Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heihei damer! GOD PÅSKE! :)

 

Jeg har gått nesten 26 km på ski idag og ligger nå LANGFLAT på sofaen! Deltok på et renn, i trimklassa. Skikkelig gøy, men vanvittig slitsomt!

 

Så har unnet meg to bamsemums og to andre sjokoladebiter etterpå!

Haha. Har også gått på ski to andre dager denne uka, men det har blitt smågodt hver kveld og da blir ikke min samvittighet ren... Så skal prøve å holde meg unna verste godteriskåla i helga.. Forrige gang jeg var på hytta og dermed gikk myyye på ski, så gikk jeg faktisk ned litt, til tross for at det ble bittelitt sjokolade og vin den turen også. Med dette friskt i minnet så prøver jeg pån igjen. Men det er vanskelig å holde seg unna fristelsene!! :o

 

Ellers, nå er det bare to drøye uker til sentrumsløpet! Hvordan ligger du an, Mellom?

Jeg får ikke jogga denne uka, men skal få tatt meg noen gode joggeturer i neste uke.

 

Må også prøve å få prioritert pensum litt framover... Jeg nedprioriterer dette litt for ofte! Men har fått meg jobb til høsten! Heldigvis! Så det gjør meg glad :) Men må fremdeles stå på eksamen....!

 

Sender dere alle gode påsketanker! Dere er topp kvinnfolk alle sammen!!

 

Snopet nå vil vi gjerne ha et livstegn! Håper du har det fint! :)

Og Frukt86, håper alt står bra til med deg og :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Fant ut at jeg heller vil veie meg og registrere da jeg er hjemme og har min egen vekt! Blir alltid litt muffens når man begynner å veie seg andre steder.. tar det til tirsdag/onsdag:)

 

Her har det blitt masse ski, men også en del godis, så ingen slanke-uke dette, men forhåpentligvis har formen blitt litt bedre, har ihvertfall fått trent armene med all denne ski-gåinga! og det har nok i det minste gått opp i opp med inntak / uttak! :)

 

Håper dere har hatt en knallpåske og at dere får en fin uke!

Alltid kjipt å begynne igjen, lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

HALLO!

 

BreakFree: SÅ UTROLIG FLINK DU HAR VÆRT! GRATTIS! Skikkelig go'lesing :)

 

Jeg har hatt fri de røde dagene! Og det har blitt en del turer ut på byen og jeg har ikke registrert maten... Har trent da! Men er grenser for hvor mange timer man kan jogge om dagen.. Haha. Har antagelig lagt meg ut litt, men har ikke veid meg! Sov ikke hjemme natt. JAJA.

 

Håper det går bedre med deg, Mellom.

 

Snx!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei igjen!

Har gitt opp vekta mi, den er latterlig ustabil. Tror det er fordi vi har fliser på alle gulv. Og har ikke funnet en vekt på det studio hvor jeg trener morgentimer (funnet ut at etter trening kveld ikke blir helt reelt, for litt forskjellig hvor mye jeg trener/svetter og hva jeg har spist i løpet av dagen og sånt). Så jeg kommer til å gå for midjemålet fremover! Og det hadde gått OPP med 2 CM på 8 dager :o Det er ille, vil anslå at jeg har gått opp 2 kg i påska! Herregud altså, blir helt sprø av det her! Ned, opp, ned, opp, ned, KJEMPEHOPP OPP!

 

Nå er midjemålet 78 cm på utpust, har som mål å nå 73! Da har jeg litt å gå på før jeg nærmer meg den farlige grensa på 80!

 

Stå på, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86 : ikke gi deg. dette klarer du.

bra det ikke er bare jeg som er frustrert om dagen ;)

 

Jeg har tatt en liten pause fra grete roede menyer her, gikk bare opp, opp eller sto helt stille. så nå har jeg prøvd meg ut på noe nytt.

Har slitet litt første uka her, hadde lyst å snik veie meg selv i dag, men lot være.

så mandag er veie dagen, så krysser fingrene om dette er noe.

 

MÅ ned nå, før det blir for mye opp og vanskelig å få av i gjenn.

 

har hatt mage tøffe tårer og tøffe tider her. men je holder ut og prøver med alt jeg har å gå ned. trimmer like mye. en til to ganger om dagen..

men lover å fortelle dere om dette opplegget om noen lurer på hva det er :D

ønsker alle en strålende helg. B) jeg har godt tur på mogenen på 30 min alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

 

Mellom, vil gjerne høre om opplegget ditt :)

 

Frukt86: Sikkert lurt å bruke målebånd, like greit det! Vekta er et monster uansett..

 

 

Jeg veide meg i dag og lå på 84 kg, før helga lå den på sånn 83,7 eller noe.. Lurer på om det er påska som har gjort det, eller at jeg rett og slett bare ubevisst har begynt å spise litt mer. Jeg tror nok det.

 

Nå blir det registrering på meg, vil ikke engang sette noen tidsgrense på det. Vil så gjerne ned til 82 før jeg melder meg på hold vekten-kurs. Har uansett ikke så lyst til å drive med det akkurat nå, bare fire uker til eksamen. Men får registrere det jeg spiser. Trening får jeg til ganske bra om dagen, så det er helt klart maten det står på.

 

Stopper "oppgangen" her før jeg er tilbake på høyere tall. Da blir jeg bare irritert og får en lengre vei ned igjen.

 

Registrerte alt jeg har spist i dag, tenkte det sikkert var en bra dag, salat på skolen og greier. men tror dere ikke at jeg alt har bikket 1800 kcal. For å gå ned i vekt må jeg ligge på 1600.

 

Men men, bedre lykke i morgen, tenker jeg :)

 

Registrerte salat fra lunsjen på skolen, og kom opp i utrolige 600 kcal bare på det ene måltidet. Sånn går det når det er både fullkornpasta og rundstykke med smør inne i bildet. Isj isj! Man tror man er så sunn, også er det egentlig massevis av kalorier. Nei heretter får det bli niste! Det er forsåvidt mye bedre for lommeboka også.

 

 

Ellers i dag har jeg vært og jogga i 20 min og så trent styrke (vekt i sal) i 1 time. Ble så svimmel, så nå er jeg nødt til å få i meg mat i hvert fall :)

 

I morra blir det spinning også får jeg tenke ut noe utrolig lavkalori-mat resten av dagen.....

 

Håper det er bra med dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree: du er flink. utrolig målrettet.

å står på med trening.

 

Det er for gjort å bikke på kalorier alså.

 

har hatt en utrolig tøff uke med nytt opplegg, søndag var jeg usikker på om jeg skulle slutte, hvorfor? jeg var sulten. :blink::P

men gikk på vekten da søndag morgen.

 

ned 1,8 hæææ, ja dere hørte riktig, ned 1,8

å ikke nokk med det, 3 cm rundt livet, jeg holdt på å svime av på bade.

av glede tror jeg det var. måtte dobbelt sjekke to ganger og dagen etter, å var korekt.

så jeg hoppet ikke av dette opplegget, fortsetter videre. det var vært å være litt sulten da.

 

dere kan lese om det på nettet også. å er helt gratis.

http://fitfocuse.blogg.no/

 

dette opplegget at man skal stramme opp kroppen og gå ned i fett prosent. bygge muskler. jeg håper dette forsetter bra.

å håper ikke på noen overaskelser.

å maten er super god. barna spiste opp hele hverdagsgratengen jeg lagde i går. å min sønn spiser ikke grønnsaker til vanerlig.

 

ønsker alle en fin dag.

jeg liker grete roede også kjempe bra, di har trosalt hjelpet meg ned 17 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulerer Mellom! 1,8 kg er jo knallbra! Så utrolig deilig! Når man er sulten forbrenner man fett! Prøver å tenke på det i blant, men ikke alltid så lett når sulten gnager! Blir lettere når resultatene kommer da! Og så bra som resultatene dine var!

 

BreakFree: Kan være etterdønninger fra påska ja. Uansett! Bra at du tar tak og registerer! Kantinemat er skummelt.. Og selv om man tar kun grønnsaker er det ikke lett å vite om de har hatt litt olje i eller noe sånt. Mye skjulte kalorier der! Enig med deg at det er bedre med niste! Har litt kjedelig niste selv, får vel bli bedre til å lage litt mer sunt og spennende, kanskje.

 

Og jeeeeg. +1 cm i midja. Det her funker ikke. Jeg har ikke registrert på en stund fordi jeg var så lei. Jeg trener masse og sykler i stedet for kollektivtransport, men spiser nok rett og slett for mye. Er på en måte redd for å være sulten.. Høres sprøtt ut? Men sant! Så jaaa. Nå har dere inspirert meg!

 

JEG MÅ BEGYNNE Å REGISTRERE.

 

Maten min i dag har jeg allerede tatt med meg, men i kveld skal jeg planlegge litt for i morgen. 1300 kalorier godt planlagt med mye grønnsaker og kanskje supper? Det må gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom: Å!!!!! Gratulerer! Du fortjener det så sykt mye. Du jobber og trener og står på. Hadde ikke engang fått med meg at du har barn jeg. Supermamma da! Skal sjekke ut opplegget, må si jeg ble nysgjerrig..! Kunne veldig gjerne tenkt meg å gå ned i fettprosent selv!

 

Det er noe med at jeg en har trent jevnt og trutt en stund, og blir litt lysten på litt synligere muskler nå som sommeren snart er her.. Har fremdeles et godt "fettlag" overalt, spesielt på bein, rumpe og mage! Haha! Så litt oppstrammings kunne vært tingen... Må se hva jeg gidder..

 

Inntil videre hjelper det veldig å registrere maten her, merker jeg. Det er jo egentlig veldig greit bare man husker å gjøre det. Ikke tar det så veldig lang tid heller. Veide meg i dag også for sikkerhets skyld (kunne det virkelig ha sprettet opp til 84..? :/ ) og i dag var vekta snillere enn i går, den viste 83,5. Jeg TROR jeg vil ha onsdager som veiedag, synes det har fungert fint før. Sjekker om jeg er fornøyd i morra tidlig. Haha!

 

Frukt86: Da inspirerer vi hverandre, rart med det at alle får en ny giv helt på likt, hehe. kanskje vi begynner å bli synkroniserte slankere! :D Registrering er key... Aldri vært i tvil om det! Det er ett slagord Grete Roede har som både er sant, og litt bra og litt kjipt: "Mat er kilo, trening er gram". Det er så INNMARI sant!

 

Nå har jeg registrert alt jeg regner med at jeg spiser i dag. Endte på 1750 kalorier. Skal få en fyr på besøk i kveld (tredje date, litt koselig og litt sånn....skjer det noe snart?!:D) og jeg ba ha på kveldsmat etter begge er seint ferdig på jobb. Så jeg har sett for meg hva jeg sannsynligvis spiser :P

1750 er jo i øvre sjiktet, men når jeg skal ligge på 1600 kan jeg ta én dag med 1750 og en med 1450, det er summen i løpet av uka som teller.... Får ta en 1450-dag snarest.

 

Supper er kjempelurt ja!

 

I morgen tror jeg det blir fransk løksuppe eller gulrot & ingefærsupper eller tomatsuppe fra Grete Roede-oppskrift. Alle de suppene er utrolig gode! Og kalorifattige..

 

Og ellers kjører jeg på med salater, omelett osv.. I dag blir det faktisk omelett og salat til middag på jobb. Litt kjedelig, men ganske godt også, også hjelper det på protein-inntaket mitt :) Har tatt i familieskinke og cottage cheese og paprika i omeletten. Namnam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Jeg velger meg onsdag som veiedag slik jeg hadde tenkt (det hjelper på at tallet var snillere i dag enn i går, hehe). I dag viste vekta 83,2. Så egentlig er det lite å grine for, dette er jo mitt ned 10 kilo siden september-tall. Også er det ikke mye det er snakk om før jeg vipper ned til 82 komma et-eller-annet.

 

Men den jobben må også gjøres, det vet jeg, og det skjer ikke av seg selv.

 

I dag er jeg helt utrolig trøtt! Var på date i går, svært vellykket var det også!! Men det ble sent i seng midt i uka, og det tåler visst ikke denne skrotten. Tror også at jeg har treningsfri i dag, det vil si, ligger og lurer litt på å ta en tur ut, men orker egentlig ikke i det hele tatt. Men kanskje jeg blir inspirert av å skrive ferdig dette...

Var uansett på treningssenteret både fredag, lørdag, søndag, mandag og tirsdag, så det er kanskje ikke helt på trynet å holde seg unna en dag. DET SKAL SIES at på søndagen tok jeg bare en bitteliten svømmetur og satt ellers i badstua, så det var litt hviledag da og :)

 

Har ellers lagt min elsk på den nye mozell light med drue og eple. Skikkelig fresht og godt! så har kost meg med glass etter glass nå sammen med litt jordbær. Drikker fra høye glass og later som at det er sjampis, haha. Luksus!

 

I morra og fredag dagtid skal gå fint matmessig.

 

Fredag kveld får jeg besøk av ei venninne, da blir det rødvin, spaghetti og hjemmelagde, kjempegode kjøttboller, noe jeg elsker å lage.Regner med at vi går ut på lørdag. Så kan ikke garantere for noen sunn lørdag. Men tenker jeg skal greie å hente meg greit inn søndagen. Er nødt til å få jogget litt mer også før sentrumsløpet, så det er ikke så mye å lure på! Utrolig greit å ha et slikt skummelt mål i siktet! Tør jo ikke annet enn å trene :P

 

Håper det går bra med deres prosjekter og matregistrering! Jeg fortsetter å registrere og sikter meg nedover på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du er rå, BreakFree! Nå er du jo alt nede nesten der du var, og snaaart i mål! :)

 

Og så koselig med vellykket daaaate :);) Det gir en skikkelig god-følelse! Mozell synes jeg også er en god brus! Enig der! Men sjelden jeg drikker brus, egentlig. Er mest glad i vann (og kaffe, hehe) :)

 

Sentrumsløpet går nok kjempebra! 10k? Ikke sant? Null stress joggedress! Har du en tid du har lyst til å klare det på?

 

Har hatt to dager med registrering so far og det har gått bra. Ligger over 1300 kcal, men har også trent i flere timer. Ligger under det Lifesum-appen sier jeg kan spise (den mener man skal spise opp alle treningskalorier). Må jobbe litt mer med meg selv for å tåle å være mer sulten. Og merker også at jeg blir fysen og har lyst til å ta meg et knekkebrød selv om jeg strengt talt ikke er sulten. Jobber litt med å innse når dette er også! Sover litt dårlig for tida, våkner midt på natta og er våken flere timer. Kjedelig, men går vel over!

 

Lagt opp til sosiale ting på DAGTID i helga. Har IKKE tenkt meg ut for å drikke. Har vært mer enn nok av det i det siste. Prøve å være litt streng nå igjen sånn at jeg ser ting går nedover. Gleder meg til 50 g sjokolade på lørdag :) :) Haha, små barn små gleder.

 

I dag har jeg planlagt vegetarmiddager for 8 dager fremover. Skrevet handleliste og greier. Skal handle på lørdag - og forhåpentligvis ikke igjen før neste lørdag. Skal prøve å spise mest mulig ut fra hva jeg har i skapene. Håper både lommeboka og midjemålet blir fornøyde! :) :)

 

Ha en finfin uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så flink du er Frukt86! Lagt opp 8 middager, det er jo bare helt supert! :)

Godt å høre at det er flere som drikker alkohol her!

 

For jeg var nemlig på tidenes fyllekule på lørdag! Haha. Kan ikke huske sist jeg festa så hardt, rett og slett. Overhodet ikke i Grete Roede-ånd, og jeg kommer ikke til å veie meg på flere dager nå! Det begynte med at jeg hadde ei venninne på besøk,og vi tok oss et par utepils i deilig sol. ÅH! Da var vi igang.. Og fant ut at vi trengte jo ikke stoppe helt opp å drikke, ettersom vi skulle på vors på kvelden. Så vi dro hjem og lagde middag og drakk litt Bulmers. Så bar det videre på vors, hvor vi hadde tre vinflasker på deling. Og så byen, og der ble det selvfølgelig både en øl og litt vin og så jammen litt mere vin også! Vi ble kjent med en guttegjeng og det endte selvfølgelig med NACH!!! Når var jeg sist på nach?! Vi kom ikke hjem til meg før enn i sjutida. Så det var fryktelig moro. I går var jeg helt borte, kanskje litt full hele dagen?! Neida. Men uansett. Det her var skikkelig rai-rai. har ikke vært på en sånn kule på...... tja. Flere år?! Kan i hvert fall ikke huske sist jeg var på et nach!

Sånn GR-messig får trøsten være at vi dansa konstant i tre timer på nachet, så fikk nå ut litt! :P:D hahaha. Men inntaket.. guri! Og i går spiste vi forholdsvis sunt, men jeg spiste MASSE i går. ikke snakk om noe registrering. Kroppen cravet mat, mat, mat, pepsi max!!

 

I dag er jeg heldigvis back to normal, og eksamensangsten har slått inn hardere enn hardest. Panic at the disco! For å si det sånn. Så nå blir det full konsentrasjon. Stressa for at jeg ikke har så mye lesetid. Skal jobbe, må jo det som vanlig. og osloturen til helga er bare... ikke veldig bra planlagt. Men vil føles litt nederlag å droppe sentrumsløpet nå, og jeg har jo betalt og greier. Så jeg drar dit. Har egentlig ikke noe mål om tid! Selv om jeg kanskje burde hatt det :/ Jeg løper ikke noe spesielt fort. Sist jeg løp 1 mil (på mølle) brukte jeg 1 time og 13 min. Og jeg har kun løpt mila 3 ganger i hele mitt liv!

 

Var akkurat ute på en rolig joggetur, så formen kjennes grei. Så blir det muligens litt spinning i morra. Men tror jeg holder meg unna styrketrening denne uka, rett og slett, for å ikke bli støl.. Jeg kan bli fryktelig støl av det! Også blir det uansett ikke fredag, dagen før løpet. Og sikkert ikke torsdag heller pga stramt program :( Så jeg får bare lade opp.

 

Nå har jeg registrert maten for i dag, hadde ikke noe lyst, men kom nesten akkurat på 1600. Kanskje et tegn på at visse ting begynner å bli litt automatisert, og det er bra synes jeg :)

 

For å snakke om litt annet enn vekt... Daten gikk jo bra, men han er ikke så ivrig nå, og jeg kjenner jeg synes det er INNMARI kjipt, fordi jeg tror han innerst inne har lyst, men han holder igjen fordi han har barn :( ÅH, det er så dumt. jeg flytter til høsten og det vet han godt. Dumt det ikke går an å prøve bare.. Men jeg forstår han også. Men jeg personlig kunne sagt ja takk til en koselig vårflørt og heller se hvordan det utvikler seg :) Det MÅ jo ikke bli seriøst med EN gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!

 

"Måledag" for meg (ingen vekt før jeg finner en stabil en!) og ned 0.5 cm i midjen. Sååå. Er jo bedring, selv om jeg merker at buksene mine er trangere nå enn på en stund. Jeg registrerer i hvert fall! Prøver så godt jeg kan, og prøver å finne en balanse mellom å ikke være skrubbsulten (1300 kcal) og tillate meg å spise litt av treningskaloriene mine, men ikke for mye av dem (for da går jeg ikke ned). Får være tålmodig! Og ikke minst! Holde meg til godis én dag i uka, for nå begynner det å bli fristende med is i varmen! Må være streng her!

 

HAHA! BreakFree, høres ut som om du hadde litt av en helg! Har det så moro når jeg ender sånn på nach, men angrer bittert dagen-derpå når jeg bare ligger i fosterstilling og ynker meg. Er ekstra kjip mot meg selv og nekter meg selv å ta smertestillende når smerten er selvforskyldt, og da blir dagen-derpå paaaaain. Men sånn man reder ligger man.. Haha! Flink du var som spiste sunt i hvert fall! :)

 

Skjønner du blir stressa med eksamen, men det går nok bra så lenge du er flink til å lese når du har tid. Og du må kanskje ikke være hele helga i Oslo selv om du skal på sentrumsløpet? Jeg vet ikke når det er.. Syns det høres lurt ut å ha første gang bare som mål, og så kan du heller prøve å slå din egen tid gang nr 2 osv. Men er nok fort gjort å løpe saktere på mølle siden man stiller inn på farten man vil løpe. Ute blir du nok litt gira av de andre og holder nok et høyere tempo. På den andre siden er det litt tyngre å løpe ute (avhengig av hvor høy incline du bruker, selvsagt). Lurt med litt hvile før løpet, ingen grunn å ha kjørt seg selv helt ned i grøfta før da. LYKKE TIL! Du kommer til å bli så glad etterpå! :)

 

Skjønner frustrasjonen din mht daten, men skjønner nok han også. Vet ikke hvor gammel han er, men siden han har barn kan det hende at han har blitt litt "brått voksen". Og da er man fort ute ette rnoe som er litt seriøst, for man kan ikke dra unger inn/ut av småforhold hele tiden. Og kanskje han er ute etter noe seriøst for sin egen del også, at dere er på litt forskjellige stadier i livet? Og han kan ikke flytte etter pga barn, men så er det litt vanskelig fordi han har liker deg også? Ikke vet jeg, men vet at jeg har mentalt sett endret syn på sånt her. Da jeg ble sammen eksen da jeg var sånn 22 tenkte jeg at "jaja, kan jo bare ta det litt som det kommer og se hva som skjer, jeg er jo ung". Hadde aldri i verden blitt sammen med en person med den tanken i dag, for nå vil jeg jo gjerne at det skal vare (blir 29 i år..). Hadde jeg vært singel og møtt en person jeg likte godt, men visste det ikke ville kunne bli noe mer med (f.eks. flytting), så hadde jeg nok backet ut. Men er kanskje den biologiske klokka som tikker? Uansett, skjønner at det er kjipt for deg, for all del! Alt blir komplisert når man har barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :)

 

Frukt86, jeg går rett på det morsomste, nemlig guttepraten :P Haha.

Jo, du har så rett. Det må være akkurat det som er greia, at han backer ut fordi han ser at det her kunne blitt noe seriøst, også kan det ikke det i hans øyne. Jeg tror egentlig han liker meg ganske godt. Tidligere har han sendt masse meldinger og de få gangene vi har møttes har det vært full klaff, så og si. Han er humoristisk og en kjempekoselig fyr å være med. Så derfor gjør det meg så trist når han ikke "vil" bli bedre kjent med meg.. Jeg kunne helt seriøst flyttet tilbake til sørlandet om et år eller to hvis det her hadde vært The One. Null problem i det hele tatt. Men nå har jeg fått en super jobb i Oslo og kan bare ikke bli her pga en fyr jeg har møtt noen få ganger (og som nå ikke engang vil møte meg lenger virker det som, buhuuuu!) :( Han sa jo det sist vi møttes, at han var så redd for å såre meg og at jeg skulle tro vi var på vei inn i noe veldig seriøst, han sa han kjente at han må ha noen som bor her osv. Og det er jo forståelig. Også sa han jo at han er redd for å bli forelska i meg. Og det er jo i grunn et kompliment, fordi det vel egentlig viser at han kunne blitt det...?

Lett skal det ikke være! Når det gjelder alder, han er 34 og jeg er 28.

 

Jeg får vel bare la han være i fred, jeg sendte ham melding sist på mandag, vi begynte å snakke om snapchat, og han sa jeg kunne legge han til. Så jeg gjorde det, men han har ikke godtatt ennå. Så enten er han teknisk ikke så god på snapchat, ellers oppfører han seg bare kjemperart. Han sa "bare å sende meg snap, legg meg til", liksom. Veldig rart, men det er vel sikkert gått i glemmeboka.

 

Men nå har vi ikke snakket sammen verken tirsdag eller onsdag og jeg har ingen planer om å ta kontakt i dag heller, og ikke i helga heller, det må komme fra han. Selv om det svir litt i hjertet og jeg savner han faktisk allerede....! Er det mulig?!

 

Jeg vil også gjerne ha noe seriøst, så jeg ser vel at dette ikke er det beste utgangspunktet. Samtidig er det noe med at vi vet ALDRI hva som skjer, vi kan bare ikke planlegge framtida, og jeg har tre måneder til her, for min del hadde det vært mer naturlig å brukt tid sammen og blitt kjent og SÅ avfeie det, heller enn å avfeie det på forhånd. Det kan jo også hende at vi hadde funnet ut at vi faktisk ikke passer såååå godt sammen, og da hadde vi i det minste visst det... Snufs!

 

Hehe.

 

Sentrumsløpet: Begynner å bli klar, har tatt et par joggeturer denne uka. Tror det skal gå fint, håper på adrenalin og å klare å få ny, egen rekord på mila. Det tror jeg faktisk kanskje at skal gå, regner med det blir et kick ihvertfall. Men skal ikke henge meg så altfor mye opp i tid. Mellom, er du klar? :)

Kommer ikke til Oslo før sent i morgen og skal sove hos ei venninne, orker heller ikke buss ned til sørlandet igjen etter løpet, så blir til søndag. Men har bestemt meg for å lese på bussen både opp og ned, det går nok fint. Blir ingen kraftig fyllekule denne helga :P

 

Oi, glemte helt! I dag viste vekta 82,8. Jeg registrerte det selv om det er torsdag (har egentlig veiedag onsdag). Tror "moroa" fra helga begynner å slippe taket.

Fortsetter å registrere det jeg gidder!

 

Frukt86, jeg er med på godis én dag i uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I blant så får jeg ikke varsler på snap (selv om jeg har innstillinger som sier det). Vet ikke om det er at mobilen min begynner å bli gammel eller hva det er (4 år nå tror jeg, samsung galaxy s2), men da kan det jo gå evigheter før jeg går inn der, for jeg tror jeg ikke har fått noe på snap. Eller så er han treig. Eller så er han teit. Ikke så godt å si.

 

Er veldig enig med deg i denne guttepraten altså. Og det der "redd for å bli såra/redd for å såre" syns jeg er så teit! MAN KAN IKKE GÅ RUNDT OG FRYKTE DET VERSTE HELE TIDEN, og å bli såra er en del av livet. DEAL WITH IT! Men ikke alle som er like kyniske som meg!

 

Men! Veldig enig med dette at han skal ta kontakt neste gang nå. Jeg HATER slike uskrevne regler, og har alltid vært veldig for at "jeg sender sms når jeg har lyst til å sende sms", men jeg skal jo også innrømme at de guttene som har vært mest interessert i meg er de som jeg har vært litt lunken mot, og vice versa. Min nåværende samboer var veldig på, og det synes jeg var helt vilt slitsomt. Men han lurte seg inn på en måte, haha. Husker han tok hånda mi og skulle leie meg ganske tidlig i prosessen, og jeg fikk helt noia, for jeg hadde nylig data flere andre gutter (data ikke flere samtidig, men det var kanskje bare en uke siden jeg data noen andre og så skulle han leie liksom). Holdt på å freake helt ut, men så gikk det jo over. Haha, dette vet ikke samboer da. Sååå, det jeg prøver å si. Selv om jeg er i mot det og synes det er kjempeteit - så er det nok best å ikke sende melding først, men la det komme fra han neste gang. Enten tar han kontakt eller ikke, men det endres neppe av at du sender en sms på lørdag liksom..Om han sa han ikke ville ha noe seriøst, så burde det jo ikke være noe problem. Krysser fingrene for deg! :)

 

HERREGUUUD! DU SER JO 82-TALLET! DU ER SNART I MÅL! DU ER DØDSFLINK! OG LYKKE TIL PÅ SENTRUMSLØPET! <3 HURRA!

 

Mellom: Du nevnte sist at det var tungt. Hold ut! Ikke gi deg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:-) jeg sitter på lesesalen og trenger en pause fra pensum, så fikk lyst til å svare her. Skriver fra mobilen, så det blir nok litt kort (men det er kanskje greit):P Sentrumsløpet ble en veldig god opplevelse! Slo min egen rekord på mila med hele seks minutter )og forrige rekord var på mølla!) så det er jeg seff utrolig fornøyd med:D fikk opp farta gitt! Trodde dog at jeg måtte bryte underveis, da jeg fikk ekstremt hold, noe jeg aldri pleier å få:( da gråt jeg litt og gikk i flere minutter (i nedoverbakke!!!!!) :( Var derfor utrolig lettet da det endelig gikk over og jeg klarte å jogge igjen. Jeg er allerede klar for et nytt løp, det gav mersmak! Ikke minst har det vært noe å trene mot :-)

 

Han fyren har gitt meg en like på instagram, ellers ingenting, og jeg tenker jeg legger han på hylla. Mister interessen selv når jeg ikke føler meg så godt behandlet. Om han tar kontakt kan jeg møte han, men jeg gidder ikke insje, jeg har sagt klart og tydelig ifra at jeg gjerne vil henge mer. Det VET han nå. Tipper han bare prøver å unngå en vanskelig situasjon dersomvi hadde blitt forelska, menyen synes fremdeles det er helt latterlig å avfeie kjærligheten før man har gitt det en sjanse. Og om det ikke hadde blitt LOVE så kunne det sannelig blitt kos og flørt noen uker, noe jeg ikke kjenner ett menneske som ikke har godt av.... Enig med deg frukt, å eventuelt bli såra er en del av livet, og man kommer seg videre.... Både han og jeg har uansett vært borti verre før, han er skilt og for min del har jeg opplevd å bryte med samboer. Vi hadde nok tålt et eventuelt "brudd" etter noen ukers dating. Djiiiiiiiiiizzzzzz! :|

 

Mat og sånn: jeg var ute lørdag kveld i Oslo, veldig kjekt, orka ikke telle en eneste kalori. Er tilbake i dag og tenker det blir gulrot og ingefærsuppa til Grete r, jeg bare digger den og lager den ofte når jeg må ta en "clean" matdag :-) nå får jeg lese videre, så satser jeg på litt styrketrening i kveld. Håper det er bra med dere:-) og håper det gikk bra m deg på lørdag, mellom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy moly, kanskje lurt av meg å registrere FØR jeg spiser istedenfor etter :P

Bikka glatt 2000 kcal i dag, ikke at det er KRISE, men når jeg vil ned må jeg holde meg rundt 1600.. Jaja..

 

Det ble ikke gulrot & ingefær-suppe, det ble en nydelig laksewok! Hadde sykt cravings på den faktisk. Oppskrifta finner dere her (elsker denne, har lagd den mange ganger!):

 

http://oppskrift.klikk.no/laks-med-lime-og-koriander-i-wok/1584/

 

Hadde ikke koriander i dag, men den gjør også susen dersom man er glad i det. Hvis ikke smaker det faktisk mer enn nok uten.

 

Følte at jeg "måtte" trene i dag, så jeg tvang meg en tur på senteret selv om jeg hverken hadde ork eller lyst. Jeg angrer ikke, men akkurat i dag kunne jeg faktisk spart meg. Første gang på evigheter at jeg tenker akkurat det. For jeg synes ikke det ble noen bra økt. Var altfor sliten i kroppen. Det er vel helt sikkert løpet på lørdag som sitter i, også er kanskje ikke kroppen heeelt fornøyd med at jeg dro UT og drakk vin rett etterpå... Den trenger litt tid å bygge seg ordentlig opp på! Jeg jogga ti min på mølle, trente styrke i 15-20 min på senteret, og jogga så hjem... Ble bare tull egentlig :P Burde heller venta til i morgen.

Nå har jeg nemlig funnet ut at jeg dropper tirsdagsspinninga i morra tidlig og heller leser til eksamen. Lar kroppen få en hviledag til. Får evig dårlig samvittighet av å ikke lese NOE, så tar heller 2 timer lesing hjemme før jobb akkurat i morgen. Sjelden jeg dropper den spinninga, så det!

 

Lurer nå på å melde meg på halvbirken på Lillehammer 13. juni, det er 12 km! Har ganske så lyst, deilig med et nytt mål! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Grattis med ny pers, BreakFree! Så utrolig gøy! :D

 

Hold er et tegn på at du trenger mer oksygen (melkesyre), så om du merker at det kommer, senk farten og pust rolig og kontrollert dypt ut og inn. Musklene må ha mer luft for å ikke danne melkesyre! Hjelper alltid meg! Ellers må du nok gå som du gjorde, men det går over til slutt :)

 

Laks er utrolig godt, men kaloririkt! Lett å brenne seg på den der! Og jeg ELSKER koriander :) :) Lurt å få prioritert lesinga også, du er jo god på å trene regelmessig :) Tommel opp for halvbirken! :D Lurt å sette seg mål som motiverer :)

 

En halv cm ned rundt midjen her! Går trått, men jeg spiser også ca 1600 kcal. Og da er jeg ikke så sulten :) Så sånn som jeg har det nå er jeg positiv! Masse trening, kontroll på inntaket, men ikke for lite. Håper det fortsetter fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree: du klarte det , stoooor tommel opp.

sentrumsløpet var gøy også. :)

 

hva ble tiden din på ?

halvbirken er fin løype.skog og treng.

skal løpe hele birken 13 juni selv. på 21 km :P:lol:

 

Stakk innom her en tur i dag, savnet liksom forumet her.

ha noen å skravle/dele ting med.

her hos meg har alt lettet litt hverfall.

ned 3 kilo på 3 uker og 3 cm rundt livet. jippi.

 

klarte å fullføre sentrumsløpet også med ny personlig rekord.

4 min kortere enn i fjor.

det eneste som var er at jeg ikke husker siste kilometeren :o

var fokus på å klare tid.

men klarte en ny tid.

 

neste for meg er nå råskinnet til lørdag. jippi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Jeg vil gjerne slenge meg på.. :)

 

Meldt meg på Ekspressen, siden jeg tenker at om jeg kommer igang med å spise bedre så går det av seg selv resten. Optimist? ikke i det hele tatt.. Eksamenstid for damer over 30 = stress, snop og mer vekt på både fu og mage. Raskt opp i vekt, ikke like raskt ned lenger.. merkelig det der.

 

Kutta trening for noen uker siden og har kost meg godt i helgene (pluss flere dager i uka) og da seiler kiloene bare på. Så jeg som endelig hadde klart å komme til 66, gikk rett opp igjen og når vekta viste 70 og målet rundt magen for første gang på måneder var på 83, sier jeg bare stopp! ikke mer den veien!

Har prøvd alt i årene etter barn nr 1 som gjorde meg ufør i bena. veide 90 kilo! det er mye på en liten dame på 157cm..jeg vil ha kroppen min tilbake for po****..

 

Dere kjenner vel til det.. :blink:

Lurer på, veier dere maten deres hele tiden eller er det bare sånn ca? Jeg er ikke så glad i å veie alt, bare.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86: Gratulerer med ned på midjen! Det er jo helt topp! Det må være befriende å kaste vekta og fokusere på målebåndet! LURT! :)

 

Driver og leser meg opp på hold, står mye forskjellig, men ja, pusting og matinntak ser ut til å være ting å tenke på for å forebygge det.. blir nødt til å gjøre alt mulig av tips for å unngå det ved neste anledning! Jeg vet godt at jeg pressa meg MYE mer enn jeg pleier (og mer enn jeg hadde tenkt) de første km.. må bare holde igjen..

 

Denne artikkelen var jo grei: http://aktivtrening.com/loping/lopetrening/aldri-mer-hold

 

Mellom: oi oi, så du skal på 21 km! kjempebra da! Du har løpt der før? Er det mye oppoverbakker? (Huffameg) :D Jeg tror jeg prøver meg på 12 km denne gangen, det blir 2 km mer enn sentrumsløpet. Så muligens halvmaraton i Oslo til høsten heller! Det er LANGT!

På sentrumsløpet ble tda mi 1 time og 6 min! jeg er fornøyd med det jeg, forrige tida mi var 1 time og 13 min (på mølle). Så går framover :) Og hadde det ikke vært for hold-situasjonen hadde jeg vært tre-fire minutter tidligere inne, tenker jeg.. Er happy med det:) Ser på endomondo at jeg løp veldig jevnt..

 

Grattis med ny rekord, mellom, og ikke minst så mye ned?! :) Er det den dietten du følger som gjør susen?

 

 

 

Rorri: Heihei :) Yay for eksamenstid, samme her. Jeg veier sjelden maten, men dobbeltsjekker noen ganger, spesielt når det gjelder havregryn og sånne ting det er veldig lett å ta litt ekstra utfra øyemål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BreakFree :

ja jeg har løpt birken på 21 km før.

utrolig fantastisk løp. Det er kanskje ikke dumt å begynne med halve først. litt bakker i starten, men flott opplevelse:)

1:06 på sentrumsløpet er bra det:) det bør du være fornøyd med.

jeg løp også oslo halv maraton i fjor, var også kjempe fin løype. til å anbefalle, men da bør du øke lengder litt etter hvert fremmover nå. :)

stå på du er super flink.

 

jeg tror det er dietten, tøft ja, men håper det holder frem over.

alså ned. :)

 

ønsker alle en flot torsdag.

for med intervall trening i dag.

fredag fri pga jeg skal løpe råskinnet til lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom: Tusen takk for fine tips! :) Ja, jeg tror det blir halvbirken på meg i år. Fikk litt dilla etter sentrumsløpet, men har dessverre ikke fått løpt så mye siden da.

 

Nå i helga har jeg vært på turné med et kor jeg synger i og i dag har jeg vært helt DAU i kroppen. Grete Roede hadde vridd seg i stolen hvis hun hadde visst hva jeg har spist i helga. Jeg fikk plutselig en sånn veldig "nei nå gir jeg f denne helga" over meg, vet ikke hvor det kom fra. Jeg vil jo egentlig ned! Haha. Må nesten le, men det er jo ikke bra :P Denne helga spiste jeg (utenom det vanlige):

 

Fredag: En sjokolade på toget opp + Sjokoladekake og potetgull (ganske mye)

Lørdag: Denne dagen spiste jeg blant annet en og en halv bolle , is ..

Søndag: Veldig stor frokost, og på turen hjem spiste jeg en pose godt og blandet i et jafs..

Middagen ble på Pizza Hut på Gardermoen ...

 

Ok når jeg skriver det ned nå så ser jeg at det tross alt ikke var så ille mye som det føltes... Det var vel mer det at jeg hadde tre dager på rad med ekstra kalorier.

Det ble også mange store, men få måltider.

 

I dag tidlig viste vekta 84,7, men jeg tipper det er en uvanlig helg som henger i, og ikke at jeg faktisk har gått opp så mye.. (over 1 kilo). Håper det renner av i løpet av et par dager..

 

Egentlig skulle jeg bare innom for å si at det kan hende jeg ikke blir så aktiv de neste par ukene, jeg har nemlig to eksamner neste uke. Og nå er det lesing på programmet. I dag har jeg som sagt vært fullstendig dau, men har kommet meg på biblioteket nå for å lese de siste to timene det er åpent. Så får vel kanskje begyne med det. Blir nok ikke mye trening denne uka, men skal prøve å ikke drive og spise sånn som i helga ihvertfall. Så går det nok greit. I dag stod valget mellom å varme en Grandiosa og å steke opp en kyllingwok for i dag og i morgen, og jeg klarte heldigvis å gjøre det siste! Skal prøve å lage meg gode, sunne middager hele uka, for det gir jo energi! Det viktigste nå er å gjøre det greit på eksamnene :)

 

Håper dere har det bra og føler dere mer sunne enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...