Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Gjest Linnlinn

Hei og god påske. Så spennende og sikkert litt skummelt med meny 2. 1600 kcal høres så mye mere ut enn 1300 men for min egen del tror jeg at jeg ofte er opp i 1800 per dag. Jeg inntar i hvert fall mye mere enn det kroppen trenger for vekta vil ikke særlig ned. I tillegg er jeg så utrolig sulten. I går kveld hylte magen av sult og våknet i natt av samme ubehag. Pga peppes pizza til middag tidlig på dagen var det ikke noen kcal igjen til noe annet enn en appelsin. Spent på å høre fra deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg også. Første dagene på kurs gikk fint, inntil mannen i huset kom hjem med 2 kg smågodt. Jeg hadde med vilje sørget for at det var tomt i skapet, så tok ikke lang tid før sukkersuget viste seg, så fordi jeg ikke klarte å stå i mot, så ble hele første uka ødelagt pga dårlig impulskontroll. Det er ikke rapportering i dag pga påskeferie, men vekta viste 100 gran ned når jeg veide meg i dag. Blir lite med utskeielse på meg denne påska, veiedag er neste tirsdag. Jeg vil gjerne gå ned i vekt, så jeg skal være flink denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei i påsken, ja, at det ikke alltid går som planlagt er en del av det å leve eller hva? Det går ikke så bra her heller. Selv om jeg er uten sukker så spiser jeg for mye mat. Er fortsatt sulten og har hunger. Føler at jeg aldri er mett. Og akkurat nå aksepterer jeg ikke det, sult takler jeg dårlig. Jeg og resten av familien fikk påskeegg fra naboen i år som fast tradisjon. Men jeg tenker ikke å spise noe av det før 9.april. Da har det gått 100 dager. Føler ikke at jeg har så lyst på godterier heller, bare mat. Mat mat mat. Håper å finne motivasjon nå fram til mandag så er det en ny start. Igjen. Lykke til så lenge, hyggelig å høre fra deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig oppe du var i dag da. Jeg synes du har vært kjempeflink som ikke har spist godteri etter jul. Jeg har spist altfor mye godis i påska, og hadde bestemt meg i går kveld for at jeg ikke skulle spise mer godis nå. Men allikevel datt hånda oppi godteskålen i dag etter frokost og jeg har i hvertfall spist 150 g med godis. Og nå er jeg kvalm og angrer veldig. Så nå får jeg bare kutte det helt ut. Så nå skal jeg nok en gang slutte å spise godteri.

 

Jeg har vært litt aktiv i påska, og i morgen skal jeg på trening på formiddagen. Vi drar hjem fra påskeferie i dag. Jeg kjenner jeg gleder meg til hverdagen kommer tilbake. Foreløpig har jeg jo holdt vekten de siste ukene, men skal jeg rekke å gå ned noe før sommeren så må jeg ta et krafttak nå.

 

Det har vært utfordringer med å få i seg 1600 kcal om dagen, men får bare fortsette med det.

 

Jeg synes det er godt med ferie, men blir litt at av det også. Jeg kjenner det er godt å gjøre ingenting litt innimellom. Jeg skal jobbe i helga, og så har jeg noen dager fri igjen.

 

Denne dagen har gått skeis kalorimessig allerede, men skal være flink resten av dagen. Blir grilling i dag, og det gleder jeg meg til.

 

Ønsker deg fortsatt en god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, jeg ser at vi har samme oppfatning om både det. Ha fri og det å ha vanlige dager. Begge deler er bra på hver sin måte. Vi har hatt ei rolig påske. Vært hjemme men hatt dagsutflukter samt litt besøk. Det har vært mye og god mat alle dager. Dog lite vin og fortsatt ingen goodies osv. Har levd litt på det at jeg ikke spiser noe sukker og har tenkt og drømt om at akkurat det skal gjøre susen og vekta litt ned eller stabil. Men sånn er det visst ikke. Og det burde jeg forstå også. For mye mat er for mye kcal uansett. men tenker slik at hadde jeg spist godterier hadde vekta vært enda høyere enn i dag. 62.2 i dag. Opp et par kilo. Vet det ikke er så mye det men jeg jobber hardt for å holde vekta nede. Har egentlig jobbet med dette i over 10 år. Fått noen barna innimellom men en evig kamp dette her. Men samtidig liker jeg tanken på å være sunn og måteholden. Og det syns jeg at jeg får til bra. Med noen unntak sånn innimellom ( hver helg for eksempel hahahaha). Spent på å høre fra deg ihvertfall i morgen. Jeg har startere med grete roede style fra i dag av, ny mandag igjen heldigvis. Ang trening har jeg trent fire dager sist uke. Ikke noe hard trening men tanken er alt er bedre enn ingenting. Ellers merkes det at klokka er stilt. Aner ikke hvordan starten på uka skal blii morgen tidlig med med trøtte barn, trøtt mann og meg selv helt skutt. Har ikke fått sovet ut en eneste dag i løpet av påsken. Kun min egen feil det men klager litt lel. Håper du har motivasjon i dag, tenker på deg og gleder meg til å skrive med deg nå mot lysere tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha pangstart med 0,9 kg opp! Det hadde jeg virkelig ikke trodd med tanke på aktivitet jeg har hatt den siste uka.

 

Jeg har ikke tatt en godisbit idag, og blir lenge til neste gang! Men så flaut å gå opp i vekt på første veiing etter påbegynt kurs. Jeg har seks veiinger igjen, så da tenker jeg 0,5 kg hver gang, så målet må da bli 3 kg ned på dette kurset.

 

Jeg strever forsatt med å ligge på meny 2, synes det er mye mat. Men da kan jeg spise meg mett hver dag og slippe å være sulten.

 

Jeg måtte tidlig opp i dag, og hadde planlagt å jogge men ble gåtur i stedet.

 

Imorgen og resten av uka er det jobb, men skal trene på torsdag før jobb.

 

Ønsker deg en fin uke. Synes fortsatt du skal være stolt over å ikke spise godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, jeg tenker at du nå er mere motivert enn noen gang eller hva? Jeg tenker også at trening burde gi resultater men trening er gram og mat er kilo. Desverre. Skriver på i phone nå og skriver mere fra PC senere i dag. Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Sånn, endelig på en pc:) Ja, her var vekta opp 1.4 kg i dag sammenlignet med mandag. Hoi som det går oppover..... Får nok tilbake for maten i påsken nå denne uka. Godt jeg skjerper meg så godt jeg kan nå da. I går kveld skeiet jeg faktisk ut litt. Men om det er å skeie ut eller ei er det nok delte meninger om fordi vi er forskjellige. Jeg tok to rugsprø, en med hvitost og kaviar og en med brunost. jammen fikk jeg blod på tann og slo til med 5 Ritz salte kjeks. De kjeksene burde jeg ha skippet- det vet jeg. Men lel, i det store og hele er vel ikke det så ille å velge framfor noe annet? Hadde jeg veid og målt all mat i går hadde jeg sikkert passert 1300 kcal men sysn selv at valget var greit framfor noe annet.

 

Enn du, hvordan gikk det i går? Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn
:( Å. Sulten jeg er. Har tenkt å unngå kveldsmat i kveld (og videre framover) i håp om resultater. Jammen er det tøft om dagen. Syns jeg takler sult dårlig. Magen er godt utvidet etter påsken og da trenger jeg mere mat for å føle meg mett. Syns det er Vasnkelig å stoppe og spise når jeg fortsatt er sulten. Nesten som å bare erte magen og kroppen. Men men. Håper på bittelitt nedgang i morgen tidlig fra tidligere i uka. Har ihvertfall jogget en liten løype......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei og god tirsdag. Du skal vel på kurs i dag? Hvordan har uka gått siden sist? Håper du selv er fornøyd med egen innsats og at du får fortjeneste i kveld. Jeg er positiv i dag, vekta viste nedgang fra i går, hele halv kilo! Hjelper med vanlig dag og litt trening- men bare noen ganger. Har delte meninger om min egen innsats. På en måte er jeg superstreng og unner meg lite. Som skrevet tidligere så er min utskeielse rugsprø med brunost. Gjerne to om kvelden men ikke hver kveld da. I går tok jeg mager cottge chees og banan. Hadde spist liten gjennom hele dagen. Men, jeg er nok godt over 1300 hver dag. Burde vel veid maten igjen bare for å få en pekepinn men jeg velger å ikke gjøre det, dels fordi jeg er lat og samtidig vil jeg ikke bli helt "crazy" slik jeg har vært før. Syns også jeg bør ha såpass livskvalitet som jeg har også. Lurer på hva jeg kommer til å angre på når jeg er 89 år..... At lovet har vært en evig slankekur? Huff så sørgelig...... Spent på å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, da var første hverdagsuke med 1600

kcal gjennomført. Det som har vært bra er at jeg ikke føler meg sulten, jeg kan spise meg mett hver dag. Men samtidig er det vanskelig å omstille hjernen på å spise mer enn noen sinne, men det er jo pga overvekten. Trenger mer energi til en stor kropp.

 

Vekta viste ned 0,7 kg i dag og det er jeg godt fornøyd med, men jeg veier fortsatt 0, 2 kg mer enn ved start.

 

Vekt 050416:

72,9

Midje 86 cm

 

Jeg er klar for en ny uke. Jeg går forresten nettkurs så jeg er ikke på møter. Føler jeg har grei kontroll nå.

 

Ønsker deg en fin uke! Her blir det ikke noe kos før lørdag- det er jo ikke så mange dager til lørdag😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, grattis med nedgang, nesten en kilo er jo bra! Selv er jeg potte sur. Lykken varte ikke lenge nei. Opp til 62 igjen. Jeg vet at trening er gram og mat er kilo. Men nå har jeg jogget fire dager de to siste ukene og tre dager ukene før, i tillegg til liv uten sukker. Når skal resultatene komme? Jeg begynner å bli utålmodig. Tror jeg rett og slett blir nøtt til å veie maten.... Jeg er skikkelig skuffa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 120416:

72,4 kg ned 0,5 kg

 

Hei hei, den siste uka har jeg vært syk og har ikke fått trent. Vekten viste ned 0,5 kg denne uka, og det er jeg fornøyd med.

 

Jeg synes faktisk det er deilig å kunne spise seg mett hver dag uten dårlig samvittighet. Jeg merker at det gjør det lettere for meg å holde meg til kostholdsplanen. Jeg spiste godteri bare i helga, og har ikke spist noe usunnheter i uka.

 

Lufta har ellers gått litt ut av meg, jeg føler meg trøtt og uopplagt og vil helst sitte i sofaen. Noe som ikke går med små unger😉 Jeg har tatt blodprøver for å sjekke ut av ting i dag, så da er det bare å vente å se. Tar en uke før det kommer svar.

 

Er du sikker på at du spiser nok mat da? 1300 kcal er ikke veldig mye. Jeg ligger på 1450-1550 hver dag nå, utenom lørdag da er det høyere.

 

Jeg er fornøyd med ukas nedgang og er klar for en ny uke. Ha en fin uke!

 

Klem😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det var veiedag i går, og jeg ble så utrolig skuffet over å ha gått ned bare 200 gram. Jeg har vært flink hele uka og ikke skeiet ut utover kosemerkene, så jeg skjønner ingenting.

 

Så frustrert som jeg var svidde jeg liksågodt opp kosemerkene for denne uka i går😬.å

 

Ønsker deg en fin uke!

 

Vekt 190416

72,2 kg ned 200 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke fort, men det går nedover. 200 gram denne uka også. Så etter avtale med kursleder skal jeg nå prøve å ligge på 1400 kcal i uka. Jeg har gått ned mye i cm totalt 21 cm, så vil liksom ikke vekta rikke seg uansett hvor aktiv jeg er. Er ikke veldig motiverende å gå ned 200 gram om gangen.

 

Ellers så går det igrunnen veldig bra nå,er motivert og klar til å fortsette på nytt kurs også.

 

Håper alt står bra til med deg Blå blomst.

 

Vekt 260416:

72 kg-to kg unna delmål nr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, så bra med alle cm og nedgang på vekta også. akte men sikkert. Nå har du to konkrete resultater og det skjønner jeg er motiverende. Jeg har slitt med motivasjonen. Vært mye alene me barna den siste tiden og føler jeg ikke mestrer alt om dagen. Men, jeg har fått jogget en del og er uten sukker. Vurdere å veie mat men bare orker ikke. Klem til deg.

 

Ps hva spiser du til frokost og lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stort sett knekkebrød til frokost. Til lunsj blir det gjerne brødskive med fiskekake,kantinesalat eller varmmat på jobb. Det er store porsjoner, så spiser ikke opp all maten. Er det jeg spiser nå om dagen.

 

Jeg skjønner du er sliten, hvis du er mye alene med barna. Jeg er også det, og ender som oftest opp veldig tidlig i seng. Da blir det ihvertfall ikke noe skapsnoking på kvelden.😃

 

Jeg har gått ned til 1400 kcal nå, for å se om vekta rikker seg. Jeg er fortsatt motivert fordi jeg føler det skjer saker og ting med kroppen min om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei damer

 

Kan jeg få delta i denne tråden sammen med dere?

 

Jeg er en ekte jojo slanker, har vært innom her tusen ganger og har skrevet opp og ned og i mente. Jeg gikk ned 10 kg frem til sommeren i fjor, var 67 kg. Gikk opp til 76 kg igjen og startet en kick start på vektreduksjon nå på mandag.Jeg var 75,5 før helga, hadde store utskeielser i helga, så vet at det er mye vann. De første kiloene vil nok forsvinne kjapt.

 

I første omgang har jeg en 12 dagersplan. Er på dag 3 med rensing - spiser frukt, grønt og bær. Drikker masse vann og grønn te. Ingen kaffe eller salt eller annet inntas disse 3 dagene.

 

Deretter blir det mye grønt og supper de neste 9 dagene. Jeg skal i konfirmasjon den 7.mai - og skal atter en gang inn i bunaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei begged to.

Jewel, jeghar vært så så sliten i det siste at jeg ikke har klart å hente fram i paden for å logge meg inn engang. Men nå er jeg glad jeg gjorde det fordi jeg føler at du er positiv og det smitter over på meg. 1400 kcal er ikke mye så det vil vel presse kroppen enda mere ned i vekt.

 

Gressenka, velkommen til deg, så klart du skal få skrive og dele med oss. Jeg vet du har vært i dette gamet her lenge du også. Vi må vel innrømme at dette Grete roede style har blitt en livsstil, en hjelp og et godt verktøy for å oppnå ønsket vekt eller forbedret kropp. Blir spennende å høre om dine erfaringer, slik renselse har jeg aldri prøvd før. Jeg likere at du har mange kortsiktige mål. Denne iPaden er helt tullete så plutselig kommer det masse tegn og den trykker i vei på egen hånd. Vet ikke om jeg får sendt dette jeg skriver nå. Ja ja.

 

Selv er jeg fortsatt uten sukker. Velger heller potetgull og frukt, syltetøy er OK. Syns ikke det er no problem. Faktisk mye enklere å kutte helt enn å bare kunne ta litt.

 

Nå avslutter jeg innlegget fordi paden ikke vil det jeg vll. Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei damer😊

 

Jeg skjønner at det blir travelt når du er alene med barna blå blomst, det er ikke lett å få gjort så mye for seg selv da. Håper det bedrer seg😊

 

Jewel, jeg ser du var inne her 27 april, hvordan går det nå, hjelper det med mindre kalorimengde?

 

Jeg har gått ned 4.6 kg på 12 dager. 72 kg i går. Jeg hadde store mengder vann i kroppen da jeg startet med 3 dager faste(frukt, grønt, ikke kaffe og ikke salt) i løpet av perioden har jeg også hatt 3 dager med suppe og smoothie, men her har jeg hatt salt i suppa for å si det sånn 😄 Inn 3 cm i midja og 4,5 cm rundt sideflesket😊 Bunaden satt greit på😅 Men den blir forhåpentligvis å sitte litt løsere til 17.mai😊 Jeg spiste langt over kalorigrensa på fredag og lørdag, så kroppen er nok klar for mindre kalorier igjen, men tror ikke man kommer så lett på vektplatå når man skeier ut avåtil 😊

Dag 1 av 9: i dag har jeg gått 1 t 10 min fjelltur med en syk stigning, det var en fin start på dagen. Satser på 1200 kal og en ellers aktiv dag. Håper det går bra med dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei damer det er fortsatt liv i meg, jeg veier 70,9 kg nå, så har gått ned litt.

 

Men ting har løsnet litt mer når jeg ligger på 1400 kcal, men jeg skeier fortsatt for mye ut. Derfor går det sakte men sikkert nedover.

 

Jeg løper også snart en mil, og det er jeg veldig stolt over😃.

 

Ellers så har der vært sykdom i heimen så det har vært et par dårlige uker. Så denne uka er det skippertak. Ønsker å se nedgang på vekta.

 

Jeg har mål om å komme under 70 kg på dette kurset. Så med forsatt bra innsats må jeg bare klare det!

 

Håper alt står bra til med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Linnlinn

Hei dere, jeg lever jeg også. Noen dager føler jeg meg død, andre veldig levende.... Jeg nådde målet mitt her i mai uten å forstå hvorfor. NÅ har jeg gått opp to kilo uten å forstå helt hvorfor. Så, nå tenker jeg å ta grep fram til ferien.......

HÅper vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...