Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Hei min venn :rolleyes: Ja samme her, gigasmell på alle mulige områder. Begynner med blanke ark i dag mandag. Null godteri fram til jul. Kun totalt avhold som gjelder her også. Å jukse bare sånn bittelitt går ikke for min del heller. Vekta var hele 62.9 i dag. Nei, nok tull nå. God høstferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg :( Nå vil jeg egentlig bare gi opp!!!!! Virker som om jo hardere jeg prøver jo værre går det. Vekta stiger sakte men sikkert for hver mandag som kommer. Dette er jo helt feil! Og jeg har elv all skylden..... Uææææææ.......

 

Trenger klapp på skulderen Jewel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen :):mellow::o

I dag vet jeg ikke helt hva jeg føler. Trøtt selvsagt en lørdags morgen kl 7 men s jeg sitter med barn, barne tv, kaffe og i-pad. Burde ikke klage på noen ting egentlig men gjør det lel. Og det er meg selv jeg klager på, som alltid. Denne uka startet så bra. Mandag, tirsdag og onsdag gikk så fint. Ikke noe tull. Torsdag kom suget og det ble maaaaaange kjeks og noe godteri også. I går fredag ble det to tacolefser med både ost og rømme, pluss vin. Farlig godt. For tiden har vi aktiviteter nesten alle dagene og da det blir så tidlig mørkt også har det ikke blitt noe trening heller. Min skyld det også. Så skyldig jeg har da! Håper jeg finner motivasjon for å klare dagen i dag bra! Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kvelden Jewel. Håper du har hatt en fin høstferie. Husker sannelig ikke om det var denne eller forrige uke du har høstferie. Jeg har ikke hatt noe ferie og det har vært helt greit. Nok ferie at det er aktivitetsfri for barna. Men det var forrige uke da.

 

Jeg går på med nytt mot for neste uke, altså allerede i morgen. Syns jeg har prøvd ut diverse lure knep som skal hjelpe meg til å både planlegge og ta smarte valg. Resultatet har virkelig latt vente på seg og vekta er i skrivende stund på vei oppover. Syns det er helt sykt at jeg skal feile så mye som jeg gjør nå. Klarer virkelig ikke å slappe av på noen områder, stresset på alle mulige områder. Dårlig nattesøvn og god appetitt. Etter ei lang stund på havregrøt går jeg herved over til mere brødmat til frokost og lunsj. Dette fordi jeg tror kcal-mengden fort blir for høy når jeg tilsetter grøten både frukt og syltetøy. Dessuten er jeg sulten en time etter måltidet uansett. Det gjelder for alle måltider egentlig. Pokker så vanskelig det er da!!!!!! Sist uke gikk det fint de tre første dagene ihvertfall. Får prøve minst de fire første fra i morgen av. En dag om gangen. Vil ikke ha tanker om å ikke mestre eller få til ting. Det er så kjipt......

 

Spent på å høre hvordan det går hos og med deg :)

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du Jewel?

Jeg klarte meg bra i går. Nå tar jeg en dag om gangen. Skrekkelig sulten men aksepterer det. Må minne meg selv på at jeg ikke må forvente å bli mett heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jewel, tenker på deg vet du. Ikke for å mase altså men lurer selvsagt på hvordan det går hos og med deg.

 

Nå er det allerede onsdag og jeg merker at kcal-tilskuddet sist helg (og egentlig heler slutten av forrige uke også) begynner å gå ut a kroppen. Skikkelig sulten men tenker å holde meg i skinnet litt lengre enn i dag onsdag. Sist uke gikk det greit fram til torsdag. Vekta på mandag var 63 og det er vel flere år siden den var så høy. Virkelig på tide med grep og det tar jeg også nå.

 

Lykke til hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå går det fort mot jul og hvordan kroppen blir til da vet jeg ikke. Syns jeg er ganske flink nå men samtidig er jeg ikke så streng som jeg har vært før eller kanskje burde være. Klarte meg tålelig greit gjennom sist helg og vekta var mindre nå mandag enn forrige. Dårlig med trening men kan ikke klare alt heller. Plutselig ble det aktiviteter for barna både mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Alle går ikke hver dag selvsagt men ettermiddagene er opptatte. Lite tid til felles middager så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det framover.

 

Spent på å høre fra deg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet for lite oppdatering fra denne fronten om dagen. De siste ukene har gått med til turer og sykdom, pluss at jeg selv har vært syk. Så nå har jeg verken trent eller fulgt GR noe særlig da jeg noen dager omtrent ikke har klart å spise, og i etterkant har tatt igjen ved å spise usunt og mye.

 

Jeg har bestemt meg for å slutte på minipille for å se om det hjelper på humør, vekt og og søtsuget. Og økonomisk så har jeg ikke råd til å gå på kurs nå, så dette kurset har jeg stort sett bare brukt til å holde vekten. Jeg har ikke gått opp og veier det samme.

 

Men det betyr ikke at jeg ikke skal fortsette å kjempe mot kiloene, jeg vil gjerne ned i vekt så har ikke tenkt til å gi meg.

 

Ønsker deg en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei min venn :) Ikke ha dårlig samvittighet da. Vi sliter nok med den ellers i hverdagen eller hva? Jeg spanderer ikke på meg selv kurs selv om jeg egentlig fortjener det kanskje? Veier du og registrerer du maten nå mens du har gått på kurs? Jeg gjør ikke det. Blir litt gal av det. Prøver heller å holde meg til mat der porsjonen allerede ersatt. Posehavregrøt, beger med cottage cheese, ferdig skåret brød osv. Vekta i dag var det sammen som sist uke, 62.1. Heldigvis ikke 63 som for noen uker siden. Syns jeg er relativt flink nå, bortsett fra trening da. Håper å få tatt en liten joggings i kveld. Jeg trodde i sommer at joggingen ikke gjorde så mye til eller fra for denne kroppen, der tok jeg feil. Straks jeg slutta å trene gikk jeg opp nesten 3 kg. Har trøstet meg selv med at trening er gram, mat er kilo. Men det viktigste jeg erfarte med treningen var at sulten og suget på noe godt ble adskillig redusert. Når jeg bilder av meg i fra i sommer så syns jeg at jeg så utrolig bra ut. Men det rare er at det ¨å jeg ikke selv da. Blir litt kokko i hauet....ikke bra.

 

Håper du føler deg bedre nå, at familien er i harmoni og at du holder stand og ikke gir deg. Hva er målet ditt igjen? Mitt er 60.5.

 

Tenker på deg!

 

Ps å slutte på minipille gav meg mye forbedring på så mye. Aller mest på humøret! Mulig mindre oppblåst i magen også. Hadde en sort som også hjalp mot uren hud. Ble litt verre etter jeg slutta men så gikk det også over. Hormonspiral ble satt inn og det var litt kjipt i et halvt år men for en befrielse det var etter det! Anbefales. Litt dyrt men absolutt verdt det. Ikke skal jeg ha flere barn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei :rolleyes:

Så lenge siden sist nå. Skulle skrive på søndag og fortelle at jeg har herved gitt opp. :( Har gått opp nesten 3 kg siden i sommer og det var ikke det jeg hadde tenkt jeg skulle tenke på mot jul. Men, jeg ombestemte meg før søndagen var over og går nå for gull. Nei da. Men, jeg vil ikke legge mere på meg i hvert fall. Den 18.desember skal jeg på julebord og det gleder jeg meg til. Men bare om jeg føler meg fin. Og DET gjør jeg ikke nå. Så, nå gir jeg meg en ny sjanse, igjen.

 

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen.

Hele mandagen gikk så fint. Tirsdagen også men trengte litt kveldsmat i går. 3 rugsprø men brunost og alt for mye hvitost på den siste. Men fornøyd med egen innsats. Vurderer å droppe vin til helga........ Om jeg velger det, ja da er jeg virkelig seriøs! Bare så det er sagt: Jeg gir aldri opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå er det lenge siden jeg var her inne. Jeg veier fortsatt det samme, men vekta svinger litt opp og ned fra uke til uke. Fra igår til idag veide jeg 0,5 kg mer, og det tror jeg skyldes mensen. Mensen for første gang på to år, og etter minipille slutt.

 

Vet ikke om du husker at jeg trodde søtsuget og sultfølelsen skyldtes pillen, og nå har jeg bevist for meg selv at det var årsaken. Jeg har så og si ikke søtsug lenger, men har heller ikke telt kcal noe særlig etter kursslutt. Så er ikke så mye innsats for å gå ned om dagen. Men har tenkt til å ta tak i det nå. Men det er godt å ikke gå med konstant sultfølelse lenger.

 

Jeg trener fortsatt, men blir bare to dager i uka. Ellers så er alt bra, bra på jobb og alle hjemme er friske, men dagliglivet kveler meg litt med alle gjøremål. Skulle ønske mannen min var mer hjemme og hjalp til.

 

I morgen er det jobb, så blir tidlig i seng i dag. Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg husker du sa at du skulle slutte på pillene, og så bra at det har hjulpet deg! Vi trenger all hjelp vi kan få ikke sant? Supert at du ikke har gått opp noe i høst selv om ønsket om å gå ned er der. Syns det har vært litt deilig å gi litt slipp på dette slankestresset og har full forståelse av mine tre kilo opp. Mye småspising i mellom måltidene, gjerne 5 pepperkaker i slengen. Osteskiver osv. Men, denne uka har jeg holdt meg til fast opplegg til frokost og lunsj og tatt en frukt når sulten har blitt litt for utfordrenede. Ett eple er et bedre valg enn pepperkaker, også og det resulterer i to epler. Psyken liker det ihvertfall. Det ble vin i går fordi vi hadde besøk. Drakk vel ei halv flaske rødvin men var måteholden med tacoen. Ei lefse og et skjell-dog fylt godt opp. har ikke fått trent da jeg stort sett har vært alene med barna. Håper at neste uke blir bedre! Jeg har det også fint om dagen, humøret er mere stabilt men hverdagslivet er travelt og stressende. Godt det snart roer seg ned med aktiviteter nå mot jul. Men det erstattes med nye og andre aktiviteter, men men. Ha en fin dag så håper jeg vi kan følge hverandre nå mot jul.

 

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Da har Jeg klart å gå ned litt fra forrige mandag og jeg er veldig fornøyd. Og innsatsen skal jeg skryte av får nå har jeg vært fru streng. Ikke en eneste kjeks, ikke ett flak potetgul eller en drops av noe slag. Ikke nøtter heller. Veier frokost og lunsj og spanderer på meg frukt når det trengs. Middagen blir som den blir men er fornøyd med den også. Jeg ser at det er kun full innsats som gir resultater........ For at jeg skal gå ned i vekt er det ikke rom for litt her og litt der. Hvordan går det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der ute :rolleyes:

Da har jeg gått ned hele 2 kg og det mangler bare en kilo igjen til å være der jeg var før ferien. Jammen har det vært tøft. Godterisug som aldri før. I går var jeg så ekstremt sulten mellom lunsj og middag. Måtte har pepperkaker og alt annet tilgjengelig. Men, sånt er ikke for meg og jeg aksepterer det. Det endte med hele 5 rugsprø med brusost, hvitost og nugatti. Mye kalorier ble det. Mye mere enn om jeg hadde spist en hel sjokolade. Men syns valget var bra alikevel. Egentlig veldig stolt. Hvordan går det med deg?

 

Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så flink du var i desember mnd da. Jeg har bestemt meg for at jeg skal støtte mannen min i 2016 med et godte fritt år. Jeg klarte jo tre mnd uten godteri dette året. Og så blir det ikke noe popcorn,potetgull eller nugatti på nyåret heller.

 

Så som du skjønner så har det siste året ikke vært spesielt snill med kroppen min. Jeg veier 72-73 kg nå, har ikke veid meg på lenge, så har jo i det minste holdt meg ganske stabil. Men jeg har det ikke bra fordi jeg er overvektig, så det neste året skal jeg være strengere med meg selv.

 

Jeg registrerer inne på vektklubb, og skal ligge på 1300 kcal om dagen. Første delmål er ned 10 kg på 3 mnd, så innen utgangen av mars bør jeg nærme meg det målet. Jeg tror hvis jeg holder meg unna tingene nevnt ovenfor, samt ikke spise dårlig mat, så vil jeg være på god vei☺

 

Det føles godt å skrive ned dette, men samtidig så kjenner jeg en bitter smak i munnen med tanke på tidligere forsøk. Jeg har ikke tenkt til å melde meg på kurs, kun telle kcal og trene 2 dager i uka.

 

I jula har jeg i grunnen vært ganske flink, ikke de store utskeielser. Håper du har hatt en fin jul! Klem☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Linnlinn

Hei og godt nytt år :rolleyes:

Hvordan har starten på 2016 gått? Her har det gått fint, holder på med 100 dager uten sukker og foreløpig går det veldig greit. Du har en megaplan ser jeg og det er tøft. Skikkelig stilig rett og slett.

 

Håper å høre fra deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, hvordan går det hos deg? Her går det fint uten sukker :rolleyes: Men mye sulten ja. Skikkelig hunger innimellom. Prøver å kjenne etter om det er sult eller følelser men det kjennes ut som sult.. Jeg liker ikke å være sulten. I tillegg er jeg ganske energiløs om dagen. Håper det retter på seg.

 

Tvi tvi til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, her er det fortsatt lite energi og mot. dette gir ingen trening men prøver å være flik med maten. Kan ikke forstå at de som spiser 1300 kcal om dagen ikke er sultne. jeg prøver å ta smarte valg hele dagen men er konstant skrubbsulten. Og dersom det ikke er noe problem for så mange å kun spise 1300 kcal burde de ikke ha noe behov for å slanke seg heller. Beklager at jeg er så negativ men klarer ikke noe annet i dag.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,jeg klarte to uker uten godteri, så status er at jeg veier det samme som ved nyttår og at jeg ellers ikke orker tanken på å slanke meg ved å telle kalorier. Jeg får ikke trent så mye som før, men er alikevel fornøyd.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt. Jeg tror kanskje planlegging av middager og andre måltider kan være nøkkelen uten å telle kalorier. Men pr i dag har jeg gått i vranglås, så jeg registrerer heller ikke det jeg spiser.

 

Så ikke så mye positv inspirasjon å hente her. Håper du har det bra, Blå blomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Linnlinn

Hei Jewel! gått i vranglås jeg også. Spiser alt for mye....er jo så sulten! Men, jeg har fortsatt ikke rørt godteri, is, kjeks, kake eller noen form for dessert siden nyttårsaften. Det er litt av en bragd men det har jo ikke gitt noen resultater! Hadde trodd og forventet at kanskje nå, endelig, så skulle de siste brikkene på plass på denne kroppen. Nei da. Langt i fra. Veier mere enn før jul, ja mere enn i januar også. Ha ha ha. Hvordan går det i låsen hos deg?

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei igjen og god fredag. Tro det eller ei men vekta viste litt mindre i dag enn mandag. Ble helt sjokkert over tallet på vekta på mandag og tok et skikkelig skippertak- dog holdt jeg bare mandag. Tirsdag kom hungeren over meg. Spise og spise og ble ikke mett og det var metthetsfølelsen jeg trengte. Ny dag onsdag. Gikk ikke så bra den heller men bedre enn tirsdag. Bestemte meg for at bedre enn tirsdag er bra nok. I går torsdag gikk det enda litt bedre men langt ifra slik det burde. Etter grete roede-style ihvertfall. Men, tydelig at litt innsats er bedre enn ingen og det er jo bra. Av erfaring kommer jeg til å ødelegge denne oppturen både i kveld, lørdag og litt på søndag. Får som fortjent. Men, jeg tenker å trene i ettermiddag.....Kanskje jeg får litt motivasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skal ikke dette året bli en reprise av fjoråret. Dette er året for forbedringer og positive forandringer. Jeg forsøker å snakke meg opp.

 

Jeg har tenkt til å gå sommeren i møte med litt mindre ballast enn nå. De siste årene har det vært endel tøffe utfordringer i livet mitt, og nå føler jeg at tiden er inne for å fokusere på det som er bra. Derfor tenker jeg det er på tide å anstenge seg litt igjen, både for min egen del og for mannen.Jeg føler meg veldig lite attraktiv...

 

Jeg har meldt meg på nytt kurs og starter på mandag.Økonomien er mer på stell og jeg vet jeg kan fortsette med kurs til jeg når målet mitt. Målet er å gå ned tilsammen 10 kg i første omgang. Hvor mange kurs som trengs, vet jeg ikke ennå.

 

Jeg gleder meg til en lettere sommer i vente!

 

Koselig å se at du fortsatt er her inne Blå blomst, selv om det kanskje betyr at du ikke er der du ønsker vektmessig. Ønsker deg en fortsatt fin helg+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, jeg ble skikkelig glad når jeg så du hadde vært her inne og skrevet! Det gjorde meg så glad at jeg måtte skrive det en gang til. Så flott at du starter på kurs i morgen mandag, jeg starter opp med mitt eget opplegg og er skikkelig motivert i dag. Håper jeg holder lenger denne uka enn sist uke. Det at du skal begynne på kurs er god drivkraft for meg også. Vi starter (atter en gang) med blanke ark, med håp om at framtiden blir bedre. Dette kan bli en bra vår for oss eller hva? Kjempefint om du vil fortelle videre om planen videre, gjerne etter du har vært på kurset også. Hvor mange kcal du skal ha per dag osv. Selv burde jeg ligge på 1300 men vet av erfaring at jeg blir jo så slapp, trøtt, uvel og selvsagt sulten. vet ikke hvordan jeg skal fordele disse kcal på en best mulig måte. Kanskje du får noen tips? Jeg holder fortsatt stand mtp unødvendig sukker. Har blitt bitte litt nugatti fra barnas restemat men ellers ingen kjeks, godterier, kaker, sukker på grøt ol osv. Tror det er 9.april som er den 100. dagen. Dablir det godteri- det er jammen sikkert. Jeg har laget frokost og matpakke til im og tenkte å registrere inn her. Toatat på begge måltider, 100 gram brød og 4 skiver krydderskinke. En tomat og en appelsin. Til middag blir det fiskekaker. Det blir tøft i morgen.

 

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang med første kurs i ett nytt år. Startvekt er 72,7 kg! Og for første gang skal jeg Spise meny 2 som er 1600 kcal. På 1300 kcal er jeg ofte sulten på kveldene, men nå har jeg ett ekstra måltid! Jeg er redd jeg ikke skal gå ned i vekt på denne menyen, men skal gjøre så godt jeg kan.

 

Foreløpig går det greit, jeg er forberedt på en påske med begrensninger på søtsaker. Neste veiedag er uka etter påske, og veiedag er på tirsdager.

 

Ønsker deg en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...