Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Gjest Linnlinn

Hei min venn, nå savner jeg å høre fra deg! Jeg tenker at det kanskje går så bra med deg at du ikke føler trang til å skrive? Tenker i hvert fall på deg og ser etter deg ;)

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har sykt barn så burde få tid til å skrive litt alikevel. Jeg har fått trent 3 dager i uka som var, og har trent i dag før mannen min dro på jobb. Med sykt barn blir det lite tid til trening. Jeg ble veldig overrasket når jeg veide meg i dag. Jeg har noen dager jeg har spist for mange kcal, men vekta viste 67,6, så det er jo ned 1,2 kg fra forrige uke! Veide meg tre ganger,men viste fortsatt de samme.

 

Jeg har spist litt polarbrød med nugatti denne uka som var, mest på kveldene. Denne uka skal være nugattifri! Og så har jeg vært litt bevisst på å ikke spise mellom måltidene.

 

Jeg er fornøyd med ukens resultat, håper virkelig vekta stemmer.Mål for neste uke er å å veie 66,9, så det betyr ned 0,7 kg. Jeg har lyst til å se 66 tallet igjen.

 

Håper det går bra med deg også. Klem til deg!

 

Vekt 14 april

67,6 kg ned 1,2 kg fra forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei! Dette var jo svært så oppløftende å høre! (ikke at du har sykt barn da. Kjempebra jobba! Ja nå gjelder det å holde seg fast til gode vaner og rutiner :rolleyes:

Jo da, slett ikke verst her heller. Nesten for godt til å være sant men i dag var påskekiloen borte...... Magen var absolutt helt tom da jeg veide meg og jeg turte ikke å veie meg flere ganger- for en gangs skyld. Skal trene tre dager denne uka. Ble det sist uke også. på tide og få inn litt vann i kroppen....

 

God bedring til lillebarnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

hei, jeg har begynt med noe nytt som jeg kanskje tror er bra for meg.... Aller først, jeg veier ikke maten og teller ikke kalorier. Etter jobb spiser jeg to knekkebrød, gjerne med hvitost og brunost. Jeg spiser lunsj på jobb 11.30 og middag er sjelden før kl 17-18. Dette resulterer i at det ikke blir noen annen småspising mellom lunsj og middag, og i tillegg er jeg ganske mett når det er middag så jeg spiser ikke så mye. Og ikke trenger jeg noe mat etter middagen heller. Og så er det deilig å være mett når jeg har spist middag :)

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har funnet en fin måte å redusere matinntaket på. Jeg har ikke spis polarbrød med nugatti hittil denne uka. Men skal innrømme at jeg har smakt på den for å dempe søtsug, men det er svært lite jeg har fått i meg.

 

I går lagde jeg den kaloribomben av en brownie, og forskynte meg grovt for å si det sånn. Det var fantastisk godt!

 

Dette vet jeg ikke helt om jeg tør å si, men jeg har fastet med 500 kcal to dager denne uka. Det har gått fint, og håper det hjelper på nedgang til tirsdag. Da kan jeg spise 1700 kcal de andre dagene. Jeg tror jeg slipper å gå på disse kjempesmellene på kvelden med denne løsningen. Jeg har lyst å prøve ett par uker denne metoden. Funker bra å faste når jeg er på jobb. Jeg ser nå at jeg virker desperat etter å gå ned i vekt, og det er jeg virkelig. Jeg mistrives med denne vekta,og spiser stadig mer enn jeg bør.

 

I morgen skal jeg på trening, og gleder meg til det og lørdagstaco sammen med gutta mine.

 

Ønsker deg en riktig god helg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! Nå er det bare fire uker siden siden sist jeg spiste godteri. Og i dag sprakk jeg, men med det førte det noe godt med seg, selv om det svir økonomien min veldig. Jeg har meldt meg på nytt GR kurs, med samme kurslederen som jeg hadde sist. Jeg er så glad og lettet, for jeg er virkelig misfornøyd med vekta og kostholdet om dagen. Selv om du er en god motivator Blå blomst, så holder det ikke for meg dessverre. Jeg trenger virkelig en kursleder til å guide meg på veien, betale for det og gjøre det ordentlig for hvis ikke er det som å kaste pengene ut vinduet.

 

Jeg skal veie meg i morgen, og starter på scratch der tenker jeg. Kurset starter første uka i mai, så jeg har mål om å gå ned minst 1 kg til kursstart. Så blir mer aktiv på sidene her inne framover. Er to uker til kurset starter, men i hodet mitt starter det allerede i morgen.

 

Jeg fikk ikke veid meg i dagtidlig, så jeg skal veie meg i morgen. Åssen går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg :rolleyes:

Så flott med nytt kurs, det er jo knallbra av deg og ta et slikt grep om situasjonen! Kjempebra. 4 uker uten godteri er også bra! At du begynner i dag er bra! Jeg ble skikkelig glad for deg nå. Jeg blir også glad når jeg selv går inn for noe 100%. Man blir lettet fordi at valget er tatt og man kan stresse ned. Og, jeg vet med meg selv at blir jeg stresset,da stresser kroppen og jeg blir enda mere desperat og da skjer det virkelig ingenting. Nå har du en fast plan og du vet hva du har i vente. Gleder meg til å høre mye fra deg, kanskje jeg kan få litt tips og råd fra deg også.

 

Jeg teller fortsatt ikke kcal men jeg har alltid den faste frokosten og lunsjen som er tilmålt fra tidligere tider. Da føler jeg at jeg hver dag får en god start og vil da ikke ødelegge den gode dagen. Vekta er jeg helt fornøyd med nå. Jeg har nådd målet mitt på 61.5. Men kroppen tåler ikke mye utskeielser før vekta stiger. Selv om magen har blitt mindre er den fortsatt stor, slapp og dvask. Tenker ofte at jeg burde trene litt enkel styrke hjemme på stua men når gjøremålene for dagen og kvelden er gjort er det glemt. Da er det tv som står i fokus. Tenk hvilke resultater 10 min styrke hver kveld ville ha gjort på et halvt år. Hmmmmmm kanskje jeg skal styrke meg litt i kveld.

 

I dag har jeg på meg ei bukse jeg ikke har prøvd siden i fjor. Den sklei ganske lett over rumpa. Måtte ha belte også. Føles som en stor seier, og det er en stor seier.

 

Nå gleder jeg meg til høre hvordan den første dagen din har gått. Stor motivasjonsklem til deg :)

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første dagen har gått så bra så langt. Jeg har hatt endel ærend i dag som har tatt det meste av dagen i tillegg til å ha vært på trening.

 

Gratulerer til deg som har nådd målet ditt! Helga lurer rett rundt hjørnet nå, jeg er i hvertfall motivert igjen nå. Og veiedag blir tirsdag, men vet ikke helt åssen det blir på kurset. Ha en fortsatt fin uke!

 

Vekt 22 april

68,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var helga halvveis. Og har hatt for høyt kaloriinntak de tre siste dagene, så ikke den beste starten på mitt nye og bedre liv. Nå er lørdagsmiddagen inntatt, og helt ærlig så er det ikke plass til mer mat i magen i dag. Vi kjøpte billig smågodt før idag, så det gjorde innhugg på kaloriregnskapet. Ikke godt var det heller.

 

Ha en fortsatt fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg, ny dag og uke i dag. Klar for grep vil jeg tro! Ang smågodt, jeg bare elsker det! Men slik som hos deg, det er ikke så godt allikevel når man først har spist det. Gjelder å huske på det til neste gang. Hos meg er vekten stabil nå, har vært det i to uker tror jeg. Vet at veldig lite skal til før kiloen eller to kommer på igjen så prøver å ikke strekke strikken for langt ang hva jeg tåler. Men trener tre dager i uka nå. Noe gåtur og noe lett jogging.

 

Ellers er jeg sliten og dagen og humøret opp og ned, men alt er bedre enn før. Lykke til med veiing i morgen.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg, ny dag og uke i dag. Klar for grep vil jeg tro! Ang smågodt, jeg bare elsker det! Men slik som hos deg, det er ikke så godt allikevel når man først har spist det. Gjelder å huske på det til neste gang. Hos meg er vekten stabil nå, har vært det i to uker tror jeg. Vet at veldig lite skal til før kiloen eller to kommer på igjen så prøver å ikke strekke strikken for langt ang hva jeg tåler. Men trener tre dager i uka nå. Noe gåtur og noe lett jogging.

 

Ellers er jeg sliten og dagen og humøret opp og ned, men alt er bedre enn før. Lykke til med veiing i morgen.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg sliter om dagen, i dag har jeg spist en hel pose med M. Vekta i går viste 200 gram mer enn forrige uke. Så da passer det bra å trøstespise enda litt til... He he...

 

Jeg er sliten om dagen selv også. Jeg har vondt i kroppen og de dagene jeg ikke er på jobb er det så mye jeg skal ordne pluss trene, så jeg føler aldri jeg får slappet av. I helga hadde jeg så vondt i hofta at jeg knapt klarte å gå, så har spist ibux hver dag i håp om at betennelsen skal gi seg.

 

Ikke mye positive tilbakemeldinger herfra denne uka, jeg orker ikke telle kalorier en gang. Trøtt og sliten og har bare lyst til å gå å legge meg i dag...

 

Fint å høre at du klarer å holde vekten. Jeg får ta skippertak resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, huff så leit for deg da. Om det er noen trøst så har det gått skikkelig skeis her også. Vært alene hjemme med barna og uten data. Ble mye enkel og usunn mat (unnskyld barna mine). Og godteri! Hjelpes meg, sukker vipper meg helt ut av kontroll! I tillegg har vi så mye godterier hjemme at jeg ikke syns jeg kan kaste det heller... Heldigvis er det mandag i dag. Godt med en ny start.

 

Har du kommet i gnag med nettkurset? Har kurslederen noen råd til deg? Håper du klarer å finne energi og motivasjon. Skriv til meg og fortell hvordan det går. Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har begynt med blanke ark i dag. Startvekten en avskrekkende. Jeg har overspist de to siste ukene, så jeg må ha godteri ut av livet mitt en stund til. Så blir godtefritt kurs på meg, men det klarer jeg. Jeg er veldig flink til å snakke meg ned, så nå får jeg bli litt flinkere til å finne positive ting ved meg selv. Jeg må være målrettet på dette kurset, målet er 65 kg når kurset er ferdig.

 

Jeg er lei meg for at jeg ikke har tatt så godt være på kroppen min de siste månedene og latt kiloene snike seg på. Men nå får jeg legge det bak meg, og jeg håper å gå ned 1 kg til neste uke. Jeg føler meg positiv og glad nå, og er klar for å gå ned igjen det jeg har gått opp. Håper du får en fin uke!

 

STARTVEKT 4 mai

69.4 kg

Midje 86 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei igjen og god morgen :)

Det er jo flott at du tar grep nå etter to uker men for mye diverse, isteden for å la det gå 8 uker eller en halvt år. Bra jobba! Håper gårsdagen gikk fint for deg da. Jeg klarte meg bra men jeg erfarer at det er smart å spise det jeg har planlagt, ikke hoppe over, spare eller velge noe annet. Fort gjort å havne utpå......

 

I dag har jeg tenkt å trene igjen, ei uke siden sist nå. Når det tar lang tid mellom hver trening så blir det så tungt, et ork og litt skummelt. Jeg husker ikke helt på den godfølelsen etter trening...

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første dagene har gått fint så lang. Jeg hadde litt søtsug i stad og da tok jeg meg en yoplait vanilje.

 

Vært på jobb i dag, så jeg skal trene i morgentidlig, og ellers gjøre minst mulig. Kl åtte fikk jeg satt meg ned i kveld... Fritidsaktiviteter etter bhg gjør hverdagen hektisk, men veldig gøy å se hva ungene mestrer!

 

Jeg prøver å kutte ned brusinntaket, men i dag har det blitt 1,5 liter alt. Skal jeg holde meg våken til jeg skal legge meg, må jeg ha meg et glass Pepsi Max:-)

 

Jeg er veldig motivert til å fortsette den gode innsatsen så langt denne uka, helt fram tin veiedag. Da er det på an igjen:-)

 

Fortsatt fin uke til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Så glad jeg ble nå :) Dette høres bra og nøye ut. Du har valgt å ta kontrollen og det er det som skal til. Her ble det ikke noe trening i går grunnet mye regn. Resten av uka er jeg alene med barna- helt til søndag. Derfor er det kosten som blir viktigst for meg denne uka. Energinivået er på null, helt gåen-igjen. Tror jeg kanskje spiser litt for lite....

 

Gleder meg til å høre mere fra deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei sunshine!

I går tok jeg kvelden halv ni. Da hadde jeg allerede sovet litt i senga til minstemann. Føler meg bedre i dag og det er bra. Jeg er så forundret over at vekten min går så bra. Er det virkelig sant at jeg har klart det jeg har klart? Må nesten klipe meg selv i armen. Nå veier jeg mindre enn hva jeg gjorde før ferien i fjor. Det tok et år da, å gå ned to-tre kilo. Men så jeg har vært fokusert lenge. Kan det være treningen? Jeg tror mere på kosthold enn trening egentlig. Kan det være de små utskeielsene sånn av og til? Syns jeg har vært mye strengere før enn hva jeg er nå. Ikke teller jeg kcal heller. Jeg konkluderer for meg selv og min kropp at stress med slanking er en bremse for vektnedgang. Å ha langsiktige mål er en nøkkel. Kroppen tåler litt "slankefri" også for å være i balanse, og å kunne ta litt og ikke så mye (der sliter jeg da). I tillegg står ikke resultatet til innsatsen- mye er utenfor vår/min kontroll. Slik er det for meg.

 

Lykke til videre, klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at det går så bra. Jeg tror det er viktig å å holde seg til faste måltider, men jeg vet det er fort gjort å putte noe i munnen her og der. Jeg gjør det gjerne mens jeg lager middag. Den kvelden du la deg tidlig, la jeg meg også før kl ni. Jeg blir sliten av alt som skjer i uka, så er godt å få litt ekstra søvn en natt så en har litt å gå på.

 

Nå banker helga på døra, jeg skal i selskap og har spart kosemerkene mine til kakebordet:-) jeg veide meg i går og jeg har gått ned litt, men er mandag som er veiedag... Jeg er spent:-) For så langt har jeg vært kjempeflink denne uka!

 

Ønsker deg en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei veiedag viste ned 0,7 kg, og det er jeg veldig fornøyd med. Vekt i dag var 68,7 kg.

 

Helga har gått fint, men hadde igjen brownies etter konfirmasjon i går, og klarte selvfølgelig ikke å holde meg unna i dag. Så der røk alle kosemerkene for denne uka.

 

Ønsker meg selv og du en riktig fin uke!

 

Vekt 11 mai

68,7 kg ned 0,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Så bra at du ønsker deg selv også ei god uke!! Det er supert å ta vare på seg selv og det er jo det vi nettopp prøver på ved å få en sunn og litt slankere kropp. Og vektnedgang på 0.7 er jo knallstart. Har forstått det slik at også du trenger lang tid på å gå ned. Mine to-tre kilo i minus som jeg har klart nå har jeg holdt på med i flere år faktisk. Var i mål sist juni men lykken varte ikke lenge etter en uke i syden.... I år skal vi ikke på noen utskeielsesferie så håper jeg klarer meg bedre i år.

 

Ang det å slanke seg. Jeg er nok veldig opptatt av hvordan kroppen ser ut. Men nå som jeg har gått ned det jeg skal er jeg like opptatt av det å kunne tilføre det som er bra for kroppen. (Jeg er i det fornuftige hjørnet i dag). Kroppen vil jo ikke ha godteri. Hvorfor skal vi da "belønne" oss med det som egentlig ikke er bra for oss? Vi burde jo heller tenke at i dag er det en bra dag og heller la kroppen få en bra dag også. Om du skjønner hva jeg prøver å formidle.

 

Uansett, innsatsen din gir resultater nå og det er så gledelig!

 

Gleder meg til å høre fra deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har uka gått bra, med unntak av mandagen, og at jeg spiste litt popcorn i går. Jeg har trent tre dager denne uka, og resten av helga blir avslappende. Jeg føler meg veldig sliten om dagen, og tung kroppen, så nå har jeg begynt å ta vitamin D igjen for å se om det hjelper. Jeg har glemt å ta de lenge nå.

 

Håper helga di blir bra, jeg har jo svidd av kosemerkene mine, så i år blir det nok ikke en is en gang på 17 mai. Det tror jeg skal gå fint, siden jeg spiser god og sunn mat og ikke føler meg sulten eller sugen på noe. Nå har jeg snart hatt to uker uten godteri igjen og det føles så bra.

 

Ønsker deg og familien en knall 17 mai helg! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allice

Flinke dere er. Ja hadde vært like lett å få av seg noen kilo som det er å få dem på skulle jeg ikke ha klaget. Men nå har jeg fortalt familien at jeg har meldt meg på kurs og alle nikker og sier det er lurt, så jeg ser nok større ut enn det jeg klarer å innbille meg. Bruker tid på å registrere maten, men går vel bedre etter hvert. I dag har jeg vært i bursdag hos barnebarnet, så da røyk 8 kosemerker på et kakestykke. Men syns jeg var flink. Formen er fremdeles elendig, blir fort sliten så treningen har orker jeg ikke. Håper jeg snart er tilbake i form, men vet jeg tåler veldig lite psykisk stress. Ønsker dere alle en god 17. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Allice, lykke til med kurs! Ja det er ikke lett å gå ned i vekt. Man må ha stålvilje, og det har jeg dessverre ikke i perioder. He he...

 

I dag er jeg så stolt av meg selv, ikke is eller kake på meg i dag, men har spist to pølser i lompe. Så jeg har litt tro på veiedag i morgen. Jeg spiste litt salt mat i går, så ble litt deppa i dag når vekta viste samme som forrige mandag. Så derfor har jeg vært standhaftig og fornuftig i dag. Tvi tvi! Håper dere har hatt en fin 17 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allice

Så har enda en 17. mai snart sett slutten. En god dag selv om det er tomt og trist at jeg og mannen min ikke er sammen. Men jeg har gode barn og barnebarn som har gjort dagen god. Har vært veldig bevisst på hva jeg har spist. Det er rart men stolt av meg selv. Det ble en pølse og lompe, men ikke kaker og is. Litt potetgull som kosemerker. Skal veie meg til tirsdag og det blir spennende. Og jeg har ikke spist sjokolade selv om jeg har vært i selskap der det sto ikke mindre enn 4 skåler på bordet. :-) Dette skal gå veien,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...