Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mellom

BreakFree: lykke til med eksamner og lesing.

 

 

Hos meg går det også i hundre, med jobb, familie. trening osv.

Løp råskinnet i helgen , kjempe atig, men skjønner godt hvorfor dette navnet :P:D:o

det var kjempe tøft, noe jeg ikke hadde vært med på før.

klatre , bade , gjørme, myr . stokker og stener.

tja i nesten 10 km... B)

men fikk litt dårlig samvittighet i går da jeg tok en bolle, og puttet i munnen, før jeg viste ordet var den vekk....

oi... hvor mange kalorier er det i en bolle :lol:

 

så håper den ikke gjør så mye på kilo til helgens veiing.

 

ønsker alle en flott tirsdag.

stå på alle sammen , dette klarer vi :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Frukt86

HALLO!

 

Mellom: GRATTIS med så fin nedgang og ny rekord på Sentrumsløpet! IKKE GLEM DETTE NÅR TING BUTTER I MOT! Det er jo helt utrolig bra bragd! Kult at du var på råskinnet! Hørt at det er veldig kaldt? Var kanskje greit på lørdag? De 400 kcal fra bolla forbrant du vel på Råskinnet ;) Men skjønner det er litt vemmelig når du går på en sånn streng diett som du gjør. Da skal man liksom ikke avvike noe.

 

Rorri: Velkommen til oss! Her er det plass til alle :) Jeg veier maten min hele tiden. Eller, dvs, hvis jeg fordeler en boks yoghurt på to måltider, så passer jeg ikke på at de er NØYAKTIG like, men vet jo totalen fra boksen og registrerer det. Knekkebrød regner jeg ut kalorier i antall og veier ikke dem, samme med middag. Lager jeg to porsjoner deler jeg maten sånn ca i 2, feks. Blir det samme når jeg spiser resten neste dag uansett. Men pålegg og sånt veier jeg. Ellers føler jeg at jeg ikke har kontroll!

 

BreakFree: Lykke til med eksamen og løpeplaner kjære deg! Hent deg inn igjen fra helgen. Kjempebra med kyllingwoken! Prøv å ha grønnsaker i nærheten om du blir fysen i stresset!

 

Ingen endring i midja mi denne uka. Jeg har begynt med tennis, klatring og trappeløp nå. Moro med litt nye aktiviteter. Tror også jeg skal lære meg crawl! Sykler overalt uansett vær (så lenge vi ikke snakker snø og is på veien ;) ), syns dette går ganske bra. Blir en del stillesitting på jobb fremover, så må være ekstremt flink med PORSJONSKONTROLL og NOK SØVN. Håper at jeg går lit jevnt og trutt ned fremover uten å stresse med det. Det hadde vært en drøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann og fallerallera! :D

 

Mellom: Fett med råskinnet, jammen er du tøff! Det hørtes veldig artig ut må jeg si! Er det i Oslo? Får bli med neste år ;)

 

Frukt86: Så artig med både tennis, klatring og trappeløp (dvs jeg har utrolig høydeskrekk og liker ikke klatring, men har skjønt at alle som liker det liker det :P ) Du er jammen flink til å passe på maten :)

 

Jeg merker meget godt at det er vanskelig å holde noe som helst matfokus nå i eksamenstida. Det blir til at jeg spiser for å holde hjernen i gang. Det går mye penger i kantina, men prøver å ta ganske fornuftige valg.

 

I dag viste vekta 84,4 og jeg gidder ikke registrere det engang. Det er bare så demotiverende. Også er det heller ikke så veldig viktig akkurat nå heller, nå er det viktigste å gjøre det greit på de to eksamnene jeg har neste uke! Men det tyder ihvertfall på at jeg nok har gått opp en kilo, kanskje litt mer, og det er helt sikkert fordi jeg spiser litt mer mat om dagen. Tar meg heller ikke tid til å registrere inn alt.. har på en måte viktigere ting å tenke på! Men skal ha det litt i bakhodet! Eksamensperioden (den verste delen) er ut denne uka og så fram til 17. mai. Det er jo grenser for hvor mange kilo jeg kan gå opp på den tida. Om jeg holder meg på et normalt kosthold så vil jeg nok ikke gå opp noe mer. Men jeg forventer absolutt heller ikke noen nedgang. jeg har gått ned aktivt før og jeg vet at det krever hjernekapasitet og planlegging. jeg får heller ha et mildt mål om å holde vekta fram til 17. mai og ihvertfall ikke gå opp mer. Bunaden passer uansett bra (ettersom jeg har tatt av ca. 9 kilo fra forrige 17. mai!) :D

 

Etter disse to ukene vil jeg ha to nye uker med lesing mot muntlig, men da skal jeg ikke komme med noen unnskyldninger rundt maten altså. Da må jeg ta meg sammen om jeg ikke finner energien til å gjøre det før!

 

Nå høres det ut som jeg spiser SÅ mye dritt, men jeg gjør egentlig ikke det :P Det er bare det at jeg ikke hindrer meg selv i å spise når jeg kjenner at hjernen må ha energi for å holde seg gående. Spiser fremdeles sunne ting, både salat, frukt, grovt brød med pålegg osv osv :)

Og trening blir nedprioritert hvis det står mellom trening og lesing. Men skal få til litt trening før mandagen, så jeg kommer opp i tre økter denne uka også. Det vil jeg være fornøyd med i denne perioden! :)

 

I går ble det en tur på treningssenteret, hadde 40 min til rådighet og da valgte jeg å jogge på, så ble jeg ordentlig svett. Tipper det blir noen sånne økter i denne perioden. Styrke liker jeg best å gjøre på timer, og da passer det ikke alltid like bra... Men kan trene MASSE styrke etter eksamen om jeg ikke får til så mye akkurat nå! :)

 

jeje, blablabla! Har vært på skolen siden ni, men får vel lese videre :/

En time til! Så får det være!

Håper dere har det fint.

 

Klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Bare innom for å ønske god helg! :)

 

BreakFree: Ikke ta så tungt på det med vekta. Om du sitter litt mer stille og leser om dagen kan det hende du er litt tregere i magen osv osv. I og med at du sier du spiser sunt og fornuftig er det sikkert en god forklaring på vektoppgaven! :) Knallbra at du ikke "trøster" deg selv med godis! :)

 

Har hatt mye søtsug denne uka, men nå er det endelig over. Lurer på om det er lurt å stå over "lørdagsgodtet" denne uka, for vet virkelig ikke om jeg ønsker meg så vondt neste uke også? Jordbærene begynner å bli skikkelig gode på smak, så kan heller kjøpe inn det som kos - HVER DAG hele helga! :D Sover dårlig og lite for tiden, merker det ikke er optimalt. Gleder meg til å få hentet meg litt inn i helga :)

 

Veldig deilig med litt nye aktiviteter på planen, for da kjenner man på å bli litt støl igjen! Blir jo ikke støl når man trener det samme uke på uke på uke - selv om det er ulike timetyper hver dag. Kroppen blir fort vant til hva som skjer.

 

Er så utrolig deilig at det er lyst om kveldene nå, men håper temperaturen tar seg opp litt og at regnet gir seg. HAR SÅ LYST PÅ SOMMER! :)

 

God helg fine mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Skjønner dere har mye å gjøre for tiden.

 

Jeg holder koken! Har erstattet to treningsøkter i uka med klatring. Det forbrenner mye mindre kalorier enn den andre treninga jeg gjorde før, så må nok passe ENDA mer på hvor mye jeg spiser (sukk!). En skal jo være sulten for å gå ned i vekt (i hvert fall jeg), men jeg er så FRYKTELIG dårlig på å være sulten, og da stagnerer jo vekta. Vil ned litt til, har et par bukser igjen i skapet som gir muffintopp når jeg har dem på, og det liker jeg ikke. Når de passer skal jeg si meg fornøyd, uansett om hodet er enig eller ikke :P

 

Håper dere får fin 17. mai! Her er det meldt regn! ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

svippet innom i dag jeg, får å se hvordan det går med dere :)

 

Her går alt ganske greit.

i går var jeg i skapet å fant en ola bukse som var litt trang her, så det var ikke godt å ha på. dro den på og nå ser jeg at det har skjedd litt her :lol: heldivis, veldig glad.

 

men tok en sjokolade her om dagen . sukk.. hvorfor... :unsure:

ja ja, målet er ca 4-5 kilo til kanskje.

 

å det er 4 uker til første ferien, håper jeg klarer å gå ned litt til

evt å holde vekta.

 

løp 19 km på søndag og var super sliten. så full opptrening til birken som er da 13 juni.

 

ønsker alle en flott 17 mai :D

det går ann å lage sunt til 17 mai også sund kake ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Nå er jeg ferdig med to eksamner, men har igjen to.. Kjedelige uker!

 

Mellom: 19 km! :o Utrolig langt! Imponerende!

Jeg har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal prøve halv-birken eller ei. Det er mye som skjer og overskuddet er langt fra på topp hos meg om dagen... Skal prøve å finne det ut i løpet av uka :)

 

Frukt86: Flink du er som holder koken :) Synes det høres veldig bra ut at du har funnet en treningsform du trives så godt med :)

 

Men det med å måtte være sulten for å gå ned i vekt.. Det er ikke det jeg har lært på kurs i hvert fall.. Håper det går an å finne en annen måte enn det! :/ Mer grønnsaker? Spise mer som metter skikkelig i måltidene? Vanskelig det der. men jeg hadde nå uansett aldri klart meg på 1300 kcal, så jeg vet ikke hvordan du gjør det...! :)

 

Her går det helt greit, men er slapp om dagen. Sliten av eksamensstress og kjas. Har fått trent en del tross eksamner, egentlig. 3-4 økter i uka, noen tunge og noen mye lettere. Noen rolige joggeturer. Maten har det vært litt mer så som så med.. 17. mai-helga har jeg hatt helt fullstendig fri fra å tenke på mat. Har kost meg VELDIG og har ikke tenkt meg på noe vekt denne uka tror jeg... Begynte på igjen med den sunne linje i dag, og neste godteri&alkohol-dag får bli på lørdagen. Skal prøve å få trent en del de neste ukene og ja... resten av livet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Denne uka skal jeg ikke gå på vekta" var, det ble i hvert fall, en LØGN.

 

Jeg har gått på vekta i dag under fine veiings-forhold (tidlig på morgenen, fast dag, god tid, alt det der), og den viste 84,5. Så da er det HELT sikkert at jeg har lagt på meg litt. Tok midjemålet også og det var ca. 1 cm opp. INGEN stor krise, fremdeles bare 2,5 kg ned til målet, men blir jo litt oppgitt. Samtidig, blir ikke så veldig overrasket. Jeg har ikke spist SPESIELT usunt i det siste (med unntak av 17. mai-helga!), men jeg har nok kost meg litt mer med mat på kveldene, og da har jeg ikke tenkt "er jeg sulten", jeg har tenkt "hva har jeg lyst på nååååå".

 

Så blir rett og slett nødt til å kutte ut med den kosespisinga, evt. bruke en halv formue på melon og sånn som er så godt og ganske kalorifattig. Hadde vannmelon i går og det hjalp veldig :) Både den og jodbærene begynner å bli gode nå!

 

Ellers blir det mye trening framover, kjenner jeg har lyst til å prioritere det, på grunn av vekta - tjaa, på grunn av et eventuelt halvbirken - JA!, på grunn av bikiniformen - tjaa, jo, men så veldig stor forskjell vil det UANSETT aldri bli på kroppen min nå og kroppen min om en måned. Tidligere har det liksom vært mitt eneste mål, å se bra ut om sommeren, men jeg sier som de i Shape-Up og slår et slag for helårskroppen. For den viktigste grunnen for at jeg trener, det er OVERSKUDD. de her ukene med eksamenslesing har jeg merket det helt brutalt godt på kroppen. Jeg har vært mye mer trøtt og sliten når jeg har fått trent lite. Så nå prioriterer jeg absolutt trening de siste par ukene med eksamen og kjas og mas.

 

Så, taktikken min for å PRØVE å gå ned de 2,5 kiloene (tar vel fort en måned om jeg ikke tar noen kjappe løsninger...? men en måned er OK, da snakker vi 20. juni og sommerferiie), taktikken den blir å:

-registrere mat

-trene variert, og spesielt få til to styrkeøkter i uka i tillegg til kondis (jogging, spinning, svømming osv)

- sove nok

 

Enkelt og greit :)

 

Håper dere har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Sorry for at jeg er litt fraværende, ting går litt hurramegrundt både på jobb og privaten!

 

Mellom: At du kjente at buksa passa bedre bare på 1 dag er jo helt sinnsykt bra! For en fremgang! Vriker som om du har funnet matopplegget som funker for deg!

 

BreakFree: Grattis med overstått 50% av eksamene! Må jo være litt deilig, selv om man kanskje ikke tenker så mye på det når det er to igjen.. Syns du skal melde deg på halvbirken (uten at jeg vet hvor mye det koster)! Du likte jo så godt sentrumsløpet og jeg tror at du vil overraske deg selv om hvor greit det faktisk går! Er det like langt som halvmaraton?

 

Vannmelon er utrolig digg! Men ja, blir en liten formue! Kjøpte en halv vannmelon her om dagen - 60 kr! Haha! De er jo store, men spiser det jo opp på null komma niks. Føltes bare ut som mye penger, men er jo ikke det. I blant blir jeg gnien på sånne rare ting. Tenker at jeg ikke har råd til å spise en hel paprika til lunsj hver dag, men herregud, hvor mye koster det EGENTLIG for en paprika? Under 5 kr. Selvfølgelig har jeg råd til det! Haha!

 

Jeg holder meg litt unna vekta. Vet ikke hvor lurt det er, men blir litt frustrert av å se den står stille. Var dødsflink på 17. mai, ikke noe snop eller noe, hovedsakelig salat som mat! Men alkohol da. 2 glass vin og 5-6 halvlitere. Men er fornøyd med at det ikke ble noe sukker eller snacks! Til helga er det to bursdager. Må spare litt penger den måneden her (klatring er DYRT), så skal ikke drikke så mye.

 

BreakFree: Høres ut som om du har et veldig sunt og bra bilde av hva som skal til, og at du trener mest for å oppnå fysiske mål etc etc. Veldig bra! :)

 

Og jeg fyller på med grønnsaker for å unngå å være sulten (har f.eks. en hel wokpose med grønnsaker til middag bare til meg selv), men tror magen min har stor kapasitet! Blir liksom aldri fornøyd og jeg er alltid sulten. Men snakker med mange andre som er sånn også. For å ikke legge på seg må de liksom være sultne i 2 timer før de kan tillate seg å spise og sånt. Folk er bare forskjellige. Og siden jeg er så lav så trenger jeg nok veldig lite mat for å holde vekta.

 

Shit, må løpe!

 

God uke! Lykke til med eksamener, BreakFree! Du er flink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

 

Frukt86:

Skjønner! Grønnsaker er noe av det beste vi kan spise uansett, så det høres lurt ut. Fins knapt kalorier i grønnsaker.. Egentlig bare å fylle på!

Vannmelon, jordbær osv er dyrt, men samtidig noe vi som er såpass sunne også burde unne oss både for smakens og variasjonens skyld :) Vi bruker jo glatt 80 kr på en øl så da er det egentlig bedre å bruke 60 kr på en vannmelon, vi får prøve å tenke sånn! ;)

 

Nå har jeg kjøpt nytt batteri til vekta (hehe... måtte bare sjekke om jeg kunne skylde på det) og vekta viste det samme den, 84,5. Litt kjedelig altså. Har vel gått opp ca. 1,5 kilo, eller i hvertfall 1. Håper jeg rister det av meg ganske kjapt. Men jeg prøver en ny taktikk nå, med minst 2-3 økter styrketrening i uka. Begynte denne uka her :P Og skal akkurat til å gå på min tredje styrkeøkt. Muskler veier jo mer enn fett, så skal ikke være for streng om tallet på vekta ikke går så mye ned. Synes bare det er så gøy når jeg ser at jeg får litt muskler på ryggen osv. Da ser jeg at jeg har jobba, og det synes jeg jammen at jeg fortjene å se nå også!

 

Halvbirken er 12 km! Mer enn langt nok, hehe! Trooor det blir å melde seg på, bare litt langt å dra fra Kristiansand osv. Vi får se! Men hadde vært moro :)

 

Håper dere får ei god helg! Her er planen å kose meg med biff og masse grønnsaker og poteter i kveld, prøver å holde det så sunt som mulig, også venter jeg med godteri/andre ting til i morgen. Kun én godteridag denne uka. Og godteriet tror jeg rett og slett skal bli vin denne gangen. Hun kurslederen min var opptatt av det å velge mellom vin og godteriskåla, fordi man sparer så mye kalorier på det. Et veldig godt, om ikke litt kjedelig tips. Men kjøper med en kurv jordbær til festen, like godt det!

 

Nå skal jeg rett og slett skjemme meg bort med trening, kanskje solarium og frisørtime før jeg setter meg på lesesalen! Gjør ting i litt annen rekkefølge i dag, men satser på at jeg orker å lese noen timer etterpå :D Ganske umotivert, men også utrolig klar for å bli ferdigstudert nå. Kun to uker igjen!

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

BreakFree: syntes du er kempe flink, står på og får det til.

litt opp og ned har vi alle vært. så fortsett med det du gjør.

Kanskje du skal også tenke litt på at du blir sprekere av treningen, hjelper det også, selv om vi også må passe litt på maten.

 

å det er bare å melde seg på http://www.birkebeiner.no/no/

 

jeg er påmeldt på hele ;)

 

jeg har litt opp og ned dager også pga mye å gjøre.

datt litt ut i 17 mai så nå er full skjerpings i gjenn.

 

Frukt86: var ikke på en dag men 4 uker forskjell.

flink du er med maten du også :)

 

 

jeg er desverre litt for slapp med styrkebiten.

så må begynne å være flinkere til det.

ønsker alle en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei! :)

 

BreakFree: Så gøy at du ser at du får muskler av treninga! Tror jeg har litt mye underhudsfett, for jeg ser liksom ikke noe endring i muskelmengde, selv om jeg løfter mer nå enn hva jeg gjorde før. Men merker det absolutt på kondisjonen. Får mye tilbakemeldinger om at jeg sykler fort for tida, selv om jeg synes selv at jeg sykler i bedagelig tempo (når jeg har god tid). Det er litt gøy! Ellers har jeg alltid vært Treige-Line.

 

Men spiser du en hel kurv jordbær alene om du først setter deg ned med en? DET gjør jeg, nemlig! Det med at magen min ikke blir full.. Halv kilo jordbær etter middag - uten problemer. Uff. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det der. Magen blir liksom aldri fornøyd, og jeg blir aldri ubehagelig mett.

 

Gi tilbakemeldinger om opplegget ditt da! Med mer styrketrening og sånt! Spent! Og gikk pinsen bra? Godis max en gang i uka er lurt! Har gjort det siden nyttår! Ikke at jeg føler jeg har fått uttelling, haha!

 

Mellom: Du får nok mye muskler i lårene av å løpe så mye bakkeintervall! Ingen kan klare å få til absolutt alt, tror det er lurere at du prioriterer ting du syns er gøy (så lenge det faktisk er aktivitet), enn at du stresser med å gjøre ting du ikke liker. Det er min filosofi da. På den andre siden er det nok lurt å prøve noe du ikke liker flere ganger. Hender det gror på deg. Syns du er så flink med alle disse løpene dine! Tenk så mye bedre form du har blitt! Og sorry at jeg misforstod det med buksa, men herregud! 4 uker er jo knall da! Uansett! Kjempebra jobba!

 

Jeg må innrømme at jeg begynner å miste piffen litt. Har vært EKSTREMT sulten på kvelden, og det har gjort at jeg har sprukket. Ikke på godteri, men på (sunn) mat. Hjemmelagd knekkebrød med hummus og paprika for eksempel. Eller havregryn med banan. Men nok ekstra kalorier til at jeg ikke går ned. På en måte føler jeg at jeg er på slanker'n fordi jeg tenker så mye på dette i løpet av dagen, men så er jeg ikke på slankern fordi jeg sprekker på kvelden. Blir litt håpløst, for føler jeg står på uten resultater, selv om jeg skjønner at jeg ikke står på. Lurer på om jeg skal ta en liten pause og tillate meg selv å spise meg mett på sunn mat, og så heller ta opp tråden når jeg får litt mer overskudd? Jobben går i ett, og jeg får nok ikke ferie før til høsten (har ikke barn..), og merker at jeg er sliten allerede. Må vel bli flinkere til å venne meg til å ikke spise mat sent, men så er jeg som regel hjemme fra trening sånn kl 22-23 og da skal det lages middag.. Ser jo problemene, har bare ikke helt overskudd til å gjøre noe med det og det er helt idiotisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

Frukt86 : takk for fine ord :D

 

jeg også har slitt litt med å være sulten på kvelden.

det jeg gjorde var spiste en skyr og tok ett kjempe stort glass med vann, evt med kulsyre for å mette litt.

så var det å finne på noe( noe innresant)

strikke , hekle, lese en spennende bok osv. for da glemmer du at du er sulten. ;):D

hjalp meg da, håper det kan hjelpe andre evt deg.

 

jeg pleier å bruke drikke til å fjerne sult følsen. men ikke sukker drikke. vann evt med litt smak , eller farris som metter litt, å drikkes raskt ett stort glass hjelper litt..

 

 

ellers så er vel ikke paprika og jorbær så ille å spise.

værre om man dytter i seg sjokolade og potetgull osv.

 

håper motivasjonen kommer tilbake fort,jeg hvet hvordan dere har det.

for har vært der MANGE ganger selv. ikke om det er til så mye hjelp B)

ønsker dere en fin onsdag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

 

Bare en kjapp tur innom for å legge fra meg et livstegn og heie litt på dere ;)

 

Her går det i EKSAMENER hele tida. har min fjerde og siste denne uka.. Lover å bli mer aktiv her etter det! Gikk på vekta i dag, 85 kg, alltid kjedelig å se at det går opp. Men pleier alltid å veie mer på mandager enn f.eks onsdager,så tar det ikke så tungt. vet at jeg har gått opp litt denne perioden uansett. Etter jeg er ferdig med eksamen så skal jeg begynne å registrere igjen, men for å være helt ærlig har jeg nedprioritert vekta i det siste, og det er jammen litt godt også... Men det er ikke godt for formen.

 

Joda, kom godt i gang med styrketrening, 3 økter den første uka, men forrige uke fikk jeg nesten ikke trent. Ble et par joggeturer som var fryktelig tunge. Denne uka her og neste skal jeg også satse på jogging, med tanke på halvbirken, som jeg fortsatt ikke vet om jeg tør.. har jogga lite i det siste :/

 

 

Skjønner dere har mista litt motivasjon, og det er akkurat det samme med meg. Man blir fryktelig lei av å gå og tenke på sin egen kropp, og det er også mye som skjer i disse dager regner jeg med. pleier å være travelt i mai. Vi får bare nye god frukt, gode måltider og fortsette å trene og drikke mye vann, så går det nok fint :)

 

Vil så gjerne gå ned 3 kg til jeg skal til syden i starten av juli, hadde vært moro å greie det. 82 altså, mitt stor mål som virker så utrolig langt unna akkurat nå.

Etter eksamen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

Hei , stikker innom en liten tur jeg også. ;)

 

kosten å vekten har mye å si , det påvirker oss veldig.

jeg har vært i gjennom mye å jeg hvet hva jeg prater om.

Men er ingen grunn å gi opp av det.

 

har sittet å sett på tvn på ett program som hadde om mat og spiseforstyrrelser.

å jeg tror vi mennesker ofte kritiserer oss selv mye, å så er det kanskje ikke så galt.

jeg er vel hvertfall der kanskje , jeg er ikke så overvektig men jeg trives ikke med meg selv helt enda.

selfølgelig er det kjempe viktig at en trives med seg selv.

men noen ganger er det bedre å ha noen gram eller kilo på kroppen,

enn å være så tynn at det ser ut som en knekker når enn går.

 

jeg regner med dere forstår hva jeg mener.

men det som jeg også syntes er viktig oppi dette er da ,

å trene for å holde seg i form, å kunne holde kroppen sin aktiv er viktig for mange grunner.

forebygging av skader osv.

jeg har godt ned 1 kg til og ser på tallet som heter 65 kg,

å er super fornøyd, så bare en eller to til så kan jeg ikke klage lenger. det betyr at jeg har faktisk slanket vekk over 19 kilo.

oi...

 

å for meg er det bare 11 dager i gjenn til Birken.

om jeg er klar, kremt kremt. tja ...

 

det viktigste er å komme i mål :P

hadde langtur i helgen , men det var forferdelig tungt,men nå er jeg litt syk også så hjalp ikke det på turen.

har en forkjølse som ikke helt skulle vært her nå ;)

ønsker alle en flott tirsdag videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Du er flink BreakFree! SNAAAAART er du FEEERDIG! JUHU! SÅ utrolig deilig! :D

 

Mellom: Jeg tror du må jobbe litt med å trives med deg selv. Om du ikke gjør det helt nå (mulig jeg misforstod deg?) så gjør du det neppe om to kilo heller? Det er faktisk veldig liten forskjell på to kilo på kroppen (selv om det er noe spesielt med å nå målet sitt). Kanskje du burde se på litt gamle bilder av deg selv om du har og se hva slags innsats du faktisk har gjort? For 19 kg! WOW! Det er MYE! Du er flink! Og tenk på hva slags endring kroppen din har vært igjennom! Hvilepulsen din er sikkert halvert av hva den var! KNALLBRA!

 

I går skrapet jeg sammen siste rest av hva som var i kjøleskapet og lagde omelett etter et ganske hardt treningsprogram. Etterpå følte jeg meg fortsatt skrubbsulten og saumfarte skapene for mere mat (vurderte å ta meg en skje chilipaste, liksom..). Men måtte innse at det ikke var noe mer å hente - det var tomt. Og til slutt gav jo følelsen seg og jeg var behagelig mett. Så jeg ser jo at jeg KAN klare meg på mindre mat, jeg må bare ha viljestyrken til å gjennomføre det! Er vel nettopp det jeg må jobbe med fremover!

 

Arbeidstidene er helt kaotiske, jobber til langt på natt. Begynner å bli sliten. Midjemålet hadde gått opp 1 cm i dag - ikke bra, men kommer nok av at jeg har vært så sulten. Skal avstå fullstendig fra alkohol og ting med tilsatt sukker i 2 uker nå. Fokusere mer på jobb og trening.

 

Stå på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallohallo :)

 

Ferdig med eksamen her, I feel free! Utrolig deilig!

 

Hvordan går det med deg, Frukt86? :)

 

Og hva med deg, mellom, klar for Birken?

 

Det blir halvbirken på meg. Tok en testjogg i dag på 13 km og jeg klarte det, så da klarer jeg 12 på lørdag. Skal bare ta det veldig rolig og har ingen mål om noe tid. Er bare opplevelsen og motivasjonen jeg er ute etter :)

 

Har ikke veid meg på en stund og trives med det, men skal sjekke til uka.. Nå går det i jogging istedenfor styrketrening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Gratulerer med vel overstått, BreakFree! :) Er du ferdig utdannet nå? Sorry, husker ikke helt hvor i løpet du var :)

 

Her har det ikke gått så bra den siste uka. Har fått trent 2 ganger etter jeg meldte inn sist. Jobber 18 timer i døgnet nå, og da er det få timer igjen til å komme seg frem/tilbake, sove, lage mat til å ha på jobb og trene. Føles skikkelig ille og kroppen skriker etter bevegelse. Har muligheten til å jogge i marka rett ved jobb, men blir veldig ineffektiv etterpå og å jogge kl 2 på natta frister ikke så mye. Usikker på hvor lenge det blir sånn her. Er i hvert fall sliten. Mat spiser jeg når jeg er sulten uten å egentlig telle så mye. Ikke optimalt med andre ord.

 

Lykke til med Birken begge to! :) Når er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey damer! :D

 

Nå har jeg ingen unnskyldninger, nå MÅ jeg bli mer aktiv her! Jeg gikk på vekta i dag og skulle ikke gjort det, den bikka 85. Så nå skal det snu! Begynte febrilsk å google hvordan gå ned 3 kilo på 3 uker.. Jeg reiser til syden om tre uker og vil jo så GJERNE nå målet mitt! Men det går ikke slik jeg spiser osv..

 

I morgen blir det en goood joggetur på morgen!

 

JEG LØP HALVBIRKEN! :D Er veldig fornøyd med å ha gjennomført. Men formen var langt fra på topp - har jo sittet på rumpa og lest for det meste de siste ukene. Merker at jeg har blitt litt tyngre. Og fettet legger seg som bare det på magen. Irriterende altså!

 

Er ikke såååå gira på styrketrening nå heller, men må vel se å få til litt mer av det .. vet jo at det er slik man brenner fett! Nei søren heller! Nå blir det fire økter i uka og litt mer styrings på maten!

 

Problemet mitt er at det er mye fest og moro om dagen. Kjenner jeg er VELDIG svak når det gjelder å skulle la være det................... Da tar jeg heller og trener mye mer OG spiser så sunt jeg klarer, og blir heller med på moroa, altså..

 

Uansett, birken var på lørdag, hvordan gikk det med deg, Mellom?

 

Nå er mitt neste mål Oslo halvmaraton! No kidding! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Veide meg i dag, 84 blank. Skjønner ikke så mye av det, men det er vel søndagsgrillinga som hang igjen, kombinert med mensen så er kroppen veldig snål med tanke på vekt.

 

Men det er helt greit for meg å ha en kilo mindre som utgangspunkt. Jeg registrerer vekta i dag og målet mitt nå er rett og slett å gå ned et par kilo før sydenturen som er mandag om ca. tre uker.

 

Min veiedag blir tirsdag de neste to ukene, før det må veies rett før tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

HALLOOOO!

 

BreakFree, du er kjempeflink! Halvbirken er utrolig tøft gjort! Er ikke så lenge siden du starta med jogginga! Og du er flink til å hente deg inn igjen. Sydentur er toppers motivasjon!

 

Jeg har fått betennelse i foten og har ikke fått trent siden sist. Homper meg rundt på jobb, men går liksom ikke noe mere. ÆSJ ALTSÅ! Er litt bedre i dag, håper det blir fortere bra nå..

 

Ingen ferie her i år tror jeg.. Det kommer i hvert fall som en stor overraskelse om det skulle skje. Utnyttelse av arbeiderne her, skjønner du :P

 

Skjønner du vil være med på all moroa - det vil jeg også! Haha!

 

Men uff. Klærne mine strammer, og noen av beltene som hører til kjolene mine har jeg gått fra innerste hakk (jul) til ytterste hakk! SHIT! Det er IKKE bra. Varselbjellene ringer! Avstår derfra av ALT av godis og snacks. Øl har jeg drukket.. Teller kalorier, men som du sier - mye som skjer så ikke alltid så lett å ha 100% kontroll. Må bare stramme mer og mer inn på kaloriene. I hvert fall fram til foten blir bra!

 

Hvordan går det med deg, Mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Stille her på sommeren.. :)

 

Godtestoppet går bra, foten begynner å bli bedre. Tror jeg skal prøve meg på trening i morgen :)

 

Prøver å begrense porsjonene så godt jeg kan, er ikke interessert i å fortsette oppover i sommer.

 

Har bestemt oss for å selge leiligheten, så nå er det maaange timer jobb for å runde av dagen med pakking og klargjøring til visning. Går hardt utover nattesøvnen, men sånn er det i perioder. Sover mer en svigerinna mi med ny baby ;)

 

Håper det går bra med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Frukt86

Hei!

 

Har dere tatt ferie?

 

Foten er så og si bra, men får ikke til mer enn tre økter i uka. Maten går heldigvis bra! Er på vei nedover igjen, sakte men sikkert! :) Hjelper å ha mye å styre med!

 

Tror jeg tar pause fra skriving her til at jeg ser noen av dere er tilbake. Monolog blir litt kjedelig i lengden!

 

God sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Vekten går sakte nedover av seg selv, uten at jeg styrer og teller og stresser. Utrolig deilig! Er flink til å si nei når det er noe ekstra, og tenker meg om to ganger når jeg vurderer ta mer mat. Om det fortsetter sånn skal jeg være superfornøyd! Veldig deilig når alt er avslappet, men likevel går riktig vei :)

 

Håper dere koser dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...