Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann damer! Her hadde det skjedd mye, gitt! Så kjekt :)

 

Først av alt: Jeg hadde veiedag i dag! Har gått ned 1 kilo denne uka! Hurra :D

Så jeg ligger nå på 83,3 kilo, noe som vil si HUNDRE GRAM FRA Å HA GÅTT NED TI KILO. Hehehe.

Så jeg håper virkelig at jeg klarer det til neste mandag! Det håper kurslederen min også, og hu er flink og motiverende! Jeg snakker mye med hu om det med alkohol, og hun vet at jeg drakk i helga. Var faktisk på fest lørdag kveld, det var ikke planlagt, men ble bedt med på et vors sånn midt på dagen. Hadde en vinflaske liggende og la den rett på kjøla;) Så jeg var klar jeg, gitt! Drakk hele flaska + en corona + to glass ute... Isj! Merka at jeg ble litt fullere enn vanlig, og det har nok litt med vektnedgang å gjøre. Så det var jo ikke så veldig slankete av meg. Prøvde det jeg kunne å holde meg unna godteriskålene. Det hjalp å ta med blåbær! Det er jo så godt, og det er ingen som reagerer noe særlig på om det står ei skål med blåbær sammen med alt det andre.

 

Snopet: Synes det høres ut som en veldig rar situasjon for deg, samtidig er jeg så sikker på at det ordner seg! Nå vet ikke jeg helt hva slags bransje det er snakk om osv.. Jeg personlig synes ikke man skal ta jobber man absolutt ikke vil ha, for det kan jo vente noe bedre bak hjørnet... Samtidig er det jo kjipt å gå ledig, ikke minst dyrt.. Er det aktuelt å melde seg som lærervikar eller noe sånn en periode da, mens du søker jobb? Jeg er jo lærer, så for meg blir det naturlig å foreslå dette :P Men kan jo hende du har heeeeelt annen erfaring og interesser da :) Synes ikke du skal stresse med mat osv nå, ihvertfall. Det er en tid for alt!

 

Mellom, Frukt86: Ja, kanskje prøve et kortere løp først, men vet ikke. Er litt frista til å prøve. Jeg løp én mil i dag!! Er så glad! Det er første gangen jeg har gjort det faktisk. Sånn bevisst. Det var på tredemølle. Jeg hadde egentlig ikke noe lyst til å trene, og når jeg fikk satt igang så tenkte jeg at jeg kunne jo jogge en lengre tur. Så ble jeg bare værende på mølla. Måtte drikke 1,2 liter vann i løpet av turen! Jeg liker å jogge på mølle, men liker også godt å jogge ute i skogen. Det viktigste for meg er egentlig musikken jeg har på øret. Får utrolig mye energi fra de riktige låtene. Men så er jeg også musiker selv, så det ligger naturlig for meg å la fokus være der. AMAZING!

 

ak1980: velkommen hit! Grete Roede anbefaler en halv til én kilo i uka.. Hvor mye du går ned har vel sikkert ganske mye å gjøre med hvor mye du har å ta av.. Min erfaring er at jo mindre du har å ta av, jo verre blir det.. Det har mye med matte å gjøre ihvertfall. Hva du tar inn, og hva du "tar ut". Er det noen grunn til at du vil gå ned hele 7 kilo hvis du ikke veier så mye i utgangspunktet? :) Det er jo en god del da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hey!

 

Grattis med nedgang BreakFree! :D Virker som om det har løsnet bra for deg! Og med fylla og alt! Da er det ekstra bra, synes jeg :) FLINK!

 

Om du jogger en mil på tredemølle uten problemer så tror jeg ikke det blir noe problem med halvmaraton heller! Kjør på! Og så har du noe å trene deg opp mot! :) Jeg er også avhengig av musikk eller podcast når jeg løper på tredemølle, litt for å fjerne fokus om at jeg løper der. Er så lett å følge med på klokka når man er inne. Når jeg løper ute har jeg bare musikk for å få opp tempoet. Da funker ikke podcast, føler liksom ikke "gnisten". ;) Er nok vanlig det der.

 

Veiedag for meg i dag - opp 100 gram! Det er selvfølgelig litt skuffende, men også greit. I løpet av januar har jeg tatt av totalt 2.1 kg. Og med fyllekula jeg hadde på fredag så kan jeg nok ikke forvente nedgang (selv om jeg jo håper det hver gang). Blir en ny fyllekule på lørdag! Skal holde det gående fra rundt kl 12 på formiddagen, så det blir en utfordring med mat og allting. Skal trene masse hver dag nå, og helst før vi setter i gang på lørdag også. Tror jeg skal planlegge sånn at jeg har fristende, men sunn mat som venter på meg når jeg kommer hjem på natta. Sånn som deg, BreakFree! Blir mindre kalorier enn om man slenger en pizza i ovnen i hvert fall! Har god tid til å planlegge på, så dette skal jeg få gjort det beste ut av! :) Men denne happeningen har vært planlagt siden før jul, så jeg gir meg selv frie tøyler egentlig. Klarer ikke la vær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææææ, nei nei nei,opp på med denne uka.

ikke det jeg ville, men slik er det når alt ikke går på skinner , hi hi.

 

så mandagen hadde jeg fri fra jobben. uff da, 2timer og 15 min styrketrening. sukk!!! så etter på spente jeg fast belte og tok stavene fatt og sønnen min på 12 år på kjelka og dro han gjennom skog og masse snø og kratt i 35 min ca. sukk, han veide 45 kg m/ kjelka fant vi ut når jeg kom hjemm. skal si jeg er støl i dag, men utrolig deilig følelse etter en dag med mye trening ;)

i dag tirsdag er det bakketrening på meg, jippi B)

 

gratulerer med nedgangen BreakFree :) kjempe bra.

 

Frukt86 jeg hadde også opp nå,hvet ikke om det er noen trøst men ;)

siden jeg hadde godt opp denne uka, og det er bare ca 11 uker i gjenn til første løpet mitt, er det hard trening og IKKE snop dager på meg alså. nå må jeg virkelig fokusere masse fremmover .

 

noen som slenger seg meg på ???

 

INGEN snop før 1/3- 2015 ????

 

å om noen skeier ut må vi si i fra til hverandre :)

Ønsker alle en flott sporty tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :)

 

Ja, synes jeg var litt heldig ettersom jeg var på fylla og greier..

Er overbevist om at det er den økte treningsmengden som gjør det! Får litt dårlig samvittighet av å prioritere trening foran skolen, MEN. Jeg prøver å få lest innimellom.....

Dette er mitt siste halvår som student, så prøver å nyte den friheten man egentlig har ved å studere.

 

FRUKT: Synes du skal nyte den dagen som er planlagt så lenge. Og med masse god trening i forkant kan det umulig gå SÅ gærent. Å ha litt sunnere, men YUMMY mat som venter på deg hjemme holder deg unna nattmaten på byen. Det er virkelig et greit tips. En annen (litt syk) ting jeg har begynt med er å noen ganger ha med en banan i veska på vors. Har stappa den i meg mellom vors og byen et par ganger for å ikke bli så sulten ute. Kanskje ikke det man har mest lyst på på fylla, MEN... Haha. Det er mye som går an..! Jeg har også en lei tendens til å snuse litt da jeg drikker, men merker at jeg spiser mindre godis da jeg snuser.. MEN IKKE ET ANBEFALT SLANKETIPS, DET ER JO EGENTLIG HELT IDIOTISK. :D

 

Jeg får en utfordrende helg, tror jeg, skal ihvertfall på sånn kor-helg og da "får" jeg all maten og må spise det jeg får. Stor fare for at det f.eks er pizza en dag. Også får jeg ikke trent fredag, lørdag og søndag. Men har fredagen i Oslo og da blir det helt sikkert mye gåing rundt omkring. Skal faktisk på en date på fredag med en jeg har møtt et par ganger før. han foreslo at vi kunne gå på skøyter....!! Utrolig romantisk! Og litt kleint?! eller? haha! jeg sa ja, jeg. litt sånn yolo fra min side. Håper vi gjør det, egentlig, så har jeg opplevd det også!

 

Jeg får kun til tre treningsøkter denne uka, det vil si "kun", i mitt forrige liv var tre økter veldig, veldig bra. Prioriterer å få til tre litt ordentlige økter. I dag blir det spinning og litt styrke, og jeg tror jammen det blir det i morgen også, så får jeg svetta litt ordentlig denne uka.

 

Det var en utroooolig deilig følelse å jogge en mil, jeg er fortsatt glad for det! Tenker at det er noe jeg kanskje kan prøve å gjøre sånn annenhver uke eller noe... Eller hver tredje uke..? Teste formen.. Skal se om jeg finner et halvmaraton-løpeprogram. Må jo ikke melde meg på før jeg har løpt litt mer. Hm!

 

Ellers, denne uka er det "Spis for hundre" her i Kristiansand, det vil si at nesten alle restaurantene har et middagstilbud til 100 kr. Nydelig. Var ute og spiste både mandag og i går. I går ble det indisk. Noe som i og for seg ikke er så gærent, men det nanbrødet er kanskje ikke det beste. Eller ølen jeg tok på sida...

I dag blir det biff på big horn med ei venninne :) Gleder meg til det. Bare prøver å tenke sunn fornuft da jeg spiser ute. Må jo ikke spise all dippen, all dressingen og sånne ting. Også har jeg av kursleder fått tips om å alltid bestille saus, dipp og sånne ting i egne skåler. Så man ikke får alt på tallerkenen med en gang.

 

Prøver å veie opp for utespisinga ved å spise salat til lunsj og sånn. Krysser fingra for at det går greit denne uka også.

 

Mellom: Du er også helt utrolig flink til å trene!

 

Jeg synes dere virker så spreke.. Kan liksom ikke helt skjønne hvorfor dere skal slanke dere noen dager :D Hehe.

 

Skal tenke litt på det med godteristopp, mellom! Det er jo ikke dumt, men! Vet ikke om jeg klarer, haha! Sier ifra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree :

http://www.runnersworld.no/artikler/treningsprogram-for-februar.htm

 

her er det bare å begynne, det er fra nybegynner til halv maraton :P

 

her en det bare å sette i gang.

jeg leser mye sider om løping, trening,kosthold og styrketrening. ja vill vel si alt om di tingene, hjelper noen ganger for motivasjonen. det er ett kjempe viktig fokus for meg nå, er motivasjonen oppe.

 

BreakFree : selv om du trener 3 dager i uka er ikke det dårlig, bedre enn ingen. men da er det sikkert viktig å gi alt di 3 dagene tenker jeg.

ang det med løpe , løp så langt du klarer i rolig fart se hvor langt ca, så kan man evt prøve å øke distansen etter hvert :D

flink er du , jeg har vært der selv.

 

jeg er ikke ute etter å gå ned for mye men det med å få bort mage fettet, er det siste som henger i gjenn. å er selfølgelg det vanskligste og mest irriterende..

Ønsker alle en sporty onsdag videre.

 

har ikke treningsfri i dag nei. men må ta det litt rolig etter mandaens trening, og bakke trening i går. måtte jeg nesten ha heisekran for å få meg av doen i går kveld :D hi hi hi. litt støl bare ;):oB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom: Tusen takk for tips :) Tror du jeg kan begynne rett på den som heter 1. treningsmåned?

 

Om jeg prøver meg på halvmaraton 25. april så blir målet å fullføre med mest mulig jogging og heller gå det jeg må. Jeg tenker det ville vært litt gøy å kjent på distansen. Det er dessverre ingen kortere løp her nede på ganske lenge!

 

Hvis jeg klarer det så vil jeg også satse på å delta på halvbirken i juni.

Og kanskje halvmaraton i Oslo i september..

 

Føler meg VELDIG optimistisk når jeg skriver dette. Haha! Men hadde vært artig å klart NOE av det. Holdt på å begynne å grine av glede når det gikk opp for meg at jeg klarte å løpe en mil. Det var litt av en følelse!

 

Er klar for å gi alt på treningsøktene denne uka.

Har til min store skrekk oppdaget at jeg har oppgaveskriving de neste to ukene. NEI!

Det sier vel også litt om hvor dårlig jeg har fulgt med på forelesningene i det siste. I dag har jeg printet ut sikkert 150 sider med powerpointer osv fra forelesninger så jeg får litt oversikt. Etter å ha studert i uendelig mange år vet jeg i det minste at førsteprioritet blir å bestå oppgaven.. Men det passer egentlig bra å trene når man må skrive oppgave, da har jeg noe å glede meg til, også er det ikke forelesninger.

 

Haha, får håpe det er noen år til vi trenger heisekran for å komme oss av toalettet... Krysser fingra for det :rolleyes::D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Shit, måtte droppe treinga i dag! Fikk trent før jobb i går, så 15 timer jobbdag, og 16 timer i dag.. Prioriterte å sove ut før jobb i stedet for å trene. Dårlig samvittighet da jeg stod opp i dag - MEN! da må jeg trene både lørdag og søndag! Basta bom! Må yte ekstra for å gå ned i vekt og da er 1 hviledag det meste jeg kan tillate meg.

 

Mellom: ingen trøst at du også gikk opp, unner alle andre nedgang! For all del! Var det mye? Er dessverre ikke med på null godis, syns min greie med godis MAX 1 gang i uka funker veldig bra. Gjør det lett å si nei i bursdag og sånt. Er til å leve med! Jeg går ikke bananas den ene dagen heller. Så dette funker egentlig veldig bra for meg!

 

BreakFree: Helt enig med deg! Å ha god og sunn mat som venter hjemme er nok lurt! Har ofte tentk at jeg ikke skal spise nattmat (gjorde ALDRI det før, HVORFOR I ALL VERDEN STARTET JEG MED DET?!? (fordi jeg var singel og skulle flørte mer med kjekkasene, haha)). Men, når man kommer hjem og nesten har vært oppe et helt døgn totalt, ja, da er man ofte sulten og så blir det pizza eller noe likevel. MYE sunnere OG billigere og å ha noe hjemme som venter! Takk for åpenbaringen :D

 

Er ganske flink til å holde meg unna snacks og sånt, mens jeg drikker (er jo ikke student lenger, så vi vorser sjelden, går som regel rett på byen for å bruke mest mulig penger liksom..). Lurt av deg å ta med blåbær og banan og sånt. Jeg snuser ikke, men er jo mange som går ned på å snuse. Da stapper de det i munnen i stedet for mat når man blir fysen. Kan vel diskutere hvor bra det er for helsa på lang sikt, men skjønner det kan være bra for vekta ;)

 

Skal dere gå på skøyter i Oslo? Midt i spikersuppa håper jeg <3 Haha, blir sikkert kjempekoselig! Og gøy med aktiv date da! Tommel opp!

 

Men du, BreakFree, 3 økter er kjempebra! Og 3 knallgode økter er nok mye bedre enn 5 nokså gode! Greia er at jeg sitter TOTALT stille på jobb! Eneste bevegelsen jeg får er når jeg må på do. Og da sier det seg selv at jeg ikke får mye bevegelse! Så jeg drar hovedsakelig på studio for å fylle opp kvota mi med bevegelse, om du skjønner. Og så går det hovedsakelig høypulstimer da, så blir det liksom til at det er det jeg går på. Hadde nok hatt mye bedre progresjon om jeg hadde tre gode økter i løpet av uka, merker jo at beina er daffe av å holde på hver dag. Men føler liksom jeg må røre på meg også, om du skjønner? Burde kanskje bytte yrke! Blir barnehageassistent eller noe, haha!

 

Og, må slanke meg fordi jeg har en lei tendens til å spise for store porsjoner. Og da blir jeg rund rundt hoftene, som farmor pleier å bemerke :P Syns kroppen min er litt rar i blant. Er innafor normal BMI, men midjen min målte nå 77 cm på utpust etter jula. Og over 80 cm på utpust regnes jo som helsefarlig for kvinner! I tillegg har jeg eplefasong, så har mye mer fett rundt magen enn midjen - og det regnes jo som det farlige fettet! Så jeg har antagelig mer fett på kroppen enn mange andre med min vekt og størrelse. Er det der jeg liksom stresser litt med. Har ikke lyst til å få livsstilssykdommer, har lyst til å være sunn og frisk - lenge!

 

Og vet dere hva? Ikke at det er aktuelt med barn for min del før om leeeeengeee (helst 20 år om jeg kunne velge, haha), men jeg er redd for å legge på meg og bli tjukk igjen! BAH! Kvinnekroppen er dum i blant :/

 

Kjør på med halvmaraton, BreakFree! Tror du klarer det helt fint! Lykke til med skriveuker! Lurt å tenke på helsa, men du bør vel prioritere skolearbeidet såpass at du når målene dine der også! Kjipt å måtte konte fordi du prioriterte det alt for lite, liksom. Men det skjønner du jo selv!

 

Nei, får fortsette så jeg kommer meg hjem før tre i natt!

SNART HELG! JIPPI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan går det med dere?

Ramla utpå i helga. Forstua foten på trening på fredag og har halta rundt på krykker. Og drukket som en svamp både fredag og lørdag. Og lørdag rakk jeg aldri spise, så kan tro jeg var dårlig i går! UFF!

 

Melder vekt i morgen. Føler meg helt jævlig i dag også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.

 

Her går det tregt syntes jeg, ned litt hos meg i går.

er slapp og ikke mye aktiv. føler meg sliten hele tiden på å tenke på kosthold og trening hele døgnet. sukkk....

 

Håper det er lettere for dere og motivasjonen er på topp.

 

hadde to treningsøker som var ganske tøffe forje uke.

i går , styrke i dag bakketrening.

 

det er jo ca 10 uker til første løp, så tvi tvi, for min del. håper virkelig dette snur for meg nå.

 

Frukt86: uff, ikke bra å høre, du får ta det med ro, å bli fort bra.

ønsker deg god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her kommer et svar fra meg endelig! Beklager at jeg har svart så lite nå! Har vært i Sverige i helga med et kor. Det ble jo selvfølgelig litt godis på grensa osv. Forrige uke var en uke med prøvelser, og jeg klarte ikke så mange av dem, for å være helt ærlig. Kom til et pådekket ost og kjeks og vin-bord fredag, og veit dere hva, jeg bare gafla i vei. Var ute og spiste tre ganger forrige uke. På toppen av det hele var jeg altså på kor-helg hvor jeg fikk servert mat hele dagen lang. Altså ble det MYE utenom det vanlige forrige uke!

Det vistes på vekta også, opp 1 kg i går. UTROLIG kjedelig når jeg hadde igjen 100 gram på å gå ned ti kilo tilsammen. Men er desto mer motivert for å gå ned 1,1 kilo nå.

SKAL!

 

Jeg har bestemt meg for å prøve en periode uten Roede-kurs, men hvis jeg ser det glir ut så er det rett på et nettkurs igjen. Enkelt og greit. Fortsetter med gullmedlemsskap, så kan jeg se alle "diagrammene" over ting jeg har gjort og spist og trent siden september.

 

Frukt, det hørtes helt forferdelig ut å forstue foten! Føler med deg! <3

 

Noen glipper på vi ha, noe annet er umenneskelig synes jeg! :)

 

Ukas seier for meg var å kjøpe to Nike treningstopper istedenfor godteri på vei tilbake fra Sverige, på grensa.. Har på meg den ene nå og skal prøve litt yoga hjemme i stua før jobb..

 

Mellom: Stå på!! :) Bakketrening høres bare så heavy ut! Flink er du.

 

Snopet, håper det går bra med deg også, tenker på deg! Håper du får drømmejobben :)

 

MÅ LØPE, men vi snakkes snart :) Skal skrive her mer denne uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Godt å høre fra dere :D

 

Stillstand for min del denne uka, noe jeg må være fornøyd med tratt i betraktning den uka jeg har hatt! Er flink til å begrense godis&den slags til én dag i uka da, og merker at det blir mye mindre enn før også! Før kunne jeg glatt ha spist en sjokoladeplate alene uten problemer. På søndag kjøpte jeg en pose m-kuler (200 gram) (har egentlig bare prøvd å kjøpe akkurat det jeg får lov til å spise for å ikke ha noen fristelser, men var det de hadde på butikken), men spiste bare 50 gram! Har latt resten ligge! Skal sette de ut på jobb i dag, så VEIT jeg at jeg ikke faller for fristelsen senere når jeg er sliten og sulten :) Man får ta de få seirene man har!

 

Mellom: Prøv å sett opp en matplan som du kan følge hver dag til punkt og prikke? Så får du mer en følelse av at: "Sånn her skal jeg spise hver dag resten av livet" - livsstilsendring, og ikke "her og nå fordi jeg slanker meg". Må være noe overkommelig og du må like å spise det da. 10 uker er et hav av tid, du klarer det helt fint! :)

 

BreakFree: Visste at du har vært opptatt, du sa jo at du skulle bort hele helga! :) Fatt mot, noe av denne vekta kan være salt/annen mat enn vanlig/fullere mage ennv vanlig. Vi krysser fingrene for at noe forsvinner av seg selv! Høres lurt ut med gullmedlemskap. Jeg har noe lignende vil jeg tro, LifeSum-appen. Har betalt-varianten der. Funker ganske bra, egentlig. Fornøyd med den. Synes du virker motivert og reflektert rundt dette! VI FÅR DET TIL! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy søren, dette får vi til! :)

 

Føler jeg er så nær målet mitt, men nå er jeg bare så innmari SLAPP! Men grunnen til det er at jeg har jobbet som vikar på ungdomsskolen i hele dag. Stod opp etter litt for lite søvn og "kuet" vel tilsammen 90 ulike tenåringer igjennom dagen. Høhø. ALT GÅR.

 

Dro så på skolen for å skrive oppgave om nynorsk, herlighet. Det var helt umulig. Klarte ikke holde øynene oppe omtrent. Skrev en liten side med bare tullball. Har derfor bestemt meg for at jeg i morgen før jobb faktisk er NØDT til å skrive en ordentlig side med oppgave, istedenfor å dra på spinning. Jepp. Slik blir det faktisk i morgen. Hvis jeg klarer å komme meg opp tidlig kan jeg få til litt yoga, men hvis ikke er jeg egentlig bare nødt til å la det bli med noen treningsfrie dager. Og heller få til noen gode økter i helga. Jeg jobber såpass mye gjennom uka at jeg nesten ikke orker å gjøre skolearbeid, og det går jo ikke. Så denne helga er satt av til oppgaveskriving (og trening) :)

 

Lå som en sekk på sofaen i dag og kunne ikke fatte og begripe hvordan jeg skulle komme meg opp igjen. Men printa ut masse treningsprogram til halvmaraton og kikka over hvor sånn ca. jeg kan begynne for å følge et program. Har nå to ulike som ser ganske jevne ut og som passer nivået mitt. Derfor tvang jeg meg ut på en halvtimes joggetur. Dagens seier får være at jeg klarte hele joggeturen uten å gå et eneste skritt. Bestemte meg for det underveis. Og tenker tilbake på i høst da jeg jogget den samme runden med mye mer gåing. Sånn motiverer, selv om det ikke ble verdens beste økt. Så lagde jeg kylling tikka, stort sett etter oppskrifta her på Grete Roede, men med litt mer tikka masala-saus enn de foreslår (de mener liksom man bare skal bruke halve glasset, SKJØNNER JO KALORI-GREIA, men for min del blir det jo bare tørt da, og jeg kommer aldri til å rekke å bruke glasset før det er for seint, så jeg tok i hele). Også tar jeg faktisk i litt mer grønnsaker enn de foreslår. Også koker jeg ris. Fullkornsris da. Bruker boil in bag fra Uncle bens og fordeler én pose på tre middager, det har jeg lært på kurs at er en passe mengde.... Akkurat litt mindre enn jeg egentlig har lyst på :P Der har vi det..

 

Glemte å si en ting! I helga da jeg var på korhelg så fikk jeg faktisk en del blikk og kommentarer på utseendet! Det var faktisk fire ulike personer som kommenterte at jeg da måtte ha gått ned? Hun ene sa sånn: du ser så bra ut! Er det snakk om ti-femten kilo ned?!

Og jeg ble selvfølgelig glad, men også flau! Følte ikke for å dele vekta. Men det glapp ut av meg: Vel, ikke akkurat femten! Så da kunne hun vel enkelt skjønne at det var snakk om rundt ti kilo :) VELDIG gøy når folk som ikke har sett meg på ei stund legger merke til det :) jippi!

 

Frukt86: Stillstand er bedre enn å gå opp! :) Synes du er utrolig flink til å begrense godteriinntaket jeg! Vi er da bare mennesker! :D

Så bra at du er fornøyd med appen! Skal sjekke den ut :)

 

Gleder meg til å ikke gå på kurs lenger (haha), men samtidig er jeg opptatt av at nå blir det å HOLDE VEKTA. Vil helst ned til 82 og så prøve å la den stabilisere seg.... Kanskje jeg klarer å løpe av meg litt til en gang i fremtida. Hadde jo vært fint å oppleve 7-tallet, men for å være helt ærlig er det ikke noe jeg stresser med... Når du har vært på over 93 kilo så blir 7-tallet så fjernt. Hvis dere skjønner? Jeg sammenligner med min egen tidligere vekt og ikke hva "alle andre" veier..

 

Frukt, du nevnte det med at du gruer deg litt til å få barn fordi da legger du på deg? Hehe. Jeg har tenkt tanken mange ganger. Men regner med at fokuset blir et litt annet den dagen vi får lyst på barn:) Får bare ta et kurs når ungen er ute.. Det funker jo! Men forhåpentligvis er det en stund til.. Jeg orker ikke slanke meg hvert år, altså! Derfor har jeg også stor tro på livsstilsendring, og så å få det til å vare... Ikke falle tilbake i uvanene..

 

Javisst, dette klarer vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så flink du er, BreakFree! En hel dag full av uoppdragne tenåringer! My GAD! Er tante til en del troll, og all creds til lærere! Har skjønt det ettersom jeg har blitt voksen (og fått noen venner som er lærere). Må jo ha vært et mareritt på den tida, selv om jeg sjæl mente jeg var flink og kul!

 

Helt enig! Viktig å prioritere skolearbeid også! Jeg jobber så mye nå at rumpa er VOND 24/7. De to timene med trening på morran er ikke nok når man sitter dønn stille de resterende 22 timene av døgnet. Men sånn er det i perioder, og jobb/skole/karriere er viktig, så det gjelder å finne en balanse man kan LEVE med FOR ALLTID. Livsstilsendring! Akkurat.

 

OG DØNN IMPONERT OVER AT DU KOM DEG PÅ JOGGETUR! Spesielt når du hadde lagt deg på sofaen først. Herreminhatt! Bøyer meg i støvet! FLINK!

 

HAHA! Likte "Litt mindre enn jeg har lyst på". Er jo DET som er greia. Å HELE tiden ta mindre enn man har lyst på. JEEEZ. Er lei av det i blant, altså. Men om man er flink og holder på lenge nok så blir det kanskje en vanesak til slutt? At man ikke er sulten? Får håpe det..

 

Det skal jo en litt større endring til før folk faktisk kan se det! Så vær kry! Da har du nok forandret deg mer enn du tror! Kjempebra :D Men 10 kg er jo faktisk ganske mye. Jeg blir også flau og brydd når folk kommenterer vektendring, liker det egentlig ikke. Men er ikke så glad i oppmerksomhet, så er vel derfor.

 

Vet ikke om appen er bedre enn gullmedlemskap. Har aldri prøvd det!

 

Er nok lurt å fokusere på å holde vekten, leve sunt og trene riktig. Er helt enig i det! Og med tiden tror jeg man faktisk kryper nedover på vekta da også, må bare finne den riktige balansen og ikke bli utålmodig.

 

Håper jeg har funnet nøkkelen selv, at jeg forstår om 1 år at sånn her må jeg leve - hver dag. Jeg kan ikke spise litt godteri flere dager i uka, jeg kan ikke spise så mye at øynene også blir mette. Viktig, viktig. Å ha et visst fokus hele tiden. Tror det i hvert fall.

 

Ting er litt dritt for tiden, sliter med å være positiv. Det mases og presses på alle kanter, har litt følelsen av at jeg drukner. Lyst til å kvitte meg med alt og flytte vekk. Leve som en boms på stranda i Florida liksom. Haha. I sånne perioder tviler jeg på ALT. Er jeg i det forholdet jeg virkelig vil være i, har jeg det yrket jeg vil ha, har jeg de interessene jeg burde ha, er jeg helsemessig der jeg burde være? Skjønner. Bah. Det går jo over, er bare litt slitsomt. Ekstensiell krise gode 15 år etter alle andre har den.

 

Lunsj om 30 min. SULTEN, så jeg gleder meg VILT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese alt du skriver, Frukt86 :)

 

Her kommer bare et lite hei fra meg. Sitter på lesesalen (!). Blir nok sittende her i helga, slik går det når man ikke kommer igang med oppgave før fredagen. Ukas siste arbeidsdag sånn egentlig. Hm. Jeg begynner å bli lei av å studere, det er ihvertfall tydelig :P Klar for arbeidslivet nå jeg!

 

Har vært på vekt i sal i dag i 1 time, og så jogga jeg 20 min etter det.. Ble svett og god, så da føler jeg at økta var bra.

 

I kveld skal jeg prøve den oppskrifta her på Grete Roede som heter helstekt basilikumskylling. Det vil si, jeg kjøpte en hel, grillet kylling (litt mer kalorier, men synes det er så ekkelt med sånn rå :o stakkars lille kyllingen!) Skal selvfølgelig ikke spise hele, så det blir vel fort middag for noen dager. Med masse rotgrønnsaker og søtpotet, tenker jeg. Nomnomnom.

 

Frukt86, jeg blir med deg å leve på stranda i Florida, hvis ikke dagene skulle ta seg opp ;) Er akkurat som deg, jeg lengter vekk når jeg har kjedelige perioder. Elsker å reise, og spesielt dit det er sol. Hvorfor tror dere jeg skal bli lærer. Trenger jevnt og trutt med ferier gjennom året :P NEIDA. Er ikke derfor.. Men det er jo en fin ting med det yrket :) Gode arbeidstider!

 

 

Ha en nydelig dag, damer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fantastisk å lese at alt går bra hos dere.

dere er utrolig flinke til å motivere, hyggelig å lese.

 

BreakFree : der ser du, motivasjon og viljestyrke. dette klarer du bra. neste gang kan du prøve samme runde men jogge litt lenger :)

 

har lifsum appen selv. den er fin å kontrolere litt, men alt stemmer ikke helt ;)

 

desverre går alt til dass for min del, men hoper å dra hode opp derfra fra mandagen. det har jeg vel sagt mange ganger nå men, jeg gir meg vel ikke så lett, uten at jeg skal syte å klage for mye.

 

ønsker all en flott og sporty helg.

 

klemmer fra meg :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree: Hvordan er lesesalslivet? Har det litt sånn selv om dagen. Må jobbe, jobbe, jobbe for å bli ferdig. Og når du jobber for akademia får man jo ikke akkurat betalt for timene man legger inn heller. Lite motivasjon å hente altså, kun ren tvang. Jaja, da er vi to uten liv i helga :P

 

Hvordan ble middagen? Syns du er flink til å lage oppskrifter her fra GR :) Veldig lurt!

 

I går spiste jeg taco. Og jeg var ikke så flink til å spise litt mindre enn hva jeg hadde lyst på, heller litt mer. Blæ, må øve mere der. Tenker jeg ikke spiser godis i helga for å veie opp, og ikke alkohol heller (siden jeg må jobbe). Merker jeg synes synd på meg selv som er alene på jobb, har lyst til å spise godis! Bra å bli bevisst på det, før hadde jeg sikkert kjøpt fordi det var såpass sjelden.. Funker bra med én gang i uka eller mindre-greie!

 

Haha! Fint du blir med meg til Florida! I blant frister det bare å leve som en boms, fra hånd til munn og bare gjøre akkurat det man har lyst til! Ingen bekymringer.. Men det blir sikkert kjedelig når man er 50 og ingen andre lever sånn og man ikke har barn eller noe.. Er litt lei av å konstant spare for å få råd til å kjøpe, og alt statusjaget. Har ikke råd til mange, mange utenlandsturer i året og nye klær hver måned, og jeg skjønner ikke at andre har råd til det heller! Bruker jeg alle pengene på mat eller hva er greia? Mange av vennene mine har akkurat samme stilling som meg (lik lønn), skjønner liksom ikke at de har så mye bedre råd enn meg! Jaja, hører vel med til hele oppgitt-greia mi. Gresset er grønnere på andre siden osv osv.

 

Mellom: For meg stemmer lifesum bra. Jeg sjekker alltid kcal på pakka sånn at jeg tar det alternativet som er riktig. Har sett at noe ligger inne i blant med for lite kalorier. I tillegg har jeg pulsklokke når jeg trener, så jeg fører alltid inn egendefinert aktivitet med tallet fra pulsklokka. Å summere og trekke fra kalorier klarer den helt fint :) Men kan hende gullmedlemskap er bedre, har aldri forsøkt det.

 

Håper motivasjonen din tar seg opp. Men syns du skal løfte hodet NÅ! Ikke la deg selv falle utfor til mandag, da blir det enda lettere å la det være en dag til. Det beste er å kose seg med mosjon og sosialt samvær, ikke mat og stillesitting. Belønn deg selv med en god bok eller litt musikk eller noe sånt på kveldstid, ting du sjelden tar deg tid til. Snubler du, så reis deg opp umiddelbart, ikke tillat deg selv å snuble hele helgen!

 

FIN HELG DERE!

 

Deilig å kose seg med en god kopp, svart kaffe også! Null kalorier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :)

 

Nå har jeg fått meg LifeSum-appen, og jeg synes den virker bra. Grete Roede har ingen bra app, det burde de klart å få til. De tjener vel sannsynligvis fett med penger på oss stakkars slankere, så å betale noen til å lage en like bra app i 2015, det burde de faktisk klare. :D

 

Skal bruke den fra og med i morgen, og prøver brått betalingsvarianten også. Forandring fryder. Gullmedlemskap er greit, men det er bedre å bruke data enn mobil når man er inne på GR-sidene synes jeg. og det kan være litt tungvint innimellom.

 

Pluss at jeg TRENGER en forandring!

 

I morgen har jeg siste veiedag på kurs, takk Gud. Ikke at jeg har tenkt å slutte eller noe, og har ingen planer om å gå opp. Er bare så lei av å måtte rapportere til andre enn meg selv. Har hele tida den stemmen inne i hodet som passer på meg, og det holder, i grunn.

 

Jeg veide meg i går på morgenen, 83,4 viste den, så da er jeg tilbake. (Var 83,3 for to uker sida). I morgen tidlig må jeg sannsynligvis opp TIDLIG for å være vikar, og jeg vet ikke om jeg rekker å veie meg da (må sende rapporten til kursleder innen tolv). Så jeg registrerer vekta for i går. Er jo ennå ikke helt i mål. 1,4 kilo ned til 82, som jo er målet mitt.

 

Jeg har veldig lyst til å klare det jeg, altså. Har skrevet det som mål på den LifeSum-greia. Er jo bare å få i seg max det og det antallet kalorier, og fortsette å trene.. Men ja. Det er enklere sagt enn gjort.

 

I går ble jeg bedt med ut, og det ble jeg. Dro på et lite vors hvor jeg drakk et par cider og litt vodka. Ute på byen ble det hele tre drinker, og ja, jeg ble full. Retten og sletten. Våkna i natt og bare NEI! hehe.. Men formen er OK i dag, trooor jeg, har ikke stått opp av senga ennå. Men skal stå opp NU, ta en dusj, lage kaffe og begynne å skrive oppgave. Så blir det kanskje muligens trening senere i dag. Jeg burde ihvertfall det. Må bare hvile dagen derpå-kroppen først.

 

Lagde hot pizza fra Grete Roede i går, og pizzahorn. Så nå har jeg MYE mat. Det var jo også perfekt nattmat og dagen derpå-frokost :) Men det er ikke såååå lite kalorier, og det er i tillegg altfor godt, så fristende å ikke begrense seg ;) Men skal få hivd ting inn i fryseren nå.. Uansett var oppskriftene veldig fine synes jeg :) Og det er snakk om GROVT, så det føles sunt!

 

 

Frukt86, jeg også driver og sparer. Hold ut :) Kanskje alle de rundt deg ikke sparer like mye, og at de slik sett har råd til nye klær osv.. Utenlandsreiser er dyrt, så det er ikke rart du dropper det i en sparesituasjon. Leier du og kjæresten din nå?

Jeg har også veldig lyst til å kjøpe meg leilighet, i Oslo. Men jeg tror det blir et år til med leiing, kanskje muligens også å dele med noen. Ei venninne av meg bodde alene i Oslo et halvt år i fjor, hu betalte 8000 + i måneden. På Bislett. Det er sikkert ikke så "ille", men her i Kristiansand betaler jeg 5000 og jeg synes egentlig det er nok. Så om jeg ikke vil punge ut så må jeg nok kanskje dele.... vi får se.. Føler meg egentlig veldig ferdig med det, men med den rette personen kan det helt sikkert være koselig å bo sammen. Hvis man har innmari store rom... hehe...

 

Og du, Frukt. Taco er da ikke det verste! Synes du skal unne deg en godteriting, jeg. Dette sier jeg ikke for å sabotere, men taco er MAT! Å venne deg til å ta bittebittelitt godteri er en del av "kaka" det også :) Det å kjenne at man klarer å ta litt :) Uansett hva du gjør, ikke ha dårlig samvittighet. Du jobber ræva av deg og tjener penger og sparer og virker veldig fornuftig. :)

 

Nå må jeg nesten begynne med oppgaven <3 YAY!

 

Snakkes ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er tilbake, det har vært noen fullstendig håpløse uker. Jeg har vært syk, vært på kurs, reist på tur og feira bursdag. Jeg har gjort absolutt ALT feil, og resultatet er ikke overaskende: opp to kilo og tre cm rundt midjen. I tillegg er jeg sikker på at jeg har gått minst tusen cm rundt magen, jeg har ikke noe mål å sammenligne det med, men det kjennes ut som ca tusen. På bursdagsfesten min på fredag måtte jeg velge en annen kjole enn den jeg hadde tenkt, for jeg var blitt for tjukk for den tiltenkte.

 

Jeg er fremdeles arbeidsledig, selv om dette blir den første uka hvor jeg faktisk ikke har noe å gjøre. Neste uke skal jeg på kurs igjen, så det ser ikke så aller værst ut på cv'en så langt.

Jeg har søkt på åtte jobber siden jul og vært på et jobbintervju. Det er spennende og litt slitsomt.

 

Nå er tiden kommet for å ta et oppgjør med egen kroppsvekt. Jeg skal ha en mnd når der jeg gjør alt riktig. Jeg skal ikke tenke på livsstilsendring som jeg kan leve med resten av livet, jeg skal bare ha en skikkelig god gammeldags slankekur i fire uker. Det vil i mitt tilfelle si null alkohol (med et hederlig unntak på bursdagen min på onsdag, da skal jeg ha en god flaske rødvin), null sukker (uten hederlige unntak, jeg må lære meg å kose meg uten sukker), ikke noe spising mellom måltidene, og bare sunn mat. Jeg skal ikke gå sulten selvsagt, men jeg har bare lyst til å se hva som skjer med kroppen hvis jeg gjør alt riktig! Jeg skal legge meg tidlig og stå opp tidlig, gå lang tur hver dag, ikke skippe noe trening, ikke spise ting som jeg veit at ikke er bra for meg, og jeg vil se hvordan jeg føler meg da. Kanskje jeg har det så deilig i kroppen at jeg tenker at jeg vil leve sånn for alltid? Hvem vet! Ikke jeg vaffal, for jeg har aldri gjort ting riktig for den stakkars kroppen min!

 

Jeg skal også prøve å være mer aktiv her, det hjelper på å holde fokus altså. Det er sikkert lurt om jeg begynner å telle kalorier igjen også, men det synes jeg er så grualt, så jeg skal se hvordan det går uten bare for ei uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter B)

 

BreakFree, dette klarer du. om du ikke går på kurs, hvet du jo grunnleggende del, hva som må gjøres. ;) å komme innom her for litt oppsumering og hyggelig prat og ikke minst motivasjon :)

 

 

Frukt86 : taco er ikke usunt om du velger å ta bort lompa og ha mere salat. godt og sundt ;)

det er kanskje jeg som har lagt inn feil på lifesun appen :)

takk, jeg har snakket mye med meg selv i helgen.

dette SKAL jeg klare.

 

Snopet : jeg henger meg på deg ;) en mnd hvor ALT skal gjøres riktig.

 

Helgen har vært grei, har hatt mange timer og omganger med meg selv i helgen.

om at dette SKAL jeg klare. å jeg hvet jeg kan. så nå deler jeg litt med dere, mål å gå hver dag om jeg ikke får trent, styrke 2 dager, jogge 2 dager.

å så skal jeg prøve å variere litt mere i kosten, spiser nesten altid det samme hver dag, dette tror jeg også kan bli utrolig kjederlig, å derfor jeg liksom kanskje gir opp. ike hvet jeg men tenkt å prøve.

i dag spiste jeg kjøleskaps grøt til frokost, godt. :D

så om noen har ideer om frokost, lunch, midag, mellommåltider.

setter jeg stor pris på delingen, spiser ofte det på grete roede sidene, men trenger nytt. så er bare å slenge ut her. ;):P

 

Ønsker alle en flott mandag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! :D/>

 

SNOPET! Velkommen tilbake! :)/> Rist av deg det som har vært, og begynn med ny frisk!

Vet at det er dritt å slanke av de samme kiloene, men det GÅR! Har gjort akkurat det samme siste uka. Er nede 8-900 gram fra forrige uke. Hadde siste veiedag i dag.

 

Nå har jeg VELDIG lyst til å prøve å gå ned 1,4 kilo (til 82) og så melde meg på hold vekten-kurs på internett. Da rapporterer man én gang i måneden. Og da er det ikke så lett å sluntre unna. Det varer et år, liksom..

 

Snopet, om du har lyst til å ta deg råd til det, så vil jeg virkelig anbefale deg å ta et nettkurs. Det kicker motivasjonen så sykt. Og det er VANSKELIG å sluntre unna. Mang en gang har jeg tenkt på at jo, jeg må på trening, for jeg skal rapportere vekt. Og nei, jeg kan bare ikke ta den kakebiten, for da går jeg ikke ned i vekt. Om du trenger tips om en hyggelig kursleder så skal jeg sende deg en melding. Det går f.eks an å ta et ekspresskurs over fire uker. Det koster 1500 kroner (mot 2500 som det koster for 8 uker). Jeg gikk ned 6,6 kg på mitt første nettkurs, men det var altså i 8 uker. Angrer ikke i det hele tatt på pengene jeg har brukt på dette.

 

Og NEI, jeg er ikke betalt av Grete Roede for å skrive dette :P Haha. Jeg har min kritikk mot Grete Roede også. (F.eks at de burde klare å lage en APP!) :)

 

Jeg er fullt innstilt på å ha ei god uke nå. I dag gikk det litt i dass da det var sjokoladekake på lærerværelset (WHYYYYYYYYYYY! på en mandag!) Hadde først tenkt å takke nei, men det ble nå ei litta flis. Uansett: Bæng. Det angrer jeg jo på nå. Mens spist er spist.. Kom meg ihvertfall på trening i dag, har prøvd tabata.

 

Mellom: Kjøleskapsgrøt er digg ja!

 

Frokosttips:

Frokostsmoothie (GR), tropisk smak, kjempegod: http://www.greteroede.no/99772008.o2

 

Sjekk også:

http://suntoggodt.no/oppskrifter/frokost/

Jeg ELSKER denne: http://suntoggodt.no/oppskrifter/havregryn/overnight-oats/

Har hatt det sikkert hver dag i ei uke :P/> Haha. Blir jo ensformig. Men har hatt noen dager uten nå, og da begynte jeg å savne det litt. Så nå har jeg lagd ny doning som venter på meg til i morgen tidlig. Digger at det tar 2 minutter å lage, og det å kunne bare ta det rett ut fra kjøla om morgenen. Kjempebehagelig og fin start på dagen.

 

Middagstips som jeg har prøvd og som jeg har likt veldig godt, fra Grete Roede:

Fisk masala (nydelig!): http://www.greteroede.no/1681446.o2

Tabascoburger (digger denne! perfekt helgemat): http://www.greteroede.no/85431167.o2

Pizzahorn (vegetar): http://www.greteroede.no/73411825.o2

Hot Pizza: http://www.greteroede.no/1681364.o2

 

 

Ting jeg ikke har prøvd, men har troa på (note to self!):

Laksetortilla med mangosalsa: http://www.greteroede.no/90542243.o2

Tacosalat: http://www.greteroede.no/1681284.o2

Avokadosalat med strimlet svinekjøtt: http://www.greteroede.no/1681283.o2

Tomatpai: http://www.greteroede.no/72441075.o2

 

 

Liker også den proteinrike maten til denne spreke dama (har ikke prøvd så mye ennå, men det er mitt neste prosjekt): http://www.kriweb.no

 

 

Supper hos Trines matblogg som alle ser nydelige ut: http://trinesmatblogg.no/category/middag/middag-suppe/

 

 

Vil også prøve blomkålspizzaen til Fotballfrue: http://carolinebergeriksen.no/2015/02/11/oppskrift-onsdag-blomkalpizza/

 

 

Jeg prøver å kjøre litt med proteiner framover og bittelitt mindre karbs..

 

Dette går bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree : wow , nå ble jeg sulten her. Her var det mye spennende.

har prøvd litt av grete roede sine retter, mye godt.

men noe nytt her du sendte skal jeg se og prøve litt her.

 

ellers ble det ikke trening i går :huh: rakk rett og slett ikke. argg!!!!

men i dag er det bakketrening i regnværet , jippi !!! ( det har regnet snart alle bakketreningene mine) hmmm....

 

så har jeg kjøpt to bøker som er om mat og kostholds lære. så nå er det å sette i gang å lese. bli litt klokere på hva vi får i oss osv.

gleder meg litt til det.

 

en pluss i boka , ingen snop eller usunn mat i går :)

 

Ønsker alle en sporty tirsdag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ta en titt på veganmisjonen.no hvis du er ute etter nye middagsoppskrifter. Det er ingen sak å bytte ut "vegansk smør/melk/ost" med vanlig smør/melk/ost, også får man lettlagd, sunn og veldig god mat. Jeg lager mye av menyene hun foreslår, og finner støtt noe nytt :) Vegetarmat er jo veldig effektiv slankemat også, vinn-vinn!

 

Jeg kommer nok ikke til å betale for kurs, jeg er gnien som bare det, og akkurat nå er jeg arbeidsledig, så nå er jeg småblakk også. Men jeg har fortalt mine treningskompiser at jeg har tenkt til å skjerpe meg, det betyr at nå maser begge meg på trening, og den ene spør stadig om kostholdet også. Han er driver med fitness, så vi har ikke helt samme oppfatning av hva jeg burde spise, men han er ganske nådeløs i sin kritikk av snopinntaket mitt, så det hjelper.

 

I går var en god start på min perfekte måned, jeg spiste frokost, lunsj og middag, samt et knekkebrød og et eple til kvelds sammen med en kopp te. Svigermor jobber i Tine, og var innom med en bærepose full av en ny versjon av den "styrk"-melka, med kaffesmak, som skal drikkes etter treninng. Er proteinberiket og lavt på kalorier, så veldig flotte greier :P Nå har jeg ingen grunn til å la vær å trene ihvertfall! Jeg syklet til og fra trening, og hadde en god økt med en kompis. Det ble ikke lang tur med hundene, det er jo speilholke ute, men en liten tur ble det.

 

I dag skal jeg gjøre en del mageøvelser hjemme, trener litt mer kjernemuskulatur kjenner jeg, og har vært ute en liten time med hundene alt og skrevet enda en jobbsøknad. Bra dag så langt!

 

Breakfree: Er det en ting jeg angrer på, så er det at jeg ikke meldte meg på noe hold vekten kurs, jeg var jo nede på 66 kg, helt i mål, så fantastisk ut og hadde det enda bedre. Det er når du kommer i mål at slitet begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO! Stas med aktivtet her! :D

 

BreakFree: Å fokusere på den siste kiloen og så stabilisere høres lurt ut! Greit å få litt pause fra tanken om at man må gå ned hver uke eller er man "mislykka". Deilig å være fornøyd med å stå på stedet hvil litt! Bra du gikk ned nesten alt igjen :) Imponert over at du fikk til å jobbe med skolearbeid dagen derpå altså! Da ligger jeg som regel i fosterstilling på sofaen og sooooooveeeeeeer. Haha!

Hvordan likte du tabata? Jeg har bare fått småinnslag med det på andre gruppetimer. Har vært 8 intervaller med på 20 sek på og 10 av. Litt morsomt med noe nytt!

 

Snopet: HURRA AT DU ER TILBAKE! Og legg de dårlige følelsene bak deg! Det som er gjort er gjort, er ikke mangel på viljestyrke, men en kjip situasjon. Og bursdag(sfeiring). Sånn er det med den saken! Tøffing som går "all in" i en måned nå! Hvit måned høres kjempelurt ut! En vakker dag kanskje jeg prøver det selv, men vet det kommer hyttetur og lignende opp fremover hvor jeg kommer til å ha lyst på øl og sånt. Ingen vits i å planlegge å feile (for meg). Du er sta, du får til dette! Mitt beste tips er å prøve å planlegge neste dag. De dagene jeg har helt tettpakka program og sånt så planlegger jeg ALLE måltider til detalj og legger dem inn i appen min. Har til og med bestemt meg for NÅR jeg skal spise dem (er så mye sulten at jeg gjerne spiser alt med én gang og går uten mat resten av dagen, må rasjonere litt ;) ). Det hjelper på, man er liksom mentalt klar over at dette er det. Og bestem klokkeslett for trening og hva du skal trene i tillegg. Det krever litt tid hver kveld, men lønner seg nok i det lange løp. Spesielt når du skal ha sånn tøffingmåned!

Haha, kanskje greit å styre litt unna de fitnessfolka sine matvaner. Ser ikke helt for meg at det er sunt å trøkke i seg så mye pulver og dritt heller. Sånn all over. Jeg har trua på naturlige råvarer, egentlig! Og skjønner jo at snop ikke er naturlig, så mener ikke min livsstil er perfekt heller. Men alt dette pulveret de spiser.. Og all den kunstige søtninga. Er ikke sikker på at det er så bra heller! (ikke at jeg vet hva kompisen din spiser, så nå generaliserer jeg veldig)

Superbra start på uka! Og måneden! :D

 

Mellom: Lurt å variere litt med maten! :) Jeg er ikke så flink til å variere. Spiser sjelden frokost (ja, jeg vet, ikke lurt) og spiser som regel hjemmelagde knekkebrød med grønnsaker til lunsj. Og middag blir ofte knekkis med egg eller noe vegetar. Er litt matlagingslei, så velger the easy way out. Frukt som mellommåltid! Vann og kaffe som drikke.. Ikke så mye hjelp der altså! Flink som kommer deg UT på bakketrening i regnet hver uke! Knallbra! :D

 

Jeg gikk ned 100 gram denne uka! Haha, helt tragikomisk! Syns egentlig jeg har vært veldig flink (ja, jeg spiste mer taco etter at jeg egentlig var mett på fredag, men null godteri eller alkohol, menmen). Synes jeg spiser lite og trener mye, skulle ønske det syntes litt på vekta. Meeeeen. Har jo regnet på basalmetabolismen min, og vet den er laaaav. Dessverre. Får bare stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Mellom, stå på:) En dag uten trening er en dag uten trening;)

Håper du vil like noen av rettene! Jeg har mange flere oppskrifter i kursbøkene mine, så det er en del der også jeg kan anbefale, f.eks salater med mango og avokado i alle mulige former pleier å være godt. F.eks å spise laks til det. Nomnom. Uansett, finn noe du liker og begynn med det. Matglede er viktig :) Jeg har blitt hekta på å teste nye oppskrifter, og prøver gjerne noe nytt hver uke. Synes det er moro :) har aldri vært interessert i matlaging før enn i år. Så jeg tar igjen for mange tapte år ;)

 

 

Mellom: MELLOMMÅLTIDER: Jeg elsker skyr, det er det perfekte produkt i mine øyne. Proteinrikt og mange forskjelige smaker. Ellers: Yoghurter med 0,0 % eller 0,1 % fra Yoplait, knekkis med pålegg, snacksgulrøtter, bananer, smoothie, nøtter.. frukt..

 

Frukt86: Det du sier om kunstig søtning har jeg også tenkt.. Samtidig er jeg litt nysgjerrig på å teste det litt ut framover.. Har begynte å lese i kokeboka til hu derre Kristine Weber, fitnessdame. Synes det virker som at hu har stålkontroll. Og hu kjører et LCHP-kosthold (low carb high protein), ihvertfall til en viss grad. Tenkte jeg kanskje skulle teste ut noen oppskrifter og da må jeg nok til innkjøp av proteinpulver. Haha.

 

Også tenkte jeg på noe annet, du sa at du spiser knekkis til middag? Det fikk meg til å tenke på om du får i deg nok kalorier til å gå ned i vekt? :) Men vet jo at du registrerer med den appen, så du får vel sikkert det :)

 

 

Snopet: Heldig du er som har treningskamerater, og at du har venner som er ærlige og motiverer deg :) Det kan virkelig være gull verdt! Skjønner at du ikke vil bruke penger på kurs i denne situasjonen, men det var altså en generell tanke :) Håper at det snart ordner seg for deg, at du får flere intervjuer og etter hvert en jobb!

 

Og ja, det blir Hold vekten-kurs på meg. Akkurat det svir litt i lommeboka, man vil jo liksom greie det selv. Men tror det er smart. Vurderer om jeg da skal prøve en ny kursleder på nett, eller fortsette med hun jeg har. Hun er veldig koselig. Prøvde jo forsåvidt å gå på et live-kurs og hun lederen var ikke like effektiv for meg. Kanskje lurest å bare fortsette med hun som har fulgt meg. Hm :) Men skal ned til 82 først, for det er den vekta jeg har lyst til å holde.

 

Dere får ha en finfin dag! Her går det i restemat (kylling, gørnnsaker og søtpotet), og jeg tok 35-40 min yoga på morgenen. Ble sliiiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...