena! Dagen ble ikke så ille, men jeg har ikke før meg i form. Forstoppelse er slitsomt, og jeg fikk ikke bukt med den før i kveld, da jeg snørte på meg joggeskoene og løp til det løsnet - det pleier å hjelpe og gjorde det heldigvis også i kveld :)

 

Har du skaffet rockering? Jeg bruker min ofte. Tenker det hjelper på holdning og core, selv om det er litt kjedelig å stå i 20 min - noen ganger leser jeg bok mens jeg rocker. Ser sikkert kjempesmart ut :lol:

 

Ellers var vi på Peppes i dag, og der oppdaget jeg en sunnere meny med halvt pizza, halvt salat. Prøvde chorizo og blomkålspizza med avokado og spinatsalat. Det var faktisk veldig godt! Tenkte å prøve en sunn epledessert også, men så var de tomme for epler, så det ble kake i stedet. Tror jeg ville likt epledesserten bedre :(

 

Vel, nå er det tid for senga og vel så det. God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag - og alt er så mye bedre :P Tok en "snik-titt" på vekta i dag, og den viste gledelige 59,8 - så da er ikke livet så galt allikevel, kanskje... Har ikke fått trent - bare tenkt meg om i matveien og droppet alkoholen. Føles bra. Nå må jeg bare holde fokuset til ny veiedag, slik at jeg ikke får en ny smell.

 

Tulla: fikk ikke kjøpt rokkering den dagen jeg hadde tenkt. Kom plutselig på at det er greit å ha et "oppdrag" sammen med ungene dersom lørdagen regner bort. Og det ser det ut som den kommer til å gjøre... Så da er det et av oppdragene våre for morgendagen. Så kan jeg rokke meg gjennom helga og styrke coren ;) Vet forresten om flere som står og leser bok mens de holder på. Høres jo veldig rart ut, men er man effektive, så er man!

 

Tror det er på tide å børste støv av steppen også. Den har jammen fått hvilt seg godt en lang stund nå (bare sporadiske besøk på stua). Jeg vil helst løpe eller trene på studio, så alt annet føles så meningsløst. Mye tid på lite forbrenning, liksom...

 

Hvordan har du det sånn ellers, Tulla?? Er du sykemeldt nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...