Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde gått ned 200 gram, så det var ikke allverdens. Men selvforskyldt, jeg klarer ikke slanke meg og gå ned i vekt. Har likevel meldt meg på nytt kurs,og nå er der helt godtefritt fram til julen. Har avtalt med mannen, så da er det lettere å gå ned tror jeg når det kommer til å bli kjøpt minimalt med godteri framover.

 

Jeg har vært oppe tidlig i dag, og dro på trening når mannen stod opp. Jeg har spist litt godteri i dag også, er vanskelig å la være.

 

Ønsker deg en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bra med 200 gram da! Jeg leser jo at du vil så gjerne få det til! Og flott med trening også. Jeg har også hatt en lengre periode med mye godteri, ja hver eneste dag faktisk. Men, kanskje vi to skal kutte helt med oppstart i morgen? Mandag er en god dag for oppstart eller hva? det blir knalltøft men suget vil gi seg etter vært. Er du med?

 

Jeg løp kk- mila i går og kom i mål. Er utrolig stolt. Har aldri vært sporty noen gang i mitt liv men nå ser jeg på meg selv som det. Og vet du, i går var jeg mest opptatt av å få i meg mest mulig kcal gjennom hele formiddagen. Nøtter, cottage cheese, energibar, energidrikk. For en gangs skyld tenkte jeg ikke på å spise minst mulig kcal. DET var deilig det. Jeg tenker på de som ikke trenger å slanke seg og hele tiden passe på. De er heldige de. Men samtidig aksepterer jeg at slik er det ikke for meg. Fordi jeg har tatt et valg om å bli slank, sunn o.l. Og i summ og sumarum er det DET som er viktig for meg. Da må jeg minne meg på det neste gang hånden er på vei i godteriskålen....

 

Håper du leser dette i løpet av i dag søndag slik at jeg vet om du er med. :)

 

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da er dag 1 uten godterier i gang. Utfordring å være hjemme med sykt barn. Tok en kjempebit av en godt sukret kanelbolle og mmmmmmmm så deilig. Men kom plutselig på at det var ikke særlig lurt. Jeg spyttet ut jeg. Klapp på sluldra. har ikke tatt stilling til om det er kun godterier som skal kuttes eller om det skal gjelde nøttemix, potetgul, kaker, is og dessert også? jeg elsker alt av nøtter og har inntatt mye av det i det siste. Nøtter er jo litt bra men jeg nøyer meg ikke med små mengder. Ok, nøtter kuttes herved. har heldigvis ikke forsynt meg av posen i dag.

Vi har ofte kaker på jobb men der er jeg ganske god til å la være. tenker at dersom vi blir bortbedt kan jeg ta et stykke kake eller en vaffel ol. Jeg trenger å ha tatt en standpunkt før jeg kommer i dilemmaet, skal skal ikke- litt som de gutta i skrimmel skrammel på barnetv om du har sett det ;)

 

Ok. Da er jeg spent på å høre fra deg.

 

Vekt : 61.7

Mål: mindre magemål, mere energi og godt humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist godteri i dag, men har spist litt for mye frukt i dag. Med utskeielsene i helga tviler jeg på noe nedgang denne uka.

 

Så flink du er som har løpt kk mila. Hvis kroppen min hadde fungert kunne jeg også ha løpt.

 

Jeg har bestemt meg for å ha totalt godtefritt nå,så det har gått bra i dag. Jeg lagde grove speltlapper til matpakka i morgen, så måtte tyvsmake litt. Er ikke ofte jeg lagee det for å si det sånn!

 

Jeg har vært på jobb i dag, og på an igjen i morgen. Så er vel snart på tide å finne senga for min del. Jeg blir helt ferdig så fort mørket kommer. Jeg har lyst til å gå i dvale. Skal i hvertfall passe på å få i meg vitamin D gjennom høsten og mørketida.

 

Ønsker deg ei fin uke. Jeg har ikke lyst på godteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, jeg har heller ikke spist godterier! Hurra! Ble derimot noen never med nøtter. Dumt å ha det i hus. Ja ja. Jeg føler også for dvale, er så trøtt. Håper at en kropp uten sukker gjør meg bedre på alle mulig vis. Jeg spiser nok også for mye frukt men syns det får være greit, særlig nå i begynnelsen. Og hver kveld tar jeg en kopp med kakao- ikke den lettvarianten. Da er kveldens ro-ned-belønning etter en lang dag. Gjerne sammen litt tv.

 

Lykke til videre, vi høres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god lørdags morgen. Nå er dagen så vidt i gang og jeg koser meg med morgenkaffe og skiver til deg :) Det gikk litt skeis her på torsdag, og ikke så bra i går heller. På torsdag var jeg så sulten hele dagen, sikkelig hunger......og jeg lot kroppen få mye mat og nøtter. Jeg måtte kaste posen til slutt. Men ikke noe godteri :) Det at det er nulltoleranse for godteri har jeg akseptert og det fungerer! Knallbra. Så håper jeg at jeg klarervå eliminere ut de andre dårlige valgene på løpende bånd. Jeg fikk trent i går og tenker å gjøre det i dag også. I tillegg er vi bedt på middag i dag og det er hyggelig. Da vet jeg at det blir mulig dessert og garantert kake og godterier. Skal ta ett stykke kake har jeg bestemt. Men mindre det er sjokoladekake- er ikke så glad i det. Håper det går bra med deg. Hvordan gikk det på vekta på torsdag? Jeg har gått opp en halv kilo fra mandag. Håper det skyldes alt mye annet enn mine valg men slik er det nok ikke. Ja ja, gir ikke opp! Skal aldri gi opp eller gi slipp. Da vet jeg at jeg kommer til å angre........

 

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , veiedag viste igrunnen at vekta står stille. Men det er det vel mengder med smågodt forrige helg som er årsaken til.

 

Jeg har begynt nytt kurs nå og har tatt meg sammen. Jeg skal på tur om ca en mnd og ønsker å føle meg vel i antrekket jeg skal ha på meg da. Så derfor har jeg litt ekstra motivasjon i det. Er alltid hyggelig å føle seg fin.

 

Jeg spiste popcorn i går, og det er det jeg får av kos framover hvis jeg skal kose meg. Har også kjøpt meg lett kakao. Det er veldig godt og tar søtsuget helt vekk om jeg er sugen. 40 kcal i en kopp!

 

Blir lørdagstaco her i dag, for en gang skyld er det mannen i huset som lager mat. Jeg får det servert. Nå er det straks mat her. Ønsker deg en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, så fint å høre fra deg. Jeg er så nysgjerrig på hvem du er....hvordan du ser ut og hvordan du er som person :) Jeg har vel laget meg et bilde av hvordan du er, litt morsomt.

 

I går traff jeg en bekjent som jeg ikke har sett på ett år. Personen hadde slanket seg hele18 kg og mannen var ikke til å kjenne igjen. Snakk om inspirasjon! Og det trenger jeg nå for denne helga har gitt vektøkning de lux. Hvorfor ikke slå til med hele +1.2? Jadda....

 

Vekt: 62.9 Skrekk o gru

Mål: 61.0

 

 

Nå blir det ikke en kcal over 1300! Basta! Går over til lettkakao i dag.

 

Klem klem.

 

PS du er uten godterier? Det er jeg. Ei uke nå. Null problem. Spiser for mye mat da, men slutter med det også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kvelden :)

Må si jeg er sulten nå ja. I følge registrering av mat i dag har jeg kun en lettkakao igjen for å holde meg på 1300 kcal. I dag har jeg til og med veid gulroten min og lagt inn både ketchup og sennep til middagen. Syns jeg har vært flink i dag. Tenker å være nazi nå. Men syns 1300 gir lite mat selv om jeg prøver å velge smart.

 

Hvordan går det hos deg?

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, fortsatt sulten og er hjemme med sykt barn. Tenker på mat hele tiden! Hmmmmm gjelder å holde fokus nå. Stekt sei til middag i dag. Har kun igjen en lettkakao igjen til kvelds. Syns synd på meg selv :( Håper sulten gir seg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har ikke spist godteri, men jeg må innrømme at jeg smakte på ett potetgullflak i dag. Jeg har vært hjemme med sykt barn i to dager nå, og da har jeg lyst til å spise alt mulig jeg vet ikke er bra for meg.

 

På søndag spiste jeg 3 brødskiver med nugatti,så der sprengte jeg kaloribudsjettet den dagen. I går ble det ett polarbrød med nugatti, men innafor 1300 kcal. Og i dag to bixit kjeks. Men jeg er likevel fornøyd. Jeg har ikke spist godteri. Og lettkakao hjelper veldig mot søtsug. Jeg har ekster søtning i uten sukker, så blir den enda litt søtere.

 

Hvis jeg er fokusert de neste dagene nå, så håper jeg på nedgang denne uka. Jeg tvang meg selv på trening i gårkveld. Mannen min er ofte borte så da ble det en time spinning. Ellers så ser det dårlig ut med trening resten av uka. Jeg bruker å planlegge trening, men med sykt barn går dessverre ikke det. Synd på barnet som er syk stakkar.

 

Jeg er jo nysgjerrig på deg også, men jeg merker at vi har den samme selvironiske tonen. Så tenker kanskje at vi er litt like ved at vi bruker mat som trøst når ting er vanskelig. Jeg er glad i å være sammen med andre mennesker, men trives også utrolig godt i mitt eget selskap. Jeg er flink til å skravle med riktig selskap,og er en snill og omtenksom person. Jeg bruker mye tid på ungene og familien.Og så er jeg glad i å være på trening hvor jeg virkelig føler at jeg kan være meg selv. Litt om meg!

 

Ønsker deg fortsatt en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, så flinke vi er til å holde oss unna godteri!!! Er det ikke rart at det som noen dager virker helt umulig andre dager går helt greit og vel så det. Det hjelper å være bestemt og ha motivasjon. Du motiverer meg. Så gøy å høre deg beskrive deg selv, og ja, vi er nok like som personer. Koselig.

 

I dag har jeg dag to med sykt barn. I går var det en kjedelig og lang sulten dag. I dag går det bedre for både mor og barn. Fortsatt sulten da. I går kveld ble det brød med nugatti for meg også. 1.5 brødskive over budsjett. Pytt sann. Behøver ikke å gjøre det samme i dag :) Jeg har laget pannekakerøre av oppskrift her på grete roede. Spent på om barna vil like de. Men sukker og bacon (kun for barna) vil nok løfte de betraktelig i smak.

 

Ellers er det dårlig med trening om dagen. Ikke helt i slaget. Dessuten har jeg mindre energi når jeg lever på 1300. Håper å få til en joggetur på fredag slik at helgen kan starte med godt humør og taco med familien. Jeg er veldig hjemmekjær. Liker å rydde, vaske, gjøre det hyggelig hjemme for meg selv. De andre er ikke like opptatt av det men tror de liker det uten helt å være bevisst på det. Familieliv syns jeg er slitsomt og fantastisk på samme tid. Liker rutiner og at det meste går som planlagt. Gjelder både på jobb og hjemme.

 

Nå har jeg akurat spist en kvarg med bringebær. Det var virkelig søtt og godt. Må legge det inn i regnskapet. Ha en fin dag så lenge, god bedring til dere og knall at du fikk trent!

 

Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 10 dager uten godteri! Jeg er stolt av meg selv. I morgen er det veiedag, og jeg er nervøs for å gå på vekta, selv om jeg synes den siste uka har gått fint med unntak av utskeielsen med tre brødskiver med nugatti på søndagskvelden. Jeg veide meg i dag tidlig, og den viste oppgang, så jeg blir frustrert hvis de brødskivene på søndag har ødelagt alt.

 

Jeg har overgått meg selv med våkentid i dag, så det er på tide å finne loppekassa. Bakte pizzahorn i kveld, og ungen elsket de. Brukte GR oppskrift på deigen, men hadde Idun pizzasaus og revet ost inni horna. Så har fylt opp fryseren denne uka. Bakte sjokolademuffins tidligere i uka. og jeg spiste 50 gram av de, så er stolt av meg selv.

 

Nå er det like før øyelokka mine glir igjen, så får gå å legge meg. Det er så koselig å logge inn her når du har skrevet noe, du motiverer meg også! Fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja du var jammen oppe lenge i går. Jeg la meg halv ni. Sliten, sulten og trøtt. Var rett jeg skulle våkne i natt og ikke få sove igjen pga sult. Gikk heldigvis bra. Har du veid deg i dag? Håper nugattien ikke har gitt deg hodebry. Her gikk det skeis i dag. På slutten av arbeidsdagen ble det en vanlig posekakao, en neve nøtter har brente mandler, to never tom og Jerry kjeks pluss en ostebit! Fortjener ikke middag i dag, ikke noe mere i det hele tatt i dag egentlig. Shitt altså. Jeg trodde at dersom jeg bare fikk litt til, og litt til og litt til, ja da ville sulten og suget gi seg. Men nei. Nå føler jeg meg helt skrudd i både hodet og kropp.

 

Jeg blir og så glad når jeg ser at du har vært her inne. Superhyggelig! Pannekakene jeg lagde i går var helt nydelige, også uten sukker og bacon. Anbefales! barna merket ikke til noe havresekken eller sammalt hvetemel. Pizzasnurrer hørtes også godt ut. TVi TVi til deg, vi høres snart igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg på overtid igjen, jeg legger meg vanligvis mellom halv ti og ti. Vært våken fra 0545 i dag, så det er virkelig på tide å finne igjen senga. Har vært på jobb, og foreldremøte på kvelden. Og selv om det pøsregnet tok jeg på spaserskoene og regnjakka og gikk! Det var veldig fristende å ta bilen, men jeg har en avtale med meg selv om at jeg må bli litt flinkere til å gå.

 

Og dagens vekt viste ned 0,6 kg, og det gav meg motivasjon til den neste uken. Men jeg har fortsatt gått opp 0,6 kg siden jeg begynte på forrige kurs, så jeg har litt å ta igjen på vekttap. Så da kjente jeg på skuffelsen jeg har over meg selv et lite sekund, men tenker at jeg har gjort dette før og har klart det. Og da skal jeg jammen meg klare det nå også! Og så skal jeg snakke meg opp og ikke ned!Jeg har et realistisk mål om å gå ned 0,5 kg i uka.

 

Nei får vel finne loppekassa!

 

Men Blå blomst selv om det gikk dårlig i dag, så er det heldigvis en ny dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, god mandag og morgen.

Jeg skrev langt på lørdags morgen men plutselig skjedde det noe med i-paden og dermed forsvant alt.......

Nå er uka i gang og det er helt ok, selv om det ikke føles sånn på søndager. Søndagen er litt ventedag for meg, gruer meg litt til ei ny og lang uke. Travelt på jobb, travelt hjemme. Heldigvis er det ikke så verst når man først kommer i gang.

 

Vekta var heldigvis bedre enn forrige mandag så nå er jeg der jeg var for to uker siden.

 

Vekt: 61.7

Mål: 60.5

 

Jeg trente på fredag, en lang og deilig joggetur. Dog den eneste for hele uka men sånn ble det. Denne uka er like travel. Vi har familiebesøk ut uka. Ikke så lett å dra ut da. Skal nevnes at vi har hatt sjokoladekake og gele og jeg har ikke forsynt meg. Ikke noe savn heller. Merkelig.

 

Håper du har det bra, at helgen har gått fint og at jeg hører fra deg :)

 

Klem til deg Jewel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Nå er det tirsdag. Enda en dag i livet er over. Høres litt depresivt ut kanskje men det er jo sant. Av og til forestiller jeg meg en lang livslinje, slik tall-linje som barna har på skolen fra 1-10. Hvor langt har jeg kommet på livslinjen og hvordan vil jeg ha det mens jeg lever? Ja ja, nok filosofering nå:)

 

Jeg syns kiloene sitter hardt på selv om det ikke er mange kilo som skal bort. Magen bare velter utover og jeg kjenner pølse på pølse rundt livet. Håper å få trent neste uke da det er høstferie og barna har fri fra aktiviteter. Jeg smakte på kaka i går, tok en rest på tallerkenen til den minste. Himmelsk den var god. Men tok ikke mere da.

 

Ha en fin dag. Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå må jeg innrømme at jeg har smakt på litt godteri. En bamsemums og 6 djungelvrål. Men har ikke behov for mer enn det. Så selv om det ble en liten sprekk, så er jeg fornøyd med viljestyrken min.

 

I morgen er det veiedag, og nå er det noen dager siden sist jeg veide meg. Så jeg er veldig spent.

 

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, ja da har vi kost oss litt begge to men at vi klarte det med stil er jo det aller beste eller hva?

Hvordan gikk det på vekta i dag? jeg har tenkt (igjen) at nå gir jeg opp. Men i dag ble det et lite lysglimt. 61.4! Å så glad jeg ble. Håper det holder over helga da. Og dersom ikke er det bare å brette opp ermene på mandag igjen. Ser fram tier roligere uke neste uke. Høstferien og ingen aktiviteter for barna. Ingen kjøring hit og dit. Selv om jeg jobber hele uka blir det superbra! Håper å få trent litt i helga nå pluss i nete uke. Ellers reiser familien hjem i morgen så da blir det godt å være for oss selv igjen.

 

Gleder meg til å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Dette betyr at kroppen slipper litt taket nå. Jeg veide litt mere i dag enn i går men det går fint. Håper vi klarer oss fint i helga. Skriver i morgen tidlig i hvert fall. Klem Klem. Endelig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...