Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Gjest christinamari

Hei igjen.

Dette ble ei shitty helg. For meget av det meste.... Opp en kilo i helga og jeg jeg føler meg som en hval. Sulten og sprengt på samme tid. Hva er man egentlig da?

 

Gir ikke opp (for det vet jeg at jeg kommer til å angre på) og starter med ny frisk i dag. Hurra for meg.

 

Klem Klem.

 

Huff,ja.. Det skal ikke være enkelt altså.

Her så jeg 65 tallet på søndags morgen,så jeg var veldig fornøyd. Så kom tante rød på besøk,å jeg vet at lysten på masse er veldig stor da.. Så håper jeg klare å bite i meg det meste. Men enkelt er det ikke alltid.

Syns du er flink jeg,bare ikke gi deg du.

 

Klem Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Takk o lov for at jeg var fokusert i går for i dag var vekta enda høyere! Nei, jeg skjønner at kveldsmat og sommervin ikke gir noen resultater her. Da hjelper ikke 4 økter med jogg og styrke heller. Blir litt motløs men skal holde ut. Jeg holdt på å dø av sult i går, spiste mye gulrot ja. Har ikke pleid å registrere grønnsaker men 500 gram gulrot gir litt kcal det også. Men fornøyd med det valget uansett. Er på sukkeravrusning. Til helga skal vi i selskap og på hotell. Ja ja, det blir kjipt...... Egentlig er det ikke mye som er gøy når man slanker seg, hyggelige stunder består ofte i god mat syns jeg. Ikke bra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke gikk ganske bra, gikk ned til 69,6 kg så det er jeg fornøyd med. Men i går spiste jeg veldig mye og vips så veide jeg det samme igjen. Så da får jeg være flink denne uka. Har ikke spist godteri eller potetgull heller. Men var i bursdag i helga og da ble det mye kake og lite mat.

 

Jeg skal på trening i morgen tidlig, er lite timer å velge i, så blir litt mindre trening om dagen også.

 

Egentlig godt å ha pause fra kurs. Vil gjerne gå ned litt til ferien. Ønsker dere en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei Jewel, så flott at forrige uke gikk fint :) Vi erfarer støtt og stadig at det kommer tilbakeslag på ulike måter men vi reiser oss igjen ikke sant? Vi får en ny mulighet hver dag, eller hver mandag i hvert fall, eller den første dagen etter påske, eller jul osv.

 

Så godt at du syns det er fint med pause i kurset, du vet jo at du kan når du vil. Hva er din laveste vekt hittil? Hva er målet ditt? Har litt dårlig hukommelse. Hos meg er det 60.5. I dag var jeg 61.9. Har ikke mye igjen men jammen er det vanskelig. Har holdt på med dette slankestyret i 13 år eller mer, og det å holde på vekta sånn noen lunde er ikke lett det heller.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nede i 65 kg, men ikke på denne runden med kurs. Høsten som var veide jeg det. Så kiloene kommer fort tilbake igjen. Jeg er mye sulten så spiser ofte for mye. Nå har jeg hatt to dårlige dager, men prøver igjen å være flink.

 

Jeg er langt unna trivselsvekt og hater kroppen min akkurat nå! Nesten så jeg vurderer å melde meg på nytt kurs igjen. Får gå i tenkeboksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vente til uke 33, selv om jeg veldig gjerne skulle fortsatt hos samme kursleder. Jeg har meldt meg på kurs som starter neste uke! Punktum! Så har jeg i det minste litt håp om å finne litt glede av å kle av meg i varmen.

 

Det er opphold i uke 28, 29 og 30, så kurset varer litt lengre for min del, og da gjelder det å være flink på ferie😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei :)

Det er jenta si det, snakk om å ta kontroll over situasjonen! Du har all grunn til å være stolt over deg selv. Jeg vet alt om å hate kroppen. Det er egentlig trist, veldig trist.

 

Lykke til så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veiedag før torsdag, så har noen dager igjen før veiing. Ble litt vanskelig med maten i helga, men vekta viser foreløpig ned. Så får jeg bare være flink fram til torsdag.

 

Ellers så har jeg lagd jordbærsyltetøy i dag! Og det var så godt! Med redusert sukkermengde da.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Flink dere er .

Kan ikke dere forteller litt mer hvor mye og hva dere spiser på en dag. Gjerne i mengde ? Føler at jeg er flink,men stopper opp å går ikke mer ned . Trenger litt tips og gjerne litt motivasjon ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jenter :(

I dag føles ikke livet så bra. Ikke er jeg syk (ikke fysisk ihvertfall), ikke har jeg problemer av noe slag og barna har det bra i ferien. Egentlig burde jeg være lykkelig over alt som jeg har, gjør og får. Men, nei, ikke noe særlig. Sliten av det meste, sliten av å ikke lykkes med slanking, føler meg som en fiasko. Syns jeg stort sett er veldig flink men det blir for mange kcal. Holder meg mellom 1200-1300 kcal i ukedagene men det er helgene som ødelegger alt. På en side syns jeg at jeg må unne meg litt kos i helgene men samtidig kan jeg ikke det dersom jeg vil ned i vekt. Hva vil jeg mest egentlig? Begge deler kanskje? Svaret er ja.

 

Jeg spiser mye havregrøt, 50 gram Havregryn kokt på vann. Kutter gjerne opp et eple og koker det sammen med grøten. Dette blir en stor porsjon men jeg blir sulten innen en time. Ellers er rugsprø en favoritt, da gjerne med leverpostei i porsjonsbeger slik at mengden er tilmålt. Da spiser jeg to stk rugsprø og en liten sånn pakke med 22 gram. Gjerne et eple ved siden av dersom dette er lunsjen. Mye agurk. Ellers er et halvt stort beger med cottage cheese -mager, en god frokost. Gjerne med litt syltetøy. prøver å holde meg unna sukker.... Det er dette jeg spiser til frokost og lunsj. To frukt hver dag, minst 300 gram gulrot. Til kvelds kan jeg spise to lomper med mager prim eller spekeskinke. Til middag er det 150 gram potet eller 100 gram ris eller pasta. Men det blir ofte bittelitt til. 200 gram fisk, fiskemat eller 150 gram kjøtt, kjøttmat. Bruker ekstra lett melk i kaffen men kun om morningen. Ja, og til kvelds kan jeg også velge en skyr. Så alt i alt er jeg ganske moderat i valg av type mat og mengde men kanskje dere har innspill? Jeg syns jeg trener ganske mye men magen er som en sekk så det er maten og inntaket som er problemet. Merker at jeg er både stresset og irritabiel.

 

Lykke til så lenge, jeg heier på dere og skal prøve å heie på meg selv også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner og skjønner frustrasjonen Blå blomst. Jeg overskred kalorimengden i dag pga jordbær med litt vaniljesaus. Men har trent i dag, så da satser jeg på at det går fint. Snakk om ca 150 kcal over.

 

På en hverdag spiser jeg brødskiver til frokost og lunsj. Oftest med 10% hvitost fra Synnøve finden og Kalkunpålegg med pepper fra Prionor.

 

Hvis jeg blir sulten før lunsj hender det seg at jeg tar en yoplait eller en frukt til mellommåltid. I bilen på vei hjem etter jobb spiser jeg en banan, og middag mår ungene er hentet. Drikker vann eller Cola Zero.

 

Hvis jeg er heldig har jeg litt kcal igjen til kvelden, og da blir det kanskje en brødskive,knekkebrød eller litt frukt eller gulrot.

 

Problemet mitt er at jeg blir sulten etter middag og da blir det for stort inntak til kvelds.

 

Jeg prøver å være fokusert og bevisst nå, for ferien banker på døra og jeg føler meg tjukk og flau av kroppen min.

 

Til middag er det f.eks 150 g potet, men 100 g fullkornspasta hos meg og 150 g av kjøtt og kylling osv. Fiskepinner kun 100 g. Og så har jeg alltid grønnsaker.

 

Min nye kursleder er ernæringsfysiolog og hun sier at jeg må fylle på måltidene med pynt på maten, f eks paprika osv, fordi hodet da får signal om at det kommer fiberrik mat som metter. Så derfor skal jeg prøve å spise litt mer salat på jobb som fyller magen godt, så har jeg rom til litt større kveldsmåltid.

 

Ønsker dere fortsatt en fin uke.Jeg gruver meg til veiedag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, takk for at du forstår. Det er som er berg og dalbane dette her. Fra mestring til ikke mestring, fra glad til trist, motivert til umotivert. Håper å finne gnisten og lysten igjen. Vanskelig å være tålmodig. Og heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt tappet for energi. Godt det bare er tre og en halv dag til ferie. Håper jeg finner ork til å trene i kveld. Er det noe som klarer å snu følelsene til det bedre så er det trening. Jeg bare må ha litt mere krefter til å klare å trene. En halvveis økt er ikke bra for meg, det føles som en fiasko det også. Huff, hvor har det blitt av den alt er bedre enn ingenting? Jeg kjenner meg ikke helt igjen i disse dager.....

 

Tror jeg må tidlig i seng i kveld.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, vekta viste ned 0,7 kg denne uka. Superfornøyd med det!

 

Middagen og lunsjen ble ikke så veldig sunn i dag,men så lenge jeg er flink resten av dagen så går det nok fint. Hadde vafler og is på jobb i dag, og klarte ikke å stå over.

 

Ha en fortsatt fin uke! Da blir det veiing neste torsdag, så en ukes pause pga ferie. Neste veiing på kurset er 30 juli, om to uker altså.

 

Vekt 9 juli

69,6 kg ned 0,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei :rolleyes:

Så utrolig bra jobba! Skikkelig gøy å høre. Jeg går i ferie i dag og blir uten nett i to uker og vel så det. Men kommer innom her straks jeg er tilbake. Denne uka har ikke gått så bra, fortsatt helt tom for energi og jeg har bare klart å trene en dag. Føler jeg er i negativ spiral som er vanskelig å komme ut av. Kanskje jeg klarer det i dag? Vil så gjerne være glad. Men er egentlig bare trist og lei. Ikke er jeg glad over å starte 4 uker med ferie heller....jeg kan umulig være normal....

 

Uansett, kjempegod sommer, jeg heier på deg Jewel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har ikke gått så bra, jeg har skeiet ut hver dag siden fredag. Og nå er det to dager til veiedag.Hatt godtestopp i tre uker, og i helga var dette over. I går kveld spiste jeg kokesjokolade av alle ting!

 

Jeg skal være flink i dag. Er ferieopphold på kurset jeg går, men jeg ønsker å gå ned litt i ferien.Neste veiedag på kurs er 30 juli.

 

Gruver meg til veiedag... Men sitter ute å spiser gulrot nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Linnlinn

Hei Jewel! har litt hjemmeferie før vi tar oss en bitte liten ferie til. Skjønner av det du skriver at det ikke er så lett for tiden. Får litt vondt av deg fordi jeg skjønner deg så godt og vet hvor hardt du holder på. Vet hvor mye du ønsker dette og vet hvor vanskelig det er. Det er to dager til veiedagen din og jeg er veldig spent.

 

Jeg bare lurt på om når på dagen eller ved hvilke måltider det blir vanskelig for deg? Selv jobber jeg mye med det å bli bevisst. Fordi, noen dager klarer jeg meg helt bra, andre dager går det til dundas. Og hvorfor er det slik? Hos meg tror jeg det er mere psyken enn sulten som gjør at jeg gjør som jeg gjør. (Jøss for ei setning). Å være sliten og irritert for eksempel, det er dårlig utgangspunkt for meg. Og det er mye representert hos meg.

 

Disse to ukene på ferie nå har vært fine, god tid med familien og det er bra. Jeg har trent og syns jeg har spist passelig med mat men kaker og dessert har det vært mye av. Et lite glass vin nesten hver kveld. Per dags dato har jeg ikke gått opp noe på disse ukene men vet at "straffen" kommer om ei uke eller to.

 

Tenker på deg, ikke gi opp. Vi kommer i mål, begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja jeg må jo bare innrømme at ting ikke er så bra om dagen. Jeg har gått opp nesten to kilo etter ferien og kurset startet, og jeg klarer ikke å hente meg inn igjen heller. Så nå er vekta 72,2 kg! Og til denne lille kroppen så er det alt for mye! Og så klart skeiet jeg ut i går også siden det var veiedag pg det gikk så dårlig. Jeg er sikkelig destruktiv om dagen og slik vil jeg ikke være. Jeg har hatt en fin ferie, men jeg finner alltid en unnskylding for å skeie ut.

 

Til neste uke skal jeg gå ned i vekt, så denne uka må jeg bare være streng med meg selv, og heller belønne meg med riktig antall kosemerker til helga.

 

Ikke oppløftende nytt her, men hvis jeg fortsetter å titte innom her så kan vi jo fortsette å motivere hverandre. Jeg setter stor pris på deg her inne Blå blomst.

 

Ønsker deg og dine en riktig god helg!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei :( Nå ble jeg trist for deg. Du har min fulle støtte og jeg forstår deg så utrolig bra. jeg forstår at du gjør som du gjør og tenker det du tenker. Alle her inne har sikkert vært der du er nå. Heldigvis er det aldri for sent å snu. Er ikke det utrolig bra? Kanskje det er i dag vendepunktet kommer? Eller i morgen?

 

Dersom du ikke planlegger hva du skal spise så prøv det. Ikke vær for streng med deg selv. Stress gir økt vekt. Vær tålmodig og ha et langsiktig mål. Delmål fram til jul kanskje?

 

Her er det slutt på trening etter ferien. Alt for sliten. Gikk ikke opp noe særlig i ferien men det fikk jeg til nå etterpå. Skikkelig teit. Håper å få trent litt men prøver å redusere kcal først.

 

Ikke gi opp, da blir det enda vanskeligere å snu. Om du ikke klarer å gå ned i vekt så prøv og hold vekta stabil. Når den er på vei oppover er det vanskelig å stoppe den- for meg i hvert fall. Let etter motivasjon, jeg tror det er det som mangler litt hos deg nå. Evne og kunnskap har du. Jeg tror på deg!

 

Varm klem i varmen. Blå Blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt bedre nå, jeg gikk ned 1,2 kg forrige uke, så nå viser vekta 71 kg. Jeg ble i hvertfall motivert av det da,så da får jeg være veldig flink i helga når jeg skal i bursdag.

 

Det er litt hardt å være tilbake til hverdagen igjen, og nå gleder jeg meg til å slappe av i helga. Denne uka har det skjedd mye positivt, så da håper jeg neste uke også blir bra.

 

Ønsker deg en riktig god helg!

 

Vekt 20 aug:

71 kg ned 1,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Heia, så gode nyheter da! :rolleyes: Hvordan har du klart dette? her går det til dundas skal du vite og det har jeg årsaken til. Ikke planlagt en eneste frokost eller lunsj. Da blir det mye dårlige alternativer. Så, derfor har jeg kjøpt meg flere poser med havregrøt som er tilgjengelig på jobben hvor jeg spiser både frokost og lunsj. Det har vært kaker på jobb to dager denne uka og jeg lar meg friste. Ikke har jeg trent noe heller- bare vondt i hodet...... Men nå ble jeg motivert av deg!

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skal man si, jeg tok et lite skippertak. Men denne uka har jeg ikke veid meg, og det er bevisst siden jeg skeiet ut 3 dagerpå rad. Så jeg tviler på særlig nedgang denne uka. Var i bursdag i helga, og klarte ikke stå over sjokoladen som mannen min hadde lagt i kjøleskapet. Det er veiedag o morgen, så jeg er litt spent. Jeg håper jeg har gått ned litt...

 

Jeg har vært flink med tanke på trening, så der har jeg ingen dårlig samvittighet.

 

Veiedag på torsdager er uvant. Dette kurset har ikke gått så bra, men jeg har kommet godt inn i rutinene igjen de to siste ukene.

 

Tvi tvi til meg, ønsker deg en god helg! For nå er det snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei min venn :)

Nå har jeg snart kommet til ende i årets værste uke...... Har handlet på en måte jeg ikke kjenner meg igjen i. Spist og spist og spist. Godterier og alt spm har vært tilgjengelig. Ut over vanlig travelt på jobb, barnas oppstart av aktiviteter og ingen planlegging av måltider. Noe må være feil når man fortsatt er sulten etter 6 knekkebrød med brunost og kroppen bare skriker etter mer? Ikke bra. uansett, i går fikk jeg meg en lang joggetur på en time. Fikk forbrent 570 kcal i følge runkeeper. Og det gav skikkelig booost. Skal ned på vekta etter morgenkaffen nå og håper vekta er tålelig grei. Smellen kan komme senere i uka også så jeg stoler ikke helt på vekta i dag dersom den skulle vise seg å være litt grei. Men, nå tror jeg at den dårlige trenden er på vei til å snu. Jeg konkluderer med at fysisk trening er medisin for meg. Så, derfor må jeg prøve å få det til. og så må jeg følge det rådet jeg gav til deg-å planlegge måltidene. Så nå tenkte jeg å veie og registrere litt igjen.

 

Du er god til å at grep nå Jewel, jeg skal prøve å være like flink som deg.

 

Klem Klem fra Blå Blomst.

 

PS så du på tid for hjem nå sist tirsdag? Syntes det ble så utrolig fint at jeg drømmer om å kopiere hele episoden og få det slik hos meg. Godt å kunne drømme om noe annet enn om kropp og mat :)

 

Klem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nei jeg så ikke på Tid for hjem. Jeg var helt utslitt på lørdag, det tar på med skolestart og hverdagen igjen. Eldste barnet mitt er skolestarter i år.

 

Veiedag var en stor skuffelse. Jeg hadde gått opp 0,6 kg. Så det går trått. Denne uka har jeg skeiet ut med en hel pose potetgull pluss lakris og sjokolade. Jeg trøstespiste fordi jrg hadde gått opp. Nei det er jo bare for dumt. Kursleder vil at jeg skal fortsette på kurs hos henne, så det blir vel til at jeg gjør det.

 

Det verker i hele kroppen min etter å ha vært på jobb i dag. Gleder meg til fridag i morgen. Ønsker deg en fin uke! Veiedag på torsdag igjen for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...