Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Snopet : tusen takk for tips, skal prøves ut dette :)

 

Frukt86: ned 100 g er da bedre en opp, skal være fornøyd med det :)

 

da her solen kommet frem her og gleder meg til å komme meg ut på bakkeintervaller i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BreakFree: Åh, du er så flink til å teste nye oppskrifter! :D Jeg syns det er litt pes å legge inn og regne kalorier og sånt, så da unngår jeg det litt. Dessuten er jeg sånn av type at når jeg lager mat så tar jeg en "slump" eller tar det jeg har, og da må man liksom beregne HVER gang man lager retten. Og det er litt slitsomt! "Salsa" lagd av mango, rødløk og koriander er DRITDIGG til laks! Egentlig til det meste! Yumyum!

 

Og takk for tips, men dette er hjemmelagde knekkebrød på nesten bare frø. SYYYYKT kaloririke. 2 knekkebrød + 2 egg er 450 kcal. Syns det er lite mat med 1300 kalorier, så spiser ikke mindre enn det ;) Og spiser ikke knekkis hver dag altså, men når jeg kommer seint hjem fra trening og ikke orker å lage mat så er det et godt alternativ :)

 

Jeg er veldig for at folk må spise akkurat hva de har lyst på, men jeg hadde ikke vært bombesikker på at det bare er å pøse på med kunstig søting og proteinpulver og tenke at det er sunt. JA, de får sjukt muskulære kropper disse fitnessfolka, men jeg har også mange venninner som er syltynne og bare lever på cola, røyk og loff. Betyr ikke at det er sunt for det! Det siste veit vi ikke er sunt da, disse fitnessfolka er jo mere usikkert. Jeg og Snopet snakket om det for litt siden. Det har vært et forskningsprosjekt hvor de har testet lettbrus (aspartam), og summa sumarum så er det noen som legger på seg av det. Viser seg at vi har forskjellige bakterier i kroppen, og noen har bakterier som bryter ned aspartam til energi "for" oss som vi lagrer som fett. De testet dette på mus og noen få mennesker (tror det var 10 mennesker). Av menneskene gjaldt det for halvparten. Sånn at jeg tenker det er litt sånn flaks/uflaks om man legger på seg av lettbrus eller ikke da! Og kan jo finnes bakterier som bryter ned denne andre kunstige søtningen også. Men alt med måte! Jeg drikker kanskje brus 2 ganger i året, men da drikker jeg likevel lettbrus, så mener ikke at det er verre enn "the real deal", bare at det kan hende det ikke er kalorifritt likevel. Om du skjønner? Men det her finner du jo ut av. Det viktigste er jo å være fornøyd!

 

Kan hende det er lurt å beholde den kurslederen du er fornøyd med. I blant "klaffer" man jo bare på første forsøk og så antar man at det "burde" være noe bedre der ute, men er ikke nødvendigvis det ;)

 

Aaaah, visdomsord fra Frukt på en tirsdag kveld! Herrrlig ;)

 

Så fint at du fikk sol på bakketreninga, Mellom! Snasen belønning! ;) Løper du med brodder nå eller er det isfritt der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86 : ble ikke bakketrening på meg i går :o kom aldrig hjem før kl 21:30 så ble litt i det seneste laget for bakke. MEN jeg sluntret ikke unna pga det nei. da løp jeg på tredemølla.

fartslek med bakke ,, sukkk,,,, sukkk,,, tungt jepp.

men stolt over meg selv da :) deilig også.

Jeg løper med pigger nå , det er stort sett snø/ is på mange områder her. så vill ikke falle å knekke noe.

 

jeg sitter å leser om kosthold om dagen, å leser mye om hva vi spiser å hva det påvirker kroppen våres. sukk, det er ikke bra alt sammen.

å selfølgelig mye bra også da ;)

 

spiser man gurkemeie, ofte eller mye kan det redusere å svulst med opp til 80%. hmm, tankevekkende. hviste du det?

 

laget salat til lunch i dag.

 

ikke noe usundt på meg denne uka enda ;)

 

ønsker alle en fin onsdag.

styrketrening i dag , hva skal dere trene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå fikk jeg lyst på loff og cola.. Hahaha! Røyken kan jeg styre meg for :D

Neida....

Fikk mer lyst til å putte litt gurkemeie i dagens middag! Virker som at alt mulig hvitløk, paprika og ulike sterke ting er bra for det ene eller det andre.. Jeg har troa! :)

 

 

I dag stod oppgaveskriving på programmet (blæææ!), og jeg visste at jeg ville trene i dag. Så for meg å dra meg på senteret etter en lang da på lesesalen, så jeg snudde om på det og trente heller før jeg gikk på skolen. Much better :D Dro på sirkeltrening, det var veldig likt tabata-timen, bare enda bedre/verre. Ble bare så SYKT sliten. Man gjør én øvelse i ca. 20 sekunder x 4 runder, så skifter man. Og så går det i sirkel i en time. Veldig mange forskjellige øvelser. Kan nevne hoppende utfall (kjære gud!) og burpees.. Ihvertfall en god helkroppstrening, så den må jeg komme meg på flere ganger! Har gått litt i det samme sporet når det gjelder trening i det siste, så kjenner det er godt å prøve å variere litt.

 

Ellers merker jeg at jeg ikke er SÅ gira på løping om dagen, så kanskje halvmaraton i april var litt voldsomt.. Lurer på om jeg mangler motivasjon nok til akkurat løping. Motivasjon til trening har jeg heldigvis masse av, og kanskje spesielt styrketrening. Har fått synlige muskler for første gang i hele mitt liv på ryggen og bittebittelitt på armer, så det er motiverende! Men må jo litt fettforbrenning til for at de skal synes skikkelig, da. HMMM!

 

Hadde med middagsrester som lunsj på skolen, og hadde derfor ganske greit med energi når jeg satte igang med skrivinga i dag! Jobba i kanskje sånn tre timer, man får gjort mer enn man tror på få timer. Ser ihvertfall enden av tunnellen på oppgaven, det er godt.

 

Håper dere har en bra onsdag :) Nå blir det hjem og spise nok en restemiddag (jeg lager for mye mat!), og sikkert litt tv-serier..

 

klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god fredags morgen. :D

da har jeg kommet over den største kneika her tror jeg. hi hi.

har ikke tenkt eller spist godt på en uke snart, fantastisk deilig følelse. jippi.

jeg tror at spiser jeg litt , eller tar en liten bit av noe, så sprekker jeg. så har vært flink, står sjokolade forran meg hver dag.

å jeg har ikke rørt skålen. :D

 

å i går løp jeg runden min på 7,6 km og forkortet 2 min. yesssss....!!

 

litt gøy når jeg får det til.

men det vill ikke si at man kan ligge på latsiden ;)

 

denne uken har jeg også skrevet ned alt jeg har spist, veid og vært nøye, så tar litt tid ,men jeg hvet jo at slik skal det være fremm til april hvertfall.

 

så går det bra med maten og trening hos dere.?

jeg hvet dere er flinke til å trene mange av dere, så kiip going B)

 

så er jeg glad det er snart helg, har fri i morgen , heldig vis.

så er å finne frem kostboken å lese , å være sporty.

ønsker alle en fantastisk flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

BreakFree: Om du synes det er gøy å trene styrke om dagen - så gjør det. Ikke tenk på fettforbrenning o.l. Er så mange delte meninger. Noen mener du aldri skal trene kondisjon, andre mener du skal trene masse kondisjon. Tror det er viktig å trene det du synes er gøy, sånn at treningen blir lystbetont. Om en stund kanskje du blir litt lei styrke og løper ræva av deg på tredemølla og så på styrke igjen osv osv. Om det blir dritt å trene fordi "jeg burde jo egentlig trene dette", så er det lettere at man slutter med det eller at øktene blir halvveis. Du kjenner deg selv best her, så du får jo føle på det. Jeg er i hvert fall lei av å ha dårlig samvittighet når man gjør bra ting, fordi en tenker at en alltid kan gjøre noe bedre. Om du skjønner?

 

Mellom: Kjempebra! Om du skulle ha en måned helt uten godis og alkohol med Snopet, så er det jo viktig at du klarer å ikke ta fra skåla ja! :D Kjempeflink! Er også veldig fornøyd med min max 1 gang i uka. Forrige uke ble det ingenting, så er en stund siden sist nå. Tror dette er noe jeg kan leve med resten av livet. Tidligere har jeg ofte tatt en kakebit bare for å være høfflig mot kakebakeren, og det er jo bare tull!

2 min forbedring er jo kjempebra! GRATTIS! Skikkelig kult! Er nok all bakketreninga som hjelper!

 

Jeg har vært så sulten den uka her! Har vært helt umulig å holde meg til 1300 kalorier! Har blitt mellom 1400 og 1600. Men sånn får det bare være litt nå. Har ikke motivasjon til å kjenne sulten gnage, for mye annet å tenke på. Har jo hatt stillstand på vekt (+/- 100 g) siden slutten av januar, så føler jo ikke det er lurt å øke i kalorier.. Men det får bare være! Tror kanskje lørdagsgodtet må utgå denne uka også for å kompensere.

 

Her er det litt SOOOOL! Utrolig deilig! Gleder meg til isen smelter og jeg kan ta fram sykkelen igjen! Fikk så mye gratis hverdagstrim når jeg sykler overalt! Håper vektnedgangen tar seg litt opp igjen da! Tror jeg egentlig har en ~5 kg til jeg vil ned.

 

Anyways! GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Bare en liten tur innom for å si hei :)

 

Jeg er hjemme på vinterferie nå! Utfordringer: Mye god mat i kjøleskapet.. Men fortsetter å registerere! Bra ting: Får til trening, blir skiturer, turer med hund og tilogmed en tur på treningssenter denne uka. Så da er det egentlig bare å passe litt på med maten, så går det nok greit å ikke gå opp i vekt!

 

Jeg jogga 11 km her om dagen utendørs, helt syyyyyykt god følelse å slå sin egen rekord! tenk, så langt har jeg aldri før jogga i hele mitt liv. Det er slike ting som virkelig føles fantastisk! det er sånn fokus jeg vil ha! alt hva kroppen kan klare :D :D :D

 

Håper dere har en kjempefin helg!!

 

Frukt86: Helt enig i at treningsgleden må være i fokus!! :)

Så du ligger på 1300, jeg ligger på 1600, tror jeg aldri kunne klart 1300! Så skjønner godt at det er vanskelig å holde seg der! :)

 

Mellom: Hvordan går det med lesinga ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOIS!

 

BreakFree: KNALLBRA! Høres ut som den perfekte vinterferien! Er jo lov å spise mat, men skjønner deg med at det blir litt skummelt når den er så god - lett å spise ekstra mye! Vi får bare være flinke og lære oss det her! Jeg sliter med porsjonskontroll! GRATTIS MED LØPEREKORD! Hvordan føltes kroppen etterpå? Om du følte deg relativt grei (ikke syre), så tror jeg du fint klarer halvmaraton! Om du skulle bli motivert igjen, mener jeg! Løp du med brodder?

 

Ja, 1300 er lite altså. I hvert fall når man er matvrak. OG JEG FYLLER PÅ MED GRØNNSAKER som alle sier "det bare er å gjøre". Spiser en hel paprika oppå knekkebrødene til lunsj, f.eks. Haha, sulten likevel gitt! Er nok litt det at jeg spiser så mye vegetar, merker jo at jeg blir MYE mer mett om jeg spiser en kyllingfilet til middag, liksom. Men jeg får komme meg igjennom det. I går hold jeg meg til planen. I dag prøver jeg meg på omelett til lunsj, skal se om det hjelper med mer proteiner/fett, som Snopet foreslo en tid tilbake.

 

Veiedag for meg i dag: Ned 200 gram! Begynner å bli latterlig, haha! Men får vel være fornøyd med at jeg ikke gikk opp siden jeg spiste mer! Og nå er jeg i hvert fall på det laveste jeg har ligget i år, så det får være godt for noe.

 

Prøver å være flink å spare ekstra mye penger (spise av tørrvarene som allerede er i skapet). Om jeg får det til tror jeg at jeg skal unne meg noen PT-timer. Kanskje 1 i måneden eller noe sånt for en liten stund. Kunne sikkert hjulpet på styrketreninga og flytta fokus litt vekk fra vekta!

 

Håper dere har en fin uke! Vinterferie eller ei ;) (har aldri skjønt hvem som har vinterferie når. Jeg har ikke uansett ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree : wow , du er flink. 11 km skal du være fornøyd med syntes jeg.

 

å jo leser litt hver dag, men boka er tykk ;) hehehe!

men mye fornuftig å lese om.

 

var på vekten i dag, stille som fjellet....hmmm.

jeg har også begynt å gå minimum 30 min hver dag på morgenen også.

så trener jeg når jeg kommer hjem. etter jobb. Har fremdeles holdt meg, ingen snop.

i går var det bakke trening i gjenn. ikke gøy i sludd og slafs, det var kaldt og vått.

 

åååååå pling det er nå 8 UKER I GJENN TIL SENTRUMSLØPET...

HJELP!!!!!!

 

jeg skulle ha godt ned 8 kg til sentrumsløpet. å alt står bomm stille her hos meg.

 

hvilken meny er det dere ligger på ?

syntes dere er veldig aktive også jeg :)

ønsker alle en fin onsdag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med :-)

Nå. 65,7 kg, 165 cm høy, snart 38 år.

ned til ca.60 kg innen 17.mai.

Trening 2-4 ganger i uka. (løpe,spinning.vekter)

Spise mindre, hver 3-4 time. Kutte ut snop frem til påske.

Det er mine mål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er skikkelig elendig på å henge med her for tida. Det er utrolig, jeg har ikke så mye som skjer egentlig, men føler meg helt overveldet over livet generelt for tida! vi Jeg har takket ja til en midlertidig stilling på vestlandet, og er litt spent på det, må jo flytte med bikkjer og styr og stell, og i og med at det bare er for noen måneder så blir kjæresten her hjemme, jeg skal bo i en leilighet uten internett over en garasje. Blir spesielt! Også flytter jeg om to uker, så det er straks! På fredag skal jeg på et annet jobbintervju og i helgen må jeg sørenmeg skrive enda en jobbsøknad. Det er litt drama i familien, jeg har en kompis som er syk og krever litt oppmerksomhet så jeg begynner rett og slett å kjenne meg litt skjør.

Er på et kurs denne uka, som jeg i tillegg foreleser på. I dag skulle jeg innom og trene før det begynte, sto opp tidlig og kastet meg ut, jeg har slitt i det siste, det blir lite tur for det er så glatt over alt, og treningsprogrammet litt har rakna litt, jeg har fått betennelse i ene skuldern og må bytte ut masse av øvelsene mine, det har gjort meg så demotivert og irritert så jeg har skulka litt.. Ihvertfall, i dag kom jeg meg avgårde, og kom ikke inn på treningssenteret. Jeg hadde glemt nøkkelkortet. Heldigvis kom det en person rett bak meg som slapp meg inn, men jeg holdt bokstavelig talt på å begynne å gråte. Fordi døra var låst liksom. Det går jo ikke an. Men fikk trent da! Følte meg mye bedre :)Vurderer å dra i morgen og bare trene litt kondis, eeeeller sove lenge. Får se. Kanskje jeg klarer å huske å veie meg da!

 

MEN! Jeg er fremedeles alkoholfri! Det er litt ille når det har gått så kort tid og det føles som en skikkelig seier, men jeg er så vandt til å ta et glass øl til maten eller et glass vin til kvelds, at det faktisk føles som at jeg er flink.. Sukkerfrien går så det suser denne gangen, det er dessert til lunsj hver dag på kurset, og jeg er faktisk bare litt fristet! Cold turkey er det eneste som funker for meg tydeligvis.

 

Dere er jammen meg flinke til å trene! Når jeg flytter til vestlandet spørs det om jeg legger vektløfting på hylla og begynner å gå mer turer, må ta meg av hundene selv, og veit ikke engang om det er treningssenter på den lille kroken jeg skal til ;) Veit whippeten min ville satt pris på mer aktivitet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snopet : det er trist når enn føler seg litt skjør, og ting ikke helt går etter forventninger, osv.

men husk , dette er bare nå. så kommer du snart opp på hektene i gjenn. kjederlig med armen, men kan gå turer og gjøre andre ting uten å bruke armer da :)

å ser at du ogå ikke skal ha snop++ skal vi se hvor lenge vi klarer, jeg har 8 uker på meg ? ;)hi hi hi.hvilken meny ligger du på ?

 

 

ellers er jeg flink nå å gå 30 min hver dag, hver morgen, å trener styrke eller løper etter jobb. jippi :D

spiser grønnsaker, å INGEN snop :P

fy så mye bedre kroppen er.

 

 

så får jeg håpe dette også hjelper på vekten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og unnskyld at jeg har vært så lite aktiv de siste dagene. Har faktisk tenkt på det og fått litt dårlig samvittighet... Det har så mye å si at noen holder liv i tråden, men nå så jeg jo at alle dere andre har vært inne og skrevet. Fantastisk koselig! :)

 

Jeg har vært på hytta de siste dagene. Var med mamma flere dager alene, og så pappa. De respekterer at jeg har gått ned i vekt og at jeg vil holde på det, og har faktisk ikke "pusha på meg" noe godis eller noe.. Faktisk har jeg til slutt insja litt på om vi skal finne fram litt, spesielt fredag kveld liksom, for jeg vet jo at det er det som egentlig er vanlig her i familien. Men det har vært noen flotte dager på hytta. mamma og jeg har fått gått to lange skiturer, den ene ble 10 km og den andre ble 13 km. Så hadde vi dårlig vær dagen mellom der, og da fikk hu med meg ut på en liten powerwalk i forferdelig vær. I dag har vi også gått en liten tur, men nå er vi nede igjen fra hytta. Tror mamma har blitt litt inspirert av at jeg har trent så mye osv, så det synes jeg er utrolig kjekt. Gøy at man kan inspirere andre..! Og spesielt sine nærmeste!

 

Vi gikk tur med staver, det hadde jeg faktisk aldri prøvd før. Merka at det var noe for meg.. har alltid syntes det har sett litt teit ut, men nå vil jeg kjøpe meg :P Bruker jo armene mye mer joooooo!

 

 

Frukt86: Tusen takk for løpeskryt! Hehe.. Jeg var ganske sliten i beina etterpå, og litt hyper i kroppen den natta. Måtte legge meg fordi jeg skulle opp tidlig dagen etter. Men det føltes helt fantastisk, og jeg gleder meg allerede til neste langtur. Slapp å bruke brodder i Kristiansand. Vinteren der er DRITT synes jeg, som indre østlending opprinnelig, men i dette tilfellet var det jo faktisk greit å slippe snøen. Så satser på at snøen er borte da jeg kommer ned fra ferie også. Når det allikevel ikke er ordentlig vinter, bare sånn tullevinter, så kan vi like gjerne slippe å ha snø. Og regn. Jeg er lei. Hehe

 

hetles: Velkommen hit! :D Konkrete mål du har! Det er bra!Kutte ut snop fram til påske var ingen dum idé... Hmm.. Her er det helg og lørdagsgodtet er kjøpt inn, men skal jammen vurdere å bli med.... Men vil egentlig HELST ha én godtedag i uka jeg da.. Kan bli med på den iallefall? Da får vi kanskje med de andre her også! ;) Frukt86 kjører vel allerede den taktikken?

 

 

Snopet: Gratulerer så mye med jobben! Forstår godt at du tar den! Men at det er litt utafor komfortsona å flytte på seg sånn det er meget forståelig! Høres ut som at det er litt kaos... Jeg ville lagt trening og kosthold litt til side i denne perioden, og fokusert på det som er viktig å fokusere på.. Alkoholfri, så bra.. Kanskje det er nok i seg selv, å ha noen få, men konkrete og ikke minst betydningsfulle mål i en slik periode? Ønsker deg MASSE lykke til :) Sier som Mellom, dette er en periode, og den går over!

 

Mellom: Tusen takk du også :) Så flink du er som går 30 min hver morgen. Det er superbra! Du spurte om meny, jeg ligger på Meny 2, 1600 kcal.

 

 

 

Denne uka har jeg dog ikke registrert noenting, på hyttetur, kjenner at vanene er såpass godt innarbeidet, og jeg er så motivert for å holde vekta at jeg begrenser meg.. Har jo mål om å nå 82 kilo, og vet dere hva.. Jeg tok en snikveiings i dag lørdag da jeg kom ned fra hyttetur.. Og vekta viste 82,3! Det er jo ikke mandag og jeg "lagrer" ikke den vekta på Grete Roede før jeg ser det på en mandag, som er veiedagen min.. Men jeg ble så glad! Det var ikke tidlig om morgenen engang (jeg veier alltid minst da, det gjør vel alle). Så nå er jeg virkelig nær målet mitt. Og jeg ER nede over ti kilo nå! HURRAY!

 

Tror det er alle skiturene denne uka som har gjort det (tre lange turer tilsammen, gikk også en 12 km tur forrige søndag). Man brenner mye på det! Og kanskje at jeg ikke har tenkt så innnnnnnmari mye på vekta....?

 

Økt treningsfokus fungerer ihvertfall for meg! Unner dere alle en finfinfin kveld! Og god uke! Og alt som er! Bra damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

god mandags morgen alle sammen.

 

BreakFree : så flink du er, du har je gått ski turer, og power walk.

 

 

desverre begynner jeg med sukk...

var på vbekta i dag tidlig.

bang bomm stikke, samme di andre 3 ukene.

 

jo jo , positivt at jeg ikke går opp. men hadde vært hyggelig å sett nedover tall også.

ønsker alle en flott mandag.

 

ps, går fremdeles 30 min uten om alle treningsøkter enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Bare innom kjapt for å rapportere veiedagen som var i går! Vekta viste 82,5 og jeg har nå endelig nådd mitt mål om å gå ned ti kilo tilsammen, faktisk er jeg nå nede i - 10,7 kg siden jeg startet i september.

 

Føles amazing! :)

 

I går ble det en joggetur, men kaos oppi hodet gjorde at jeg ba ei venninne over og vi delte en flaske rødvin. Kanskje ikke den beste starten på uka, men det var veldig koselig. Nå venter Oslo og by:Larm resten onsdag-søndag. Skal prøve å ikke drikke så mye, også skal jeg stikke innom løplabbet der oppe og få meg nye joggesko og forhåpentligvis få jogga litt iallefall, evt trene på et senter, en dag eller to.

 

VELDIG keen på å holde vekta der den er nå, nå som jeg endelig har nådd målet mitt..

 

Mellom: Kjipt med stillstand, men SNART rykker den!!! :) Hang in there!

Jeg hadde sikkert 6 uker med stillstand i vinter. Ekstremt frustrerende. Men det kan rikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei alle sammen!

 

Mellom: Kjedelig med stilstand, er i samme båt selv. Har du sjekket hvo rmye du spiser og sånt? I blant er det bare stillstand lenge og så gjør kroppen et rykk, andre ganger så må man endre på noe.. Hvor mye har du gått ned og hvor mye har du igjen?

 

Hetles: Velkommen til oss :)

 

Snopet: Kjære deg, er mye som skjer for tida. Jeg har i perioder med mye stress kjempet med gråten fordi jeg innså at jeg hadde lyst på et rødt eple og ikke gult som jeg kjøpte.. Man blir helt koko og reagerer ikke normalt! Men man skjønner jo at man ikke reagerer normalt i hvert fall! Her må du bare ta tiden til hjelp og komme deg på beina igjen! Mye for deg på en gang! Gratulerer med alkoholfri og godtefri da! Nå er du jo over den verste bøygen! Kjempebra! :D Herreguuuud, har du whipet? Ser for meg at de trenger EKSTREMT mye mosjon? Travle dager for deg fremover :P Og tror det er lurt å legge styrketreninga litt på hylla som du sier, så kanskje betennelsen kommer seg fortere. Passer jo bra sånn sett, når du allikevel må være i aktivitet med hudene og ikke vet om det finnes noe senter der du skal. Lykke til med flyttinga! Det gikk fort!

 

BreakFree: Høres ut som om du har hatt en fin ferie med familien! Hørtes skikkelig koselig ut :) Gleder meg til å høre om turene dine med staver! Haha! :D Hørt at det er veldig bra å gå fjellturer med sånne, kanskje det er det du kommer til å bruke sommeren på? ;) Og ja! Godis én dag i uka funker kjempebra egentlig synes jeg! Er ikke hver uke jeg har, men deilig å vite at jeg har "lov" om det er en dag jeg har skikkelig lyst på noe! Jeg har det sånn at det er max 1 dag i uka med usunt (dvs boller/kaker/sjokolade/vingummi/potetgull/popcorn/sjokoladepålegg/iskrem/salte og røstete nøtter, you name it. (men urista, usalta nøtter er lov. Som valnøtter fex :) ). Om det da er tre burdager på rad og jeg velger å spise en karamell på den første, så er det ikke lov å spise noe i de andre. Så om jeg spiser 10 g sjokolade eller 100 gram sjokolade er båten kjørt, om du skjønner? Gjør at jeg virkelig vurderer "er dette verdt det?" når jeg får tilbudet, og er veldig lett å avstå! Veldig fornøyd med ordningen, tror jeg kan leve sånn resten av livet :)

Og det beste: GRATULERER MED OVER 10 KG NED! KONGEBRA! HURRA!! DU er så flink! Og skikkelig moro å høre hvor motivert du er! :D

 

Jeg har også veid meg i dag! Stillstand igjen! Dvs at i 2015 har jeg tapt totalt 2.4 kg. Det går sakte, men jeg trøster meg litt med at det ikke går opp. Jeg har spist opp mot 1500 kcal den siste uka (skal ligge på 1300). Orker ikke gå så mye sulten, så tror jeg må fortsette litt sånn til våren kommer og jeg kan kompensere med mer sykling! Håper jeg kan sykle snaaaart! Så fort det ikke er minusgrader på morran! VÅÅÅÅR! HAR SÅ LYST PÅ VÅÅÅR NÅ!

 

God uke peeps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

BreakFree : gratulerer masse med ned -10,7 kg.

fantastisk flott.

kjøpte nye jogge sko selv i går, :P har ingen fra før av , hi hi hi. :P:D

 

jeg får håpe at det retter seg etter hvert her.

 

Frukt86 : Har gått ned ca 12 kg, skal ned mellom 5-10 kg til jeg er fornøyd med kroppen selv. jeg spiste 1600 kacl tiligere, men klarte aldrig opp til 1600kacl ,lå vel på ca 1400-1500.

 

men har gjort om til 1400kcal. men tror det er litt lite i forhold at jeg trener nesten hver dag.

vill egentlig veldig på ett kurs nå, men her ikke råd nå pga sydenturen, og veiavgiften og forsikring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk damer :)

 

Huff, stillstand, vet ikke hva jeg skal si. Jeg tror det er lurt å gjøre et eller annet annerledes. Dere spiser så lite synes jeg, er helt sikker på at begge kan ligge på litt flere kcal.. Dere trener jo så mye! Jeg har ligget på MINST 1600 hele vektnedgangsperioden..

Men så veier jeg jo mer også, det har vel kanskje noe å si...

 

Men pass på så problemet ikke er at dere spiser for LITE! Det er bare veldig typisk at det er det som er problemet! :) Spesielt for de som trener mye!

 

For min del rikka jeg stillstanden fordi jeg begynte å trene mer..

 

 

I dag har jeg hatt en dag med registrering igjen, i går gled det fullstendig ut. Og nå venter by:Larm i Oslo resten av uka på meg. hjelp altså. Må bare prøve å være sunn i størst mulig grad!

 

 

JEG ER OGSÅ KLAR FOR VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

god onsdags morgen.

 

sola skinner og det er VÅÅÅR i luften, jippi.

 

BreakFree: jeg tror jeg også spiser for lite, men kommer ikke opp på skalaen, vill ikke spise noe usunt bare for å komme opp på 1600 kacl.

jeg må prøve å ta en ny utregning å se.

skulle spurt en på grete roede. men jeg er ikke på kurs nå. :unsure:

 

jeg var på gruppetrening ute i går med noen flotte trenings damer, har trent med di før.

wow, fikk ny giv og glød til treningen, selv om det var bein hardt.

 

40 sek inntervall

20 sek pause.

 

styrketrening i 40 min med tabata/sirkeltrening.

 

og nye intervall spyrt på

 

20 sek

10 pause.

sukk tungt, men fantastisk godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

 

Mellom: Det er masse sunt som du kan spise og lett øke mengden kalorier da! Om du spiser 8 valnøtter har du ~250 kcal bare der. 1 ts tran = 50 kcal. Avokado er veldig kaloririkt, ha litt på brødskiva oppå osten. Alt dette inneholder en del fett (og derfor blir det kaloririkt), men det er sunt fett (flerumetta), og derfor kjempebra for kroppen. 1 ss olje når du steker = 100 kcal, evt. over salaten.

 

Har aldri hatt noe problem med å komme meg opp i kalorier gitt, er heller et problem å holde meg nede!

 

BreakFree: Tror ikke jeg spiser for lite. Har stillestittende jobb, mye mer stille nå enn da jeg var student. Jobber 10-16 timer om dagen og sitter DØNN stille. Den tiden jeg legger inn på treningsstudio er mye sånn i seg selv, men husk at jeg ikke har noe hverdagsmosjon. Prøver å kompensere for det! Går i hvert fall ned når jeg ligger under 1300 kcal, nå som jeg ligger på 1400-1500 står det for tiden stille. Legger på meg om jeg er oppe på 1800 over tid. Er ikke så høy av meg, kroppen trenger nok lite mat for å fungere. Dessverre for matvrak som meg! Er sikkert lurt å spise mer proteiner (Snopet har jo nevnt dette for meg i det uendelige), men syns det er litt tiltak, og veldig vanskelig nå som jeg prøver å bare spise vegetar. Kommer fint opp i anbefalt mengde proteiner, men ikke noe særlig over det liksom!

 

Satser på at det hjelper på når jeg får sykla mer fremover :)

 

by:Larm går nok veldig bra! Skal ikke i år, men var i fjor. Trendy med sunn mat nå, ha med deg litt småsnacks i veska kanskje? Kan ikke huske at noe sjekka.. Og ha litt kontroll på ølen? ;) Kos deg! Blir kjempestas! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

Frukt86: tusen takk for svar og hjelp.

 

jeg er litt usikker på , er at jeg tror jeg spiser alt for lite, enkelte dager sitter jeg kanskje sammenhengende 30 min.

sitter 5 min her 5 min der, osv.

jeg er frisør, så jobber jeg alene, så står hele dagen.

+ at jeg går 30 min før jobb, tirsdag,torsdag,søndag løper jeg.

å prøver å få til 2-3 med styrketreninger i uka.

 

så da er jeg usikker på om meny 2 holder da.

men skal prøve tipsene jeg fikk av deg nå.

elsker jo advokado så :lol: :lol:

ønsker alle en flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TulipanX

Hei, jeg er helt ny herinne. Har tatt grep og skal gå ned 10kg. Har holdt på å telle kalorier, karbohydrater og protein via en app, Lifesum, siden 31.januar. Synes det går greit. Jeg har lest endel om maten jeg spiser. Det blir altfor mye karbohydrater så har kuttet veldig i det. Jeg savner spagetti veldig så vi har det en dag i uka. Ellers går det i masse grønnsaker og blomkålpure. Overraskende godt så hvorfor har jeg ikke prøvd det før tro.

Har kun gått ned litt over 2 kg men det stemmer vel ihht ukene som har gått og å gå ned 0,5kg/uka. Måler midje og hofter så det har jo minket. :)/>

Har ikke fått trent noe særlig så håper det blir vår snart så jeg kan begynne å sykle litt. Blir litt hjemmetrim men det gjør liksom ikke susen.

Følger med på dere fremover. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheii :)

 

SAVNER DERE og mitt sunne liv.

By:Larm-uka har gitt meg dårlig samvittighet deluxe :P

Kommer overhodet ikke til å veie meg i morgen tidlig, er redd jeg får en knekk. Tar ei uke med trening først ;) Men skal back on track nå!

 

Ikke bare har det blitt øl ca. tre dager, det har også blitt vin, crave-mat utpå kvelden, godteri, potetgull, is. Haha. Men har kost meg VELDIG, da. Må bare passe på å ikke falle tilbake i noe som ikke er bra. Men tror ærlig talt ikke det blir noe problem å legge om igjen. FRA I DAG. Ikke fra i morgen.

 

Neste uke blir det vekt-trening i morgen (blitt for lite styrke i det siste), spinning tirsdag før jobb, så må jeg tenke ut en plan for dagene etter. Neste helg venter enda en helg utenom normalen, men skal være mye flinkere med maten da, og det blir i det minste ikke alkohol.

 

Har kjøpt meg nye, fantastiske joggesko. Skikkelig motiverende! Har fått til én tur her i Oslo, så det hjalp bittelitt på en ellers skral samvittighet.

 

Frukt86: Du kjenenr selvfølgelig din kropp og ditt behov best :) Ikke meninga å legge seg oppi, vil bare du skal bli fornøyd! :D Kjør på med det du gjør! 10-16 t jobb, wowwww. Det er utrolig mye! Helt sikker på at du er veldig dedikert i det du gjør, høres slik ut! Heldige de som har en hardtarbeidende kvinne som deg! Og gode tips du kom med for å komme opp i kcal. Har brukt mye av det der de dagene jeg har trent mer kalorier, spesielt avokado og olivenolje!

 

Mellom: Den treninga med gruppe hørtes mega ut! Jammen er du flink. Kult å høre at du er frisør! Skulle hatt en time! ;)

 

TulipanX: Velkommen hit! 2 kg nedgang til nå er kjempebra! Lurt for kroppen å ikke gå ned for mye på for kort tid. Med den nedgangen der venner du kroppen gradvis til livsstilsendringen. Jeg har gått ned 10 kg siden september. (Muligens gått opp igjen 5 denne uka på bylarm:P, føles slik, men krysser fingra for at det ikke er sant) Hadde uansett aldri trodd det skulle gå an å gå ned ti kilo. Men nå vet jeg at det går, og det er fantastisk. Jeg begynte veldig med å fokusere på maten, så gradvis mer trening. Ikke alt på en gang, liksom. Så kom det til et punkt, etter kanskje 2,5 mnd da jeg fikk mye stillstand og ble kjempelei av å telle kalorier. Så da begynte jeg å fokusere mye mer på trening heller enn å telle kcal. Så har endelig fått rikka i systemet igjen. Vi skal heie på deg, dette går veien!

 

 

Denne uka har altså ikke vært noe særlig for meg, men det verste/beste har egentlig vært å oppleve at jeg har hat utrolig vondt i magen HVER DAG. Lurer på hva det er jeg reagerer på. Det har blitt mer brød enn vanlig, uregelmessige måltider og øl. Og godteri, noe jeg nesten aldri spiser lenger. Begynner nesten å lure på om jeg reagerer på f.eks brød. Kan ikke huske å ha hatt så mye magevondt siden før jeg begynte på i september. Eller kanskje det er ølen jeg reagerer på? Eller godis? Noe er det ihvertfall. Det var en vekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hey ho!

 

TulipanX: Velkommen hit! Lure tiltak du har gjort! Jeg lagde blomkålris og indisk vegetargryte her om dagen. Blomkålris anbefales! Fikk liksom følelsen av masse ris man fikk blandet inn i gryta! Blomkål er jo genialt, er jo ingen kalorier i omtrent! :) Syns en saus av 50% soyasaus og 50% limesaft er helt nyydelig til blomkålpuré. Til det meste, egentlig! :)

 

BreakFree: HAHA! By:Larm-overdose? ;) Har trua på at du kommer deg tilbake på beina. Er jo sånn her det blir på festival, for ALLE. Ikke så lett å være übersunn 24/7, man må bare velg noe fremfor noe annet! Mente ikke at det var noe galt med kaloritips, altså, jeg bare skjønner ikke helt at det går an å spise for lite heller, om du skjønner? Magevondten kan jo også komme av at det har blitt litt mye forskjellig på kort tid som du ikke er vant til lenger? Mindre fiber?

 

Jeg har hatt en slags "frihelg" selv. Har vært uendelig sliten i det siste, både mentalt og fysisk. Og dette å konstant veie maten og registrere og regne.. Bah! Det gjør ikke det store bildet noe lettere. Så fra og med fredag kveld har jeg ikke veid en eneste matbit! Og jeg har spist sunt, men mest sannsynlig mye mer enn jeg ellers ville ha gjort. Spist meg god og mett. Tror jeg skal unne meg registreringsfri i kveld også (men lager en kalorilav vegetargryte, så kommer ikke til å bli texas der) og så ta opp tråden i morgen. Trenger bare en liten pause fra det der!

 

Tror jeg skal finne meg noen nye aktivteter å drive med. På den måten blir jeg kanskje ekstra motivert til å være enda mer i bevegelse! :)

 

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86: Kjenner meg så SYKT igjen i det å bli drittlei av å registrere! Har tatt meg noen registreringsfrie dager selv.. Må bare passe på at det ikke blir for mange slik at jeg plutselig legger på meg igjen, for det hadde ikke vært så kult.

Sa jo at jeg absolutt ikke skulle veie meg i dag etter bylarm-bonanza, men klarte ikke å la være:P Lå på 83,2. Så ikke SÅ GÆRENT. 700 g opp. Men tror det forsvinner ganske kjapt så lenge jeg er flink denne uka, og det skal jeg fint greie.. Og 83,2 er jo mitt nøyaktige minus 10-kilo-tall, så var nesten litt gøy å se det :P haha. Ettersom jeg har drømt om å se det så lenge. Men det var jo kanskje ikke helt planen å gå opp igjen for å se det tallet da :P

 

Jaja, får bare riste løs denne uka, så går det nok så fint så !

Var på styrketrening i sal i dag, føltes bra, var litt for lenge siden sist, kanskje to uker!

 

Var på en date i kveld og vi gikk tur i 1,5 time! Det var hyggelig da :) Og så mye gratis trim a gitt. Kjøpte kaffe og gikk rundt i hele byen. Kjekt!

 

Jeg er klar for en ny dag i morgen, det er spinning og jobb som står på planen. Og ellers får jeg vel kanskje ta meg en registreringsdag i morgen, hmmmmmmmmmmmm.

 

Har også begynt å vurdere å vente med halvmaraton, blir kanskje litt intenst å prøve det allerede 25. april. Men samme datoen er det jo sentrumsløpet i Oslo, kanskje det kunne vært noe i stedet. Ettersom jeg har tenkt litt på datoen og sett den ut.. Isåfall kan det bli en slik plan:

 

2. april: Skirenn 3 mil (trim-nivå!)

25. april: Sentrumsløpet i Oslo, 10 km

13. juni: Halvbirken (ikke det samme som halvmaraton, halvbirken er vel 11 km eller noe)

September: Kanskje halvmaraton til høsten heller i Oslo? :)

 

Vi får se! Gøy med mål ihvertfall! Da måååå jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...