Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Her kommer tøffe tøffe tøffe tøff! Tøff i trynet... Huff! Store ord og vanskelig å gjenomføre. Denne uka har gått virkelig dårlig da jeg ikke klarer å slutte å spise sukker. Så har jeg i tillegg blitt syk igjen, skikkelig forkjøla, men fikk trent litt i dag. Jeg klarer tydeligvis ikke bare å spise godteri i helga, så på mandag starter jeg med blanke ark igjen. Jeg må bare slutte med godteri igjen. Dette er virkelig ikke bra for vekta. Jeg veide litt mindre når jeg veide meg i dag da, 67,1 kg, så blir spennende med veiedag på tirsdag.

 

Ja selv om det går dårlig så har jeg tenkt til å kose meg i helga, blir taco i kveld. God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, så fint at det blir full kontroll fra mandag av. Det blir bra skal du se. Her var ikke vekta noe særlig i dag til tross for ei bra uke. Mangen fungerer dårlig pga av stress men det går seg vel til. Tid for taco her også i kveld, ingen holde tilbake på den nei. Skikkelig sliten så skal bli godt å finne senga. Håper vi skrives før mandag slik at vi får mobilisert oss skikkelig bra!

 

Klem til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt meg ett nytt mål, og det er ned 4 kg til 5 mai. Jeg må bare være litt streng mot meg selv framover, her blir det ingen snacks eller godteri når denne dagen er over. Jeg har bestemt meg for å ta en pause. Og merker at det sniker seg på igjen uønsket vekt.

 

I dag har jeg spist både pizza og godteri, men er igrunnen mett så blir lite inntak resten av dagen.

 

Jeg har gått tur sammen med ene ungen min i dag, og i går gikk jeg 10000 skritt tilsammen. Jeg er fortsatt litt forkjøla, men har tenkt meg på trening i morgen. Skal jobbe to dager denne uka, er spent på hvordan det går.

 

Jeg lar helg være helg, og gleder meg til en ny uke. Jeg tenkte å planlegge ukesmeny så jeg vet hva vi skal spise hver dag, og handler etter trening i morgen. Jeg er motivert, og håper jeg går ned en kilo den neste uka. Veiedag er på tirsdag fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei min venn :)

Du høres veldig bestemt og motivert ut og det er du også. Kjempebra. Jeg blir også glad når jeg føler at jeg mestrer og har kontroll og en plan. Og så er det så bra at det kommer alltid en ny mandag. Hos meg har det gått bra. Vekta i dag var helt ok til en mandag å være. Tror faktisk jeg var 200 gram mindre i dag enn sist mandag. I dag var vekta 62.4. Det streng regimet sist uke har nok hjulpet på helgas utskeielser med både vin og god mat.

 

Så spenneden med to dagers jobbing, jeg husker så godt hvor spent jeg selv var. Og litt redd. Redd for å ikke føle mestring eller at det ikke skulle oppleves som noe positivt. Lytt i hvert fall til kroppen og hodet ditt og tenkt positivt. Det er godt å komme hjem fra jobb litt passelig sliten og med god samvittighet.

 

Jeg er veldig sliten i dag. Føler meg helt tappet for gnist og energi. Helgen har gått rolig for seg men litt lite søvn eneste. Barna våkner jo så ofte om natta..... I kveld skal jeg se på "the biggest looser". Det programmet er både trist og fint. Syns så synd på deltagerene som har latt det skli ut så alt for lenge og langt. Men blir så glad over å se at de nå tar skikkelige grep om sitt eget liv. Finner det veldig motiverende. I tillegg visualiserer jeg om trening i denne uka. Håper jeg klarer det. Som trøst tenker jeg mat er kg, trening er gram. Begge deler er er perfekt.

 

Håper du får en boozt (?) i dag på oppstarten din. Gleder meg til å høre! Stå på, ikke gi opp, ta riktige valg.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag er jeg supermotivert. Forbrente 500 kcal på spinning i dag, og har handlet mat til denne uka. Ikke til helga da.

 

Ukesmeny for ukedagene:

Fiskepinner med fullkornsmakaroni og raspet gulrot.

Hjemmelaget spagettisaus med fullkornsspagetti og salat.

Tikka masala med nanbrød og salat.

Sunne chicken nuggets med mer kjøtt, pommes frites stekt i ovn og salat.

Fiskekaker med fullkornsmakaroni, stekt løk og kokt blomkål.

 

Ja vi er ikke så glad i poteter her i huset, men pommesfrites en sjelden gang spiser vi. Er så vidt ungene liker det også. Så går en del fullkornsmakaroni i dette huset.

 

Jeg så på The biggest looser forrige uke, og har tenkt til å følge med. Får være motivasjonen min framover å se hvor hardt de må jobbe for å gå ned i vekt. Jeg har heldigvis ikke så mange kilo for mye. Jeg synes synd på de.

 

Jeg er litt sliten selv i dag, men har lovet ungene å hente de tidlig i barnehagen og lage fiskepinner når de kommer hjem. Har blitt vekt noen ganger de siste nettene jeg også, så sover best uten unger i senga.

 

Jeg har planer om å trene onsdag og fredag også denne uka, men til helga blir det pause. Jeg må bare ha stålvilje nå for det florerer med snacks og godis i skapet nå.

 

I morgen er det veiedag, gruver meg litt, tror ikke jeg har gått ned noe.

 

Ha en fin uke! Og fortell meg gjerne deres ukemeny så kan jeg bli inspirert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei igjen :)

Ja her kommer vår ukesmeny fram til torsdag:

Mandag: karbonadedeig, fullkornpasta og pastasaus på glass og frosne posegrønnsaker

Tirsdag: tomatsuppe og fullkornpasta ved siden av, brød for de som vil

Onsdag: ovnsbakt laks med kokt potet og gulrot, agurksalat

Torsdag: fiskekaker og kokt potet og revet gulrot

Fredag: taco

 

Mulig biff og indisk til helga.

 

Syns vi har mye samme type mat. Billig, sunt og godt. Er man sulten nok så smaker det meste. Ellers bruker vi også en del fiskepinner, røkte kjøttpølser med hjemmelaget potetmos, grønnsakssuppe med pølse og mye ekstra grønnsaker, tja, og jo, Fiskeboller i hvit saus. Kyllingfillet spiser vi mindre av nå enn før. Men svin indrefilet og koteletter spises også. Ja det var vel det vi spiser mest av.

 

Hold på motivasjonen, du er så sterk nå! Det kan jeg lese mellom linjene også. Spennende å høre ang vekta im da. Jeg kan plutselig veie mere i morgen enn i dag. ikke vet jeg. TVi TVi. Vi skrives. Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei. Hvordan gikk det på vekta i dag? Her var den så bra i dag, kun 62.1. Veldig fornøyd med at forrige ukes innsats gir resultater nå. Men, syns jeg spiser såpass lite og mager nå at dette ikke vil vare som en endring for livet. I tillegg er jeg ekstremt sliten og la meg kl 20 i går. Ikke ble det tv eller noe som helst....... Håper all søvnen i natt skal gi meg litt energi i dag men jammen ikke overbevist enda. Gleder meg til å høre fra deg! Håper dagen din i går gikk knirkefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei veide meg i dagtidlig før jeg dro på jobb, og den viste 68,1. Så da betyr det at jeg har gått opp 0,2 kg den siste uka. Dette går helt feil vei så må jo bare ta noen grep.

 

Jeg synes det gikk fint på jobb i dag, men fikk litt vondt av jobbingen i dag.

 

Nå er middagen fortært og det blir avslapning resten av kvelden. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei :rolleyes:

Så flott at du hadde en fin opplevelse på jobben. Selv var jeg ganske "høy" etter en dag på jobb da jeg jobbet redusert og tenkte at nå gleder jeg meg til neste jobbdag. Men så, da jobbdagen nærmet seg så var det litt vanskelig lel.

 

Jeg hadde ikke noe særlig nedgang etter sist skjerpingsrunde for to uker siden. Det var ført i uke to at det slapp litt. Så ikke vær bekymret. Det løsner nok snart. Dessverre er det resultatene som motiverer men hold ut! Tenker på deg :)

 

Klem Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, i går prøvde jeg noe nytt. Jeg hadde et eksperiment. Vil du høre? Tror du sier ja ;)

Jeg spiste taco uten ost og rømme! Jeg elsker ost og rømme men tenkte jeg skulle sjekke hva jeg smakte, syntes og følte. Det var absolutt ikke det samme som vanlig tacosmak og opplevelse men ble positivt overrasket. Spiste meg absolutt mett men tenker at jeg har spart en del kcal. Etterpå hadde jeg ekstremt lyst på godterier. Jeg visualiserte at jeg gikk for å stelle meg til kvelds uten å gå innom godteriskuffen. Og jeg klarte det! Stor seier.

 

Håper du har en fin helg. Klem Klem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka mi startet bra,men endte forferdelig dårlig. Jeg har jobbet to dager, og har fått svi helsemessig av det. Problemet med sykdommen min er at jeg gjerne får smerter etter jeg har gjort noe. Så har hatt forferdelig vondt denne uka. Har desverre endt med ett alt for høyt matinntak denne uka, samtidig som jeg ikke har klart å holde meg unna godteri.Trøstespising tror jeg det kalles. Men har vært utrolig godt å være på jobb, men blir lei meg når kroppen protesterer.

 

Men jeg har en plan! Sammem med min mann har vi inngått enda en ny avtale. Ikke godteri og potetgull før om fire mnd. Og da har jeg forhåpentligvis gått ned alt jeg har gått opp nå.

 

Så utrolig flink du har vært i helga! Det er godt gjort. Jeg får sette meg å planlegge en ukesmeny som gjør at jeg går ned masse til neste tirsdag. Gruver meg til veiedag nå til tirsdag.

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Å lille venn :( Jeg forstår deg så godt. Både med trøstespising og konsekvensene etter jobbing. Det er så fort gjort å skli utpå... Vi alle her inne har vel vært der....det er derfor vi er her nå. Denne visualiseringen jeg snakker om, det syns jeg du må prøve. Jeg så på Bertrands metode her en kveld. Man skulle se for seg å utføre noe, f.eks å gå forbi goderiskålen o.l. Se hendelsen i sakte film og se og kjenne på følelsen man har etter man har klart det. Helt snålt men det fungerer for meg, i hvert fall sånn av og til. Vi har mye snack og kaker på jobben, utrolig lett å putte inn i munnen. Men de gangene jeg ser for meg at jeg går forbi uten og ta, ja da tar jeg ikke.

 

Så flott at du har en plan, og at dere er to! Kjempefint! Håper du får en kick-start med motivasjon. Har du noen belønning du skal gi til deg selv når du er i mål? Jeg skal ta solarium og bli brun ;) Brun og slank er det jeg ser for meg ha ha ha.

 

Lykke til i dag, vei deg i morgen selv om du ikke har lyst. Jeg tror på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lite nytt fra denne kanten, men vekta viste det samme som forrige uke. Altså 68,1 kg, så er ikke så mange uker med utskeielser som skal til før en har gått opp i vekt.

 

Jeg har ikke overspist så langt de siste dagene. Og håper jeg ikke blir fysen til kvelden. Da får jeg lage meg en kopp te med kanel. Jeg kjenner at viljen er sterkere denne uka, og skal ta sunne valg så jeg går ned litt til neste uke. Jeg jobbet i går så var tungt for skrotten å starte dagen i dag,men har fått trent og handlet til hele uka.

 

Ha en fin kveld og en fin uke!

 

Vekt 24 mars

68,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he takk for det. Håper dagen din har vært fin også. Dagen har vært bra, og nå har jeg hatt bra kosthold tre dager denne uka. Og savner ikke godteri på kveldene.

 

Vi har hatt vaffeldag her hjemme også i dag. Men jeg har lagd vafler med rugmel og havregryn, og litt vanlig hvetemel. Gode og saftige vafler ble det, og de mettet så jeg spiste bare 1,5 stk vaffelplater.

 

Blir tidlig kveld her i dag, skal opp før fuglene i morgen tidlig... Ha en fortsatt fin uke! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg veiedag for meg nå. Denne uka synes jeg har gått veldig bra. Jeg hadde en liten utskeielse på pizza på torsdag, men totalen med kalorier ble ikke så ille den dagen. I går kveld spiste jeg en pose micropop, og ellers fruktsalat med litt vaniljesaus.

 

Jeg jobber en dag til uka og etter det er det påskeferie. I år blir det påske uten godteri siden vi avstår om dagen. Denne uka har jeg trent 4 dager. Den siste dagen i dag, men det blir nå en hel uke uten trening. Så spent på hva det gjør med humøret.

 

Jeg veier meg som vanlig på tirsdag. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei :) Jeg blir så glad når jeg føler motivasjonen din igjennom denne datamaskinen! Du gjort en super innsats og det er din fortjeneste. Råbra. Og om vekta er litt ukul i morgen og ikke gir det resultatet du fortjener så dritt i det, resultatet kommer! Og en fin tanke du har om humør og trening- flott å være bevist på hva trening gjør med oss psykisk. Selv har jeg også trent tre dager sist uke og er superfornøyd. I tillegg har jeg ikke tatt en pastill på to uker. Jeg er i skikkelig godt sig og klarer meg bra gjennom helga også. Ser ut til at kroppen tåler taco på fredag, vin også- men vet at jeg ikke må strekke strikken for langt. Vi får mye familiebesøk i påska nærmere helga så mye deilig mat og kaker blir servert. Påske-egg også og det skal jeg tillate meg. Vekta var bare 61.9 i dag og helekiloen har sluttet å komme. Jeg gjør egentlig det samme som før syns jeg men nå vil kroppen bli med på laget. Den gjør mye som den vil syns jeg. Blir spennende å høre fra deg i morgen. Er på jobb og skal jobbe til og med onsdag. Rolige deilige dager på jobb nå. Lykke Lykke.

 

Vi høres. Stå på! Du er helt super nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har så og si vært uten nett denne uka. Jeg veide 67,5 kg så det var bra, nå har jeg ikke veid meg i løpet av uka da jeg ikke har tilgang på vekt.

 

Men det har blitt mye utskeielser denne påske uka, selv om jeg ikke har spist en godtebit. Både i form av grillmat, potetgull og kake.

 

Blir godt å komme hjem til hverdag og gode vaner igjen.

 

Håper du har hatt en fin påske så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei Hei, ja her har det også vært mye god og fet mat, og godterier i tillegg. Ja ja, tenker å forberede kroppen på hardere tider fra i dag søndag av. Har helt glemt hvordan sult føles. Men, har trent hele tre dager denne uka og skal trene i dag også. Men har i mente at mat er kilo og trening er gram. Var oppe 62.8 kg i går og det er 1.5 kg pluss. Nesten godt at påsken snart er over. Nå skal det jobbes med motivasjonen for en bedre og strammere sommerkropp! B)

 

Vi skrives min venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, ble brått forandring i planene for gårsdagen. Ble ikke særlig til skjerpings nei men i dag, i dag skal det skje. Er ihvertfall ferdig med godterier! Var på vekta i dag og resultatet for påsken er en hel kg. Tror at kroppen nå er i en vektoppgang så mulig den vil gå opp enda litt til, eller at det tar noen uker å bli kvitt den kiloenen. Begynner jo å få litt erfaring med denne kroppen....... Men trente i går som planlagt og det ble faktisk fire treningsøkter totalt for påskeuken. Det er rekord for meg så veldig stolt.

 

Gleder meg til å høre fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, nå er allerede mandag og tirsdag gått. Hvor bra det har gått vet jeg ikke. Ikke noe godteri men sikkert litt for mye mat. Merker at magen er vant med jevnt påfyll av diverse godsaker. Hvordan er det hos deg?

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble rett og slett kvalm av meg selv når jeg gikk på vekta i dag, og lei meg. Jeg veide 68,8 kg etter påsken, og nå er jeg jo snart tilbake til utgangspunktet.

 

Har spist en is i dag, og det blir ingen flere utskeielser før helga kommer nå. Jeg prøver å spise litt mindre mat denne uka, og telle kalorier. Målet til neste uke er ned en kilo! I morgentidlig blir det trening, og fysioterapi. Resten av uka skal jeg jobbe før helga banker på døra igjen.

 

Gjort er gjort, nå ønsker jeg å gå ned noen kilo fram til sommeren. Jeg har funnet ut at jeg småspiser mellom måltidene, og har tenkt til å heller øke kalorimengden i måltidet, slik at jeg holder meg mett til neste måltid. Tror det kan være gunstig for forbrenningen.

 

Lykke til og hipp hurra, for tjukk har jeg ikke tenkt å være!

 

Så flink du har vært til å trene! Jeg får bare trent to dager denne uka. Får ta en litt lengre økt i morgen. Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg min venn :rolleyes:

Ja nå er det tid for kontroll igjen. Samme gjelder her også. Jeg er på vei opp i vekt så jeg har fått på en halv kilo til etter søndag. Nå må jeg stoppe denne økningen. Var for godt til å være sant å bare gå opp en kilo i påska. Dette skjer hver jul, påske sommer. At jeg aldr lærer. Og fire økter med trening hjelper ikke så mye. Det er inntaket av kcal som er avgjørende. Men trening gir velvære da. Skal trene i kveld.

 

Det var helt grusomt å starte opp på jobb igjen. Var ved godt mot men hjelpes meg så sliten jeg var i går. Jeg blir så sliten at jeg føler meg skikkelig syk og dårlig. Håper på en bedre dag i dag, for deg og for meg. Nå må vi være sterke og få reparert disse kroppene til sommeren eller hva? Dette klarer vi! me and you. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...