Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Gjest Linnlinn

Hei, så fort dagene går..... Endelig var vekta grei igjen. bare 61.6 i dag, samme som sist fredag eller lørdag. Kanskje jeg klarer å holde stand denne helga? Tror ikke det.... Ellers lite nytt. Vi i familien har sluppet unna influensa og det er jeg glad for. Ellers prøver jeg å finne andre ting å være glad for også. Glad for at det er fredag for eksempel. Håper alt er bra med deg.

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er alt bra, jeg har meldt meg på spinning maraton i morgen, 3 timer med pur galskap, jeg er egentlig ikke en ekstremmosjonist! He he... Har aldri vært med på det...

 

Status så langt denne uka er at kosemerker er oppbrukt, og har to kaker som skriker etter meg i kjøleskapet, så vi vet jo hvordan det går. He he... Kan ikke sprette de før gjestene kommer.

 

Jeg håper du får en fin helg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Wow, spinningmaraton- så tøff du er! Gleder meg til å høre hva du syntes om det :)

Her gikk det veldig bra med tacoen. jeg sovna på senga til minstemann og da jeg ble vekket var jeg helt fjern og rar. Spiste ei lefse godt fylt men det var det. Vekta er stabil fra i går. Mannen er borte i fra i dag til i morgen så det blir lette løsninger mtp mat. Kjekt. Det er vel bursdag hos dere siden du har to kaker :) Håper det går bra med tanna :)

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, det gikk veldig bra med spinningmaraton, jeg gjør gjerne det igjen! Skikkelig gøy! Men kostholdsmessig så ble det litt vel mye kaker i helga. Og jeg var veldig sulten etter maratonet, så spise vel mye etterpå. Vekta mi denne uka står derfor bom stille, så jeg må legge ned skikkelig innsats den kommende uka for å gå ned det jeg burde ha gått ned den siste uka pluss for den kommende uka.

 

Vekt i dag 2/2

65,4 kg vekta står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, for meg er ikke mandag noen særlig dag å veie meg på. Magen fungerer dårlig i helgene. Men, i dag, takkes være en kjip helg med kun fisk og nærmest null vin var vekta overraskende lav i dag til mandag å være. 62.2. Det er jeg fornøyd med. Kan hende den er mere i morgen tidlig da.

 

Her sliter vi sånn med å få minstejenta til å sove om kvelden. Tror vi jammen blir sprø hele gjengen..... Lys våken om kvelden og umulig å få opp om morningen, gjelder mandag-fredag. Lørdag og søndag da vi alle har fri, ja da er hun våken før kl 6. Blir lite kveld igjen når hun ikke sovner før nærmere ni..... Nå holder mannen på å legge henne og jeg hører hun protesterer og gråter. Vil det noen gang ta slutt...... Ja ja. mye kunne ha vært værre. Hvordan går det med tanna di?

 

Klem klem.

 

PSbra jobba med spinningen! Tre timer blir jo mange mil og enda flere kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff her legger ungene seg på hvert sitt rom hver kveld nå, og det går så bra. Plutselig har jeg en time ekstra hver kveld. Skikkelig slitsomt når leggingen tar så lang tid. Her fungerte belønning etter å ha samlet klistremerke.

 

Tror tanna har det bra, verre med a mor... He he... Har trukket den og må vente 6 mnd før jeg kan ordne meg ny tann.

 

I går hadde jeg skikkelig fråtsing på kvelden. Ikke godis, men snacks og is... Like ille som godteri. Ja ja, kan trøste meg med at det blir lite spising i morgen også. Ikke blir det mer trening denne uka heller. Føler at jeg har en skikkelig dårlig uke.

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, hvordan gikk det med vekta i dag? Her gikk det ikke så bra. Like mye som på mandag. :( Etter å ha vært noe sykemeldt i en lengre periode er jeg nå tilbake i full jobb. Det har vært litt slitsomt må jeg si. Litt i sjokk over tidsklemme og en kjempesulten kropp! Aldri har jeg spist så mye som i uka her. Jeg fikser ikke å være sulten heller. I tillegg har det blitt mange kjappe løsninger på måltidene. Lurer på om stress gjør meg mere sulten, mere sug på fett og søtt. Det trygge kontrollen er liksom litt borte og det er skummelt. Håper det går seg til.

 

Så flott at tanna er ute. Da blir det ikke vondt ihvertfall. Men 6 mnd var lenge å vente da. Det er vel ikke ei fortann? Huff de tennene.

 

God helg til deg, håper du får ei fin helg som gir motivasjon til ei ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke veie meg før mandag jeg, i går kveld var jeg veldig sulten etter å ha levd på polarbrød før på dagen, og spiste 4 pizza biter. Og i dag har jeg spist 4 pølser, så skikkelig dårlig kosthold denne uka....

 

He he jeg må nå le litt også! Det er ikke en fortann, da hadde jeg ikke vist meg offentlig😃

 

Ønsker deg en god helg, håper du får ladet opp etter jobb. Er tøft å begynne å jobbe etter man har vært lenge sykemeldt. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, jeg ler jeg også og det er sjelden kost. Jeg ler faktisk nesten aldri. Ikke fordi jeg er bare sur ( er jo en del sur da) men jeg har nok lite og dårlig humor. Men i økende grad av godt humør, særlig når jeg har en god dag på vekta. Tror vi har hatt det ganske likt, mye matt inn og lite kcal ut. Men, i dag har jeg trent i 30 minutter med rolig jogging. Det føles så bra at bade lunsj og frokost har vært sånn noen lunde sunn. Kanskje.

 

Neste uka skal få bedre enn denne- for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan gikk resten av helga? Her gikk det ikke så bra. Søndag var egentlig bare putte i munnen hele dagen uten å bli fornøyd. Mandag viste vekta 62.7 og i dag var det fest på jobben med deilig mat og kaker. Får vel en kraftig oppvåkning på vekta i morgen tidlig...... Men den sulten jeg hadde i forrige uke har gått over. Eller kanskje den har gått over fordi jeg har spist så mye... Ja ja. Sånn ble det. I kveld blir det tidlig i seng. Brygger på noe i nesen og halsen.... Spent på å høre fra deg :)

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ikke så oppløftende resultater her denne uka. Fikk ikke veid meg før tirsdag, og vekta viste 65,8 kilo. Så opp 0,4 kg.

 

Og etter veiedag ble det trøstespising på høyt nivå, siden jeg likevel har gått opp i vekt. 😃

 

Men nå er det full skjerpings resten av uka. Ha en fin uke!

 

Vekt 10 februar

65,8 kg opp 0,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Nå er ny uke godt i gang. Ikke på så god måte her fordi jeg og størstemann har feber og magevondt. Men flott å ikke ha lyst på mat! Ble kun frokost og litt middag i går. Bruker å veie meg hver dag men i dag ville ikke vekta vært reell uansett. Faktisk litt godt å slippe å tenke på vekta også. I går var den 62.2 og det er absolutt akseptabelt på en mandag.

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen på en lørdag ;)

Hvordan har uka gått? Her har det variert veldig både med humør, motivasjon og vekt. Noen dager med lite mat hjelper ikke på vekta når man begynner å spise normalt igjen. Det burde jeg ha visst :) Så, dårlig resultat i går, og sikkert enda dårligere i dag. Ja Ja, flott at det aldri er forsent å snu den dårlige trenden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så dumt at jeg ikke valgte å snu den dårlige trenden :angry: Fikk virkelig svi på vekta i dag. Opp til 63.2. Usj, men så fortjent. Så nå er det full skjerpings- igjen. Er samtidig glad for at det ikke er mye vektoppgang som skal til før jeg tar meg sammen. Det kunne fort ha blitt mange kilo pluss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det har ikke gått så bra med meg, jeg har vært syk hele uka, og spist altfor mye usunt. Jeg veide 66,3 kg i dagtidlig og er fornøyd med det. Jeg kommer til å fortsette på egenhånd nå, siden det var siste veiedag i dag på dette kurset. Jeg kommer til å fortsette registreringen med lifesum, siden den er enkel å og brukervennlig i forhold til registrering på GR. Målet mitt for den kommende uken er å komme meg under 66 kg igjen, og jeg kommer til å endre veiedag til tirsdager, da det har fungert best for meg.

 

Jeg har ikke mulighet til å gå flere GR kurs nå, så jeg håper jeg klarer meg fint alene også. Jeg har fantastisk flott støtte i deg, blå blomst! Så kommer til å fortsette å rapportere her inne, slik som jeg har gjort. Ha en fin uke!

 

Vekt i dag 66,3 kg ned 0,5 kg på kurset😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte ord Jewel, nå ble jeg skikkelig glad :) Du er til stor hjelp og motivasjon for meg du også. og så må jeg presisere hvor viktig det er at vi skriver sånn innimellom når vi får det til- særlig når vekta har gått opp. Å stå sammen gjør det enklere å ta seg inn igjen.

 

Hva er sumlife, nei lifesum? En App sikkert? HMmm kanskje noe for meg som per i dag ikke bruker tid på å registrere mat her inne, men veier hver frokost og lunsj. Fortell fortell.

Så klart du klarer deg på egen hånd uten kurs nå. jeg tror på deg ;)

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) god helg kjære venn. Ja du er min venn. Glemte å ønske deg god bedring sist gang jeg skrev. Så derfor : god bedring! Her er helga godt i gang. På godt og vondt. Godt med fri fra jobb men syns helgen er litt slitsom lel. Har vært så flink denne uka syns jeg. 50 gram Havregryn kokt på vann til både frokost og lunsj. Har tatt på litt lett syltetøy eller litt frukt. Men, vekta er alt for høy desverre. Kanskje alle forrige ukes utskeielser henger ved, ja, de gjør nok det. Her er det bare å holde stand. Taco om 10 minutter. Har bedt mannen om kun å varme en tacolefse. Og så tar jeg et knust tacoskjell med div på etterpå. Det får holde. Håper innsatsen i løpet av uka gir resultater etter vært. Ellers syns jeg at jeg har det bra for tiden. Og det er litt nytt for meg. Etter å ha vært redusert i jobb en lang tid er jeg tilbake for fult. Skremmende ja. Stor fallhøyde. Men tror ikke jeg faller!!! Selv om jeg er døden nær av slitenhet støtt og stadig så går det greit. Og greit er bra nok for meg. Håper du får en fin helg, klem Blå Blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, min venn! Jeg har ikke tenkt på hva jeg har puttet i meg denne uka, kun fram til onsdag jeg har registrert. Men i morgen er det mandag og jeg starter på ny frisk, veiedag på tirsdag som planlagt. Kanskje jeg er i form til å trene i morgen? ! Hvis ikke så får jeg gå en tur istedenfor. Jeg har spist passe i helga, men skeiet ut med boller og potetgull. Den 5 mars har jeg vært uten godteri i 2 mnd, og det har gått fint. Nå skal jeg kutte ut potetgull og popcorn, for jeg har kompensert for godterispising med dette. Og jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal få spise godteri kun en dag i uka, slik at det blir lørdagsgodteri neste helg.

 

Lifesum er en app, og det koster 215 kr i året. Veldig brukervennlig og lett å bruke. Er også en gratisversjon, så trenger ikke betale 215 kr heller. Anbefales!

 

Jeg har også begynt å jobbe litt igjen, men er ikke frisk fra sykdommen ennå, så klarer bare å jobbe litt. Men er glad for å være på jobb igjen! Er et stykke igjen før jeg er i full jobb igjen,så blir tøft økonomisk framover. Godt å høre at du jobber fulltid igjen, gir mesteingsfølelse det. Håper du får ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og vekta viste 66.2 kg. Har gått ned 100 gram denne uka. Jeg er fornøyd med det. Jeg fikk trent litt i går, var ikke helt i form, men tar tydeligvis tid å bli frisk igjen. Nå skal jeg ut å gå meg en tur. Trenger frisk luft til å klarne tankene mine. Håper du får en fin uke. I dag skal vi ha blomkålsuppe til middag, det blir godt!

 

Vekt 3 mars

66.2 kg ned 0.1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Heia, endelig onsdag og halvveis i uka. Begynner å bli sliten men syns det er ok, før var jeg sliten allerede mandag så dette er framgang. vekta derimot er ikke særlig kul. Ei hel uke på oppveid havregrøt gav ikke særlig belønning. varierer mellom 63.3 og 62.8. Må virkelig stå på. Så rart, ikke alltid sammenheng mellom innsats og resultat. Har jo erfart det før men blir så skuffa. Så all ære til deg! Håper formen stadig blir bedre for deg.

 

jeg klarte ikke to mnd uten godteri jeg. Tre dager før tok jeg av ei skal med nøtter og tørket frukt og den var det Non stop i også. Vips så hadde jeg to Non stop i munnen. Selv om det var relativt uskyldig så er jeg såpass streng at dette klarte jeg ikke. Derfor ble det en halv twist den samme kvelden. Så nå skal jeg gledelig gi 200 kr til et veldedig formål. men vet nå at jeg neste kan ihvertfall. All ære til deg igjen!

 

V skrives min venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, nå er det endelig fredag og vekta har rørt på seg, litt ned. Fra å være helt nede psykisk er jeg nå på topp! Skikkelig dumt, teit og leit men sånn er det.Skulle gjerne vært litt mere stabil.. Håper å finne motivasjon til helga men har dårlig erfaring med fredag og lørdag og søndag. Hvor mye jobber du nå? (Om du vil svare) Selv har jeg vært 20 og 50 % sykemeldt i lang tid. Nesten et år faktisk. Men ser lyst på livets innhold nå:) Kroppens innhold er jeg ikke helt fornøyd med men det kan jeg gjøre noe med.

 

God helg kjære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blå Blomst, jeg har hatt litt høyt kaloriinntak noen dager denne uka. Og i går spiste jeg smågodt for første gang på 2 mnd. Det smakte sånn passe godt, følte etterpå at jeg hadde fått i meg mange tomme kalorier og at kaloriregnskapet skjøt fart. Jeg fikk i meg ca 2500 kcal igår, og spiste potetgull også. Så pr i dag vil jeg heller kose meg med litt potetgull enn godteri. I morgen kan det hende jeg sier noe annet. He he... Tenker vi får tømme huset for godteri i helga, slik at det ikke ligger fristelser utover uka i matskapet.

 

Jeg jobber 20%, men skal økes til 40%. Kroppen min klarer bare maks to dager, selv om hodet mitt vil jobbe fullt. Jeg har en bra arbeidsplass, så ser lyst på tiden framover nå:-)

 

Ønsker deg en riktig god helg, jeg prøver å sette på bremsen siden jeg skeiet ut i går. Skal bort på besøk i dag, så får se hvor lenge jeg klarer å holde meg i skinnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, så fint at du har en plan ang godterier og har erfart hva som fungerer best :) Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken plan jeg skal ha. MEN, det nye hos meg er at nå skal også samboeren min stramme inn. Det er jeg kjempeglad for! Kan ikke si at mye hensyn har blitt tatt for meg tidligere men nå skal vi prøve sammen. Kanskje vi får til en god lagånd og det blir lettere når vi ikke har så mye snacks i hus. Vi spiste opp siste rest i går kveld faktisk..... ;)

 

Så flott å høre at du tar opptrappingen med jobb rolig. To dager i uka er mye når man har jobbet en dag tidligere så håper du får god tid til å kunne tåle to dager per uke. Håper du har en fin start på uke. Å, vekta var ikke så værst i dag, til tross for mandag. Kun 62.6. Er positiv nå :)

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er tømt for godteri og fråtsingen og dager med høyt kaloriinntak har ført til et voldsomt hopp på vekta. Jeg trente i går i tillegg hadde jeg godt med salt på suppa, så jeg håper vekta har stabilisert seg litt til i morgen. Er veldig vanskelig å stoppe med godterispising, men kroppen min takler det dårlig og jeg vil i hvertfall ikke bli mer overvektig. Blir GR kosthold denne uka i hvertfall!

 

Vekt 10 mars:

67,9 kg OPP 1,7 KG!!!

VERSTE VEKTA PÅ LENGE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, ja ofte må det litt skrekk på vekta til for å kunne klare å mobilisere. Jeg er sånn jeg også. Du høres veldig motivert ut så jeg håper du får en fin skjerpingsstart. Jeg har også tatt grep nå. Jeg vet at jeg ikke klarer å stopp når jeg først får i meg sukker. Så, i dag, da jeg ble tilbudt kake viste jeg at jeg måtte si nei til en liten smak. Blir litt trist egentlig for at det må være sånn men jeg aksepterer det. I går kveld så jeg bitte litt på the biggest looser og skal se resten i kveld om jeg får tid. Tenkte det kunne gi meg litt motivasjon og stålvilje. Samtidig må jeg si at DU er super motivasjon og støtte? Jeg virkelig koser meg når jeg leser det du har skrevet. Både om det som har gått bra og ikke så bra. Vi skrives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...