Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei,

Jeg rakk ikke vekta i dag, kanskje like greit for jeg føler ingen forandring akkurat...gleder meg mest til jeg kan kjenne at buksene sitter godt igjen og cm har minket.

 

Ble en rar og teit dag i går. Mellomstegutten min har gruet veldig for å begynne på ungdomsskolen, men det hadde gått veldig fint (selvfølgelig) og jeg hadde sovet veldig dårlig pga at han hadde sovet dårlig :P

 

Vi er en mine, dine, vårfamilie og jeg vet ikke om noen av dere andre har prøvd det, men det er noen utfordringer med det altså...det er ikke barebare med egne barn heller, men det gir en ekstra edge på livet gitt. Så i går ettermiddag tok vi med banden ut for å spise for å markere skolestarten og det skar seg fullstendig :(. Eneste positive var at jeg fikk gått av meg pizzaen jeg ikke burde ha spist ved å gå hjem, 1t og 10 min rask gange gjennom byen. Som alltid angret vi på at vi i det hele tatt tok dem med ut og det er jo bare trist. Det ble en lite hyggelig kveld for å si det sånn. Og når vi er i den situasjonen vi er med at jeg er arbeidsledig er det jo et økonomisk løft å gå ut og spise. Så mye for å prøve å være greie... Kanskje litt drama å bare gå, men det gjorde i hvert fall at de fikk tenkt seg litt om og skjønt at det ikke bare er å ture fram hele veien.

 

Nok om det - nytt "drama" i dag, møte på NAV. Nå håper jeg ikke noen av dere jobber med det, men fyttigrisen for et system...jeg blir like frustrert hver gang jeg må innom der. Men jeg tok det som et ledd i treninga og fikk da 1,1 TP (og 6,1 i går :o )med rask gange ned og opp igjen...prøver å la bilen stå mest mulig.

 

Sånn, da ble dere litt bedre kjent med meg...på godt og vondt ;)

 

Ønsker dere en nydelig dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smom: Har ikke så mange råd å gi deg, men du må gjerne få en klem. :wub:/>

 

Tusen takk! Det kan man trenge en gang i blant ;). Er noen frustrasjoner for tiden uten jobb i lang tid osv. Håper det løser seg snart. I mellomtiden får jeg trene og være flinkis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kjære smom: du er ikke den eneste som har opplevd slike middager!! Det er bare det at de fleste ikke deler det med noen, de legger heller ut en solskinnshistorie på Facebook ! Håper det går bedre neste gang :)/>/>

Med en storfamillie som din blir du både diplomat og administrator ! Husk å nevne det på CVn.

Du lærer deg hva som er vesentlig og hva som er mindre viktig . Velg dine kamper med omhu :)/>/>

Fysisk aktivitet letter på sinn og tanker , og som regel vekten også ,

Stå på ! Jeg trenger deg som drahjelp mot delmål 69 !

Vi har mye av de samme cm målene .

 

Min midje var 86 cm idag, da har jeg faktisk minsker 10 cm på 3 uker .

Vekten var 72,5 , -0,9 kg siste uke og - 3 kg på 3 uker . Dette går over forventning. Superhappy :)/>/>

 

Hadde en super zumbatime idag. I morgen er det venninnetreff. Men vi møtes med joggeskoene på , og går en fin tur før vi spiser på en kafé. Jeg får tilby meg å kjøre !

 

Englejenta, håper du har mistet en kilo eller to nå .?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sant nok! På face så det fint ut, men det ble jo ikke akkurat oppdatert;).

 

Og, ja vi håper jo det skal gå bedre neste gang - hver gang ;)

Nok om det!

 

I går ble det en bra dag matmessig, veldig sulten hele dagen, men det er kanskje ikke så rart med det aktivitetsnivået jeg fikk på mandag - over 22000 skritt og mange av dem i raskt tempo. Tror likevel ikke jeg kom så mye over 1600 totalt i går og det er jo fint.

 

Vekta i dag (ja, jeg er en snikveier :unsure: ) viste endelig 72,7 så da er det håp igjen ;). Det gir jo en ekstra giv til å være flink enda en dag, og enda en uke når resultatene kommer. Vi skal klare de 69 til 1.oktober søtsug...det er akkurat 6 uker til og det er absolutt mulig, akkurat nå er det jo ca -0,5/uke og det er overkommelig! Så flott at midjemålet ditt har minket så mye - det er jo det aller viktigste faktisk! Jeg er spent på mitt neste uke, jeg syns det ser bedre ut allerede :P . Og 3 kilo på 3 uker, det er jo bare fabelaktig bra! Fortsetter du sånn er du i mål snart...greit å være forberedt på noen platåer etc. da...

 

I dag skal jeg på treningssenteret igjen, løpe litt, litt skimaskin og styrke. Problemet mitt er å være effektiv nok, for når jeg trener alene blir jeg litt lat...men jeg prøver å skjerpe meg, igjen og igjen ;). I dag er dagen da det blir toppers! Skal bare synke maten litt så drar jeg.

 

Og pga teknisk oppdatering her inne hadde ikke dette blitt postet så nå har jeg vært på trening, ble litt kort, men intensivt nok. Drikker masse vann, men får vondt i hodet...noen som har gode tips til det?

 

I ettermiddag skal jeg steke høstsemesterts første stabel med pannekaker. Ikke så få som går unna til 3 tenåringer og en sulten barnehagegutt som i tillegg skal ha med en venn hjem i dag - og hvem vet om noen av de andre 3 har med en ekstra gjest...Bare å starte tidlig ;) Lager en suppe ved siden av også så jeg ikke trenger å spise så masse. Men jeg lager pannekakene ganske grove med havregryn, byggmel og lite sukker så det går an å unne seg en.

 

Fiiin dag, dere! Sees senere!

:) fra smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Og pga teknisk oppdatering her inne hadde ikke dette blitt postet så nå har jeg vært på trening, ble litt kort, men intensivt nok. Drikker masse vann, men får vondt i hodet...noen som har gode tips til det?

 

I ettermiddag skal jeg steke høstsemesterts første stabel med pannekaker. Ikke så få som går unna til 3 tenåringer og en sulten barnehagegutt som i tillegg skal ha med en venn hjem i dag - og hvem vet om noen av de andre 3 har med en ekstra gjest...Bare å starte tidlig ;)/>/>/>/> Lager en suppe ved siden av også så jeg ikke trenger å spise så masse. Men jeg lager pannekakene ganske grove med havregryn, byggmel og lite sukker så det går an å unne seg en.

 

Fiiin dag, dere! Sees senere!

:)/>/>/>/> fra smom

 

 

Jeg får lett hodepine dersom jeg trener på morgenen. Har funnet ut at jeg må stå opp i god tid før treningen og drikke mye vann og spise en god frokost,drikke mye underveis i treningen og også etter + spise litt igjen etterpå.

Jeg får garantert en voldsom hodepine hvis jeg ikke gjør dette. På kveldtrening kommer heldigvis ikke den samme reaksjonen , men jeg pleier også da å spise litt både før og etter. Snakker da om et knekke brød, en banan el.l

 

Flink du, Smom som lager sunne pannekaker , og så til så mange.

Er det GR oppskrift du kan anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann, alle sammen, i dag viste vekta 80,2 så 1,3 kg ned på en uke.

 

er det flere som bruker mozilla firefox som ikke komemr inn på siden? måtte bruke en annen nettleser jeg, for med mozilla så står det at sidene er nede fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Har dere plass til en til?? Har sniklest tråden deres over en lengre periode, og finner mye motivasjon i å lese og følge med på andres utfordringer og gleder.

 

Litt om meg:

Som kallenavnet mitt sier er jeg født i -76. Jeg går på nettkurs, og begynte der i juli. Har klart å gå ned 4,5 til nå, men det langsiktige målet er 69 :rolleyes:/> Dagens vekt viser dessverre 81,2 men jeg minner meg selv hver dag på at dette er en langsiktig livsstilsendring som jeg må gi meg selv. Føler i lang tid at jeg har glemt å ta vare på meg selv pga jobb, familieliv, hus og hjem og generelt en hektisk hverdag. Har oppdaget så langt i kurset at jeg ikke nødvendigvis har det så hektisk (egentlig), men at jeg bruker mye energi på å tenke på hvordan jeg skal klare å gjøre mest mulig (på minst mulig tid)... :(/> Og det fører jo egentlig bare til at jeg ikke får gjort noe annet enn å stresse med alt jeg burde gjøre.

 

Uansett, veilederen min på nettkurset er dyktig og gir meg gode råd og vink når jeg ber om det. Men jeg ønsker en daglig dialog med noen som også er i samme situasjon.

 

Lykke til alle... :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lett hodepine dersom jeg trener på morgenen. Har funnet ut at jeg må stå opp i god tid før treningen og drikke mye vann og spise en god frokost,drikke mye underveis i treningen og også etter + spise litt igjen etterpå.

Jeg får garantert en voldsom hodepine hvis jeg ikke gjør dette. På kveldtrening kommer heldigvis ikke den samme reaksjonen , men jeg pleier også da å spise litt både før og etter. Snakker da om et knekke brød, en banan el.l

 

Flink du, Smom som lager sunne pannekaker , og så til så mange.

Er det GR oppskrift du kan anbefale ?

 

Jeg kjører akkurat samme strategi som deg med vann og mat...spiser 1-1,5 timer før jeg trener sånn at det ikke blir for nylig og at jeg ikke blir sulten før jeg er ferdig. Drikker minimum en liter vann før jeg trener og en til underveis. Og spiser frukt på vei hjem før jeg spiser lunsj.

Men er enig, det er mest når jeg trener på morgenen dette skjer...og nå som jeg er uten jobb er det jo så deilig å levere i barnehagen og dra på trening så resten av dagen er ledig og jeg ikke trenger å ta hensyn til noen andres trening og tid. Æsj, må finne ut av dette...får satse på at jeg får jobb snart så blir ikke morgentrening et "problem" lenger. Men neste gang skal jeg prøve å ta det etter lunsj, før jeg henter i bhg, og se om det er bedre. For sånn som i går ble hele dagen ødelagt.

Er ikke i form i dag heller, så jeg kan nok ha brygget på et eller annet som hadde kommet uansett. Også har jeg nok mye å tenke på som tynger litt mer enn jeg vil ha det til. Så i dag har jeg rigget meg til under dyna, på sofaen, med kaffekopp, mat og vann og tar livet heeelt med ro. Skulle på trening i kveld, men det dropper vi gitt. Det blir Star Wars-film med guttene i steden. Eldstemann på 15 gikk nesten i sjokk her da han oppdaget at mamma ikke hadde sett alle filmene! Men da ble det en koselig ting vi kan gjøre sammen - og det liker jeg. :wub:

 

Så, med hele dagen, og kvelden, under dyna ble det ingen pannekaker og minstemann fikk ikke hatt med vennen sin hjem - det ble litt leit, men hva skal man gjøre? Takk og lov for at jeg har store barn også (de virker nemlig av og til ;)) som kunne hjelpe med henting og pass av lillebror mens mor lå og syntes mest synd på seg selv. Mannen hadde møter til laaaangt ut på ettermiddagen i går så klart...

 

Men jeg bruker ikke noen spesiell oppskrift - det er på slump det meste :P , jeg har 3-4 egg og litt sukker som jeg pisker eggedosis av også smelter jeg margarin, og hvetemel og byggmel, litt mer hvete, men nesten like mye av hver tror jeg og en god dæsj med havregryn, gjerne fiberhavregryn hvis jeg har vært i Sverige så det er i skapet. Også bruker jeg mest havremelk, eller soyamelk hvis det er det vi har, og sper på med vann. Har en med melkeallergi så derfor vi bruker det, men det funker helt flott.

 

Så ikke noe hokus-pokus med dem i det hele tatt, og ungene spiser og syns det smaker helt fint...

 

Ja, der fikk jeg sagt litt i dag og...merkelig hvordan "skravla" kan gå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Har dere plass til en til?? Har sniklest tråden deres over en lengre periode, og finner mye motivasjon i å lese og følge med på andres utfordringer og gleder.

 

Litt om meg:

Som kallenavnet mitt sier er jeg født i -76. Jeg går på nettkurs, og begynte der i juli. Har klart å gå ned 4,5 til nå, men det langsiktige målet er 69 :rolleyes:/>/> Dagens vekt viser dessverre 81,2 men jeg minner meg selv hver dag på at dette er en langsiktig livsstilsendring som jeg må gi meg selv. Føler i lang tid at jeg har glemt å ta vare på meg selv pga jobb, familieliv, hus og hjem og generelt en hektisk hverdag. Har oppdaget så langt i kurset at jeg ikke nødvendigvis har det så hektisk (egentlig), men at jeg bruker mye energi på å tenke på hvordan jeg skal klare å gjøre mest mulig (på minst mulig tid)... :(/>/> Og det fører jo egentlig bare til at jeg ikke får gjort noe annet enn å stresse med alt jeg burde gjøre.

 

Uansett, veilederen min på nettkurset er dyktig og gir meg gode råd og vink når jeg ber om det. Men jeg ønsker en daglig dialog med noen som også er i samme situasjon.

 

Lykke til alle... :D/>/>

 

Hei hope76!

 

Jeg syns det er topp med mange aktive i tråden, så jeg sier velkommen jeg :D

 

Jeg kjenner igjen det du sier om tiden, vi tror ofte vi har så lite tid, men hvis man trekker pusten godt og ser på helheten tenker jeg at man har mer enn man tror. For det er lett å rote bort tiden på ikkeno' også ikke ha gjort noe som helst.

Og da er det jo så bra at du finner igjen tiden din, som jo faktisk er der!

Masse lykke til, du kommer i mål du og - det gjør vi alle sammen nemlig, sammen!

 

:wub: fra smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, alle sammen, i dag viste vekta 80,2 så 1,3 kg ned på en uke.

 

er det flere som bruker mozilla firefox som ikke komemr inn på siden? måtte bruke en annen nettleser jeg, for med mozilla så står det at sidene er nede fortsatt

 

Gratulerer med fabelaktig vektresultat!!! B)Så gøy!

 

Jeg bruker Google Chrome og/eller Explorer og var kastet ut i et par timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsug: jeg så tidligere i tråden at du skal ligge på 1300 kcal, jeg skal nemlig ha 1600 (eller ideelt sett 1564 etter en kroppsmåling jeg tok en gang).

Er det fordi du har veldig stillesittende arbeid og liten aktivitet?

Jeg syns bare det hørtes så lite ut i og med at vi er akkurat like høye og har nesten samme utgangspunkt og mål.

 

Og veldig lite for jeg tror jeg hadde sultet ihjel på så lite mat - hihi :P

 

Det er sikkert riktig for deg altså, bare rart man får så ulike resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

tusen takk :) er fortsatt kastet ut jeg, men bruker torch nå, i forhold til kalorier osv så fikk jeg beskjed på forrige kurset at jeg ikke skal ligge lavere enn hvilestoffskiftet mitt, og det er 1457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ja, jeg har stillsittende jobb - sitter på PC n hele dagen (også akkurat nå ) :rolleyes:/> . Har lagt inn I GR kalkulatoren 6 trimpoeng. La da ikke inn turer med hunden og sykle til jobb , kun "ordentlig" trim som jeg blir svett av. Det var kanskje feil , men jeg blir jo ikke direkte andpusten eller svett av det ..men får jo dobbelt så mange trimpoeng som oppgitt .Ellers er jeg 12 år elder enn deg, smom , og da reduseres også forbrenningen....

Hvis jeg justerer trimpoengene mine inne på GR kalkulatoren - kommer jeg også på kcal 1600. Kan vel prøve meg frem et sted I mellom kanskje.

 

Jeg har valgt å ligge på 1250-1300 de dagene jeg ikke har trent , og 1350-1450 de dagene jeg trener. Det har funka- til nå

Hvilestoffskiftet mitt ligger på 1315 og daglig energibehov 1890

 

 

Velkommen til Hope76, hyggelig med flere medlemmer :)/>

 

Og Eneljenta : da fikk du vel som fortjent med - fint ukesresultat :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ja, jeg har stillsittende jobb - sitter på PC n hele dagen (også akkurat nå ) :rolleyes:/>/> . Har lagt inn I GR kalkulatoren 6 trimpoeng. La da ikke inn turer med hunden og sykle til jobb , kun "ordentlig" trim som jeg blir svett av. Det var kanskje feil , men jeg blir jo ikke direkte andpusten eller svett av det ..men får jo dobbelt så mange trimpoeng som oppgitt .Ellers er jeg 12 år elder enn deg, smom , og da reduseres også forbrenningen....

Hvis jeg justerer trimpoengene mine inne på GR kalkulatoren - kommer jeg også på kcal 1600. Kan vel prøve meg frem et sted I mellom kanskje.

 

Jeg har valgt å ligge på 1250-1300 de dagene jeg ikke har trent , og 1350-1450 de dagene jeg trener. Det har funka- til nå

Hvilestoffskiftet mitt ligger på 1315 og daglig energibehov 1890

 

 

Velkommen til Hope76, hyggelig med flere medlemmer :)/>/>

 

Og Eneljenta : da fikk du vel som fortjent med - fint ukesresultat :D/>/>

 

Aha, da skjønner jeg - tenkte på alder etter at jeg postet det faktisk. Uffameg, jeg kommer til å bli en sulten 50-åring med andre ord :P

Tallene dine på rimer jo fullstendig med mine som er tilsvarende høye, tror altså jeg har ca 1584 og 21et eller annet. (utregnet for et par år siden). Lurt å ikke ta med jobb og hundegåing, for det er jo noe du gjør uansett. Kan jo legge inn hvis hundeluftingen blir svett da i steden. Og det aller viktigste er jo at det funker for DEG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

huff jeg kjenner jeg er litt frustrert, vet ikke helt om det er bra for meg å begynne på kurs alikevel, jeg blir helt tullete av å telle kalorier, synes 1600 er så mye, jeg gikk engang til ernæringsfysiolog og lå på 1750 da og gikk ikke ned, måtte ned til 1350 for å gå ned liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff jeg kjenner jeg er litt frustrert, vet ikke helt om det er bra for meg å begynne på kurs alikevel, jeg blir helt tullete av å telle kalorier, synes 1600 er så mye, jeg gikk engang til ernæringsfysiolog og lå på 1750 da og gikk ikke ned, måtte ned til 1350 for å gå ned liksom

 

Jeg har sikkert sett det i tråden et sted, men hvor mye aktivitet har du i løpet av uka, og hva gjør du? Det har mye å si for hvor mye du skal spise.

Hvis du føler 1600 er for mye så prøv med 1500 ca en ukes tid og se.

 

(Dette har du sikkert hørt før, men noen ganger trenger man en oppfrisker, jeg gjør i hvert fall det.)Og, selv om det er kaloribudsjettet som skal fylles opp så er det ikke likegyldig _hva_ du spiser. Spiser du nok fett for eksempel? Jeg syns å huske at du hadde et rimelig magert dagsoppsett. Og fett er kjempeviktig for kroppen, det skal bare være riktig fett da så klart! ;) Og variasjon er viktig. Prøv å bruke oppskriftene her inne, de er like bra for liten og stor - jeg gjør ikke noe forskjell på mine og barnas og mannens mat, de får det samme, jeg passer bare på mengden på meg selv ;).

Og ikke gi deg, det tror jeg bare er regel nr 1! Vi er så forskjellige alle sammen og at noen går ned 3 kilo den første uka og andre går opp, ja det er bare sånn vi er skrudd sammen.

 

Drikker du brus? Jeg vet at for å få best mulig resultat må jeg avvennes på Pepsi Max'en, den gjør meg oppblåst og jeg lagrer vann så det holder (lover å slutte etter helgen _ igjen_ :P ). Det samme med salt, bruk andre krydder i maten...litt salt må man ha, men ikke i de mengder mange bruker det. Jeg erstatter saltet med hvitløk, pepper og andre krydder. Mange som sier de ikke _kan_ lage mat uten salt for da smaker det ingenting...de klager ikke når de spiser her, eller tar ekstra salt på. Kanskje har du allerede kuttet det?

 

Og...drikker du nok vann? Jeg vet at for å ha god og jevn nedgang så bør jeg få i meg 2 liter vann hver dag, minst! Det trenger ikke være riktig for deg, men det er vel uansett anbefalt minst 1,5 ltr per dag.

 

Jeg tror på deg, englejenta :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

i dag blir kaloriene 1573, 21% protein, anbefalt= 15-30

41% karbo , anbefalt= 41-60

 

38% fett, anbefalt= 20-40

 

 

frokost: 3 glutenfri knekkebrød med 3 salamiskiver, sylteagurk og 15gram soft flora smør

 

lunsj: samme som frokost

 

mellom= alpro soya yoghurt og en banan

 

middag: 200 gram kyllingfilet strimlet og grønnsaker og litt sweet chili saus

 

kvelds= 2 glutenfri knekkebrød og 2 salamiskiver og smør og sylteagurk.

 

 

 

er ikke flink til å drikke vann, men har kuttet ut brusen, trener 3 dager i uken med pt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag blir kaloriene 1573, 21% protein, anbefalt= 15-30

41% karbo , anbefalt= 41-60

 

38% fett, anbefalt= 20-40

 

 

frokost: 3 glutenfri knekkebrød med 3 salamiskiver, sylteagurk og 15gram soft flora smør

 

lunsj: samme som frokost

 

mellom= alpro soya yoghurt og en banan

 

middag: 200 gram kyllingfilet strimlet og grønnsaker og litt sweet chili saus

 

kvelds= 2 glutenfri knekkebrød og 2 salamiskiver og smør og sylteagurk.

 

 

 

er ikke flink til å drikke vann, men har kuttet ut brusen, trener 3 dager i uken med pt

 

Det ser jo veldig bra ut dette her da, kanskje variere litt på salamien - den er det jo mye salt i (men akk så godt)...men jeg sier det nå igjen ;) IKKE GI DEG, på tørre møkka!!! ;) Jeg tror på deg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

tusen takk :) jeg har stor tru på deg og :)

 

varierer litt mellom lettsyltetøy og salami, mye jeg ikke kan ha som pålegg da jeg har gluten og melkeallergi dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra to ukers ferie og ser med glede at det er endel aktivitet i tråden : Me like :)

Jeg ønsker de nye velkommen og håper vi kan dele både gleder og frustrasjoner framover.

 

Ferien har vært fin, og jeg håper jeg ikke har skeiet alt for mye ut. Snikveiingen ser optimistisk ut, men jeg får vente til offisiell veiedag. Regner jo med å ha gått opp litt.

 

Englejenta - sliter du med å spise nok? Det vil vel kanskje være lettere med en erfaren kursleder enn bare oss å diskutere med.

 

Jeg vurderer også å starte på kurs om et par uker, men klarer jeg det alene kan det hende jeg drøyer det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heia cosinus, det er ikke det at jeg ikek spiser nok, men føler jeg presser i meg mat, jeg spiste middag nettopp og dteble igjen noen få kyllingbiter av den strimla kyllingfileten, ogd da får jeg liksom dårlig samvittighet, ligger på mellom 1500 og 1600 om dagen og jeg har meny 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia cosinus, det er ikke det at jeg ikek spiser nok, men føler jeg presser i meg mat, jeg spiste middag nettopp og dteble igjen noen få kyllingbiter av den strimla kyllingfileten, ogd da får jeg liksom dårlig samvittighet, ligger på mellom 1500 og 1600 om dagen og jeg har meny 2

 

Hei Engeljenta , kan være du må variere kosten din mer. Det blir mye knekkebrød og kylling..

Er enig I rådene til Smom.

Drikk vann og få i deg fettsyrer som for eksempel fet fisk, omega 3-6-9, avocado, nøtter

Fordel det utover dagen og spis grønnsaker jevn og trutt også i løpet av dagen . De inneholder mye fibre som gir økt forbrenning.

På GR kurs får du tips til måltider !

 

Her er sånn ca hva jeg spiser :

 

Frokost varierer mellom havregrøt av 4 ss havregryn kokt med vann. Har på litt melk og masse kanel + blåbær . Blander også inn en ss Udos Choice. Tar et par plommetomater også

Noen dager knekkebrød ett med makrell i tomat + masse akurk og tomat og ett med gulost og paprika/reddik

Andre dager en variant av GR havresmoothie

+ en multivitaminpille

 

Så spiser jeg en lett yoghurt som mellommåltid og litt gulerøtter og små tomater.

 

Lunch er ofte en stor ,blandet salatbolle + egg/kyllingkjøtt/kokt skinke oppi.

Eller jeg spiser kokt laks eller kylling eller karbonade + salat/grønnsaker

( kommer an på hva de har i kantinen )

Er jeg hjemme, lager jeg en liten omelett hvis jeg har tid

 

Så gomler jeg litt tomater , stanselleri, blåbær , osv

Kanskje en banan og noen få nøtter

 

Middag bruker jeg mange av GR oppskriftene.

Det går mye i kylling, svin, laks, karbonadedeig, scampi + grønnsaker

I går ble det tartar . Rå karbonadedeig med eggeplomme , kapers, sylteakurk, løk,

og masse salat til.

 

Til kveld , mager vaniljekesam , ca 5 ss + blåbær og druer.

 

I løpet av dagen drikker jeg 2-4 l vann

( vann er letter å få i seg hvis det ikke er iskaldt )

Jeg har alltid stående en drikkeflaske på skrivepulten min.

I tillegg sørger jeg får å ha tilgang på frukt, blåbær, gulerøtter, små tomater eller sukkererter, stangselleri eller noe lignende- og har også mye stående hjemme på kjøkkenbenken så jeg tar litt i forbifarten.

 

Jeg spiser hele dagen. Er verken sulten eller mett.

Tenker på forbrenningen min som et lite bål hvor flammen skal vedlikeholdes.

Du må hele tiden hive inn på litt. Spiser du mye på en gang får du en høy flamme- høyt blodsukker- bålet brenner fort opp. Går det lag tid til neste måltid har blodsukker og forbrenning sunket ubehagelig mye. En føler seg bedre ved et jevnt blodsukkernivå – og det er også det beste for forbrenningen, tror jeg.

 

Phuu , vil ikke påberope meg at dette er det 100 % korrekte måten , men noen tips til deg får å få variert kostholdet ditt. Mat skal jo være godt og måltidene noe en ser frem til.

Du får prøve deg litt mer frem , vet at du har allergier som gir utfordringer, men du finnes mange erstatninger . Ønsker deg lykke til . Du skal se det løsner nå snart ! :)/>/>/>/>

Det hadde du fortjent :)/>/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...