Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Da kom jeg på vekta, jeg har gått opp 300 gram. Ingen krise eller overaskelse, det kan godt være bare fra måltidet i går, strammer ikke inn beltet når det er bursdag!

Det går vesentlig bedre med mitt forkrøplede vesen i dag, kom meg på jobb og greier. Men jeg har fått en nyvunnet respekt for folk som beveger seg i sentrum i rushen med bevegelsesutfordringer. Jeg har aldri tenkt over hvor mye av min rutine som er basert på å småløpe mellom busser og trikker og rundt folk. Å stabbe seg bortover fortauet i slapsen er slitsomt og frustrerende! Kneet mitt har stivnet helt til, jeg klarer nesten ikke gå på det. Jeg skal ikke løfte noe vekter i dag, men jeg vurderer å gå på treningsrommet og sykle litt forsiktig, se om jeg klarer å løse opp litt.

 

Breakfree: Jeg har visst ikke fått med meg, hvorfor har du ikke lyst til å dra på kurset lenger? Er ikke kursleder noe flink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiedag, her var det 100 gram opp siden forrige uke. 100 gram meg her og meg der, men registrerer det jeg.

 

Har ikke lyst til å dra på kurset fordi jeg synes ikke kurslederen er noe inspirerende i det hele tatt.. Hun er noe og 60 år og gjentar seg selv veldig. Føler ikke jeg har lært noenverdensting om mat eller trening i løpet av dette kurset. Bare at "det er lurt å trene" og "du må spise sunt" ..... HALLO! Det har jeg jo visst i alle år, og det gjør jeg også.

 

For min del var nettkurs MYE bedre. Da fikk jeg en mye mer personlig oppfølging, og kurslederen fulgte nøye med på hva jeg spiste, hvor mye jeg trente osv. I tillegg var hun flink til å rose, og det er veldig motiverende når man prøver å gå ned i vekt.

 

Hun her kurslederen er ikke så flink til å rose eller dytte deg i gang. Akkurat som om hun egentlig er litt "care" på om du går ned eller ei. Kanskje drevet på i litt for mange år...?

 

Så jeg angrer på at jeg begynte på det kurset, burde mye heller brukt de 2200 kr på å fortsette på nettkurset som jeg var så fornøyd med. Men følte for en forandring, da.

Det er heller ikke spesielt gøy å dra på kurs da vekta di står stille, og de andre går ned... Når du vet at din egen innsats garantert er like god! Det er bare vekta som rikker seg.. men møtes liksom heller ikke av noen forståelse for det. Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos motiverende, vil ikke dra livsgnisten ut av dere ;)

Jeg har ringt og hørt om det går an å finne en løsning, om jeg kanskje kan få kommunisere med min gamle nettkursleder. Håperhåperhåper det. Vet ihvertfall at det er henne jeg kontakter hvis jeg skal ta et kurs en annen gang :)

 

Nå har jeg startet dagen med å lete fram blenderen, og lagd min første smoothie på lenge! Tok det jeg hadde, og lagde en liten mix av blåbær, skogsbær, cottage cheese, melk (! aldri hatt i smoothie før), litt linfrø og solsikkekjerner. Ble en veldig god frokost :)

 

Tenkte å prøve dette litt nå framover. Godt å få i seg litt ekstra vitaminer nå som vinteren banker deg i trynet hver dag!

 

Og ellers sikler jeg noe voldsomt etter å ta en sydentur snart.. I vinterferien. Bli med? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjederlig at krs lederen ikke er motiverende BreakFree.

håper det ordner seg, det er veldig viktig at di kan det di driver med.

ellers blir det utrolig dårlig. å vi betaler jo tros alt over 2000

for dette.

 

ikke mye fra meg her :unsure:

løp bakker i går, hvet ikke om bakken knakk meg eller om jeg knakk bakken.

men i kjempe glatt føre og tungt forhold klarte jeg meg ganske bra.

 

i dag er det styrke trening.

 

har fått litt dilla på riskaker om dagen.

ellers så sto jeg stille på vekta på mandagen , var det ned 2 cm rundt livet. :lol:

ønsker alle en fin og sporty onsdag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er godt at det ikke bare er jeg som klager jeg. Det kan nok godt hende at kurs har mest effekt helt i begynnelsen, når du mangler kunnskaper og ting er nytt. Når man kommer til det puntket at man egentlig vet hva man burde gjøre, bare får ikke gjort det, så står det jo mer på deg selv. Klart at den rette personen kan være flink til å motivere deg, men er nok mer utfordrende!

 

Smoothie hørtes godt ut, godt og sunt! Jeg burde sikkert tatt fram blendern jeg også.. Har masse blåbær i frysern som roper på å bli spist!

 

Jeg fikk streng beskjed av en kompis om at han forventa å se meg på gymmen i dag selv om jeg har skada meg. Og etter et par strenge snaps kreka jeg meg avgårde. Syklet svært svært sakte i et kvarters tid, fikk løsnet opp godt i det vonde kneet, og så fikk jeg jammen meg inn tjue minutter med litt lett trening i overkroppen, og en skikkelig hard runde på kjernemuskulatur. Så selv om jeg ikke akkurat følte at det var en fettforbrenningsrunde så fikk jeg varmet musklene litt, og føler meg vesentlig mindre stiv og mørbanka. Seier! Det hjelper å ha venner som ikke er redde for å være strenge!

 

Jeg burde skaffe meg en indre streng venn, som kan være streng når jeg sluntrer unna uten grunn. Det hadde vært noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom: 2 CM NED RUNDT LIVET!

Det er jo sykt mye da! :D Det skal du være glad for.. snakk om 2 millimeter her! haha

 

Snopet: Absolutt, det er "lettere" å miste vekt i starten. Vekta mi svinger fra 85,1 til 85 til 85,1, det er jo helt lættis. Akkurat som at kroppen har bestemt seg for å tviholde på resten av fettet (som er der!)

Grattis med trening, Snopet.. Det var sterkt av deg å dra selv med skader! Treningskamerater er gull verdt! Jeg har ingen akkurat nå, kjenner nesten ingen som trener på det samme senteret... Alle trener på Fresh fitness. buhuu! :P

 

Har en GLADMELDING, en virkelig gladmelding, og det er at jeg ringte Gretis i dag og forklarte situasjonen.. At det står bom stille og at jeg ikke klarer å finne den riktige løsningen på kurset. De tok absolutt kritikken på alvor, og nå får jeg har et nettkurs med min gamle nettkursleder, de siste ukene hvor jeg egentlig går på kurs. Det var rett og slett bare en fantastisk bra løsning :) jeg ble så glad! Kjente jeg ble litt mer glad i Grete Roede også. Det er jo ikke DERES skyld at kjemien ikke helt fungerer mellom meg og en eneste person (som tilogmed er hyggelig og sånn). Men jeg trenger matte, fakta, utregninger, kaloriantall, push i baken og ros når jeg er flink. Det er det jeg trenger for å klare dette.. Har så utrolig lyst til å se 84-tallet nå, at jeg tror jeg har begynt å bli sprø.

 

Men skal overhodet ikke veie meg nå før jeg "må". Må bare fortsette å spise bra, trene masse, og ikke skeie ut så mye som jeg gjerne ønsker inni meg..

 

Håper noe positivt kommer deres vei i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ordnet seg med kurset! Det er gode nyheter :)

 

Denne uken går det rett vest både med trening og spising for meg, håper jeg klarer å hanke meg inn igjen i helga! Dette er den nest siste uka mi på jobb før vikariatet mitt går ut, så jeg jobber veldig hardt for å bli ferdig med alt slik at sjefen er like begeistra for meg når folk begynner å spørre etter referanser som han har vært så langt ;) Samtidig merker jeg jo at det går mot slutten, det er vanskelig å finne motivasjonen itl å holde det gående, jeg driver med masse ting som ikke egentlig angår meg lenger på en måte.. Vanskeligere å stå opp og holde fokus i løpet av dagen. Det er snop over alt på avdelinga og sukkerfriheten min har sprukket. Jeg er nå på dag to av ny runde, skikkelig dumt :/

 

Hevelsene mine har gått veldig ned, så i dag skal jeg prøve å trene, jeg skal ikke ta maks arbeidsvekt i knebøy, det tør jeg ikke etter at kneet har vært så herpa hele uka, men jeg må bevege meg litt igjen, og trenger en hårvask, så da kan jeg like gjerne svette først :)

 

Det er skummelt å tenke at jeg står uten jobb om fem dager.. Jeg synes det er så vanskelgi å skrive jobbsøknader, blir plutselig skikkelig corny og klarer ikke formulere meg når jeg skal presentere meg selv, men jeg må jo bare søke! Jeg trenger en jobb! Har ikke tålodighet til å gå arbeidsledig altså.. Selv om det vil bety masse tid til å trene da! Det er positivt :)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her har det skjedd mye siden sist, er ikke sikkert jeg husker å kommentere alt :P

 

Gjest_koriander_: heng deg på om du vil være med! :)

 

Snopet: Jeg klikker på sånne mennesker som ler av at andre faller og slår seg! Går jo an å spørre om det går bra! I hvert fall når de på en måte er "medskyldige". Hadde ikke hun hatt barnevogn hadde ikke du måttet ha flytte deg liksom! Bah! Eksen min begynte å gapskratte en gang en GAMMEL mann falt og slo seg HARDT på glatta. Herreguuud jeg klikka på han! Han kunne jo ha knust hele kroppen, stakker. Vi var litt lengre unna, så var noen andre som gikk til unnsetning. Man ser av hvem man ler av, liksom. Flink som kom deg på trenningsstudio likevel! Er ofte lurt å bevege litt på seg når man har skadd seg, ellers hovner man opp og stivner i den posisjonen.

 

Skjønner det er en stressende situasjon med jobb og sånt! Er lov å ikke ha full kontroll på mat da! Bare gjør så godt du kan, Snopet!

 

BreakFree: Utrolig bra at det ordnet seg med kurset! GR tjener jo på å være serviceminded, men er jo digg når ting ordner seg! Håper du får mer motivasjon ut av det ekspresskurset da! Smoothie er utrolig godt og veldig sunt! Jeg har en juicemaskin, hender jeg lager litt grønnsaksjuice. Er veldig forfriskende! Men jeg er så lat på å handle, og å alltid ha friske grønnsaker som passer til juice skjer sjeldent! Prøver å spare penger og ikke handle unødvendig mye mat også. Kjøleskapet mitt er veldig dårlig og blir ikke ordentlig kaldt, så matvarer holder seg ikke så lenge der. Vi leier jo bare (inkl hvitevarer), så gidder ikke bruke penger på nå!

 

Sorry BreakFree, det ble mye om meg! Hadde tenkt å spørre mer om deg! Spennend med veiedag på mandag da! :D

 

Mellom: Utrolig bra at du løper bakkeløp i snøværet! Du er flink! :)

 

Jeg har treningsfri i dag! Er på tredje uka uten hviledager, og torsdagstreninga og treninga i går ble helt krise. Helt ødelagt i beina, så hviledag er nødvendig. Føler likevel på at jeg burde trene, men skjønner jo at alle må ha hviledager i blant. Syns maten går bra, og jeg er inne i en god steam med å konsekvent si nei til alt snacks som blir tilbudt. Har "lov" til å spise 50 gram sjokolade i dag, men er usikker på om jeg skal gjøre det eller bare la være. Blir jo fort søtsug i morgen også om jeg spiser i dag, og da er det kanskje bare lettere å la være. Får se hva kvelden bringer! Skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet om jeg spiser det!

 

Jo, BreakFree! Nå kom jeg på at du spurte om overskudd! Har trent gjennomsnittlig fem dager i uka i over to år nå, så tenker ikke så mye på det lenger. Men trente lite under innspurten av masteren og da jeg kom i gang igjen merket jeg forskjell - etter ca 6 måneder. Så det tar tid. Men da begynte jeg å sove mindre og trengte ikke legge meg nedpå på sofaen lenger. Nå holder jeg ting bare gående, setter meg aldri ned i sofaen om jeg ikke har tid til å bli sittende. Drar tidlig avgårde om morgenen og kommer seint hjem. Er ikke helt optimalt for vektnedgang, kanskje. Spiser middag ofte sånn kl 23. Men sånn er livet nå (føler meg singel sånn livsstilsmessig, for samboer reiser så mye med jobben at jeg sjelden ser han), og så blir det vel annerledes om jeg noen gang blir voksen og får barn :P

 

Haha! Da ble det mye skriving i dag også! Ting er litt texas om dagen, så er usikker på hvor ofte jeg tar meg tid til å titte innom her. Har begynt å skru av mobilen og avinstallere apper og sånt. Tar mye tid og energi å alltid være "på". Selv om det er gøy også. Tar mye fokus, så er digg å bare skru av alt og fokusere på det som skal fokuseres på.

 

God helg da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stuggun!

 

Snopet: Det er en spesiell situasjon for deg, og ikke rart du fokuserer på litt andre ting enn bare mat og sånn akkurat nå. Ønsker deg lykke til med siste jobbinnspurten, må være rart å engasjere seg når man snart skal dra. Er sikker på at du får gode referanser. Ønsker deg masse lykke til med å finne ny jobb. Hva slags type jobb vil du se etter? :)

 

Frukt86: Skjønner deg kjempegodt, jeg har ikke på notifications på noen apper nesten. Spesielt ikke messenger, facebook osv. Prøver bare å rense det ut av systemet. Så skrur jeg på det igjen hvis jeg feks synes det er veldig gøy med Snap en uke. Eller Tinder. :D Haha.

5 dager i uka med trening i over to år, omg. Det er jo helt utrolig mye. Well done! Håper du titter innom av og til og legger igjen et spor :) Gjør det du orker!

 

Denne uka har jeg trent fire dager "skikkelig" og en halvtime med yoga en siste dag. Er utrolig stolt av denne uka, så mye pleier jeg aldri å trene. Men jammen føles det bra!!! :)

 

Mandag: Vekt i sal 1 t + litt jogg og roing

Tirsdag: Spinning intervall på morgenen

Onsdag: Fri

Torsdag: Yoga 30 min

Fredag: Vekt i sal 1 t

Lørdag: Spinning 1 time (hard!!), styrke 15 min

Søndag: Skal gå tur eller svømme.. måååå ut dagen derpå!

 

Har kikka litt over resultatene mine her inne på GR fra i høst, og sjekka hva jeg gjorde annerledes da jeg gikk ned jevnt og trutt. På nettkurset gikk jeg jo ned i gjennomsnitt kanskje 1 kg i uka. Så har det jo stoppa, som dere har fått høre til det kjedsommelige. Men jeg ser at jeg hadde litt flere treningspoeng i høst i gjennomsnitt, så jeg får bare satse på å få trent mye framover. Skal søren meg rikke vekta i løpet av ekspresskurset. Stoler på hun lederen, hun er litt streng og veldig oppmuntrende og jeg har ikke lyst til å drite meg ut. Hehe

 

Har også tenkt nøye gjennom hva annet som kan hindre vektnedgang. Jeg tror jeg må innrømme for meg selv at jeg er litt for glad i å gå ut i helgene. Det blir ofte ut én tur i uka, og det er ikke bra. Det var jeg også flink til å la være i høst. Husker kurslederen min gav meg klar beskjed om at det var lurt å ikke drikke så mye alkohol når man er på vektnedgang, fordi kroppen tåler rett og slett ikke så mye. Og det er jo faktisk ikke bra for kroppen. I tillegg får jeg lyst på søte ting da jeg drikker, og ikke minst kan det fort gli ut med både nattmat og dagen derpå-mat.

 

Jeg skal på et vors i kveld med hele vennegjengen, men har tenkt mye på om jeg egentlig "bør" det nå. Så jeg har tatt mine forhåndsregler. Har BESTEMT meg for å ikke spise godteri eller potetgull i dag, det får bare bli å holde seg langt unna de skålene. Så holder jeg meg til drikka mi. Nettkurslederen min har aldri sagt at jeg ikke kan drikke, tvert i mot, hun er veldig opptatt av at jeg SKAL bruke kosemerkene og slike ting, fordi dette er noe man skal greie å leve med på sikt. Hun har sagt: Velg mellom alkoholen /vinen /whatever, og godiset. Kan spare masse kalorier på det. Og drikk alltid et glass vann etter hvert glass vin.

 

Akkurat på dette punktet i livet (28 år, singel, elsker å gå ut og danse være med venner), så er det nesten verre for meg å sitte hjemme en lørdagskveld bare for å unngå alkoholen. Jeg bor alene og har mer enn nok kvelder i uka der jeg sitter hjemme og koser meg med en serie... Så jeg får heller prøve å holde meg litt på matta i kveld, og når jeg skal ut generelt, altså begrense kaloriene til alkoholen. Også skal jeg lage meg søtpotetnachos nå som sikkert kan være fristende i morgen også, for ikke å snakke om noen rester da jeg kommer hjem i natt. Lager opp masse salat, bruker karbonadedeig, lett ost, lite kaloririke ting.

 

Tenkte å prøve denne oppskrifta i dag:

 

http://fitnessbloggen.no/oppskrift-pa-sotpotet-nachochips/

 

Ser fantastisk ut. Har laget det et par ganger før med andre oppskrifter, mmmm!

 

Men så lurer jeg på om jeg må prøve å ikke gå ut noen helger nå framover for å få litt valuta på vektnedgangen. Jeg vet ikke. Det er bare så kjedelig. Jeg får se i kveld hvordan det går :) Og har klart å lokke med ei venninne til å gå ut et sted hvor det er sykt bra å danse. Shake assen, som jeg sa til henne. Haha.

 

Har for første gang på lenge kjøpt vodka (!!!lol) , så tenker å ta med litt + at jeg har kjøpt kalori-fri Red Bull & Burn. Kan bli en heidundrandes fest dette! Spiser en god middag rett før jeg drar, så jeg ikke blir "sulten" på potetgullet osv. Det SKAL gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

BreakFree, jeg mente ikke at jeg kom til å være fraværende, bare at jeg ikke helt vet hvor ofte jeg kan stikke innom. Haha! Jeg er sånn som informerer om alt, selv om det ofte ender opp i å ikke være et problem og jeg kunne like gjerne ha tidd stille!

 

Hvordan syns du Tinder er, egentlig? Jeg syns det er SÅÅÅ spennende med sånne ting, men hørte ikke om Tinder før etter jeg hadde kjæreste. Sååå. Hadde jeg vært singel hadde jeg meldt meg inn ASAP. Har litt lyst i blant å melde meg inn bare for å se hva det er, men skjønner at det ikke er så lurt. Hadde ikke likt å finne sambo der, så da får jeg vel ikke gjøre det mot han heller. Hadde jo aldri trodd på at han "bare lurte på hvordan det funka" ;)

 

Men siden du også har gått ned i vekt, så kan det hende du må moderere kcal-inntaket litt, tilpasse deg den nye vekta? Har du regna ut energiinntaket ditt på nytt? Kanskje det hadde vært en idé?

 

Men den festinga. Er selv veldig glad i fest og moro, og det er jo ikke tvil - det hjelper ikke på nedgangen. Men det KAN gå! Men da må man være fokusert! Vin er MYE bedre enn øl i lengden om man skal ha mer enn ett glass. Usikker på hvordan det blir med kalorifri drikke til å blande vodkaen i, men er mye kalorier i ren alkohol, så ville i utgangspunktet tro at drinker er en versting. Og så må man ha en plan og ikke bli så kanakas at man gir beng i den planen, for da blir det både snacks og nattmat og gud vet hva.. VELDIG lurt av deg å lage nattmaten på forhånd! Og OMG! Den nachosen så utrolig god ut! Ble det så bra som du håpet på?

 

Om man skal holde seg hjemme alene hver helg pga slankinga.. ...det tror jeg ikke funker i lengden! Jeg får maur i rumpa av å være alene hjemme, det går bare ikke! MÅ møte folk! UT! UT! UT! Men er jo mange som har det moro og drikker veldig lite, og nettopp det er målet mitt! Der jeg kommer fra drikker man seg jo sørpe drita hver gang man er i nærheten av alkohol, og det er liksom ingen vits. Og lurt å bruke kosemerkene på det, egentlig! Tror kanskje jeg skal tenke sånn også! Om det blir en skikkelig fest hvor jeg vet det blir mer alkohol, så får jeg ikke lørdagsgodiset den uka!

 

Btw! Spiste sjoko på lørdag! Kjøpte 6 biter av sjokoladefamilien (smågodt) og mumsa i meg. Herreguuud for et søtsug jeg hadde i går! Helt sprøtt! Drømte om godis i natt. Hjernen min er helt koko!

 

Så - sånn på en mandag: hvordan syns du helga gikk? Klarte du å følge planen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Nå er jeg så glad, for jeg har jo ny veiedag nå på mandager, og i dag har endelig vekta rikka seg. 800 gram ned siden forrige uke! Er skikkelig fornøyd! :D/> Jeg vet godt hva jeg har gjort annerledes denne uka, og det er å trene mer. Kom opp i 17,2 trimpoeng her på Grete Roede, og det er vel nærmest rekord for meg. til sammenligning hadde jeg 9 trimpoeng uka før. Deilig å se at treninga virkelig setter i gang systemet. Da blir det fokus på å trene litt mer framover. Og ikke minst trene styrke! Var på to saltimer forrige uke med vekt i sal, to spinningtimer, en morgen tok jeg en halvtime yoga hjemme (ikke veldig mye fettforbrenning i det, men ihvertfall veldig deilig!!), og i går svømte jeg en halvtimes tid etter å ha gått tur. Herlig! Når håper jeg at ekspresskurset (det varer 3 uker fra nå, så jeg har 3 uker å "jobbe" på) kan hjelpe meg i mål.. Eller, man vet jo aldri når man er i mål, men jeg har så lyst til å nå målsettingene jeg har akkurat nå (først til 83,2 som betyr 10 kilo ned, og så 82 som betyr tre kilo ned fra det fuckings 85-tallet jeg stod stille på megalenge).

 

Når det er sagt, Frukt 86, så har jeg bedt kurslederen min regne på kcal-inntaket nå i forhold til det antallet trimpoeng jeg sannsynligvis kommer til å ha i ukene framover:) Så jo, helt enig. Viktig å følge med på det!!

 

Frukt86:

Hehehe, Tinder... Ei av mine beste venninner går alltid inn på Tinderen min når vi er sammen, for hu er megasjalu på at jeg har det, og hu tør ikke ha det selv om kjæresten skjønner hennes syke nysgjerrighet og "behov". Hahaha. Joa, det er greit det, men som alle andre apper er det noe som er moro i perioder og så blir du lei. Når du bor på et sted (med unntak av Oslo og andre stooore byer) så vil du på et eller annet tidspunkt ha bladd deg gjennom alle som bor der, og da kan det være litt deppis å ikke ha funnet noen :P

 

Når det er sagt, jeg har møtt tre stk fra Tinder, den ene var i utlandet bare for gøy, vi sa hei liksom. Den andre var rett før jul, og det gikk veldig bra, vi møttes to ganger og har kontakt nesten hver dag. Aner ikke om det kan være kjærleik, men det er ihvertfall flørt, og jeg satser på å møte han igjen snart :)

 

Også møtte jeg en fyr én kveld her i byen nå i januar. Vi tok et glass vin og gikk på kunstutstilling. Så det er jo utrolig mye hyggelig man kan gjøre egentlig :) Med han siste merka jeg at vi kunne aldri vært sammen, og tror han var helt enig, men samtidig var det er utrolig vennlig tone og veldig morsomt og koselig. Så jeg liker å gå på dater jeg, altså. Har vel i min single karriere (har vært singel i ca. tre og et halvt år etter å ha hatt samboer i fire år før det) ikke akkurat vært på veldig mange dater, men alt har forsåvidt vært gode opplevelser. Har også møtt et par stk fra Sukker. Absolutt alle har vært hyggelige og greie å møte, men man merker som sagt fort om kjemien kan bli noe mer eller ei! Det skal jo litt til..

 

Ok, nå babler jeg meg fullstendig bort...

 

Jo, Frukt86 du spurte om hvordan helga gikk mtp alkoholen:

Det gikk bra, bortsett fra at jeg ble "mobba" på vorset med at jeg hadde med meg altfor lite alkohol. Hahaha! Jeg hadde jo målt opp atjeg skulle ha nøyaktig 6 x 4 cl med vodka, så tenkte jeg at jeg kunne lage drinker ut fra det.. Men det blir ikke akkurat sterkt.. Den mengden utgjorde ikke engang en halv halvlitersflaske med cola... Kanskje litt over en tredjedel.. Noen venner av meg bare: "er det der alt du har??!" og jeg bare "ja, jeg orker ikke bli så full".. og de: "hahaa, nei det er ingen fare for at du blir det ihvertfall"

og det ble jeg heller ikke i det hele tatt :P Tror kanskje jeg ble mer "høy" å redbull zero enn på vodkaen. Menmen. Ble påspandert et par glass og da klarte jeg ikke si nei, med tanke på den ekstremt stabile "rusen" :P Holdt meg i stor grad unna snacks! Men en fyr hadde tatt med kyllingbiter (!!), stekt med masse krydder, så de tok jeg noen av. Fantastisk at folk har med sånne ting på fest. Han hadde også med hjemmelagde søtpotetchips og sånne "flak"-greier de har på sushi-sjapper.. (Han fyren har bodd i Japan). Kult når folk bare tar med masse alternativ snacks! Kanskje noe man kan begynne med sjøl..

 

Søtpotetnachosen ble kjempegod, og perfekt både som nattmat og mat i går! Anbefales å prøve :)

 

Ellers har jeg begynt å følge masse trenings- og matfolk på Instagram, det motiverer meg faktisk ganske mye!

 

Nå er jeg så glad, bare håper dere også er glade, og at dere får en fin uke..

Og unnskyld at jeg skriver så langt, dere må absolutt ikke svare meg på alt altså! :)

 

Ha en fin dag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

stakk en kort tur innom for å si hei.

 

har hatt veie dag i dag, ned 300 g johoo...

hm joa dette tar tid men så lenge det går den vei er jeg strålende fornøyd.

 

har mye på agendaen her om dagen kommer innom snart.

 

stå på alle sammen dere er kjempe flnke, hele gjengen. :D

ha en sporty mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NED 1.5 KG! HURRA! Endelig skjedde det litt! Puh!

 

Mellom: Gratulerer med nedgang :)

 

BreakFree: GRATTIS! DIGG NÅR VEKTA BEVEGER SEG! :D Satser på at ting blir litt bedre med nytt kurs også! Trening hjelper på, så lenge man ikke spiser opp kaloriene. For meg er det det å ha noe å gjøre også! Er jeg på trening til kl 21 på kvelden så sitter jeg i hvert fall ikke og spiser.. Om du skjønner? Tror det er lurt å bare date de du syns virker interessante. Da jeg var singel data jeg gud og hvermann, skulle liksom gi alle en sjanse, kanskje det kunne bli noe der. Og herreguuud, mye rart asså. Ble helt lei og følte at jeg ikke passet med "noen". Men det blir jo som å gå i en klesbutikk og prøve nesten alle klær som man vet ikke vil passe, føles jo helt håpløst til slutt. Teit strategi!

 

Digg med sunt snacks! TOmmel opp for det! Syns "alle" begynner å bli så kostbevisste at folk sjelden skeier ut. Er lurt for vekta, for all del, men syns det kan bli litt mye? Derfor kan ikke jeg følge trening/matting på Insta. Og unfollower alle som finner på å legge ut sånt. Er så lite interessert i hva folk spiser til middag og hvor überflinke de er. Hører nok med i lei-av-å-alltid-være-tilgjengelig-og-andres-oversharing-perioden jeg er i nå. Ikke så rart at dette irriterer meg også. Går nok over! ;)

 

Søtpotetnachosen skal absolutt prøves! Og kanskje med bønner i stedet for kjøttdeig (jeg som prøver å være semi-veggis, liksom). I dag skal jeg lage hummus til å ha på knekkebrødet som pålegg! Har ikke lagd det selv før, satser på at det blir like bra som jeg har smakt hos andre! Har også sett en spennende grønnsakslagsagne på godt.no. Er ett lag squash, så tomatblanding og cottage cheese, så ett lag paprika + tomat+CC og så ett lag spinat + tomat+CC. Hørtes utrolig godt ut i mine ører. Grønnsakene skal ovnsbakes en stund først. Men nååååå om dagen prøver jeg å ikke bruke penger og spiser det jeg har. Blir pasta med tomat og bønner i kveld. I morgen tror jeg det blir kikertpannekaker med bær.

 

Ha en fin dag, dere flinkiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke hysteri og kosthold.

 

Vi har vel alle hvert der og kjenner oss i gjenn.

 

I blader står det gå ned 4 kg på 4 uker, eller få sixpak på 3 uker.

vi går på med hud og hår, menn innerst inne hvet vi at dette funker utrolig dårlig. neste side står det : nydlige bakeværk???????

hva , passer dette egentlig sammen. uff.

kroppen og hodet våres vill så gjærne ned di siste kiloene.

å vi leser å oppfatter alt som står skrevet: ned i vekt.

lavkarbo, som du skal trykke i deg det feteste du klarer, men jo vi tror det hjelper på kroppen å putte på fett og ikke få energi... virkelig. er vi så lettlurte??

jeg står i kassakøen å skal handle, i dag er jeg litt nedenfor pga, jeg gikk opp en kilo sist vekt kontroll, du føler deg liksom tykk og tung i kroppen da du plutselig hører damene bak deg prater sammen:

"se den unge damen forran oss, hun kan du se er lykkelig , å solfrid se hun venter barn, næææ så korselig"

HVA ??? du løper hjemm i speilet og ser på deg selv.

ser jeg virkelig gravid ut, er jeg så tykk?? frustrasjonen hopper i kroppen din.

enderlig tenker du at du hadde godt ned 12 kg men fremdeles kommer slike komentarer...du hvet du ikke kan bli gravid osv.

 

du teller kalorier og hva du spiser til en hver tid for å være flink , du trener som om du skal ha styggen i hæla.

for å gå ned, for å ikke se gravid ut.

men dette er MIN kropp, jeg syntes ikke jeg ser gravid ut, og ikke kan jeg bli det heller. å ikke bland deg i hva andres kropper ser ut som. om det ikke er positivt så LA VÆRE..å si noe.

 

skulle sett den dama i køen løpe oslo maraton , birken, sentrumsløpet osv.

jeg hvet at jeg faktisk er ganske sporty, trener mye, for dette er noe jeg liker.å det gjør meg utrolig glad og får en god mestringsfølse.

å jeg er ikke tykk,å la min kropp være som den er.

det er jeg selv som har denne kroppen å du hvet ikke hva den har godt i gjennom.

 

ønsker alle slankere ett sunn og sporty dag for du selv ønsker ikke for andre sier eller mener det.

bare for deg selv. :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det BreakFree :lol:

 

Tirsdagen løp jeg bakker i gjenn , å må si jeg fikk ut mye frustrasjon der ;) hi hi.

i går orket jeg ikke.

 

men hurra for Frukt86 ned 1,5 kg er supert. det er bra det har løstnet litt for deg, stå på dette klarer du fint :)

dete går fremmover.

 

ønsker alle en flott torsdag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom: Bakkeløp! Bad-ass!

Jeg vurderer å melde meg på halvmaraton i APRIL! Tror du det er noe vits?

Nå løper jeg kanskje max 40 minutter.. En kompis av meg her nede sier det bare er å prøve, og han har løpt det før.. Det er i Grimstad. hjelp. Tenkte jeg kunne prøvd halv-birken først og evt Oslo halvmaraton til høsten. Men så er det noe med å kaste seg i det. Høsten, det er e evighet til. Er det sykt å melde seg på og bare gå mye og jogge det man orker? Kunne tenkt meg å kjent på distansen.. løpet er 25. april ihvertfall..

 

 

Her går det greit, jeg bikker stort sett litt over 1600 kcal hver dag, men kan ikke akkurat si jeg får veldig panikk av den grunn. Har så lange dager og må rett og slett spise.. Og det jeg spiser er sunt, så ille er det ihvertfall ikke. Men kan fort bli sånn 1700 eller 1750..

 

I morgen tidlig skal jeg opp og trene vekt i sal:) Min treningsuke ser slik ut:

Mandag: Vekt i sal

Tirsdag: Spinning intervall

Onsdag: Treningsfri, men gikk til og fra byen og det ble 1,5 time! bonus! :)

Torsdag: 30 min yoga fra YouTube <3 hehe

Fredag: Vekt i sal

Lørdag: Spinning

Søndag: Gå en tur, evt svømme

 

Nesten akkurat det samme som forrige uke :P Skikkelig digg!

Neste helg igjen skal jeg bort, så da får jeg ikke trent fredag/lørdag/søndag (og har jo veiing mandagen). Så derfor satser jeg på å få trent noen gode økter mandag-torsdag i neste uke. Rett og slett.

 

OG lese pensum. Det må opp-prioriteres litt kjenner jeg!

 

Bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja! De yoga-videoene her har jeg falt pladask for. Det var ei venninne som tipsa meg. Det er egentlig en 30 day-challenge, men jeg har ikke tid hver dag, så jeg tar video 1 når det passer, video 2 når det passer, 3 osv... Til nå har jeg gjort 2 stk, hehe!

Og det er SÅ digg! I dag ble jeg faktisk SVETT. Utrolig.

 

 

Hu dama er sånn kjempesøt og morsom og ikke noe "plagsom" eller fake som man kanskje kan få inntrykk av noen av de youtube-trenerne er! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææææ, denne uka ble litt skeis, har ikke trent like mye.

men kan vel bare kjefte på meg selv der... hihihihi

 

BreakFree : syntes du skal prøve sentrumsløpet først som første mål.

så kan du se hvordan det er :)

sentrumsløpet skal jeg også være med på.

det er jo å ha ett mål om å klare hele løpeturen, så får du gå om du ikke klarer :) kjempe gøy å være med.

skal prøve å slå tiden min fra i fjord, så må legges i hard trening her nå ;)

 

skal titte på yoga filmen senere :)

ha en sporty helg alle, sola skinner så er bare å komme seg ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også. Jeg skal gå ned 7 kilo. La på meg disse under en graviditet for 3 år siden, og har ikke klart å kvitte meg med kiloene igjen. Jeg er ganske lav, og veier ikke så innmari mye i utgangspunktet. Bare lurer, er det urealistisk å forvente en vektnedgang på 1 kilo i uka? Har forresten endel venner som har gått ned mange kilo via 5:2 dietten. Noen som har erfaringer med den her? Og er det en god plan å kombinere GR med 5:2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden har vært ganske kaotisk for meg. Det er den forsåvidt fremdeles.

Jeg hadde siste arbeidsdag på fredag, det var skikkelig rar følelse. I dag våknet jeg klokka sju, men har ikke noe sted å gå. Jeg skal på kurs fra i morgen til lørdag, etter det skal jeg en uke på ferie, så en uke uten noen planer, og så en uke til på kurs. Jeg får kursene gratis, da jeg er med og foreleser, ellers hadde jeg ikke hatt råd.

 

Jeg har ikke tenkt særlig mye på mat og slik i det siste. Jeg kommer meg på trening, og går tur med hundene. Men det er det jeg rekker over.

 

Dette er første gangen i hele mitt liv at jeg ikke veit hva jeg skal drive med. Jeg fikk tilbud om jobben et halvt år før jeg var ferdig på studiet, så jeg slapp å gå i uvisshet. Nå aner jeg ikke.

 

Jeg har et vagt tilbud om en jobb som jeg virkelig ikke har lyst på. Men jeg må jo ta den, jeg kan ikke gå på nav når jeg har mulighet til å jobbe, selv om det ikke egentlgi er noe jeg har lyst til. Og det er langt unna.. Huff..

 

Livet er slitsomt av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Mellom: Uff, ikke tenk på hva de damene sa. De kjenner deg ikke! Og det kan faktisk hende at de pratet om en annen i køen, eller en av de andre køene! Alle kan jo egentlig se gravide ut, hvis man er helt slapp og har litt dårlig holdning. Og feil klær! Har fått det spørsmålet noen ganger jeg også, da har jeg gitt genseren rett på fretex gitt! Ikke noe gøy, men ikke la deg dvele ved det. Kan hende de hadde tippet det om hvem som helst som så blide ut i køen!

 

BreakFree: Løper du 40 min på tredemølle eller ute? Er ufattelig mer KJEDELIG å løpe på tredemølle. Er helt paaain for meg å løpe 1-1.5 h på mølla, selv med podcast. Men ute er det liksom lettere. Litt annet å se på, tenke på. Det eneste er asfalten, jeg sliter med beinhinnebetennelse etter at jeg jogget en del på asfalt og det kommer tilbake om og om igjen etter det. Nå løper jeg bare i skogen (ikke nå som det er snø da), og helst ikke mer enn hver 14.dag. Tar ca 14 dager før det ikke gjør vondt lenger. Men du klarer det sikkert. Du må jo ikke løpe megafort heller? Kan være morsomt å prøve! Og så kommer du til å gjøre det SÅ mye bedre gang nummer 2! Og det er også gøy! :D Takk for yoga-tips, skal sjekke det ut senere! Hvordan gikk veiedag i dag? :)

 

akt1980: sleng deg på! Har ikke gått kurs eller prøvd 5:2 dietten, dessverre, så har ikke så mye å komme med der. Hvor mye du går ned per uke handler jo om hvor mye du spiser og rører på deg til syvende og sist. Kan fint gå om du spiser lite nok/beveger deg mye nok. For meg går det ikke. Er for mye sulten, klarer ikke ligge så lavt i kalorinivå. Du får bare prøve deg frem og se, tror jeg!

 

Snopet: Skjønner tiden fremover blir veldig rar for deg. Veldig spesiell situasjon å være i. Jeg vil egentlig råde deg til å ta den jobben du ikke har lyst på (uten at jeg vet hva den innebærer, regner med at det ikke er noe umoralsk eller lignende :P). I blant hender det man trives godt med ting man i utgangspunktet ikke trodde man ville trives med. Og kollegaene har mye å si. Og så er det vel bare å slutte så fort du finner noe bedre? Det blir jo selvfølgelig opp til deg selv å bestemme!

 

For meg gikk helga nokså greit! Har hatt ei lita fyllekule, skal jeg innrømme, men studiotrening mandag-fredag, og så 4 timers skitur både lørdag og søndag. Spiste sjokoladen min på lørdag (som har blitt 6 stk sjokoladefamilen fra smågodtet), og takket nei til boller, sjokolade og kakao på turene - spiste appelsin og drakk svart kaffe i stedet. Ble en del øl på fredag, så det kan fint ha ødelagt ukesresultatet, men sånn er det i blant. Føler denne "dealen" med godis en gang i uka funker veldig bra - legger merke til nå hvor mange ganger jeg egentlig må takke nei. Er lett å ta en twistbit her og en der, men er også utrolig lett å si nei! Og forrige uke på jobb var det jo kake/boller/kjeks flere dager (tror det var tirs-fre). Rapporterer inn veiedag i morgen!

 

Ha en strålende mandag my lovely peeps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...