Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest engeljenta28

skjønner hva dere mener, men jeg er slik at jeg må spise noe av det samme hver dag ellers funker det ikke for meg, havregrøt spiser jeg ikke lenger da det finnes bare glutenfri store havregryn og klarer ikke konsistensen, men spiser tomat og agurk o slikt og til frokost, lunsj og kvelds+ til middag spiser jeg wok grønnsaker, varierer jo middagen med kylling, svinefilet og fisk, men takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engeljenta , kan være du må variere kosten din mer. Det blir mye knekkebrød og kylling..

Er enig I rådene til Smom.

Drikk vann og få i deg fettsyrer som for eksempel fet fisk, omega 3-6-9, avocado, nøtter

Fordel det utover dagen og spis grønnsaker jevn og trutt også i løpet av dagen . De inneholder mye fibre som gir økt forbrenning.

På GR kurs får du tips til måltider !

 

Her er sånn ca hva jeg spiser :

 

Frokost varierer mellom havregrøt av 4 ss havregryn kokt med vann. Har på litt melk og masse kanel + blåbær . Blander også inn en ss Udos Choice. Tar et par plommetomater også

Noen dager knekkebrød ett med makrell i tomat + masse akurk og tomat og ett med gulost og paprika/reddik

Andre dager en variant av GR havresmoothie

+ en multivitaminpille

 

Så spiser jeg en lett yoghurt som mellommåltid og litt gulerøtter og små tomater.

 

Lunch er ofte en stor ,blandet salatbolle + egg/kyllingkjøtt/kokt skinke oppi.

Eller jeg spiser kokt laks eller kylling eller karbonade + salat/grønnsaker

( kommer an på hva de har i kantinen )

Er jeg hjemme, lager jeg en liten omelett hvis jeg har tid

 

Så gomler jeg litt tomater , stanselleri, blåbær , osv

Kanskje en banan og noen få nøtter

 

Middag bruker jeg mange av GR oppskriftene.

Det går mye i kylling, svin, laks, karbonadedeig, scampi + grønnsaker

I går ble det tartar . Rå karbonadedeig med eggeplomme , kapers, sylteakurk, løk,

og masse salat til.

 

Til kveld , mager vaniljekesam , ca 5 ss + blåbær og druer.

 

I løpet av dagen drikker jeg 2-4 l vann

( vann er letter å få i seg hvis det ikke er iskaldt )

Jeg har alltid stående en drikkeflaske på skrivepulten min.

I tillegg sørger jeg får å ha tilgang på frukt, blåbær, gulerøtter, små tomater eller sukkererter, stangselleri eller noe lignende- og har også mye stående hjemme på kjøkkenbenken så jeg tar litt i forbifarten.

 

Jeg spiser hele dagen. Er verken sulten eller mett.

Tenker på forbrenningen min som et lite bål hvor flammen skal vedlikeholdes.

Du må hele tiden hive inn på litt. Spiser du mye på en gang får du en høy flamme- høyt blodsukker- bålet brenner fort opp. Går det lag tid til neste måltid har blodsukker og forbrenning sunket ubehagelig mye. En føler seg bedre ved et jevnt blodsukkernivå – og det er også det beste for forbrenningen, tror jeg.

 

Phuu , vil ikke påberope meg at dette er det 100 % korrekte måten , men noen tips til deg får å få variert kostholdet ditt. Mat skal jo være godt og måltidene noe en ser frem til.

Du får prøve deg litt mer frem , vet at du har allergier som gir utfordringer, men du finnes mange erstatninger . Ønsker deg lykke til . Du skal se det løsner nå snart ! :)/>/>/>/>/>/>

Det hadde du fortjent :)/>/>/>/>

 

og der var jeg innom :)/>

 

Synes dette innlegget var deilig å lese. For det er jo ikke det at vi skal spise kjedelig mat! Vi skal jo bare lære oss å spise litt annerledes, slik at vi blir sunne og slanke. Jeg må hele tiden minne meg selv på at det er myyyye deilig der ute som jeg kan spise. Det gjelder egentlig bare å ha nok av sunne råvarer i kjøleskapet, samt overskudd og interesse av å lære nye oppskrifter som kan gi variasjon og et lite piff til livsstilsendringen. Jeg tror uansett at det viktigste er å være bevisst på hva man gjør! For min del går dette ut på å lære meg selv nye kostholdsvaner. Å lede meg selv til bedre valg. Mestring + positiv forestillingsevne (hvordan det kommer til å bli) + optimisme ;)/> ... samt en god dose tålmodighet! Rom var visst ikke bygd på en dag :unsure:/>

 

Ha en gooood helg.

 

Jeg har forresten veie dag på søndager (kanskje dårligste dagen ever).. Snik veide meg i går, og da så det ikke spesielt optimistisk ut! Men vi krysser fingrene. Er ihvertfall standhaftig og tenker langsiktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredagskveld!

 

Jeg ble veldig engstelig her i sta da jeg skjønte at det var gjort noen oppdateringer og forumet var VEKK!!! :o

Men plutselig var fanen der og det var da enda godt.

 

Jeg kan være så flink jeg bare vil i teorien, men har behov for å utveksle erfaringer, få motivasjon og inspirasjon og selv motivere og inspirere.

 

Har hatt en bra matdag så langt. Har fortsatt litt over 300 kcal igjen på budsjettet og det er godt til kveldsmaten. Ikke trent mer denne uken etter den fatale runden på onssdag, men neste uke er jeg i gang igjen for fullt! Hadde tenkt i dag, men så at det ble stress og jeg er ikke helt tilbake på topp så da tenkte jeg det var best å utsette siden jeg er alene med barna i helgen - da er det ikke så lurt å bli sengeliggende.

 

Får heller være flink å holde kroppen i bevegelse i helgen. Det går nok ;)

 

Kjenner jeg er sugen på sjokolade og chips, men jeg tror jeg venter til i morgen og får meg en liten porsjon lørdagsgodt. Ellers blir det fort begge kvelder. Kjenn-deg-selv-prinsippet som råder her nå ;) Lager meg heller en kaffe latte på skummet melk, det er jo knapt en kalori og dekker egentlig behovet. I morgen er det bare meg og guttene som er hjemme og det er litt ekstra kos når det er bare meg og mine som her hjemme. Da koser vi oss litt ekstra. Hvis de har tid til meg da - haha, det er jo ikke en selvfølge at de er hjemme lørdag kveld lenger :P Og sånn skal det være!

 

Nå håper jeg dere får en super helg, titter vel innom om tiden strekker til! Jeg er spent på veiingen på mandag, den er avhengig av at jeg er litt streng med meg selv i helgen. Men dagens snik (har ikke gjort det på et par dager nå, men nå følte jeg forskjell og klarte ikke motstå) viste nedgang! Yeah

 

:wub: fra smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er fint å dele erfaringer. Lurt å vente med for mye aktivitet så du ikke blir sengeliggende.

Her holder det også på å normalisere seg etter ferien, men det skal bli godt å få handlet inn litt skikkelig imorgen, er lite frukt og grønt siden vi bare har nødhandlet. Fredagen har ihvertfall gått uten å åpne snacksskuffen, men koser meg med de planlagte to glassene med hvitvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei på dere, ja merkelig de nye oppdateringene, men skal vel finne ut av det,

 

i dag fikk jeg 1569 kalorier av 1600, og fikk 8,6 i score, oj oj sier jeg bare, hehe,

 

håper alle har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Søtsug, tusen takk for tips, men må jo begrense litt i forhold til frukt, ellers blir det for mye i forhold til registreringen.

 

er veldig glad i røkt laks, men føler ikke jeg kan ha det både til frokost og lunsj,, men jeg kjenner jeg begynenr å bli litt lei knekkebrød for å si det slik,

 

er det forresten noen som vet om det er gluten i vanlige havregryn, står ikke noe om det på pakken, står bare det er havre., jeg klarer ikke helt å spise de glutenfrie havregryna, for dem er så store.

 

takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff... :unsure:/> Da har jeg vært på vekten siden det er min veiedag om søndagen. Står opp tidlig med sommerfugler i magen i håp om gode resultater... Men hva er det som viser seg!!!! Opp 0,9 kg :angry:/> Jeg blir så lei... Føler at jeg har vært så flink og holdt kosten hele uken, i tillegg til at jeg faktisk har trent denne uken.

 

Men men.. det svinger vel, men jeg kan ikke se noen konkret årsaksammenheng for å si det slik. Har sendt en rapport nå til min veileder på nettkurset og bedt om konkrete tips og råd på hva som kan ha gått galt! Er spent på svar.

 

Noen av dere som har opplevd liknende?

 

Det er vel bare å forsøke å legge det bak seg og fortsette med en fot forann den andre? Men skal jeg være helt ærlig har jeg mest lyst til å legge meg under dynen med en god film, en varm kaffe og en sjokoladeplate (les: stor). Men det er vel disse reaksjonsmåtene vi skal forsøke å legge bort?

 

Uansett; ønsker dere lykke til med deres veiing! Måtte dere få bedre resultater enn meg :wub:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hope76; Jeg begynner se et lignende mønster hos meg selv. Det er kanskje fordi jeg ikke har skjønt det før at jeg har gitt opp slankingen tidligere, fordi jeg tror at det ikke nytter uansett hvor flink jeg er.

 

Denne gangen har jeg bestemt meg for å fortsette uansett, og det går omsider ned, om enn på en litt merkelig måte. Jeg går opp nesten en kilo den ene uken, står på stedet hvil neste og så slipper kroppen nesten to kilo den tredje uken. Når jeg av nysgjerrighet kontrollveide meg mellom veiedagene denne uken ser jeg at jeg har gått opp…for å gå ned igjen denne uken også.

 

Etter en stund skjønner vel kroppen at jeg mener alvor og slutter å tviholde på kiloene.

 

Mitt råd er å bare ikke gi seg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Englejenta - hvis du leser hva produsentene skriver om gluten og havre så inneholder havre i seg selv ikke gluten, men maskinene som brukes i produksjonen kan gjøre at vanlige Hvaregryn kan inneholde spor sv gluten. De som er glutenfrie er produsert med egne maskiner. Så det spørs om du har gluten allergi eller kun en intoleranse og tåler litt.

 

Hope76 - usj, så ergelig!!! jeg sliter med det samme ofte, vekta mi svinger gjerne 2kg både med syklusen men også sv helt andre ukjente grunner. Kroppen mini kan holde skikkelig på vann i mange dager.

Men det er nå du må bruke viljestyrken din!! Hold ut et par uker uten å bry deg om vekten, bare spis etter planen så løsner det nok.

 

Jeg har veiedag imorgen, første gang siden tidlig i august pga ferie, det blir spennende......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger :rolleyes:/> Det var akkurat dette jeg trengte for å holde fokus videre.

 

Ja, kroppen har visst sin egen måte å holde på vann, salt o.l. Men det er nå rart med denne vekten, det er jo den vi er opptatt av. Men ja, jeg tar jo mål. Men de viser pluss og minus hver uke. Er nok ikke flink nok til å ta målene på samme sted hver uke! Uansett så kjenner jeg det jo på noen klær at ting skjer. Men det er ikke nok :blink:/>

 

Men jeg må minne meg selv på at det er denne høsten det gjelder. Og jeg er igrunnen litt lei av å aldri klare å følge meg selv i mål!! Jeg er nok den utålmodige typen som heller tar en "hard intervall økt" enn en "laaang maraton".. he he... har jo heldigvis litt selvinnsikt! Men jeg lever jo egentlig godt med dette kostholdet så det er bare å bite tennene sammen og gi gass! Ser på kalori inntaket i dag at jeg har kommet veldig dårlig ut i dag... men tar heller noen mandler og nøtter før det er natt, og pynter litt på kaloriene. (selv om jeg vet at en plate med sjokolade hadde klart å få meg opp i "nok" kalorier i dag).. :P/> I will not give up!!! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesoppdatering 5

 

Kilo: Opp 0,6 til 72,9

Mål: Ned 2,2 cm

Trening og friluftsliv: Lite trening og mye friluftsliv, turer og riding. Denne uka begynner jeg med vanlige treningsaktiviteter etter sommeren, så da blir det trening nesten hver dag.

 

Målsetning for denne uka: Jakte på 72 blank.

 

 

Jeg har vært innafor matbudsjettet hele uka, så dette er en sånn merkelig oppgang igjen som vanligvis vipper meg av pinnen og får meg til å gi blaffen i slankeprosjektet. Jeg er blitt nøye med centimetermålingene, for de viser det jeg føler: Det blir løsere i bukselinningen og klærne sitter penere.

 

72 blank er delmålet mitt, så jeg håper på klesskapsrydding om ikke lenge.

I dette huset er det ingen som gir seg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supernint

Hei alle sammen!

Er det plass til meg her også??

 

Litt om meg:

 

Er 31 år, gift, jobber som førskolelærer og har 2 barn

på 3 og 5 år. Begynte sakte men sikkert oppgangen da jeg var 16, og har i mange

år ligger på ca 72-74 kilo. Under begge svangerskapene fikk jeg opp til over 80 kilo, og har slitt med å ta av meg dette igjen. Greide etter nr 1 å komme meg ned til 68 kilo, men etter nr

to har jeg slitt mer.

 

Veide på mitt tyngste nå 82,5 kg. Ble da veldig usikker på meg selv, trakk meg

tilbake sosialt og var kun ute når jeg var nødt. Og traff venner sjelden.

Det var da jeg bestemte meg for at dette måtte ta slutt!

 

Startet for alvor med vektnedgangen nå i mars, og er nå kommet meg ned til ca 74 kilo.

Streber mot 69 tallet som dere andre, så dette passer perfekt for meg!

 

Delmål 1: 72,5 (Minus 10 kg!)

Delmål 2: 69,9 (Aldri mer på 70 tallet!!!!)

Delmål 3: 67,0 kg (Mål om å nå dette før jul!)

Delmål 4: 65,0 kg ( Før påske)

Hovedmål: 62-63 kilo (Innen neste sommer, kanskje jeg endelig kan føle meg ok i bikini)

 

Min måte er å delvis telle kcal. Gjorde dette mye i starten, men nå vet jeg ca

hva ting inneholder, så veier og måler bare det jeg er usikker på)

Prøver å få til trening 2-3 ganger i uka!

 

Gleder meg til å nå målet sammen med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :rolleyes:/> Stor velkomstklem til dere som er nye. Flott resultat forrige uke, Engeljenta!

 

Denne mandagen stoppet vekten på 76,6 kilo hos meg, ned 0,6. Midjemålet var uendret, men muffinmagen har krympet tre centimeter. Totalt har jeg gått ned 5 kilo og det er jeg fornøyd med.

 

Jeg har lagt bak meg en uke på to forskjellige hoteller, først jobbreise til London. Så rett hjem et halvt døgn før turen gikk videre til Oslo og bryllupshelg. Jeg har med andre ord ikke hatt kontroll over antall kalorier i maten, det var selskap også fredag før bryllupsmiddagen lørdag. Buffet begge dager. Mye vin. Jeg talte ikke kalorier.

 

Uken har lært meg at reise ikke betyr at det ikke er mulig å ta sunne valg. I London spiste jeg omelett til frokost, med mye sopp og andre grønnsaker. Jeg lot brødet ligge. Omeletten var mektig nok i seg selv. Lunsj og middag ble også spist ute, men jeg diskuterte med kelnerne før jeg bestilte og sa at jeg gjerne ville ha et kalorifattig måltid. Gjett om de kom med gode råd! Og ikke bare det, i stedet for ris eller poteter fikk jeg en grønn salat som tilbehør. Lærdommen er at også kelnere er opptatt av vekt :rolleyes:/> Flere fortalte at også de var på diett.

 

I England har Boots forresten veldig praktiske mellommåltid i den nye Shapers-serien. Jeg spiste godt og tenkte ikke mye på mat. Jeg gikk ikke sulten, og savnet ikke noe.

 

Jeg tok også treningstights og joggesko med på tur, og brukte treningsrommet på hotellet en time hver dag. Det ble en times rask gange i oppoverbakke på tredemølle, og en svært svett meg :)/> Ifølge displayet forbrukte jeg rundt 400 kalorier, men jeg vet ikke hvor pålitelig det er. I Oslo ble det ingen trening, men endel dans.

 

De fem kiloene som er borte har gitt meg en helt annen garderobe. Plutelig har jeg et større utvalg i bukser og topper. Jeg kan til og med bruke flere kjoler som ble kjøpt i august i fjor og som aldri er blitt brukt før (riktignok med body fra Lindex som krymper magen, men også her har jeg fornyet meg. I vår brukte jeg body størrelse Large, nå har jeg kjøpt to i størrelse M).

 

Målet for neste uke blir å se 75-tallet! Lykke til alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, velkommen til Supernint, veldig hyggelig med flere her og masse aktivitet!!

 

Indigo, det er nå du trenger litt oppmuntring. TYpisk at det kommer oppgang, men du har vært flink og holdt deg innenfor skjemaet matmessig og da kommer resultatene snart. Glemt vekta idag og fortsett med det du gjør.

 

Vinegar: supert resultat å gå ned såpass mye på en uke med flere reiser. Jeg blir imponert over hvor bevisst du var i London! og 5kg ned totalt er jo kjempeflott! Det er så moro når det merkes på klærne!

 

Idag hadde jeg første veiedag siden 4. aug pga. ferie. Hadde ventet meg "Rykk direkte i fengsel" eller "Deres hus og hoteller brenner", men slett ikke den jeg fikk: "Rykk fram til Slemdal". Gikk faktisk ikke opp, men NED på ferie og fjernet det stygge 8-tallet.

 

Endring fra 4. august: -1.3kg (nå 79.4).

 

Det var moro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Cosinus :rolleyes:/> Minus 1,3 på ferie er imponerende.

 

Indigo: 0,6 opp er ikke kjekt, men jeg håper at du tar til deg at målene krymper. Det er tross alt centimeter som fyller klærne våre. Forklaringen på oppgangen kan være så enkel som at du har spist noe som gjør at kroppen holder på mer væske enn vanlig, kombinert med at du har bygget muskler.

 

Uansett årsak så må du huske at 69-tallet fortsatt er innenfor rekkevidde i løpet av den kommende måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. :) Jeg gyver på neste uke med krum hals og har fylt kjøleskapet med grønsaker og fisk.

 

Supert å lese om så gode resultater. Og velkommen til de nye.

 

God uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig motiverende å lese historiene deres, og hvordan vi sammen jobber jevnt og trutt i hverdagen for å komme i mål. :)/>/> Ser at det svinger mye for de fleste, og jeg må minne meg selv på at det er det lange perspektivet som er viktig! I dag har jeg ikke fått prioritert trening, men har hatt en lang dag på jobben, laget sunn og god middag og handlet inn mat til uken :)/>/> Jeg øver meg også på å klappe meg selv på skulderen og si at det faktisk er greit nok innimellom... Har en tendens til å ville gjøre alt optimalt hele tiden, og det har jeg erfart ikke lar seg gjøre. :blink:/>

 

Vet ikke om dere bruker kostholdscoren på GR siden, men den er jeg virkelig gla i.. Den minner meg på at det er viktig med variasjon i matvarer, og på at jeg faktisk skal spise mye god og sunn mat :P/>/> og det liker vi jo...

 

Ønsker dere alle en sunn og god uke! :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Her var det mange flinke damer B)/>/>/>

 

Vinegar : Det er fint å lese om din innsats i London og i bryllupshelgen. Har også erfart at kelnere gjerne kommer med mere grønnsaker hvis du sier at du ikke vil ha potet/ris. Vi må bare tørre å si ifra. Som regel vil vi helst ikke være til bry, men vi betaler så mye når vi spiser ute , så det skulle bare mangel :o/>/>/>

 

Cosinus : Hvordan har du klart å gå ned så mye på en ferie ? Det var tydeligvis ikke en sånn ligge på stranden med paraplydrinker !

 

Supernint , Vekommen i klubben for oss som vil se 69 tallet :)/>/>/>

 

Indigo

Hvis du har holdt matbudsjettet ditt som du sier - så kommer resultatene. Ikke lett å være tålmodig - men sånn er det bare-

heier på deg til neste veiing :)/>/>/>

 

Smomer du i form igjen ?

 

Jeg har veiedag tirsdag...vet ikke helt om jeg gleder meg til det..

 

:rolleyes:/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsug: Takk for peptalk til oss alle sammen! Krysser fingrene for at vekta di samarbeider imorgen!

 

hope76: Dagen din har vært travel nok, og har du spist sunt så er det mer enn klapp på skulderen.

Jeg får en slik dag imorgen, med møter, møter fra morgen til kveld og snitter til lunsj og kakeservering både sent og tidlig. Kakene må jo få stå i fred om jeg skriver det her inne :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsug: Takk for peptalk til oss alle sammen! Krysser fingrene for at vekta di samarbeider imorgen!

 

hope76: Dagen din har vært travel nok, og har du spist sunt så er det mer enn klapp på skulderen.

Jeg får en slik dag imorgen, med møter, møter fra morgen til kveld og snitter til lunsj og kakeservering både sent og tidlig. Kakene må jo få stå i fred om jeg skriver det her inne :unsure:/>/>

 

Takk Cosinus ;)/> I tillegg ble det servert både kake og snop til lunsj. Men jeg takket pent nei, og spiste salaten min! Tommel opp...

 

Har dere noen gode tips til hvordan man kan planlegge en treningsuke når man er småbarnsmor og en mann som jobber sene kvelder? Føler at jeg blir veldig låst til hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til deling :rolleyes:/>/>

 

Jeg fikk tips tidlig i denne "tråden" om at edikk kunne dempe søtsuget. Jeg gikk derfor til helsekosten og ble anbefalt noen kapsler som jeg nå tar hver morgen. Jeg var tidligere en skikkelig søtnums... men nå har jeg faktisk ikke så lyst på søtsaker lenger! :D/>/> Om det er et resultat av jevnt matinntak / blodsukker eller om det er takket være vinedikk kapslene vet jeg ikke.. Men det passer meg uansett veldig fint å ikke gå rundt å ha lyst på sjokolade hele tiden :D/>/> Anbefales...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hope76: Du må stjele de mulighetene du har. Hvis han kan stå opp med ungene på lørdag og/eller søndag så du får gått på trening pluss at han kommer hjem tidligere én dag i uka har du plutselig to-tre treningsøkter.

 

Eller han kan betale en barnevakt. Finner du et treningssenter i nærheten er det ikke snakk om mange timene du er borte.

 

Noen steder kan man også ta barna med seg, de har egne barnepassere på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hope76 :rolleyes:/>/>

 

Artig å lese at eddik også demper søtsuget ditt. Jeg bruker mye eddik på salat og har akkurat samme effekt som deg. Siden jeg meldte meg inn i vektklubben 13. juli har jeg faktisk ikke en eneste dag hatt lyst på sjokolade eller andre søtsaker. Kake har jeg bare spist en gang, det var i fødselsdagen til min far og det kakestykket spiste jeg mest for å unngå å få spørsmål om hvorfor jeg ikke ville ha. Jeg har ikke flagget slankeprosjektet til noen i familien, bare to venninner som jobber med det samme. Den ene gikk ned ti kilo i vår og er til stor inspirasjon. Vi går også ofte treningsturer sammen.

 

Hva med å kjøpe treningsapparat å ha hjemme og kombinere det med en rask tur/joggetur straks din mann kommer hjem? En stepmaskin koster ikke så mye og tar heller ikke stor plass. Du kan for eksempel bruke den når barna ser på barne-TV eller har lagt seg. Jeg gikk mye på stepmaskin før og har gode erfaringer med effekten av det. Du kan steppe deg gjennom et TV-program. Da går tiden fortere. Større treningsapparater, som sammenleggbare tredemøller, er ofte billig til salgs på finn.no

 

Indigo: Kan det være at du har nådd et vektbelte? Kroppene våre er jo ikke enige med oss i at vi skal miste vekt og vil jo tviholde på hvert gram. Etter hva jeg har forstått kan vekten da stå litt stille. Selv har jeg vært forberedt på at det kan skje nå som jeg nærmer meg 75-kilo og har derfor tatt mål for å ikke miste motivasjonen.

 

Ha en mager uke, alle sammen :rolleyes:/>/> Finn opplevelser utenfor kjøleskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Tirsdag var veiedagen min ,og vekten viste 72,2 kg. Det er -0,3kg siste uke.

 

Greit nok, har fulgt et strengt regime og fått 12,1 i trimpoeng og 8,8 i kostholdsscore og synes vel at jeg hadde fortjent litt mere i uttelling. Men jeg får være tålmodig og ha troa på at det blir mere neste uke.

 

Totalt på 4 uker – 3,3 kg . Mest nedgang i cm : midje fra 96cm til 86 cm

Og bryst fra 101cm til 96 cm ( dvs puppene er forsvunnet )

Denne uken har jeg funnet frem t-skjortene igjen. I motsetning til vide bluser som jeg følte meg mest vel med i sommer,og det var ikke bare pga varmen..

 

En kollega sa i lunchen i går at jeg hadde blitt så «tynn». Har ikke snakket om noe slanking her. Bare at jeg har kuttet ut kjeks osv. «Tynn» kommer jeg aldri til å bli – og har heller ikke noe ønske om det. Men de 3,3 kg synes godt .

 

Mitt mål er å være slank, sunn og sprek :P/>/>

 

Så jeg går på med krom hals, føler jeg begynner å få kontroll på matinntaket og ser frem til å se 71 tallet innen neste veiedag !

 

Håper dere alle er motiverte for en god uke som gir oss fine resultater !

: :)/>/> :)/>/> :)/>/> :)/>/> :)/>/> :)/>/> :)/>/> :)/>/> :)/>/>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...