Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

hei

 

BreakFree, jeg ligger på 1600 grete roede.

har vært litt sløv til å føre opp, men jeg hvet hvor mye ett knekkebrød og kalkun pålegg er.

desverre er jeg utrolig treg på grønnsakene. :blink:

noen tips der???

jeg er aldrig sulten mellom frokost og lunsh.

men mellom mellommåltid og middag kan være nesten litt krise til tider.

elller etter middagen, alså kveld, men det kan være kjedespise sulten, ikke hvet jeg.

 

siste måltidet som skal være på 110 er liksom ikke nokk :unsure:

 

Frukt86 du er flink ned 500 B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mellom: Den er god:) Hmm.. Hva med å kjøre på med kalorifattige ting hvis du er redd for å bikke 1600, som gulrøtter, tomater osv.. Utrolig kjedelig, men.. Jeg synes ihvertfall ikke det høres noe lurt ut å gå rundt sulten. Du trenger energi som trener!

 

 

Veiedag i dag, vekta viste 85 blank.

Jeg er så LEI! Lei av å slanke meg. Det er nøyaktig samme vekt som jeg hadde FØR JUL.

På en måte føles det som at jeg har stått stille siden før jul, men jeg vet jo godt at jeg la på meg i jula da. Og så har jeg brukt litt tid på å gå ned igjen. Hjelper heller ikke å ha vært forkjøla siden forrige fredag. Tror jeg begynner å bli bedre nå, så jeg håper jeg kan få trent litt på fredag. Men vet det ikke er noe vits i å trene før jeg faktisk er bra..

 

Kan jo hende vekta står så og si stille fordi jeg har vært dårlig, og ikke fått bevegd meg noe særlig... Hmm. Har googla litt, noe jeg i aller høyeste grad er skeptisk til, men kom over denne artikkelen om stillstand, og den var jo ikke så halvgæren:

 

http://fitnessbloggen.no/derfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt-pa-kaloriunderskudd/

 

Skal høre litt mer kurslederen min i kveld hva som kan være greia, for jeg har ligget på i gjennomsnitt 1679 kalorier hver dag denne uka. Og det er langt innafor i forhold til å skulle kunne gå ned noe. Da har jeg registrert ALT; inkludert smågodt og rødvin og sånne ting jeg egentlig ikke tør å registrere, men som man er nødt til å registrere for å være "ærlig" :)

 

Gleder meg til jeg blir ferdig med kurset, så skal jeg bare fokusere på trening og å bli sterk. Det gir meg mye mer enn å gå rundt og være opphengt i tallet på vekta. Det er søren ikke sunt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snopet: De fleste sover mer på vinteren, men kanskje du har lavt D-vitamin? Er du flink til å spise fet fisk/ta tran? Klær veier jo en del! GRATTIS! :D Fikk du syklet i går? :) Jeg klarer egentlig ikke å bare spise litt godteri, derfor kan jeg ikke kjøpe inn mer av gangen enn hva jeg har lov til å spise! Fikser biffen på den måten, haha!

 

Mellom: Om du er treg på grønnsakene så syns jeg du burde prøve å få i deg litt mere der. Agurk/paprika/tomat/spinat/salat/bønnespirer på brødskiva/knekkebrødet til frokost/lunsj/kvelds. Ta deg en gulrot som mellommåltid. Lag deg ovnsbakte søtpoteter og tomater som tilbehør til middag. Akkurat hva er problemet? Jeg elsker grønnsaker, så jeg vet ikke helt hvor skoen gnager for andre. Du kan sikkert bytte litt om på måltidene/kaloriene i løpet av dagen så lenge totalen stemmer!

 

BreakFree: Du trenger ikke vente til du er helt symptomfri med å trene hvis du føler at du klarer det. Og å jogge i 10 min før du finner ut at du må avbryte er jo bedre enn ingenting tenker jeg.. Men jeg er stikk motsatt av Snopet der da. Vil sjelden innse at jeg er syk, og holder på i det lengste før jeg holder meg hjemme/dropper trening. Sist jeg ble sjuk sendte sjefen meg hjem fra jobb (ble dårlig på jobb), og han blir dritsur når folk er hjemme fra jobb pga sykdom (så da gjorde jeg bare som han sa), hadde nesten 41 i feber da jeg kom hjem. Er rastløs av meg og takler ikke holde meg i ro. Dessuten varer tett nese/økt slimproduksjon/hodepine i evigheter på meg, så om jeg skal ta hensyn til alt sånn hadde jeg aldri trent. Men du har jo faktisk gått ned i vekt - ikke glem det! Gått opp i jula sjæl, er bare å stå på! Har du veid ALLTING også, så du veit NØYAKTIG hvor mye du har spist av det forskjellige? Ikke noen ekstra gram her og der som har sneket seg med?

 

Enig i at det er bedre å fokusere på sunn mat og trening. Mitt problem er at jeg ikke har helt magemål, så jeg spiser for mye om jeg ikke følger med. Jobber med innarbeiding av vaner, sånn at jeg blir vant til hvor mye jeg kan spise av allting til hvert måltid.

 

Ha en fin dag, dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86: Glemte helt å si grattis med nedgang! :) Kjempebra!

Og joda, det kan hende det har blitt noen gram her og der.

Jeg kommer til å prøve meg på litt trening fredag, om ikke jeg føler jeg er klar i morgen tidlig. Også vil jeg uansett legge fokuset framover på trening, og ikke på vekta. Jeg kunne prøve meg på 1500 kcal nå framover for å rikke litt. Så da prøver jeg det, i tillegg til at jeg forhåpentligvis får trent noen ganger før neste onsdag. Så da MÅ det da skje noe!

 

Haha, jeg følte meg nesten litt sur i dag på kurset, sur for at jeg ikke går ned.. Det er så frustrerende.. Samtidig kunne det absolutt være det at jeg har vært dårlig i 5 dager.. Sannsynligvis. Har jo ikke rørt meg omtrent.

 

For min del er det sykt stress å være borte fra jobb, så jeg prøver å unngå det. Da må jeg sende ut meldinger til en haug med elever hvis jeg må avlyse, og så er det dessverre bare noen få som kan være vikar. Så jeg vet det er dumt hvis jeg er borte.. Gleder meg til å jobbe i "vanlig" skole slik sett, der er man jo selvfølgelig like viktig, men det er også flere vikarer kanskje.. Nå jobber jeg i kulturskolen.

 

Så altså, planen framover:

- Ligge på 1500 kcal, altså 100/150 kcal ned

- TRENE! Har bestilt meg treningsdagbok fra getinspired.no nå. Håper å get skikkelig inspired....

- Drikke ekstra mye vann, tenkte jeg! Jeg tror jeg drikker nok vann, men skal passe på at jeg virkelig gjør det..

 

Stort mer får jeg vel ikke gjort.

Har to utfordringer foran meg:

Fredag: Tacokveld med LOVT rødvin (var jo jeg som inviterte venninna mi, ikke egentlig veldig smart)

Lørdag: Skal i bursdag til venninne hvor det blir ost og kjeks, og hun lager helt syke kaker...

 

Tror den største kosen bør legges til lørdag! Kanskje unngå godis på fredag...

Og ta en sunnest mulig taco-variant...

Og prøve å få trent både fredag og lørdag...

 

Ganske idiotisk helg med tanke på å skulle holde 1500 kcal, men det KAN vel gå... Med masse salat!

 

 

Snopet: Synes du er utrolig sprek hvis du sykler i januar! Så bra :)

 

 

Dere får beklage hvis jeg ikke er så inspirerende akkurat nå! Er litt styr med nevnte eks-date/nestenkjæreste-person fra før jul... Det vil si, jeg savner han veldig, og vi møttes i dag og ja.. Det hjalp ikke så veldig på! Innser at jeg blir nødt til å ikke henge med han, og det er jo vondt da :( Begynner å bli så mye jeg må nekte meg om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

BreakFree: Når man er sjuk kan man holde på mye vann og sånt. Kroppen er jo i et litt annet modus enn om den er frisk. Slapp litt av med det der, så lenge du er flink kommer resultatene!

 

Taco kan være vanskelig med hensyn på kaloriene, men om du tar masse av salaten pleier det å hjelpe! Ellers kan du bruke hjmmelaget tacokrydder, mager kesam i stedet for rømme og mye salsa (og enda mindre kcal i om du lager det selv!). Går også an å ta en tacosalat-variant hvor du da dropper lefsa, eller bare har litt av den. Kan også bruke salatblader rundt i stedet for lefse! Spørs hvor mye kalorier du må spare. Men de siste er kansje litt kjipe, har bare gjort det når jeg har hatt mer type restemat og lagd taco av bønner og ikke hatt noe annet tilgjengelig..

 

Ferske vårruller er en slags "tacovariant". Da har man et tynt rispapir og så fyller man med det man vil ha - salmalaks, kylling, grønnsaker, urter ++ Anbefales. Har ikke sjekket kaloriene i de rispapirene, men de veier jo ingenting, kan ikke være så mye! Sånn tips til en annen gang, skjønner at du skal ha vanlig taco i morgen!

 

Og om du ikke orker å trene pga sykdom, så hjelper det å bare få gått en tur også! Husk på det, alle monner drar!

 

Uff, utrolig kjipt når det ikke funker med dater/forhold :/ Det kan hende dere kan være venner i fremtiden, men la det i hvert fall gå noen måneder. Ikke utsett deg for å det å møte han når du blir såra av det. Har ei venninne som ble dumpa av kjæresten helt ut av det blå (for henne). De er fortsatt venner og treffes regelmessig, men hun er jo helt ødelagt etterpå! Og håper hver gang at de kan bli sammen igjen. Da er det ikke noen vits i å møtes, mener jeg. Hun kan heller ta opp kontakten om hun har lyst til å være venner når følelsene er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen hektiske dager det er for tiden, jeg skjønner ikke det, synes ikke jeg gjør så mye, men tiden bare flyr allikevel! I teorien synes jeg det burde bety at jeg spiste mindre, men det gjør jo ikke det, det betyr bare at jeg spiser dårligere, med masse halvdårlige løsninger tatt på styrten..

 

Jeg fikk veid meg i går, og vekta viste faktisk at jeg har gått ned 1,2 kg. Det er ganske utrolig, i og med at jeg føler meg skikkelig tjukk om dagen. Skjønner dere hva jeg mener? Klærne er ikke trangere eller noe sånt, jeg bare føler meg så utrolig tjukk. Synes at kragebeina ikke synes, at jeg har fått bollekinn og noen ekstra valker på magen. Jeg skjønner at det må være noe hormonelt som gjør at jeg er litt hoven, eller bare pur innbilning, men det er kjett allikevel.

 

Jeg så på "resultatene" mine nå, jeg har gått opp og ned de samme tre kiloene siden jeg begynte i august... Herregud så lei jeg er av dette! Jeg skjønner akkurat hva du mener med å være lei av slanking, BreakFree! Det er så irriterende at det skal føles så viktig! Jeg leste en utrolig demotiverende artikkel om hvor mye forbrenninga går ned når man begynner å gå i kaloriunderskudd, det var til å grine av.. Men samtidig så prøver jeg å tenke at det er sånn realiteten er, og da er det bare å oppføre seg deretter. Trening er kjempeviktig for å opprettholde forbrenning, og da spesielt muskelbygging, og det driver jeg jo med. Jeg ser veldig godt at kroppen min har forandret seg. Overarmene mine disser vesentlig mindre, lårene mine er ikke lenger triangelformet smale over knærne og digre under rompa, nå er det en flott og pen muskel som gjør at de er mer rektangulære, med ekstra fett på toppen. Det er en forskjell! Jeg kan jo ikke gi meg heller, for jeg er ikke villig til å se ut slik jeg gjør nå.

 

Jeg fikk syklet hjem på tirsdag, det ble ganske seint, så det var mørkt og rett og slett litt skummelt, isvoller i sykkelfeltet som var skjult av slapsen, sykkelfelt som var borte i snøfonner, og fotgjengere som åpenbarte seg foran meg i siste øyeblikk - selv om jeg overhodet ikke sykler noe fort. Jeg skjønner ikke at folk tør gå i veikanten uten refleksvest når det er mørkt ute altså.. Så jeg syklet ikke til jobb i går, men trente på jobb og syklet igjen i dag. Nå har mer av snøen regnet bort, så selv om jeg brukte en del mer tid enn jeg har pleid så er jeg fornøyd, hadde fremdeles tatt lengre tid med bussen :)

 

I dag var ikke jeg noen motivasjonsfaktor kjenner jeg. Huff. Livet er litt vondt og vanskelig av og til altså! Det er slitsomt når man føler at man ikke mestrer.. Og det er så mange ting jeg skal mestre på! Hus og hjem skal være ryddig og rent, hunder skal aktiviseres og trenes, jeg skal trene selv og spise sunn og spennende mat, kontakt med venner og familie skal pleies. Jeg skal prestere på jobben, og finne meg en ny, noe som betyr at jobbsøknader skal skrives og jeg ikke skal miste motet selv om jeg ikke engang hører noe fra de jeg søker på. Kjæresten skal få kjærestetid, også skal jeg pleie hobbyer og fritidsinteresser samtidig som jeg skal få nok søvn og holde meg faglig oppdatert. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk har tid til å ha barn!

 

Det eneste jeg får til for tiden er å trene og møte opp på jobb. Alt annet har bare kollapset rundt meg, og jeg er mer eller mindre konstant irritert eller misfornøyd med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig:

 

BreakFree: Viktig å finne balansen når man er syk synes jeg. Pass deg så du ikke går i fella å tenke at "jeg er jo fremdeles litt snufsete, best å holde seg hjemme fra trening", personlig trener jeg ikke når jeg er skikkelig sjuk, men prøver å dra avgårde så snart jeg føler at jeg har energi nok. Det er veldig stor forskjell på hvor syk man er når man har det sånn at hele kroppen verker, kanskje feber, blir svimmel hvis man reiser seg for fort og tenker at det beste hadde vært hvis man bare kunne lydisolere verden og legge seg og være død for en liten stund. Og sånn syk man er når hodet verker litt, halsen er sår og nesa er tett. Sistnevnte er plagsomt, men så sant man ikke blir umiddelbart verre av å trene da, så er det bare en grunn til å ta det litt penere, ikke stå over helt. Synes jeg da. Frukt er jo ellevill og trener uansett ;) Det farligste med å være syk, sånn slankemessig, er vel trøstespising. Jeg driver mye med det. Stakkars meg som er syk liksom, jeg fortjener sjokolade :P

Taco kan være veldig sunt! Og det er overaskende digg å spise med salatblad rundt heller en lefse/skjell, prøv det på den første og se om du ikke liker det! Det er skikkelig friskt og knasende :D Det går også an å steke litt tomatbønner i tacokrydder i stedet for kjøttdeig, smaker omtrent det samme, og sparer overaskende mye kalorier :)

 

Frukt: Hvordan går det med treningen for deg?

 

Hilsen så ekstremt selvsentrert og selvmedlidende at jeg måtte klage før jeg kunne lese hva dere har skrevet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Snopet, det er helt greit å være selvmedlidende, jeg har jo dessverre ikke vært annet de siste dagene. Beklager dette. Føler meg som den minst inspirerende personen akkurat nå. Haha. Skjønner deg godt med alt du skriver, det med at det du "klarer" om dagen er å dra på trening og møte opp på jobb. Men det er ikke så verst bare det. Januar is a bitch noen ganger. Vet om mange som ikke er helt på topp om dagen. Været er utfordrende, vi mennesker er jo "fra naturen" og det er ikke rart om vi blir påvirket av naturen rundt oss. Den gir ihvertfall ikke meg særlig energi om dagen. Høhø.

 

Skal rett og slett "planlegge" alt jeg skal forsyne meg med på tacoen, så går det nok fint. Nå som jeg skal ligge på 1500 kcal har jeg rett og slett måtte planlegge dagen i dag ned til hver minste detalj. Så nå har jeg pakket med meg både sukkererter, gulrøtter og cherrytomater som "snacks" til jobb ;) Skyr-yoghurt er med til bussturen hjem da jeg alltid er sulten, og middagsrester fra i går er klare til å varmes opp i mikroen på jobb. Har veid og målt og alt, og kom på 1522 kcal, jeg tenker det får være innafor grensa. Bare jeg holder meg tettest mulig til 1500 kcal så går det nok fint :)

 

Snopet, du sier noe, det er lett å tenke at man fremdeles er litt syk, sånn stakkars meg..Dropper trening i dag og... Jeg kan nok fort gå i den fella nå om jeg ikke drar på trening i morgen, for eksempel. Så planen er å dra på senteret i morgen. NÅ skal jeg gjøre noen øvelser på stuegulvet, rett og slett teste hvordan formen er, når nesa fremdeles er tett ! ;)

 

Frukt: Takk for tacotips! Og kjærlighetstips.. Det er snakk om en veldig god venn av meg, som jeg begynte å henge mer og mer med i høst, og vips, så var det et par ekstremt intense måneder hvor alt var perfekt i det ene øyeblikket og så usikkerhet i det neste. Vi snakket masse om vi skulle bli sammen eller ikke, og det var så mye følelser. Det var så utrolig bra, men også så skummelt. Vi er begge 28 år og veldig glade i hverandre, så det er liksom ikke bare-bare å bli sammen, spesielt hvis den ene eller den andre er litt usikker. Det endte med at han trakk seg, litt "ut av det blå" for min del, og jeg satt igjen som et stort spørsmålstegn. Han hadde gjort og sagt så mange ting som gjorde at jeg følte meg trygg. Så jeg følte meg nok litt svikta og såra. Så nå i går møttes vi og tok en kaffe, noe som var hyggelig, men akkurat som venninna di følte jeg meg grinete og ødelagt når jeg kom hjem. Det endte med at jeg sendte et "brev" til han nærmest over facebook, jeg sa først til han at jeg måtte si han noe, så ringte han meg, så sa jeg at jeg hadde skrevet noe, så da sendte jeg han det.

Det endte med at vi chatta i et par timer omtrent, og fikk prata ut litt om det som hadde skjedd og at det endte så brått. Egentlig litt greit å ha snakka om det. Og i det "brevet" skrev jeg at jeg kjenner jeg fremdeles har følelser, og at jeg derfor ikke er klar for å være venner ennå... Noe som var veldig vondt for meg, ettersom han jo i og for seg er bestekompisen min her. Men han skjønte det. Også var det greit å få svar på noen spørsmål, han var veldig opptatt av at det var han som var problemet og at jeg ikke hadde gjort noe feil, at de "riktige" følelsene uteble for han... Ikke at jeg var hundre prosent overbevist til enhver tid, men jeg var nok mer klar enn han for å ta en sjanse. Jeg har vært i et lengre forhold før (samboer osv) og vet at "ingen" er perfekte og at man finner sin "rytme" i forholdet selv om det jo kan være litt skummelt å bli sammen med noen. Jeg var klar for å prøve, men det var ikke han. Så sånn var det.

 

Jaja :D Er vel greit å snakke om LITT anna enn bare kalorier her, håper det ;) Bare å dele om dere har annet på hjertet! Kan være gull verdt å få snakket med noen som gidder å lytte, samtidig som man faktisk er anonym!

 

Ha en fin dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle .

 

Det er lov å klage litt, vi alle har våres dager som ikke er lette, å det hjelper ofte med å dele med noen om dette.

 

jeg hadde en grusom dag i går, følte meg som en flodhest eller elefant. oppblåst og helt forferdelig, ikke hadde jeg lyst å trene heller.

 

men dro hjem etter jobb, å trente 1, 15 min

jippi, føltes godt ut etter på . spiste laks til middag med masse grønnsaker til :lol:

 

 

kl 22 ble jeg sulten :blink: hi hi, cottage chees på meg da og et eple.

 

været er i ,mot meg om dagen, for hver gang jeg skal løpe er det møkka vær ute, det bøtter ned ute ,, blæææ...

men da er det bare å ta på seg piggsko og ull å på løpe tur i dag.

 

i dag er det litt lettere, men magen er litt gal i dag pga eplet i går kveld, magen liker ikke epler.

 

håper alle dere andre får en flott og sporty dag.

 

å HUSK å gå 30 min hver dag er ikke farlig selv om man er syk eller vondt her og der. det hjelper ofte på humøret og kroppen.

kan man ikke trene pga ett eller annet, går det ann å gå en runde, skader ikke i det hele.

pst ;) finnes ikke dårlig vær, men dårlig klær B):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom: Dårlige dager er absolutt lov! Og noen ganger er det like greit å bare innrømme at "i dag har jeg en kjip dag", og så er det kanskje litt lettere å finne noe å smile og le av, man blir kanskje mer bevisst på å få snakka litt med venner eller familie eller komme i bedre humør på ulike vis.. :)

Du har en veldig bra innstilling hva gjelder trening må jeg si, du har rett i det med å gå 30 min hver dag.. Det kan jo faktisk gjøre SUSEN!

 

Er egentlig innom for å "dokumentere" at jeg fikk til 30 min styrke på gulvet hjemme, bedre enn ingenting! Prøvde meg på ShapeUp sitt kickstart-program. Brukte strikk og egen kroppsvekt i dag (og det var jammen mer enn nok... høhø) :)

 

Da blir det senter i morra! ;)

 

Håper livet smiler til dere, hvis ikke så husk at jeg sender dere et viruelt smil akkurat NÅ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom: Dårlige dager er absolutt lov! Og noen ganger er det like greit å bare innrømme at "i dag har jeg en kjip dag", og så er det kanskje litt lettere å finne noe å smile og le av, man blir kanskje mer bevisst på å få snakka litt med venner eller familie eller komme i bedre humør på ulike vis.. :)

Du har en veldig bra innstilling hva gjelder trening må jeg si, du har rett i det med å gå 30 min hver dag.. Det kan jo faktisk gjøre SUSEN!

 

Er egentlig innom for å "dokumentere" at jeg fikk til 30 min styrke på gulvet hjemme, bedre enn ingenting! Prøvde meg på ShapeUp sitt kickstart-program. Brukte strikk og egen kroppsvekt i dag (og det var jammen mer enn nok... høhø) :)

 

Da blir det senter i morra! ;)

 

Håper livet smiler til dere, hvis ikke så husk at jeg sender dere et viruelt smil akkurat NÅ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har det skjedd mye på en dag!

 

ALLE HAR LOV TIL Å KLAGE HER! Det er flott med anonymt forum! Haha! Liker ikke klage til folk, for det er så mood killer. Alle blir jo deppa. Men her føles det liksom greit! Haha!

 

Snopet: I blant føler man seg bare schwær, selv om man ikke er det. Jeg tror du hører til i den kategorien som må se bort fra vekta, altså! Se på endringene i kroppen din! Det er der det skjer - og det er der du ønsker de skal skje. Styrketrening er the one and only når det kommer til forbrenning - det har du helt rett i! Bare det å flytte armen generelt koster jo mer kalorier jo større musklene i armen er. Superpositiv sirkel det der!

Og folk har tid til å få barn fordi i det øyeblikket de gjør det så dropper de jo alt annet! Alle jeg kjenner som har barn har blitt überkjipe, og de på jobben jobber dårligere for alt dreier seg om de unga!

 

BreakFree: Dødsflink som trente styrke hjemme! Det får jeg aldri somla meg til! Respekt! Og du er veldig flink som planlegger dagen så bra også! :)

 

Mellom: Så flink du er som løper selv om det høljer ned! Imponerende! Og du var veldig flink som trente selv når du ikke hadde lyst. Kjempebra! :)

 

Går bra her, holder meg i skinnet. Sier konsekvent nei til kaker og snop når jeg får tilbudet (overraskende ofte, merker jeg!), og gleder meg som en unge til litt sjokolade i morgen! Ukas høydepunkt! :) I kveld skal jeg på middag med jentegjengen. Villa Paradiso (pizzeria)! Det blir ikke kalorifritt, men jeg har trent veldig mye i det siste og håper det ordner seg!

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt: Så utrolig flink du er som klarer å takke nei til kaker og snop hele tida!

Bravo!

 

Dette forumet begynner å minne meg om et forum jeg skrev på våren 2009, haha. Da gikk jeg også ned sånn 7 kilo eller noe (lurer LITT på om det er de samme kiloene som nå :-O), men den gang var det helt på egenhånd, uten kurs. Hadde så sykt god drahjelp fra det forumet. Kanskje noen av dere var med og skrev der...?

 

 

Nå har jeg vært på treningssenteret, skål.

Jogga i sånn ti minutter og ble skikkelig kvalm, måtte gå av. Prøvde meg på romaskin, 1000 meter (det tar sånn fem minutter :P ), har tenkt til å begynne med det og prøve å slå min egen "rekord" hver gang. Så ble det styrke i sånn 40 min, fokuserte på rygg, bryst og litt bein. Var skikkelig støl etter "stuetreninga" i går :P Kjenner det helt konkret de stedene hvor jeg brukte strikk i går. Så det er visst mer effektivt enn jeg egentlig har tenkt over.

 

I morra blir det svømming. Ingen kjære mor!

 

Har jo utfordring i kveld med rødvinen & taco, men har putta inn et realistisk "antall" glass i dagens matregistrering. Så skal nok klare å holde meg på RUNDT 1500. Spiste salat til lunsj i dag på skolen og fikk den nesten ikke i meg. Mennemenne. Det er unntakstilstand når jeg nesten ikke får i meg mat :D

 

Ønsker dere alle en fin fredagskveld, og god helg :)

 

Og ÅH! Jeg ELSKER Villa Paradiso! Vær så snill, KOS DEG!!!!!!!!! NYT!!!!!

Dritmisunnelig på dere som bor i Oslo. må flytte tilbake dit asap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacokveld med rødvin overstått, det var UTROLIG koselig, og så myyyye lettere sagt enn gjort, a gitt... Det ble selvfølgelig flere glass rødvin enn planlagt (ikke så rart når man blir BRISEN og FYSEN ganske på likt).. Så ble det litt kindersjokolade, og bittelitt potetgull. Gleder meg over at det jeg tok inn "ekstra" ihvertfall var i mye mindre mengder enn det kunne vært i "gamle dager".

 

Gikk inn og registrerte alt nå, så ærlig jeg kunne, og da bikka det 2000 kcal.

Ingen KRISE, men det er jo 500 kcal mer enn jeg skulle hatt i går.

 

Jeg prøver å kutte ned litt i dag, dropper lefsa til tacorestene som blir middag, det hjelper jo litt på... Men så skal jeg jo i BURSDAG i kveld! Haha. Jaja.. Dropper å kjøpe en svær flaske rødvin og nøyer meg med en skvett jeg har igjen fra i går.

 

Jeg bare HATER å telle kalorier, det er så utrolig kjipt. Beklager at jeg whiner om dette. Det tar jo matgleden fullstendig i fra en.

 

Jeg drar på svømming i dag, og satser på å få til en spinningøkt i morgen kveld. Så får jeg heller glede meg over at det blir 4 treningsøkter denne uka, enn at jeg spiser litt for mye. Får bare prøve å være så "flink" som mulig fram til onsdag!

 

 

PS. Jeg så på før/etter-bilder av meg selv i går.. Motiverende! Det motiverer meg også til å faktisk klare å knerte de siste 3 kg som jeg har planlagt. Gleder meg til å ta det "siste" bildet.. Men som sagt vil jeg fokusere på trening og ikke bare vekt. Vil mye heller ha en definert, sterk kropp som veier litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til!

Jeg fikk streng beskjed fra kursleder om at jeg ikke skulle drive og veie meg hver morgen. Så nå har jeg ikke veid meg siden onsdag, og tenker å ikke veie meg før tidligst tirsdag (synes det er greit å vite hva man veier når man kommer på kurs).

 

Faktisk litt deilig! Blir sprø av de tallene som svinger opp og ned og hit og dit. Det kan være så mange grunner til det, og som vi vet er det ofte ikke reelle vektøkninger det er snakk om. Så er du drittlei av å tenke på vekta di, så slutt å vei deg noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som har trent alt du hadde planlagt, Mellom :)

 

Jeg har hatt ei fin helg, men med litt for mye kos. Å holde 1500 kcal selv gjennom helgen er for meg definisjonen på umulig, høhø. Jaja. Men jeg har trimma, i går svømte jeg 45 min. I dag kom jeg meg ut i skogen på gå/joggetur i over en time. Der er det masse bratte bakker, så det ble en god tur.

 

Håper og tror at utskeielsene kan bli dempet litt av at jeg har økt treningsmengden. Har tenkt til å trene mye de kommende dagene også. Deilig å få smaken på det igjen.

 

I dag ble det 1430 kcal. Prøver å holde meg på 1450 max nå de neste dagene for å ha sjanse på å gå ned litt til onsdag..

 

 

Har ikke noe mer å tilføye akkurat nå! Ønsker dere en fin mandagsmorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandags morgen.

 

Var på vekta i dag, bom stille på meg fra forje uke. samme som sist uke.

ja ja, hadde blitt glad om det var litt med, m,en kan vel ikke klage.

 

jeg og en veninne var på løpe tur i går, vi hadde en rolig økt på 13 km

men , jeg hadde på meg puls klokken og fikk en overaskelse at jeg har jo kjempe høy puls på rolig tur. uff da...

hva kommer dette av.

må finne ut av dette, skal ta maks puls test og puste test, for å se. :blink:

 

noen som har vært med på dette.

 

ellers er det masse mål som skal nåes i 2015.

 

jeg skal være med på:

 

sentrumsløpet

Råskinnet

birken

beito.

 

å kansje noe mere.

Ja, jeg har litt store mål.

men var med på mye i fjor også.(birken,sentrumsløpet,kk mila,oslo halvmaraton,nøkklevannrundt)

 

Så gleder meg til å trene opp til ett mere sporty 2015 år :)

men først ett og ett mål av gangen. :D

 

Ellers veier jeg 68,5 kg nå

sluttet og røyke for 5 år siden.

å jeg har lagt om hele meg til et sunnere og mere sporty menneske.

 

å jeg fant vel ut i går at jeg er blitt avhengi av å trene, jeg elsker dette.

å kan vel kansje ja kalle meg treningsnarkoman. :D:rolleyes:

men tror ikke dette er det verste :P

hi hi, men det er vel ikke det verste å bli avhengi av ;)

 

dette var litt om meg, slik at dere hvet litt om meg også

ønsker alle en fin mandag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vel overstått helg!

 

Min helg har gått bra! Villa paradiso ble avlyst, ble så mange syke, så vi var fire jenter hjemme hos ei venninne og lagde hjemmelagd pizza i stedet. Tok to små glass vin til. Registrerte ikke (eller, har søkt opp i LifeSum, men kan jo ikke love at det blir helt riktig i og med at jeg ikke har finregna på det). Vi lagde hver vår porsjonspizza, så jeg brukte veldig lite ost og masse grønnsaker. Lørdag dro vi ut og jeg tok 4 øl. Ellers har jeg ikke spist godteri likevel denne uka (!) og har fått trent hver eneste dag. Håper på et bra resultat på vekta i morgen, syns jeg har vært veldig flink!

 

BreakFree: Nei, er ikke lett å holde seg til så lite kalorier når man skal skeie litt ut. Omtrent umulig. Jeg tenker at på lang sikt må det være OK å trene av seg de kaloriene? Sånn i fremtiden når man skal holde vekten og sånt? Gøy med bilder av deg selv hvor du ser forskjell! DET er jo knallmotivasjon! :D :D Men kjære deg, om du veier deg hver dag så skjønner jeg du blir KOKO! Jeg veier meg kun på tirsdager, og egentlig er nok det også for ofte. Går sakte det her, og går jo ikke fortere om en veier seg hver dag!

 

Mellom: Bra du holdt treningsmålene dine! :) Kjedelig at vekta står stille, men hold ut! I blant står den stille før den tar et byks nedover noen uker etterpå!

Ang pulsen din: For det første er makspulsen medfødt og varierer fra person til person. Selv har jeg en makspuls på nesten 215, som er mye høyere enn det man skulle tro ut fra alder og kjønn. Derfor må jeg ligge mye høyere i puls enn mange venner for å få like bra utbytte av treninga. Det hadde jeg ikke tenkt på om jeg var deg. Men hvordan er du når du jogger rolig? Kan du prate med venninna di like lett som hun kan prate med deg? Det er det beste tegnet på om du er i en "rolig pulssone" - du kan prate setninger. Er du i 80-90% av makspuls klarer du så vidt å si enkeltord. Jeg ville sjekket det først og fremst. Om du snakker helt fint har du bare veldig høy makspuls og må ligge høyere. I tillegg er det sånn at jo bedre trent du blir, jo høyere innsats må du legge inn for å få opp pulsen. Da jeg begynte å trene etter et lengre opphold for noen år siden jogget jeg en rundt på 1 mil med puls på 180-190 hele veien, etter et år var den pulsen nede på 150 om jeg skulle ha samme tid. Men nå ser det jo ut til at du er veldig godt trent da. Kan være lurt å sjekke hvilepulsen din! Den synker mye jo bedre form du blir, er ganske motiverende!

 

Snopet: Kjøpte butternut sqash i helga, skal prøve meg på sånn suppe som du lagde! :) Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jammen mye aktivitet om dagen!

 

Det er lite nytt å melde her, var hjemme hos mor i helga, ble lange gåturer og ellers mye, "når du først er hjemme, kan du ikke hjelpe meg med". Det er jo greit nok det, blir ikke mye stillesitting med en mor med tusen prosjekter, selv om det ikke akkurat blir trening heller.

 

Sykkelen er parkert i kjelleren på jobb til været bestemmer seg. Jeg har funnet ut at jeg ikke er tøff nok til å sykle den ene eller den andre veien hvis det er mørkt, snør for kraftig eller er slapsete, så får jeg ta det litt fra dag til dag. Oppbevarer treningstøyet sammen med sykkelen så får det være greit :)

 

Sukkerfrien går fremdeles bra! Overraskende nok! Jeg er spent på å se om det har noen effekt på vekta i morgen. Jeg føler meg fremdeles skikkelig tjukkas, men prøver å ikke tenke på det eller se meg i speilet. Det kommer ikke noe godt ut av å stirre på seg sjøl med onde øyne heller. Jeg har altså ingen store forventninger til vekta i morra, synes på en måte ikke at jeg har vært noe flink på andre ting selv om jeg har holdt meg unna sukker. Selv om jeg ikke har noen spesielle utskeielser på samvittigheta. Er ikke så veldig begeistra over meg sjøl om dagen på generelt plan, har sikkert noe med det å gjøre! Det er skikkelig frustrende når man vender seg mot seg sjøl.. Det hjelper ikke om resten av verden er på din side hvis du har en liten jævel inni hodet som bare er skikkelig motbydelig.

 

Frukt: Er kjett når planer blir avlyst, men du fikk jo gjøre noe annet koselig, som er snillere med kaloribudsjettet, så kan nesten regne det som en vinn-situasjon :) Det er litt dumt at man blir så opptatt av slankinga at det blir vanskelig å kose seg. Men sånn er det for meg ihvertfall. Høres ut som at du har grunn til å ha forventninger på vekta i morra!

 

Breakfree: Synes du er flink som bare bikker 2000 kcal selv med utskeiing! Det ser mye styggere ut når jeg først er på skråplanet :P Du er i en god flyt!

 

Mellom: Har du brukt pulsklokke noe særlig før? Jeg brukte pulsklokke før, da var jeg skikkelig spreking, og hadde skikkelig lav hvilepuls, allikevel kunne jeg fremdeles svare greit for meg oppe i 190. Det var ikke det nyttigste verktøyet i verden for meg husker jeg! Så ingen grunn til panikk :)

 

Nå sitter jeg og utsetter både en viktig jobbtelefon jeg gruer meg til å ta, og treningen. Ingen voksenpoeng til meg i dag altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86: Ønsker deg lykke til med veiinga i morgen :) Uansett har du vært superflink denne uka, så klapp deg selv på skuldra og tenk på alt det bra du har gjort for kroppen din! :) Håper det går veien og at du blir fornøyd!

 

Snopet: Helt off topic, men jeg liker at du sier "kjett", for det har jeg også i mitt vokabular! :D Apropos å klappe seg på skuldra, det må virkelig du også gjøre! Sukkerfri har du vært lenge nå!!!!!! Hundre utropstegn.

 

Mellom: Veldig hyggelig å høre litt mer om deg! Så mange løp osv du har vært på, WOW! Hvordan var halvmaraton? Jeg har litt lyst til det selv... Har faktisk tenkt at jeg skal melde meg på KK-mila og Birken i år.. (halvbirken?) Hvis det passer med datoer osv!

 

Er helt enig i at det må være lurt å tenke at man trener for å holde systemet i sjakk, å trene av seg kalorier er vel uansett det vi må gjøre når vi skal holde vekta i etterkant.. Heller litt mer trening og å ha et normal, avslappa, sunt kosthold, for min del.

 

Nå har jeg rørt meg ordentlig hver dag siden jeg ble frisk, litt styrke fredag og svømming lørdag, tur i skogen med litt jogging søndag, i dag ble det vekt i sal. Lurer på å komme meg på spinning i morgen tidlig. Selv om en treningsfri dag faktisk er lov snart.

Jeg jobber fra 13-19 på tirsdager, litt dust tid (og pendler, så må dra 12), ikke så mye annet man får ut av dagen. Orker f.eks ikke å lese pensum i en time på morran.. Så tenkte jeg kanskje skulle prøve å få igang en treningsrutine tirsdager før jobb. Håper jeg orker i morgen tidlig! Men elsker å sove! Haha!

 

Ellers går det bra med maten osv. Og jeg elsker å ikke veie meg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Veiedag og 200 gram ned.. Så må innrømme at jeg ble litt motløs.. Bah. Men får vel følge det rådet jeg gir til alle andre og holde ut, og så kommer vel resultatene til slutt..! Har fortsatt ikke funnet meg en annen vekt enn min egen til å kontrollveie på, får jo lyst til å tenke at det er den det er noe mer feil med når ting ikke er som jeg vil! Haha! Var veldig lite reduksjon i midjemålet også, så det er nok reelt.

 

BreakFree: Jeg driver mye med morgentrening! Det er gull verdt, for man får hele kvelden fri og sparer jo på at man ikke må dusje og ordne seg både før jobb og etter trening, men du må være bestemt på det! Om du er B-menneske som meg, så nytter det ikke å â€se i morgen tidligâ€, da skjer det bare ikke. Hos oss melder vi oss på timer, og om vi ikke møter opp må vi enten betale en bot eller blir utestengt fra booking i 30 dager. Sur straff, spesielt nå i januarrushet. Det gjør at jeg kommer meg opp om morran! Og etter hvert blir det en vane!

 

Snopet: Høres ut som om du hadde en aktiv helg! Og en god plan med syklinga, skjønner at det ikke frister så mye om dagen. Er jo helt texas der ute! Slitsomt å gå bare! Dritt når man føler seg så kjip, det hjelper ikke på, men vi er vel alle der i blant. Om jeg føler meg fin eller stygg i et antrekk kan variere fra morgen til kveld, helt teit! Håper veiinga di gikk bedre enn for meg!

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Jeg har hatt en hektisk og håpløs morgen, sambo har bursdag, jeg snek med ut av senga for å lage frokost til oss, lista meg rundt med kaffekvern og frokostpannekaker og bacon. Skulle bare en liten tur ut med hundene, og alt sammen før jobb selvsagt. Ute på tur gikk jeg ut fra fortauet et øyeblikk for å gi plass til en dame med barnevogn, der gikk jeg på snørra så det sang, smalt skulder, albue, hofte, kne og ankel rett i fortauskanten. Det er jammen bra jeg er godt polstra og ikke spesielt høyt oppe fra bakken. Kjæresten måtte bidra med frokosten sin sjøl, og jeg sitter med hjemmekontor fra sofaen og tre kilo selvmedlidenhet sammen med mine begynnende blåmerker. Herregud altså. Og hun damen som jeg gikk ut av veien for, hun FNISTE mens hun gikk forbi! Stoppet ikke et halvt øyeblikk for å spørre om det gikk bra, bare fniste og gikk videre! Det var skikkelig vondt og det må ha sett potensielt skummelt ut! Folk altså!

 

I alt kaoset glemte jeg helt veiedag, så nok en gang blir det utsatt til i morgen..

 

I går var jeg med ei venninne på ju jitsutrening, i tillegg til styrketreninga på morgenen, det vil si at jeg fikk tre timer med ganske godt kjør i går, i tillegg til at jeg spiste ganske så bra. Hadde det ikke vært for knall og fall i dag så hadde jeg vært ganske så fornøyd med tilværelsen akkurat nå!

 

Frukt: 200 gram ned er også ned, men den vekta di er ikke mye å stole på tror jeg! Tok du mål i dag?

 

BreakFree: Høres ut som en god tid å presse inn trening før jobb på tirsdager, spesielt hvis du ikke får gjort noe annet først, du får allikevel tid til å sove litt lenger enn vanlig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snø snø og snø..... neiiiiiii vill ikke ha mere..

kommer meg ikke på bakketrening i dette været i dag.

her kommer det masse snø. men jeg trosser været med bakketrening for det jeg :o

 

jeg syntes dere er flinke, selv om det er litt ned eller står stille litt, så er alle uker forskjellig og det er bare å ikke gi opp.. :)

 

BreakFree: oslo maraton var gøy, utrolig slitsomt, men wow for en følse når du løper over målstreken å vite at akkurat du selv har klart å gjennomføre dette, helt alene. 21 km helt alene... wow gledestårer..

Birken, hadde egentlig meldt meg på halv birken for jeg hadde ikke løpt mere enn 5 mnd, så syntes hele hørtes litt mye ut. men ombestemte meg helt i sisteliten og tok hele birken. men den hade jeg i hode at jeg skulle ha som en opplevelse, alså kose meg på tur. jeg gikk di første 7 km som bare var oppover.. resten var som en drøm.

å se målstreken nede ved håkonshall, wow. alle som står og roper å heier deg inn over målstreken. ja sliten. men en fantastisk tur.

det er virkelig å anbefalle. men vill da anbefalle birken over oslo maraton pga asfalten, det skal mye asfalt løping og trening på asfalt for at enn skal gjennomføre 21 km på asfalt.

 

morsomt med målsetting å opplevelser. noe er for gøy å noe er for å mestre :)

 

Jeg har litt den følsen nå at jeg hadde gravet meg ned i en mørk hule, men er vel sakte men sikkert på vei opp, å skal mestre nye mål snart.

 

får håpe at du har rett Frukt86. ang pulsen.

det kan være at jeg er ganske bra form, men tror det er greit å ta en makspuls test :P

 

ha en fin sporty tirsdag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Kom meg opp på spinning, oh yes, det var ålreit. Og det var etter å ha sendt en sur mail til Grete Roede om at jeg ikke er fornøyd med kurset jeg går på nå, at jeg har begynt å grue meg for å dra dit, at jeg ikke blir motivert av det lenger, men tvert i mot redd for å spise på onsdager før veiing. Føler jeg gjør det meste riktig, men vekta rikker seg ikke. Ja greit, utskeielser i helga, men det gjorde jeg i høst også og da gikk jeg ned - svarer meg selv med ekstra treningsøkter, så skal det egentlig gå fint. Hmf!

Snikveide meg nemlig på morgenen, det skulle jeg aldri gjort, den viste 600 g opp fra forrige uke. WHAT! Har trent hver dag siden fredag og spist riiiimelig bra. Damn!

 

Er i morgen det "telles", men jeg er altså så lei av vekta.

Men er heldigvis veldig mye mer glad i trening nå enn bare for et par uker siden. Akkurat nå har jeg lyst til å trene nesten hver dag, og den lysten er helt uslåelig.

 

Skal absolutt prøve å få spinning på tirsdager inn som min nye lille rutine :)

Vekt i sal på mandagene er også veldig bra, så om jeg begynner å gå på de to timene fast så har jeg en knallbra start på hver treningsuke.

 

 

Mellom: Høres bra ut, har absolutt lyst til å prøve (halv)-Birken nå til sommeren. jeg er fra de traktene, så det høres så kjekt ut. Var lurt å gjøre som du, å gå først og løpe resten.

 

Halvmaraton i Oslo har lenge vært en drøm, men kanskje jeg kan ta Birken i sommer først og kjenne på opplevelsen. Om jeg flytter til Oslo er også KK-mila veldig aktuelt.

 

Kanskje jeg skal finne meg et lite løp her på sørlandet til våren. Skal sjekke litt :)

 

Snopet: Den morgenen hørtes strabasiøs ut, men så koselig alt du hadde planlagt for kjæresten din. Så snill du er. Og for ei teit dame som ikke stoppa opp. Hva går det av folk noen ganger? Vanlig høflighet liksom? Blæ. Håper det går bedre med deg. Og lykke til med veiing i morgen! :)

 

Frukt86: 200 g ned er ihvertfall ned.. Men skjønner godt at du ble skuffa. Jeg blir også det hele tida, og demotivert når det står stille eller det går feil vei. Blir så opphengt i de tallene at man kan bli gal. Kjempebra at du tar mål. Men bare tenk: Du trener masse! Du spiser bra!!! Helsefordelene er MANGE!!!! Føler du på overskudd i hverdagen?

 

Nå blir det serie og sofa på meg :) Så får morgendagens veiing bare gå som den går. Vet ikke engang om jeg gidder å dra på kurs på kvelden, er så lei det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...