Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Føler jeg har vært rimelig flink så langt denne uka, men i dag spiste jeg wok fra en kinarestaurant til lunsj. Ungene har ønsket seg fiskekaker til middag, så blir bare lettvint i ettermiddag. I gårkveld var jeg litt fysen, men hadde heldigvis druer i kjøleskapet og hadde ikke brukt opp fruktkvoten min. Det er lurt å spare en frukt til etter middag, vi spise også sent, og frukten tar roten på søthungeren min:-)

 

Etter jeg hadde trent i dag, dro jeg innom butikken og kjøpte lørdagsgodteri til ungene. Spørs om jeg klarer å la være å smake på i helga, jeg må bare klare det siden jeg har brukt opp alle frimerkene mine denne uka. Jeg har meldt meg på enda et kurs, og venter på kursboka. Jeg skal bli flinkere til å bruke oppskrifter fra bøkene framover. Håper dere også får en fin helg, jeg skal kose meg med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tilstå at dette har vært den verste helga! Jeg sprakk så det suste etter på fredag, og har holdt det gående hele helga med småutskeielser her og der. Jeg har ikke veid meg siden veiedag på tirsdag så blir spennende med veiedag denne uka. Motivasjonen og lufta gikk helt ut av meg, og jeg kjenner jeg blir sliten mentalt av å hele tiden passe på å spise riktig. Savner kosen før jeg begynte på kurs, dette kurset er snart ferdig nå, men jeg skal gå enda ett kurs. Har i grunnen ikke råd til å sløse bort denne muligheten til å gå ned i vekt og få det bedre med meg selv.

 

Når jeg var i selskap forrige uke var jeg så flink og hadde tilogmed gått ned i vekt, denne uka er jeg redd jeg går opp isteden for. Har ikke veid meg og tørr heller ikke gjøre det! Huff måtte bare ha en utblåsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Søte snille deg!

Ikke meningen å le av det du skriver men jeg ler lel. Som om jeg lager en film i hodet når jeg leser det du har skrevet. Og har hatt samme opplevelse som deg! Helga gikk skikkelig dårlig. Så dumt å ødelegge uka som hadde vært så bra. Jammen godt det er mandag og vi kan skjerpe oss- atter en mandag. Hvordan skal vi klare å fikse helgene mon tro? Pokker ikke enkelt. Jeg har veid meg mye jeg og nedgangen var i gang- fram til fredags morgen. Og så opp igjen resten. Får se hva det blir til i morgen. Heldigvis er det lenge til jul, selv om det heller ikke er noe å hvile på. Men nå er det full konsentrasjon!

 

Sliten mentalt? Ja gjett om. Håper du har klart deg så langt i dag. Ser etter deg her inne i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare, og jeg synes det er fint å snakke med noen som forstår meg. Føler vi forstår hverandre Blå blomst, synd helga ble som den ble. I dag har jeg har rimelig god kontroll føler jeg. Jeg har fortsatt ikke veid meg, så grugleder til i morgen. På kroppen så føles det ikke ut som jeg har gått opp så mye, så da gjenstår det å se imorgen.

 

Jeg er sliten etter denne dagen og helga, så i kveld har jeg planlagt å ta en tidlig kveld, jeg får legge uka og helga bak meg og snu om til blanke ark. Veiedag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg!

Jeg hadde allerede lagt meg i går da du skrev ;) Skikkelig trøtt og sliten jeg også. Vi forstår hverandre kjempegodt! Så utrolig hyggelig og viktig å ha kjemi på nettet også :rolleyes:

 

Dagen i går gikk greit matmessig. Ble et knekkebrød med alt for mye hvitost på til kvelds men sånn ble det. Det kunne jo ha vært en sjokolade eller hva?

 

Vekta var vel ok i dag. Jeg har veid meg så mye i det siste og det har variert opp og ned en kilo i forhold til i dag. Men jeg har to kilo til som skal ned. De siste to, som jeg brukte et halvt år på fram til sommeren, som jeg gikk opp i sommer. Ferier( og helg) fungerer ikke rett og slett. Men, takk o lov for nye mandager og tirdager osv. Hva skulle vi ha gjort uten de?

 

Lykke til i dag.

 

 

Englejenta? Hvordan går det meg? Ble det noe kjekt resultat i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da er det tid for oppdrag snuoperasjon på denne frøkna! Jeg er glad og lettet over at det ikke var verre, og er klar for innsats siste uke på dette kurset. Har lagd indisk kyllingsuppe og kesampletter i dag, GR oppskrifter begge to. Hadde litt revet appelsin og appelsinsaft i røren og de ble veldig gode! Suppa var helt nydelig!

 

Ja så var det dagens resultat, opp 0,3 kg! Slik går det når man skeier ut, og det er kanskje ikke så rart jeg er overvektig! Etter helga har jeg funnet ut at jeg får ta en dag om gangen, så slik blir denne uka. En dag om gangen!

 

Vekt 12 august

67,5 kg opp 0,3 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei dere, blir veiing på meg i morgen, tom for batterier dessverre :(

 

men tror ikek det blir noe bra tall da jeg er vannete i kroppen pga mensen , huff.

 

Jewel vet hvordan du har det, men ikke tenk at du har ødelagt osv, bare reis deg og gå videre så blir ting bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei Jewel og Engeljenta:)

 

Atter en ny dag. Ny start-igjen. Snart helg desverre. Klarte meg ikke så bra i går. Selv om ikke utskeielsene blir noe mere enn egentlig sunn mat så hjelper ikke det når totalinntaket er for stort. Det gjelder å ikke komme over den magiske kcal-grensen eller hva? Enig med deg Jewel, ikke rart man er overvektig. Men flott vi er bevisste på hva vi gjør "feil". En dag om gangen er lurt. Og å planlegge dagen. 0.3 opp er jo til å leve med! Det kan jo være både vann og full mage. Stå på den siste uka! Og Engeljenta, blir spennende å høre resultatet ditt!

 

Ps kesampletter må jeg sjekke ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere begge!

 

Det er ikke noe å gjøre med menssyklusen dessverre, jeg samlet også væske i kroppen når jeg hadde mensen. Nå tar jeg minipille og en av bivirkningene er at mensen uteblir, ikke noe savn for å si det sånn! Så ikke blir demotivert av den grunn, hvis du er superflink denne uka kan det hende du får en bonus neste uke når væsken fra mensen forsvinner...

 

Snart helg ja, det er sant, men denne uka blir det stålkontroll i helga, det har jeg bestemt meg for selv om jeg tar en dag om gangen! Jeg fant ut det ikke var så dumt å titte litt på oppskriftene på siden her, er mye godt en kan lage uten altfor mye kalorier, jeg må ikke ha godteri så lenge jeg føler jeg kan kose meg.

 

Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja sant:) jeg har bestemt meg for å ha godteristopp frem til jul, og det skal jeg klare :)

 

vi skal klare dette:)

 

forresten, jeg har fått påvist melkeallergi, men tror dere den laktosefrie rømmen går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jenter på en fredags morgen.

 

Engeljenta: ang melkeallergi er det avhengig om det er laktosen eller selve melkeproteinet du er allergisk mot. Dersom melkeprotein, holder det ikke å kutte ut laktosen. Det er noen form for melk i nesten alt så da må du nok kutte den rømmen. Tror jeg da. Så lei for deg! Jeg nemlig elsker alt av meieriprodukter...... Hold motet oppe ang vekta- stå på. Du får jobbe mot 1.5 kg i minus på de neste to ukene!

 

Jewel: det er viktig å føle at man koser seg (altså putter noe godt i munnen). Jeg skal også ta en titt på diverse oppskrifter. Her varierer vekta opp og ned men kanskje litt ned nå mot helga men vet jo fare er på frede (heter det det?)Det er jo tross alt helg. Får prøve å holde stand i dag.... Kutte vin kanskje. Det har dårlig inflytelse på min vilje og evne til å ta smarte valg.

 

Vi skrives ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jeg igjen:) jeg fikk beskjed om at jeg kunne drikke laktosefrie ting, det gikk greit, måtte smugveie meg i dag så nå veier jeg 80,3, altså ned 1,2 siden onsdag :)altså 2 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jenter!

 

Engeljenta: om du kan spise/drikke mat som er laktosefri er jo det en flott nyhet! Og kjempegrattis med smugveiingen- snakk om resultat!

 

Her har det gått skikkelig skeis igjen. Opp 2 kilo i løpet av helga. Hvor har det blitt av min standhaftighet??? :o Nei, ikke bra disse helgene. Å gå opp i helga og det samme ned i løpet av uka er greit når man ikke skal mere ned i vekt, men det skal jo jeg. Hvordan har du klart deg Jewel? Noen tips fra ei bra helg? Håper det..... trenger tips og råd. How to survive the weekend....

 

Ble ikke noe trening sist uke men må og skal komme i gang igjen. "Berre gjer det". Og det er ikke bare bare.

 

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har ikke veiedag før i morgen så jeg vet ikke helt åssen det har gått. Men jeg har brukt dobbelt så mye frimerker i helga, men kompensert med å spise litt mindre, så kalorimessig skal jeg ikke komme så dårlig ut. Så helga har ikke vært perfekt her heller. Ryggen har slått seg vrang i helga, så vet ikke hvordan det blir med trening i uka som kommer. Det er nok det at jeg går nettkurs og skal sende rapport som gjør at jeg klarer å gjennomføre dette, går sakte fordi jeg saboterer meg selv.

 

Jeg tror man må planlegge alle måltider i helgene, og ikke fylle opp skapene med det man vet gjør at man sprekker. For min del blir det å ikke ha sjokolade hjemme! Kanskje lage en god dessert som alle i familien kan spise, slik at de også kan støtte oss som slanker oss.

 

Da blir det spennende å se hva morgendagens vekt sier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

tusen takk Blå Blomst :) men skikkelige veiedagen er på onsdag da:) opp med haka:) dette går nok bedre fremover Blomst, ikke gi opp:)

 

lykke til i morgen med veiing Jewel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jenter,

 

Heldigvis over en kilo mindre i dag, kanskje kroppen bare var full av vann osv. Men var superflink i hele går. Da blir det spennende resten av uka. Er det tirsdag eller onsdag som er veiedag? Ble brått litt usikker. Og til helga er det ikke noen planer med fest og bytur slik som i den siste helga så jeg ser et lite håp der framme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første GR-kurset ferdig, og jeg har gått ned 2,7 kg tilsammen. Denne uka gikk jeg ned 0,4 kg, og er fornøyd med det. Nytt kurs er allerede igang, ingen pause her i gården! Jeg skal i bursdag i helga så det gjelder å spare frimerker til helga denne uka. Jeg liker veldig godt å ha tirsdag som veiedag.

 

Bra du hadde gått ned litt igjen Blå blomst. Og lykke til med veiedag i morgen engeljenta. Jeg kjenner at jeg er motivert til videre nedgang, jeg har gått ned nesten tre kilo og det merkes. Målet mitt for neste kurs er å gå ned 3,1 kg til 64 kg. Hvis jeg klarer mer enn det får jeg ta det som bonus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jenter :rolleyes:

 

Jeg syns du skal være grisestolt over 3 kg nedgang. Og det vises helt sikkert godt for de andre også, bare ikke alltid så lett å se den konkrete forandringen. Dårlig forklaring her men det jeg mener er at andre vil se at noe har skjedd med deg. Og tenk etter 2 kg til da! WOW. Flott at kurs fungerer for dere. Jeg skal ned såpass lite (mye for meg!) at jeg prøver å fixe det selv. Er i god rute denne uka, ingen utskeielser på noe sett og vis. Og har store planer for ei sunn og mager helg. Humøret blir også mere stabilt når jeg holder meg til skjema.

 

Lykke til i dag onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei på dere:) veide 81,5 forrige onsdag og i dag viste vekta 80,2, så 1,3 ned ihvertfall :)

 

Har dere slitt med å kommet dere inn her i dag? jeg måtte nå bruke en annen nettleser, komemr plutselig ikke inn med mozilla firefox, står fortsatt at det er noe slike tekniske greier

 

Så flink du er Blå Blomst:) har du veid deg i dag ?

 

klem til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei!

 

Jeg kan absolutt ikke noe data desverre......

 

Jo da, jeg har veid meg og har kommet ned de to kilo som var opp på mandag. Men totalt sett er det det samme som sist uke. Og det syns jeg er et godt utgangspunkt til neste veiing. Desverre ble det litt vaffel og litt godteri i går men skitt la gå. Er litt posotiv for tiden!

 

Ny vekt er 63.1. Målet til jul er 61. Dette klarte jeg fra sist høst til denne våren- så ting tar tid, særlig når jul, påske og sommerferie ødelegger så mye. Og helgene da, som gjør at det blir mest stillstand egentlig..... Men er bevisst på problemet ihvertfall.

 

Du da Jewel? Travle dager med familieliv?

 

Vi skrives :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dere! Er hektiske dager, men sånn er det for de aller fleste:-)

 

Flott nedgang engeljenta! Da er du i null blå blomst og kan starte med blanke ark! Jeg synes det er veldig vanskelig å gå ned de siste kiloene selv, så jeg vet i allefall at denne gangen skal jeg ikke gi meg før jeg er helt i mål. Jeg skal også ta hold vekten kurs, nå er jeg ferdig med småbarnsperioden i livet, ungene blir større og jeg kan ta litt bedre vare på meg selv også. Stå på dere, snart er det helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Så vanskelig det skulle bli denne helga også. Og jeg som var så motivert og klar til å stå imot sug av alle slag. Nei og nei så vanskelig det skulle bli. Helt ok at det er mandag i morgen. Har trent tre. dager denne uka og det føles bra, men det hjelper ikke på vekta at de forbrente kcal blir erstattet fort igjen. Er så veldig sulten for tiden.

 

Jeg tenker å bli kvitt denne hengebuken! Så lite lekkert med den magen jeg har. Tid for å komme i gang med litt styrke......

 

Ha en fin søndag Jewel og Engeljenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...