Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Du har vært flink Allice. Jeg har også vært flink. Veiedag i dag, og vekta viste 68.1 kg og det er ned 0.6 kg den siste uka!

 

Blir utfordringer til helga når jeg skal bort hvor det er verken vekt eller internett. Så jeg får holde fokuset oppe denne uka, så satser jeg på nedgang til neste uke. Målet mitt til neste uke er å gå ned 0,4 kg. Ikke så høyt mål for neste uke, men tror det er greit med tanke på at jeg har gått ned 1.3 kg nå de to første ukene. Så da er det bare å fortsette i samme spor, så går det så bra så! Jeg skal forsøke å holde på stålviljen en stund til, da kommer jeg raskere ned i vekt også!

 

Vekt 18 mai

68.1 kg ned 0.6 kg

Midje 83 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei Jenter :rolleyes:

Det står respekt av det dere har fått til i helgen, skikkelig bra jobbet av begge to. Hyggelig å høre fra deg Allice :) Du har kanskje vært i dette slankegamet en stund du også eller er det noe som du har begynt med nå grunnet forandringer i familielivet? Ikke for å snoke men er bare oppmerksom på det du skriver :) Flott at du holdt stand slik du gjorde 17.mai da du hadde absolutt hatt god unnskyldning for å ikke gjøre det. Og Jewel, så utrolig bra nedgang! Dette går jo riktig vei. Selv må jeg også finne den veien igjen. Jeg var ikke standhaftig på 17.mai men hadde ikke planlagt å være det heller. I går mandag derimot, da skulle jeg har oversikt. ALDRI vært så sulten som i går. Spiste mat hele dagen. Gav ikke utslag på vekta i dag men det kommer på slutten av uka- det vet jeg. Så nå får jeg holde igjen, ikke bare litt men mye.

 

Ønsker dere begge en fiiiiin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har jeg vært aktiv, men jeg sprakk skikkelig ikke bare en dag men to dager, samt spiste kake i helga. Så jeg gikk opp bare 0,4 kg, og jeg er glad det ikke ble mer enn det. Nå er tredje uka på kurs overstått og det gjelder å finne fokus igjen skal jeg nå målet mitt.

 

Jeg skal reise bort denne uka, så jeg får ikke veid alt jeg spiser, så blir på øyemål, men håper det skal gå bra. Håper også å få til litt trening, men vet ikke helt ennå.

 

Tvi tvi, håper neste uke blir bedre for oss alle.

 

Vekt 25 mai

68,5 kg opp 0,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, så bra at sprekken kun gav 0.4, da er det greit å hente seg inn igjen. Jeg syns øyemål er vanskelig men da bruker jeg å være ekstra forsiktig og tar heller litt mindre av alt for å være sikker på at jeg ikke kommer over grensen. Nå har ikke jeg veid eller telt kcal på lang tid. Jeg spiser stort sett det samme hver dag. Frokost og lunsj er helt det samme så der er jeg "trygg". Til middag er det mye fiskekaker, fiskeboller, pasta og karbonadedeig, taco, kylling, laks med wok og ris. Syns jeg får mye mat for kcal der også. Men så er det full sprekk i helgene da. Vi har fortsatt mye godteri i skapene og det har vært vanskelig å motstå. Så, nå skal jeg prøve og holde meg unna i noen uker. Målet er 6 uker fra nå søndag/mandag. Da begynner nemlig ferien å nærme seg...

 

Fortsatt mye sliten og mye vondt i hodet. Sover dårlig om natten men humøret er bedre denne uka enn den forrige.

 

Stå på, ikke gi opp. Dette klarer vi. Det jobbes for å bli kvitt helgekiloen- mental trening gjelder nå.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, fortsatt en kilo for mye. Det er ikke så mye men klarte ikke å bli kvitt forrige ukes helgekilo. Var egentlig ganske flink sist uke. Spist sunn mat men det ble for mye av den sunne maten. I tillegg en halv is og en halv bolle. Syns jo det ikke er så ille. Jogget en dag, styrke en dag og lang tur en dag. Det er jo også riktig så bra eller hva?

 

Uansett, det er alltid godt med mandag. Men skjønner ikke hvorfor jeg er så sliten. Skulle jo tro at denne sunne livsstilen skulle gi mye energi?

 

Hvordan går det med deg på kurs?

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ferie og med ferien snek det på seg nesten en kilo! Søren heller! Har trent og vært aktiv men spist for mye på øyemål samt skeiet ut. Opp 0,9 så det betyr at jeg har gått opp alt jeg gikk ned de 2 første ukene.

 

Så får begynne på ny frisk igjen. 3 rapporter igjen på dette kurset. Så målet er ned 0,5 hver uke, så jeg har gått ned 1,5 kg til sammen. Det er jo ingenting, men av erfaring så stopper det stort sett på en halv kilo i uka. Skulle ønske jeg klarte å gå ned mer, men får det bare ikke til.

 

Vekt 1 juni

69,4 kg tilbake til start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, jeg hadde glemt at du hadde vært på ferie:) Håper du har hatt det fint til tross for vektøkningen. Og 0.9 er ikke mye for ei uke syns jeg. Selv bruker jeg å slå til med hele 3 kg etter ei uke i syden....

Jeg er alltid flink til å velge sunn mat, ferie eller ei men det er mengden som er problemet. Jeg får ikke bort den forrige ukes kilo og jeg er ikke like standhaftig som jeg har vært ei god stund. Men det aksepterer jeg. Jeg syns det er helt ok akkurat nå.

 

Generelt er jeg ekstremt trøtt og sliten, finner ikke noe energi i noe som helst. Men men. Lykke til med skjerpings.

 

Stor klem i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Nå er det ikke ok for nå har det kommet en kilo til.... :mellow:

Får nok straffen fra pinse og diverese helger..... Godt jeg var nazi i går og prøver på det i dag også. Har ikke noe valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går virkelig ikke så bra om dagen, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Jeg er ekstremt sliten om dagen, og føler jeg aldri får slappet av. Jeg har to uker igjen av kurset, men hele greia har vært en flopp fra min side. Jeghar ikke gått ned noe, heller gått opp fordi jeg overspiser flere ganger i uka. Så nå vet jeg ikke om jeg skal ta en pause, eller melde meg på nytt kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Huff da lille venn. Dette hørtes ikke greit ut. Jeg forstår deg! Når man begynner å skli utpå går det så fort galt, og mye galt. Mange ubeviste handlinger hele tiden. Oi sann, havnet det i munnen nå, huff da, nå glemte jeg meg igjen. Ja ja, er kanskje ikke så farlig med denne kveldsmaten. Totalen blir at det blir for mye inn i kroppen! Jeg har gått opp 2 kg nå og jeg er bade deppa og stresset. Dårlig kombinasjon. Har prøvd så hardt nå, sikkert for hard og dermed sprekker jeg. Så i dag har jeg tenkt å registrere frokost, lunsj og mellom måltid. Mulig jeg snikveier middagen også.

 

Håper du leser dette tidlig på mandagen slik at du kanskje blir litt motivert?

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, hvordan gikk det med deg i går? Jeg gav 100% i går. Var skikkelig nazi på alt. Frokost, lunsj og mellommåltid ble veid. Middagen ble 4 fiskekaker og 1.5 potet. Ble sulten til kvelds ja, og i natt våknet jeg flere ganger...å så sulten..... Sånn går det når jeg ikke fokuserer og skeier ut. I tillegg fikk jeg til litt trening. 20 min jogg i bra tempo og styrkeøvelser etterpå. Mulig gå-tur i kveld. Tanken er nå at jeg fortjener å trene, ikke at trening er en straff for dårlige vaner. Var ikke den litt fin?

 

Tenker på deg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Oi oi oi som det går- eller ikke går. Fytti katta så sulten. Nå når jeg faktisk veier og teller kcal syns jeg det er rart at vekta ikke har økt med mere enn to kilo. Det er snakk om marginer når det gjelder å ikke nå maks kalorigrense på 1300 kcal per dag. Tror jeg har ligget godt over det i lang tid nå. En skikkelig tankevekker å faktisk veie og telle, selv om det er kjedelig. Godt å avsløre seg selv og få grunnen til at vekta har økt, jeg har nok prøvd å lure meg selv til å tro at jeg ikke har spist mye.

 

Ble ingen gåtur i går kveld, ny mulighet hadde jeg i kveld fram til mannen ringte og sa at han kommer hjem sent. Heldigvis har jeg allerede trent i dag, avspaserte en time i dag. Dermed ble det jogg i 20 min og styrke etterpå. Syns denne kombinasjonen er fin.

 

Spent på å høre fra deg Jewel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

:) Hei, nå er det endelig fredag og jeg er helt gåen. Men bare fysisk. mentalt føler jeg meg bra og grunnen til det er at vekta har gått ned siden mandag. Jammen har jeg vært sulten, streng og lei. Sulten har kommet til nye høyder denne uka men jeg må si at det er en god følelse med god samvittighet. Det er god følelse å ikke være så sprengt i magen. Og oppblåst og sprengt har jeg vært i lang tid nå, dette til tross at jeg generelt har vært flink. Samtidig ser jeg at det er en grunn til dette( altså oppblåst) da jeg har innatt for mye kcal tidligere. Har drukket en del vann, ikke drukket noe vin og har holdt meg unna sukker. Ikke spist noe brød. I kveld er det tacotid og i morgen skal jeg på fest. Gleder meg.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Heisann ! 😊

Nå har jeg lest meg igjennom tråden deres . Så flinke dere er !

Det er ikke enkelt dette her .

Er 158 cm og var oppe i 72-73 kg i mai. Da tok jeg grep!

Nå er jeg på 66.7 og skal enda ned til 58 kg. Ikke enkelt,men prøver .

Er for glad i sjokolade ðŸ˜ðŸ˜± Så den skal det bare nytes litt av i helgene .

Pepsi Max er jeg også glad i . Men vist jeg er flink å drikker 2.5 til 3 liter med

vann på dagen belønner jeg meg selv med ett glass på kvelden . Det er mye

bedre enn alle di glassene jeg drakk før .

Tredemølle er blitt kjøpt,så prøver å ha minimum 30 gåing/jogging der hver dag med hviledag lørdag .

Så håper jeg at det vil gi resultater 😀

Snart er det ferietid og det er d vanskeligste syns jeg. Hverdagen er mye bedre

med tanken på sunne og riktige valg ðŸ˜

Ha en god ny uke ! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, Blå blomst og christinamari. Jeg er på stedet hvil, dvs at jeg veier like mye som jeg gjorde ved kursoppstart siste gang. Men jeg er aktiv og flink til å trene.

 

Nå er det tre uker til ferie, så disse siste ukene før ferie er det godteforbud og ikke lov med potetgull eller popcorn. Har avtale med mannen. Og forhåpentligvis vil jeg også gå ned i vekt disse ukene. Blir skikkelig skippertak, men forhåpentligvis blir jeg gladere og mer fornøyd med meg selv.

 

Så nå er kurset ferdig og jeg starter på ny frisk etter ferien. Ønsker dere en god sommer! Kan hende jeg titter innom de neste ukene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jenter :rolleyes:

 

Christinamari: du er jammen god til mye! Vann og trening, skikkelig bra. Hvordan spiser du? Er det god investering i tredemølle syns du? Du bruker den jo mye! Jeg jogger en del ute men ikke så langt da. 20 min i moderat tempo( syns jeg da hhihi) og så trener jeg litt enkel styrke etterpå. Det liker jeg faktisk. Og jeg tenker hele tiden, alt-uansett- er bedre enn ingenting. Kom gjerne med tips og råd om jogging på mølle:)

 

Jewel: så godt å høre fra deg. Vært litt bekymret vet du. Ang ferie er jeg helt ening. Ferie er vanskelig. Ikke rar ferie er vanskelig når til og med helg er vanskelig.

 

Nå har jeg vært flink i hele forrige uke. Jeg har brukt mye tid og energi på å være bevisst. Puh det tar energi. Men, det å klare det gir enda mere energi. Det er slik jeg føler det med treningen nå. Jeg kan være i soveland når jeg skal trene men jammen får jeg energi og godt humør. Det er valget som er tyngst å ta, ikke selve treningen.

 

Etter jeg så på tv3, Bertrands metode eller noe sånt, ble jeg litt opptatt av visualisering. Det er til god hjelp. Jeg ser for meg hva jeg tenker, føler og hvordan jeg oppfatter meg selv når riktige valg blir tatt. Det er bare positivt om meg selv. Jeg ser for meg gå forbi godteriskålen, jeg ser for meg at jeg sier nei takk til kake. Rart, men det fungerer.

 

Vi må ikke gi opp, det blir bare så mye mere å ta igjen når vi atter en gang skal ha en ny start. Da kommer vi til å angre oss fordi vi ga opp sist gang.

 

Ha en fin dag begge to, vi skrives :)

 

PS jeg syns det å skrive hjelper meg mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Hei jenter :rolleyes:/>

 

Christinamari: du er jammen god til mye! Vann og trening, skikkelig bra. Hvordan spiser du? Er det god investering i tredemølle syns du? Du bruker den jo mye! Jeg jogger en del ute men ikke så langt da. 20 min i moderat tempo( syns jeg da hhihi) og så trener jeg litt enkel styrke etterpå. Det liker jeg faktisk. Og jeg tenker hele tiden, alt-uansett- er bedre enn ingenting. Kom gjerne med tips og råd om jogging på mølle:)

 

Jewel: så godt å høre fra deg. Vært litt bekymret vet du. Ang ferie er jeg helt ening. Ferie er vanskelig. Ikke rar ferie er vanskelig når til og med helg er vanskelig.

 

Nå har jeg vært flink i hele forrige uke. Jeg har brukt mye tid og energi på å være bevisst. Puh det tar energi. Men, det å klare det gir enda mere energi. Det er slik jeg føler det med treningen nå. Jeg kan være i soveland når jeg skal trene men jammen får jeg energi og godt humør. Det er valget som er tyngst å ta, ikke selve treningen.

 

Etter jeg så på tv3, Bertrands metode eller noe sånt, ble jeg litt opptatt av visualisering. Det er til god hjelp. Jeg ser for meg hva jeg tenker, føler og hvordan jeg oppfatter meg selv når riktige valg blir tatt. Det er bare positivt om meg selv. Jeg ser for meg gå forbi godteriskålen, jeg ser for meg at jeg sier nei takk til kake. Rart, men det fungerer.

 

Vi må ikke gi opp, det blir bare så mye mere å ta igjen når vi atter en gang skal ha en ny start. Da kommer vi til å angre oss fordi vi ga opp sist gang.

 

Ha en fin dag begge to, vi skrives :)/>

 

PS jeg syns det å skrive hjelper meg mye!

 

Takk for det! Jeg må prøve. Trivselsvekta mi er 58 kg. Så har et håp om å få se det tallet,etterhvert.

Men prøver å ikke stresse. Men heller gjøre det til en livsendring jeg kan leve med.

 

Jeg spiser rundt 2-3 knekkebrød til frokost med magert pålegg. Litt agurk,paprika til.

Mellommåltider spiser jeg gjerne en lite yogurt,et knekkebrød,eple .

Lunsj har jeg brukt å laget meg omlett med 2 egg. Evt en salat,vist jeg ikke har slike ting

blir det gjerne 2-3 knekkebrød der også med variert pålegg og endel grønt.

Middag prøver jeg å ligge på rundt 400 kcal .

Kvelds blir gjerne frukt. prøver å ikke spise så tung mat etter 20-21.

Kun sjokolade enten fredag eller lørdag.

Drikker vann mesteparten av dagen,så kan jeg unne meg ett glass pepsi max på kvelden :-p

 

Tredemølla er tipp topp! tar på litt stigning.

Jogger noen minutter,går fort noen minutter så det blir endel intervaller der.

Tar 10-15 min med situps og knebøy etterpå. Så da har jeg forbrent mellom 350 til 400 kcal . Ifølge pulsklokken min.

 

Kom gjerne med andre gode tips dere har.

Suger til meg det meste.

Føler jeg står litt på stede hvil nu på 66 kg. Kunne tenkt meg å sett 65 jeg snart ;)

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

hei, så spennende å lese :)

Du ser ut til å ha god oversikt og kontroll, her er mye gjort spør du meg. Jeg planlegger nå på morgenen om hva jeg skal spise igjennom dagen. Jeg holder meg fast til det, ikke noe intern bytting av mat ;)

 

Du trener bra syns jeg, vi gjør mye av det samme. Kombinasjonen styrke og kondisjon må jo være tipp topp eller hva? Gleder meg til resultatene kommer strømmende....... Har så lyst til å lykkes, selvtilliten min trenger det.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

hei, så spennende å lese :)/>

Du ser ut til å ha god oversikt og kontroll, her er mye gjort spør du meg. Jeg planlegger nå på morgenen om hva jeg skal spise igjennom dagen. Jeg holder meg fast til det, ikke noe intern bytting av mat ;)/>

 

Du trener bra syns jeg, vi gjør mye av det samme. Kombinasjonen styrke og kondisjon må jo være tipp topp eller hva? Gleder meg til resultatene kommer strømmende....... Har så lyst til å lykkes, selvtilliten min trenger det.

 

Klem Klem.

 

Prøver ihvertfall. Har prøvd å sette meg inn i endel av kostholdet.

så håper det gir gode resultater. Er bare at jeg helst skulle sett 58 tallet i går. Men er bare å smøre seg med tålmodig.

Tror det kan være lurt å planlegge menyen fra morgen av.

Da vet hva man har og forholdet seg til å det blir enklere.

Tror det er tipp topp i lengden,så er bare å kjøre på.

Har trua på oss,vi blir å lykkes!

 

Klem klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Ja dette skal vi fikse, klart vi kommer i mål og blir der. Må jo tenke positivt! Det er smart å ikke føle stress, kroppen min reagerer på det. Og stress forsterker alle følelser som er negative. Jeg vet jeg er veldig positiv nå, ikke lenge siden alt var bånn i bøtta. Heldigvis har spiralen snudd i positiv retning. Jeg tar ett måltid om gangen og vil ikke ødelegge den gode samvittigheten min. Vet det er bitte lite som skal til før jeg føler at alt er bare en flopp eller fiasko. Var der for ei uke og en dag siden. Nesten litt manisk denne formen og opplevelsen av meg selv. Men, jeg setter større pris på å klare å stå imot kraftig sug på noe enn å faktisk spise det jeg har lyst på. Det er oppskriften!

 

lykke til begge 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei og god fredag :rolleyes:

Nå har det vært to kvelder der jeg har vært så sulten at jeg har måttet spist litt til kvelds. Ikke helt de store utskeielsene kanskje men allikevel nok til å gå over kcal-grensa. Men, jeg har allerede fått trent tre dager denne uka og det er før helga har begynt.

 

I går sto det både kaker og nøtter på spiserommet. Jeg går forbi der sikkert 20 ganger i løpet av en dag. Dæven det var tøft. Men klarte det! Begynte å tenke, kanskje jeg bare skal ta ei salt nøtt? Men av erfaring vet jeg at det fort blir en hel neve. Jeg bare elsker nøtter og tørket frukt. I tillegg var sukkersuget så ekstremt at jeg holdt på å bli sprø. Hjelper ikke å være sulten heller da. Jeg tok tiden på hvor lang tid det varte, mener å ha lest at det vil gi seg etter ti minutter. Ti minutter???? Ikke for denne skrotten nei. I over en og en halv time sto det på! Lette etter en lett kakao men det hadde jeg ikke på jobb i går. Skulle skrelle ei gulrot men den mista jeg i søplebøtta der jeg skrelte den inne på kontoret i smug. Syns faktisk det er litt flaut å slanke seg. Kollegaene ser jo hvor sunt og riktig jeg spiser og de spør om hvorfor jeg spiser som jeg spiser. Da har jeg ikke lyst til å si at jeg passer vekta og vil være snill med kroppen min. Vi har mange sunne og superslanke på jobben som stort sett spiser salat men den andre gruppen er også representert. Det er gjerne de som kan si noe. Svaret mitt er at jeg trener så mye og må bygge muskler. Ha ha ha. De ser nok ikke noe til de musklene. Ikke blir jeg vel oppfattet som særlig sporty heller. Men selv ser jeg meg som en sunn og sporty person. Det liker jeg. Hadde aldri trodd jeg skulle komme dit.

 

Vi skrives, god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei igjen.

Dette ble ei shitty helg. For meget av det meste.... Opp en kilo i helga og jeg jeg føler meg som en hval. Sulten og sprengt på samme tid. Hva er man egentlig da?

 

Gir ikke opp (for det vet jeg at jeg kommer til å angre på) og starter med ny frisk i dag. Hurra for meg.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...